På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ingenjör

Ingenjör

Ingenjör är ett kreativt, varierande och utvecklande arbete som erbjuder en mängd olika möjligheter. Ingenjörer finns inom olika branscher, utbildningsnivåer och specialiseringar.

För att arbeta som ingenjör behöver du vara intresserad av teknik, matematik och datorer. Arbetat kan handla om att konstruera och bygga prototyper av maskiner, kretskort eller programvara, utvärdera processer och undersöka/utveckla olika materials egenskaper. 

Ingenjör är inte en skyddad titel. Exempel på branscher där ingenjörer arbetar inom är till exempel bygg, konstruktion, design, utveckling, försäljning, utbildning, marknadsföring och produktion.

Utbildning

Det finns olika utbildningsnivåer för en blivande ingenjör. Du kan läsa till ingenjör bland annat på högskolor och universitet eller på en yrkeshögskola.

Den kortaste utbildningen leder till gymnasieingenjör och finns på gymnasiets Teknikprogrammet, T4, fjärde året.

För att bli högskoleingenjör läser du tre-årig högskoleingenjörsutbildning, 180 hp. För att bli civilingenjör läser du i fem år på civilingenjörsprogrammet på högskola/universitet, 300 hp. 

Oavsett hur du väljer har du mycket goda karriärmöjligheter.

Arbetsplats

Många ingenjörsutbildningar har nära samarbeten med näringslivet och de studerande får jobba med projekt som har direkt anknytning till olika företag och organisationer.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

22 Lediga jobb

Arbetsmiljöstrateg

Arbetsgivare / Ort: Luossavaara-Kiirunavaara AB / KIRUNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 20 January (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-12-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

LKAB står inför en stor strategisk omställning där vi fortsatt vill maximera produktionen i våra befintliga anläggningar, samtidigt som vi utvecklar ny världsledande teknik och planerar för nästa generations LKAB.

En spännande förändringsresa som ställer stora krav på att säkerställa arbetsmiljön, inte bara på dagens utan även på morgondagens arbetsplatser.

LKAB:s vision är arbetsplatser som är hälsofrämjande, där våra medarbetare är mer välmående efter en dag på jobbet. För att nå vår vision bygger LKAB, inom affärsområde Järnmalm, upp en ny arbetsmiljösektion vars roll är att strategisk utveckla och förvalta affärsområde järnmalms arbetsmiljöarbete.

På sektionen finns specialistkompetens inom såväl fysisk som organisatorisk och psykosocial arbetsmiljö, samt pågår en del forskningsprojekt inom arbetsmiljöområdet.

Nu vill vi stärka vårt team med kompetens inom yrkeshygien och exponeringsbedömningar. Konkret kan det handla om att bedöma och hantera hälsorisker kopplat till olika kemiska, fysikaliska och fysiska riskfaktorer, utforma mätstrategier och tolka yrkeshygienisk mätdata.

Att tolka lagstiftning och hålla kontakt med myndigheter till exempel vid remissförfaranden och rapportering kan också bli aktuellt.

Sektionen stöttar hela affärsområdet från hamnarna i Luleå och Narvik till gruv- och förädlingsverksamheterna både ovan och under jord i Kiruna, Malmberget och Svappavaara.

Placeringsort kan utifrån detta anpassas till dina behov.

Om tjänsten

Är du ingenjör, kemist, apotekare eller kanske biolog med arbetsmiljöfokus?

Vi söker dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning på lägst kandidatnivå (180 hp) och erfarenhet av arbetsmiljöfrågor.

Som person bör du vara drivande och ansvarstagande, kunna arbeta strukturerat och vara nyfiken på att lära dig nya saker.

Kemikaliekunskap, kunnighet i arbetsmiljölagstiftning, samt tidigare arbete inom industri är meriterande. Att informera, utbilda och aktivt stötta andra är viktiga delar i arbetet och stor vikt läggs därför vid social kompetens och personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Förutom ett omväxlande arbete med kunniga, stöttande kollegor och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling internt och externt, kan vi erbjuda del i företagets belöningssystem, förmåner som studiestöd och tandvård, friskvård och andra aktiviteter inom LKAB:s föreningar för exempelvis friluftsliv eller konst.

Att din arbetsplats kommer ligga i det vackra norra Sverige med skidturer i norrsken, vandring i midnattssol, hjortron i överflöd och Kebnekaise runt hörnet kommer på köpet när du jobbar med oss.

Vi ser olikheter som en styrka och eftersträvar därför en jämn könsfördelning och mångfald på vår arbetsplats!

Övrigt

För ytterligare frågor om tjänsten, vänligen kontakta Stina Eriksson, Sektionschef arbetsmiljö och hälsa 0980-71230 alternativt [email protected] .


Fackliga kontaktpersoner:

Unionen Norra - Sakari Alanko, 0980-72508 Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara – Björn Åström, 0980-729 03

Ledarna Kiruna/Svappavaara - Ingegerd Kyrö, 0980-71050

Unionen Södra - Per Ola Eriksson, 0920-38076

SACO-klubben Södra - Annika Taavoniku, 0970-79532 Ledarna Södra - Christer Olofsson, 0970-765 84

LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 31 miljarder kronor 2019 och har cirka 4 300 anställda i 12 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.

Arbetsgivare
Luossavaara-Kiirunavaara AB
KIIRUNAVAARA
98186 KIRUNA
Ansökan
Ansök senast 20 January (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef / Critical Facilities Manager / Site Manager till Coromatic

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Anläggningsingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Coromatic AB. Om företaget: Coromatic gör det möjligt för företag och organisationer att driva sin verksamhet utan avbrott, oavsett tid på dygnet. De har drygt 530 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, så kallade Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet för kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk, datakommunikation samt säkerhet. Coromatic söker nu en platschef som får vara med och driva projekt åt kunds räkning, först på ett spännande uppdrag att driva den operativa driften och underhållet av en av deras kunders nybyggda datacenter i Gävle. Arbetsuppgifter: I rollen som platschef ansvarar du för verksamheten av en av deras kunders nybyggda data-center i Gävle. Här driver du den operativa driften och underhållet tillsammans med ditt team av drifttekniker som i sin tur driver drift och underhåll. Du är med från start i projektet, och kommer att få chansen att påverka från första dagen. I din roll ingår budget- och resultatansvar, personalansvar och verksamhetsansvar. Du är Coromatics representant mot kunden och säkerställer leveransen mot SLAer. Några av dina viktigaste leveransfaktorer kommer att vara medarbetarnöjdhet, arbetsmiljö & säkerhet, kundnöjdhet och omsättning & resultat. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: •Erfarenhet av att arbeta med kritisk verksamhet så som till exempel datacenter eller inom processindustri • Du är en erfaren ledare och van vid verksamhetsutveckling och att driva och motivera ett team mot uppsatta mål • Erfarenhet av att arbeta med ITIL, ISO eller liknande kvalitetssystem • Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift Vi söker dig som är trygg och reflekterande i ditt ledarskap. En av framgångsfaktorerna för att lyckas i din roll som ledare kommer vara din ledarskapsförmåga för att skapa en effektiv och energisk arbetsgrupp. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för du ska trivas i rollen. Vi letar efter dig som är affärsinriktad, och drivs av att utveckla organisationen och dina medarbetare. Du är kommunikativ och lösningsinriktad. Du arbetar med struktur och har en bra förmåga till att skapa arbetsprocesser och rutiner. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Gävle Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: platschef, arbetsledare, Critical Facilities Manager, Site Managerdrift, elkraft, kyla, Gävle
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EHS/ISO-specialist

Arbetsgivare / Ort: Aditro Logistics Staffing AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Dina arbetsuppgifter Till vår kund söker vi nu en EHS-ISO-specialist för ett konsultuppdrag på 9 månader med goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt företag inom tillverkningsindustrin. De är branschledande inom sin nisch och har idag mer än 30 000 anställda världen över. Företaget är beläget i norra Stockholm. Arbetsuppgifter I rollen som EHS-ISO-specialist kommer du att ha en viktig och central roll i bolaget. Du kommer att ansvara för företagets EHS-utredningar, det vill säga utföra och följa upp riskbedömningar av olika slag. Riskbedömningarna utförs enligt tydligt uppsatta rutiner och processer. Du kommer att ha en tät dialog med bland annat produktionscheferna och fungera som en rådgivare och stöd vad gäller riskhantering. Utöver detta kommer du också att utforma åtgärdsplaner utefter riskbedömningarna och ansvara för att dessa implementeras i verksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter; - Utföra och följa upp riskbedömningar - Fungera som chefsstöd vad gäller riskhantering - Utbilda delar av organisationen i riskhantering Din profil Vi söker dig som har en relevant ingenjörsutbildning i grunden och minst 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll inom industrisektorn. Som person är du självständig och trivs i en roll med mycket eget ansvar. Du är strukturerad till ditt sätt och vill alltid leverera bästa möjliga resultat. Utöver detta har du ett pedagogiskt förhållningssätt och lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Då företaget är internationellt är flytande engelska och svenska i tal och skrift ett krav. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB
Hemsida: http://aditrologistics.se/
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Semestervikariat Skyddsarbetare

Arbetsgivare / Ort: Boliden Mineral AB / Gällivare
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsuppgifter

Arbetsgivaren har ansvaret för att lagar och arbetsmiljöföreskrifter efterlevs samt att i övrigt verka för en god arbetsmiljö. Skyddsarbetarens arbete är en viktig kugge i detta sammanhang och det kräver en person som är självgående, flexibel och noggrann som kan utföra mångfacetterade uppgifter.

