På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Näringslivsutvecklare

Näringslivsutvecklare

Näringslivsutvecklarens uppgift är att skapa förutsättningar för tillväxt, gott företagsklimat och innovativa mötesplatser där nya idéer formas och nya företag kan starta och där entreprenörer kan förverkliga sina drömmar.

Näringslivsutvecklaren arbetar med både strategiska och operativa insatser för att möjliggöra att nya företag skapas, att befintliga företag kan utvecklas på orten, men också med att attrahera nya företag att etablera sig i den aktuella kommunen eller inom regionen. I ditt arbete samverkar därför näringslivsutvecklare med kommuner, företag, organisationer, högskolor/universitet, kluster och nätverk för att skapa dynamiska och flexibla förutsättningar för att möta morgondagens utmaningar.

Utbildning

Eftergymnasial utbildning krävs och då i första hand efterfrågan på akademisk utbildning, främst inom företagsekonomi, juridik eller teknik, alternativt kan man genom annan utbildning, t.ex genom en yrkeshögskoleutbildning eller genom arbetslivserfarenhet skaffa sig likvärdiga kunskaper.

För att kunna lyckas i rollen som näringslivsutvecklare behöver du ha erfarenhet från näringslivet, gärna från en ledande befattning, där arbete har innefattat relationsskapande aktiviteter som försett dig med ett brett kontaktnät och insikter om näringslivets villkor, och god förståelse för företagandets villkor.

Erfarenheter och god kännedom om kommunal eller statlig verksamhet är mycket meriterande, om man vill söka arbete som näringslivsutvecklare.

Bra grundläggande utbildning finns bl a på Ekonomiprogrammet eller Samhällsvetenskapsprogrammet.

Personliga egenskaper

  • en "möjliggörare" som ser möjligheter snarare än hinder, som genom ditt engagemang och din goda kännedom om omvärlden, har ett samhällsintresse och kan leda stora utvecklingsprojekt
  • en lagspelare över organisationsgränser som är van att arbeta självständigt och har en strategisk samt operativ förmåga
  • god samarbetsförmåga samt utåtriktad, självgående, analytisk och resultatinriktad
  • du behöver ha god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i skrift både på svenska och engelska, samt erfarenhet av att hålla presentationer, seminarier, workshops och föredrag

Arbetsplats

Som näringslivsutvecklare arbetar du oftast på ett Näringslivskontor.

Övrigt

Nästan hälften av befolkningen i åldrarna 18-70 år kan tänka sig att starta eget företag, detta enligt undersökningar gjorda av Tillväxtverket.
Källa: Entreprenörskapsbarometern

Visa mer
Visa mindre

7 Lediga jobb

Head of B2B for & Other Stories

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet

Company Description


& Other Stories is a fashion brand offering women a wide range of shoes, bags, accessories, beauty and ready-to-wear to create their personal style, or story. Our creative ateliers in Paris, Stockholm and Los Angeles design diversified fashion collections with great attention to detail and quality. For us there’s no right or wrong when it comes to style, just possibilities and the joy of self-expression. We currently have 73 stores on 22 markets and offer online selling on 32 markets through Stroies.com and external partners. And we are growing!



Job Description


An experienced and customer minded Head of B2B. We believe you have a strong passion for optimizing and growing External Digital Platforms, B2B model. You are responsible for optimizing and growing External Digital Platforms, B2B model. Lead and build-up an organization that caters for future expansion.

• Be the spokesperson for B2B model within & Other Stories, main point of contact for the B2B Partners.

• Head External accounts team

• Drive change/develop method towards Buying organization

• Set vision, goals and strategies according to company goals.

• P&L responsibility

• B2B Expansion initiate new partnerships around the globe to reach Stories’ growth targets.

• Align brand strategies with relevant functions

• Participate in Selection Meetings with Partners and secure sales targets, budgets and forecasts for the channel



Qualifications


An experienced and customer minded Head of B2B. We believe you have a strong commerciality and proven business sense and are customer minded and result driven. You encourage and contribute to the shared responsibility of creating and protecting an inclusive and welcoming workplace where everyone is allowed to self-identify. We would love to meet someone who

• Have experience from working with optimizing and growing External Digital Platforms, B2B model

• Have experience from working with external partners

• Have experience from working with brand strategies

• Have experience from setting vision, goals and strategies according to company goals.

• Extensive leadership experience – lead in start-up/change environment



Additional Information


If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV (English) as soon as possible but at the latest September 5ht 2021. Due to GDPR, we only accept applications through our career page.

This is a temporary position, based at our Head Office in Stockholm, Sweden. Start date as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

We know that diversity is what makes us strong. Our teams should consist of great mix of people that share and combine their knowledge, experiences and ideas. It leads to a positive impact on how we address challenges, what we perceive possible and how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world.



Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetschef/Rådgivare

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet
Om företaget NyföretagarCentrum Nord är en ideell förening som erbjuder kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning till nya och blivande företagare på våra verksamhetsorter. Vår rådgivning och våra aktiviteter är helt kostnadsfria tack vare finansiering från kommunerna på våra verksamhetsorter samt vårt nätverk av samarbetspartners. Våra partners stöttar dessutom med expertkompetens och i vissa fall även fördelaktiga erbjudanden till nyföretagare. Eftersom varje NyföretagarCentrum stöds av lokalt näringsliv som ställer upp med tid, pengar och engagemang, kan vi erbjuda våra kunder tillträde till ett unikt nätverk. Där, och i rådgivarnas stora engagemang, ligger våra styrkor. Våra kunder får råd om företagande av företagare. NyföretagarCentrum Nord har idag verksamhet i Arvidsjaur, Haparanda, Luleå, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Dina arbetsuppgifter Vår verksamhetsledare/rådgivare går vidare mot nya utmaningar i sin karriär, det är precis så vår verksamhet fungerar. Vi vill att människor och företag ska växa. Vi vill ge våra kunder stöd och rådgivning, samt mod att våga starta bolag och växa i sina nya roller som företagare. Vår verksamhet är en konsultverksamhet där samtliga medarbetare är inhyrda som konsulter, vilket innebär att vår verksamhetsledare inte har något personalansvar. Däremot ingår ett arbetsledaransvar för våra fyra rådgivare. I rollen som verksamhetsledare ansvarar du för finansiering av verksamheten, ekonomistyrning, budget och budgetuppföljning, hantering av kund- och leverantörsfakturor, framtagning av rapportunderlag, it-administration, framtagning av styrelsematerial, projektredovisning samt it - administration. Eftersom det är viktigt att marknadsföra vår verksamhet, kommer du även att ansvara för våra sociala medier, vårt nyhetsbrev, uppdatering av vår hemsida, pressmeddelanden och annan exponering. Du kommer även att arbeta med införsäljning av etableringar i nya kommuner i länet samt att hitta nya partners, finansiärer och medlemsföretag. Merparten av din tid jobbar du som rådgivare. Du älskar möten med människor och din positiva nyfikenhet är en stor styrka i ditt arbete. Med din erfarenhet som företagare kan du dela med dig och vägleda våra nya företagare inför de många utmaningar som hägrar. Rådgivningen är av praktisk karaktär, och det är här dina egna erfarenheter av företagande kommer till användning. Frågeställningarna varierar, men mycket handlar om råd kring affärsidéutveckling, affärsmodellering, budgetering, finansiering, marknadsföring, sälj, affärsplanering, associationsrätt etc. En del av våra kunder startar upp från noll, medan andra förvärvar befintliga bolag. Du har ett ekonomiskt sinne samtidigt som du är kreativ och kan se utanför boxen. Med ditt pedagogiska coachande sätt finner våra kunder den stöttning de behöver. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du håller isär de olika processer som du är behjälplig i samt stöttar dina rådgivande kollegor. Du är förändringsbenägen och brinner för att vara en del i Norrbottens fortsatta tillväxt. Du trivs i väldigt omväxlande miljöer, med många olika moment i din vardag. Att skapa nya kontakter och bygga nätverk samt relationer ger dig stor energi. Vi har en härlig stämning på Nyföretagarcentrum och det ska vi fortsätta ha. Ansökan Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du driver företag idag och innehar F-skattsedel. Omfattningen är ca 75%. Vi samarbetar med Clockwork rekrytering och hänvisar varmt alla frågor om tjänsten till rekryteringskonsult John Bergmark på tfn 0733-512782. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Business Expert with passion for Next-Gen product development to H&M Group

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Company Description


Do you have a passion for technology? And do you want to work with Next-Gen product development and be instrumental in leveraging data carriers to reach H&M Group’s sustainability goals? Then you should continue reading!

What you will do as a Business Expert

As a Business Expert you will work in the Sourcing & Production Domain within Business Tech H&M Group. You will join the product team On Product Information Engine together with 10 inspiring and driven co-workers. We work closely with the business teams and our goal is to enable seamless label services for our portfolio brands.

In this role you will also:

  • Work together with the Product Owner to set the roadmap for the product’s future
  • Drive the future ambition and improvements contributing towards the group level methodology
  • Special focus on driving the transformation from static BOM to AI backed smart library and the way we work with them. From its logic and structure to its usability, relevancy, accuracy, and efficiency
  • Work closely with stakeholders and dependencies to ensure creating value through tech and methodology improvement
  • Identify, collect, clarify, and challenge the business needs
  • Work closely with software developers and support testing of new releases
  • Analyze product information management in a large organization to ensure we create solutions that holds business value
  • Drive the product roadmap alignment with the organization level PLM roadmap
  • Create stories to describe what end users need and what we want to achieve
  • Manage the backlog and understand end users’ challenges with the product (including technical incidents)

Are we describing you?

