På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Anläggningsingenjör

Anläggningsingenjör

Anläggningsingenjör är ett samlingsnamn för många olika yrken, exempelvis kan du arbeta som anläggningsingenjör inom väg och vatten eller anläggningsingenjör inom elkraft. Anläggningsingenjörer arbetar på många olika arbetsplatser inom tekniska branscher och är viktiga nyckelpersoner inom svensk tillväxt.

Det handlar om långsiktiga storsatsningar inom kollektivtrafiken, järnvägar och vägar i Sverige. Det är ofta projekt med enorma investeringar, vilket innebär ett kraftigt ökat behov av arbetskraft i flera av de tekniska branscherna.

Utbildning

Det finns olika utbildningsnivåer för en blivande ingenjör. Du kan läsa till ingenjör bland annat på högskolor och universitet eller på en yrkeshögskola.

Efter en yrkeshögskoleutbildning kan du bland annat få anställning som anläggningsprojektör, projektledare eller som produktionsledare.

Grundutbildning finns på flera av gymnasiets program.

Visa mer
Visa mindre

18 Lediga jobb

Kontrollanläggningsingenjör HVDC (Jönköping)

Arbetsgivare / Ort: Vattenfall AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.

Nu söker vi en Kontrollanläggningsingenjör med HVDC-inriktning för att förstärka vår teknikavdelning i Södra Sverige!

Vi söker dig som arbetar bra med komplexa frågor och trivs med ett stabil och strukturerad arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter där du kan växa i din yrkesroll.

Du kommer ingå i en avdelning med 26 medarbetare i södra Sverige. Vi har inom företaget ca 180 kontrollanläggningsingenjörer spridda i hela landet vilket ger tillgång till en mycket stor kompetensbas. Vi arbetar aktivt med interna utbildningar för att bredda och fördjupa kompetensen hos våra medarbetare. Hos oss får du möjlighet att arbeta med all förekommande kontrollutrustning på alla spänningsnivåer.


Din roll som Kontrollanläggningsingenjör HVDC

I rollen som Kontrollanläggningsingenjör med HVDC-inriktning kommer du lägga den största delen av din tid i ett fåtal anläggningar och lära känna dessa väl. Du kommer arbeta med driftåtgärder, underhåll och felsökning på all förekommande utrustning i våra kunders HVDC-anläggningar. Beroende på bakgrund kan det även bli aktuellt med arbete i AC-anläggningar.


Dina kvalifikationer som Kontrollanläggningsingenjör HVDC

• Du har eftergymnasial elkraftsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom elkraft.

• Kunskap om elkraftanläggningar är ett krav, särskilt meriterande är om du arbetat med kontrollanläggningar inom HVDC.

• Erfarenhet av kontrollutrustning i AC-stationer är meriterande.

• God datorvana

• B-körkort

• Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Goda kunskaper i engelska är meriterande.

Vi ser gärna att du har några års arbetserfarenhet inom elkraft. Som person du är självgående, flexibel och har bra analysförmåga för att lösa problem. Resor i tjänsten kan förkomma som en del av ditt arbete, oftast över dagen men resor med övernattning förekommer i mindre omfattning.


Placeringsort är Jönköping


Mer information

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Anders Isaksson, [email protected] För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Teri-Anne Brink, [email protected]

Fackliga representanter för denna tjänst är Marie Gelin Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Anders Landqvist (Nyköping) Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är säkerhetsklassad och därför kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

Känns detta som ett jobb för dig?

Vi ser fram emot din ansökan senast 1 mars 2021

Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Bland våra kunder hittar du nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. I Sverige har vi drygt 2000 medarbetare på ett 90-tal orter. Våra verksamhetsområden är byggnation - underhåll - konsulttjänster. Läs mer på www.vattenfallservices.se

Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!

Följ oss gärna

Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB

Instagram – Vattenfallservices

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Vattenfall AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kontrollanläggningsingenjör, Sundsvall

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Anläggningsingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Sundsvall - Uppdragslängd: ca. 2 år - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Uppdragsstart: Enl. ök. - Omfattning: 90- 100% - OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Bakgrund Vid uppdrag som kontrollanläggningsingenjör kommer konsulten att vara tekniskt stöd i kontrollanläggningsfrågor i stationsprojekt. Exempel på arbetsuppgifter: - Övergripande ansvarig för kontrollanläggningsfrågor och ser till att anläggningar byggs enligt kontrakt och tekniska riktlinjer. - Konsulten leder, styr och följer upp projektarbetet inom sitt ansvarsområde samt rapporterar till projektledare. Ansvar i projektet - Bevaka att entreprenörens utför sitt åtagande enligt kontrakt. - Bevaka att entreprenörens framdrift går enligt tidplan. - Granska entreprenadens konstruktion. - I överenskommelse med projektledare utföra beställarsidans kontroller och delta vid entreprenörens provning, FAT och SAT. - Driva och dokumentera teknikmöten. - Följa upp att dokumentation kommer enligt entreprenörens dokumentationstidplan samt granska och kvalitetssäkra innehållet. - Återföra erfarenheter inom ansvarsområdet till linjen och ta del av erfarenheter från andra projekt. - Samordna kontrollanläggningsåtgärder med andra anläggningsägare. Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Konsulten skall ha minst högskoleingenjörsexamen inom elkraft eller motsvarande kunskaper. - Konsulten skall ha genomgått ESA 14. Kursintyg skall bifogas till anbudet och får inte vara äldre än tre år räknat från sista anbudsdag. Alternativt skall kurs vara inplanerad och genomförd senast 2 månader efter uppdragsstart, detta skall kunna styrkas med kursbekräftelse. - Konsulten skall behärska svenska och engelska i tal och skrift. - Konsulten skall ha körkort för personbil - Konsulten skall ha minst 10 års arbetslivserfarenhet inom konstruktion/idrifttagning av kontrollanläggning för ställverk på lägst 130 kV. - Goda kunskaper om kontrollanläggning för ställverk på 220 kV eller högre. - Djup kunskap i stationers systemuppbyggnad samt erfarenhet från olika stationskontrollsystem. Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - Konsulten bör ha erfarenhet av självständigt arbete med provning, FAT respektive SAT av kontrollanläggning för ställverk över 130 kV (Transmissionsnät). Säkerhetsprövning Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden. ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast 3 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Försäljningsingenjör / Projektsäljare / Teknisk säljare till Lindab Profil