Som Skyddsarbetare ska du arbeta för att förbättra arbetsmiljön. I rollen som skyddsarbetare ingår t.ex. att du ska delta i HMS-arbetet på plats för att uppnå ständiga förbättringar samt bidra till att de interna och externa reglerna uppfylls.

Du kommer att genomföra yrkeshygieniska mätningar, stötta ansvariga i kemikaliehantering, delta i mindre utredningar och undersökningar, svara för att utförda mätningar och besiktningar journalförs. Att kontrollera utrymningsvägar, montera och kontrollera brandskyddsanordningar, hänga upp skyltar, ansvara för och fylla på säkerhetscontainrar, spillskåp och säkerhetsskåp är också en del av arbetsuppgifterna.

Som Skyddsarbetare utför du även mindre reparationer relaterat till arbetsmiljö och utför enklare riskbedömningar. Arbetet består av både praktiska och administrativa arbetsuppgifter, bland annat administrera och uppdatera dokument och avvikelser i verksamhetssystemet och skriva instruktioner.

I arbetsuppgifterna ingår att utbilda avdelningarnas egen personal och entreprenörer i arbetsmiljö utifrån behov samt delta i introduktionen av nyanställda.

Utbildning/Erfarenhet

Vi ser att du har 3-årig gymnasial utbildning, samt har kunskap från kross- och infraktsprocesser. Kunskap inom HMS-området och kunskap om gällande föreskrifter är meriterande, samt erfarenhet av arbete med ständiga förbättringar. Du har goda datakunskaper och erfarenhet av Microsoft Office samt förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska. B-körkort krävs för tjänsten. Meriterande om du har dokumenterad utbildning och erfarenhet i kemiska arbetsmiljörisker och yrkeshygieniska mätningar samt utbildning i travers och heta arbeten.

Personliga egenskaper

Intresse för att jobba brett med arbetsmiljö, yttre miljö och energiområdet i ständiga förändringar och i nära samarbete med andra medarbetare och entreprenörer. Som person har du god samarbetsförmåga, är strukturerad, flexibel, noggrann och har förmåga att vägleda andra. Du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Arbetet innebär att du kommer att röra dig över stora ytor och utföra fysiskt krävande arbetsuppgifter, därav är det viktigt att du är i fysiskt god kondition.

Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.

Upplysningar

Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av

Sektionschef Johanna Mågård, 0970-72 96 29.

Facklig information

Klubb Gruv 136, Cathrin Öderyd, 0970-72 94 32.

Ansökan

Vi arbetar aktivt för en jämställd arbetsplats och välkomnar därför både kvinnliga och manliga sökande. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök nu” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb. Frågor angående din ansökan besvaras av HR-Generalist Anna-Lena Olofsson, 070-508 59 37.

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då ansökningarna hanteras löpande, sista ansökningsdag är 24 januari 2021.

Vi genomför rekryteringsarbetet i egen regi varför vi undanber oss kontakter från rekryterings- och bemanningsföretag.

Arbetsgivare
Boliden Mineral AB
Sakajärvi 1 Aitikgruvan
98292 Gällivare
Hemsida: www.boliden.se
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsmiljöhandläggare

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, rekryterar en vikarierande arbetsmiljöhandläggare med placering i Enköping. Tjänsten ingår i ett team som ansvarar för verksamhetsutveckling och verksamhetssäkerhet inom miljö, kvalitet, arbetsmiljö, elsäkerhet, brandskydd och trafiksäkerhet. Som Arbetsmiljöhandläggare kommer du att ha det samordnande ansvaret att tillsammans med andra driva FMTIS Systematiska arbetsmiljöarbete framåt enligt arbetsmiljölagstiftningen och Försvarsmaktens styrdokument. Du är verksamhetens expertresurs inom arbetsmiljöarbetet och genom din kompetens och ditt engagemang stödjer du verksamheten. Tjänsten innebär en del resor till förbandets verksamhetsorter där du medverkar i genomförande av exempelvis riskbedömningar, utbildningsinsatser, utredningar och arbetsmiljöärenden. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Vi erbjuder många interna karriärmöjligheter och kompetensutveckling. Inom friskvård erbjuder vi om verksamheten tillåter tre timmar träning per vecka på arbetstid samt tillgång till badhus, gym och bollhall. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt. Huvudsakliga arbetsuppgifter FMTIS arbetar mot ett integrerat verksamhetsledningssystem, där arbetsmiljö ingår som en del. Du har inom detta ansvarsområde rollen att bevaka tillämpliga lagar, genomförda riskbedömningar och andra krav för verksamheten som medför påverkan på FMTIS verksamhet och föreslå förändringar i förbandets styrdokument och rutiner. Kvalifikationer • Högskoleutbildning med inriktning mot arbetsmiljö så som Arbetsmiljöingenjörsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • Goda kunskaper inom arbetsmiljöområdet och är väl förtrogen med de lagar, förordningar, föreskrifter och krav vi som arbetsgivare har att följa gällande arbetsmiljö • Aktuell erfarenhet av att med goda resultat självständigt arbetat med att driva, samordna och utveckla operativt och strategiskt arbetsmiljöarbete • Van att agera som ett konsultativt chefs- och ledningsstöd och har en grundläggande förståelse för arbetslagstiftningen. • God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift Meriterande • Erfarenhet av att implementera och utveckla processer och arbetsmetoder och kunna omsätta dessa i praktiken • Erfarenhet av att arbeta utifrån AFS 2001:1 som standarder för ett systematiskt arbetsmiljöarbete och att ha vana att planera och leda utbildning, nätverk och liknande • Tidigare deltagit i genomförandet av internrevisioner Personliga egenskaper Att kunna sätta gränser och vara uthållig över tid, se till helheten och värna om systematiken. Du har förmåga att snabbt kunna ställa om för att hantera uppkomna ärenden. Du har en god administrativ förmåga, trivs att arbeta utifrån ett årshjul, är kvalitetsmedveten och arbetar strukturerat. Du är väl förankrad i din yrkesroll, prestigelös och tar eget ansvar för ditt arbete. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att bygga och upprätthålla goda professionella relationer. God samarbetsförmåga är mycket viktigt i denna roll. Du är lyhörd inför organisationens behov och har förmåga att kunna prioritera utifrån krav och verksamhetsnytta. Övrig Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 6 månader med tillträde den 1 februari 2021. Anställningen är civil och kommer att vara placerad i Enköping. Försvarsmakten vill ta tillvara de kvaliteter som en mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Tommy Andersson tel 070-219 83 95 . För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-chef Dzenana Gustafsson tel 072- 351 05 48. Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS SACO Pär-Erik Lohman OFR/S Martin Sparr OFR/O Håkan Larsson SEKO Matz Felix (Samtliga nås via växeln på 019-393500.)   Välkommen med din ansökan senast 2021-01-24. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 400 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ingenjör inom Elkraft och Automation

Arbetsgivare / Ort: Vattenfall AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du bidra till ett fossilfritt liv inom en generation?

Teknikavdelningen på Business Unit Fuel, Engineering & Projects utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster i ett samlat kompetenscenter för samtliga av Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av förstudier, analyser, utredningar och projektering inom kärnkraft, kärnbränslehantering, vattenkraft, värmekraft, vind och vätgas. Fokus inom affärsenheten Fuel, Engineering & Projects är att utveckla vår kompetens inom strategiska områden för att verka mot Vattenfalls utveckling mot en fossilfri framtid.

