På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Informationschef
Spela filmen

Informationschef

Informationschefer som har lägre svårighetsgrad på sina arbetsuppgifter arbetar med bland annat följande:

  • planerar, leder och samordnar verksamheten inom det egna ansvarsområdet
  • följer upp och utvärderar verksamheten mot uppsatta mål
  • vidtar eller föreslår åtgärder vid avvikelser
  • bedömer medarbetarnas arbetsinsatser
  • rekryterar nya medarbetare
  • utreder organisations- och arbetsformer, resurskrav och utbildningsbehov
     

Informationschefer som har högre svårighetsgrad på sina arbetsuppgifter arbetar med bland annat följande:

  • utarbetar förslag till policy och strategier samt metod och teknik för genomförande och uppföljning av verksamheten och dess resultat
  • gör prioriteringar och omdisponeringar
  • beslutar om åtgärder
  • svarar för organisations- och arbetsformer
  • ansvarar för personalutveckling

 

Informationschefer kan även ha andra yrkesroller och arbetstitlar.

Utbildning

Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som just informationschef.

Många nuvarande svenska informationschefer är utbildade Civilingenjörer, Civilekonomer eller Statsvetare, men det finns också exempel på att enhetschefer har andra utbildningar t.ex kandidatexamen i Ekonomi, i Internationella Relationer eller i Internationella Affärer alt andra eftergymnasiala utbildningar från högskola/universitet eller från en yrkeshögskola.

Att ha gått ledarskapsutbildning eller kurser i arbetsrätt, konflikthantering och coachande ledarskap är en klar fördel om man drömmer om att en dag bli en informationschef.

Bra grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Övrigt

2016 var medellönen för en man i Sverige ca 34100 kr/månad. Genomsnittslönen för hela den svenska arbetsmarknaden var under samma period ca 32800 kr/månad.
Källa: scb.se

Länktips

  • eup.se - European Youth Parliament create active citizens
  • kantarsifo.se - Reklammätningar
  • Tillväxtverket - är en statlig myndighet under Näringsdepartementet, som har regeringens uppdrag att främja hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt
  • uhr.se - BEDA, gemensamma betygsdatabasen
  • regeringen.se/ - Civila samhället
  • chef.se - Så olika är chefer i offentlig och privat sektor
  • ifn.se - Institutet för Näringslivsforskning
Visa mer
Visa mindre

18 Lediga jobb

Enhetschef sökes för kommunikation, IT och digitalisering

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationschef/Kommunikationschef