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Lindab Profil. Om företaget: Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen har 5 100 medarbetare i 31 länder. Lindab har huvudkontor i Båstad med försäljningsfilialer på ett 30-tal orter runt om i landet. Lindab Profil har tillverkningsenheter i bland annat Förslöv utanför Båstad och i Luleå. Byggpartner som är en del inom Lindab Profils organisation, utgör Sveriges ledande projektleverantör av svensktillverkade byggprodukter baserade på tunnplåt och kompletta stålhallar. Arbetsuppgifter: I rollen som försäljningsingenjör ansvarar du för hela försäljningsprocessen, vilket innebär att du är delaktig i allt från kundbearbetning, teknisk rådgivning, arbetsberedningar, projektering, offert- och kontraktsskrivning till överlämning av projekt till leveransplanerare. Du är ansvarig för försäljning av Lindabs hallbyggnader eller byggsystem för tak- och fasadmaterial, beroende av den erfarenhet som du har med dig. Dina kunder är allt från stora byggbolag, hallbyggare till slutkunder som fastighetsägare. I rollen har du ett nära samarbete med övriga säljare i Byggpartner, kalkylingenjörer och konstruktörer på teknikavdelningen med kontor i Halmstad och Luleå. Ditt upptagningsområde sträcker sig från Västra Götaland till Halland och du utgår från något av Lindabs kontor i Göteborgsområdet. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Yrkes, ingenjörs – eller högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande erfarenhet samt god byggnadsteknisk förståelse • Arbetslivserfarenhet från byggbranschen inom byggbolag eller konsultverksamhet som entreprenadingenjör, kalkylator eller projektledare/montageledare • B-körkort • God system- och datorvana • Erfarenhet av komplex försäljning är meriterande För att trivas i rollen som försäljningsingenjör har du ett stort tekniskt intresse och är bra på att planera, strukturera och driva ditt arbete framåt. Du arbetar självständigt för att nå uppsatta mål samtidigt som du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta för att nå uppsatta mål. Du har en god social förmåga, är bra på att skapa förtroende hos kund och motiveras av att bygga långsiktiga relationer med kunderna. Ditt intresse för affärer och verksamheten i sin helhet är stort och du har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Vidare är du noggrann och det är viktigt för dig att leverera god teknisk kvalitet inom utsatt tid. Övrig information: Start: Enligt överrenskommelse Plats: Västra Götaland, du utgår från Göteborg Lön: Enligt överrenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: projektsäljare, teknisk säljare, projektledare, byggnadsingenjör, entreprenadingenjör, ingenjör, säljare, CAD, bygg, byggbranschen, ritningslära, dimensionering, rambeskrivning, kundbearbetning, heltid, Västra Götaland, Halland, Göteborg
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 3 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Underhållsingenjör inom energi/processindustri, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Installationsingenjör

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 8 månader, start oktober - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Arbetet kommer att omfatta - Ansvar för detaljplanering och samordning av underhållsåtgärder ångstopp - Ansvar för start/samordning/uppföljning av underhållsåtgärder under genomförandet - Tillsammans med ordinarie underhållsingenjörer ansvara för planering, beredning och genomförande av ångstoppet - Kontrollera och uppdatera förrådslagda reservdelar (leverantör, antal och typ) - Rapportering av utförda åtgärder återkoppling i Maximo - Inköp av material, reservdelar och entreprenörer genom upphandling eller avrop - Uppdatera anläggningsstatusrapporter - Verka för att ångstoppet genomförs på ett säkert sätt Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Långvarig erfarenhet av arbete som underhållsingenjör inom energibranschen eller processindustri - Kompetens och självgående i underhållssystemet Maximo - Generell administrativ kompetens och god datorvana - Erfarenhet av arbetsledning - Erfarenhet av operativt EHS-arbete i projekt - Behärskar och uttrycker sig väl i svenska och engelska, muntligt och skriftligt - B-körkort Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - Erfarenhet av ytterligare planeringsverktyg än kravställd kunskap i Maximo - BAS-U kunskaper Önskemål om personliga egenskaper: - Helhetssyn och prioriteringsförmåga - Högt säkerhetstänk och effekterna av dessa inom eget område - Ansvarskännande och noggrann - Utåtriktad samt innehar förmåga att skapa nätverk - Handlingskraftig och drivande - Förmåga att agera självständigt och fatta beslut - Analytisk förmåga ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projekt-/entreprenadingenjör för arbete inom bostadsproduktion

Arbetsgivare / Ort: WORKNORDIC GROUP AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet

Vår kund är verksam inom modulbyggnation och befinner sig nu i en expansiv fas med många nya, spännande projekt. De har sitt säte i Stockholm men har verksamhet över hela landet, vilket innebär att det förekommer en del resande i tjänsten. De arbetar ständigt med att förbättra sina arbetssätt för att bygga hem på bästa möjliga sätt.

Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket innebär att du blir direkt anställd hos vår kund.