Dina arbetsuppgifter

Som ingenjör hos oss kommer du främst att arbeta hos våra uppdragsgivare i olika uppdrag, även uppdrag i egen regi förekommer. Med din tekniska kompetens kommer du att bidra till lösningar på komplexa problem utifrån ett helhetsperspektiv.

Dina arbetsuppgifter inom elkraftsystem eller automation kan variera, beroende på din bakgrund, men kan exempelvis bestå av:

  • Medverka i beräkningar, analyser och utredningar
  • Delta i ny-, om- och tillbyggnader
  • Ta fram principlösningar
  • Ta fram underlag för beslut och upphandling
  • Arbeta med system- och anläggningskonstruktion
  • Ta fram underlag för detaljkonstruktion för både hård- och mjukvara.


Dina kvalifikationer

  • Utbildad högskoleingenjör, civilingenjör eller motsvarande inom relevant område
  • Erfarenhet av elkraftteknik eller automation
  • Erfarenhet inom kärnteknisk verksamhet, alternativt process- eller kraftindustrin, är meriterande
  • Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska
  • Körkort B

Vi söker dig som trivs med ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du har möjlighet att använda din kreativitet och initiativförmåga. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och tycker om att hantera många kontakter. Du har en god samarbetsförmåga och med din lyhördhet har du lätt för att skapa och bibehålla relationer.

Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utmanande uppdrag inom Vattenfallkoncernen. Hos oss får du frihet under ansvar och möjlighet att skapa gedigna relationer med våra uppdragsgivare. Du kommer att få arbeta med mycket kompetenta kollegor både inom den egna enheten och inom andra discipliner. Möjligheterna till egen utveckling är stora både inom din egen enhet och Vattenfall i stort.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.

Placeringsort Solna, Göteborg, Gävle, Uppsala, Västerås, Nyköping eller Oskarshamn. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten.

För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef, Andreas Lennartsson (Öst) 070-588 36 43 eller Emil Boström (Väst) 070-552 81 70. För information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Peter Blixter 072-237 32 02.

Fackliga representanter för denna tjänst är Gustaf Treiber (Akademikerna), Anders Bohlin (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Ingemar Eriksson (SEKO). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 24/1 2021. Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan till sista dagen.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss

Business Unit Fuel, Engineering & Projects är en affärsenhet på ca 320 personer inom Business Area Vattenfall Generation som utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster i ett samlat kompetens-center för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av bl.a. analysledning och utredning, produktframtagning, kärntekniska säkerhets- och dammsäkerhetsuppdrag, projektledning och projektstöd. Fokus inom affärsenheten Fuel, Engineering & Projects är att utveckla vår kompetens inom strategiska områden för att verka mot Vattenfalls utveckling mot en fossilfri framtid.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Vattenfall AB
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ingenjör inom Elkraft och Automation

Arbetsgivare / Ort: Vattenfall AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du bidra till ett fossilfritt liv inom en generation?

Teknikavdelningen på Business Unit Fuel, Engineering & Projects utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster i ett samlat kompetenscenter för samtliga av Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av förstudier, analyser, utredningar och projektering inom kärnkraft, kärnbränslehantering, vattenkraft, värmekraft, vind och vätgas. Fokus inom affärsenheten Fuel, Engineering & Projects är att utveckla vår kompetens inom strategiska områden för att verka mot Vattenfalls utveckling mot en fossilfri framtid.

Dina arbetsuppgifter

Som ingenjör hos oss kommer du främst att arbeta hos våra uppdragsgivare i olika uppdrag, även uppdrag i egen regi förekommer. Med din tekniska kompetens kommer du att bidra till lösningar på komplexa problem utifrån ett helhetsperspektiv.

Dina arbetsuppgifter inom elkraftsystem eller automation kan variera, beroende på din bakgrund, men kan exempelvis bestå av:

  • Medverka i beräkningar, analyser och utredningar
  • Delta i ny-, om- och tillbyggnader
  • Ta fram principlösningar
  • Ta fram underlag för beslut och upphandling
  • Arbeta med system- och anläggningskonstruktion
  • Ta fram underlag för detaljkonstruktion för både hård- och mjukvara.


Dina kvalifikationer

  • Utbildad högskoleingenjör, civilingenjör eller motsvarande inom relevant område
  • Erfarenhet av elkraftteknik eller automation
  • Erfarenhet inom kärnteknisk verksamhet, alternativt process- eller kraftindustrin, är meriterande
  • Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska
  • Körkort B

Vi söker dig som trivs med ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du har möjlighet att använda din kreativitet och initiativförmåga. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och tycker om att hantera många kontakter. Du har en god samarbetsförmåga och med din lyhördhet har du lätt för att skapa och bibehålla relationer.

Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utmanande uppdrag inom Vattenfallkoncernen. Hos oss får du frihet under ansvar och möjlighet att skapa gedigna relationer med våra uppdragsgivare. Du kommer att få arbeta med mycket kompetenta kollegor både inom den egna enheten och inom andra discipliner. Möjligheterna till egen utveckling är stora både inom din egen enhet och Vattenfall i stort.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.

Placeringsort Solna, Göteborg, Gävle, Uppsala, Västerås, Nyköping eller Oskarshamn. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten.

För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef, Andreas Lennartsson (Öst) 070-588 36 43 eller Emil Boström (Väst) 070-552 81 70. För information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Peter Blixter 072-237 32 02.

Fackliga representanter för denna tjänst är Gustaf Treiber (Akademikerna), Anders Bohlin (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Ingemar Eriksson (SEKO). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 24/1 2021. Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan till sista dagen.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss

Business Unit Fuel, Engineering & Projects är en affärsenhet på ca 320 personer inom Business Area Vattenfall Generation som utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster i ett samlat kompetens-center för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av bl.a. analysledning och utredning, produktframtagning, kärntekniska säkerhets- och dammsäkerhetsuppdrag, projektledning och projektstöd. Fokus inom affärsenheten Fuel, Engineering & Projects är att utveckla vår kompetens inom strategiska områden för att verka mot Vattenfalls utveckling mot en fossilfri framtid.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Vattenfall AB
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggarbetsmiljösamordnare, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 January (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 11 månader - Uppdragsstart: Enligt ök. - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Projektet befinner sig sedan en tillbaka i en övergripande satsning på arbetsmiljöfrågor där flera förändringar har genomförts med förbättrad arbetsmiljöprestanda som följd. En fundamental del av denna satsning är övergången till ett beteendeanalytiskt arbetsmiljöarbete. Uppdraget som byggarbetsmiljösamordnare för utförandet, BAS-U, innebär bl.a. att: - tillse att en skyddsverksamhet organiseras på byggarbetsplatsen och att säkra beteenden etableras inom projektet - se till att en arbetsmiljöplan upprättas innan arbetsplatsen etableras och att arbetsmiljöplanen kommuniceras till samtliga som bedriver verksamhet på byggarbetsplatsen - samråda med den samordningsansvariga för det fasta driftstället - granska entreprenörers riskbedömningar med åtgärdsförslag samt följa upp att dessa följs i produktionen - Se till att nödvändiga åtgärder vidtas för att säkerställa att endast behöriga personer ges tillträde till arbetsstället - Säkerställa att allmänna skyddsanordningar inrättas och underhålls, samt att ansvaret för speciella skyddsanordningar klargörs Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Erfarenhet som BAS-U (minst 4 år) från bygg- och anläggningsprojekt med en projektkostnad på minst 25 miljoner. - Diplomerad alt personcertifierad BAS-U-utbildning. - Utbildning i entreprenadjuridik (AB04/ABT06). ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast 28 January (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EHS - Specialist

Arbetsgivare / Ort: Cytiva Sweden AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet

Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa

Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020.


Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacciner, läkemedel, cell- och genterapier. Vårt uppdrag är att leverera verktygen och tjänsterna som de behöver, allt för att kunna leverera snabbare och säkrare vård till patienter.

Om rollen

Cytiva söker nu en EHS-specialist med placering på vår EHS-avdelning (Environment, Health, Safety) i Umeå. Som EHS-specialist är du ett expertstöd när det gäller att uppfylla myndighetskrav, lagar och förordningar för att utveckla samt förbättra arbetsmiljön.

