På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Hydraulikkonstruktör
Spela filmen
Hydrauliska kolvsystem för bulldozers, traktorer och grävmaskiner.

Hydraulikkonstruktör

Som hydraulikkonstruktör arbetar du med produktutveckling inom området hydraulik. Det kan handla om att utveckla fordon, robotar, borriggar och andra komplexa hydrauliksystem.

Hydraulikkonstruktören arbetar med helmaskinslösningar och är delaktig i hela processen från prototyp till färdig produkt, inklusive att skapa ritningsunderlag med relevant måttsättning, form- och lägestoleranser. 

Detta är ett yrke där du arbetar tillsammans med konstruktörer, projektledare, inköpare och produktionstekniker. En viktig del i arbetet är därför en väl fungerande kommunikation med både beställare och kolleger.

Yrket kan även kallas för produktutvecklare. 

Hydraulikkonstruktören arbetar med systemhydraulik och pneumatik inom tryck och flödesdimensionering, hydraulschema, pumpar, tryckbegränsningsventiler, ventilblock, patronventiler, ackumulatorer, filter och CAD, exempelvis Catia och/eller Creo. 

Utbildning

Ingenjörsutbildning med goda kunskaper och erfarenhet av konstruktion/utveckling av hydraulsystem, inklusive mobila hydraulsystem.

Relevant utbildning kan vara utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot hydraulik.

Kunskaper och erfarenhet av mekanisk konstruktion och även av skogsmaskinteknik är ofta meriterande. Även utbildade mekanikkonstruktörer med stort intresse för hydraulik kan få jobb som hydraulikkonstruktörer.

Grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans program. Passande utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Arbetsplats

Ibland arbetar du under längre perioder på plats ute hos kund.

Lilla ordboken

CAD - en förkortning som står för det engelska uttrycket Computer-aided design.

Visa mer
Visa mindre

85 Lediga jobb

Produktutvecklare inom snacks

Arbetsgivare / Ort: Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Orkla Confectionery & Snacks is Sweden's leading biscuit and snack supplier. We have four facilities; the bakery in Kungälv, the snacks factory in Filipstad, the potato store in Nöbbelöv and the head office in Solna. In Kungälv there is also the municipality's most popular tourist destination Bräckboden, where we now also sell snacks, apart from all biscuits and cookies. We have a total of about 600 employees. Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Smash. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolaget, med cirka 600 medarbetare, omsätter ca 1,5 miljarder kronor årligen. Vill du vara med och driva framtidens snacksutveckling?  Nu söker vi en kreativ Produktutvecklare Till ett föräldravikariat söker vi nu en lösningsorienterad, kreativ person som tycker det är intressant med mat, doft och smaker. Om tjänsten Vi erbjuder ett spännande jobb på vår Produktutvecklingsavdelning där vi dagligen arbetar med att utveckla Sveriges mest köpta snacksprodukter. Som en av oss på Produktutvecklingen kommer du att jobba med utvecklingsprojekt som spänner över flera konsumentkategorier. Förutom nya produkter driver du eller deltar i projekt vars mål är att vidareutveckla våra råvaror och optimera produker, både för egentillverkning och produkter från legotillverkare. Andra uppgifter är att planera för och utföra testkörningar i produktionen av nya produkter och råvaror. Du driver ditt arbete framåt i en dynamisk och spännande organisation, där kommunikation är minst lika viktigt som teknik. Du ingår i projektteam där du jobbar i nära samarbete med projektledare och produktchef och ansvarar för att berörda personer vet allt de behöver veta inför nylanseringar. Utöver det jobbar du med att säkerställa att produkter följer lagar och regler. En extra förmån är att provsmakning av våra delikata produkter ingår i tjänsten! Om dig Som person är du innovativ, nyfiken och handlingskraftig med en mycket god förmåga att omvandla idé till praktik. Du är en träffsäker kommunikatör med en förmåga att utföra ditt arbete på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt. Vi ser det som självklart att du som söker tjänsten brinner för smak, sensorik och utveckling. Kort och gott söker vi dig som är kreativ och intresserad av smaktrender. För att kvalificera till tjänsten behöver du ha en relevant högskole- eller universitetsutbildning. Vi ser det som ett plus i kanten om du har erfarenhet av produktutveckling inom livsmedel eller annan liknande industri. Tjänsten ställer krav på mycket goda datakunskaper i Officepaketet.  Vad erbjuder Orkla dig Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad. Övrigt Tjänsten är heltid och ett föräldravikariat på ca 12 månader. Tillträde enligt ö.k Placeringsort är Filipstad visst distansarbete är möjligt, resor i tjänsten kan förekomma (nationellt och internationellt)  Hur ansöker jag? Varmt välkommen att ansöka genom att klicka på den röda knappen nedan och följ stegen för att ansöka. Vid frågor om rekryteringen, vänligen kontakta Liselott Hjärpe, HR 010-142 56 50. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Alexandra Thorn, Produktutvecklingschef 010-142 56 86 Urval sker löpande så vänta inte med att ansöka.
Arbetsgivare
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Hemsida: https://www.orkla.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Product Manager - Ecommerce

