På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Affärsutvecklare
Spela filmen

Affärsutvecklare

För en affärsutvecklare är den främsta arbetsuppgiften att skapa ett problemfritt flöde i utvecklingsprocessen från vision, mål, över strategi och verksamhetsutveckling till kravställning och senare införande och utvärdering. På engelska brukar detta yrke benämnas som Business Developer. Ett svenskt begrepp som är på väg etableras är Affärsarkitekt.

Affärsutveckling innebär utveckling av en organisations affärsdrivande verksamhet och dess processer. Ofta talas det om affärsutveckling när nya företag startas, vid förnyelseprocesser, kriser eller när organisationen står inför nya utmaningar. 

Som affärsutvecklare bör du ha en klar strategi som bygger på att det finns en genomtänkt affärsidé där du kan utveckla företagets kundrelationer. Dina arbetsuppgifter innebär att hitta lösningar på problem eller att se nya möjligheter och därmed skapa utveckling och tillväxt. Affärsutveckling kan vara övergripande för hela företaget eller projektinriktat för mindre utvecklingsprocesser. I offentliga organisationer används uttrycket verksamhetsutveckling.

Utbildning

Lämpliga utbildningar kan finnas inom olika skolformer. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på ekonomiprogrammet eller på handels- och administrationsprogrammet.

Relevanta utbildningar på eftergymnasial nivå kan finnas bl.a inom högskola/universitet och inom yrkeshögskolan.

Arbetsplats

Det finns även företag som jobbar med affärsutveckling till andra företag. Det kan handla om konsulttjänster i form av projekt eller rådgivning i olika former. Rådgivning, även så kallad coachning är ofta aktuell när ett företag får hjälp under en längre tid.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

Lediga jobb

Business Operations Manager

Arbetsgivare / Ort: Progrits AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 December (3 månader 26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Är du intresserad av att vara en del av ett drivet team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder genom att utveckla vårt transportledningssystem/affärssystem T5? Barkfors är ett lönsamt och växande mjukvarubolag som vill utöka sitt team och det är där du kommer in. Nu söker vi dig som motiveras av att driva förbättrings-och utvecklingsarbete genom att ta ansvar för våra interna processer! Om rollen Hos oss har du en betydelsefull funktion, där du bidrar med din kompetens inom företagets samtliga områden. Då Barkfors är ett mindre företag behöver vi alla hjälpas åt - i stort som i smått. Du blir en viktig del i att skapa förutsättningar för uppskalning och tillväxt. Rapporterar gör du direkt till VD. I den här rollen har du ett ägandeskap för intern affärsutveckling, vilket innebär att säkra en framgångsrik leverans av våra tjänster. Du ansvarar för att förbättra våra affärsprocesser, till exempel utveckling av leverans-, fakturerings-, och försäljningsflöden. Du jobbar med att utföra cost-benefit analyser samt ta fram och monitorera KPI:er som är baserade på våra affärsmål. Syftet är att mäta effektiviteten av våra system och procedurer. På längre sikt kommer eventuellt personalansvar att ingå. Om dig För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som erfarenhet. Du har en gedigen erfarenhet av projektledning, både som ensam förare och som del i ett team. Du har en vana att leda andra och har i dina tidigare roller fått uppleva engagemang och träffsäker leverans, som ett resultat av ditt coachande ledarskap. Då vi är ett mjukvarubolag inom logtech-sektorn tror vi att du också har vandrat längs med teknikens stigar och vet att vägen framåt inte alltid är en autobahn ????. Du har troligtvis med dig en teknisk bakgrund och i takt med dina jobberfarenheter upptäckte du att det som sälj och marknad pysslade med var lika roligt. För dig är det numera en självklarhet att ha ett affärstänk med dig i allt du gör. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation, där saker och ting snabbt förändras och din förmåga att komma med kreativa lösningar och själv ta action på dem verkligen får utlopp! Låter det intressanta - kontakta oss Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Jesper Tunér, VD. Vilka vi är Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete. Bolaget har en ledande position på den svenska marknaden, och våra kunder arbetar med transport och logistik. De kan vara alltifrån stora lastbilscentraler till mindre åkerier samt företag inom renhållningssektorn. Barkfors har närmare 20 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla system och kundrelationer. En del av Progrits Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul. Sökord: business development, projektledare, project manager, ledare, software, software development, Malmö, transportbranschen, logistik, logtech
Arbetsgivare
Progrits AB
Hemsida: http://www.progrits.se
Ansökan
Ansök senast 2 December (3 månader 26 dagar kvar)

