På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Hydraulikkonstruktör
Spela filmen
Hydrauliska kolvsystem för bulldozers, traktorer och grävmaskiner.

Hydraulikkonstruktör

60 Lediga jobb

Projektledare till SVP Worldwide

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Vi söker nu en duktig och erfaren projektledare till SVP Worldwide. SVP flyttar stora delar av sin RD till Sverige och Jönköping. Går du igång på IoT, AI, Robotics och avancerad mekanik? Vill du arbeta i en projektledande roll på ett bolag som storsatsar, där du kommer att få en nyckelposition, så är detta rollen för dig!

Dina arbetsuppgifter:
Din roll som projektledare kommer att präglas av ny spännande teknik, kreativitet och framåtanda. Rollen är en nyckelposition i utvecklandet av nästa generations symaskin, där du på första rad följer utvecklingen från embryo till färdig produkt.  SVP lägger stor vikt vid att personalen ska ha stora möjligheter att påverka sin arbetsplats både gällande processer och arbetssätt, detta medför stora utvecklingsmöjligheter inom SVP.

Rollen innebär projektledning i tvärfunktionella projekt, vilket innebär att du kommer i kontakt med både mjukvara, elektronik och mekanik. Du kommer att leda både större och mindre projekt i ett modernt och agilt arbetssätt. För att lyckas i rollen så har du många kompetenta kollegor både inom projektledning, men även inom utveckling. Du arbetar med hela processen, från skapande till exit av projekt. I rollen ingår även time management och du ansvarar för att projekten håller de uppsatta mål som finns.

Du kommer att jobba med SVPs NPI-processer och nära många av de internationella funktionerna (OEM-suppliers, Supply Chain, Manufacturing).

I rollen kan det förekomma visst resande.

Din profil:
Vi tror att du har minst en BsC i någon ingenjörsdisciplin och några års erfarenhet av arbete inom RD. Du har troligen även arbetat ett par år med projektledning och kommit fram till du trivs bra med det. Du drivs av tydlighet och får en kick av att ta dina projekt i mål.  Har du dessutom en PMP, IPMA eller Prince2 certifikat så ses detta som meriterande. Som ledare är du trygg i dig själv och en naturlig beslutsfattare och vana av att leda och jobba internationellt.

Låter detta intressant? Tveka inte med din ansökan. Urval i denna process kommer att ske löpande.

I denna rekrytering samarbetar SVP Worldwide med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dom.
För frågor och liknande ta en kontakt med ansvarig rekryteringskonsult, Marcus Rosenblom på 036-4409011 eller [email protected]

Ansök via onepartnergroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!
 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Jönköping AB
Hemsida: www.svpworldwide.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Global Portfolio Director (520586)

Arbetsgivare / Ort: Ericsson AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you're welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in? Come, and be where it begins.

Our Exciting Opportunity!

The MS IT & ADM Portfolio & Offering unit is a diverse team in the Service Area (SA) MS IT & ADM of Ericsson’s Managed Services Business Area (BMAS). It focuses on developing IT services for communication service providers and hyperscale cloud providers. The unit is looking for a Global Portfolio Director. You will report to the Head of the Portfolio & Offering unit. This role focuses on activating new offerings in the market working closely with Marketing and Communication (M&C) team.

You will

  • Build and execute marketing and communications plans aligning business priorities of the unit interacting with M&C Marketing, the Market Areas, Internal Communications, and external agencies
  • Execute on marketing assets and facilitate activation internally and externally
  • Represent unit in M&C forums – with focus on KAM and MS IT & ADM Domain leads
  • Be the point of contact for driving and ensuring the execution of events
  • Responsibility includes market area activation of new offerings and portfolio updates with the objective of growing portfolio awareness
  • Support value proposition discussions, and workshops with industry analysts as/if needed.
  • Represent the unit in cross-SA or BA improvement and key improvement initiatives


To be successful in the role you have

  • A relevant university degree
  • Extensive experience of working in the Telco and IT & ADM domains
  • Deep Market and Customer insight/understanding
  • Value argumentation skills (customer/brand/portfolio)
  • Very good project planning skills
  • Excellent collaborative and interpersonal skills
  • Quality-focused and comfortable working in a fast-paced environment
  • Proficiency in English, both verbal and written as well as good communication skills
  • Ability to work independently with excellent leadership skills!


