På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Civilingenjör
Spela filmen

Civilingenjör

Civilingenjör, vanligtvis förkortat civ.ing., kan arbeta inom många olika områden. Arbetsuppgifterna varierar beroende på om du arbetar inom privat eller offentlig sektor, stort eller litet företag. Det kan vara allt från att konstruera byggnader, broar eller att utveckla ett nytt sätt att kommunicera. 

Vanliga frågor en ingenjör utreder för att få svar på kan vara hur man ska konstruera och bygga ett högt hus för att det ska vara stadigt eller hur man gör beräkningar för att en brokonstruktionen ska vara riktigt säker. Att arbeta med teknisk konstruktion kan innebära olika moment beroende på vad du arbetar med.

Genomföra utredningar och göra analyser är också  vanliga uppgifter.

I kommunal tjänst arbetar ingenjören med tekniska uppgifter inom exempelvis energiverk eller vatten- och avloppsverk då arbetsuppgifterna utgörs av teknisk konstruktion, planering, ledning och administration. Teknisk konstruktion och analyser är också vanliga arbetsuppgifter.

Utbildning

Civilingenjör kallas den som läst en civilingenjörsutbildning, 300 hp och därefter avlagt civilingenjörsexamen (Degree of Master of Science in Engineering på engelska), vilket är en akademisk yrkesexamen.

Det finns ett stort antal teknikområden, du kan antingen välja inriktning redan från början eller så kan du välja en öppen ingång, vilket betyder att du läser samma grundläggande kurser som övriga civilingenjörsstudenter och efter ett år väljer inriktning.

Alla civilingenjörsutbildningar är minst fem år på heltid och högskoleingenjörsutbildningarna är minst tre år på heltid.

Bra förberedande utbildning finns på gymnasiets Teknikprogram eller Naturvetenskapliga programmet.

Framtidsutsikter

Bedömningen är att läget för såväl nyexaminerade som erfarna civilingenjörer på fem års sikt fortsatt kommer att befinna sig i balans. Sett över tid har tillgången på civil- och högskoleingenjörer (inklusive närliggande examina och teknologie doktorer) vuxit mycket kraftigt.

Arbetsplats

Inom den privata sektorn är industriföretag och konsultfirmor vanliga arbetsgivare. Du kan också arbeta som konsult eller bli egen företagare. Du kan även arbeta som lärare och forskare vid högskolor. Civilingenjörer inom industrin har ofta en arbetsledande ställning.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

16 Lediga jobb

Infrastrukturförvaltare

Arbetsgivare / Ort: Halmstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 December (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • anläggning

Om jobbet
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Teknik- och fritidsförvaltningen bidrar till att göra Halmstad till en trevlig stad att bo och vistas i. Vi utvecklar, anlägger och underhåller kommunens gator, parkeringar, parker, idrotts- och fritidsanläggningar. Vi stödjer även föreningsverksamheten och olika intressegrupper. ARBETSUPPGIFTER Är du en driven och samverkande person med ingenjörsutbildning inom anläggning eller motsvarande? Trafikenheten söker nu en infrastrukturförvaltare. Välkommen med din ansökan! Som infrastukturförvaltare ansvarar du bl.a. för förvaltning av: • resecentrum: • industrispår • konstruktionsbyggnader så som kajer/pirer • parkeringshus avseende byggnadskonstruktioner • dagvattenpumpstationer Förvaltning innebär att du är ansvarig för inspektioner/besiktningar, tillståndsbedömningar, underhållsplanering/prioritering på kort och lång sikt. Du ansvarar även för att underhållsprojekt genomförs. Underhållsprojekten beställer du direkt av upphandlade ramavtalsentreprenörer eller av förvaltningens projektavdelningar, beroende på projektets storlek och omfattning. Du har ett helhetsansvar och ansvarar för att projekten planeras, beställs, utförs, besiktigas och att budget hålls. Det ingår även att arbeta med utveckling av ovanstående och hitta bättre och mer hållbara åtgärder. Du kommer som förvaltare i resecentrum att aktivt medverka i planeringen av Stationsstaden, en av Halmstads nya stadsdelar. Ansvaret att förvalta anläggningar innebär att det kan bli aktuellt att skriva fram ärenden till politiken. Som förvaltare är du även beställare av drift och underhåll gentemot interna eller externa aktörer. Du säkerställer att den utförs på ett bra sätt, vilket innebär att du svarar för avtal mot entreprenörer eller uppdrag till egen driftavdelning alt servicekontoret. I ditt ansvar ingår att uppdragen utförs och att avtalen upphandlas/förnyas i god tid. Inom enheten arbetar vi mycket med att säkerställa redundans, dvs att vi kan gå in och backa upp varandra. På enheten finns bland annat tre gatuingenjörer och det kommer vara arbetsuppgifter inom dessas område som går in i infrastrukturförvaltarens ansvar och vise versa. Samarbete kommer vara stort med förvaltarna på enheten för lokalförsörjning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning/ingenjörsutbildning inom anläggning eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du har några års erfarenhet av liknande arbete. Det är önskvärt om du har erfarenhet av arbete med inspektioner av anläggningar och konstruktionsbyggnader och har kunskap om betong- och stålkonstruktioner. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med underhållsplanering, budgetansvar samt har varit i en beställarfunktion. Du får gärna ha erfarenhet av kartsystem så som QGIS eller har arbetat i systemet BaTMan. Du som söker har b-körkort samt en god kommunikativ förmåga såväl som skriftligt som muntligt samt en fallenhet för att sätta dig in i nya system. I tjänsten krävs det att du har en stark initiativförmåga och vilja att tillsammans med kollegor driva arbetet mot uppsatta mål och med fokus på lösningar. Du är sakkunnig inom ditt område och kan omsätta den sakkunskapen i praktiken. Det krävs att du självständigt kan planera ditt arbete samt har förmågan att prioritera utifrån de förutsättningar du har. Du är en person som tar ansvar samt har förmågan att samarbeta med personer på alla nivåer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. Då tjänsten är säkerhetsklassad kommer bakgrundskontroll utföras på slutkandidat. Viktiga datum för rekryteringsprocessen: 7/12 telefonintervjuer 9-10/12 intervju 1 v. 51 intervju 2
Arbetsgivare
Halmstads kommun
Ansökan
Ansök senast 3 December (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Proaktiv gruppchef byggprojektering

Arbetsgivare / Ort: Prowork Göteborg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 December (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • byggnadskonstruktion

Om jobbet
WSP
WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus Industri, Transport Infrastruktur och Miljö Energi. Tillsammans har vi 50 000 medarbetare i fyrtio länder. I Sverige har vi över 4 000 medarbetare, varav 500 konstruktörer på affärsområdet Byggprojektering. Detta affärsområde erbjuder konsulttjänster och avancerad rådgivning inom konstruktion med kunder både i Sverige och utomlands.

