På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Produktutvecklare

Produktutvecklare

Produktutvecklare fungerar många gånger som mellanlänk mellan ingenjörer och designers.

Utbildning

Utbildning för en produktutvecklare är t ex till Högskoleingenjör.

För att bli högskoleingenjör läser man 180 hp, vilket motsvarar tre års heltidsstudier på högskola/universitet). Men man kan också vara utbildad Civilingenjör, 300 hp, som är fem års heltidsstudier.

Grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

17 Lediga jobb

Produktutvecklare med sinne för statistik till Mercodia

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Gillar du problemlösning, statiskt och matematik och har erfarenhet från life science branschen? Har du dessutom kunskap om immunoassay-utveckling och ELISA-teknik? Mercodia söker nu en Produktutvecklare med konstruktionsansvar och inriktning mot statistik. Det här är en chans för dig som vill ha en spännande och varierad tjänst på ett företag som strävar efter att ge alla anställda utmanade och stimulerande uppgifter samt en delad entusiasm i arbetet mot gemensamma mål. Mercodia är ett biotech-företag i forskningens framkant och en ledande utvecklare, tillverkare och distributör av högkvalitativa ELISA-kit specialiserade på området för metaboliska sjukdomar. Tjänsten är placerad i Uppsala. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Om tjänsten Som produktutvecklare med inriktning mot statistik kommer du vara en del av FoU-enheten, Utveckling- och Produktsupportgruppen. Gruppen har som primära uppgift att stödja andra funktioner inom företaget så väl som kunder med konstruktionsrelaterade och statistiska frågeställningar. Detta genom att inneha konstruktionsansvar för befintliga produkter, ansvar för techsupport- och complaint-utredningar samt det statistiska arbetet på företaget. Som produktutvecklare inom gruppen Utveckling- och Produktsupport blir din huvuduppgift att stödja verksamheten med statistiska frågeställningar, beräkningar och tolkning av resultat. Detta med koppling till reguljär produktion så väl som interna och externa projekt. Som produktutvecklare med konstruktionsansvar ingår även arbete med konstruktionsrelaterat produktionsstöd, utredningar och förbättringsarbete med koppling till befintliga produkter. Vem är du? Vi söker dig med ingenjör eller naturvetenskaplig högskole- eller universitetsexamen med stort intresse för matematik och statistik med viljan att omsätta detta i praktiken. Du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet och har du relevant industriell erfarenhet är det meriterande. Det är även en stor fördel om du har kunskap om immunoassay-utveckling och ELISA-teknik. Vi förutsätter att du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. För att lyckas i rollen så trivs du att arbeta med parallella projekt och du har ett flexibelt, planerande och strukturerat sätt att lägga upp ditt arbete. Som person är du ansvarstagande, noggrann med ett genuint intresse för problemlösning. Du är van att agera självständigt och kritiskt kunna granska information samt dra nyanserade slutsatser. Tjänsten innebär att du arbetar nära dina kollegor samt har kontakt med andra funktioner inom företaget. Detta kräver en god samarbetsförmåga och att du är duktig på att skapa och behålla goda arbetsrelationer. Mercodia lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är utvecklingsbenägen trivs med att jobba på ett företag med stark värdegrund. Mercodia arbetar kontinuerligt med öppenhet, självreflektion och har ett prestationsorienterat synsätt för att nå engagemang och delaktighet i organisationen. Om verksamheten Mercodia AB grundades i Uppsala 1991 och är idag en internationellt ledande utvecklare, tillverkare och distributör av högkvalitativa immunoassays. Företaget är specialiserat på produkter för grund- och klinisk forskning inom områdena diabetes, fetma och hjärt-kärlsjukdom. Mercodia utför även tjänster inom bioanalys, uppdragsutveckling samt uppdragsproduktion. Från sitt huvudkontor i Uppsala, samt dotterbolag i USA och Frankrike, förser Mercodia den inhemska och internationella marknaden med sina produkter och tjänster, där 90% går på export till ca 100 länder. www.mercodia.com. Uppdragsgivare: Mercodia AB Ort: Uppsala Omfattning: Heltid, 6 mån provanställning POOLIA LIFE SCIENCE
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 27 September (3 dagar kvar)

Ansök här

Vulnerability Developer (428312)

Arbetsgivare / Ort: Ericsson AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Our Exciting Opportunity

Customer interest and expectations of security are growing, especially with the introduction of 5G and related services. The protection of information is critical to our business, reputation, and brand! It is therefore essential that our customers can trust that our products and the technology behind them are secure; we need to facilitate and grow competence for an effective Vulnerability Analysis (VA) of our products.

We are now searching for VA developers/testers for the Vulnerability Analysis section in the new DNEW (Development Unit Networks) Network Systems & Verification, section Vulnerability Analysis.

You will work in a team that is responsible for Security Risk Assessment and Vulnerability Analysis of RAN products, with focus on 5G. You will be involved in performing VA tests and penetration tests, producing VA reports, and together with the systems team, securing formal risk assessments on both feature and product levels.

