På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

37 Lediga jobb

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Växjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verksamhetskonsult

Om jobbet
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7 000 anställda fördelade på 600 arbetsplatser och 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem helägda bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och besökare. Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjö kommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid. På utvecklingsavdelningen som tillhör kommunledningsförvaltningen är vi ca 20 medarbetare med uppdrag att driva och stödja strategiskt och operativt utvecklingsarbete. Vi arbetar med processbaserad verksamhetsutveckling i projekt- och uppdragsform, med fokus på hållbar utveckling, lärande, effektivitet och digitalisering. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som med stort driv och engagemang kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp Earth week. Earth week är Växjö kommuns hållbarhetsvecka som vänder sig till allmänheten; invånare, företag och besökare i syfte att öka kunskapen om och skapa engagemang för ett hållbart samhälle. Earth week genomförs tillsammans med förvaltningar och bolag inom Växjö kommun samt tillsammans med företag, organisationer och civilsamhälle. Utöver Earth week kommer du att arbeta med andra uppdrag kopplade till Växjö kommuns utvecklingsarbete ex planera och genomföra utvecklings- och utbildningsinsatser och att hantera inkommande remisser, skrivelser och ta fram beslutsunderlag m.m. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med minst tre år högskoleutbildning inom relevant område. För att lyckas i rollen behöver du kunskap om och/eller erfarenhet av att arbeta i eller leda projekt. Du förväntas vara drivande, självgående och initiativtagande. Det är viktigt med god samarbetsförmåga och du är bra på att skapa relationer. Du har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Arbetsgivare
Växjö kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Processledare till inköpsavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Kraftringen Energi AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Ditt nya jobb Som processledare på Kraftringen blir du en viktig del av inköpsavdelningen. Avdelningen, som är centraliserad under enhet Ekonomi, består av nio kompetenta och engagerade kollegor med gedigen erfarenhet. Det händer mycket inom inköp som just nu är i startgroparna med flertalet spännande projekt. Vi behöver därför stärka upp med en drivande och kommunikativ processledare som kan ta sig an nya utmaningar inom inköpsområdet. Här får du vara med och påverka Kraftringens framtida inköpsarbete samtidigt som du får möjlighet att jobba i en framtidsbransch som är mitt i en spännande förändringsfas. Som processledare har du det viktiga uppdraget att utveckla och effektivisera den operativa inköpsprocessen. Det gör du genom att affärsmässigt driva utvecklingen av inköpsprocesser och rutiner i hela vår organisation. Du agerar aktivt för att skapa ett vinnande samarbete och god kommunikation med dina kollegor samt Kraftringens leverantörer. Du kommer också vara ute i verksamheten för öka användandet av våra inköpsverktyg genom att hålla work-shops och utbildningar. En del av ditt dagliga arbete är administrativt då jobbar du med att standardisera, administrera och kvalitetssäkra informationen som finns i inköpsverktyget. Du kommer också att se över rutiner, instruktioner, mallar och statistik och ansvara för att genomföra de förändringar som krävs för en effektiv operativ inköpsprocess. Som processledare på Kraftringens inköpsavdelning är ditt uppdrag både strategiskt och operativt. Med start 2022 inför vi ett nytt system för våra operativa inköp. Du kommer med i införandeprojektet som är i sin linda, där målet är att både införa systemet men även ändra Kraftringenskoncernens sätt att göra inköp. För rätt person är det här en stor chans att vara med i ett verksamhetskritiskt förändringsprojekt från början till slut där uppdraget är att säkerställa att leveransen blir en succé som tas om hand och utvecklas. Du kommer att vara med på en spännande resa där du får lära känna hela vår organisation och utvecklas med oss. För rätt person finns stora möjligheter till såväl utveckling och fortsatta utmaningar. Vem är du? Du är en processmänniska uti fingerspetsarna, du går igång på att få sätta tänderna i en process som ska förbättras och effektiviseras. Ordning och reda är viktigt för dig men är inget självändamål utan det ligger till grund för din kvalitetsmedvetenhet. Du är proaktiv, drivande och har god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa samarbeten och är duktig på att bygga nätverk både internt och externt. Du är tydlig i din kommunikation, ledarskap och i dina beslut. Din profil - Eftergymnasial utbildning exempelvis ekonomi, teknik, logistik eller inköp - Ett par års erfarenhet av operativt inköpsarbete (P2P) - Det är meriterande med erfarenhet från projektledning och / eller införande av ekonomi eller inköpssystem Om Kraftringen Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen. Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma. Har cirka 300 000 energikunder och 550 medarbetare. Vi erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster. Du hittar oss alltid i närheten eller på www.kraftringen.se (https://jobb.bravura.se/www.kraftringen.se) Din ansökan Du ansöker med CV och urvalsfrågor senast den 19/9. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Andreas Lidén, [email protected] Frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, besvaras av rekryteringsspecialist Helena Liliendal-Hansen, 0723-22 12 24. Kraftringen gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning. Notera att vi inte tar emot ansökan via brev eller e-post, samt att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Kraftringen Energi AB (Publ)
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsansvarig sökes till Medborgarskolan Mälardalen