Kvalifikationer:
*
Minst två års erfarenhet från en roll som projektingenjör/entreprenadingenjör
*Erfarenhet från arbete med nyproduktion av bostäder är meriterande
*Erfarenhet av att driva lönsamma projekt som följer tidplan
*Vana av att koordinera arbetsgrupper, från projektering till montage och förvaltning
*Erfarenhet av att arbeta med projekthandlingar som överlämnas från projektering
*Kunskap inom projektadministration och projektekonomi
*Vana av att arbeta med och förbättra processer, förmågan att arbeta strukturerat
*Erfarenhet av att leda byggmöten
*B-körkort

Vi intervjuar fortlöpande för denna tjänst, så om du är intresserad av att veta mer, tveka inte att skicka in din ansökan!


Arbetsort:
Stockholm, 1-2 dagars resande/vecka ute i landet förekommer

Omfattning:
Heltid, tillsvidare

Uppstart:
Enligt ö.k.

Antal tjänster:
1

Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt!


Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
WORKNORDIC GROUP AB
Hemsida: http://www.worknorway.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggkonstruktör AFRY Borås

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Om jobbet Vi har stor efterfrågan på våra tjänster och vi söker nu en byggkonstruktör som vill vara med i vår fortsatta utveckling. Våra byggkonstruktörer har bred och gedigen erfarenhet och arbetar med uppdrag inom bland annat sjukhus, industri, bostäder, infrastruktur samt kommersiella och offentliga byggnader. Våra uppdrag finns i alla skeden, från förstudier till bygghandlingsprojektering, utredningar och besiktning. I Borås har vi ett starkt fokus på att arbeta på den lokala marknaden med lokala kunder men vi driver även projekt i regionen. Tillsammans har vi på AFRY byggkonstruktion en stor bredd och spetskompetens. Vi är väldigt duktiga på att samarbeta och uppmuntra varandra vilket gör att vi har det väldigt trevligt tillsammans! Vem är du? Du är högskoleingenjör eller civilingenjör och du har några års erfarenhet som konstruktör inom byggkonstruktion. Vi ser gärna att du är mångsidig men en tydlig profil mot beräkning är meriterande. Du är en teknikintresserad och engagerad byggkonstruktör. Du har en positiv inställning och du är en hängiven lagspelare. Du drivs av att arbeta i projekt. Du är tydlig och förstår vikten av att kommunicera och du är modig nog att säga vad du tänker och våga dig på nya utmaningar. Vi erbjuder Vi kan erbjuda dig en arbetsplats som kännetecknas av frihet under ansvar, stor flexibilitet och där besluten tas nära medarbetaren. Vi är måna om att anpassa arbetsuppgifterna till medarbetarens livssituation för att skapa balans mellan privatliv och arbete. Vi kan erbjuda dig tekniskt intressanta projekt som är anpassade efter dina mål, intressen och potential. AFRYs bredd, tillväxt och strategi är något som gynnar utveckling för varje medarbetare och det ger möjligheter utöver dom vanliga att hitta en roll som passar just dig. Vi kan erbjuda dig en modern och social arbetsplats med god stämning och utmanande arbetsuppgifter där du kan känna engagemang och arbetsglädje. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och det vill vi att du skall vara med och bidra till.  Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggnadsingenjör berg, bygg och betong

Arbetsgivare / Ort: Vattenfall AB / Oskarshamn
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du arbeta med ett av vår tids viktigaste miljöskyddsprojekt?

SKB:s uppdrag är att ta hand om Sveriges radioaktiva avfall. Det är ett av vår tids viktigaste miljöskyddsprojekt. Vi bidrar till trygghet för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt.

Din uppgift är att tillsammans med dina kollegor sköta driften av vår kärntekniska anläggning i Oskarshamn. Arbetet ställer mycket höga krav på samarbetsförmåga, säkerhetstänkande och ansvarstagande.

Är du redo för ett stort och viktigt uppdrag? Nu söker vi en engagerad och noggrann byggnadsingenjör för att arbeta med underhållsfrågor inom berg, bygg och betong.

Vad du kommer att göra

• Planera, bereda, och optimera underhåll inom fackområde berg, bygg och betong

• Initiera förändringar samt utgöra teknisk resurs eller montageledare i projekt

• Driva mindre ändringsarbeten

• Ta fram och granska instruktioner och anläggningsdokumentation

• Vara teknisk handläggare vid inköp av varor och tjänster

• Utföra besiktningar inom fackområdet

Vem är du?

Vi söker dig som har en bygg- eller bergsingenjörsutbildning i någon form. Du har några års erfarenhet av arbete med exempelvis hantering och utredning av fel och skador på byggnader eller berg, besiktningar, byggprojekt eller liknande.

För att lyckas i rollen tar du stort ägarskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de blir utförda i tid med rätt kvalitet. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. I rollen kommer du även att säkerställa att processer och rutiner efterföljs och är uppdaterade. Du kommer att arbeta i team där kommunikation och gott samarbete med kollegor är en självklarhet.


Här kommer du att arbeta

Arbetet bedrivs inom enheten för drift och underhåll som ansvarar för underhåll på Mellanlagret för använt kärnbränsle, Clab, inom områdena mekanik och bygg. Gruppen består av tolv medarbetare. Exempel på dina arbetsuppgifter är underhåll av befintliga byggnader, besiktningar, hantering och utredning av fel och skador på byggnader eller berg.

Varför ska du arbeta hos oss?

Du kommer att arbeta med ett av Sveriges viktigaste miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är ett pionjärarbete och en stor och viktig investering för framtiden. Tillsammans ska vi bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle och vi har många komplexa utmaningar framför oss.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande organisation med många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter.

Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation.

Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. SKB erbjuder till exempel friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning samt föräldraledighetstillägg.