På WSP töjer vi ständigt på gränserna för att möta våra kunders höga förväntningar. Med hjälp av vår expertis kan arkitekter förverkliga sina visioner, och våra kunder uppfylla sina kommersiella och operativa mål. Vi driver på utvecklingen inom konstruktion och innovativa metoder för att effektivisera byggverksamheter, sänka kostnader och minska de kommersiella riskerna. Vi har en lång historia av innovation ihop med gedigen och rotad konstruktionskompetens vilken vi är mycket stolta över. Denna kombination är, tror vi, en nyckel i att kunna utveckla skarpa ingenjörer med långsiktigt perspektiv. Vår strategi är att vi förbereder oss och våra kunder för framtiden, och vår metod kallar vi för Future Ready. Läs mer på www.wsp.com

Vårt erbjudande till dig…

Att få vara med och skapa en organisation som erbjuder marknadens mest innovativa konsulttjänster inom byggprojektering.
Tjänst som ska tillsättas…
En proaktiv ledare med teknisk grund som har förmågan att se förbättringsmöjligheter i en föränderlig bransch och intresserad av att utveckla affärer i en spännande miljö med starka värderingar och stort fokus på gemensamma mål…

WSP Byggprojektering söker en Gruppchef för området Byggprojektering i Malmö.

Arbetsuppgifter
Rollen som Gruppchef är att leda och vara ansvarig för WSP Byggprojekterings verksamhet i Malmö. Verksamheten är idag en viktig del av kontoret i Malmö och vi är ungefär 25 medarbetare, fördelat på två grupper på Byggprojektering. Du ansvarar för en av dessa grupper i Malmö och sätter upp mål för din verksamhet med stöd av dina gruppchefskollegor på avdelningen samt avdelningschef, avseende ekonomi, personalledning, utveckling och försäljning. Gruppchefen ingår i ledningsgruppen för Byggprojektering avdelning Skåne. I ledningsgruppen är vi idag 4 Gruppchefer och en Avdelningschef. Vi ansvarar tillsammans för en verksamhet om ca 65 medarbetare i södra Sverige, Skåne.

Som Gruppchef för Byggprojektering Malmö ingår följande ansvarsområden:

▪ Budget och resultatansvar omfattande ca 15 MSEK
▪ Tekniskt och ekonomiskt svara för de uppdrag som gruppen arbetar med
▪ Leda gruppens marknadsförings och försäljningsaktiviteter
▪ Leda planering av utbildningstillfällen och utveckling av gruppen
▪ Leda utvecklingen av gruppens CRC-verksamhet (offshoring)
▪ Leda gruppen mot att vara framtidens aktör inom byggprojektering samt en attraktiv arbetsplats för Malmös främsta konstruktörer.
▪ Representera Byggprojektering och driva samverkan mellan de olika disciplinerna på kontoret i Malmö.

Kvalifikationer
Opposites attract. Vi välkomnar det oväntade!
 
För att lyckas i rollen skall du ha ett intresse för att leda verksamhet och människor mot varsamhetens uppsatta mål. Du kan ha en bakgrund som konsult inom byggkonstruktion eller en roll i produktionen i ett entreprenadbolag.

Rollen kräver mycket god samarbets-, planerings- och kommunikationsförmåga. Det är mycket viktigt att du är affärsmässig, proaktiv och har både mod och förmåga att se förbättringsmöjligheter inom verksamhetsutveckling. Som person är du trygg, nyfiken, självgående, drivande, ansvarsfull och social och trivs när människor runt dig har olika perspektiv. Vi värdesätter dina idéer och din uthållighet, och att du hittar lösningar även om allt inte går som planerat, på egen hand eller i grupp. Du frågar när du är osäker och ifrågasätter när du inte är övertygad. Då detta arbete innefattar ett stort mått av innovation tror vi att du tycker om att arbeta med utveckling och driva förändring av teknik ihop med människor. Vi ser gärna att du kräver lite mod av både dig själv och din omgivning! Vi erbjuder dig en arbetsplats där egna initiativ uppskattas, där gemenskapen är stor och där just din insats kan vara avgörande för att WSP ska lyckas med våra strategier. På WSP är medarbetaren i fokus, här kan du utvecklas i en sund och kompetent miljö med en mycket trevlig kultur.

Krav
  • Relevant akademisk examen som är lämpad för rollen
  • Minst 8 års arbetslivserfarenhet av konsult- eller byggbranschen
  • Kunskap inom byggnadskonstruktion
  • Erfarenhet av upphandlingar mot såväl den privata som offentliga sidan

Meriterande
  • Erfarenhet av arbete inom konsultbranschen
  • Erfarenhet av förändringsledning
  • Erfarenhet av liknande arbete

Lokalisering och resande
Rollen är placerad i Malmö. Resande sker främst inom avdelningens geografi efter egen planering. Vissa tillfällen per år sker resor i samband med ledningsgruppsträffar och chefsträffar inom regionen och affärsområdet, då i Sverige.

Frågor om tjänsten
I denna rekrytering samarbetar WSP med Prowork AB. Frågor om tjänsten besvaras av Jimmy Eriksson, rekryteringskonsult, som nås på 0733-324014 alternativt [email protected]. Vi hanterar alla ansökningar fortlöpande. Samtliga ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
 
Arbetsgivare
Prowork Göteborg AB
Hemsida: https://www.wsp.com/
Ansökan
Ansök senast 3 December (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sivilingeniør til prosjekteringsavdelingen