The work will be a mixture of white and black box testing (using common tools such as the Kali suite or Nessus), fuzz-testing and craftsmanship that comes along with the area. You should be able to present your findings and propose mitigations to developers, testers and other partners.

We see it as a big plus if you have automation competence and CI/CD development experience.


You will

• Maintain and prepare VA Environment - lab setup, troubleshooting, configuration changes, and new tools deployment

• Participate in test analysis for features and products

• Do a VA test and produce a report per feature/release for several nodes

• Provide feedback to RA’s/programs (based on performed risk analysis)

• Be part of automation activities

• Drive continuous improvements of products and processes

• Be a part of a team that will develop CI/CD VA machinery

• Report into Product Development Leader


To be successful in the role you must have

• BSc/MSc level in a technical field or the equivalent level of knowledge

• Genuine interest in software development and product & application security

• Ability to perform test analysis, evaluate test results, and produce a verdict

• Knack for troubleshooting, problem-solving and end-to-end thinking paired with a value-driven development attitude

• Working with VA or Security in a mixed target environment including embedded systems, Linux and highly distributed systems.

• Experience of programming in PHP/Python/Bash/Java or similar environment

• Knowledge sharing, presentation, collaboration, teamwork, and communication skills

• Understanding of automation

• Knowledge/experience in development processes such as DevSecOps & CI/CD, as a plus

• AIR interface experience (a big advantage)

Knowledge/experience in the following are an advantage:

• OSCP (Offensive Security Certified Professional) or applicable certification

• Risk Assessment and threat modeling methodologies and tools

• Network Security and information security standards

• Software development skills

• Experience from working with PEN-testing

• Being an Ericsson Certified Security Associate

• Experience with CI/CD pipelines and DevSecOps

What´s in it for you?

Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless.

What happens once you apply?

To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process

If you have any specific questions about this role, please contact recruiter Dorota Baran at [email protected]

Kindly note that we cannot process applications sent via email.

Please submit your application in English.

Security clearance including references and relevant background screening will be conducted for final candidates.

Location for this role: Stockholm, Sweden

Last day to apply: 2020/09/28


Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do.

We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Ericsson’s Code of Business Ethics.

Arbetsgivare
Ericsson AB
Kistagången 6
16440 Kista
Ansökan
Ansök senast 28 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Product Owner Systemic Reaction

Arbetsgivare / Ort: Fatalist Development AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-26
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktutvecklare

Om jobbet

Avalanche Studios Group and its creative division Systemic Reaction are looking for a passionate, business minded, and analytical Product Owner, to take business ownership of a new unannounced game.


The Position

As Product Owner, you will help to drive the future product and business development of the new title.


The role includes setting the long-term strategy for the game via representing our players, defining business and quality goals, and working towards maximizing profitability.


You are used to delivering results within a fast-paced environment. Furthermore, you are able to prioritize well, communicate clearly, and have a proven track record of driving solutions cross-functionally. Your knowledge of the business behind video games in general, and how to run a game as a service in particular, is of vital importance, as is the ability to think and act both strategically and tactically. You should also be accustomed to using customer-centric data to identify opportunities, merge them with the development roadmap, and evaluate results.


Responsibilities

  • Set the long-term business and development roadmap for the product
  • Research, assess, evaluate, and produce business plans and visions for current and future business opportunities
  • Interpret customer data and feedback to determine features or components that will add value to a product as well as maximize sales
  • Identify new trends and key opportunities for innovation
  • Know the audience, evaluate player patterns, and spread insights to internal teams about what drives and motivates our players
  • Work closely with the marketing and development teams to optimize our opportunities and drive towards the set business goals
  • Provide motivation and direction to ensure that project goals and deliverables are clearly communicated and achieved
  • Work with the Project Management team to plan capacity utilization


Required Qualifications

  • 5+ years experience in a product role at a tech or gaming company.
  • Used to owning and managing a product roadmap, crafting product requirements, and specifications
  • Ample knowledge about the video games market, user acquisition, and optimization of the player funnel
  • Management experience, with a proven track-record of growing and empowering direct reports
  • Extensive knowledge of working in a KPI-focused environment, and delivering ROI
  • Experience with forecasting and creating monthly/yearly/long term budgets
  • Fluent English and great communication skills, both written and verbal
  • Strong organizational and time management skills
  • Collaborative, proactive, responsible and self-motivated
  • Excellent presentation skills
  • Team player
  • Passionate about video games


Desired Qualifications

  • Keen gamer
  • Experience working in an international environment
  • Basic SQL proficiency


We will only consider applications that consist of both a cover letter and a CV. In your cover letter you should include why you want to work at Avalanche Studios Group. For this role you need to be able to work full-time in our Stockholm office. To apply for this position please register below. Apply as soon as possible as we review applications continuously. All further information is provided under non-disclosure agreement only.