Det här är vi, dina framtida arbetskamrater

På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet.

Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer.

På vår webbplats, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig.

Ytterligare information

Rekryterande chef: Ronny Sigurdsson, 0491-76 33 32

Rekryterare: Carolina Bölander, 073-431 12 60

Fackliga företrädare är för Saco-SKB är Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Carina Gottfridsson, 0491-76 32 30 och för Ledarna Bo Johansson, 073-807 23 23.

Placeringsort: Oskarshamn

Tjänsten kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Körkort B är ett krav.

SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 7 mars 2021. Urval sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tiden är inne. Nu tar vi hand om framtiden.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Vattenfall AB
Oskarshamn
57255 Oskarshamn
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior nyexaminerad Teknisk säljare

Arbetsgivare / Ort: Moelven Wood AB / Karlstad
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet

Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 34 produktionsbolag fördelat på 42 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 400 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.

Moelven Wood AB är ett helägt dotterbolag till Moelven Industrier ASA och ingår i den Skandinaviska organisationen Moelven Wood Sverige. Moelven Wood divisionen är producent och distributör av bygg – och inredningsmaterial för bygghandel och industri. Moelven Wood i Sverige omsätter ca 1,6 mdr SEK varav ca 1,3 mdr i den svenska marknaden. Vi har en stark tillväxt och en mycket god position som ledande leverantör av träbaserat bygg – och inredningsmaterial.

Moelven Wood AB söker nu en nyexaminerad Junior teknisk säljare, Moelven Wood AB

Vill du vara en del av ett framgångsrikt spännande team med stark tillväxt och samtidigt skapa en hållbar framtid i trä?

Moelven Woods projektavdelning (MWP) behöver nu förstärka avdelningen med en ny kollega under våren 2021. Avdelning är under stark tillväxt och det kan även komma att öppnas upp möjligheter för sommarjobb efter denna period. Goda möjligheter finns, men det är inget vi i dagsläget kan lova.

MWP är en ledande leverantör av synliga träprodukter till projektmarknaden i svensk byggindustri. Projekten kan vara allt från mindre privata projekt som säljs via bygghandeln till mycket omfattande projekt där vi i samarbete med arkitekt tar fram rätt produkter för projektet. Träprodukterna används för att ge funktion och uttryck åt fasader, utemiljö och interiöra miljöer. Tex används brandskydd för träfasad på upp till 16 våningar. Du finner bilder, information och referenser från genomförda projekt på vår hemsida:

https://www.moelven.com/se/om-moelven/Division-wood/moelven-wood-projekt/

Som Teknisk (inne)säljare kommer du, baserat på dina förutsättningar, att följa byggprojekten från det att byggentreprenör och/eller bygghandel behöver service, produkt- och prisinformation. I projekten är du för vår del ofta ansvarig projektledare och samarbetar med övriga kollegor i teamet och produktionen för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet.

I tjänsten som Teknisk säljare är det även vanligt att du hjälper kollegor i de större eller mer komplicerade projekten med säljrelaterade administrativa uppgifter såsom att tex skapa offert och dokumentationsunderlag.

Din bakgrund. Du har en färdig examen som byggingenjör, eller inom någon träteknisk utbildning. Du kanske avslutar dina studier till sommaren 2021 och har under våren möjlighet att arbeta vid sidan av dina studier hos oss.

Du får gärna ha erfarenhet från försäljning, ha god struktur i ditt sätt att arbeta. Vana av administration är också önskvärt. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem är meriterande men inte ett krav. Meriterande är även något av följande: försäljning av projektanpassat byggmaterial, träkunskap, byggteknisk utbildning samt erfarenhet från byggprojekt och/eller bygghandeln.

Som person är du en lyhörd, kommunikativ och kvalitetsmedveten lagspelare. Med ditt tekniska sinne och dina goda förmåga att finna lösningar och ge service skapar du värde för kunden. Du motiveras av att göra lönsamma affärer och trivs i en resultatdriven och målinriktad miljö med försäljning och kundkontakter. Du har en god koordineringsförmåga med en känsla för struktur och systematik och du har lätt för grundläggande matematik och siffror. Samtidigt trivs du med att arbeta i ett högt tempo och du inspireras av möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål, där vi sätter laget före jaget.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet, och för rätt person väntar en spännande och utvecklande roll hos oss i ett engagerat och glatt team.

För rätt person kan vi anpassa tjänsten utifrån dina möjligheter att arbeta, men minst 3 gånger i veckan under våren, eller heltid om det finns möjligheter till det. Vi ser gärna en start så snart som möjligt, men självklart i dialog med dig och när du skulle kunna ha möjlighet att börja.

Moelven Wood ser positivt på mångfald och erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett av Skandinaviens största trämekaniska bolag. Det är du, tillsammans med dina kollegor som får allt att fungera och som tar oss vidare mot en fortsatt spännande framgångsresa.

Placeringorten är på Moelven Woods huvudkontor i Skåre i Karlstad. Körkort är ett krav då det kan bli någon resa i tjänsten.

Vid frågor kring tjänsten, kontakta Avdelningschef Projekt, Krister Harnesk på 010- 122 50 43, eller HR-ansvarig Daniel Seger på 010-122 50 61.

Låter detta intressant, klicka in på moelven.se och ”lediga tjänster” så finner du annonsen. Registrera din CV och personliga brev i vårt rekryteringsverktyg senast 2021-03-07. Motivera gärna varför du skulle passa bra till denna tjänst och varför den lockar just dig. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer, så registrera din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan vara tillsatt innan annonseringstidens slut.

Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder i dag och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetsgivare
Moelven Wood AB
Skårevägen 60
65008 Karlstad
Hemsida: moelven.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggkonstruktör AFRY Alingsås

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Om jobbet Vår verksamhet växer och vi söker en handläggande byggkonstruktör som vill vara med i vår fortsatta utveckling. Våra byggkonstruktörer har bred och gedigen erfarenhet och arbetar med uppdrag inom bland annat sjukhus, industri, bostäder, infrastruktur samt kommersiella och offentliga byggnader. Våra uppdrag finns i alla skeden, från förstudier till bygghandlingsprojektering och utredningar. I Alingsås har vi ett starkt fokus på att arbeta på den lokala marknaden med lokala kunder men vi driver även projekt i regionen och nationellt. Tillsammans har vi på AFRY byggkonstruktion en stor bredd och spetskompetens. Vi är väldigt duktiga på att samarbeta och uppmuntra varandra vilket gör att vi har det väldigt trevligt tillsammans! Vem är du? Du är högskoleingenjör eller civilingenjör och du har några års erfarenhet som konstruktör inom byggkonstruktion. Vi ser gärna att du är mångsidig men en tydlig profil mot beräkning är meriterande. Du är en teknikintresserad och engagerad byggkonstruktör. Du har en positiv inställning och du är en hängiven lagspelare. Du drivs av att arbeta i projekt. Du är tydlig och förstår vikten av att kommunicera och du är modig nog att säga vad du tänker och våga dig på nya utmaningar. Vi erbjuder Vi kan erbjuda dig en arbetsplats som kännetecknas av frihet under ansvar, stor flexibilitet och där besluten tas nära medarbetaren. Vi är måna om att anpassa arbetsuppgifterna till medarbetarens livssituation för att skapa balans mellan privatliv och arbete. Vi kan erbjuda dig tekniskt intressanta projekt som är anpassade efter dina mål, intressen och potential. AFRYs bredd, tillväxt och strategi är något som gynnar utveckling för varje medarbetare och det ger möjligheter utöver dom vanliga att hitta en roll som passar just dig. Vi kan erbjuda dig en modern och social arbetsplats med god stämning och utmanande arbetsuppgifter där du kan känna engagemang och arbetsglädje. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och det vill vi att du skall vara med och bidra till.  Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

KMA-ansvarig inom nyproduktion av bostäder sökes

Arbetsgivare / Ort: WORKNORDIC GROUP AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Vår kund är verksam inom modulbyggnation och befinner sig nu i en expansiv fas med många nya, spännande projekt. De har sitt säte i Stockholm men har verksamhet över hela landet, vilket innebär att det förekommer en del resande i tjänsten. De arbetar ständigt med att förbättra sina arbetssätt för att bygga hem på bästa möjliga sätt.

Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket innebär att du blir direkt anställd hos vår kund.


Kvalifikationer:
*Minst 5 års arbetslivserfarenhet från byggbranschen
*Relevanta utbildningar/kurser för rollen som KMA-ansvarig
*Vana av ledningsgruppsarbete är meriterande
*Vana av att jobba med avvikelsehantering
*Kunskap inom aktuella lagar och föreskrifter
*Erfarenhet av att arbeta med KMA-revisioner
*Vana av att hålla i utbildningar inom KMA
*Vana av att jobba på olika orter samt arbete 4 dagar/vecka (40 h) är meriterande
*B-körkort
*Svensktalande

Vi intervjuar fortlöpande för denna tjänst, så om du är intresserad av att veta mer, tveka inte att skicka in din ansökan!


Arbetsort:
Du arbetar vanligtvis 4-dagarsveckor, måndag-torsdag ute på projekt i landet, ett par dagar per månad är du på huvudkontoret i centrala Stockholm

Omfattning:
Heltid, tillsvidare

Uppstart:
Enligt ö.k.

Antal tjänster:
1

Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt!


Varmt välkommen med din ansökan!
 
Arbetsgivare
WORKNORDIC GROUP AB
Hemsida: http://www.worknorway.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Packaging Specialist for Petainer

Arbetsgivare / Ort: Sigma Recruit AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Are you educated in product development, chemistry, polymer science, chemical engineering and want to make your mark in addressing the sustainability of consumer products. Do you want to work in an international environment at a local level in a company with a flat organization, short decision paths and with core values ​​such as Ownership, Power of Action and Transparency? We are now looking for a curious and driven Packaging Specialist who wants to be part of our continued journey within development of sustainable plastic products. Your weekday As a Packaging Specialist within the New Product Development team (NPD), you will collaborate with other members of both NPD, production, quality and sales. Your main responsibility is to, together with your experienced colleagues, lead technical development projects for our products and support customers in technical issues and questions regarding existing products. The role will need you to: - coordinate and carry out tests and quality analyzes of packaging in collaboration with production - analyze test results and develop technical reports and presentations - keep your colleagues up to date on developments and communicate and discuss plans, problems and solutions in the various projects - create new product specifications and technical information related to the product program - have continuous customer contact to understand and learn about the customer's needs but also to update customers on developments The position is located in Lidköping, Sweden and you report to the Product Development Director who is based in London, England. You are part of a team with 12 colleagues who are spread across three locations globally, two of these colleagues are located in Lidköping, Sweden. Who are we looking for? You have a technical university education and some years of experience of plastic processing in a technical environment, for example in product development or operations. If you also have knowledge of preform and bottle development as well as knowledge of the market and the supply chain for PET and rPET, it is a big plus. You speak and write English fluently and handle Swedish at conversational level. As a person, you are self-driven but unpretentious. You have a great technical interest, thrive in challenging situations and are a critical problem solver with an eye for detail. You have the ability to easily explain complex technical issues. You are curious and driven by improvements, you are committed and have a learning approach to your surroundings, both to learn and to teach. You are confident in yourself and dare to make decisions even when you do not have all the information available. Do you want to know more? In this recruitment, we collaborate with Sigma Recruit. If you want to know more, contact recruitment consultant Petra Sivefäldt by e-mail, [email protected] or phone 0046 730 428 382. Welcome with your application at www.sigmarecruit.se/jobb. As selection and interviews take place on an ongoing basis, we ask you to send in your application as soon as possible, but no later than 10th of March. We do not accept any application by e-mail. The position may be filled before last application date.
Arbetsgivare
Sigma Recruit AB
Hemsida: sigmarecruit.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Underhållsplanerare