Om jobbet
Ref: 20210396 Arbetsuppgifter Vi söker en enhetschef för kommunikation, IT och digitalisering till förskoleförvaltningen i Malmö stad. Det är en nyinrättad tjänst på kommunikationsavdelningen och du får möjlighet att tillsammans med dina medarbetare utveckla en ny enhet. Du kommer att ansvara för verksamhet, ekonomi och medarbetare på enheten. Du leder arbetet för att nå uppsatta mål, identifierar, initierar, och genomför uppdrag inom ditt verksamhetsområde. Tillsammans med medarbetarna utvecklar du smarta arbetssätt, hittar synergieffekter och gör kloka prioriteringar utifrån verksamhetens behov. En viktig del för att lyckas i ditt arbete är att vara lösningsfokuserad och bygga upp och stärka samarbeten mellan funktioner inom hela förvaltningen.  Det är viktigt att du vill arbeta för ett bra arbetsklimat där medarbetarna ges möjlighet till att vara delaktiga i utvecklingen av enhetens arbete och samtidigt stimulerar till eget ansvarstagande.   Du kommer bland annat fokusera på att;  • Arbeta med hur förvaltningen ska bli ännu bättre på att tydliggöra och synliggöra verksamhetens uppdrag. • Leda och utveckla arbetet med förvaltningens digitala kanaler så att vår kommunikation förbättras, skapar värde och är anpassad efter målgruppernas behov och förutsättningar. • Fortsätta att utveckla en kommunikativ organisation genom att stärka chefers och medarbetares kommunikativa förmåga. • Fortsätta utvecklingen av förvaltningens proaktiva arbete med press- och externkommunikation. • Stärka vår långsiktiga och strategiska förmåga att ständigt ha en beredskap för händelser och kriser och tillgodose ett operativt stöd för verksamheten i händelser och krissituationer. Du kommer att ansvara för kommunikation, IT-support, digitalisering, beredskapsarbete samt förvaltningskontorets reception. Arbetet i IT-supporten och receptionen leds av en teamledare. Du rapporterar till förvaltningens kommunikationschef som är avdelningschef och som utgör en del av förvaltningsledningen. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp bestående av avdelningschef och enhetschef för nämndskansliet. Här förväntas du bidra till och delta i det gemensamma utvecklingsarbetet för avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har förmågan att sätta din egen roll och ditt verksamhetsområde i relation till övrig verksamhet i förvaltningen. Du har lätt för att skapa förtroendefulla och varaktiga relationer med medarbetare, kollegor och chefer och får energi av att arbeta tillsammans med andra för att nå uppsatta mål. Du behöver vara driven och strukturerad, ha ett engagerat ledarskap och trygg i din ledarroll, du har lätt för att fördela arbetsuppgifter, kan agera självständigt och vågar fatta beslut i det dagliga arbetet. Du förstår sammanhangen med att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förståelse för hur stora organisationer fungerar. Du har ledarerfarenhet med personalansvar och givetvis erfarenhet av kommunikationsarbete och digitalisering. Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning för området. Om arbetsplatsen Kommunikationsavdelningen har både en strategisk och en operativ roll och består av cirka 35 medarbetare. Vi är stolta över den bredd av kompetenser som finns på avdelningen och har en god arbetsmiljö med ett öppet och respektfullt arbetsklimat. Avdelningen ger både ett strategiskt och operativt stöd till nämnd, förvaltningsledning och verksamhet när det gäller intern- och extern kommunikation, IT och digitalisering, pressarbete, beredskap, offentlighet och sekretess, informationssäkerhet, dokument och ärendehantering samt handläggning av förvaltningsövergripande ärenden och utredningar. Avdelningen ansvarar för förvaltningsövergripande samordning av bland annat familjecentraler, öppna förskolor och kontakter med civilsamhället. På avdelningen finns dessutom funktioner för kundservice externt och internt. I förskoleförvaltningen är vi cirka 4700 medarbetare som varje dag möter 16 000 barn och deras vårdnadshavare på någon av våra 200 förskolor. Som medarbetare hos oss blir du del av en organisation där många spännande initiativ och idéer tar fart. När det gäller förskola vänds många blickar mot förskoleförvaltningen i Malmö stad. Det gillar vi. I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Anställningsform:Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt I denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.  
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast 16 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Store Communication & Interior Design Manager, IKEA Linköping

Arbetsgivare / Ort: Ingka AB / LINKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

VEM ÄR DU

Du har stark passion för heminredning och försäljning samtidigt som du letar efter en ny utmaning! Brinner du för kunden och detaljhandel samt tror på snabb, framtidsorienterad verksamhet – då är detta något för dig.

Du är intresserad av människor, människors liv hemma och människors shoppingbeteende och kan påverka, överraska och inspirera människor med kreativa idéer, lysande lösningar och perspektiv som tillför värde till IKEA och stöder företaget i en tid av förändring. Du vet verkligen hur du kan inspirera människorna omkring dig med din förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter för att utveckla och skapa tillväxt. Du har ledarerfarenhet inom detaljhandel och heminredning, genom vilken du har utvecklat en grundlig förståelse för verksamheten och de viktigaste delarna som används för att planera, följa upp och styra verksamheten, medan du fortfarande använder ditt kreativa tankesätt att komma med nya, spännande lösningar som lockar och inspirerar kunderna. Du trivs med att arbeta i en miljö där förändringar är en del av vardagen. I ditt dagliga arbete är du proaktiv och fattar beslut snabbt baserat på din kunskap och expertis inom området, vilket säkerställer en effektiv Com & In-funktion i varuhuset.

Flerårig ledarerfarenhet är ett krav och erfarenhet/utbildning inom Visual merchandising/Interior design är meriterande.