Arbetsgivare
Fatalist Development AB
Västgötagatan 5
11827 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)

Ansök här

Operativ kulör-produktionsansvarig

Arbetsgivare / Ort: Fade Acoustic Ceilings Europe Aps / ESLÖV
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Färgbalans
  • Färgsättning
  • konstnärlig
  • Kvalitetskontroll

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet
Ta chansen och bli del av fade® Acoustic Ceilings team och förbered dig på en riktigt spännande tillväxtresa! Vi söker dig som vill vara en mycket viktig pusselbit i att driva produktions- och lagerverksamheten framåt. Gillar du att arbeta med färg och form och på jakt efter ett varierande arbete med goda framtidsutsikter så fortsätt läsa! - Experimentera med och producera kulörer, material och råmaterial - Löpande utveckla och optimera produktionen - Utföra kvalitetskontroller och assistera i produktutvecklingen Kompetenskrav: - Viss grundlära i färg- och brytsystem. Det är meriterande om du har vana vid brytmaskiner. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då språken ingår i det dagliga arbetet - Datorvana Önskemål: Som person är du händig, har en känsla för färg och perfektion, är ambitiös, strukturerad, kommunikativ, initiativtagande och ansvarstagande. Körkort: B - meriterande, ej krav Beskrivning av företaget: fade® Acoustic Ceilings är ett skandinaviskt företag med mer än 20 års erfarenhet av utveckling och produktion av fade® akustikputssystem. Vi har vuxit mycket de senaste åren och på fyra år har vi gått från kunder i två länder till att idag leverera globalt till över 25 länder. Alla våra produkter är producerade i Danmark och utvecklade och testade i vårt testcenter i Sverige för att alltid säkra den bästa kvalitén. Vi erbjuder en spännande arbetsplats där företaget ständigt utvecklas och tar nya marknadsandelar. Tillverkning av produkter, utveckling, etablering i nya länder, frakter, leveranser och försäljning går hand i hand, vilket gör att vi alla är delaktiga på något sätt och gör oss till ett sammansvetsat team. Idag består fade® Acoustic Ceilings av ett team om fyra engagerade medarbetare och som ett led i att vi växer vill vi nu förstärka vårt team. Hos fade® är alla medarbetare lika viktiga och spelar en viktig roll i att bygga och utveckla bolaget. Vi har en ung och innovativ approach vilket också genomsyrar vårt sätt att arbeta. Dina idéer och tankar är viktiga och för rätt person ges du här alla möjligheter att utvecklas, i och med bolagets utveckling. Titta gärna på filmen på denna länk för att få en känsla för uppdraget https://vimeo.com/user117457406 Arbetsplats/ort: fade test facility and warehouse, Eslöv
Arbetsgivare
Fade Acoustic Ceilings Europe Aps
24138 ESLÖV
Tel: 4526240278
Ansökan
Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Strategisk produktutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Panduro Hobby AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktutvecklare

Om jobbet

#jobbjustnu

Vi söker dig som är driven, brinner för produktutveckling och vill vara del av ett företag i utveckling. Vi erbjuder dig möjlighet att påverka framtiden och stärka våra produktlinjer inom kategorierna Smycke och Sy & Sticka.

Uppgifter och ansvarsområden:

Du kommer att arbeta aktivt med utveckling av våra produkter och vårt sortiment.

Du kommer att ha daglig kontakt med våra leverantörer och förväntas har djupare kunskap om leverantörens potential och sortiment.

Du förväntas att driva utvecklings- och förändringsarbete och ha en god omvärlds- och konkurrentbevakning.

Du arbetar nära marknaden för att förstå dess behov i syfte att kunna leverera analyser för utveckling av produkter och segment.

I nära samarbete med Marknadsavdelningen ska du tillgodose att vi har all relevant information uppdaterad på web, i affärssystem och övriga medier som vi använder för vår kommunikation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Produktansvar från idé till försäljning i butik
  • Löpande planera, driva och analysera sortimentet inom produktkategorierna Smycke, Sy & Sticka
  • Ta fram innovationer, nya koncept och presentera ett genomtänkt underlag av sortiment och pris under uppstartsmöten med kategorichefen
  • Bevaka trender och ha bra koll på vad händer i branschen och då även bloggare, You tube, influencers, Instagram
  • Utifrån försäljning och produktplacering i butik optimera och sourca nya produkter i samarbete med kategorichefen
  • Medverka vid och producera produkter till våra kommunikationskanaler
  • Producera enklare design/mönster och beskrivningar
  • Registervård, både text och bild
  • Hantera frågor från Customer Care, FAQ web, butiker etc. Reklamationer
  • Butiksbesök, besöka mässor och leverantörs besök

Personliga egenskaper:

  • Det är meriterande om du har intresse/erfarenhet av Smycke, Sy och Sticka
  • Du är en driven, lojal och kreativ Team player med god kommunikationsförmåga
  • Du är en flexibel person som är förändringsbenägen
  • Du gillar och hanterar att ha många bollar i luften samtidigt
  • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
  • Du innehar goda kunskaper i Officepaketet

Vi erbjuder dig

Som anställd på Panduro får du stora möjligheter till personlig och yrkesinriktad utveckling på ett skandinaviskt, progressivt och växande företag med bra anställningsförhållanden.

Din ansökan ska innehålla ett personligt brev med kontaktuppgifter samt CV.

Vi kallar löpande till intervjuer så vänta inte med din ansökan.