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Ref: 20210319 Arbetsuppgifter Som underhållsplanerare på stadsfastigheter ansvarar du för att ta fram underhållsplaner på förvaltningens byggnader. Det ligger också i befattningen att stötta fastighetsförvaltarna i deras underhållsplanering och att arbeta med fastighetssystemet. Stadsfastigheter ser förnärvarande över sina fastighetssystem och där kommer du vara delaktig i processen. Som underhållsplanerare kommer du - att stödja och medverka i förvaltningens arbete med underhållsplanering. - att medverka i budgetarbetet för planerat underhåll. - att driva arbetet med upprättande av nya underhållsplaner. - att medverka och vara en del av arbetet med underhållsplanering, felanmälan och myndighetsbesiktningar genom att arbeta i fastighetssystemet och stötta fastighetsförvaltarna inom dessa områden. - att var med och utveckla rutiner och processer.  Kvalifikationer Vi ser att du har en adekvat högskoleutbildning med inriktning mot bygg/fastighet eller annan utbildning jämte erfarenhet som kan prövas likvärdigt. Meriterande är om du har arbetat inom fastighetsbranschen med underhållsplanering eller byggtekniskt arbete, arbetat med fastighetssystem som exempelvis Incit Xpand och erfarenhet inom arbete i offentlig verksamhet och processarbete. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska i tal och i skrift. Vi ser gärna att du har goda dator- och systemkunskaper. Vi ser också gärna att du har god administrativ förmåga. Arbetet innebär att du kommer åka ut till olika fastigheter därför ser vi det som meriterande om du innehar B-körkort. Som person har du lätt för att skapa goda relationer och nätverk, du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att arbeta mot uppsatta mål.   Om arbetsplatsen Stadsfastigheter är en avdelning inom Serviceförvaltningen i Malmö stad. I dagsläget förvaltar vi cirka 1,8 miljoner kvadratmeter byggnad och 4,9 miljoner kvadratmeter markyta. Vårt ansvar omfattar byggnation och förvaltning av stadens fastigheter för skola, barn-, äldre- och socialomsorg, kultur och fritid samt den operativa samordningen av Malmö stads lokalförsörjning genom vår enhet Lokalprocessenheten. Stadsfastigheter ansvarar också för Malmö stads omställning till förnybar energianvändning genom förvärv, byggproduktion och förvaltning av anläggningar för produktion av förnybar energi. Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får god, varierad och näringsriktig mat.                                    I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Information om tjänsten Anställningsform:Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Provanställning kan tillämpas  
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Söderköpings kommun rekryterar Byggprojektledare

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss! Arbetsuppgifter: Som projektledare på Söderköpings kommun kommer du att ha totalansvar för tilldelade projekt inom nybyggnation, ombyggnation och renoveringar. Det kan beröra skolor, särskilda boenden , förskolor mm. I ansvarsområdet ingår det att säkerställa att projekten genomförs inom angivna ramar, du upprättar förfrågningsunderlag och entreprenadhandlingar samt du handlar upp projektörer och byggentreprenader. Projektledaren har ansvar för projekt- och byggledning men också för att projekten genomförs och följs upp i enlighet med ställda förväntningar. Du leder arbetet genom planering, projektering, upphandling av byggentreprenörer och projektörer, produktion och garantitid. Du uppskattar och ansvarar för budget och prognos för projekten. Projektledaren har ett nära samarbete med konsulter och entreprenörer men även med interna specialister och kollegor. I rollen som projektledare på Söderköpings kommun arbetar du under frihet och ansvar. Du får möjlighet att arbeta i en modern kommun som driver framtiden. Här kan du få vara med och utvecklas, påverka och sätta avtryck! Placeringsort: Söderköping Vem är du? Vi ser att du har en relevant civilingenjörsutbildning (ex byggnation, samhällsbyggnad, el/energi) eller motsvarande kompetens. Du kan även ha förskaffat sig erfarenhet på annat vis. Vi önskar att du har ett par års erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Du har erfarenhet av projekt där man har haft ansvar för helhet, från start till mål och du har goda kunskaper och erfarenhet av projektledning, upphandling, ekonomiuppföljning etc. För att lyckas i rollen ska du ha god kännedom kring LOU. Du har vidare god förmåga att arbeta självständigt och du har ett stort engagemang. Du ska kunna se och möta kommunens behov på ett affärsmässigt sätt. Du har en hög social kompetens och du är duktig på att hitta ett bra samarbete med olika parter. Du ser helheten och arbetar mot uppsatta mål. Du har även en god förmåga att kommunicera tydligt i både tal och skrift. Vi ser att du har ett gott ledarskap då detta är viktigt för att få ett fungerande och trivsamt team. Du har en innovativ ådra och trivs med att påverka. Hos oss i Söderköping får du möjligheten! Kontakt Skicka din ansökan via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-19 18 98 eller via mail [email protected] Ta ett nytt steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 11 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Building Engineer Supervisor

