På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Teknikutvecklingschef

Teknikutvecklingschef

Som teknikutvecklingschef drar du igång olika satsningar och projekt, ofta i samarbete mellan många olika aktörer som företag/organisationer, myndigheter, lärosäten och även privatpersoner. Projekten kan bestå av föreläsningar, utställningar, deltagande på mässor, anstiftande av priser och stipendier, ordande av resor/turnéer, workshops och tävlingar mm.

Syftet med de olika satsningar är att ungdomar och även andra målgrupper, som t ex nyanlända vuxna och arbetssökande, ska få prova på teknik och våga satsa på de tekniska utbildningarna inom de olika skolformerna, t ex på gymnasiets Teknikprogrammet och Industritekniska programmet, på Yrkeshögskolan, inom komvux och på högskolenivå.

Personliga egenskaper

För att lyckas i yrkesrollen som teknikutvecklingschef behöver du vara kreativ, pedagogisk och kunna entusiasmera människor.

Inspirationsfilm om teknikyrken

Om spännande yrken i teknikbranschen

Länktips

  • Teknikföretagen- Att få ännu fler att välja teknik
  • Tekniksprånget - om praktikplats praktikprogram för dig som är under 21 år och är behörig att söka en ingenjörsutbildning
  • Inspirationsfilm om spännande yrken inom Teknikbranschen (längd ca 9 min)- här är snabblänk till filmen
  • Svenska Science Centers
Visa mer
Visa mindre

29 Lediga jobb

Chef för utveckling och verksamhetsstöd

Arbetsgivare / Ort: Falu kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta. På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen är vi stolta över att tillsammans jobba för bästa möjliga vardag för kommunens invånare, företagare och besökare. Genom att hantera frågor och utveckla verksamheter inom bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedelsinspektion, tobak- och alkoholtillstånd, geografisk information, mark- och exploateringsfrågor och näringsliv skapar förvaltningen förutsättningar för hållbar samhällsutveckling i Falun. I uppdraget ingår också drift av kommunens mark. Uppdragsgivare är miljö- och samhällsbyggnadsnämnden, myndighetsnämnden för bygg- och miljöfrågor, kommunstyrelsen och gemensamma nämnden för alkohol, tobak och läkemedel. Skulle du också vilja vara med och jobba för goda livsmiljöer? Vi erbjuder ett spännande uppdrag med stor möjlighet till personlig utveckling. Varmt välkommen att söka jobbet som chef för utveckling och verksamhetsstöd hos oss på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen! ARBETSUPPGIFTER Som vår nya avdelningschef blir din uppgift att leda, planera och tillsammans med åtta härliga medarbetare fortsätta utveckla det interna verksamhetsstödet, förbättra och förenkla våra administrativa processer. Avdelningen stödjer verksamheterna och dess chefer inom områdena ekonomi, personal, arkiv, registratur, nämndadministration för tre nämnder, planadministration, internkontroller, GDPR, tillgänglighetsfrågor och verksamhetsutveckling. Målet är att ge bästa möjliga stöd och service för att både avdelningen och förvaltningen ska uppfattas som tillgänglig, lösningsorienterad och kompetent. Du kommer också att ta ansvar för att samordna och driva arbetet med digitalisering och IT-utveckling för att få fram nya lösningar och smartare arbetssätt på hela förvaltningen. I uppdraget ingår dessutom att hålla i arbetet med att skapa struktur kring förvaltningens målstyrning och processutveckling. Tillsammans med förvaltningschef och ytterligare sju avdelningschefer ingår du förvaltningens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Utbildning och erfarenhet - Universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning för tjänsten - Gedigen erfarenhet av utvecklingsarbete - Erfarenhet av att driva processutveckling - Erfarenhet av administrativt arbete - Mycket goda IT-kunskaper Personliga egenskaper För att passa i rollen ser vi att du är en ledare med förmågan att delegera, motivera och samordna andra på ett effektivt sätt för att nå gemensamma mål. Du har ett tillitsbaserat förhållningssätt och arbetar för att främja dina medarbetares utveckling och arbetsmiljö. Som person är du trygg, prestigelös, förtroendegivande och har en naturlig fallenhet för att skapa ett gott samarbets- och arbetsklimat. Du är strukturerad och strategisk och förstår vikten av delaktighet. Du har förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet samtidigt som du kan se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Då vi arbetar i lagstyrda processer ser vi att du är införstådd med samt kan förhålla dig till de ramar och regelverk som föreligger. Vi lägger särskild vikt vid personliga egenskaper. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete i ledande ställning - Erfarenhet av större digitaliseringsprojekt - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation - Kunskaper i den grundläggande lagstiftning som en kommun vilar på ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till deltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.  UPPLYSNINGAR Anna Tosteby, förvaltningschef, 023 - 824 75 FACKLIGA FÖRETRÄDARE Frida Petersson, Sveriges Arkitekter, SACO, 023 - 867 66 Ulrika Bergman, Sveriges Ingenjörer, SACO, 023 - 827 74 Christina Johansson, Vision 023 – 821 10 Marcus Nordlund, Kommunal 023 – 822 89 ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess.  Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Arbetsplats Myntgatan 45 791 60 Falun
Arbetsgivare
Falu kommun
Hemsida: http://www.falun.se/
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingschef till område 5, Sahlgrenska sjukhuset!

