På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare kan arbeta med mycket varierande arbetsuppgifter, exempelvis kan man arbeta som verksamhetsutvecklare för museer.

Det gemensamma för verksamhetsutvecklare är att det är ett mycket ansvarsfullt arbete och det ställs stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Utbildning

Oftast krävs det någon form av eftergymnasial utbildning, högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning för att kunna få jobb som verksamhetsutvecklare.

Grundläggande gymnasieutbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Personliga egenskaper

Man måste ha strategisk tänk och kunna planera både på kort och lång sikt.

Yrkesporträtt

Möt Johan, verksamhetsutvecklare på Siemens.

Visste du att...?

... en verksamhetsutvecklare med it-kompetens kan arbeta som Agil coach, vars främsta uppgift är att se till att IT-lösningar fungerar väl inom ett team. De övriga arbetsuppgifter som agil coach har är att på olika sätt underlätta arbetet för de övriga på arbetsplatsen genom att effektivisera och se till att allt "flyter på".

Länktips

Visa mer
Visa mindre

6 Lediga jobb

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verksamhetskonsult

Om jobbet
Drivs du av att leda med stort engagemang och motivera människor till förändring och att tänka nytt? Kan du bidra med problemlösning, struktur och att göra det komplexa enkelt? Är du dessutom nyfiken, analytisk och drivs av att ta ansvar? Som verksamhetsutvecklare på kontorsserviceenheten får du ett omväxlande arbete där du driver utveckling och bidrar till förflyttning inom ett område som har både bredd och djup. Om jobbet Du identifierar behov, målgrupper och tar dig an den förflyttning som krävs. Det innebär att du driver strategiska utvecklingsprojekt för att stärka Kontorsservice verksamhet på ortsnivå samt även på ett centralt- och globalt perspektiv. Du samarbetar med andra i vår verksamhet och har systemförståelse samt trivs med att röra dig i den operativa verksamhetens miljö. Din kapacitet och ditt driv gör att du sätter dig in i vår verksamhet och hur den fungerar på bästa sätt. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och inkluderar planering, analys och utredning, implementering samt överlämning. Du ser helheten och möjligheter ur ett framtidsperspektiv. Det gemensamma för uppdragen du kommer att driva är att de har stark påverkan på service och kundnöjdhet. Som medarbetare hos oss planerar du din arbetsdag och driver uppdrag både självständigt och tillsammans med andra. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Arbetsmiljön är dynamisk, flexibel med mycket som händer samtidigt. Vårt arbete grundar sig på en statlig värdegrund och arbetssätt. Du tillhör Kontorsserviceenheten, Administrativa avdelningen och placeringsort är enligt överenskommelse någon av orterna; Linköping, Göteborg, Malmö eller Uppsala. Arbetet kan innebära resor och besök på Skatteverkets verksamhetsorter utifrån vad utvecklingsuppdragen kräver. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god förmåga att kommunicera målgruppsanpassat - ha mycket god servicenivå och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - kunna arbeta självständigt och även samarbeta i team - vara utvecklingsinriktad, ha god analytisk-och problemlösningsförmåga - ansvara för att leverera bästa möjliga resultat, även i situationer då kravbilden kan vara otydlig eller outtalad Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p inom ekonomi, IT, teknik, ledarskap alternativt aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerat liknande arbetsuppgifter - aktuell arbetslivserfarenhet av att leda andra människor i rollen som verksamhetsutvecklare, projektledare, produktägare eller annan roll som arbetsgivaren bedömer relevant - erfarenhet av att arbeta med leverantörsstyrning samt kunskap om lagen om offentlig upphandling. Det är önskvärt att du har erfarenhet av förändringsarbete och förflyttningar inom servicebranschen, samt kunskap om att arbeta agilt. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 2 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Ale kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Organisationsutvecklare