What´s in it for you?

Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless.

What happens once you apply?

To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process

Recruiter: Ann Nilsson A, [email protected]

Last day to apply: 2021-03-04

Location: Stockholm (Kista), Sweden

Kindly note that we cannot process applications sent via email.

Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do.

We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Ericsson’s Code of Business Ethics.

Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || ProdMgt

Req ID: 520586

Arbetsgivare
Ericsson AB
Kistagången 6
16440 Kista
Ansökan
Ansök senast 4 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Systemingenjör - Bli vår nya nyckelperson i utvecklingsprojekt

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Om jobbet Vi söker dig som kan lite om mycket och som får tvärfunktionella teams leveranser att integreras! Begreppet systemingenjör kan betyda olika saker på olika arbetsplatser och inom olika projekt. Men kort sagt så vill vi anställa dig som ser helheten i utvecklingsprojekt och kan samordna så att olika arbetslag jobbar för att nå samma mål. I rollen förstärker du vår grupp av produktutvecklare som är specialister på instrument och system för analys, produktion samt forskning. Vår sektion är uppbyggd av mjukvarutvecklare, konstruktörer, testare och projektledare vilket tillsammans med vår specialinriktning mot medicinteknik gör oss mycket slagkraftiga inom området. Tillsammans med både AFRY-konsulter och kundens egna anställda kommer du att vara i utvecklingsuppdrag på plats ute hos kunderna. Du kommer få vara med i planeringen av projekt, ansvara för kravhantering, planera och utföra test & verifiering samt se till att delleveranser sker på utsatt tid. Vem är du? Nyckeln för att vara en lämplig systemingenjör hänger i din personlighet. Du ska ha enkelt för att skapa nya kontakter samtidigt som du förvaltar dina nuvarande. Du ska vara organiserad och arbeta på ett strukturerat sätt för att säkerställa att du inte tappar några trådar på vägen. Men framförallt ska du vara intresserad av teknik och drivas av de framgångar som du och ditt team åstadkommer tillsammans. Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning, vilken typ av utbildning det är spelar mindre roll men fördelaktigen något förknippat med utveckling så som data/IT, maskinteknik, elektroteknik eller systemvetenskap. För att lyckas i rollen hos våra Life Science-kunder så är flytande svenska och engelska ett krav. Tidigare arbetslivserfarenhet från utvecklingsprojekt av instrument, fordon, applikationer eller konsumentprodukter är ett krav. Det är meriterande om du har varit involverad inom Life Science tidigare, fördelaktigen några års arbete inom Medical Device / ISO13485. #systemingenjör #ISO13485 #ledarskap #produktutveckling Vi erbjuder AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom medicinteknik och Life Science. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Utöver lön, förmåner, försäkringar och en bra pensionsavsättning så erbjuder vi dig även personlig utveckling i form av bl a utmanande uppdrag, kurser och kunskapsutbyte bland våra kompetenta kollegor. Stationeringsort är Uppsala och alla dina kunduppdrag är i Uppsala med omnejd. Under pandemin pågår vissa till större delar av arbetet på distans. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Testingenjör till Inmotion i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Nu har du som är Testingenjör möjlighet att vara med och driva utvecklingen av elektrifiering framåt och skapa förutsättningar för dagens och morgondagens utsläppsfria transportlösningar. Vill du jobba med produkttestning i en omväxlande och bred roll och kombinera teoretiskt och praktiskt arbete? Missa då inte chansen att tillsammans med Inmotion vara med att elektrifiera fordonsindustrin – för en hållbar framtid.