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter. Område 5 - Sahlgrenska sjukhuset På område 5 jobbar cirka 2300 medarbetare inom några av sjukhusets mest spännande verksamhetsområden. Vi bedriver högteknologisk kirurgi i framkant på Bild- och Interventionscentrum. Vi har sjukhusets största avdelningar inom anestesi, operation och intensivvård. Vi vårdar cancerpatienter inom en av Sveriges största onkologiverksamheter. Till vårt område hör följande verksamhetsområden: Hybrid- och interventionscentrum, Anestesi, Operation och Intensivvård, Kirurgi Sahlgrenska, Njurmedicin, Onkologi, Plastikkirurgi, Transplantation, Urologi, Öron-Näs- och Halssjukvård samt Hud och Könssjukvård. Den vård som bedrivs ska vara evidensbaserad. De arbetssätt som utvecklas ska analyseras ur ett vetenskapligt perspektiv. Inom samtliga verksamhetsområden bedrivs forskning och utbildning i nära samverkan med Sahlgrenska Akademin.      Arbetsbeskrivning Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar och för att även i framtiden kunna erbjuda invånarna en tillgänglig, trygg och kvalitetssäkrad vård krävs nya lösningar och arbetssätt. Det innebär ett kontinuerligt behov av utveckling. Som utvecklingschef kommer du att ansvara för både operativa och strategiska utvecklings-, kvalitets- och patientsäkerhetsfrågor samt vårdens digitalisering. Du kommer att vara sammankallande och leda områdets nätverk för verksamhetsutvecklare, där du skapar arenor för delaktighet och dialog. I uppdraget ingår att arbeta på olika nivåer inom sjukhuset med både bredd, spets och djup i allt från sjukhusövergripande uppdrag till konkreta utvecklingsprojekt i verksamheterna. Området har stort fokus på och tillgänglighet och produktivitet. Som utvecklingschef är du närmaste chef för fyra medarbetare inom områdena säkerhet, kvalitet och patientsäkerhet, miljö, lokalfrågor och samordning av standardiserade vårdförlopp. Som utvecklingschef arbetsleder du även medarbetare, anställda i något av områdets verksamheter som har ett områdesövergripande ansvar för ELVIS och SAMSA. I uppdraget ingår ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga utvecklingschefer på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, där du ingår i den sjukhusövergripande funktionsgruppen för kvalitetsutveckling och patientsäkerhet. Du är direkt underställd områdeschefen och ingår i områdets ledningsgrupp. Anställningen avser en tillsvidareanställning i grundprofessionen med ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande. Om dig  Krav för tjänsten är akademisk utbildning inom ämnesområde som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vidare har du tidigare bedrivit kvalitets- och utvecklingsarbete samt har betydande chefs- och projekt-/ processledarerfarenhet. Tidigare chefserfarenhet, gärna från öppenvårdsmottagning, och akademisk bakgrund såsom magister-, master,- eller forskarutbildning är meriterande.  Vi söker dig som har erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete samt projekt-/ processledarerfarenhet. Forskarutbildning är meriterande liksom utbildning i kvalitetsdriven verksamhetsutveckling, processledning och patientsäkerhet. Med tanke på uppdraget är det viktigt att du är en drivande och kommunikativ visionär med omvärldsperspektiv. Du ska ha lätt för att tillgodogöra dig ny information och god förmåga att föra ut budskap på ett tydligt och entusiasmerande sätt. Du ska kunna ta fram lång- och kortsiktiga mätbara mål och nyckeltal som du omsätter till handlingsplaner och verklighet. Som ledare är du bra på att skapa god arbetsmiljö, delaktighet och engagemang bland medarbetarna samt tillvarata goda idéer. Som en del av områdesledningen ser du till helheten, har mod att fatta beslut och att genomföra förändringar. Intervjuer kommer att ske under vecka 12.      Välkommen med din ansökan!  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