EN DAG I DITT LIV MED OSS

Det övergripande syftet med rollen är att leda, utveckla och inspirera Com&In-teamet och övriga funktioner i varuhuset för att öka heminredningsintresset och skapa efterfrågan på heminredningslösningar och kunskap på den lokala marknaden. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för layout, sortimentspresentation och kommunikation och därigenom bidra till att positionera IKEA i lokalområdet som en ledare i livet hemma.

Du kommer bland annat att:

• Leda och inspirera Com & In-teamet att använda kunskap om IKEA heminredning och människors liv hemma för att utveckla verksamheten.

• Säkra vitalitet och säsongsanpassning i varuhuset genom att skapa och implementera den kommersiella kalendern tillsammans med Commercial team.

• Leda Com & In-teamet när det gäller att säkra relevant och inspirerande sortimentspresentation, en optimal layout och en effektiv kommunikation som bygger IKEA-varumärket och distanserar oss från konkurrenterna.

• Se till att Commercial team har rätt förståelse för layout, sortimentspresentation och kommunikation och därigenom bidra till korrekta ”ways of working”.

• Bidra med kunskap om människors liv hemma i skapandet och genomförandet av affärsplanen.

TILLSAMMANS SOM ETT TEAM

Com&In-teamet i Linköping består av Com&In-chef, 3 avdelningschefer och 10-15 medarbetare. Du är också en viktig medlem i ledningsgruppen och där förväntas du bidra både med din expertis från ditt specifika område men även i övergripande varuhusfrågor där du bidrar med hela din samlade erfarenhet. Under de senaste året har vi lagt grunden genom Concept Review och Commersial Review standard. Länge har det handlat varuhuset, nu kliver vi in en ny era där vi leder vår verksamhet och möter våra kunder utifrån ett marknadsperspektiv. Vi vill skapa ett möte i världsklass oavsett hur kunden väljer att möta oss. Vill du vara med och ta nästa steg?

ANSÖK NU!

Tjänsten är heltid, tills vidare med start enligt överenskommelse. Om du har några frågor angående tjänsten, tveka inte att kontakta Maria Ängsberg, varuhuschef [email protected]

Om du har frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Ulrika Petersson, rekryteringsspecialist, [email protected]

Sista ansökningsdag är den 16 maj. Intervjuer kommer att göras löpande!

Välkommen med din ansökan!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Ingka AB
Svedengatan 7
58111 LINKÖPING
Ansökan
Ansök senast 16 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Contentchef

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationschef/Kommunikationschef