Du kommer att arbeta med bland annat:


  • Implementera, driva och utveckla arbetsmiljöarbetet och arbete mot ISO-standarder
  • Planera, stödja och följa upp det systematiska arbetsmiljöarbetet med riskbedömningar, kartläggningar, händelseutredningar, exponeringsmätningar och revisioner samt utarbeta förslag till åtgärder.
  • Följa, tolka och rapportera förändringar i arbetsmiljöregler, såväl när det gäller svensk lagstiftning som Cytiva:s interna regler
  • Delta vid interna audits/inspektioner
  • Utbilda inom arbetsmiljöområdet
  • Stödja våra chefer och medarbetare med din specialistkompetens för en säkrare arbetsmiljö

Tjänsten är tills vidare och förlagd till dagtid.

Vem är du?

Vi söker dig som är högskole- eller universitetsutbildad inom arbetsmiljöområdet eller har annan relevant utbildning/erfarenhet. Du bör även ha en gedigen yrkeserfarenhet av arbetsmiljöfrågor och vara väl insatt och kunnig i lagar och föreskrifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta inom tillverkningsindustrin och har kompetens inom kemikalieområdet och ISO-standarder.

Som person är du organiserad och strukturerad med god förmåga att förklara och förankra dina beslut. Du jobbar i en supportfunktion där det är viktigt att ha ett övergripande perspektiv där du bedriver ett framåtsyftande förbättringsarbete. Du arbetar mycket självständigt och uppskattar samverkan med andra. Du uttrycker dig obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och på engelska.

Vilka är vi?

Oavsett din roll, ger vi dig ett syfte och en utmaning varje arbetsdag. Om du drivs av att göra världen till en bättre plats genom vetenskap och medicin, kommer du att känna dig hemma här. Är du flexibel, nyfiken och envis är du rätt person. Trivs du dessutom i en global kultur, kan detta vara platsen för din fortsatta karriär.


För frågor rörande tjänsten kontakta anställande chef: Tomas Högström på

[email protected]


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 31:a januari. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? Spana in vår Careers webbsida, Instagram-kanal och LinkedIn-sida!

Arbetsgivare
Cytiva Sweden AB
Mariehemsvägen 212
90124 Umeå
Ansökan
Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsmiljösamordnare Västfastigheter

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Västfastigheter bygger hus som räddar liv. Vi bygger nytt, utvecklar och ansvarar för driften i kritiska vårdmiljöer samt inom kollektivtrafik och kultur- och utbildningssektorn i hela Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners skapar vi hållbara miljöer. Därför söker vi dig som vill ha meningsfulla arbetsuppgifter och vill göra verklig skillnad för patienter och vårdpersonal. Läs mer om oss på www.vastfastigheter.se Område projekt genomför ny- och ombyggnationer av Västra Götalandsregionens lokaler. Vi deltar i förstudier inför projekt och ansvarar för programarbete, projektering och genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso-och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen. Arbetsmiljösamordnare Västfastigheter Västfastigheter erbjuder dig en roll med stimulerande och utmanade arbetsuppgifter där arbetsmiljöfrågor inom våra byggprojekt och samhällsnyttan är i fokus. I rollen som arbetsmiljösamordnare agerar du som ett regionövergripande stöd för Västfastigheters operativa projektverksamhet. Du ansvarar för att organisera och säkerställa det systematiska arbetsmiljöarbete i våra byggprojekt, detta i syfte att förebygga risker för olycka och ohälsa under utförande av bygg och anläggningsarbete i Västfastigheters regi. I ditt dagliga arbete som delvis utförs ute på vår projekt, arbetar du i nära samarbete med våra projektledare. Du får möjligheten till ett stort nätverk inom område projekt. Som arbetsmiljösamordnare stödjer du projektledare operativt ute på våra byggen, för kontroll av arbetsmiljö samt säkerställer att vi efterlever regler och lagar. Ditt fokus är att vara uppdaterad på arbetsmiljölagstiftning med fokus på byggherrens ansvar och Västfastigheters efterlevnad i området. Du sprider kunskapen internt, utbildar och är behjälplig som ett tillgängligt stöd. Vidare skapar du checklistor, bistår vid upphandlingar, dokumenterar och följer upp avvikelser. Du utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor vid Nya Regionens Hus i Göteborg. Resor ingår i rollen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande. B-körkort är ett krav Kvalifikationer För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö eller likvärdigt område. Du har ett par års erfarenhet i rollen där du hunnit skaffa dig en erfarenhet och trygghet i din kompetens. Du har god kunskap och erfarenhet av arbetsmiljö, hälsa- och säkerhetsområdet inom branschen för bygg, fastighet, infrastruktur och eller anläggning. En fördel är fördjupad kunskap inom de för byggherrerollens viktigaste hälso- och säkerhetsfrågorna. Du har kunskap/utbildning inom arbetsmiljölagen, kunskap om Arbetsmiljöverkets föreskrifter som helhet och grundläggande arbetsmiljökunskap. Önskvärt har du utbildning som Byggarbetsmiljösamordnare BAS-P och BAS -U. För att trivas i rollen tänker vi att du trivs med mycket ansvar och förstår vikten av att alltid ha med dig helhetsperspektivet. Vi söker dig med självständighet, handlingskraft, inflytande och en stabilitet med förmåga att skapa förtroendegivande relationer och dialoger. Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Du har lätt för att organisera ditt arbete och planera på ett effektivt sätt. Din inställning sprider engagemang och delaktighet. En av dina främsta styrkor är att skapa förtroende, motivera och förse andra med den information och kunskap som krävs inom arbetsmiljöområdet. Varmt välkommen med din ansökan senast 1 februari.  Västfastigheter har verksamhet i hela Västra Götaland med kontor i Göteborg, Uddevalla Borås och Skövde samt på samtliga av våra driftenheter. Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället ¬och bidra till Västfastigheters vision ”tillsammans skapar vi hållbara miljöer”.   Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kvalitets- och Miljöansvarig, Knauf Danogips AB

Arbetsgivare / Ort: Maxkompetens Konsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 February (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Kvalitets- och miljöansvarig, Knauf Danogips AB Vill du ansvara för att driva, utveckla och stärka ambitionen om ständigt fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö hos Knauf danogips? Vi välkomnar dig till ett marknadsledande bolag, präglat av såväl internationell som lokal prägel och där frågor kopplade till Säkerhet och Hälsa står absolut högst på dagordningen. DINA ARBETSUPPGIFTER I rollen som Kvalitets- och miljöansvarig har du ett övergripande ansvar för att driva och utveckla den svenska verksamhetens kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete. Du ansvarar för att säkerställa att företaget arbetar i linje med de lagkrav som finns på nämnda områden, att företaget lever i enlighet med Knaufs arbetsmiljöstandard samt säkerställer att ledningssystemet uppfyller de krav som ställs i standarder för våra certifieringar i ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Arbetsuppgifter så som uppföljning av KPI:er och miljörapportering ingår i din tjänst. Du är ordförande i skyddskommittén och kvalitetsgruppen samt företagets kontaktperson i dialog med myndigheter och kommun. Du kommer också vara ansvarig för företagets QMS-system, samt ansvara för att internrevisionerna fungerar. Du är placerad vid fabriken i Åhus, men är också fabriken i Sävsjö behjälplig vilket innebär att resor dit är frekvent förekommande. Du kommer att få ett brett kontaktnät både internt och externt, och dina kollegor finns både inom den svenska organisationen och inom koncernen. Du rapporterar till Fabriks-chef. VI ERBDJUDER DIG Vi erbjuder dig ett spännande och självständigt arbete i ett internationellt, framgångsrikt företag med fina utvecklingsmöjligheter för dig som anställd. Knauf Danogips är ett tryggt företag med god stämning och snabba beslutsvägar. Knauf danogips befinner sig i en spännande förändringsresa där du kommer att kunna göra stor skillnad för verksamheten! Menschlichkeit, partnership, commitment och entrepreneurship är våra gemensamma värdeord och en viktig del av vårt arbete. DIN PROFIL För att fungera i rollen som Kvalitets- och Miljöansvarig så krävs det att du är du är drivande och proaktiv. Struktur ligger dig varmt om hjärtat och du trivs med att förädla de goda strukturer och rutiner som finns uppsatta idag. Att växla mellan såväl operativa som strategiska perspektiv, lokala såväl som internationella tilltalar dig. Då du har dagliga kontakter med både interna och externa parter är det också viktigt med ett arbetssätt som präglas av affärsmässighet och professionalitet. Du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Formella kvalifikationskrav: * Utbildning på högskolenivå eller likvärdig erfarenhet * Några års erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor, och/eller kvalitets- och miljöfrågor. * Kunskap och erfarenhet av ledningssystem och revisionsarbete. * Då Knaufs koncernspråk är engelska så ska du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. * Erfarenhet av LEAN-arbete är meriterande. KONTAKTPERSON OCH ANSÖKAN Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och att vi hör av dig snarast. I denna rekrytering samarbetar Knauf Danogips med Maxkompetens. Vid frågor kontakta Rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80 eller Ansökan tas emot via vår hemsida, www.maxkompetens.se sista ansökningsdag är den 31 jan 2021. Ansökningar via e-post mottages ej pga GDPR. MER OM KNAUF DANOGIPS AB Knauf-gruppen är ett världsomspännande företag och en av Europas ledande tillverkare av byggmaterial med produktionsanläggningar på mer än 250 platser runt om i världen och drygt 36.000 anställda. Knauf tillverkar främst gipsprodukter, kalk- och cementprodukter samt värmeisoleringsmaterial som marknadsförs och distribueras i samtliga europeiska länder. Knauf Danogips i Sverige har huvudkontor och tillverkning av gipsbaserade byggskivor i Åhus (strax söder om Kristianstad). Tillverkning av stålprofiler och försäljningskontor i Sävsjö samt försäljningskontor i Stockholm, Göteborg och Umeå. Vi är totalt ca 140 medarbetare varav 100 är placerade i Åhus.
Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB
Ansökan
Ansök senast 2 February (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsmiljötekniker/ Arbetsmiljöingenjör