COO NIRA Dynamics AB

Arbetsgivare / Ort: Unik Resurs i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Företagspresentation ”TOGETHER FOR SMARTER SAFETY” NIRA Dynamics is at the forefront of embedded and cloud-based software products, providing cost-efficient, value-adding services to the global vehicle industry. Customers include some of the world’s leading car manufacturers, such as Audi, Volkswagen, Honda, Geely, Volvo and Renault. With 100 co-workers, global presence and software running in over 70 million vehicles, NIRA Dynamics is a worldwide industry leader in our segment. The core values of NIRA Dynamics embodies the culture and the day-to-day work. It is a company characteristic of innovation and a forward-way of thinking. “Easy being a NIRA customer”, “Nothing is impossible”, “Straight-forward attitude”, “A fun time together”. NIRA is in a phase where we continue to develop. We are about to reach out to new markets and introducing new products while maintaining a focus on our core products and current customers. Chief Operational Officer (COO) is a new role at NIRA where the focus lies in transforming the strategic work into operational priority and excellence. You will be a part of implementing new structures and working methods. Are you the one we are looking for? Arbetsuppgifter och ansvarsområden As the COO at NIRA Dynamics, you will have the overall responsibility for the implementation of the operational work of the business. Together with your operational management team you will prioritize and ensure quality, profitability and development in product, process and systems cross-functionally, based on NIRA's goals and vision. NIRA is a small company and works with innovation and growth with new businesses, therefore the COO is an active part in creating profitability through “operational excellence” and continuous improvement. At the same time, the company operates in a global arena and is part of the VW Group, which requires the COO to drive NIRA's perspectives and be responsive towards compliance from owners. Your team consists of five members with subordinated staff, in total around 20 co-workers, in different responsibilities within test, quality, development services, IT and data acquisition. You will report to the CEO and you are a vital part of the management team of NIRA. Your goal is to analyze the organizational goals and strategy and to translate them into improvement and activities in order to create profiability and innovation. More specific, you will have the overall responsibility of; - Leading the operational Management team - Operational and strategical development of the business support systems and processes - Responsible for optimization and development in quality management system - Responsible for optimizing control and process for suppliers - Assess and drive feasibility in new product development - Responsible to ensure compliance of quality from owners, in line with NIRAs vision - Ensure that continuous improvement is top of mind in every employee Din profil You are a person who acts from a holistic perspective with the ability to both understand strategies and operative priorities of the business in order to achieve set objectives. You develop short- and long-term plans that are comprehensive and realistic. When things change and circumstances alter you stay calm and continue working in a positive and encouraging way. You establish credibility, responds convincingly to challenges and conveys energy in interactions with others. You believe in working together in at team, share responsibilities and promotes team effectiveness by facilitating and building on the ideas of others. You are also aware of your own strengths and weaknesses and when help is needed from others to get the job done effectively. You learn from experience and others feedback. Personal potential is vital, but to succeed in the role we want you to have: - Master of Science in Engineering - Experience of working in a technical organisation where software development is part of the business. - Experience of being a part of a management team - Experience of leading and implementation of organisational changes and improvement work - Previous experience of being involved in the development of business support systems and processes - Responsible for leading and operating in delivery, customer, and implementation cross-functionality - Good knowledge and understanding of quality management, specifically quality systems in software development - Knowledge of compliance towards group structure vs improvement management - Good knowledge of Microsoft Office applications. - Fluent English in speech and writing. Ansök redan idag! If you fit the above profile, do not hesitate to apply today. We would appreciate that you submit your application as soon as possible. In this recruitment NIRA Dynamics work with Unik Resurs. Therefore, we would like your application via www.unikresurs.se and that you register your application in our database to follow the guidelines according to GDPR. For questions regarding the recruitment please contact the responsible recruitment team below; Lovisa Holgersson, [email protected], 070-774 01 31 Jenny Askling, [email protected], 070-484 00 36 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 11 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Business Intelligence Developer- Volvo Car Retail Solutions