Arbetsgivare / Ort: Arthro Therapeutics AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktutvecklare

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

About Joint Academy

Joint Academy is a global leader in delivering digital treatment for chronic joint pain, connecting patients with licensed Physical Therapists. Backed by science, our clinically validated treatment programs include individualized exercises, interactive education and tracking tools. The intersection of digital treatment and data science opens up new possibilities of treating patients in a sustainable and more personal way, while reducing pain and improving quality of life.

With Joint Academy, you’re joining a scaleup with a global reach beyond its origins in Sweden, treating patients in five markets across two continents.

Our HQ, along with the majority of our Product and Engineering people, is located in Malmö, Sweden. However, this position is remote eligible if you’re a citizen of the EU, UK, US or Canada.

The opportunity

With accessories and gear, patients can access a wider range of exercises and increase the variety and progression paths available to them.

Through the high trust that comes with positive treatment outcomes, we believe patients are more than happy to buy their resistance bands, supplements and training gear from the Joint Academy Shop.

As Senior Product Manager - Ecommerce you’ll lead a cross-functional team of developers, researchers, designers and analysts in bringing a best in breed ecommerce to the Joint Academy patient experience.

What you'll bring

  • Your entrepreneurial spirit. Ecommerce is a new bet where your dedication and smarts will be key to making it a success.
  • A desire to do work that truly matters and have an impact on people’s quality of life.
  • Strong product and user experience intuition and a native grasp of what drives successful products.
  • Experience from several or all of the following: supplier sourcing, supply chain management, PIM, pricing, logistics and shipping, CRO, and payments.
  • Demonstrated impact from D2C ecommerce roles.
  • A well rounded understanding of experimentation, data analysis, user experience, engineering and business.
  • Great communication skills at all levels of an organisation and the ability to foster a highly collaborative, data and customer-driven culture within product teams.
  • Professional fluency in English.

It’s a bonus if you

  • Built something out of nothing
  • Spent time at a scaleup
  • Worked in fields with regulatory oversight, such as Finance or Health Care

Product Management at Joint Academy

Product Managers are responsible for defining the product strategy, vision and roadmap and are accountable for value and outcomes in their product areas.

We collaborate closely with partners across the organization. They meet with users and stakeholders such as payers, providers and patients to build empathy and insights.

Together with cross functional teams of developers, designers, researchers and analysts, we hypothesise, build, ship, validate and iterate on user-focused, high-quality apps and services.

We favor outcomes over output, formulate hypotheses and validate them, and leverage a modern product stack to build world class products in service of health care providers and patients everywhere.

Benefits

  • Opportunity to put your stamp on something truly special
  • Flexible working hours
  • 30 days paid vacation
  • Yearly Volunteering Day to contribute to a non profit organisation
  • Wellness contribution and workout during working hours
  • Pension and insurance package


Arbetsgivare
Arthro Therapeutics AB
Västergatan 22
21121 Malmö
Hemsida: www.jointacademy.com
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Growth Product Manager - Community Products

Arbetsgivare / Ort: Arthro Therapeutics AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

About Joint Academy

Joint Academy is a global leader in delivering digital treatment for chronic joint pain, connecting patients with licensed Physical Therapists. Backed by science, our clinically validated treatment programs include individualized exercises, interactive education and tracking tools. The intersection of digital treatment and data science opens up new possibilities of treating patients in a sustainable and more personal way, while reducing pain and improving quality of life.