Arbetsgivare / Ort: U.S Embassy, Amerikanska Ambassaden / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
TASKS: Under the supervision of the Facility Manager, the Building Engineer Supervisor leads a team of skilled tradespersons responsible for the operations and maintenance of the US Embassy Compound and owned and leased residences. Included among these are the Mechanical and Electrical Systems, Air Handling Units, Plumbing Systems, Fuel Storage and Distribution Systems, and the Fire Alarm and Fire Suppression Systems; Electrical Power Generation and Distribution Systems, etc. The drafting of Scopes of Work (SOWs), cost estimations, budgeting, vendor management, and project management are critical aspects of the position. Additional responsibilities include supervision of the grounds and carpentry maintenance staff, and overseeing an aggressive recycling and energy conservation program. EDUCATION: The completion of a 4-year Bachelor of Science degree, or equivalent, in Mechanical/Electrical/General/Civil Engineering from an accredited university program is required. To be acceptable, the curriculum must: (1) be in a school of engineering with at least one curriculum accredited or equivalent by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) (or a host-country engineering board equivalent) as a professional engineering curriculum. EXPERIENCE: A minimum of five (5) years' experience working as a project manager/supervisor/foreman at a manufacturing plant, major resort, hospital, office complex, or a large university/school system managing a preventative maintenance program that incorporates or utilizes a CMMS to track scheduled and unscheduled maintenance requests and their related expenses. The incumbents work experience must demonstrate a progression of increased responsibility throughout their career, including developing scopes of work, construction documents (plans and specifications) and cost estimates for new construction projects, building repairs, equipment overhauls, and equipment replacement schedules. In addition, the candidate should have a minimum of one year of experience in management and supervisory duties. LANGUAGE: Fluent Reading/Writing/Speaking English is required. Fluent Reading/Writing/Speaking Swedish is required. Applications are only accepted via ERA on https://se.usembassy.gov/embassy/jobs/
Arbetsgivare
U.S Embassy, Amerikanska Ambassaden
Dag Hammarskjölds väg 31
11589 STOCKHOLM
Tel: 08-7835544
Ansökan
Ansök senast 12 March (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker en erfaren uppdragsledare VVS

Arbetsgivare / Ort: Flodin Holding i Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
WSP Systems i Linköping och Norrköping har många spännande projekt på gång och hos oss får du en ansvarsfull och utvecklande roll i ett expansivt team. Just nu arbetar vi med projekt inom kontor, industri, kommersiella fastigheter m.m. Våra uppdragsledare är framförallt verksamma inom kommun, landsting och den privata sektorn. Vi jobbar i nära samarbete med andra VVS-avdelningar vid WSP-kontor i Jönköping, Stockholm, Karlstad, Kalmar och Oskarshamn. WSP växer och som medarbetare hos oss får du vara med och påverka projekten från tidiga uppstartsskeden till dess att projekten avslutas och verksamhetsstart sker. Projekten bedrivs i team och du kommer att arbeta med framtagning av handlingar genom hela processen från program till relation. Du kommer även vara delaktig i avdelningens marknadsföring och du kommer ha visst kundansvar. Kvalifikationer Du är civil-, högskole-, gymnasieingenjör eller motsvarande med energi-/VVS-inriktning. Du har jobbat några år inom VVS-branschen med olika typer av projekt, små som stora. Du kanske jobbar som entreprenör, beställare eller VVS-konsult. Du värdesätter att ha kontakt med andra, att bygga relationer och känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har arbetat med konsult- eller entreprenadverksamhet, har vana från arbete med AutoCad och eller Revit med applikation MagiCad. Vidare är det ett krav att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om dig Du som söker är en utåtriktad person som arbetar lika bra i grupp, som självständigt. Du har en god samarbetsförmåga och du är prestigelös i ditt arbete, som person är du kommunikativ och kreativ. Andra egenskaper som värdesätts är flexibilitet, engagemang och affärsmässig. Vi erbjuder För rätt person finns det goda möjligheter att påverka – både din egen och VVS-avdelningens utveckling. För dig som vill utvecklas kan vi erbjuda en nyckelroll där du kan agera både mentor och kunskapsbank inom verksamheten, få möjlighet att utveckla ditt ledarskap eller arbeta internationellt. Om oss WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag. WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 49 500 medarbetare i världen, i Sverige är vi 4150 medarbetare som agerar från 40 kontor runt om i landet. wsp.com Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @lifeatwspsverige (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare. I denna rekrytering har WSP valt att samarbeta med Flodin Rekrytering. Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail. Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Flodin Holding i Jönköping AB
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fortifikationshandläggare till Arméstaben

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Arméstaben söker Fortifikationshandläggare Vi söker en fortifikationshandläggare med placering vid Arméstaben/Stödavdelningen/ campsektion. Anställningen är en visstidsanstälning tom 2022-12-31. Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen som fortifikationshandläggare innebär bl.a. att du arbetar med infrastruktur för de internationella camper som Försvarsmakten ansvarar för inom ramen för Försvarsmaktens deltagande i internationell verksamhet. (Mali och Afghanistan) I tjänsten ingår att under kortare perioder arbeta utomlands. I tjänsten förekommer arbeta på obekväm arbetstid.  I rollen igår bl.a. - Planering vid etablering och avveckling av camper - Projektledning vid etablering/avveckling av camper - Utveckling av ”campinfrastruktur” För att vara aktuell för befattningen vill vi att du - Är utbildad byggnadsingenjör eller innehar annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du - Har arbetat med säkerhetsfrågor och skydd/force protection avseende camper - Har erfarenhet av projektledning - Har erfarenhet av internationellt arbete  - Har arbetat med utveckling, anskaffning och upphandling - Innehar körkort för personbil (klass B) Vem är du? Du som söker har lätt för att samarbeta och är van att hantera många kontaktytor. Du drivs av att bygga goda relationer och är bekväm i rollen som samordnare. Du är lyhörd, handlingskraftig och klarar av att arbeta under press. Att du är serviceinriktad är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Fackliga företrädare (nås via vxl. 0171-157000) OFR/O – Tomas Lahti alt Henrik Claesson OFR/S – Clarence Arnstedt Saco-S – Jan B Johansson SEKO – Christian Hedberg Upplysningar om tjänsten lämnas av Chef Campsektionen, Ulf Åkesson, Telefon: 0171-157336, 070-212 80 64 Mejl: [email protected] Övrigt Lön: Individuell lönesättning enligt kollektivavtal Anställningsform: Tidsbegränsad visstidsanställning Arbetsort: Enköping Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Din ansökan Välkommen med din ansökan senast den 14 mars. Din ansökan skall innehålla CV samt personligt brev Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggnadsingenjör till Regionfastigheter Västerås