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. At Volvo Car Retail Solutions, our vision is to be the digital engine in Volvo retail. We are on a journey with our customers towards digitalizing the future. We combine IT expertise with car retail knowledge to create solutions that makes the life of car dealers easy. We have customers in Sweden, Norway and Japan. We are constantly looking for talented people within IT and the car dealer industry. There is no better time to join us than right now! Our greatest asset are the people working here. We believe that if we treat each other with respect we create a warm and inspiring environment. We build on peoples’ strength and together we make a difference. We encourage diversity and we welcome everyone to our very dynamic and rewarding environment. About us Team Insight’s purpose and vision is to help customers better understand their own business, so they can take data driven decisions which drives their business in a more attractive direction. We do that by collect, refine and provide valuable data and visualizations in the form of cubes, reports and dashboards. The team is small, and we all work with the whole process from collecting data to data visualization and manage the customer dialogue. That means that in our team you will for example perform both a data engineers and a data analysts’ tasks. We work agile and are using the scrum framework. The team consists of a Product Owner, a Scrum master and Developers. Together we work according to DevOps and we are responsible for both development and maintenance.  We offer an exciting journey where we will improve and modernize our BI-platform and therefore we need to expand our team with additional BI- developers. What you will do We are looking for a Full-Stack BI -developer who will work with both development and maintenance. In order to gain a complete view of our customers business context our solution must contain historic and current data from all relevant sources. This means extracting data from both internal systems via database connections and external sources by for example APIs. You and the team will then incorporate the extracted data into our platform and the Datawarehouse. This includes cleansing and transforming the data, so it fits into a star schema. To continue to improve and develop the Datawarehouse you will do some data modeling together with the other developers.  On top of the Datawarehouse we develop a semantic layer in terms of analytical Cubes. Our primary focus is the tabular model where we will work with developing hierarchies, perspectives, key performance indicators (KPI), measures etc.  In order to visualize the data, we build dynamic Power BI reports and dashboards. To ensure we develop valuable conditions for insights to our users, dialogue with our customers is a key factor. Since we apply DevOps in our team, we both take care of development and maintenance. You will therefore together with the team also work with support and to improve performance and automatic monitoring. You and your skills We believe you have senior experience within the BI domain, are used to lead technical development and have relevant education in the area of Business Intelligence. You enjoy working with data and the database layer and have experience in working with Datawarehouse modeling, data pipelines (ETL), tabular models and build reports in Power BI. We would like you to have worked with Microsoft BI – stack and have experience in SQL Server, Power BI, Visual Studio and Microsoft management server. You are comfortable in using T-SQL, DAX and maybe even C#.net.  Knowledge about Synapse Analytics. Data lakes, Data Bricks, Spark, Machine learning, Python and Scala is meritorious and the same applies to knowledge about Azure DevOps.  We would like you to have good knowledge of speech and writing in English. On a personal level You enjoy understanding the business process behind the data and have a great interest in the domain BI. As a developer you like to take responsibility for the entire process and sees quality, performance and management as equivalent important to development.  You like to collaborate and explore new solutions. Competence and experience are important, but personality is key! We are looking for a team player with a positive mindset and a personal drive. You need to be passionate and engaged, inspiring people around you and have great communication skills. How to learn more If you have any questions regarding the position, you are welcome to contact Kjell Nilsson via email, [email protected] For questions regarding the recruitment process, please contact Senior Recruiter; Pedram Yousefi, [email protected]  Kindly register your application as soon as possible but not later than 2021-03-11. Please note due to GDPR, application through E-mail is not accepted.
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast 11 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingschef till SMA Mineral

Arbetsgivare / Ort: Ekstam Executive Search & Selection AB / Filipstad
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utvecklingschef

Om jobbet

Vi söker

Utvecklingschef

som vill anta utmaningen att driva och utveckla vårt hållbarhetsarbete till nästa nivå

Framställningen av våra produkter ska ske med största möjliga hänsyn till miljö, hälsa och säkerhet. SMA Mineral prioriterar dessa områden som skapar hållbarhet både idag och imorgon. Nu vässar vi oss än mer, höjer ambitionen och takten för att nå samt överträffa våra hållbarhetsmål. Vi arbetar långsiktigt för att öka vårt bidrag till den cirkulära ekonomin. Vår resa innebär en utforskande inställning, ett ständigt lärande, innovation och utveckling i ett helhetsperspektiv.

Vi söker dig som genom att utveckla teknik, råvaror och produkter bidrar till och delar vår vision ”World Wide SMA Mineral is the Natural Choice for Value and Development”!

Rollen innebär en förstärkning inom hållbarhetsområdet och är en nyckelposition för bolagets fortsatta utveckling samt framgång. Du får stor möjlighet att påverka arbetsinnehåll och utformning av rollen och arbetar både strategiskt och operativt med fokus på teknikutveckling och minskad miljöpåverkan.

Som Utvecklingschef blir du vår expert inom detta fokusområde och resultatet av ditt arbete blir en hållbar och konkurrenskraftig produktion med högkvalitativa produkter och ett både brett samt djupt produktsortiment.