Arbetsgivare / Ort: Termowood AS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet
Om arbeidsgiveren Termowood AS er et ungt norsk vekstselskap som leverer et patentert byggesystem med isolerte massivtre-elementer for vegger og tak. Byggesystemet markedsføres og selges under merkenavnet TEWO og er svært konkurransedyktig på pris, byggetid og miljø. Produktene er patentert i en rekke land og har fått meget god mottagelse hos profesjonelle aktører i byggemarkedet. I tillegg til hjemmemarkedet, har selskapet så langt levert prosjekter blant annet til Sverige, Danmark, England og Nederland. Selskapet startet høsten 2019 opp en ny helautomatisk elementproduksjonslinje i Hurdal, og har i 2020 startet ny produksjonslinje for tynne massivtreplater. Termowood har spennende vekstplaner internasjonalt og har venturekapitalselskap som Investinor og Oxer Kapital på eiersiden. Selskapet har per i dag 20 ansatte fordelt på hovedkontor og produksjon i Hurdal og salgskontor i Drammen. Se www.tewo.no for mer informasjon Vi opplever kraftig økning i etterspørsel og skal nå styrke prosjekteringsavdelingen. Vi søker en engasjert sivilingeniør til en fast 100%-stilling. Viktige arbeidsoppgaver vil omfatte blant annet prosjektering og klargjøring av prosjekt til produksjon, samt gjennomføre utviklingsprosjekter. Vår fabrikk har sannsynligvis Norges mest avanserte produksjonslinje for bygningselementer i tre og landets eneste produksjonslinje for tynne krysslimte massivtreplater. Fabrikken ligger i Hurdal, sentralt på Østlandet ca. 40 minutter fra Gardemoen, i et område med lange tradisjoner innen skog- og treforedlingsindustri. Vi søker etter deg som ønsker faglige utfordringer i en fremtidsrettet fabrikk der du forventes å være med og bygge opp de systemer som kreves for videre ekspansjon. Hurdal kan by på gode muligheter for et aktivt friluftsliv, med ski, alpin, båtliv, jakt og fiske, kun en kort kjøretur fra Gardermoen og fra Oslo. Vårt mantra er "Vi skaper sunne miljø for alle". I tillegg til at vi leverer sunne og miljøvennlige bygg til våre kunder, skal vi også skape et sunt og godt arbeidsmiljø for våre ansatte. Bli med på laget, og benytt muligheten til å søke deg til spennende arbeidsoppgaver i en moderne industribedrift. Vi søker også etter en ingeniør, se Finn-kode 194622969 Arbeidsoppgaver og ansvar -Prosjektering av våre leveranser, herunder blant annet dimensjonering og modellering. All modellering foregår i Revit med egenutviklet Tewo-app. -Aktivt bidra med og forbedre metodikk for prosjektering og dimensjonering -Oppfølging og avklaringer mot salgsorganisasjonen og mot produksjonsavdelingen -Bidra i arbeidet med produktutvikling, testing og dokumentasjon. -Andre oppgaver ved behov Ønskede kvalifikasjoner -Relevant master-/sivilingeniørgrad eller høyere -Solid kunnskap om og relevant erfaring med dimensjonering av trekonstruksjoner -Solid erfaring med limtre og/eller krysslimt tre er en stor fordel -Erfaring med BIM er ønskelig -Generelt meget gode IT-ferdigheter -Må beherske norsk eller skandinavisk og engelsk språk skriftlig og muntlig -Dokumentert erfaring med prosjektledelse Personlige egenskaper -Du er opptatt av kvalitet og sikkerhet og ønsker det beste for selskapet og våre kunder -Du er strukturert, effektiv og kan gjennomføre prosjekter i egenregi. -Du er initiativrik, løsningsorientert og en positiv lagspiller .Du kan ha flere prosjekter gående og kan prioritere mellom disse på en god måte -Du bidrar til systematisk forbedring og utvikling i fabrikken Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- eller rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Termowood AS
Ansökan
Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektingenjör Eskilstuna

Arbetsgivare / Ort: Eye For Sourcing AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 December (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • anläggning

Om jobbet

#jobbjustnu


Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Eye For Sourcing AB och arbeta som konsult hos Trafikverket.


Vi söker projektingenjörer till Eskilstuna, ange "Eskilstuna" i rubriken till ansökan.


Uppdraget innebär ett nära samarbete i huvudsak med en eller flera projektledare och dennes projektorganisationer. Detta ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.


Exempel på arbetsuppgifter:

Arbeta med prognoser och kostnadsuppföljningar


Ekonomiadministration dvs. hantering av fakturor och beställningar, arbete inför bokslut etc


Hantera projektets interna administration som till exempel projektspecifikation, projektrutiner, dokumenthantering, presentationsmaterial mm.


Arrangera möten, ansvara för inbjudningar, bokningar etc.


Föra anteckningar och protokoll vid möten


Arbeta med riskhantering inom projektet


Stödjer projektledare med tidsplanering, administration, uppföljning, ekonomi etc.


Agera mentor åt mindre erfarna Projektingenjörer och leda dem i rollen samt vara delaktig i introduktionen


Framtagning och hantering av tertial och/eller månadsrapporter


Följa upp och uppdatera projektets kontrollprogram, projektspecifikation, riskanalyser, anläggningsspecifika krav etc.


Delta i mottagningskontroll av konsultens levererade handlingar samt följa upp handlingarnas kvalité


Vi erbjuder:

Kompetensutveckling inom området och konkurrenskraftiga villkor.


Krav:

Utbildning, högskoleingenjör eller motsvarande relevant utbildning som omfattar minst 2

års eftergymnasial utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som bedöms som

likvärdig (examensbevis ska bifogas till anbudet).


Dokumenterad erfarenhet av arbete som projektingenjör i en projektorganisation.


Dokumenterad kunskap i ekonomisystem Agresso eller liknande, budgetarbete, planering

och riskhantering.


Dokumenterad kunskap i AB 04, ABT 06 ABK 09.


Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat inom bygg och/eller anläggning inom projektoch/

eller platsledning i minst 18 månader.


B-körkort


Övrigt:

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt.


Jobbtyp: Fast

Jobbtyp: Heltid

Arbetsgivare
Eye For Sourcing AB
Ansökan
Ansök senast 8 December (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Platschef Bygg

Arbetsgivare / Ort: Prowork Göteborg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 December (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet
Platschef:
Vi söker nu en ansvarsfull och kunnig platschef till en byggkoncern i Göteborg.
Du kommer att arbeta hos en trygg arbetsgivare där kvalité genomsyrar alla led och där ett starkt lagarbete är avgörande för att nå gemensamma mål på utsatt tid.

Om tjänsten:
Rollen som platschef är en spännande roll som kräver ansvar och ledarskap. Vi ser att du är kundorienterad, affärsinriktad och driven. Du bedriver projekten enligt tidsplan och budget samt ansvarar för att kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner efterlevs. Du sätter kunden i fokus och brinner för att se till att beställningen levereras på rätt sätt och på utsatt tid. Du kommer ha en nyckelroll i projekten med ett övergripande ansvar för att leda egen personal, inhyrda konsulter och underentreprenörer samt ansvara för;
  • Inköp
  • Ekonomiska avstämningar
  • ÄTA-hantering.
Kvalifikationer:
Vi ser att du har relevant erfarenhet från ledande funktion inom byggsektorn och en lämplig utbildning inom bygg. Du har lätt för att samarbeta, är ordningsam, resultatorienterad och tycker om ett varierande arbete. Vi vill att att du ser långsiktigt, är strukturerad och engagerar dig i ditt projekt. Branschkunskap och noggrannhet är avgörande då det förekommer återkommande komplexa arbetsuppgifter.
Låter detta som något för dig? Passa på att söka direkt!

Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se
Arbetsgivare
Prowork Göteborg AB
Hemsida: www.prowork.se
Ansökan
Ansök senast 10 December (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef nyproduktion

Arbetsgivare / Ort: Prowork Göteborg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 December (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet
”Som platschef har du ett självständigt och omväxlande jobb med stort eget ansvar.
I samarbete med projektledare samt under eget ansvar planerar och leder du projekten
framåt, följer upp tidplaner, fördelar resurser och ser till att vi håller vad vi lovar.
Du medverkar aktivt till projektets tekniska och ekonomiska genomförande samt leder och
fördelar det löpande arbetet. Du deltar vid framtagande av tidplaner, stämmer av egna
aktiviteter och utför arbetsberedningar tillsammans med andra medarbetare i teamet. Din roll
kan kontinuerligt utvecklas för att successivt ta ett större ansvar och möjlighet finns för att
utvecklas i andra roller och andra typer av projekt. 

Platschefen ansvarar tillsammans med projektledaren för planering, drift och ekonomi i de
olika byggprojekten mot såväl företaget och beställaren.

Detta innebär bland annat;
-Att följa interna riktlinjer och krav (policys och ledningssystem)
- Att leda och fördela arbetet i projekten.
-Att ansvara för del av dokumentationen i projekten.
-Att hålla i möten för underentreprenörer.
-Att vara en god ambassadör för bolaget, både mot leverantörer, UE och kund.
-Arbetsplanering tillsammans med underentreprenörer.
-Att utveckla och vara med i nya tekniska lösningar och innovationer.
-Att alltid sätta arbetsmiljön i första hand.
-Att vara kontaktperson för Bas-U
-Att vara brandskyddsansvarig
-Sammanställa och granska underlag till fakturor (främst ÄTA)
-Ansvar för materialinköp mm
-Du kommer rapportera till projektledare, VD.”

Krav:
Hungrig, engagerad - ett framtidslöfte.
Ordning och reda, van vid ekonomi och förståelse för affären.
Teknisk erfarenhet från bygg. Vi söker en person som vill göra karriär och ger möjligheten att komma nära ledningen från
början. Bra förmåner såsom pension och vinstdelning.
Arbetsgivare
Prowork Göteborg AB
Hemsida: www.prowork.se
Ansökan
Ansök senast 10 December (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ansvarstagande platschef ROT

Arbetsgivare / Ort: Prowork Göteborg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 December (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet
Platschef till lokalt byggföretag

För kunds räkning söker vi nu deras nästa platschef inom bygg. Bolaget är en stark lokal aktör och har den senaste tiden expanderat kraftigt och med god lönsamhet. Bolaget har idag en platt organisation där beslut kan tas snabbt och du får en betydande roll.  I rollen som platschef har du bonus och möjlighet till bil.

Arbetsuppgifter
Som platschef har du ett totalansvar för den individuella arbetsplatsen. Platschefen sköter löpande planering, inköp, avrop och organiserar arbetet med personal och UE på plats. Man ansvarar för kvalitet och säkerhet och ser till att tidplanerna hålls. Projektens storlek idag varierar mellan 10-200 miljoner och blir allt större. Du jobbar nära ihop med ansvarig arbetschef där ni ansvarar för planering, drift och ekonomi i de olika byggprojekten mot såväl företaget som beställaren. Detta innebär bland annat;
  • Att leda och fördela arbetet i projekten. Platschefen leder sitt team från byggstart till överlämnande.
  • Att ansvara för dokumentationen i projekten.
  • Att tillsammans med arbetschef hålla i hålla i möten för beställare och medarbetare såsom byggmöten, samrådsmöten och planeringsmöten.
  • Kundkontakter.
  • Att tillsammans med arbetschef delta i och ansvara för förhandlingar avseende drift och ekonomi. 
  • Arbetsplanering tillsammans med egna anställda och UE.
  • Inköp.
Du har troligen läst en ingenjörsutbildning med inriktning bygg eller på annat sätt skaffat dig relevant utbildning inom området.  Du har troligen jobbat som platschef i minst tre till fyra år alternativt om du idag jobbar som tung arbetsledare. Vi ser gärna att du haft projekt över 100 miljoner och har erfarenhet av administration och inköp. Du har goda byggkunskaper och goda kunskaper i Officepaketet. Du har B-körkort. Meriterande är ifall du har erfarenhet av totalentreprenader sam att du haft ekonomiskt ansvar. Som person är du prestigelös, utåtriktad, social och driven. 
Arbetsgivare
Prowork Göteborg AB
Hemsida: www.prowork.se
Ansökan
Ansök senast 11 December (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Engagerad och initiativrik Projektledare/Kolonisamordnare

Arbetsgivare / Ort: Landskrona kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet
Landskrona stad har tagit fram en ny handlingsplan för stadens koloniområden. Handlingsplanen beskriver syftet med användningen av koloniområdena och presenterar en framtida bild av t.ex. VA-situation, tillåten byggnation, avtalsförhållande m.m. Staden eftersträvar att ha välskötta koloniområden som används för rekreation och trädgårdsodling. Handlingsplanen omfattar även hantering av ett förorenat område inom Kopparhögarnas koloniområde och som inte längre kan nyttjas för sitt ändamål. Förvaltningen av koloniområdena sköts av Mark- och exploateringsavdelningen som är en del av Stadsbyggnadsförvaltningen. VÄLKOMMEN TILL OSS! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som projektledare/kolonisamordnare innebär att du medverkar till att handlingsplanen genomförs och blir verklighet. I tjänsten ingår: • Genomföra intentionerna i beslutad handlingsplan. • Samordning och uppföljning av tillsyn innefattande bl.a. inmätning av stugor, foto-/dokumentation kring allmän skötsel/skick på kolonilotter, hantering av ev sanktionsärenden mm. Samordningsansvaret innefattar ansvar som mötessammankallande såväl internt med olika avdelningar och berörda förvaltningar, som externt med koloniarrendatorer och styrelser. • Fältarbete i form av syn/inspektion framförallt under pågående kolonisäsong. • Dialog/kommunikation med koloniarrendatorer i enskilda ärenden samt övergripande med styrelser. • Hantering av uppsägningar/förverkningar av arrendekontrakt inkl. ev delgivning- och avhysningsprocess. • Projekt-och byggledning av rivnings- och återställningsarbeten gällande stugor och markytor inom förorenat område. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med kompetens inom mark-, bygg- och anläggningsfrågor samt gärna fastighetsjuridik och PBL. Du bör vara civilingenjör inom bygg, lantmäteri eller annan inriktning mot samhällsbyggnad, eller annan relevant högskoleutbildning som anses likvärdig. Fastighetsjuridisk och PBL-kompetens är meriterande. God administrativ förmåga och datorvana samt B-körkort erfordras. Som person är du engagerad, social och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser en fördel i att du visar öppenhet mot allmänheten och övriga som berörs av vårt arbete. De interna och externa kontakterna kräver flexibilitet och servicekänsla. Arbetslivserfarenhet från bygg-, fastighets- och/eller samhällsbyggnadsbranschen är ett krav ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling. Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Landskrona kommun
Ansökan
Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare inom Elkraftprojekt

Arbetsgivare / Ort: Deva Mecaneyes AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • anläggning
  • elkraft