Om jobbet
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. Göteborgs Stadsmission värnar om alla människors lika värde, oavsett livssituation. Vi erbjuder akut hjälp och långsiktigt stöd för människor som lever i hemlöshet, fattigdom och social utsatthet. Vill du vara med oss i kampen för ett mänskligare samhälle för alla? Rollen som Contentchef Du leder arbetet i vår kommunikationsgrupp och ingår i insamlings- och kommunikationsteamet. Teamet ansvarar för insamling av medel från bl.a. privatpersoner och företag samt för marknadsföring och kommunikation för alla verksamheter inom Göteborgs Stadsmission. Teamet består av specialister inom kommunikation, marknadsföring och försäljning. Rollen är ny och rapporterar till marknads- och kommunikationschefen. Som contentchef har du en nyckelroll i att utveckla och stärka Göteborg Stadsmissions kommunikation och varumärke. Rollen innebär att kunna hålla ihop vår kommunikation med olika målgrupper som gåvogivare, secondhandkunder, kunder inom kommun och region samt medarbetare och volontärer. Du kommer därmed att spela en mycket viktig roll i organisationens arbete med att göra mer för fler. Dina främsta arbetsuppgifter är: - Leda och ansvara för fortsatt utveckling av Göteborg Stadsmissions kommunikation och varumärke - Utveckla och förbättra våra arbetssätt och kanaler - Personalansvar för tre medarbetare inom kommunikation. - Organisera, planera och följa upp på organisationens kommunikationsarbete. - Delta aktivt i det dagliga operativa arbetet med att skapa innehåll - Arbeta aktivt för att möjliggöra ökad räckvidd, synlighet och engagemang i alla våra kanaler - Fungera som ett stöd och en rådgivande funktion i kommunikationsfrågor gentemot hela organisationen - Kunna företräda Göteborgs Stadsmission externt. - Rapportera till marknadschef- och kommunikationschef samt delta i Insamling & Kommunikationsteamets ledningsgrupp. Vem är du? Vi söker en erfaren kommunikatör med ett genuint samhällsengagemang. Du har god erfarenhet av att leda och driva kommunikations- och varumärkesprocesser samt förmåga att snabbt växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du har också erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare både på individ- och gruppnivå. Utbildning och erfarenhet: - Akademisk examen inom kommunikation - Minst 5 års erfarenhet av att leda kvalificerade kreativa processer och varumärkesutveckling - Erfarenhet av att leda och inspirera medarbetare. - Mycket goda kunskaper i att skapa innehåll och kommunikation - Mycket goda kunskaper inom datadriven och digital kommunikation - Meriterande med erfarenhet från idéburen sektor   Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här: https://www.stadsmissionen.org/om-oss/var-vardegrund/ Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 % dagtid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2021-05-16. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! För frågor om tjänsten kontaktas Tomas Carlström, marknads- och kommunikationschef, telefonnummer 031-755 3615.   Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission? Hemsida: www.stadsmissionen.org Facebook: Göteborgs stadsmission Linkedin: Göteborgs stadsmission Instagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg   Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://bit.ly/2FAdCNO Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.    
Arbetsgivare
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr
Ansökan
Ansök senast 16 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef för Kommunikation och varumärke

Arbetsgivare / Ort: Luleå Tekniska Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 maj (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationschef/Kommunikationschef

Om jobbet
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som LKAB, Ericsson, Boliden, ABB, Epiroc och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 770 anställda och 17 200 studenter. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt för ett fossilfritt samhälle. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och vi har även ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Det pågår en spännande utveckling inom universitetets kommunikationsarbete, vi arbetar bland annat aktivt med nya kommunikationskanaler och ökad digitalisering för att nå våra intressenter och partners på bästa sätt. Vi söker nu en chef till Enheten för kommunikation och varumärke, som ingår i Avdelningen för kommunikation och samverkan. Enheten har dels i uppdrag att leda och utveckla varumärket Luleå tekniska universitetet, dels att driva, förankra och utveckla det samlade kommunikationsarbete som omfattar forsknings-, utbildnings- och internkommunikation. På avdelningen finns även Enheten samverkan och studentrekrytering som omfattar innovationskontor, studentrekrytering och stöd för extern samverkan. De två enheterna arbetar nära varandra och koordinerar många gemensamma frågor. I rollen som enhetschef leder du arbetet, genom dialog och förankring säkerställer du rätt prioriteringar och effektivt nyttjande av tillgängliga resurser. Du har personalansvar för enhetens 17 medarbetare, ingår i avdelningens ledningsgrupp och är direkt underställd avdelningschefen för Kommunikation och samverkan. Du arbetar genom coachande och stödjande ledarskap som ger medarbetarna utrymme att nyttja sin fulla potential. Du arbetar med att utveckla universitetets samlade kommunikationsarbete som omfattar forsknings-, utbildnings- och internkommunikation.  Där ingår bland annat strategier för att stärka universitets varumärke, attrahera studenter, kompetens, partners och finansiärer samt nyttiggöra kunskap. Kvalifikationer Vi söker dig med en relevant akademisk examen och dokumenterad ledarerfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med och leda arbete inom kommunikations- och varumärkesområdet samt erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete inom en stor organisation. Du är van att strukturera och prioritera arbetet utifrån tillgängliga resurser. Då universitetet verkar i en internationell miljö är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl i tal som i skrift. Som person är du strategisk, analytisk och kommunikativ. Du inspirerar dina medarbetare till förändring, effektivitet och hög kvalitet. Du skapar goda relationer och har förmåga att upprätthålla ett stort nätverk. Vi erbjuder dig ett arbete som är både utmanande och inspirerande i en kreativ och innovativ miljö. Om du är en drivande visionär med stort ansvarstagande och vill vara med i universitetets fortsatta utveckling är du välkommen med din ansökan. Omfattning och ort Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Provanställning kan komma att tillämpas. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Mia Oldenburg, avdelningschef Kommunikation och samverkan, [email protected], 0920-49 1757, Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 1529 [email protected] och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 17 maj 2021 Referensnummer: 530-2021  
Arbetsgivare
Luleå Tekniska Universitet
Hemsida: http://www.ltu.se
Ansökan
Ansök senast 17 maj (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Product Marketing Specialist - TietoEVRY