Om jobbet
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss? Ale kommun har beslutat att ändra sin styrmodell till att arbeta med tillitsbaserad styrning, vilket skapar nya möjligheter och utmaningar för organisationen. Sektor samhällsbyggnad står i startgroparna för att implementera det nya arbetssättet i organisationen. Sektorn har en mycket god relation med nämnd och avsikten är att tillsammans skapa de nya arbetssätten som denna metod möjliggör. Vi tror därför att det är avgörande att även du engageras av denna möjlighet och har modet att tillsammans med oss driva utvecklingen som en god medspelare. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är för närvarande placerad inom sektor samhällsbyggnad och som verksamhetsutvecklare inom sektorn kommer du att utgöra ett stöd till chef inom Stöd- och utvecklingsstab men också gentemot övriga verksamheter. Det innebär bland annat att du ska stödja och samordna sektorns planerings- och uppföljningsarbete, driva utvecklingsprojekt inom flera områden. Du kommer också att föredra ärenden i nämnd och vara sektorns representant i sektorövergripande frågor. Visst administrativt arbete ingår. Exempel på arbetsuppgifter som kan komma att omfattas i tjänsten: • Ansvar för sidor på webb och intranät • Processkartläggningar och analyser • Driva utvecklingsprojekt såsom digitalisering med mera. KVALIFIKATIONER Du har en relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har stor systemvana och mycket goda kunskaper i Word, Excel och Power Point. Du har erfarenhet av att projektleda samt delta i utvecklings- och utvärderingsinsatser. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av att leda, driva och samordna förändringsarbete, process- och kvalitetsutveckling samt planering och uppföljning på lång och kort sikt. Det är en fördel om du har arbetat inom offentlig verksamhet samt har god kunskap i Stratsys samt 2c8. Som person är du analytisk och metodisk i ditt arbetssätt och har fokus på kvalitet och förbättring. Du är van att jobba självständigt och har en mycket god förmåga att organisera samt strukturera ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt. Vidare är du är prestigelös och samarbetar gärna och effektivt med andra människor för att nå gemensam framgång samt delar gärna med dig av din kompetens. Du kan snabbt sätta dig in i nya verksamheter, se helheten och skapa engagemang till nytänkande. Vi ser också att du är en kommunikativ person med en god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift samt van att leda möten och genomföra presentationer. Du behöver ha ett stort intresse för samhällsfrågor, utveckling och prioritera kundnytta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Månadslön. Individuell lönesättning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Arbetsgivare
Ale kommun
Hemsida: https://ale.se/
Ansökan
Ansök senast 2 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Sv Norrbotten / Piteå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. I Norrbotten finns vi i länets samtliga kommuner och erbjuder en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser, föreläsningar och kulturarrangemang. Vår lokala närvaro är vår styrka och vår stolthet.

Verksamhetsutvecklare

SV Norrbotten satsar nu för framtiden och söker en Verksamhetsutvecklare till vårt kontor i Piteå. Är du kreativ, självständig och samhällsintresserad? Tror du på alla människors möjlighet till växande utifrån sina egna förutsättningar? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter

Befattningen innebär stor frihet under ansvar och du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta med inspirerande och kunniga kollegor. Som Verksamhetsutvecklare kommer du utifrån lokala behov och intressen bl.a. starta studiecirklar, kurser, föreläsningar och arrangera kulturprogram. Du kommer att ha flera samarbetspartners som t ex cirkelledare, deltagare, föreningar och andra organisationer där du också ansvarar för att bibehålla och utveckla kontakten med dessa. Som Verksamhetsutvecklare ansvarar du därtill för att verksamheten håller hög kvalité inom fastställd budgetram samt för den administration som hör till verksamheten. Du kommer att vara stationerad i Piteå men vi samarbetar över hela Norrbotten, så resor ingår i befattningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieexamen gärna akademisk examen. Du är strukturerad, noggrann, självständig, utåtriktad och lyhörd samt har förmåga att samarbeta. Du trivs med att bygga och upprätthålla nätverk och har lätt för att kommunicera muntligt och skriftlig på svenska och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling.

God datorvana samt körkort och egen bil är ett krav.

Erfarenhet av ideella organisationer och ett lokalt nätverk samt erfarenhet av digitala verktyg är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varaktighet/Arbetstid

Heltid

Tillsvidare, Vi tillämpar provanställning

Tillträde

Snarast, enligt överenskommelse

Lön

Individuell lön

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-03-07

Välkommen med din ansökan via e-post till: [email protected]

Ytterligare information

Cathrin Risén, Verksamhetschef Tel: 070-320 80 17

Facklig representant

Ylva Westman, Unionen Tel: 0920- 893 25 e-post: [email protected]

Arbetsgivare
Sv Norrbotten
Furunäsvägen 102 D
94152 Piteå
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verksamhetskonsult