Elektrifiering av transportsektorn och industrin är avgörande för att vi ska kunna nå våra klimatmål. Inmotion hjälper sina kunder att elektrifiera bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, truckar och liknande, genom att utveckla och tillverka de elektriska motorer och den kraftelektronik som ingår i el- och hybridfordon. Företaget är en världsledande leverantör och bland kunderna hittar du bland annat de stora lastbilstillverkarna i Europa.

Testgruppen är en del av R&D där vi samarbetar i tvärfunktionella team med medlemmar från R&D och produktion. Du som tar steget till oss kommer att tillhöra ett utvecklingsteam och får chansen att vara med och bidra från koncept till färdig produkt. Du kommer även få chansen att bidra i arbetet med utveckling och ständiga förbättringar av våra metoder och verktyg för produktkvalificering. Det innebär att standardisera såväl arbetssätt som enskilda testförfaranden och ansvara för gemensamma labb och instrument, samt vidareutveckla testutrustningar. Tjänsten som Testingenjör är en omväxlande roll och ger stora möjligheter till professionell utveckling. Min huvuduppgift som chef är att tillsammans med dig se till att de bästa förutsättningarna finns för att du ska trivas och utföra ett givande och stimulerande arbete. I testgruppen finns erfarna testingenjörer nära till hands för att rådfråga, diskutera och samarbeta med. Jag ser fram emot att få träffa dig som vill ansluta till testgruppen och bidra till den omställning mot ett fossilfritt samhälle, där vi är med och bidrar!

Björn Ericson, Chef Test R&D


att arbeta hos oss.
Här får du en omväxlande roll i en global koncern som är fokuserad på tillväxt inom snabbväxande marknader och ger stora möjligheter till professionell utveckling för rätt person. Du bör trivas att arbeta i en dynamisk kultur där ständig förbättring är en ledstjärna. Här blir du en del av ett brett nätverk av kollegor med stor passion för sitt arbete och med tung teknisk kompetens. Vi är stolta över att våra produkter bidrar till miljövänliga lösningar i teknikens framkant för dagens och framtidens fordonsmarknad. Våra medarbetare är vårt viktigaste verktyg och vi är måna om att alla ska trivas och må bra hos oss.

Ansvarsområden

I rollen som testingenjör kommer du att arbeta med olika typer av produkttestning för att säkerställa att produkterna uppfyller de uppsatta kraven. Du kommer i huvudsak att utföra tester på komplett produkt men även att samverka med andra projektmedlemmar gällande produkttestning på modulnivå. Hela testgruppen arbetar med ständigt förbättringsarbete gällande både arbetssätt och labbmiljö.

Vi söker en testingenjör som primärt har fokus på att arbeta med, och lära sig mer om, EMC-, vibration-, klimat-, stress- och livslängdsprovning. Det är en bred roll med stor variation av arbetsuppgifter i parallella produktutvecklingsprojekt. Arbetsuppgifter som ingår i rollen som testingenjör är bland annat:
  • Skapa testplaner med produkttestfall, utifrån kravspecifikationer, och genomföra provning enligt dessa.
  • Utveckla och underhålla testutrustningen och förbättra labben för ett effektivt genomförande av provning.
  • Utveckla stress- och livslängdstester för kontroll av tillförlitlighet och garanterad kvalitet under produktens livslängd.
  • Delta i uppbyggnaden av labb för långtids- och stresstestning.
  • Utvärdera produktkrav och ge råd och stöd vid formulering av kravspecifikationer med avseende på testbarhet.
  • Förbättra testprocessen med avseende på metodik och verktyg.

Kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen behöver du ha:
  • MSc eller BSc i Elektroteknik, Maskinteknik/Mekatronik, Farkostteknik eller motsvarande.
  • Flera års arbetslivserfarenhet som testingenjör eller i liknande roll.
  • Goda kunskaper i elektronik och ellära.
  • Körkort B

Vi ser gärna att du har intresse av och kunskap inom digital och analog elektronik samt kraftelektronik. Tidigare erfarenheter av miljötålighetsprovning eller EMC-provning är starkt meriterande och programmeringskunskaper i Labview och Robot Framework (Python) ses som ett stort plus. Rollen som testingenjör innebär både teoretiskt och praktiskt arbete, så vi ser gärna att du har goda kunskaper inom såväl dokumentation som att skruva och löda.