Arbetsgivare
Panduro Hobby AB
Järnyxegatan 17
21375 Malmö
Hemsida: https://panduro.com/sv-se
Ansökan
Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Junior Projektledare med några års erfarenhet

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-07
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Junior Projektledare till SVP Worldwide

Nu söker vi en junior projektledare till storsatsande SVP Worldwide som flyttar stora delar av sin RD till Jönköping. Vill du vara en del av ett innovativt bolag och arbeta med nästa generations sy- och broderimaskiner så är detta tjänsten för dig. Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter
Som junior Projektledare på SVP Worldwide kommer du att leda multipla mindre projekt för att kunna växa in i rollen. Rollen kräver stor organisationsförmåga och ett bra kommunikativt arbetssätt gentemot olika stakeholders. Du kommer att ingå i ett team av flera duktiga och drivna projektledare, men likväl kräver rollen bra initiativförmåga och färdigheter i att arbeta och driva egna projekt.

Du kommer att arbeta med tvärfunktionella projekt inom en rad olika områden, inte bara RD utan du kommer även att komma i kontakt med andra funktioner inom bolaget, både nationellt och internationellt. Som junior projektledare kommer du att verka i navet kring RD, engineering, marknad och försäljning och produktion, de projekten du leder ska ha en tydlig produktionsbarhet. Denna roll rapporterar till PMO Director i USA, samt Site Manager i Jönköping.

Detta är en roll som låter dig växa in i en global och spännande organisation med innovativa produkter. Den låter dig utvecklas till något riktigt spännande!

Din profil
Vi söker dig som har ett tydligt driv och framåtanda och vill som vill ta saker i mål. Idag har du kanske en liknande roll, med några års erfarenhet inom projektledning, alternativt en roll inom produktutveckling, med NPI-inriktning. Du är bekväm att leda och trivs att vara i projektets mitt. Du är helt bekväm med att arbeta med excel professionellt. Har du dessutom arbetat med Google Sheets tidigare är det meriterande. Det ses även som meriterande om du har erfarenhet av en internationell organisation sedan tidigare.

Som person är du driven och målinriktad. Du är bra på att kommunicera både på svenska och engelska och du gillar att arbeta i en tvärfunktionell och tvärkulturell organisation på frammarsch.

Du har en teknisk eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av liknande arbete.

Låter detta som du? Tveka inte med ansökan!

I denna rekrytering samarbetar SVP Worldwide med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dom.
För frågor och liknande ta en kontakt med ansvarig rekryteringskonsult, Marcus Rosenblom på 036-4409011 eller [email protected]
Ansök vi onepartnergroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!

 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Jönköping AB
Hemsida: www.svpworldwide.com
Ansökan
Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)

Ansök här

Produktutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Lammhults Möbel AB / LAMMHULT
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Lammhults Möbel AB grundades 1945 och har sedan dess utvecklats till ett internationellt erkänt designmöbelföretag. Lammhults utvecklar och marknadsför moderna möbler med internationell formgivning för företag med höga krav på funktionalitet, kvalitet, miljö och estetik. Med en exportandel på ca 40% finns Lammhults möbler representerade i många prestigefyllda inredningsprojekt världen över. Lammhults ingår i det börsnoterade bolaget Lammhults Design Group.

För att förstärka vår produktutvecklingsteam söker vi nu en produktutvecklare

I tjänsten som produktutvecklare på Lammhults Möbel AB kommer du att ha varierande och spännande uppdrag där du i huvudsak kommer att arbeta med externa formgivare för att ta fram nya produkter samt vidareutveckla befintligt sortiment.

Personliga egenskaper: Tjänsten ställer höga krav på idérikedom och kreativitet utöver förmåga att ta ansvar för och driva projekt framåt i ett relativt högt tempo. Vi ser gärna att du är positiv, noggrann och strukturerad, har en god samarbetsförmåga och ett nyfiket intresse för att förstå och arbeta med våra produkter. Vi uppskattar prestigelöshet, engagemang och initiativförmåga.

Kompetens: Du har eftergymnasial teknisk utbildning gärna med inriktning mot design/produktutveckling. Några års erfarenhet av produktutveckling inom liknande bransch är meriterande. God vana i 3D CAD är ett krav. Lammhults Möbel använder Solid Works.

Sista ansökningsdag: 2020-10-02 (intervjuer sker löpande).

Vid frågor kring tjänsten kontakta: Krister Jonsson, Produktutvecklingschef, på 070-967 87 41

Arbetsgivare
Lammhults Möbel AB
VÄXJÖVÄGEN 41
36030 LAMMHULT
Hemsida: www.lammhults.se
Ansökan
Ansök senast 2 October (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Product Manager

Arbetsgivare / Ort: Spotify AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 October (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Spotify’s Financial Engineering mission is looking for a Product Manager who will play a key role in building out how Spotify protects its users and artists. You will be joining a R&D group responsible for the creation and evolution of the systems that protect fans and artists and minimise abuse of Spotify products. Our team’s responsibilities are to detect, take action and remove incentives for illegitimate user activity on Spotify.