Om jobbet
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen Enheten för lantmäteri/kart och mät är en ny enhet sedan årsskiftet inom avdelningen för stadsplanering. Enheten ansvarar för att tillhandahålla mättjänster och geografisk information till staden och invånarna. Vi samordnar, utvecklar och förvaltar långsiktigt hållbara geodata. Vi ajourhåller stadens baskarta, fastighetsregister, vägdatabasen NVDB, jobbar med kartframställning, namn-och adressättningsärenden samt fastighetsbildningsverksamhet. Du kommer att vara en del av enheten som består av 15 medarbetare. Tillsammans servar vi såväl interna som externa beställare med våra tjänster och produkter. Enheten ingår i avdelningen för stadsplanering som även omfattar detaljplan, översiktsplan, lantmäteri samt kart- och mätenheten. Vi är en del i Stadsbyggnadsförvaltningen som planerar, bygger och förvaltar Helsingborgs stads stadsmiljöer och grönstruktur. Vårt arbete syftar till att främja en god gestaltad miljö och en långsiktigt hållbar utveckling för dagens helsingborgare och kommande generationer Arbetsuppgifter Du stödjer enhetschefen i arbetet med utveckling av våra processer, dagliga rutiner och arbetssätt i nära samarbete med dina kollegor. Du utvecklar, förändrar och kvalitetssäkrar våra arbetssätt på såväl strategisk som operativ nivå. Exempel på ansvarsområden är utveckling av enhetens ärendehantering (såväl förändrat arbetssätt som uppföljning), processutveckla och kvalitetssäkra förvaltningsplan för baskarta, utveckla våra arbetssätt och tjänster kopplat till drönare med mera. Det är viktigt att du ser och förstår hela enhetens samlade leveranser och kan navigera mellan dem. Tjänsten är ny vilket innebär möjlighet att forma innehållet tillsammans med enhetschefen. Kvalifikationer Du är civilingenjör inom lantmäteri, eller annan relevant högskoleutbildning inom samhällsbyggnad/kartografi som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du har erfarenhet av processutveckling, projektledning, och eller tjänsteägar/-produktägarskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • kommunal verksamhet inom samhällsbyggnadsområdet • vana av arbete med programvaror från ESRI, S-GROUP Solutions och NVDB samt BAL Personliga egenskaper • Du är strukturerad och har mycket god analytisk förmåga • Du är drivande, lösningsorienterad och levererar resultat • Du är positiv, engagerad och kommunikativ • Du har B-körkort Övrig information Sista ansökningsdag:  7 mars 2021 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Helsingborgs kommun
Hemsida: https://helsingborg.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Vårdutvecklare

Om jobbet
Vi erbjuder dig en spännande och stimulerande utmaning där du arbetar strategiskt och stödjande för att öka förmågan att bedriva en effektiv och personcentrerad vård av hög kvalitet Vi söker en verksamhetsutvecklare som med sin erfarenhet och kunskap vill vara med och utveckla Verksamhetsområde Medicin på Sjukhusen i väster (SV). Vi söker dig som är lyhörd, samarbetsorienterad, prestigelös, nyskapande och har ett genuint intresse för förändringsarbete. Du har stor erfarenhet av att leda utvecklingsarbeten inom hälso- och sjukvård. Det är viktigt att du har god pedagogisk förmåga och uppskattar att arbeta i grupp med kollegor som arbetar fokuserat mot samma mål. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med verksamhetschefen och klinikens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär att du på verksamhetsnivå utvecklar arbetssätt genom att initiera, planera och leda förbättringsarbeten samt följa upp, utvärdera, samordna och återföra arbetsresultat för lärande och förbättring. Du utgör en stödjande funktion genom kvalificerat kunskapsstöd till verksamhetschef, 1: a linjens chefer och nyckelfunktioner. Det innebär att vara metod- och analysstöd, samt vägleda och facilitera utveckling. Tillsammans med HR och Ekonomi utgör du ett ledningsstöd och bistår verksamhetschefen i framtagning och uppföljning av verksamhetsplan. Du analyserar och föreslår förbättringsarbete kopplat till avvikelserapportering, kvalitetsregister, produktions- och kapacitetsplanering samt resultatuppföljning kopplad till verksamhetsplanen. I uppdraget ingår att främja samarbete mellan olika enheter inom och utanför Sjukhusen i väster genom att vara en länk och kontaktperson gentemot andra verksamheter och processer i utvecklingsfrågor och förbättringsprojekt. Varje verksamhet inom SV har en verksamhetsutvecklare. Riktlinjen är att du arbetar i din verksamhet ca 80 % och resterande 20 % i förvaltningsövergripande uppdrag. Du ingår i verksamhetsledningen och är underställd verksamhetschef men rapporterar även till utvecklingschef i de förvaltningsövergripande uppdragen. Eftersom vår verksamhet omfattar fyra sjukhus kommer du att arbeta på dem alla men med bas på ett av dem, vilket vi kommer överens om. Kvalifikationer Önskvärda kvalifikationer är lämplig akademisk utbildning inom kvalitetsdriven verksamhetsutveckling eller motsvarande kunskapsområde. Du har ett genuint intresse för patient- och verksamhetsfrågor inom hälso- och sjukvård. Du har även praktisk erfarenhet av kvalitetsdriven verksamhetsutveckling, processutveckling, logistik eller motsvarande, gärna från hälso- och sjukvården. Att vara initiativrik och ha energin att entusiasmera och engagera andra är viktiga egenskaper såväl som att vara resultatinriktad. I rollen ingår mycket kontakter med såväl patienter, närstående som personal och chefer och därför behöver du ha en god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift. Vid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Sjukhusen i väster, Verksamhetsområde Medicin SV är en nybildad förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds Närsjukhus, Frölunda Specialistsjukhus och Kungälvs sjukhus. Vi ansvarar också för uppbyggnad och drift av Högsbo specialistsjukhus som ska ersätta Frölunda Specialistsjukhus på sikt. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Verksamhetsområde Medicin har på Alingsås Lasarett och Kungälvs sjukhus vårdavdelningar och dagvårdsverksamhet samt en omfattande akutverksamhet. Inom mottagningsverksamheterna finns specialiserade mottagningar inom internmedicin, kardiologi, hematologi, endokrinologi/diabetes och gastroenterologi. På Angereds Närsjukhus finns hjärt, diabetes och lungmottagning och på Frölunda specialistsjukhus hjärt och diabetesmottagning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ utvecklare