Du ansvarar för att fortsätta utveckla vårt hållbarhetsarbete och säkerställa att vi är uppdaterade och lever upp till regelverk och certifieringar samt övriga legala aspekter som påverkar företagets verksamhet. Ditt arbete innebär också att utveckla företagets prestanda rörande produktionseffektivitet samt att initiera och driva utvecklingsprojekt som får stor betydelse för verksamhetens framtid. Du kommer också att kunna se fram emot att lösa komplexa problemställningar och att utföra tekniska utredningar.

I rollen ingår också en proaktiv och kontinuerlig omvärldsbevakning för att följa utvecklingen inom området i stort och du kommer att utgöra en viktig länk till forskning, certifieringsorganisationer, myndigheter, branschgemensamma forum och andra intressenter. Kommunikation av hållbarhetsstrategin utgör ytterligare en viktig del av jobbet där du arbetar för att lyfta fram olika hållbarhetsfrågor samt dess värdekedja, både inom företaget och utanför.

Du ingår i företagets ledning och rapporterar till Vice VD/operativ chef. Koncernens huvudkontor är placerat i Persberg. Vi ser gärna att du bor inom dagspendlingsavstånd från Persberg, men är öppna för en diskussion om placering till exempel vid någon av våra produktionsanläggningar i Dalarna.

Din profil

Dina erfarenheter innefattar mångårigt arbete med teknisk utveckling inom ett brett teknikområde (kemi-, energi, miljö- och apparatteknik) från basindustrin eller konsultverksamhet.

Du har akademisk utbildning, civilingenjör med relevant inriktning eller forskarbakgrund med erfarenhet från industriella tillämpningar.

Dina språkkunskaper i svenska och engelska är goda i såväl tal som skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Som person är du utvecklingsinriktad, trivs i en bred roll och att arbeta strategiskt dessutom får du saker att hända. En helhetssyn och förståelse för hur våra olika processer länkas samman är viktigt. Du vet att systematiskt förbättringsarbete tillsammans med andra skapar de bästa lösningarna som gör att vi når våra gemensamma mål. Din drivkraft och ditt engagemang är tydligt och du arbetar självständigt samtidigt som du värnar om en stark teamkänsla och ett positivt utvecklingsklimat. Du skapar hållbara relationer och nätverk, är en bra kommunikatör och kan på ett pedagogiskt sätt omsätta teori till praktik samt förmedla detta till andra inom och utanför företaget.

Du kommer till ett familjeägt bolag som drivs med ett strukturerat entreprenörskap, har korta beslutsvägar och ett starkt affärsdriv. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete där du får utlopp för din drivkraft att, med din tekniska kompetens utveckla vårt hållbarhetsarbete mot högt satta mål.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med EKSTAM Executive Search & Selection. För mer information, ring Ann Ekstam, 0733 – 94 64 26 eller besök ekstamsearch.se

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 mars.

Ansök via länken https://oak.varbi.com/se/?jobtoken=19c6666f712e3ec2261ae911c4883c03f5e686c9b

Arbetsgivare
Ekstam Executive Search & Selection AB
Box 329
68227 Filipstad
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of GTO Transformation Hub

Arbetsgivare / Ort: AB Electrolux / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet

Please note that due to high application volume, we will only get back to those meet the requirements and that will be within about one week of your application.

The Global Technology Organization (GTO) will establish a Transformation Hub within the Strategy & Transformation team, to drive transformation initiatives, enabling and supporting the overall organizational transformation of GTO.

Key Responsibilities

WHAT

• Lead the GTO Transformation Hub and the overall GTO Transformation program to deliver on the objectives of the GTO strategy

• Contribute to defining the GTO transformation strategy and vision

• Contribute with strategy & transformation support in key XPL opportunity areas from identification to roll-out

• Design and manage the governance of transformation initiatives with focus to enhance community building, communication, collaboration and organizational transformation

• Manage the preparation, review and reporting of transformation initiatives project progress reporting to the Transformation Steering Committee and GTO MT

• Drive program and project management for initiatives developing transformation initiatives, assembling cross functional resourcing, engaging with GTO internal stakeholders as well as Electrolux support functions such as e.g. HR, IT, etc

• Develop and share a portfolio of best practices and tools for how to drive Transformational initiatives related to e.g., collaboration, community both within GTO as well as within the larger R&D Community

HOW

• Act as the hub for GTO transformation initiatives, spur engagement and energy in GTO teams to create critical mass needed to drive change

• Act as the point of coordination for transformation initiatives for supporting functions like IT, HR, etc

• Work with the GTO MT to further define and scope the details behind the transformation strategy to enable successful implementation

• Support activities enabling informed decision-making at a senior management level

• Work across functions to facilitate and coordinate the rollout of transformation initiatives

• Connecting people to, and increasing visibility of, strategy. Further facilitate and encourage Teamship by setting up forums to drive collaboration and team goals

• Assist Group Technology leadership team in strategic communications

• Provide direction to the Transformation Hub team as well as assigned project teams within the respective project to enable timely delivery against agreed milestones

• Build credible partnerships across functions and internal stakeholders.