Om jobbet
Vi på Deva har stor variation på våra uppdrag, både när det kommer till inriktning och nivå. Utvecklingsmöjligheterna är många och uppdragens karaktär bestäms utifrån din egen kunskap, ambition och intresse. Du får möjlighet att ta mycket eget ansvar och får självständigt driva projekten framåt i samarbete med andra Arbetsuppgifter Som projektledare inom elkraftprojekt hos oss kommer du jobba med den senaste tekniken hos olika bolag inom nät, el och energi inom projekt och anbud. Vi har stor variation på våra uppdrag, både när det kommer till inriktning och nivå. I din roll kommer du: - Jobba med riskhantering till tidsplanering samt besiktning utav anläggning - Genomföra FAT och SAT - Ansvara för upphandling av leverantörer - Jobba med byggherrekalkyler, prognosarbete och investeringsbedömningar - Vara vår kunds representant att leda och samordna projekten med ansvar för kvalitet, budget, tidsramar och uppföljning Vad får du som medarbetare hos oss? - Bidra till Devas utveckling och påverka framtiden - En möjlighet att utvecklas i olika roller och se olika branscher, verksamheter och produkter - Bygga ett stort kontaktnät - Bli en del av ett otroligt kompetent team med BackOfficekultur där vi hjälper varandra, delar med oss och hittar på mycket kul ihop - Bra förmåner och kollektivavtal - Du hanterar MS Office obehindrat - Du pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Det förekommer vissa resor i uppdragen och därför behöver du ha körkort och tillgång till egen bil - Erfarenhet av Turn-key projekt med ansvar för mark och bygg-entreprenader är meriterande Vem är du? Du får energi av samarbete och tycker att mötet med andra är både stimulerande och spännande. Förmodligen trivs du som allra bäst på jobbet när du får sätta dig in i komplexa uppgifter och lösa problem. Vi tror att du har en relevant kandidat- eller civilingenjörsexamen eller också är du gymnasieingenjör inom elkraft med lång arbetslivserfarenhet från branschen. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att jobba med svenska elförsörjningsanläggningar och kunskap om nödvändiga lagkrav och standarder samt ha god erfarenhet av elkrafttekniken som teamledare av sitt projekt För att trivas hos oss bör du vara en lagspelare med en proaktiv strategi för att uppnå resultat. Du är duktig på kommunikation och gillar att interagera med externa och interna parter på alla nivåer i en multikulturell miljö. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför ser vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens Vi söker efter talanger som vill bidra till vår kultur och vårt växande team! Låter det som rätt utmaning för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CV är ansökan bara några knapptryck bort. Slå gärna en signal till Henrik på 070-496 71 50, så berättar han mer om tjänsten och hur det är att jobba på Deva. Lär känna oss lite mer genom att följa oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/deva-mecaneyes-ab/).
Arbetsgivare
Deva Mecaneyes AB
Hemsida: http://www.devamecaneyes.se/
Ansökan
Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sekundärkonstruktör

Arbetsgivare / Ort: Deva Mecaneyes AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • anläggning
  • elkraft

Om jobbet
Vi på Deva har stor variation på våra uppdrag, både när det kommer till inriktning och nivå. Utvecklingsmöjligheterna är många och uppdragens karaktär bestäms utifrån din egen kunskap, ambition och intresse. Du får möjlighet att ta mycket eget ansvar och får självständigt driva projekten framåt i samarbete med andra Arbetsuppgifter Som sekundärkonstruktör hos oss kommer du jobba med den senaste tekniken hos olika bolag inom nät, el och energi inom projekt och anbud. Vi har stor variation på våra uppdrag, både när det kommer till inriktning och nivå. Du kommer säkerställa att projekt genomförs inom budget och tid, samt möta kundens behov, lagkrav och standarder. Du kommer ha en ledande roll inom sekundärkonstruktioner i stora och komplexa högspännings- luft- och gasisolerade projekt i olika elförsörjningsanläggningar. I rollen ingår det att förbereda/validera och godkänna konstruktionen för skydds- och kontrollsystem (P&C) för HV- och MV-stationer. Du kommer arbeta med framtagning av en/tre linjescheman, kontrollscheman, sammanställning- och kopplingsscheman, relälayout och kabeltabeller. Du kommer också tillhandahålla tekniska beräkningar och tekniska inköpsspecifikationer för komponenter inom hjälpkraftsystem. I din roll kommer du: - ge information för civil design och samordning av gränssnitt mellan alla discipliner - förbereda BOM- och kostnadsberäkning, avvikelser och förtydliganden - granska leverantörers design, FAT-planer, delta i FAT och SAT - ge tekniskt stöd i anbud och relaterade dokument i projekten - delta i diskussioner med kunder, hantera sitefrågor och ansvara för slutdokumentationen Vad får du som medarbetare hos oss? - Bidra till Devas utveckling och påverka framtiden - En möjlighet att utvecklas i olika roller och se olika branscher, verksamheter och produkter - Bygga ett stort kontaktnät - Bli en del av ett otroligt kompetent team med BackOfficekultur där vi hjälper varandra, delar med oss och hittar på mycket kul ihop - Bra förmåner och kollektivavtal - Du hanterar MS Office obehindrat och är du dessutom duktig på hantering av design- och beräkningsverktyg, samt har kunskap om AutoCAD, MicroStation eller Revit ser vi det som meriterande - Du pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Det förekommer vissa resor i uppdragen och därför behöver du ha körkort och tillgång till egen bil Vem är du? Du får energi av samarbete och tycker att mötet med andra är både stimulerande och spännande. Förmodligen trivs du som allra bäst på jobbet när du får sätta dig in i komplexa uppgifter och lösa problem. Vi tror att du har en relevant kandidat- eller civilingenjörsexamen eller också är du gymnasieingenjör inom elkraft med lång arbetslivserfarenhet från branschen. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att jobba med svenska elförsörjningsanläggningar och kunskap om nödvändiga lagkrav och standarder. Du har kunskap om sekundärteknik och EPC, E3, FEBDOC eller motsvarande. Erfarenhet av installation, driftsättning och internationella projekt är meriterande. För att trivas hos oss bör du vara en lagspelare med en proaktiv strategi för att uppnå resultat. Du är duktig på kommunikation och gillar att interagera med externa och interna parter på alla nivåer i en multikulturell miljö. Vi söker efter talanger som vill bidra till vår kultur och vårt växande team! Låter det som rätt utmaning för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CV är ansökan bara några knapptryck bort. Slå gärna en signal till Henrik på 070-496 71 50, så berättar han mer om tjänsten och hur det är att jobba på Deva. Lär känna oss lite mer genom att följa oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/deva-mecaneyes-ab/).
Arbetsgivare
Deva Mecaneyes AB
Hemsida: http://www.devamecaneyes.se/
Ansökan
Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Primärkonstruktör