As a Business Expert you have the ability to understand and analyze information and determine best course of action. You take responsibility, work proactively and continuously improve activities in complex environments. You can also communicate efficiently, both within the team and with different stakeholder groups and prioritize what needs to be done based on business needs and potential impact. You are truly a doer, willing to get hands-on solving any problems needed to help the product move forward. You also have a change management mindset and capacity to work independently and take ownership.

We believe you have/are

  • An understanding of how technology work together with operations to create efficiency in processes
  • Open to learn more about technology but most importantly be passionate about how tech can drive value for the company, improve efficiency in business and help users
  • Experience in/knowledge about textile material management. Experience in conducting deep dives to understand “As-Is” and capable to visualize and drive the “To-Be”
  • Experience in/knowledge about product information management throughout a supply chain or large organization
  • Good understanding of the PLM systems and supply chain
  • Previous experience working with JIRA, and Confluence is a plus



Qualifying requirements:

  • Experience with servant leadership. Lead people without direct reporting structure
  • A good understanding of business processes associated to relevant systems
  • Strong interpersonal and communication skills



What we can offer


At H&M Group we have a strong, value-driven culture characterized by believing in people, teamwork, and an entrepreneurial spirit. You’ll be part of a team with significant opportunities to influence and make a difference. You can be yourself and with the right mindset and ambition, you’ll find plenty of room to grow.

Questions & how to apply

This is a fulltime position with placement in one of our Business Tech Hubs: Shanghai, Hong Kong, Bangalore, Stockholm or Dhaka. Please apply with your CV and Personal letter as soon as possible, but no later than 10-09-2021.

We are looking forward to your application!

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Project Manager for H&M Group Expansion (Business development)

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 oktober (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Project Management Office a team residing within the newly established Operations & Innovation team at Group Expansion. Our team is currently evolving so you should be prepared and committed to be part of building our team and setup. You will join a highly ambitious team of skilled project managers driving and delivering a diverse portfolio of projects cross all our departments at Group Expansion including Store Design, NCG Purchase &Development, Construction & Facilities, Omnichannel Portfolio and Controlling. You will also work closely with all our brands as well as other business functions such as Business Tech or the Lab

We are now looking for Project Managers focusing on business development projects. You will drive and collaborate on challenging projects with team members from many backgrounds and disciplines, increasing your understanding of complex business problems from various perspectives. The projects are of different nature such as explorative, analytical, or investigative as well as implementation or change management focused. Your main responsibilities:

Project Management:

  • Responsible for the overall Project Management tasks of assigned projects
  • Drive the definition process of project scope, purpose, success criteria, expected results and objectives, involving all relevant stakeholders and ensure business and technical feasibility
  • Ensure project is set-up and managed in a professional manner
  • Lead a team and secure efficient collaboration to deliver according to defined project objective and specification
  • Ensure that the project is delivered on time, within scope and budget
  • Perform risk management to minimize project risks and proactively work on mitigating them
  • Measure and track project performance, progress and outcome

Stakeholder Management & Communication:

  • Map stakeholders based on project specific conditions. Secure a stakeholder management plan (how, when and why to involve each stakeholder). Manage dependencies & enablers connected to the project.
  • Work with key stakeholders in making sure the project is steered towards its goals, manage changes to project, and secure effective decision making.
  • Ensure that there is ownership and clear responsibilities and expectations from each project member and key stakeholders.


Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 1 oktober (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Project Manager for H&M Group Expansion (Store Concept development)

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 oktober (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Project Management Office is a team residing within the newly established Operations & Innovation Team at Group Expansion. Our team is currently evolving so you should be prepared and committed to be part of building our team and setup.

We are now looking for Project Managers focusing on great concept development projects. You will join a highly ambitious team of skilled project managers driving and delivering a diverse portfolio of projects cross all our departments at Group Expansion including Store Design, NCG Purchase &Development, Construction & Facilities, Omnichannel Portfolio and Controlling. You will also work closely with all our brands as well as other business functions such as Business Tech or the Lab. Your main responsibilities:

Project Management:

  • Responsible for the overall Project Management tasks of assigned projects
  • Drive the definition process of project scope, purpose, success criteria, expected results and objectives, involving all relevant stakeholders and ensure business and technical feasibility
  • Ensure project is set-up and managed in a professional manner
  • Lead a team and secure efficient collaboration to deliver according to defined project objective and specification
  • Ensure that the project is delivered on time, within scope and budget
  • Perform risk management to minimize project risks and proactively work on mitigating them
  • Measure and track project performance, progress and outcome.

Stakeholder Management & Communication:

  • Map stakeholders based on project specific conditions. Secure a stakeholder management plan (how, when and why to involve each stakeholder). Manage dependencies & enablers connected to the project.
  • Work with key stakeholders in making sure the project is steered towards its goals, manage changes to project, and secure effective decision making
  • Ensure that there is ownership and clear responsibilities and expectations from each project member and key stakeholders
Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 2 oktober (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.