The role is based in Stockholm, but our team is located both in Stockholm and New York, and you will be able to collaborate closely with New York colleagues of product managers, research & data scientists, threat analysts and engineers.


You’ll work in a team that is dedicated to finding and stopping abusive behaviour at scale. We look at user behaviour, data signals, our relationships with the music industry and our community of users to understand where abuse is happening and design methods to stop it at scale. We use security and domain expertise, statistics, machine learning (ML) and AI, data science and academic research to build our products. Given more than 248 million monthly active users enjoy Spotify, our products and tools also need to be usable and scalable, and integrate seamlessly with the wider Spotify architecture. We have some exciting challenges ahead of us and we’re looking for a talented Product Manager to join the team and help us grow what we are doing.


Your responsibilities will be to identify and shape opportunities and know the balance between developing for scale and empowering teams to explore ambiguous domains. You will be expected to regularly collaborate with product managers, engineers and the business to drive cross-company initiatives. You will have significant impact in shaping multiple aspects of Spotify’s future, as well as building out a core part of the User Fraud product area. You’ll have the opportunity to drive collaboration across Spotify, and should be comfortable communicating with both technical and non-technical stakeholders and partners. Experience at audio, social or streaming companies, or an understanding of the security and integrity landscape will be a plus.



Who you are

  • 3+ years experience in product management
  • Security / integrity experience, ideally with a major social product, media or technology organisation
  • Product management experience with data science / ML
  • Experience working with operations teams and with external partners
  • Experience working with research-driven teams
  • Experience working with data & infrastructure teams
  • Knowledge of technical architecture / scalable web applications
  • Track record of influencing across organizations and of partnering effectively with cross-functional teams.
  • Experience educating senior leadership


Arbetsgivare
Spotify AB
Regeringsgatan 19
11153 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 3 October (9 dagar kvar)

Ansök här

Prototyptekniker tillglobalt företag

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Har du ett intresse för produktutveckling och vill arbeta som Prototyptekniker i ett spännande globalt bolag? Vi söker nu ett par personer som är skickliga på att arbeta med fingrarna och samarbetar väl i grupp. Hur ser din arbetsdag ut? I rollen som Prototyptekniker kommer du att arbeta i ett team som producerar prototyper, vilka sedan används för att påvisa nya idéer och koncept. Arbetet utförs delvis för hand samt två och två så vi lägger stor vikt på att du samarbetar väl, är kommunikativ samt trivs med att använda händerna i ditt arbete. För tjänsten krävs också att du har ett engagerande och strukturerat arbetssätt, är mycket noggrann och uthållig med stort tålamod då uppgifterna är upprepande men roterande vid olika stationer. Stor vikt på kommer läggas vid personlig lämplighet. Då tjänsten är tänkt att starta omgående ser vi framemot din ansökan snarast! Förkunskaper Gymnasiekompetens Om Adecco Tjänsten kan tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden, med reservation för semestertider. Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Göteborg, Kungsbacka eller Borås med omnejd.  Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Nalin Yilmaz via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)

Ansök här

Embeddedutvecklare

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Om jobbet Vill du vara med och påverka framtidens embedded-mjukvara? Vill du jobba på en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? (Källa: Universum*) Vill du utbyta erfarenheter och utvecklas med 1000 andra mjukvarukonsulter? Vill du bli en del av vinnarlaget på den tekniska arenan?Vill du vara med i nästa kapitel av en mer än 120-årig framgångssaga? Vem är du? * 10 års erfarenhet av embedded mjukvaruutveckling och mycket goda kunskaper i C / C++ * Jobbat i Linux kernel space, även erfarenhet från user space värdesätts i hårdvarunära kontext * Erfarenhet av drivers, realtidsprogrammering, tidskritiska system samt komplexa mjukvarusystem * Erfarenhet av utveckling inom automotive: Autosar, Diagnos, fordonsnätverk etc* Erfarenhet av IoT-projekt är ett extra plus Vi erbjuder Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afconsult.com
Ansökan
Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)

Ansök här

System Test Engineer till SVP Worldwide

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Vi söker en eller flera drivna och framåt System Test Engineers till storsatsande SVP Worldwide i Jönköping. Tjänsterna kommer att vara placerade i SVPs nya lokaler på Haga i Jönköping och förväntas att tillsättas under hösten. Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter:
Du ingår i RD Test Verification department och du tillsammans med dina kollegor ansvara för att test av både hela symaskinen men även subsystem och appar.

Du kommer att arbeta med att ta fram lämplig testmetodik som möter de uppsatta krav som finns. Vidare kommer du att arbeta med de-bugging och test rapportering i JIRA, arbeta analytiskt med felsökning, skapa och genomföra tester samt författa testrapporter enligt framtagen standard.

Du arbetar nära övriga RD funktioner och din roll kommer att vara en nyckelroll i testandet av nya produkter.

Din profil:
Vi söker dig med B.Sc eller M.Sc i lämplig disciplin och med ett par års erfarenhet av liknande arbete. Har du arbetat med konsumentprodukter är detta meriterande. Du är analytisk i ditt de-buggande och du besitter bra kunskap kring olika testmetoder. Du är van att arbeta i testsystem ex; Doors eller Jama och du är en god kommunikatör.