Arbetsgivare / Ort: Deva Mecaneyes AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • anläggning
  • elkraft

Om jobbet
Vi på Deva har stor variation på våra uppdrag, både när det kommer till inriktning och nivå. Utvecklingsmöjligheterna är många och uppdragens karaktär bestäms utifrån din egen kunskap, ambition och intresse. Du får möjlighet att ta mycket eget ansvar och får självständigt driva projekten framåt i samarbete med andra. Arbetsuppgifter Som primärkonstruktör hos oss kommer du jobba med den senaste tekniken hos olika bolag inom nät, el och energi. Det viktigaste i din roll är att möta kundens behov, följa lagkrav och standarder för att säkerställa att projekt genomförs inom budget och i tid. Du kommer arbeta med elektromekanisk konstruktion i stora och komplexa högspännings- luft- och gasisolerade projekt i olika elförsörjningsanläggningar. Du kommer utveckla tekniska koncept, arbeta med specifikationer och val av komponenter och anslutningsmaterial. Du kommer också ta fram stationslayouter, tillhörande detaljritningar, samt dokument enligt applicerbara standarder, processer och kundspecifikationer. Tekniska beräkningar, tekniska inköpsspecifikationer och scheman för primär utrustning ingår också i din roll, samt att ta fram information för civil design och samordning av gränssnitt mellan konstruktionsplanering, stålkonstruktion och komponentleverantörer. I din roll kommer du också: - förbereda BOM- och kostnadsberäkning, avvikelser och förtydliganden - granska leverantörers design, FAT-planer, delta i FAT och SAT - ge tekniskt stöd i anbud och relaterade dokument i projekten - delta i diskussioner med kunder, hantera sitefrågor och ansvara för slutdokumentationen Vad får du som medarbetare hos oss? - Bidra till Devas utveckling och påverka framtiden - En möjlighet att utvecklas i olika roller och se olika branscher, verksamheter och produkter - Bygga ett stort kontaktnät - Bli en del av ett otroligt kompetent team med BackOfficekultur där vi hjälper varandra, delar med oss och hittar på mycket kul ihop - Bra förmåner och kollektivavtal - Du hanterar MS Office obehindrat och är du dessutom duktig på hantering av design- och beräkningsverktyg, samt har kunskap om AutoCAD, MicroStation eller Revit ser vi det som meriterande - Du pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Det förekommer vissa resor i uppdragen och därför behöver du ha körkort och tillgång till egen bil Vem är du? Du får energi av samarbete och tycker att mötet med andra är både stimulerande och spännande. Förmodligen trivs du som allra bäst på jobbet när du får sätta dig in i komplexa uppgifter och lösa problem. Vi tror att du har en relevant kandidat- eller civilingenjörsexamen eller också är du gymnasieingenjör inom elkraft med lång arbetslivserfarenhet från branschen. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att jobba med svenska elförsörjningsanläggningar och kunskap om nödvändiga lagkrav och standarder. Du är lite av en expert inom design och konstruktion av elförsörjningsanläggningar och kan obehindrat ta fram layouter, primärdesign och beräkningar. Du är duktig på jordning, har stålkonstruktions- och transformatorkännedom, samt vet det mesta om HV & MV-ställverk. Har du dessutom kunskap om sekundärteknik och erfarenhet av installation, driftsättning och internationella projekt ser vi det som meriterande. För att trivas hos oss bör du vara en lagspelare med en proaktiv strategi för att uppnå resultat. Du är duktig på kommunikation och gillar att interagera med externa och interna parter på alla nivåer i en multikulturell miljö. Vi söker efter talanger som vill bidra till vår kultur och vårt växande team! Låter det som rätt utmaning för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CV är ansökan bara några knapptryck bort. Slå gärna en signal till Henrik på 070-496 71 50, så berättar han mer om tjänsten och hur det är att jobba på Deva. Lär känna oss lite mer genom att följa oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/deva-mecaneyes-ab/).
Arbetsgivare
Deva Mecaneyes AB
Hemsida: http://www.devamecaneyes.se/
Ansökan
Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare ombyggnad till HSB Södertörn, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Level Recruitment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 December (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet
”Ett företag som engagerar.”

Så beskrivs HSB Södertörn av anställda. Andra berättar om närheten till ledningen och de produktiva och drivna kollegorna.  Att få arbeta i en idéburen organisation är något som attraherar många. Kanske även dig? HSB Södertörn står inför ett nytt kapitel, vi utvecklar, vi växer och är mitt uppe i en digital omställning. 

Om tjänsten

Som projektledare hos oss driver du självständigt projektledningsuppdrag avseende renoverings, ombyggnads och tillbyggnads projekt från ax till limpa. Din viktigaste uppgift är att på ett målinriktat och rådgivande sätt hjälpa kunden till den bästa lösningen avseende såväl kvalité som ekonomi. Med ditt stora engagemang för uppgiften och pedagogiska skicklighet förväntas du ge råd och skapa förutsättningarna för fortsatt samarbete med kunden. Du samarbetar tätt med dina kollegor inom avdelningen, våra förvaltare och ekonomer och framförallt med våra kunder.

Arbetet utgår från vårat huvudkontor i Huddinge. Vi sitter i moderna och fräscha lokaler i en trivsam miljö med närhet till kommunikationer. Du rapporterar till verksamhetschefen för Fastighetsutveckling.
I ditt ansvar ingår bl a:
 
  • produktionsansvar och ekonomiskt ansvar för byggprojektet från start till färdigställande
  • ansvar för att genomförande av projektet sker enligt HSB:s projektprocess
  • att genomföra förfrågan, förhandling och upphandling av entreprenader
  • att självständigt upprätta och behålla relationer med entreprenörer, kommuner och andra intressenter
  • ansvar för rapportering av projektstatus och måluppfyllelse

Är det här du?

För att trivas och komma till din rätt i denna roliga och viktiga roll ser vi det som nödvändigt att du har förståelse för och minst 4-10 års erfarenhet av, att driva projektledningsuppdrag inom ombyggnationer av bostäder. Dessutom behöver du ha goda kunskaper om byggprocessen från ide till slutgarantibesiktningen. Du har goda kunskaper i entreprenadjuridiken ABT 06 och AB 04 samt ABK 09. Har du erfarenhet av cad-progammet Bluebeam är det ett extra plus. Du har ett genuint intresse för utveckling av bostäder och goda livsmiljöer och är van att leda flera projekt parallellt med en mycket god förståelse för hela processen från förstudie till överlämning. Du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift.

Som person är du trygg och stabil i såväl din projektledningskompetens som i dig själv som person. Vi ser också att du behöver ha ett affärsmässigt och kundorienterat förhållningssätt, du är med andra ord en stjärna på att skapa goda relationer som gynnar affären. Du besitter goda ledaregenskaper och är en naturlig lagspelare. Struktur, målmedvetenhet och tålamod är tre andra viktiga egenskaper som krävs för att axla rollen på ett framgångsrikt sätt.