• Bring in external best practices for how to successfully drive transformation to improve our internal capability and prioritization

Minimum requirement:

  • 10 years experience working in relevant field
  • Relevant higher education
  • Experience in leading transformation and project management
  • Fluent English


Please apply in English.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
AB Electrolux
SANKT GÖRANSGATAN 143
10545 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Direktör Utveckling av stadens verksamheter

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplicerade. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen. Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering. Göteborgs stad har drygt 56 000 medarbetare och budgetomslutningen är ca 60 miljarder SEK. ARBETSUPPGIFTER Stadsledningskontoret har under 2020 förändrat organisationen för att bättre kunna möta de omvärldsförändringar och utmaningarna Göteborgs Stad står inför. Ledord i förändringsarbetet är kraftsamling kring kontorets huvudprocesser, ökad proaktivitet och förmåga att tänka nytt. Ett nära ledarskap ska ge helhet, samsyn och förutsättningar för våra medarbetare att leverera, utvecklas och använda sin fulla kompetens. Stadsledningskontoret består av cirka 25 chefer och 200 medarbetare. Direktören för utveckling av stadens verksamheter är tillika chef för område Kvalitet och verksamhet, Säkerhet och beredskap och Trygghet och samhälle. Området har till uppgift att samordna och driva utveckling av övergripande frågor inom kärnverksamheterna som till exempel kvalitet, digitalisering, innovation, ledarskap och organisationskultur. Området driver implementeringen och följer genomförandet av beslut och uppdrag fattade av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och i vissa fall förändrad lagstiftning. Vidare ansvarar området för samordning av stadens trygghetsarbete, brottsförebyggande arbete, krisledning och säkerhetsarbete, vilket innebär strategisk samverkan med bland annat myndigheter som MSB, Länsstyrelsen, Polisen och Försvarsmakten. Området driver även stadsövergripande frågor som rör mänskliga rättigheter, jämställdhet och nationella minoriteter. Uppdraget innefattar också ansvar för samordning/koordinering av visa övergripande frågor som berör flera nämnder/styrelser. Behovet av samordning påverkas av hur Göteborgs Stads organisation med nämnder och bolag ser ut i övrigt. Uppdraget innebär ansvar för Ombudsfunktionerna Funktionshinder samt Äldre. I området ingår även rådsfunktionerna Göteborgs stads pensionärsråd, funktionshinderrådet, Göteborgs stads sverigefinska råd och Trygghetsrådet. Områdets uppdrag innebär deltagande utifrån ett verksamhetsperspektiv i forum och samverkan med aktörer på lokal, regional, nationell och internationell nivå. Exempelvis Västkom, Göteborgs Regionen (GR), Västra Götalandsregionen, Sveriges kommuner och regioner (SKR). Som Direktör Utveckling av stadens verksamheter är du chef för Kvalitet och verksamhet, Säkerhet och beredskap och Trygghet och samhälle. Du är representant i stadsledningskontorets ledningsgrupp och direkt underställd stadsdirektören. Området har 55 medarbetare, varav tre underställda chefer. KVALIFIKATIONER Stadsledningskontoret har ett stort fokus på hur styrning och ledning kan säkra verksamhetens leveranser samt organisatoriska förutsättningar för detta. Viktiga egenskaper för ny direktör är att ha förmåga att leda utifrån organisationens värdegrund och stadens förhållningssätt, utveckla en kultur som bygger på och skapar tillit och en god arbetsmiljö. Genom kultur och struktur skapa systematik och förutsättningar för god kommunikation och dialog inom organisationen, inkluderat fackliga företrädare, samt ut mot andra aktörer och det omgivande samhället. Vi söker dig som har erfarenhet av exekutiv befattning i en större politiskt styrd organisation och har arbetat nära politiken. Du har erfarenhet av att ha lett andra chefer i större organisation med gott resultat. Du har också bred erfarenhet av att på övergripande nivå driva processer och utvecklingsarbete inom det kommunala samhällsuppdraget och är insatt i aktuell forskning kopplat till området. Du har ett förtroendefullt sätt att kommunicera med interna och externa aktörer inte minst i kontakter med media. Vi ser också att du har drivit systematiskt kvalitetsarbete som inneburit effektiva verksamhetsförbättringar. Du har relevant högskoleexamen kompletterad med ledarskapsutbildning/utveckling. Det är meriterande om du har koppling till högre studier/forskning inom branschområdet. Det är också meriterande om du har erfarenhet från verksamhetsstyrning/ verksamhetsutveckling samt organisations- och processutveckling. Som ledare har du mycket goda ledaregenskaper med förmåga att delegera och att leda genom andra. Du är målorienterad, tydlig och beslutsför. Du leder via kommunikativt ledarskap som innebär att du lyssnar och kommunicerar pedagogiskt och proaktivt. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer, samarbeten och samverkan. Du har också god analytisk förmåga. ÖVRIGT Formell ansökan till tjänsten registrerar du via www.offentligajobb.se senast den 19 mars 2021. I denna rekrytering samarbetar vi med SOURCE. Om du vill göra en konfidentiell och förutsättningslös intresseanmälan kan du göra detta via SOURCE hemsida www.source-execuctive.se. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Karin Rudhag 0704-140010, [email protected] eller Christine Perschon, [email protected] 070-813 9157.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 19 March (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Gruppchef med inriktning rehabilitering till Göteborg