Har du dessutom ISTQB certifikat är det mycket meriterande.

Som person är du en driven framåt problemlösare som trivs bra med arbete i tvärfuntionell och tvärkulturell miljö. Du trivs att jobba globalt i modernt och satsande bolag och vill ta nästa steg i din karriär.

I denna rekrytering samarbetar SVP Worldwide med OnePartnerGroup, varpå all initial kontakt sker med dom. För frågor och liknande ta en kontakt med ansvarig rekryteringskonsult, Marcus Rosenblom å 036-4409011 eller marcus.rosen[email protected]
 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Jönköping AB
Hemsida: www.svpworldwide.com
Ansökan
Ansök senast 5 October (11 dagar kvar)

Ansök här

Seniora konstruktörer inom tunnplåt(BIW) - Catia

Arbetsgivare / Ort: Alten Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 October (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Vill du förändra framtiden genom att skapa framtidens fordon och bidra till den utvecklig som redan driver fordonsindustrin förändring. Nu söker vi på ingenjörer med kompetens inom tunnplåt för utvecklande och spännande uppdrag inom fordonsbranschen. Personliga egenskaper som beskriver dig är engagerad, driven, prestigelös och problemlösare. Du trivs med utmaningar som får din kreativitet att sättas på test. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och affärsmässig. Rollen som konsult lockar dig då du får möjligheten att interagera med en bredd olika människor och får chansen att skapa nya relationer. Du kan ta egna initiativ och beslut men tycker om teamarbete! Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt team idag består av ingenjörer inom diverse olika område med kompetens från flera olika branscher.  Till projekt, både hos kund men också inhouse möjligheter söker vi efter erfarana konstruktörer inom tunnplåt.  Du får gärna ha ett par års erfarenhet och för rätt kandidat finns möjlighet att ta en Lead roll eller en lead roll på sikt. Du bör ha god förståelse för kaross-konstruktion, tunnplåt samt ha arbetat med ytor i Catia. För denna rollen söker vi senior konstruktörer med erfarnhet från Automotive och karosskonstruktion. - Erfarenhet från konstruktion inom Automotive (>4 år) - Plåtkonstruktion (Kaross/Stomme/Plåt) - Catia och TeamCenter - Agila arbetssätt -Kunna uttrycka sig, både i skrift och tal, obehindrat på både engelska och svenska. Som person ser vi att du är positiv, social och en lagspelare. Du bör vara pro-aktiv och kunna agera som vårt varumärke ut mot våra kunder. För frågor eller mer information om tjänsten, vänligen kontakta Ajdin.Pezic på [email protected]; M: +46 (0)729 945 336. Välkommen med din ansökan! Vad vi erbjuder dig Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. På ALTEN har vi ett stort utbud av uppdrag hos flera av de främsta företagen i Sverige i flera olika branscher, där dina önskemål styr din väg framåt. Vi erbjuder såväl nationella som internationella möjligheter och tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär så att du kan utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar! Som konsult får du både en teamkänsla i ditt uppdrag och en riktigt härlig gemenskap på ALTEN. Genom våra interna nätverk ALTEN Sports, [email protected] och ALTEN Innovation ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Allt är självklart frivilligt. Balans mellan arbete och privatliv värderar vi högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Arbetsgivare
Alten Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 12 October (18 dagar kvar)

Ansök här

Product Manager

Arbetsgivare / Ort: Spotify AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 October (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

We are looking for a passionate and experienced Product Managers to join our product teams in Stockholm, Sweden.

As a Product Manager you will work closely with a team of motivated and experienced engineers, building and developing Spotify's features. Together we try to find new ways to create a great Spotify experience for all our users at all times. Above all, your work will impact the way the world experiences music


Who you are

  • You have experience working with product development and building consumer products together with cross functional teams
  • You have a technical understanding of what it takes to build and maintain large scale applications and services and you are comfortable facilitating and participating in the architectural and technical decisions made in the team
  • You know how to inspire, motivate and support a team to get things done
  • You can translate your and your team's knowledge and experience to user stories and prioritized backlog items
  • You are good at communicating concepts and ideas to stakeholders at all levels, in different shapes depending on the context
  • You know how to influence decision-making at all levels within an organization, and in a variety of contexts
  • You have experience with dataYou have experience with data driven product development and knowledge of agile methodologies





Arbetsgivare
Spotify AB
Regeringsgatan 19
11153 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 14 October (20 dagar kvar)