Som person är du målmedveten, engagerad och driver självständigt ditt arbete framåt mot uppsatta mål. Du tycker om problemlösning och är både analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Tidigare erfarenhet har gett dig ett väl utvecklat kritiskt tänkande och en bra känsla för kvalitet. Rollen som testingenjör har många kontaktytor så du behöver även ha en god social förmåga och vara bra på att bygga och vårda dina relationer, både med kunder och kollegor.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I den här rekryteringen samarbetar Inmotion med Randstad Engineering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Vallin, på 0733 43 40 45 eller [email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Om företaget

Inmotion är en ledande global OEM-leverantör av elektriska drivsystem och komponenter. Kunderna finns över hela världen bland tillverkare av truckar, entreprenadmaskiner, jordbruksmaskiner, lastbilar och bussar. Inmotion har kontor och tillverkning fördelat över tre enheter i Sverige, Kina och USA. På kontoret i Stockholm arbetar cirka 185 anställda och här finns bland annat försäljning, utveckling och tillverkning. Inmotion ägs av Zapi Group, Italien, sedan hösten 2014.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kategoriansvarig / produktspecialist tappvatten till Uponor

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Uponor AB. Om företaget: Uponor is rethinking water for future generations. Our offering, including safe drinking water delivery, energy-efficient radiant heating and cooling and reliable infrastructure, enables a more sustainable living environment. We help our customers in residential and commercial construction, municipalities and utilities, as well as different industries to work faster and smarter. Uponor employs about 3,800 professionals in 26 countries in Europe and North America. In 2019, Uponor's net sales totalled approximately €1.1 billion. Uponor Corporation is based in Finland and listed on Nasdaq Helsinki. www.uponor.com Arbetsuppgifter: I tjänsten som produktspecialist arbetar du inom affärsområdet tappvatten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ansvara för att produktportföljen är uppdaterad avseende sortiment, funktion, dokumentation, kvalitet, miljö och marknadssituation. Du är uppdaterad på marknadstrender, gör marknadsanalyser och ser nya affärsmöjligheter. Du är tekniskt sakkunnig i de system och produkter som ingår i segmentet och marknadsförs för den svenska marknaden. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter vilket innebär att du har möjlighet att vara med och påverka och utveckla tjänsten genom att forma och förbättra arbetsprocesser. Du arbetar nära säljorganisationen med internutbildning av produkterna samtidigt som det kan innebära att du följer med säljarna på kundmöte för att agera teknisk expert. Du ser värdet i kontakten med kund och kundmötet och att skapa ditt nätverk inom Uponor, både lokalt i Sverige och globalt. I rollen som produktspecialist tillhör du marknadsavdelningen. På kontoret i Västerås arbetar idag 40 personer. På Uponor tror de på personlig utveckling och kan erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas i rollen som Kategoriansvarig. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Eftergymnasial utbildning som ingenjör inom VVS, alternativt ett par års arbetslivserfarenhet som konsult inom VVS • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Meriterande • Erfarenhet inom VVS branschen • Erfarenhet av tappvattenskonstruktion För att trivas i rollen är du nyfiken som person och det faller sig naturligt att ta egna initiativ och ansvar. Du är handlingskraftig och ser vad som behöver göras då du i denna roll driver ditt eget arbete framåt. Som produktspecialist är det av vikt att du har en god struktur på ditt arbete och håller en hög nivå på noggrannhet och detaljfokus i arbetet. Du har en god kommunikativ förmåga då ditt arbete innebär mycket interna och externa kontakter. Du är samtidigt uthållig som person och har en förmåga att på ett tryggt sätt svara på frågor och tala för din sak. För denna roll värdesätter vi dina personliga egenskaper och det finns stor möjlighet att växa in i rollen och forma den som du önskar. Övrig information: Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Västerås Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: VVS, ingenjör, produkt, produktspecialist, tappvatten, konsult, konstruktion, västerås, uponor, heltid, VVS-ingenjör, marknad, kategoriansvarig
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Product planning manager, Power Solutions