Arbetsgivare / Ort: Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 February (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Vill du arbeta i en långsiktig, hållbar och framgångsrik verksamhet med stark framtidstro? Vi söker en arbetsmiljötekniker alternativt arbetsmiljöingenjör till avdelningen för Arbetsmiljö och Säkerhet vid vår massafabrik i Mönsterås. Avdelningen omfattar arbetsmiljö, brandskydd samt skalskydd och reception. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar tillsammans med kollegorna på avdelningen för att stötta linjeorganisationen i arbetsmiljöarbetet. Vi ser avdelningen som en helhet, vilket dessutom innebär ett nära samarbete med teknikerna som arbetar med systematiskt brandskyddsarbete. Några exempel på arbetsuppgifter: - Utredningar och kartläggningar av arbetsmiljön och arbetsmiljöhändelser - Riskbedömningar - Bevakning av lagstiftning - Ta fram verktyg, mallar, rutiner och instruktioner - Utbildning och information Din erfarenhet Du har gymnasieutbildning samt är vidareutbildad till certifierad arbetsmiljöteknikeralternativt arbetsmiljöingenjör. Erfarenhet av arbetsmiljöarbete från annan verksamhet är meriterande. Erfarenhet av arbete med modern digital teknik samt färska och uppdaterade arbetsmiljökunskaper värdesätts. Vi vill uppfattas som en effektiv och tillgänglig stödfunktion med högt kundfokus. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du trivs med ett omväxlande arbete som vilar på frihet under ansvar och du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är tydlig och noggrann i det du företar dig och har en god förmåga att kommunicera i såväl ord som skrift. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur din kompetens och erfarenhet kompletterar gruppen. Din arbetsgivare Södra Södras gemensamma värdegrund är värdeskapande relationer, långsiktigt agerande. Den är viktig för att vi ska kunna attrahera och behålla rätt kompetens. Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. Vi har intressanta arbetsuppgifter i teknikens framkant med goda utvecklingsmöjligheter genom såväl företagsinterna som externa utbildningar, projekt och erfarenhetsutbyten. Placering Placering vid Södra Cell Mönsterås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Kontakta Johan Sjögren, Produktionschef för Ved och biobränsle på telefon 0499-15125 eller Carl de Vries, HR-partner, telefon 0499-15223, för närmare information. Facklig företrädare för Unionen är Håkan Olsson, telefon 0499-15166 och för SI Pontus Lord, telefon 0499-15180 Vi använder oss av tester i vår rekryteringsprocess. Mer information hittar du på karriärsidan. Ansök via knappen senast den 3 februari 2021 Hoppas vi hörs snart! Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Hemsida: https://www.sodra.com/
Ansökan
Ansök senast 3 February (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

SSAB - Arbetsmiljöingenjör med inriktning hälsa

Arbetsgivare / Ort: SSAB Emea AB / Borlänge
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 February (16 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet

Som arbetsmiljöingenjör kommer du att vara en av våra expertresurser inom arbetsmiljöområdet genom att undersöka, följa upp, stötta och utbilda linjeorganisationen. Befattningen innebär att du är en oberoende expertresurs vid handläggning av arbetsmiljöfrågor inom SSAB. Placeringsort Borlänge.

Om tjänsten

Koncernens övergripande mål är att ingen ska utsättas för olycksfall eller ohälsa, varken som medarbetare, entreprenör eller besökare. Vi arbetar systematiskt med arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor genom att undersöka och följa upp verksamheten. Våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet och en förutsättning för detta är att olycksfall och arbetsskador förebyggs.

När nu en av våra kollegor går vidare till andra uppgifter söker SSABs avsnitt Arbetsmiljö och Hälsa i Borlänge en arbetsmiljöingenjör som brinner för arbetsmiljöfrågor och hälsa. Vi ser vikten av att arbeta proaktivt med hälsa då vi kopplar ihop hälsa med säkerhet.

Du kommer bland annat att:

  • Vara stöd till organisationen vid utförande av utredningar, kontroller och riskanalyser.
  • Genomföra kartläggningar, mätningar samt interna revisioner.
  • Ta fram informationsmaterial, rutiner och riktlinjer samt ta fram och genomföra utbildningar.
  • Vara kontaktperson gentemot myndigheter, i huvudsak Arbetsmiljöverket.
  • Arbeta proaktivt med aktiviteter som främjar hälsa genom bl.a. information, utbildningar, friskvårdssatsningar och motionskampanjer.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning inom arbetsmiljö eller har motsvarande arbetslivserfarenhet med god kännedom om arbetsmiljölagen, arbetsmiljöförordningen samt gällande föreskrifter. Du har stort intresse och kunnande inom hälsa och friskvård.

Du har ett aktivt, rådgivande och pedagogiskt arbetssätt. För att lyckas i arbetet behöver du vara initiativrik och drivande med en god samarbetsförmåga. Att kunna kommunicera väl, såväl muntligt som skriftligt, är en förutsättning i det här jobbet.

Vi erbjuder

Ett spännande, omväxlande och ansvarstagande arbete i en miljö som präglas av kreativitet och nytänkande.

Sista ansökningsdag

4 februari 2021

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna

Lotta Wallbom, Chef sektion Arbetsmiljö & Hälsa, tfn 0243-714 54

Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.

Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.

Arbetsgivare
SSAB Emea AB
Borlänge
78184 Borlänge
Ansökan
Ansök senast 4 February (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef / Critical Facilities Manager / Site Manager till Coromatic

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Anläggningsingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Coromatic AB. Om företaget: Coromatic gör det möjligt för företag och organisationer att driva sin verksamhet utan avbrott, oavsett tid på dygnet. De har drygt 530 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, så kallade Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet för kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk, datakommunikation samt säkerhet. Coromatic söker nu en platschef som får vara med och driva projekt åt kunds räkning, först på ett spännande uppdrag att driva den operativa driften och underhållet av en av deras kunders nybyggda datacenter i Gävle. Arbetsuppgifter: I rollen som platschef ansvarar du för verksamheten av en av deras kunders nybyggda data-center i Gävle. Här driver du den operativa driften och underhållet tillsammans med ditt team av drifttekniker som i sin tur driver drift och underhåll. Du är med från start i projektet, och kommer att få chansen att påverka från första dagen. I din roll ingår budget- och resultatansvar, personalansvar och verksamhetsansvar. Du är Coromatics representant mot kunden och säkerställer leveransen mot SLAer. Några av dina viktigaste leveransfaktorer kommer att vara medarbetarnöjdhet, arbetsmiljö & säkerhet, kundnöjdhet och omsättning & resultat. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: •Erfarenhet av att arbeta med kritisk verksamhet så som till exempel datacenter eller inom processindustri • Du är en erfaren ledare och van vid verksamhetsutveckling och att driva och motivera ett team mot uppsatta mål • Erfarenhet av att arbeta med ITIL, ISO eller liknande kvalitetssystem • Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift Vi söker dig som är trygg och reflekterande i ditt ledarskap. En av framgångsfaktorerna för att lyckas i din roll som ledare kommer vara din ledarskapsförmåga för att skapa en effektiv och energisk arbetsgrupp. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för du ska trivas i rollen. Vi letar efter dig som är affärsinriktad, och drivs av att utveckla organisationen och dina medarbetare. Du är kommunikativ och lösningsinriktad. Du arbetar med struktur och har en bra förmåga till att skapa arbetsprocesser och rutiner. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Gävle Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: platschef, arbetsledare, Critical Facilities Manager, Site Managerdrift, elkraft, kyla, Gävle
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef / Critical Facilities Manager / Site Manager till Coromatic