Arbetsgivare / Ort: SAMHALL AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Gruppchef inriktning rehabilitering Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker en ny chefskollega som vill arbeta med rehabilitering.  Tjänsten är direkt underställd affärschef och är placerad i Göteborg. Arbetsbeskrivning Som gruppchef ansvarar du över de mer komplicerade och svåra rehabiliteringsärenden som finns i distriktet. Det kan handla om längre sjukskrivningar som återkommande korttidsfrånvaro. I arbetet ingår att skapa god samverkan med såväl Försäkringskassan som företagshälsovården, men också primärvården. Du kommer att vara distriktets specialist inom rehab och dina råd och coaching till dina chefskollegor i deras egna rehabärenden kommer att vara värdefullt. Målet med ditt arbete är att matcha rätt arbetsuppgifter till rätt person och att medarbetarna kan återfå arbetsförmåga och därmed återgå i arbete och på sikt lämna företaget för en anställning hos en annan arbetsgivare. Känner du till Försäkringskassans regelverk kommer det så klart att underlätta ditt arbete. Önskvärda kvalifikationer Ledarskapserfarenhet med personalansvar   Erfarenhet av rehabiliteringsarbete med personal Lägst gymnasial utbildning B-körkort erfordras Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du trivs med att möta människor och har stor förmåga att leda samt tror på människors förmåga till utveckling. Du ser möjligheter för att kunna matcha rätt medarbetare till rätt utveckling och du har hög kommunikativ förmåga. Du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling.  Du har ett coachande förhållningssätt. Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning  Anställningsdatum: enligt överenskommelse  Tjänstgöringsgrad: 100%  Befattningens placering: Göteborg  Sista ansökningsdag: 2021-03-21 Kontaktpersoner:  Mikael Merighetti, Affärschef 031-3373667 Fackliga kontakter:  Inga Löfgren, Ledarna 031-337 5104  Asim Zilic, Saco 021-831820 Annki Andersson, Unionen 0520-478143  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
SAMHALL AB
Ansökan
Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingsansvarig

Arbetsgivare / Ort: adding PEOPLE AB / JÖNKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

VILKA ÄR VI?

NPB Automation AB har blivit världsledande i vår bransch genom att utveckla, tillverka och sälja automationsutrustning i teknisk framkant. Med högkvalitativa maskiner har företaget haft stora framgångar på marknaden och är i fortsatt expansionsfas.

Vi finns i Jönköping, omsätter cirka 300 MSEK och har cirka 70 anställda. Vi ingår i XANO-koncernen under affärsområdet Industrial Solutions och har därmed en stark ägare. Vi jobbar i fräscha och tillbyggda lokaler, med de bästa förutsättningarna att möta ökad efterfrågan och samtidigt kunna erbjuda en funktionell, modern och inspirerande arbetsmiljö för våra medarbetare.

VAD ERBJUDER VI?

Hos NPB finns en stolthet i att leverera högkvalitativa projekt som genererar en ökad driftsäkerhet för kunderna. 2021 är året då vi växer ytterligare och får förtroendet att genomföra nya projekt av betydande storlek i såväl Europa, Sydamerika och USA.

Som ett led i den fortsätta tillväxtresan rekryterar vi därför en utvecklingsansvarig. Tjänsten är ny hos oss och ger stora möjligheter för dig att självständigt utveckla arbetssätt och metoder med fullt ägandeskap.

Vill du vara en viktig del av att ta vår produktutveckling till nästa nivå tillsammans med engagerade konstruktörer? Fortsätt läs!