Ansök här

Product Area Director Air Distribution Products and Fire Safety

Arbetsgivare / Ort: Systemair AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 October (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Are you looking for an international role with focus on product strategy, positioning of different brands on the markets and generate profitable business growth?   Systemair is now recruiting a Product Area Director for the Business Areas Air Distribution Products which contains, diffusers, grilles, air volume control and Business Area Fire Safety which contains fire and smoke dampers. As a Product Area Director, you will play an important role for the future of Systemair and the businesses profitability in the product line of these Business Areas. You get the opportunity to travel and work in an international environment. The main international brands here are Systemair and Koolair. In this role you will have the overall responsibility for the entire product strategy, including the positioning of the different brands in various markets. You will be in close contact with other companies and departments within Systemair, such as R&D, Sales, Marketing and Product Managers. The PAD will also have the role of a commercial coordinator between brands and markets. Essential for the role is to manage and execute a global strategy about products, brands and positioning of different brands of this Business Areas with a focus on market requirements. You will report directly to Global Product Director. Main duties and responsibilities will include • Define the multiple brand strategy and the positioning in different markets. • Guide and lead the Product Managers from the different factories belonging to your Business Area • Defines the product strategy aligned with the overall strategy of the group • Manages the execution of the multi-year roadmap for the portfolio and the product life cycle (launch to end-of-life) strategy. • Understand market requirements and market & technology trends for current and future products. • Develops and communicates compelling Value Proposition together with the Product Managers • Drive the strategic pricing decisions together with the Local MDs • Commercial coordinators to avoid internal cannibalism on the sales. • Monitors competition with respect to market performance, product portfolio and product performance • Participates in technical meetings, conferences, workshops, industry days, trade shows and association events    Qualifications and Experience • Master of science or similar education • Good technical understanding • Good knowledge on pricing strategies and methods • Experience on handling multiple brands inside a group • Experience from the HVAC market Personal Qualities • Motivating leadership skills • Taking initiatives and have good skills in creating long lasting relations • Languages: excellent English, oral and written. Further language skills are beneficial Other information The position is located at one of Systemairs offices in Europe. For further information please contact Global Product Director Pablo Varela +46 222 44030 . Last day for application is October 16th 2020.   Systemair is a leading ventilation company operating in 50 countries in Europe, North and South America, the Middle East, Asia and South Africa. The company has sales of approximately SEK 8.3 billion and currently has about 6,200 employees. Over the past 15 years, average growth has been around 10 percent The company was founded in 1974 with a pioneering idea in developing and introducing the circular in line centrifugal duct fan which has simplified ventilation systems. Our motto “The straight way”, has now extended from a product concept to a business philosophy. Systemair has taken a stand on recruitment channels and rejects ad sales and recruitment services.
Arbetsgivare
Systemair AB
Hemsida: http://www.systemair.com
Ansökan
Ansök senast 16 October (22 dagar kvar)

Ansök här

CAD konstruktör av miljöprodukter

Arbetsgivare / Ort: E.H.C. Teknik AB / Partille
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 October (24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktutvecklare

Om jobbet

EHC erbjuder dig en spännande tjänst i ett expansivt och framgångsrikt privatägt bolag med korta beslutsvägar och bra stämning. EHC har dotterbolag i Belgien och Tyskland där vi har bra arbets- och informationsutbyte för våra gemensamma kunder. Vi bedriver tillverkning i ren verkstadsmiljö där du har lätt att följa med utvecklingen av löpande och kundspecifik tillverkning.

Du kommer in i ett roligt skede med mycket förändringar där vi ser att du gärna vill vara med och påverka företagets fortsatta expansion.

Vi är ett team på dryga 10 personer som arbetar tillsammans för att ge våra kunder bästa service och både vi och kunderna skall få arbeta i bra miljö.

I denna tjänst stimuleras ditt tekniska intresse samtidigt som du får utveckla spännande miljöinriktade produkter.

Tjänsten innebär framtagande av ritningsunderlag till vår egen produktion samt kreativa kundanpassade lösningar till både nya och befintliga kunder.

Vi söker dig som:

· Är genuint intresserad av CAD och lösningsorientering

· Har ett tekniskt intresse med god materialkännedom samt är problemlösningsorienterad och är flexibel för uppkommande lösningar till kund

· Har en god ekonomisk förståelse och förmåga att bedöma och presentera värdet av olika affärsmöjligheter.

· Kan utveckla och underhålla produkter i vårt CAD program, Solid Edge.

· Det är viktigt att du är en lagspelare och besitter god förmåga att samarbeta med kollegor för att hitta bra lösningar.

· Har erfarenhet av att själv planerar och disponerar din egen tid.

· Väl dokumenterade datorkunskaper


Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Partille.

Vad erbjuder vi:

· en unik miljöprodukt där vi är marknadsledande

· ett expansivt och internationellt företag

· intressanta och självständiga arbetsuppgifter

· ett mycket varierande arbete i en prestigelös teknikmiljö


Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval och eventuell kallelse till intervju kommer att ske löpande under ansökningstiden. För mer information om oss besök gärna vår hemsida: www.ehcteknik.com




Övrig information

· START: Omgående eller enligt överenskommelse

· OMFATTNING: Heltid, Tillsvidare anställning, 6 månaders provanställning

· ARBETSTIDER: Kontorstider

· LÖN: enligt överenskommelse

· PLACERING: Partille


Om arbetsgivaren

EHC Teknik ab utvecklar, tillverkar och marknadsför partikelfilter till fordon sedan 1983. Produkterna används inom verkstad, produktion och entreprenad mm.