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Anläggningsingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Coromatic AB. Om företaget: Coromatic gör det möjligt för företag och organisationer att driva sin verksamhet utan avbrott, oavsett tid på dygnet. De har drygt 530 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, så kallade Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet för kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk, datakommunikation samt säkerhet. Coromatic söker nu en platschef som får vara med och driva projekt åt kunds räkning, först på ett spännande uppdrag att driva den operativa driften och underhållet av en av deras kunders nybyggda datacenter i Gävle. Arbetsuppgifter: I rollen som platschef ansvarar du för verksamheten av en av deras kunders nybyggda data-center i Gävle. Här driver du den operativa driften och underhållet tillsammans med ditt team av drifttekniker som i sin tur driver drift och underhåll. Du är med från start i projektet, och kommer att få chansen att påverka från första dagen. I din roll ingår budget- och resultatansvar, personalansvar och verksamhetsansvar. Du är Coromatics representant mot kunden och säkerställer leveransen mot SLAer. Några av dina viktigaste leveransfaktorer kommer att vara medarbetarnöjdhet, arbetsmiljö & säkerhet, kundnöjdhet och omsättning & resultat. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: •Erfarenhet av att arbeta med kritisk verksamhet så som till exempel datacenter eller inom processindustri • Du är en erfaren ledare och van vid verksamhetsutveckling och att driva och motivera ett team mot uppsatta mål • Erfarenhet av att arbeta med ITIL, ISO eller liknande kvalitetssystem • Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift Vi söker dig som är trygg och reflekterande i ditt ledarskap. En av framgångsfaktorerna för att lyckas i din roll som ledare kommer vara din ledarskapsförmåga för att skapa en effektiv och energisk arbetsgrupp. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för du ska trivas i rollen. Vi letar efter dig som är affärsinriktad, och drivs av att utveckla organisationen och dina medarbetare. Du är kommunikativ och lösningsinriktad. Du arbetar med struktur och har en bra förmåga till att skapa arbetsprocesser och rutiner. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Gävle Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: platschef, arbetsledare, Critical Facilities Manager, Site Managerdrift, elkraft, kyla, Gävle
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

KMA-Ansvarig - MOBY Modulärt Byggande AB, Sthlm

Arbetsgivare / Ort: Konsult Kristina Hjertonsson / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 February (19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

KMA-Ansvarig, MOBY Modulärt Byggande AB, Sthlm

Vill du vara med och utveckla framtidens sätt att bygga? Vi söker dig med stort intresse och erfarenhet av att ansvara för kvalitets-, miljö-, och arbetsmiljöuppgifter. Hos MOBY får du en rolig och spännande utmaning där du driver vidareutvecklingen av företagets KMA-arbete.

MOBY bygger med smartare lösningar som snabbare ger människor möjligheten till ett eget hem. Styrkan i koncernen gör det möjligt för dem att industrialisera den annars så traditionella byggbranschen och de hittar ett flöde och vägar som ingen annan kan. Tillsammans skapar de snabbare hållbara samhällen och hem för de många människorna.

Arbetsuppgifter:

MOBY bygger flerbostadshus runt om i Sverige och som KMA-ansvarig arbetar du oftast 4-dagarsveckor på byggarbetsplatserna. Några dagar per månad tillbringar du på huvudkontoret i Stockholm. Du arbetar nära produktionsteamet och ansvarar för att företagets KMA-arbete håller högsta standard och kvalitet.

Dina arbetsuppgifter är framförallt, men inte begränsade till att:

  • Samordna MOBYs kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor
  • Initiera och genomföra MOBYs gemensamma kvalitets-, miljö- och arbetsmiljösatsningar samt initiera utveckling inom SPS (MOBYs ledningssystem)
  • Driva arbetet med att göra företagets mål, policy och strategier väl kända och att de efterlevs i organisationen
  • Samordna, leda, och genomföra interna KMA-revisioner enligt MOBYs definierade krav
  • Säkerställa att lagar och föreskrifter är väl kända och efterlevs i organisationen
  • Ansvara för utbildning av nyanställda i SPS (MOBYs ledningssystem)
  • Vara stödresurs till projekten i SPS (MOBYs ledningssystem) och ansvara för att startpaketet för arbetsmiljö finns vid produktionsstart
  • Ansvara för att arbetsplatsen har tillgång till uppdaterade externa dokument för regler or föreskrifter gällande arbetsmiljö
  • Samordna avvikelsehantering (inkl. olycksfall och tillbud), förebyggande och korrigerande åtgärder samt tillse att erfarenheter sprids inom organisationen
  • Inventera utbildningsbehov avseende kvalitet, miljö, arbetsmiljö
  • Sammanställa underlag för ledningsgruppen och ledningens genomgång och måldokumentsarbetet
  • Stötta BAS-P ansvarig i tidiga skeden
  • Bevaka att arbetsmiljöansvarets delegeringssystem genomförs och att kontinuiteten säkerställs vid omorganisation
  • Ansvara för att information gällande kvalitets- arbetsmiljö- och miljönyheter sprids i organisationen
  • Vara MOBYs arbetsmiljökompetens i arbetsmiljöfrågor
  • Ingå i eller vara adjungerad i MOBYs ledningsgrupp

Erfarenhet:

För att lyckas i tjänsten bör du ha en relevant utbildning och minst fem års branscherfarenhet. Även tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor är viktigt för att kunna fortsätta vidareutvecklingen av företagets KMA-arbete och etablera eller justera relevanta processer och rutiner. Du är van vid att arbeta i ett ledningssystem och har både miljöutbildning och arbetsmiljöutbildning. Dina befogenheter inkluderar att inom dina ansvarsområden vidta nödvändiga åtgärder så att arbetet utförs i enlighet med SPS (MOBYs ledningssystem).

Du tycker om att arbeta i team och har en professionell attityd med fokus på att skapa långsiktiga relationer. Ansvar, resultattänk, och en positiv inställning faller dig naturligt och du ser lösningar där andra ser problem. Du är engagerad i det du tar dig an och trivs med att bidra för att ständigt hitta bättre sätt.

Är MOBY rätt för dig?

Med mottot ”ständig förbättring” ifrågasätter MOBY allt de gör och undrar: Går det att göra bättre? De kopplar allt till värde och är stolta över att vara lösningsorienterade. Tillsammans löser de ett samhällsproblem: bristen på hem.

Företagets värderingar—ansvar, resultat, respekt, och positivitet—skapar möjlighet för både människor och arbetssätt att utvecklas. De vägleder MOBY i sättet de agerar, arbetar och driver deras verksamhet och är en avgörande faktor i deras framgång. Läs mer om vad MOBY:s värderingar innebär på www.mobyab.se/omoss.

Ansökan:

Tjänsten är en heltidstjänst och ska tillsättas så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut - skicka din ansökan redan idag.

För att söka tjänsten går du in på RekryteringsKonsultens hemsida www.rekryteringskonsulten.nu

Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till RekryteringsKonsulten hanteras konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Konsult Kristina Hjertonsson
Grev Turegatan 19
11438 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 7 February (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kvalitetsingenjör El till Siemens i Finspång!