Vi erbjuder dig

Vi ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete. Vårt jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga och vi strävar efter att spegla samhället i vår medarbetarkår. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden.

HSB är en rikstäckande organisation där våra värderingar knyter samman hur vi förhåller oss. Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan, vilket vi sammanfattar till förkortningen ETHOS. Tillsammans ska dessa ledord bidra till stolthet över yrkesidentiteten och över HSB Södertörn som organisation men framförallt ska det visas i handling och förhållningssätt. I våra kontakter med kunder och blivande kunder ska vi förmedla en positiv inställning och ta hand om varje uppgift med engagemang och professionalism - de ska känna sig välkomna, sedda och lyssnade på.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar HSB  med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Katarina Norberg på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: byggprojektledare, bostäder, bostad, bygg, projektledning
Arbetsgivare
Level Recruitment AB
Hemsida: www.hsb.se/sodertorn
Ansökan
Ansök senast 24 December (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggingenjör, Ytterbygg

Arbetsgivare / Ort: Webtest Sweden AB / Kungälv
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet

Ytterbygg är ett fastighetsbolag som hyr ut anpassade lokaler till företag i Storgöteborg. Vi är en aktiv fastighetsutvecklare, som hela tiden bygger nya lokaler och anpassar befintliga efter våra hyresgästers behov. Vårt kontor ligger i Kungälv och med 33 medarbetare bygger vi över 3 000 kvm lokalyta per år. Största delen av våra 150 000 kvm lokaler ligger i Kungälv och på Hisingen. Vår verksamhet präglas av kundfokus, ständig utveckling och miljötänk vilket vi omsätter i praktiken genom lean-koncept och miljödiplomering. Till följd av ökad efterfrågan söker vi nu:


Byggingenjör


Vi söker dig som är engagerad och vill utveckla, men ogillar krångliga lösningar


Vi söker en byggprocessledare och du kommer i tidiga skeden göra ritningar, beskrivningar och kalkyler. När hyresavtalet är klart följer du kunden och projektet hela vägen till inflyttning i sin nybyggda lokal.

Det är meriterande om du har erfarenhet från projektering och entreprenad.

I våra projekt är det viktigt med en bred teknisk kompetens då vi projekterar för att utforma huset så att konstruktion, men även brandskydd och installationer fungerar bra och blir enkelt att bygga och sköta.

Vi har idag egna projektörer för VVS, mark och bygg. Det är våra uthyrare som ansvarar för den kommersiella delen med hyresavtal.

För mer information om företaget och om oss, läs mer på www.ytterbygg.se

Våra nybyggen

Vi projekterar och bygger hela huset i egen regi och är med från markarbeten och gjutning till stålstomme, fasad och färdigställande av kontorsinredningen. Vi bygger våra fastigheter i Storgöteborg, främst Kungälv, Hisingen och Ale.

Med vår stora egna maskinpark och har vi alltid tillgång till bra och säkra hjälpmedel. Vi är med i hela kedjan från projektering till förvaltning och har därför stora möjligheter att påverka och förbättra valda lösningar. Vi kommer de närmsta åren få tillgång till mycket mark i våra nya detaljplanerade verksamhetsområden Rollsbo Västerhöjd i Kungälv och Osbacken i Ale, vilket tillsammans med ökad efterfrågan från våra kunder gör att vi behöver nyanställa.

Läs mer på: http://www.ytterbygg.se/pagaende-projekt/

Att jobba hos Ytterbygg

Vi har egna projektörer för mark, VVS och byggnation. I projekten samarbetar vi med projekteringen och olika specialister kan bistå med input utifrån sina fackområden. Vi har tillgång till Autocad och Revit för att underlätta arbetet. Vår uppgift är att hjälpa kunden att förstå sitt verkliga behov, och att skapa lokaler som möter det behovet och som fungerar över tid.

På Ytterbygg har vi ett stort fokus på att förbättra och förenkla vårt arbete. Vi gillar smarta lösningar, både för oss själva och våra hyresgäster. Alla vi som jobbar på Ytterbygg har processutveckling som en av våra arbetsuppgifter, vilket innebär att vi har stor möjlighet att påverka våra jobb och att vi alla är delaktiga i företagets utveckling.

Genom sociala aktiviteter har vi dessutom en god sammanhållning och trivsel. Vi går emot trenden i branschen och väljer att ha egen kompetens och personal i hela kedjan från projektering, till byggnation och förvaltning av våra hus. Det kan tyckas ovanligt idag, men det gör att vi kan säkerställa att husen är välbyggda och energisnåla. Och att servicen till våra hyresgäster blir bra.

Ytterbygg har 33 anställda och vi har dessutom ett väldigt nära samarbete med våra underentreprenörer. Vi har mycket egna maskiner och program vilket gör att vi kan jobba enkelt och säkert.

Din erfarenhet

Du har en byggingenjörs utbildning i någon form. Vi förväntar oss att du har ett antal års erfarenhet av projektering och entreprenad. Men vi kommer lägga stor vikt vid att få en person med rätt personliga egenskaper.

Arbetsuppgifter första tiden:

Den första tiden på jobbet kommer du att få lära känna företaget och hur vi jobbar. Du kommer få en mentor som sköter introduktionen och finns för frågor. Du kommer få gå bredvid en projektansvarig under några månader, innan du successivt kan arbeta mer självständigt.

Arbetsuppgifter efter kanske ett par månader:

Allt eftersom du blivit varm i kläderna kommer du att självständigt fortsätta att jobba som byggprocessledare enligt beskrivning av tjänsten ovan. Tiden tar för dig att kunna jobba helt självständigt beror ju naturligtvis i hög grad på vad du har för tidigare erfarenheter.

Annat

Start: Efter överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Rollsbovägen 25 Kungälv

Lön: Fast lön enligt överenskommelse

För mer information om tjänsten kontakta VD [email protected]

Ansökan

Frågor som har att göra med din ansökan besvaras av Rekryteringskonsult Roger Gustafsson på 0707-14 70 09.

Tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt personer hittats. Skicka alltså in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande. Vi tar inte emot ansökningar genom emails. Ansökan lämnas enbart genom att söka på denna sida.