Arbetsgivare / Ort: Studieförbundet Medborgarskolan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verksamhetskonsult

Om jobbet
Medborgarskolan skapar mötesplatser för dig som söker kunskap, utveckling och upplevelser. Vår verksamhet inspirerar till lustfyllt och livslångt lärande. Våra kärnvärden är individen i centrum, utveckling i samverkan, ömsesidig respekt och kunskapens egenvärde. Medborgarskolan är indelad i åtta regioner. Medborgarskolan Mälardalen är en ideell förening som bedriver förutom traditionell folkbildning i egen regi och även på uppdrag av arbetsförmedlingen samt företagsutbildning. Medborgarskolan Mälardalen omfattar Sörmlands, Västmanlands samt Uppsala län och har idag sex lokalkontor. Vi ser nu med stor glädje att våra folkbildande mötesplatser fortsätter att utvecklas och därför nu behöver förstärka vårt arbetsteam med ytterligare en kollega Är du idéburen med ett stort samhällsengagemang som ser möjligheter i bildning, kultur och mångfaldsarbete och där människors behov och drivkrafter står i centrum? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Vår folkbildning vänder sig till etablerade och nybildande organisationer, föreningar och grupper som ser ett mervärde i att samarbeta med oss. Vi samverkar med kommuner och andra aktörer med målet att bidra till verksamhet som skapar sammanhang där människor möts och där olikheter betyder mycket för att stärka samanhållning och gemenskap. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att utforma relevant och efterfrågad folkbildning i form av studiecirklar och kulturaktiviteter. Arbetsbeskrivning Som verksamhetsansvarig jobbar du med idéarbete, utveckling och uppföljning av verksamheten. Ditt ansvar för att skapa och upprätthålla en nära och tillitsfull dialog och samverkan med dina kontaktpersoner i verksamheterna som du ansvarar för är en central del av tjänsten. I din roll är du ett viktigt stöd för föreningar och andra samarbeten i deras rekrytering och utbildning av ideellt arbetande cirkelledare och volontärer. Du knyter- och underhåller kontakter med relevanta samhällsaktörer samt hålla dig uppdaterad på vad som händer i regionens kommuner. Att vara driftig, affärsmedveten och fungera som verksamhetens ansikte utåt är andra viktiga delar i tjänsten. Du ansvarar själv för den administration som följer med arbetet och de krav som ställs på korrekt rapportering av den verksamhet du ansvarar för. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av att självständigt organisera och genomföra verksamhet så som till exempel föreläsningar, events eller utbildningar inom den ideella sektorn och/eller kultursektorn. Du behöver ha erfarenhet av arbete med verksamhet som rör någon eller flera av målgrupperna funktionsnedsatta (fysisk, psykisk och kognitiv funktionsnedsättning), utrikes födda, HBTQ, unga vuxna i ett utanförskap (utanför studier och arbetslivet). Har du arbetat i en samordnande funktion av ideellt engagemang, till exempel för cirkelledare inom folkbildningen, funktionärer inom idrotten eller volontärarbete i organisationer så är det ett plus. Datavana och goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift krävs för tjänsten. Som person är du kommunikativ med ett genuint intresse och förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos andra. Du har lätt för att bygga nätverk och relationer och trivs i att befinna dig i nya sammanhang. Du trivs med att arbeta resultatinriktat, du är en igångsättare, en person som med lätthet går från ord till handling till exempel med att sätta igång aktiviteter eller engagera människor som vill arbeta ideellt. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer att ha din huvudsakliga placering i Uppsala men du ingår i en regional arbetsgrupp som tillsammans utvecklar verksamhet i hela regionen vilket därför ställer krav på att du har körkort. Ansökan Sök tjänsten på www.medborgarskolan.se. Senast den 19 september vill vi ha din ansökan För ytterligare information eller frågor kring tjänsten kontakta regionchef Ingela Berggren på [email protected]
Arbetsgivare
Studieförbundet Medborgarskolan
Hemsida: http://www.medborgarskolan.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare inom supply chain för kommande uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Libera i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verksamhetskonsult