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 February (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nu söker vi på Jefferson Wells en Kvalitetsingenjör inom el till Siemens Energy i Finspång. I rollen kommer du medverka i den dagliga styrningen hos Siemens Energy AB och ha en bra inblick i allt som händer. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Sök tjänsten redan idag då start är omgående! Start: Omgående Ort: Finspång Uppdrag: Konsultuppdrag Om rollen Gruppen kvalitetsingenjörer ansvarar för kvalitetsverifiering av GT-packar och corer i slutmontaget inför leverans till våra kunder. Arbetet är indelat i tre huvuddelar: "Före montage", "Under montage" och "Före transport". Som kvalitetsingenjörer i slutmontaget jobbar du i nära samarbete med kvalitet i projekt, montaget, beredning, konstruktion, inköp och inköpskvalitet. Genom medverkan i daglig styrning både i montaget, på avdelningen och ibland även i den övergripande dagliga styrningen för hela montaget har du en bra inblick i vad som händer. Du jobbar dagligen med att verifiera kvaliteten på Siemens Energy AB produkter utifrån kund och typspecifika krav. Detta innebär att projektanpassa checklistorna som används "Före montage", "Under montage" och "Före transport", genomföra och dokumentera inspektionerna. I detta arbete ingår även att genomföra kontroll/verifiering av ATEX krav enligt projektspecifik omfattning. Deltagande i projektets slutinspektion samt "shipment releasemöte" för att delge status/problem är en del av jobbet. Du kommer även stötta montaget med att skapa/koordinera samt följa upp kvalitetsavvikelser. Siemens Energy AB jobbar ständigt med att bli bättre och jobba smartare vilket innebär att du kommer medverka och eventuellt driva olika process- och produktförbättringar. Om dig För att axla rollen som kvalitetsingenjör El är du ingenjör inom el och har kunskaper inom ATEX-krav. Du har nödvändiga kunskaper inom elinstallation där lågspänning och en auktorisering av Elsäkerhetsverket minst typ AL är meriterande. Du har minst ett par års yrkeserfarenhet inom monterings-/verkstadsindustrin och behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, noggrann, kvalitetsmedveten, initiativrik, strukturerad, kommunikativ, uthållig samt uppskattar att samarbeta med andra. En god produktkännedom samt erfarenhet av administrativt arbete och datorvana (BL.A SAP/PLM2020) är ett önskemål. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 8 February (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Automationsingenjör - PLC Programmerare

Arbetsgivare / Ort: Paf Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 February (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Automationsingenjör
  • maskin

Om jobbet

Just nu söker vi en automationsingenjör med erfarenhet ifrån PLC programmering.

Sökord: PLC, automation, robot, teknik, vision, maskin, gymnasium, civilingenjör, maskiningenjör, servoteknik, elkonstruktion, HMI, .NET, C# Beskrivning av tjänsten Tjänsten innebär i första hand programmering och idrifttagning av automationsutrustning. Arbetsuppgifterna är bl.a. att utveckla program, komplett eller delar för PLC, HMI och att vara delaktig vid idrifttagande och framtagning av delar av dokumentations - och manualunderlag. Som programmerare är du del av ett team som driver projekten framåt med gemensamma mål. Hos oss får du vara med och utveckla tekniska lösningar och maskinkoncept, från förfrågan till installerad anläggning. Hos oss har du möjlighet att utvecklas och lära dig ny teknik. Din Profil Som person bör man ha en hög servicekänsla och förmåga att samarbeta men även arbeta självständigt. Vi värdesätter engagemang, struktur och tror att du brinner för automation och teknik. Du bör ha minst 5 års erfarenhet från arbete inom automation och har antingen utbildning inom relevant område eller är självlärd. Vår styrka är våra duktiga medarbetare som vi kontinuerligt vidareutvecklar. AVT Industriteknik söker automationsingenjörer med placering i Alingsås. Vi söker dig som är automationsingenjör med inriktning mot PLC programmering. Har du ytterligare kunskap inom något av följande kompetensområden är det positivt: elkonstruktion, servoteknik, vision, robot eller .NET/C#. Om AVT Industriteknik AVT hjälper industriföretag i Sverige och övriga Norden med monteringslinjer, robotceller, specialmaskiner och automationsutrustning med inriktning mot monteringsprocessen. Utöver det är vi specialister inom täthetsprovning där vi levererar utrustningar globalt. Vi åtar oss projekt med allt från utveckling, tillverkning och installation, till mindre maskiner, ombyggnationer samt serviceuppdrag. Vi arbetar med den senaste tekniken inom maskinkonstruktion, robot, vision och styrsystem. Med egen CNC-verkstad, stor montagehall samt alla kompetenser under samma hus är vi en komplett automationsleverantör. Som del av AVT följer man med projekten ifrån idé till färdig anläggning. AVT är ett ägarlett företag med korta beslutsvägar och är framgångsrika på marknaden. Läs mer på: www.avt.se Välkommen med din ansökan Du söker tjänsten genom att registrera din ansökan och CV via länk, i nedre delen av annonsen, eller direkt via vår hemsida: www.pafrekrytering.se. Efter fullgjord registrering finns du i vår databas och kan bli kontaktad vid våra kommande rekryteringar, även om inte denna tjänst blev aktuell. Tillträde snarast varför urval och intervjuer sker fortlöpande. Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Om du blir nyfiken och vill veta mer så skicka ett SMS till 0707-35 06 22, så ringer jag upp dig. För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta PAf Rekrytering: Jimmy Schwartz, [email protected], tel: 0707-35 06 22
Arbetsgivare
Paf Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 8 February (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsmiljöspecialist – till Powers centrallager!

Arbetsgivare / Ort: Power International Logistics AB / Skillingaryd
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 February (21 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet

Om tjänsten

Vårt centrallager i Skillingaryd växer – både till ytan och numerären! Utifrån det ser vi nu behovet av att samla ansvaret för vår arbetsmiljö i en helt ny tjänst och söker alltså en Arbetsmiljöspecialist. Du kommer vara den förste som innehar den här specifika befattningen med allt vad det kan innebära av både fortsatt uppbyggnad och även övertagande av befintliga arbetsuppgifter och ansvar som nu finns på andra funktioner inom organisationen.

Utöver att ansvara för arbetsmiljöområdet innebär tjänsten även ett ansvar för arbetet med farligt gods. Inom båda dessa områden handlar det bla om att tillse att företaget efterlever de lagar och krav som finns samt att efter analyser genomföra förbättringsarbete inom dessa områden. Givetvis kräver det förmåga att kunna sätta sig in och hålla sig uppdaterad med gällande regler och samtidigt vara en god kommunikatör gentemot organisationen och kunna lyssna till olika intressenter!

Din profil

Vi tror du har en högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du några års erfarenhet från arbetet med arbetsmiljö och gärna då även farligt gods. God kännedom och erfarenhet från SAM som metod och även ADR samt IMDG är givetvis meriterande!

Vidare är det positivt om du har erfarenhet från lager och logistiksektorn. Precis som det är fördelaktigt att redan ha en förståelse för hela logistikkedjan. Samtidigt som det för oss är mycket viktigt att du är ”rätt” person, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Vi förutsätter att du har god datorvana och kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska.

Låter det här intressant, skicka då din CV med personligt brev till [email protected]

P-O är även den som bäst kan svara på specifika frågor avseende tjänsten. Vi ber dig även att med din ansökan separat bifoga ditt löneanspråk. Beroende på din bakgrund och erfarenhet kan en provanställning bli aktuell.

Sista ansökningsdag är tisdagen den 9 februari. Vi arbetar kontinuerligt med tillsättningen av den här tjänsten, vilket innebär att tillsättningen kan vara klar tidigare - så vänta inte med din ansökan!

För övriga frågor kontakta vår HRPD Manager P-O Wändal ([email protected]).