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Power Solutions is a business area within Scania responsible for sales and development of industrial, power generation and marine power systems. We have gone through impressive growth with all-time high 2018 and our second best year ever 2020, well on track towards 2025 targets.  Now we are recruiting a product planning manager to secure that our product road map and future products will continue to support our customers’ long term profitability. If you want to join Sales & Marketing and have experience from handling assignments/projects this could be your next step.  Your role As a product planning manager you are responsible for analysis of customer needs, transferring these into product demands so that we can plan a project portfolio which fulfils Power Solutions’ strategies and long term targets. You will have a key role in setting the priorities for our future product portfolio together with our Product Managers. The person we are looking for will work with strategic, long-term decisions as well as more short term analysis. In this role you will coordinate many activities and requests at the same time.   Your profile You enjoy communication and presenting your work in different forums is something you are looking forward to do. We believe that you are self-driven, analytic and you like to cooperate cross-functionally. You speak and write English fluently and you have a university degree in engineering or/and business administration or equivalent work experience.   We offer We offer an interesting and challenging job where there is plenty of room for new ideas. Our culture is characterized by openness, diversity and respect for the individual. Employees are our most important resource, so we invest in training our employees and giving them the opportunity to broaden their skills in order to be able to grow with us. At Power Solutions you will gain an overall understanding of Scania’s sales organisation, commercial strategies, customer demands, Power Solutions products and services and of Scania’s R&D processes. As a product planning manager you will work with PowerPoint, Excel and our product request system (PRS) in which we handle customer and market requests. You will develop a wide network stretching across Power Solutions and you will get a good understanding on how to analyse, summarise and communicate business needs.   More information For further information please contact recruiting manager Ragnwald Tengkvist, 070-6551068.  Your application should include a cover letter and a CV. Apply March 9th by the latest. Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2018, we delivered 88 000 trucks, 8 500 buses as well as 12 800 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled to over SEK 137 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 52 000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON.SE. For more information visit www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Product Developer

Arbetsgivare / Ort: Mölnlycke Health Care AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktutvecklare

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Does helping to make life better for millions of people motivate you?

If the answer is yes, you think just like us. We are a world-leading medical solutions company, designing and supplying medical solutions to enhance performance in healthcare – from the hospital to the home. We’re looking for people who want to improve outcomes for healthcare professionals and their patients.

We are now looking for a Product Developer within Trays and Surgical Instrument Team!

As a Product Developer you will be supporting and/or driving the development of new and improved products. Based on customer insight, product-, process- and material knowledge you provide the category with new possibilities and competitive solutions.

You will be working with projects where you have the possibility to improve and develop the future within health care.

As a Product Developer you will:

  • Lead or participate in cross-functional development projects to meet defined targets in quality, deliver results in time and keep within agreed costs to achieve the financial goals of the project portfolio
  • Participate as Product Designer and/or Project Manager in Mölnlycke product development projects
  • Ensure that product documentation is in compliance with regulatory requirements/MDR, and Mölnlycke internal Quality Management System.
  • Be accountable to deliver in assigned design control roles
  • Give input to generate new product ideas
  • Propose and drive solutions to complex technical issues
  • Lead or participate in organizational development work driving efficiency

Your qualifications:

  • Master's degree or bachelor’s degree in engineering, life science or equivalent
  • Minimum 3 years' experience within product development within medical devices.
  • Experience from product development within mechanical and electronics is an advantage
  • Technical knowledge in assigned medical device area
  • Experience in customer insight driven product development
  • Knowledge of Global Regulatory Requirements and standards related to the medical devices
  • Knowledge in Quality Management System and Design control
  • Good team-working skills and communication skills, project management experience of product development projects within medical devices
  • Performance driven/results-oriented mindset and customer focused
  • Knowledge in distribution of medical devices e.g. distributor/importer, sourcing agreements and requirements
  • Business acumen
  • Fluent in English (written and spoken)

The successful applicant is a positive team player with a high degree of customer focus and with a business-oriented mindset. You are used to deliver results with high quality within deadlines. It is essential having a good ability to structure and prioritize your work, as you will be involved in several cross-functional projects at various stages of development.