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTMANLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Var med och forma lokaler för framtidens sjukvård i Västmanland! Regionfastigheter inom Region Västmanland utgör en egen verksamhet och vårt huvuduppdrag är att till Regionens verksamheter åstadkomma maximal nytta avseende lokalförsörjning baserad på en hållbar samhällsutveckling. Vi förvaltar ca 450 000 kvm lokaler spridda i hela länet. Regionen satsar stora investeringar för att ge sjukvården och dess kringverksamheter förutsättningar att möta morgondagens krav på hälso- och sjukvård. Investeringstakten befinner sig för närvarande på ca 300 mkr årligen. Regionfastigheter är inne i ett mycket expansivt skede. Vi utvecklar lokaler och fastigheter för nya och befintliga kunder genom både om- och nybyggnation och behöver därför förstärka organisationen med ytterligare medarbetare. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och utvecklande arbete där du bidrar med dina kunskaper och idéer. Som byggnadsingenjör arbetar du tillsammans med våra teknikingenjörer, fastighetsförvaltare, övriga medarbetare inom regionfastigheter och hyresgäster. Tillsammans bildar ni team som medverkar under hela byggprocessen i genomförandet av byggprojekt, från idé till färdig produkt. Till ditt stöd finns en väl etablerad planeringsprocess. I arbetet ingår utredningar av teknisk och ekonomisk art samt uppdrag som projektledare vid genomförandet av entreprenader och underhållsarbeten. Du kommer att vara ett viktigt stöd till regionfastigheters förändringsarbete. Omsättningen av personal är låg och man trivs hos oss! Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller gymnasieingenjörsutbildning med byggnadsinriktning gällande fastigheter, alternativt kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har några års yrkeserfarenhet från bygg- och installationsbranschen samt kalkylarbeten med installationstäta fastigheter. Meriterande är erfarenhet av utredningsarbete inom bygg och ekonomi samt kunskap i entreprenadjuridik. Du behöver ha goda datorkunskaper generellt och behärskar Office-programmen, meriterande är att ha arbetat med Wikells Byggberäkningar. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har vilja och förmåga att hjälpa andra. I ditt arbete är du lugn och stabil samt tar ansvar och driver dina processer framåt. Arbetet som byggprojektledare är en kreativ process som bl.a. ställer krav på nytänkande och kreativitet. Vidare krävs goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Tjänsten är stationerad vid vårt Västeråskontor och arbetet är länsövergripande varför B-körkort är ett krav för tjänsten. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 14 mars 2021. Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan. Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid. Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Arbetsgivare
REGION VÄSTMANLAND
Hemsida: https://regionvastmanland.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Elkraftsingenjör

Arbetsgivare / Ort: Radscan Intervex AB / VÄSTERÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Anläggningsingenjör
  • elkraft

Om jobbet

Radscan AB är det lilla företaget med de stora projekten. Vi är specialister inom Energi- och Miljöteknik och levererar nyckelfärdiga industriella anläggningar i projektform. Hos oss blir du en del av en heterogen grupp där såväl gammal som ung, erfaren som oerfaren, man som kvinna är en lika viktig del av helheten. Det som förenar oss är att vi alla har tekniken som gemensamt intresse. Läs gärna mer på www.radscan.se eller www.linkedin.com/company/radscan-intervex-ab

ELKRAFTSINGENJÖR

Som Elkraftsingenjör hos oss får du en viktig roll när vi projekterar och driftsätter nya rökgas-reningsanläggningar. Vi kan med stolthet säga att vi är bäst i världen på att bygga denna typ av energismarta anläggning.

Som elkraftsingenjör ansvarar Du för den elektriska konstruktionen av Radscans anläggningar. Beroende på person kan även styrsystemsprogrammering och driftsättning av kompletta anläggningar komma att ingå i tjänsten. Vi erbjuder ett stimulerande jobb där du får vara med och utveckla anläggningar med den senaste tekniken. Våra roller är breda men samtidigt specialiserade och vi arbetar tillsammans i team för att leverera våra projekt. Hos oss är alla i praktiken delprojektledare. Du trivs med stor variation och du gillar att jobba nära kunden där du för de eltekniska diskussionerna med kund och leverantörer. Du har ett strukturerat arbetssätt med fokus på kvalitet och kundnöjdhet.

Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning, med inriktning mot el eller elkraft. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Radscan satsar långsiktigt på sin personal och anställer gärna individer som vill utvecklas inom företaget. Därför är personliga egenskaper långt viktigare än formell erfarenhet och utbildning.

Välkommen till ett kompetent företag där vi har lång och gedigen erfarenhet inom området. Vi är stolta över vårt företag och har mycket nöjda kunder.


Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Helena Roos på 0705-93 34 73

Arbetsgivare
Radscan Intervex AB
ÄNGSGÄRDSGATAN 13
72130 VÄSTERÅS
Hemsida: www.radscan.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.