Vi löser kundernas avgasproblem och ser det som en utmaning att finna enkla anpassningar.

EHC Teknik ab är ett företag med traditioner och långa relationer inom verkstad/industri. Vi har dotterbolag i Europa och säljer genom distributörer till hela världen.

Vi utvecklar produkter efter kundens behov och utmanas till att finna användningsbara lösningar.

Arbetsgivare
E.H.C. Teknik AB
Ögärdesvägen 8
43330 Partille
Ansökan
Ansök senast 18 October (24 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Projektledare för uppdrag på industriföretag i Sandviken

Arbetsgivare / Ort: Valueone AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 October (1 månad 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
ValueOne söker en operativ projektledare för projekt i tillverkande industri på ett större industriföretag i Sandviken. Uppdraget, som är på heltid, ska tillsättas snarast och varar cirka 10 månader. Om rollen Rollen som projektledare är en operativ roll där du förväntas arbeta med projektplanering / projektledning inom flera olika projekt med hög teknisk komplexitet. Du leder genomförandet av projekten och ansvarar för att det utförs enligt fastställda krav på tid, kvalitet, effektivitet etc. Rollen innebär att du kommer att ha många kontakter både internt och externt. Som projektledare förväntas du ha ett coachande förhållningssätt till dina medarbetare där du delar med dig av dina kunskaper och bygger en förståelse för projektets processer. Möjligheter finns att arbeta deltid på distans. Din bakgrund Vi söker dig som har högskoleutbildning inom teknik eller annat lämpligt område, gärna med inriktning mot projektledning, och som har några års erfarenhet av att arbeta som projektledare alternativt delprojektledare. Du har erfarenhet från industriell miljö och har tidigare drivit projekt inom tillverkande industri. Du är en person som gärna vill vidareutveckla dig inom projektledning och har en stark egen drivkraft att åstadkomma resultat. Goda kunskaper i engelska, i skrift såväl som tal, är ett krav. Ansökan Du är välkommen att skicka in din ansökan via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Uppdragen tillsätts löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Olof Widmark, 070 786 80 99. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Arbetsgivare
Valueone AB
Hemsida: http://www.valueone.se
Ansökan
Ansök senast 26 October (1 månad 2 dagar kvar)

Ansök här

Product Manager

Arbetsgivare / Ort: Nakdcom One World AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (4 månader 12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
JOIN THE DREAM TEAM Working at NA-KD is unlike any other gig. We’re a young company with a startup mentality and a hunger to be the best. In less than four years NA-KD has become one of the fastest growing fashion e-commerce brands in the world. And we have a three million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing - then welcome home. PRODUCT MANAGER Do you want to be part of shaping the best possible user experience for our customers? At NA-KD we are passionate about our customers and we are now looking for an equally passionate Product Manager. The product manager will plan and build products and services across channels and platforms. The aim is to improve customer experience and create new ways for NA-KD to drive profitable growth. In this role you will create and manage your squad’s roadmap for your digital products and solutions that can range from our e-commerce platform to digital marketing technology stack. You will prioritize initiatives based on quarterly and annual strategic and commercially driven business cases, whilst championing a customer centric approach to product development. MORE ABOUT THE ROLE - Accountable for shaping and managing roadmaps for a portfolio of digital/mobile products from strategic planning to tactical activities, based on inputs from a variety of sources and stakeholders - Engagement with business stakeholders to cover the strategic aspects of product development, including product vision definition, roadmap creation, business case creation and follow-up - Identify opportunities for innovation, pilots and prototyping. Work with team to implement and gather learnings to inform the roadmap - Responsible for the successful end-to-end delivery of new digital/mobile products or enhancements - Considers all aspects of delivery including organisational readiness, ensuring the products are built to deliver business value - Liaise with teams to ensure new digital products are adopted and the full commercial benefits are realised - Involved with User Acceptance Testing and responsible for cursory production validation of digital products following a release - Lead product release planning while refining the product backlog considering both business and technical inputs. - You will work with a range of stakeholders across the whole organization, including senior management, tech, growth and brand. - You will also manage, develop and continuously evaluate vendor relationships. Your Past & Your Skills - Previous experience in Product Management, as Product Manager/Owner. You have shipped products that have delivered meaningful business results. - Experience in retail / consumer / e-commerce companies and products highly desirable - Proven track record in taking on end-to-end ownership of web & mobile products and successfully delivering results in a high-growth and dynamic business environment - Excellent project management skills. Ability to manage multiple cross-functional team projects across critical deadlines - Blend of business, technical and management skills, with understanding of customer experience and marketing - Experience in A/B testing and data analytics to inform product roadmap - Solid technology understanding; ability to communicate effectively with Engineering and UX design - Strong familiarity of emerging technologies, capabilities and solutions - Experience managing multiple stakeholders from senior positions and their competing needs - Aptitude and experience in forming and advocating a customer-centric vision for your Product and your Squad This role is based at NA-KD’s offices in Gothenburg or Stockholm, Sweden
Arbetsgivare
Nakdcom One World AB
Hemsida: https://na-kd.com
Ansökan
Ansök senast 5 February (4 månader 12 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.