Preferably you have a background in design within medical devices. Experience in regulatory requirements and standards for medical devices, e.g. MDR. Previous experience with surgical instruments is preferable. This is a full-time permanent position based in Gothenburg.

We look forward to receiving your application. Please send us your CV and cover letter as soon as possible as we will have an ongoing review of candidates. We will only contact selected candidates.

About Mölnlycke

Mölnlycke is a world-leading medical solutions company. We design and supply solutions to enhance performance at every point of care – from the hospital to the home proven it every day.

We specialise in:

• Wound management: including dressings with Safetac® such as Mepitel® and Mepilex®

• Preventing pressure ulcers: with Mepilex® Border used prophylactically and devices to help turn and re-position patients

• Surgical solutions: including Mölnlycke trays, HiBi® antiseptics and Biogel® surgical gloves

Mölnlycke was founded in 1849. Nowadays our solutions are available in around 100 countries; we’re the number one global provider of advanced wound care and single-use surgical products; and we’re Europe’s largest provider of customised trays. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden and we have about 7,800 employees around the world

Arbetsgivare
Mölnlycke Health Care AB
GAMLESTADSVÄGEN 3 C
40252 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Automotive Designer

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
About the job We are currently seeking a talented Automotive Exterior/Interior Designer for our Design Studio located in Gothenburg, Sveden. You will: Create, present and develop exterior/interior designs forour clients; Conduct research to support development and design concept; and Coordinate the development of 3D models. Ideal candidates will possess: a Bachelor's degree in Transportation or Industrial design; exterior/Interior car design development experience; superior visual communication skills; and demonstrated ability to work in a team-oriented, collaborative work environment. The everyday work will take place at our clients office. Who are you? Due to the current situation around Covid-19, some of our recruitment processes extend over time. We apologize for this and ask for your patience. We offer We are looking for someone who wants to be part of AFRY’s success story. Are you passionate about technology development? Do you like to work together to find the best solution? Then we can offer you career opportunities in a modern workplace with challenging assignments and exciting projects all over the world. The AFRY Group is ranked as one of Sweden’s most popular employer among engineers. At AFRY you will be involved in developing innovative and sustainable solutions within infrastructure, energy and industry. We are always looking for the sharpest skills that can create a future society together with us. We hope you will learn as much from us as we will learn from you. About the company AFRY is an international engineering, design and advisory company. We support our clients to progress in sustainability and digitalisation. We are 17,000 devoted experts within the fields of infrastructure, industry and energy, operating across the world to create sustainable solutions for future generations. Making Future
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Product Engineer

Arbetsgivare / Ort: porkchop AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska
Meriterande
  • Spanska
  • Svenska

Om jobbet

About porkchop AB

At porkchop AB we build propulsion systems for satellites, particularly for nanosatellites. The company develops, constructs, sells, and supplies such propulsion system products and related services and products.

Our focus has been on a type of 5cm-sized nanosatellite called PocketQubes, and porkchop’s pioneering work in mini electric propulsion is being noticed. The value of our first product, porkchop X, is that it replaces existing structural frames inside the PocketQubes, taking up no additional volume (i.e cost) and enabling manoeuvrability and longer lifetime.

Job description

porkchop X will be flying in orbit in 2021, giving porkchop space heritage. Since many key players in the PocketQube market are eagerly awaiting the results of our in-orbit demo, we are ready to scale-up in order to fulfil their individual needs. For our R&D team we are looking for a skilled product engineer specialized in space electric propulsion.