Ansök på: https://ultimatrekrytering.se/ytterbygg-i-kungalv/

Arbetsgivare
Webtest Sweden AB
Rollsbovägen 25
44240 Kungälv
Hemsida: http://www.ytterbygg.se
VISA MINDRE

Svenska kraftnät söker en teknikspecialist HVDC/FACTS

Arbetsgivare / Ort: Svenska Kraftnät
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 January (1 månad 8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • anläggning
  • elkraft

Om jobbet
Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Svenska kraftnät söker nu dig som vill arbeta med och delta i utveckling av vår mest avancerade teknologi i Sveriges viktigaste infrastruktur. Om tjänsten I rollen som teknikspecialist HVDC/FACTS kommer du främst att ansvara för teknikfrågor rörande kraftelektronik i HVDC- och FACTS-anläggningar. Du kommer att tillhöra enheten Kraftelektronik och kabel som ansvarar för den tekniska utformningen av kabelanläggningar samt anläggningar inom området kraftelektronik. Enheten stöttar Svenska kraftnät med specialistkompetens inom kabelfrågor samt HVDC, SVC, STATCOM och Seriekompensering. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Dina arbetsuppgifter I rollen som Teknikspecialist HVDC/FACTS kommer du att agera teknikspecialist i HVDC- och FACTS-projekt. Tjänsten kommer att innebära, helt eller delvis: • Upprättande av teknisk beskrivning för upphandling av HVDC/FACTS-projekt. • Utvärdering av anbud från leverantörer. • Granskning av teknisk utformning av anläggningarna och utformning av huvudkrets och dynamisk reglering. • Deltagande vid FAT och SAT av HVDC/FACTS-system. • Utvärdering av befintliga anläggningar m a p tillstånd och dynamiska prestanda. • Stöd vid felsökning och störningsanalys i befintliga anläggningar. Din bakgrund Du ska ha civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elkraft eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har flera års erfarenhet inom HVDC/FACTS och har förvärvat en god förståelse för elkraftsystemet och dess dynamik. Vidare har du: • God förståelse för primärapparaters utformning och funktion • God förståelse om kraftelektroniks uppbyggnad och funktion. • Goda kunskaper i reglerteknik för elkraftsystem. • B-körkort. • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har deltagit vid idrifttagning av HVDC/FACTS-system och har goda kunskaper och erfarenhet av modellering och simulering av kraftsystem med nätmodeller. Dina personliga egenskaper Som person är har du god samarbetsförmåga och arbetar bra tillsammans med andra människor genom att lyssna och kommunicera. Du är självgående och driver på de processer som ligger under ditt ansvar för att nå uppsatta mål. Vidare förstår du din roll i organisationen och ser till hela verksamhetens bästa i ditt agerande. Du har förmåga att kunna fatta snabba beslut och agera utifrån dessa. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du veta mer? Kontakta gärna rekryterande chef Per Andersson, tel. nr. 010-475 83 26 alternativt rekryterare Sofia Enoksson, tel. nr. 010-475 97 73. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 10 januari 2021. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.     Vårt erbjudande till dig På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning. Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.    
Arbetsgivare
Svenska Kraftnät
Hemsida: http://www.svk.se
Ansökan
Ansök senast 10 January (1 månad 8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren Projektledare till Regionledning

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (1 månad 29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Civilingenjör
  • bygg

Om jobbet
Om jobbet Vi inom affärsområde Project Management är samhällsbyggare som älskar att driva projekt. Vi leder alla aktörer i byggprojekt mot gemensamma mål utifrån beprövade metoder och med hela AFRYs kompetens i ryggen. Vi trivs bäst i team och strävar efter att tillvarata och dela kompetenser och erfarenheter. Med kompetenta och engagerade projektledare och marknadens mest träffsäkra kalkyler lotsar vi projekten i hamn, från idé till verklighet. Vi har en fantastisk utveckling med mycket god tillväxt och lönsamhet. Idag är vi ca 300 medarbetare, såväl erfarna som yngre konsulter, och vi finns i hela Sverige. Inom Project Management Sverige finns marknadsområde Fastigheter som levererar bygg- och projektledningstjänster och bidrar genom hela processen, från tidiga skeden till produktionsfas. Vår uppdragsportfölj består av allt ifrån stora komplexa samhällsbyggnadsprojekt såsom sjukhus och flygplatsterminaler till löpande underhållsprojekt för fastighetsägare. Vi söker nu en erfaren projektledare som vill vara med och utveckla regionen! Regionen består av flertalet sektioner med en ambitiös tillväxtplan. Vi utvecklar vårt erbjudande mot privata kunder med en bas i den offentliga sektorn. I rollen som senior projektledare kommer du att ansvara för att leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi. Du har direktkontakt med beställare, konsulter samt entreprenörer och motiveras av att bygga och driva affären både på kort och lång sikt. Handledning och coachning av juniora kollegor ingår som en naturlig del i ditt arbete, vilket du uppskattar. Du rapporterar direkt till Regionchef och sitter med i regionens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till att utveckla vårt övergripande marknadsarbete och tillhörande kundrelationer. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Marievik. Vem är du? Vi söker dig med minst 10 års erfarenhet av projektledning inom bygg eller fastighetsområdet. Du har erfarenhet av att jobba mot budget och leda projekten i mål tillsammans med dina medarbetare. Du arbetar idag självständigt med Projektledning inom Real Estate samt uppdragsledning som konsult eller projektledare. Utbildningsmässigt är du troligtvis högskole- eller civilingenjör, alternativt har du examen från yrkeshögskola. Som person värdesätter vi egenskaper som självgående, initiativtagande och effektiv. Du ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat. Vidare tror vi att du trivs i en dynamisk och fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt. Du gillar utmaningar samt har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer med kollegor och kunder. Problemlösning är för dig en naturlig del i jobbet och du deltar gärna i tekniska diskussioner i uppdragen Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Vi erbjuder Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 31 January (1 månad 29 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Praktik på Serneke i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: SERNEKE Group AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 April (4 månader 20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du student inom bygg eller anläggning och har praktik som en del av din utbildning? Nu har du chansen till en lärorik och utvecklande praktik hos oss på Serneke. Vi söker dig som är i mitten eller i slutet på dina studier inom bygg eller anläggning och vill göra din praktik i någon av våra arbetsgrupper på Serneke i Stockholm. Har du ett stort engagemang och en vilja att alltid ge det lilla extra? Serneke har idag verksamhet inom flera olika affärsområden i Stockholm, både inom bygg och anläggning. Var tydlig med vilket område du är intresserad av och vilken period du har praktik, så kan vi göra vad vi kan för att matcha ditt önskemål. Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 1100 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utveckling och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Uppskattar du vad vi gör, motiveras av att skapa nytänkande projekt och vill bidra till att bli Nordens mest progressiva byggkoncern? På Serneke jobbar vi som utmanar konventionella metoder och är stolta över vad vi åstadkommer tillsammans. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Alla sökande kommer att få en återkoppling från oss huruvida vi kan erbjuda en praktikplats eller inte. Du kan förväntas få en återkoppling från oss under vecka 1-2, 2021. Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist Daniel Långberg på [email protected] (mailto:[email protected]). Sök redan idag då urval sker löpande och till dess att rätt kandidat är hittad. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
SERNEKE Group AB (publ)
Hemsida: http://www.serneke.se
Ansökan
Ansök senast 22 April (4 månader 20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.