Om jobbet
Vi söker nu efter dig som är erfaren inom supply chain, planering och logistik kopplat till tillverkningsindustrin och är intresserad av interim-konsultuppdrag. Vi ser ett ökat behov av just denna kompetens hos våra kunder under kommande månader och vill därmed komma i kontakt med dig som är van att arbeta i projekt och som beskriver dig själv som ambitiös, framåtlutad och lösningsorienterad!   Vi ser gärna att du som söker har en bred erfarenhet av logistik- eller produktion och berört hela supply chain och arbetat ett antal år inom området. Du besitter gärna nedan egenskaper och kompetenser för att passa in i kommande uppdragsroller:   -  Projektledningsvana -  Planeringsvana -  Bedrivit effektiviseringsprojekt -  Djup kunskap i hantering av statistik -  Analytisk förmåga -  God vana av olika affärssystem (SAP, Monitor, Jeeves, Microsoft Dynamics) -  Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område   Till rollen som Projektledare inom Supply Chain söker vi dig som är en självgående och driven person som motiveras av möjligheten att få jobba med de bästa i branschen, hålla högt tempo och att ta stort eget ansvar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt har du flera års erfarenhet av att arbeta brett inom supply chain, logistik och planering. Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom ekonomi/supply chain/logistik och du talar engelska och svenska obehindrat.   Som person är du engagerad och framåtlutad och du trivs i en kontaktskapande roll där du får driva på beslut, skapa och presentera prognoser och komma med förbättringsförslag. Vi tror att du är medarbetaren som gillar att ligga steget före och som har förmågan att driva projekt effektivt som ”spindeln i nätet”.   Då detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag bearbetar vi ansökningarna löpande och kan snabbt komma att kontakta dig som matchar med de kunduppdrag som kommer in.   Välkommen med din ansökan redan idag!      
Arbetsgivare
Libera i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Organisationsutvecklare

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Planeringsavdelningen utgör ett kvalificerat stöd till universitetsledningen i strategiska frågor och i frågor rörande verksamhetsstyrning och utveckling. Avdelningen är en utrednings- och handläggningsresurs och samordnar universitetsövergripande frågor rörande utbildning och forskning. Planeringsavdelningen är organiserad i tre enheter och består av 32 medarbetare. Arbetsuppgifter: Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med att stödja och  koordinera utvecklings- och förändringsarbete inom ramen för universitetsförvaltningens uppdrag. Enheten för lednings- och utvecklingsstöd består av 13 medarbetare och inom enheten finns en grupp om fyra medarbetare  som stödjer universitetsledningen med att samordna och koordinera administrativ utveckling samt delta i projekt, uppdrag och utredningar. Gruppen ansvarar gemensamt för arbetsuppgifternas genomförande. Inom universitetsförvaltningen pågår löpande ett antal förändrings- och utvecklingsarbeten som med utgångspunkt i verksamhetens behov och krav syftar till att på olika sätt bidra till förbättring och effektivisering av administrationen vid universitetet. Kvalifikationskrav: Till den här befattningen söker vi dig som har akademisk examen med relevant inriktning. Du behöver ha bred kompetens inom verksamhetsutveckling såsom process- och projektmetodik och förbättringsarbete. För att lyckas i rollen behöver du ha flerårig erfarenhet från universitet, högskola eller liknande organisation. Du är van vid att arbeta nära ledning och chefer och att driva och stödja utvecklingsarbete i större komplexa organisationer. Gedigen erfarenhet inom ett eller flera områden såsom verksamhetsutveckling, processutveckling, projektledning är ett krav. Därutöver är god vana vid analys- och utredningsarbete meriterande. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad och har god prioriteringsförmåga. Du är flexibel i ditt arbetssätt och tar egna initiativ. Du har en god social kompetens och är bra på att bygga och bevara goda relationer. Du har även god pedagogisk och kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Anställningens omfattning: 100 % Upplysningar om anställningen lämnas av: Enhetschef Oskar Pettersson, 0701679276 eller [email protected]  Välkommen med din ansökan senast den 20 september 2021, UFV-PA 2021/3170. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.