With Joint Academy, you’re joining a scaleup with a global reach beyond its origins in Sweden, treating patients in five markets across two continents.

Our HQ, along with the majority of our Product and Engineering people, is located in Malmö, Sweden. However, this position is remote eligible if you’re a citizen of the EU, UK, US or Canada.

The Opportunity

As Product Manager - Community you’ll lead a cross-functional team of developers, researchers, designers and analysts in building world class social features into the core of the Joint Academy patient experience.

Community is part of the Growth product area, which strives to maximize our Pirate metrics across all our channels and target groups. Community is a central lever in our engagement and retention efforts.

Our initial bet is Groups, which lets patients connect with peers and share experiences with one another throughout their treatment journey.

Product Management at Joint Academy

Product Managers are responsible for defining the product strategy, vision and roadmap and are accountable for value and outcomes in their product areas.

We collaborate closely with partners across the organization. They meet with users and stakeholders such as payers, providers and patients to build empathy and insights.

Together with cross functional teams of developers, designers, researchers and analysts, we hypothesise, build, ship, validate and iterate on user-focused, high-quality apps and services.

We favor outcomes over output, formulate hypotheses and validate them, and leverage a modern product stack to build world class products in service of health care providers and patients everywhere.

Requirements

  • A desire to do work that truly matters and have an impact on people’s quality of life.
  • A passion for social interactions and community building.
  • Strong product and user experience intuition and a native grasp of what drives successful products.
  • Good understanding of the principles of growth and the different types of growth loops, network effects and their business impact.
  • A well rounded understanding of experimentation, data analysis, user experience, engineering and business.
  • Experience in working with retention and engagement metrics.
  • Demonstrated impact from product management roles in D2C settings.
  • Great communication skills at all levels of an organisation and the ability to foster a highly collaborative, data and customer-driven culture within product teams.
  • Professional fluency in English.

It’s a bonus if you

  • Have first hand experience from experimentation in live apps used by consumers.
  • Spent time at a scaleup
  • Worked in fields with regulatory oversight, such as Finance or Health Care

Some benefits worth to mention

  • Opportunity to put your stamp on something truly special
  • Flexible working hours
  • 30 days paid vacation
  • Yearly volunteering day to spend on a non profit organisation
  • Wellness contribution and workout during working hours
  • Pension and insurance package


Arbetsgivare
Arthro Therapeutics AB
Västergatan 22
21121 Malmö
Hemsida: www.jointacademy.com
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsutvecklare och ledare inom Medicinteknik!

Arbetsgivare / Ort: I3Tex AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Efter en märklig tid men också en otroligt spännande och intensiv vår med stor efterfrågan efter våra medarbetare och rekord i rekrytering så behöver vi även utöka vår ledarensemble i Väst! Nu söker vi dig som vill bli en av våra framtida ledare. Du kommer att arbeta med att utveckla affären mot framför allt kunder inom medicinteknik som tar fram innovativa produkter och lösningar som starkt bidrar till en Bättre Värld. Detta betyder att du är extra betydelsefull både för i3tex, befintliga och kommande kunders och våra medarbetares framtida utveckling. För din egen del kan detta bli starten på en utvecklingsresa ihop med ett värdegrundat och visionsdrivet företag i teknikens absoluta framkant. Du behöver vara intresserad av teknik, älska människor och att göra goda affärer. Förutom detta så har du en akademisk examen och erfarenhet av teknisk produktutveckling inom medicinteknik, gärna som konsult. Med detta som bakgrund erbjuder i3tex en möjlighet att växa in i rollen att bli resultatansvarig i Göteborg. Detta kommer ge dig möjlighet att efterhand utvecklas in i rollen som självständig resultatansvarig och medarbetaransvarig. Från början innebär inte tjänsten något personalansvar. Som person är du driven, initiativrik och kreativ. Du ber om hjälp när du behöver, gillar att dela med dig av dina kunskaper på samma sätt som du tar emot hjälp och erfarenheter från kollegor. Du entusiasmerar både kunder och kollegor och vill ha roligt på jobbet. Du leder genom närvaro, god kommunikation och vill vara en förebild för vår vision och värdegrund. Du är van att styra mot affärs- och lönsamhetsmål. Arbetet kommer att, förutom ett nära samarbete med övriga resultatansvariga, innebära att du även kommer arbeta nära HR och den övriga organisationen. Detta kommer ge dig en bra plattform för din utveckling som resultatansvarig och medarbetaransvarig hos i3tex. OM OSS i3tex är ett visions- och värderingsstyrt tekniskt konsultbolag inom produktutveckling och tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens produkter för en bättre värld. Vi tror på en stark företagskultur, att hjälpa varandra att lyckas och att ha roligt tillsammans! Idag är vi 170 medarbetare fördelat på 6 kontor runtom i Sverige. Våra kunder återfinns inom Automotive, Medical Technology, IT & Digital Solutions, Aerospace och Industry. De tre i:en i i3tex står for Innovate, Implement, Improve! Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan, senast den 31 augusti. Vi kommer inte att genomföra några intervjuer under semestern. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår VD Sara Lindmark eller Kristina Tollbo, HR. Har du fackliga frågor kan du kontakta någon av våra fackliga representanter via växeln 031-589700. Vi ser fram emot din ansökan! Kontakt ???? VD, Sara Lindmark, 0708-360197 HR, Kristina Tollbo, 0736-614850
Arbetsgivare
I3Tex AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsutvecklare och ledare inom Fordonsbranschen!