Om jobbet
Fastighetsavdelningen/Fastighetsstaben Är du utvecklingsorienterad, analytisk, serviceinriktad och har bred erfarenhet av att självständigt driva projekt? Då kan du vara vår nya verksamhetsutvecklare. Om uppdraget Som verksamhetsutvecklare har du en viktig roll i fastighetsavdelningens utvecklingsarbete. Du jobbar på uppdrag av fastighetsavdelningens ledningsgrupp och kommer ha en central roll i kommande förändringsarbeten. Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på de kommunala organisationerna. Vi behöver digitalisera, kvalitetssäkra och vidareutveckla effektiva och hållbara rutiner som hjälper oss att leverera den kundservice som våra kommuninvånare förtjänar. I din roll kommer du ha stor möjlighet att påverka fastighetsavdelningens utveckling. Du arbetar i en rådgivande, stödjande och utredande roll. I arbetet ingår att självständigt driva utvecklingsprojekt samtidigt som du även jobbar i team med många samarbeten såväl internt som externt. Vidare jobbar du aktivt för att identifiera, analysera och uppmärksamma utvecklingsbehov och har som uppgift att se till helheten och kundens bästa. Vi behöver någon som Trivs i en central roll med många kontakter både internt och externt. Du drivs av att effektivisera och kvalitetssäkra verksamheter utifrån ett kundperspektiv. Du är initiativrik, självgående och ansvarsfull. För att lyckas i rollen behöver du även en god social förmåga och en fallenhet för att sälja in dina idéer till olika målgrupper och skapa engagemang. Det är viktigt att du är prestigelös och kan tänka dig att hugga in där det behövs för att nå uppsatta mål. Du gillar att lösa problem och ta dig an nya utmaningar. Att vara anpassningsbar, nytänkande och uthållig är värdefulla egenskaper samtidigt som du behöver vara snabb på att sätta dig in i nya områden och navigera mellan detaljfrågor och helhetsperspektiv. Genom dina tidigare erfarenheter är du en van mötesmoderator som ser till att alla kommer till tals och att tydliga beslut fattas. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen[br] Meriterande är ingenjörsexamen inom verksamhetsutveckling, kvalitetsledning, industriell ekonomi eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet från en liknande utvecklingsroll • Goda IT-kunskaper • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Välkommen till oss Fastighetsavdelningens grunduppdrag är att ta fullt ansvar för lokalförsörjningen i Jönköpings kommun och har fokus på att arbeta för att öka servicen och kundnöjdheten. Hos oss får du jobba på en arbetsplats med engagerade och kompetenta kollegor där vi arbetar för att skapa en miljö där vi alla trivs och utvecklas. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringstiden. Övrigt Medarbetarskap i Jönköpings kommun kännetecknas av: • Förutsättningar och vilja till delaktighet • Medvetenhet och ansvar för verksamhetens utveckling • Professionellt förhållningssätt och lyhördhet • Strävan efter att öka sin självinsikt och stimulera varandra till ökat samarbete Upplysningar Enhetschef: Anette Almquist, Tel: 036-10 59 00 Vision: Rebecca Färgh, Tel. 036-10 29 25 Sveriges ingenjörer: Malin Strömberg, Tel. 036-10 24 45 Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.