You will become part of an internationally oriented and multi-disciplinary R&D department, aiming at developing propulsion solutions to customers around the globe. As a driven product engineer, you will have the main responsibility to make sure each porkchop X is developed based on customer’s requirements. Moreover, you will work closely with others in the management team to make sure that the business development is carried out as planned.

What you will be doing:

  • You will be responsible of maintaining the existed propulsion platform and will take the lead of the whole propulsion system development process incl. specify the requirements, design, assembly, and testing.
  • Responsible for the functional and performance testing of our propulsion system based on specific standards that apply to a particular space mission and/or spacecraft.
  • You will be also part of the management team in order to develop business strategies according to the company’s needs.
  • Support customers and suppliers.

We expect the employee to have the following qualifications:

  • Master’s degree in Aerospace, Mechatronics or Mechanical Engineering
  • +2 years experience as product development/testing engineer obtained via education and/or professional level
  • Understanding in space electric propulsion system design
  • Experience in the design of methods to operate and evaluate the performance of a propulsion system
  • Experience in CAD systems, Fusion 360 is preferred
  • Experience in DAS or DRAMA software
  • Experience in Matlab/Simulink
  • Fluent in English on a professional level
  • Excellent communication skills
  • You must possess quality awareness, be self-critical, and deliver solid work

Additional desired skills:

  • Team player
  • Curious to dive into technical specificities
  • Business management
  • Spanish and/or Swedish is a plus

porkchop offers:

  • Being part of innovative start-up team
  • The opportunity to grow and learn from knowledgeable co-workers and cross-collaboration across departments
  • Ability to have a big impact on what we build and how we build it, as each team is in control of their own environment
  • As a team, committing to goals, sharing both success and failures
Arbetsgivare
porkchop AB
Kronborgsgränd 4
16446 Kista
Hemsida: www.porkchop.space
Ansökan
Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektledare till ALTEN Jönköping

Arbetsgivare / Ort: Alten Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktutvecklare

Om jobbet
ALTEN vill erbjuda dig en karriär, inte ett jobb. Vi vill växa tillsammans med engagerade personer. När du vill utmana dig själv i nästa uppdrag, i nästa utbildning eller inom nästa ansvarområde vill vi vara din självklara partner. Har du rätt driv och nyfikenhet? När du växer så växer ALTEN så jag hoppas att vi kan utvecklas tillsammans, i stort och smått. Just nu har vi en möjlighet att fortsätta växa inom projektledning, har du med dig rätt erfarenheter för att göra oss ännu bättre? Som konsult får du både en teamkänsla i ditt uppdrag och en riktigt härlig gemenskap på ALTEN. Genom våra interna nätverk ALTEN Sports, [email protected] och ALTEN Innovation ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Allt är självklart frivilligt. Balans mellan arbete och privatliv sätter vi högst på listan. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner såsom friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Du kommer leda och driva flera uppdrag i varierande storlekar. Då flera av våra kunder visar på stort behov inom projektledning kommer du få möjlighet att välja mellan allt från olika branscher till att jobba med små eller stora projekt. Exempelvis kan dina arbetsuppgifter vara allt från att skapa insikt om projektets bakgrund, effektmål och förutsättningar till att ta fram aktivitetsplaner och tidsramar. Du kommer påverka, utreda, analysera, utvärdera, föreslå, leda, besluta, genomföra och löpande följa upp olika handlingsalternativ. Kravprofil: - Erfarenhet av att leda och driva olika tekniska projekt. Kan handla om allt från mekanik, elektronik, mjukvara, konstruktion, inköp, automation och produktion. - Erfarenhet av att ha jobbat med tvärfunktionellt utvecklingsarbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Förmåga att analysera, vara kreativ och ta initiativ. Vara strukturerad och strategisk i sitt arbetssätt. - Erfarenhet av produktionsteknik, processförbättringsarbete eller projektledning. Meriterande: - Erfarenhet av inköp. - Erfarenhet av att ha haft mycket kontakt med leverantörer nationellt och internationellt. - Ledaregenskaper. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Alten Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.