Arbetsgivare / Ort: I3Tex AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Efter en märklig tid men också en otroligt spännande och intensiv vår med stor efterfrågan efter våra medarbetare och rekord i rekrytering så behöver vi även utöka vår ledarensemble i Väst! Nu söker vi dig som vill bli en av våra framtida ledare. Du kommer att arbeta med att utveckla affären mot framför allt kunder inom fordonsbranschen, som tar fram innovativa produkter och lösningar som starkt bidrar till en Bättre Värld. Detta betyder att du är extra betydelsefull både för i3tex, befintliga och kommande kunders och våra medarbetares framtida utveckling. För din egen del kan detta bli starten på en utvecklingsresa ihop med ett värdegrundat och visionsdrivet företag i teknikens absoluta framkant. Du behöver vara intresserad av teknik, älska människor och att göra goda affärer. Förutom detta så har du en akademisk examen och erfarenhet av teknisk mjukvaruutveckling, gärna som konsult. Med detta som bakgrund och en erfarenhet av fordonsbranschen erbjuder i3tex en möjlighet att växa in i rollen att bli resultatansvarig i Göteborg. Detta kommer ge dig möjlighet att efterhand utvecklas in i rollen som självständig resultatansvarig och medarbetaransvarig. Från början innebär inte tjänsten något personalansvar. Som person är du driven, initiativrik och kreativ. Du ber om hjälp när du behöver, gillar att dela med dig av dina kunskaper på samma sätt som du tar emot hjälp och erfarenheter från kollegor. Du entusiasmerar både kunder och kollegor och vill ha roligt på jobbet. Du leder genom närvaro, god kommunikation och vill vara en förebild för vår vision och värdegrund. Du är van att styra mot affärs- och lönsamhetsmål. Arbetet kommer att, förutom ett nära samarbete med övriga resultatansvariga, innebära att du även kommer arbeta nära HR och den övriga organisationen. Detta kommer ge dig en bra plattform för din utveckling som resultatansvarig och medarbetaransvarig hos i3tex. OM OSS i3tex är ett visions- och värderingsstyrt tekniskt konsultbolag inom produktutveckling och tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens produkter för en bättre värld. Vi tror på en stark företagskultur, att hjälpa varandra att lyckas och att ha roligt tillsammans! Idag är vi 170 medarbetare fördelat på sex kontor runtom i Sverige. Våra kunder återfinns inom Automotive, Medical Technology, IT & Digital Solutions, Aerospace och Industry. De tre i:en i i3tex står for Innovate, Implement, Improve! Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan, senast den 31 augusti. Vi kommer inte att genomföra några intervjuer under semestern. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår VD Sara Lindmark eller HR, Kristina Tollbo. Har du fackliga frågor kan du kontakta någon av våra fackliga representanter via växeln 031-589700. Vi ser fram emot din ansökan! Kontakt ???? VD, Sara Lindmark, 0708-360197 HR, Kristina Tollbo, 0736-614850
Arbetsgivare
I3Tex AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.