Ansök här

Utvecklingsledare på Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Karlstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 August (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Om jobbet
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med utvecklingsfrågor inom områden som äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt för personer med funktionsnedsättning? Vi söker en utvecklingsledare med inriktning mot arbete med övergripande frågor, utredningar och projektledning för strategisk verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha relevant akademisk utbildning eller erfarenhet vi kan ställa likvärdig. Till exempel med liknande arbete, gärna inom offentlig sektor. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och flexibelt inom ramen för uppdrag som kan vara att genomföra en utredning, samverka i ett projekt eller att vara den som leder projektet. Du behöver kunna arbeta noggrant samtidigt som du måste se möjligheter till förenkling. Du behöver kunna samarbeta och anpassa dig men också kunna leda och driva. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Karlstads kommun
Ansökan
Ansök senast 9 August (3 dagar kvar)

Ansök här

Business developer/ Sales & Marketing

Arbetsgivare / Ort: BøthOfUs AB / Sköndal
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 20 August (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Språk
Meriterande
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

BøthOfUS AB is a company based in Stockholm, Sweden.

In BøthOfUs we work only on UN SDG goals related project using technology and design as competency.

We operate with three core values in team

1) Compassion - Being compassionate to the team and the world

2) Communication - Being able to communicate and express

3) Competency - Being able to develop competency and be solution oriented.


Your mission:

We are looking for a Business Developer with a passion for tackling social injustice & really care for society.


  • Communicate (through physical visits, email, calls, social media) with potential business to introduce BøthOfUs
  • This is a mix of inside and outside sales. You will make several cold calls per day, door to door, and often seal the partnership with face to face meetings.
  • Meet weekly and monthly objectives
  • Research and understanding of the market.


Requirements

  • A really care towards society.
  • Good communication skill
  • You are fluent in Swedish and English (speaking and writing).
  • You are located in Stockholm.
  • Proactive, organised and structured, and obsessed with detail and accuracy..


Are you interested?


Please send your application in English.


Arbetsgivare
BøthOfUs AB
Bogårdsvägen 38
12862 Sköndal
Hemsida: https://bothofus.se/
Ansökan
Ansök senast 20 August (14 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Affärsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Ahlan konsult AB / Gävle
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 September (29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-05
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Språk
Krav
  • Engelska
  • Arabiska

Om jobbet

Om du drivs av att få se skörden av ditt arbete bli till verklighet och samtidigt få skapa stort värde för både kunder och konsumenter så kan det mycket väl vara just dig vi söker!

Vad innebär rollen? Som Affärsutvecklare blir du en del av ett team av med liknande roller, du arbetar såväl självständigt som i team. I rollen kommer du arbeta med vår säljavdelning för att få en förståelse för utvecklingen av kundbehov. Som du förstår är rollen väldigt dynamisk och bjuder på variationsrika och spännande arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina kunskaper och bredda din erfarenhet.

Mer specifikt kommer du som Affärsutvecklare:

Arbeta med att finna affärsmöjligheter

Utveckla befintlig verksamhet

Finna framtida nya lösningar, tjänster och produkter

arbetar utifrån ett klart framtidsperspektiv


Din formella bakgrund För att vara framgångsrik i rollen som Affärsutvecklare bör du ha en universitets- eller högskoleexamen som Civilingenjör eller Civilekonom.

Du känner dig riktigt hemma MS-office miljön i allmänhet, Excel i synnerhet. Du talar flytande engelska, och behärskar god nivå på arabiska. Som person är du driven och stimuleras av utmaningar och förändringar. Du behöver vara analytiskt lagd och ha en beprövad förmåga att omsätta analyser till verkliga implementationer. I och med att du i rollen kommer ha en så bred palett av kontaktytor lägger vi stort värde vid din kommunikativa förmåga. Vidare är du en positiv och nyfiken person med stor social kompetens.

Arbetsgivare
Ahlan konsult AB
Södra Kungsgatan 44
80252 Gävle
Ansökan
Ansök senast 4 September (29 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.