Arbetsgivare
Power International Logistics AB
Terminalvägen 4
56831 Skillingaryd
Ansökan
Ansök senast 9 February (21 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Health and safety engineer/specialist to join HSE-team in Manufacturing at

Arbetsgivare / Ort: Northvolt AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 February (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
We are now looking for a healt and safety engineer to join our HSE-team in Manufacturing organization at Northvolt Ett, Skellefteå. The HSE-team is a central resource for work environment and environmental related issues within the organization. You, as an work environment engineer, will support the organization with your expertise in matters regarding occupational health and safety and work for continuous improvements. The work tasks includes constitute support regarding risk assessments, chemical exposure, investigations and legal requirements. Another important part of your work will be to support the organization in integrating health and safety as part of the general culture in the workplace (safety culture). Key responsibilities include but are not limited to: - Work in close collaboration with managers and other parts of the organization to coordinate and drive the work with occupational health and safety as well as safety culture - Lead and participate in risk assessment and investigations - Contribute to, drive, develop and follow-up on the work done regarding systematic work environment - Inform, train and coach leaders and employees in occupational health and safety - Monitor and interpret changes in regulations, and have contact with authorities - Manage and be superuser for existing systems regarding occupational health and safety We are looking for a person who has a great interest in occupational health and safety in combination with continuous improvement. You have an academic education as a work environment engineer, work environment specialist or similar, or alternatively have acquired corresponding knowledge through longer work experience. You have good knowledge and/or experience of working with chemical risks, risk assessments, occupational health and safety measurements as well as legislation regarding work environment and its application. Furthermore, knowledge of battery manufacturing, process industry, process safety and the Machine Directive are merited. Experience from the construction and civil engineering sector is also an advantage. You are fluent in English and can write in both English and Swedish. Driver’s license class B is a required. As a person, you are responsive and have good social skills. You like to switch between big and small tasks, strategically and operationally. You are trustworthy, solution-oriented, communicative and driving. You are used to creating and maintaining good relationships with others in your work. You take your own initiatives and have a good ability to analyse information to find the root cause of complex problems and issues. Furthermore, it is required that you are structured and good at administration as the work often involves several work tasks in parallel. Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile. Travel with associated overnight stays is included in the work. A training period in Västerås may be relevant. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Education/Experience - Education as a work environment/occupational health engineer or equival ent skills acquired in another way. - Proven experience as work environment engineer/specialist or coordinator ( 2-5 years) or similar. - Working knowledge of and experience with workplace health and Swedish safety legislation, rules, regulations and reporting processes. - Good knowledge of risk assessment. - Good knowledge of chemicals - Experience from construction or industry, maintenance and inspection. - Experience in machine safety - Knowledge of occupational health requirements and measurement - Experience and interest in manufacturing industry is a plus Specific Skills/Abilities - Excellent English and Swedish written and oral skills, additional language is a plus - Highly organized and result-driven - Proactive and goes beyond expectations - Ability to work well with others in a team environment, as well as independently - Has a can do attitude and an entrepreneurial spirit - Ability to work under high pressure and tight deadlines, excellent time management - Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely. To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history. Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our two gigafactories: Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden, and Northvolt Zwei in Salzgitter, Germany. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun.
Arbetsgivare
Northvolt AB
Hemsida: http://northvolt.com/
Ansökan
Ansök senast 15 February (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EHS specialist till internationellt bolag

Arbetsgivare / Ort: Nordic Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 February (1 månad 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
Din profil Till dig med helikopterperspektivet, du som gillar att arbeta i projektform och som brinner för arbetsmiljö och säkerhet. Vi söker nu en EHS specialist (Environment, Health & Safety) till ett internationellt bolag inom konstruktion. Som EHS specialist ska du säkerhetsställa, ta fram och utveckla vägledande föreskrifter för att garantera en säker arbetsplats som uppfyller samtliga krav som ställs. Rollen koordinerar alla EHS frågor mellan projekt och projektledare på övergripande plan såväl som i dag-dag processerna för arbetarna. Riskanalyser, utbildning och uppföljning sker löpande för att kontinuerligt utveckla denna del av verksamheten och även arbeta proaktivt. Vid eventuella tillbud ska rapportering och utredning med efterföljande korrigering ske där du är den absoluta nyckeln av arbetet. Skallkrav - 5år arbetslivserfarenhet - Utbildning inom arbetsmiljö - Erfarenhet från byggbranschen - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift - Körkort B Tjänsten ställer höga krav på din sociala förmåga, ditt ledarskap samt förmågan till att se helheter. Ett måste är att du är noggrann och självgående. Du är flexibel och har lätt att arbeta med flera uppgifter inom olika områden. Du gillar att samarbeta med andra i både stort och smått och har viljan att leverera med högsta kvalitet. Om oss Nordic Bemanning & Rekrytering är ett auktoriserat bemanning- och rekryteringsföretag med över 10års erfarenhet som är verksamma inom de flesta branscher. Vi är ett personligt företag med huvudkontor i Gävle men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet. I och med vår auktorisation kan du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc. Detta är ett rekryteringsuppdrag där vi ansvarar för rekryteringsprocessen men du skriver anställningsavtal direkt med vår kund. Start :Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning :Heltid Arbetstider :Vardagar 7-16 med möjlighet till flex Placeringsort : Gävle Då vår kund arbetar internationellt skulle vi vilja ha dina handlingar på engelska. Urval sker löpande och tillsättning kan komma ske innan sista ansökningsdag. Lämna in din ansökan och se till att du är vår nya ambassadör av absolut högsta kvalité.
Arbetsgivare
Nordic Bemanning & Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 21 February (1 månad 2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EHS Koordinator

Arbetsgivare / Ort: Polypeptide Laboratories (Sweden) AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 May (4 månader 3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsmiljöingenjör

Om jobbet
PolyPeptide söker nu en EHS Koordinator till vår site i Malmö. PolyPeptide har en positiv utveckling och vi arbetar med att ständigt förbättra och effektivisera vår verksamhet, och att samtidigt säkerställa en god arbetsmiljö. Rollen som EHS Koordinator innebär att arbeta för att vi som företag lever upp till lagkraven, kundernas förväntningar och krav på en säker verksamhet. Organisatorisk kommer du att rapportera till Manager EHS. Tillsammans med Manager EHS kommer ni att planera och ständigt förbättra företagets EHS-arbete och du kommer bl a arbeta med och ansvara för: - systematiskt arbetsmiljöarbete, bl.a. ta fram och uppdatera rutiner och instruktioner - genomföra riskbedömningar i alla delar av verksamheten, där kemikaliehantering utgör en stor del, samt stödja organisationen i åtgärder för riskeliminering och uppföljning av effekt - bevaka lagstiftning inom miljö, arbetsmiljö och brand - utföra lagrevisioner internt - rapportering av olika nyckeltal inom området - samordna och genomföra systematiskt brandskyddsarbete - säkerställa att kontrollprogram kopplat till vårt miljötillstånd efterlevs - administrera kemikaliehanteringssystemet (i-Chemistry) och rapportera till Produktregistret - genomföra orsaksutredning av incidenter - planering och genomförande av utbildningar och träningsprogram i organisationen - vara rådgivande vid val och användning av personlig skyddsutrustning - administrera och utveckla avvikelserapporteringssystem för arbetsmiljö (IA-systemet) Vem letar vi efter? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kemi- eller arbetsmiljöområdet, samt har erfarenhet från EHS-arbete inom kemi/farma/livsmedels-industri. Meriterande är att du också har tidigare erfarenhet från operativt arbete i produktionsmiljö. Som person är du organiserad och strukturerad, drivande och initiativtagande. Du tar dig an nya utmaningar och omsätter dina fackkunskaper i verksamheten på ett pragmatiskt och lösningsfokuserat sätt. Du är nyfiken, och strävar efter att bredda din kompetens för att på sikt kunna ta ett bredare ansvar. Du är också duktig på att kommunicera och förmedla dina kunskaper för att på så sätt öka medvetenheten och kunskapen om arbetsmiljökrav ute i verksamheten. Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök då till oss! PolyPeptide erbjuder en attraktiv arbetsmiljö där både medarbetare och verksamheten får utrymme att utvecklas tillsammans. Gillar du att utmana dig själv och drivs av att kunna påverka saker till att bli bättre då hoppas vi ovannämnda tjänst intresserar dig och att du ansöker omgående, dock senast den 15 december. Vi tillämpar löpande urval för tjänsten. För ytterligare information kontakta Anette Löfvendahl, HR Business Partner, 040-608 51 38. Facklig information får du av ordförande i Akademikerförbundet respektive i Unionen, som nås på 040-36 62 00. Om Polypeptide PolyPeptide Group är ett högteknologiskt företag som arbetar med utveckling, tillverkning och försäljning av terapeutiskt aktiva peptider. Företaget är bl.a. världsledande inom tillverkning av peptider som används som läkemedelssubstans. PolyPeptide Group har enheter i Belgien, Indien, Sverige, USA och Frankrike och har totalt ca 900 anställda. Med mer än 50 års erfarenhet av en världsledande position inom tillverkning av peptider, har företaget ett starkt fokus på att leverera peptider av högsta kvalitet oavsett om det är användning som läkemedel, för kliniska tester eller småskaliga och standardiserade icke-GMP peptider. Mer information om PolyPeptide hittar du på (http://www.polypeptide.com/) www.polypeptide.com (http://www.polypeptide.com)
Arbetsgivare
Polypeptide Laboratories (Sweden) AB
Hemsida: http://www.polypeptide.com
Ansökan
Ansök senast 22 May (4 månader 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


95 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.