I rollen arbetar du i projektform och förbättrar den nuvarande produktportföljen samtidigt som du aktivt utvecklar automationslösningar för morgondagens behov. Aktiv omvärldsbevakning är en viktig del av jobbet. Du kommer även att leda NPB:s produktråd samt ansvara för utvecklingsplanen. I rollen ingår även personalansvar för en utvecklingsingenjör, som du har ett nära samarbete med.

DETTA KAN DU.

För att snabbt komma in i rollen ser vi att du har erfarenhet som exempelvis automationsingenjör eller en liknande roll inom utveckling och är både praktiskt samt teoretiskt lagd. Här får du förmånen att arbeta med spännande utvecklingsprojekt och ny teknik tillsammans med engagerade kollegor. Om du motiveras av att utveckla teknik i framkant och att lyfta produktutvecklingsprocessen till nästa nivå så kommer du helt klart att trivas i den här tjänsten!

  • Teknisk kunskap inom automation samt mekanisk och elektrisk konstruktion
  • Prototypbyggnation och problemlösning
  • Projektledning
  • Utveckling av arbetssätt och strukturer
  • Meriterande med erfarenhet av Solid Works och E-plan.

DETTA ÄR DU.

Med en nyfiken framtoning visar du ett stort intresse för ny teknik och människor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap och/eller projektledning och har lätt för att skapa relationer såväl internt som externt. Vidare är du analytisk, uthållig och kreativ samt duktig på att omsätta dina idéer i praktiken. Du har en fallenhet för att dra paralleller och förstå korrelationer som påverkar helheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

BRA ATT VETA.

  • Tillsvidareanställning, heltid.
  • Placeringsort Jönköping.
  • Du rapporterar till VD.
  • Placeringsort Jönköping.
  • Tjänsten innebär cirka 30-40 resdagar om året.
  • Visa ditt intresse senast den 21 mars 2021, urval sker dock löpande.
  • Frågor? Kontakta rekryteringskonsult Ida Jergell på [email protected]
Arbetsgivare
adding PEOPLE AB
Industrigatan 14B
55302 JÖNKÖPING
Ansökan
Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Development & Product Manager - Team Payments

Arbetsgivare / Ort: Hemnet AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

About the role

This is a brand new role at Hemnet where you will be leading the development team responsible for our payment flows and transaction solutions. This team doesn't exist at Hemnet yet and hence you’ll play a big part in building it. You’ll be part of Hemnet’s leadership community and the development management team.

The team, which will consist of you and four developers, will be responsible for a greenfield endeavour, building reliable payments- and transaction flows supporting customer payments, invoicing and accounting reports, and you'll be heavily involved in how this is done the best way possible. This role consist of three areas of responsibility:


Leading the team

You’ll lead your team by creating great conditions for the team to deliver value and build technically stable solutions. You’ll develop our agile way of working with the team, to make the job more fun and more efficient and work with recruitment, coaching, development, feedback, salary and goals setting, etc.


Owning backlog and priorities

Our other development teams all have a product manager represented by our product organization. This team is an exception and you as Development & Product Manager will own the backlog and set priorities, in cooperation with your team.


Architectural responsibility

You will, in consultation with our Technical Director, be overall responsible for architectural solutions and decisions and make sure we move forward - always in consultation and tight cooperation with your team. This could be questions such as which APIs we should build, or not build, or how independent the platform should be.


Who we are looking for

This is a role with varying responsibilities and we are looking for someone who enjoys working with technical decisions as much as building great teams and helping team members to develop and thrive.

We are looking for you who have:

  • Experience in leading development teams
  • A background as a developer or architect
  • Great knowledge about API design

It’s a big plus if you have worked with technical solutions for payment flows (e.g. Klarna), invoicing, and financial reporting. It’s also great if you have experience from building development teams from scratch.

The leadership as Hemnet is characterized by transparency, participation, support and guidance. Our managers help their teams rather than steer them. Hence we think it’s important that you and your leadership style would fit well into that description.


Who we are

Hemnet is a big brand but a pretty small company of around 120 people who are passionate about helping people find their dream home.

We work in small teams and work actively to share experiences and knowledge with each other. We try to come up with new ideas, question ways of doing things, collaborate and have fun every day. Personal development and the desire to test new ways of working are things we encourage, as the goal is that these lessons and experiences can help us to get even better together. Roughly 60 of us are working within our development department where we are divided in six, soon to be seven, cross functional teams with different competencies- infrastructure, development, user research, UX/UI and data analysis.

In our office in central Stockholm, the atmosphere is relaxed and playful. We work in a collaborative environment with shared breakfasts, AWs, conferences, lab days and competence groups.

We look forward to reading your application!

Arbetsgivare
Hemnet AB
Klarabergsgatan 60 3TR
11121 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.