Arbetsgivare / Ort: Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 maj (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationschef/Kommunikationschef

Om jobbet
Do you want to have a role with importance at the biggest IT and digitalization company in the Nordics? With a unique combination of global capabilities and local presence, TietoEVRY currently serves customers in more than 90 countries around the world – creating digital advantage for millions every day. Are you ready to make an impact?    We are looking for a Product Marketing Specialist to join our Product Management team within Industry software, Education. With more than 40 years of experience in education systems across the Nordics, TietoEVRY Education solutions supply schools with innovative and well-designed tools and services. Our solutions are reliable and secure, simplifying daily work and enabling more focus on learning. Are you the one we are looking for? As the Product Marketing Specialist, you are responsible for planning and executing the marketing and communications strategy for the entire portfolio. You should have a good product understanding together with broad marketing and communication skills, as your mission will be to create and communicate the value proposition of the portfolio, including creation of product marketing material, to different target audiences through relevant channels. About the role: Primary focus will be on driving content creation in cooperation with our content- and copywriting agency.The role also requires graphical skills, as well as experience in the digital marketing area.     Having an up-to-date market insight when creating the product marketing material and content will be crucial, so networking with internal product managers, sales, consulting and customers is also important. About the working and operating environment: You will work closely with Product Managers who are the product owners and who plan the future development of the portfolio.We work as a team and you will also have a connection to the central marketing organization for general marketing and communication related guidelines and meetings.You will report to the Head of Market Insight and Release Management in the Product organization. What Market Insight & Release offers you: We offer you an opportunity to make a difference - our Education solutions and services have a direct impact on people in society every day with +600 000 users.We offer you good benefits and inspiring colleagues.We believe in openness, independent thinking and in giving our people the freedom to be their exceptional selves.With us you will be working with highly skilled professionals in an international and multidimensional environment. To enjoy working with us in this role, we believe that you have: A degree in either marketing, communications and/or business. Technical studies in addition are a plus.4-10 years of working experience in marketing, sales, communications or product management.Experience in digital products and services or other relevant experience.Good writing, editing and storytelling skills, versatility and flexibility are appreciated.Product/solution marketing experience, especially in developing value propositions and value argumentation.Experience within graphical design and digital marketing tools. The computer software programs include Adobe Illustrator, Adobe Photoshop and Microsoft PowerPoint.Strong project management skills.You are fluent in both Swedish and English. Knowledge of Finnish and/or Norwegian is an advantage. We are looking for a person who is going to lead the product marketing work, therefor you have strong management skills, and you will drive action through marketing campaigns, product launches, events and will keep our digital channels up to date with relevant product information and stories based on analytics of the target group reach. As a person you have a strategic mindset and are a doer with a proactive and hands-on attitude. You take ownership of project results and quality, and drive execution to add customer value. You are flexible, structured and love to work in an environment with high speed. We expect you to be an open team player with networking skills. You are continuously interested in learning and improvement and you are not afraid to be a driving force to make things happen.  Are you the one? In this recruitment TietoEVRY cooperate with HRM Affärsutveckling. If you have questions about the position please contact HRM researcher Amanda Scheutz at [email protected] or +46 70-522 88 72, or responsible consultant Jeanette Reuterskiöld at [email protected] Apply by submitting your resume and cover letter via by clicking "Apply here" no later than the 18th of May. Interviews will be held continuously, and we recommend you submit your application as soon as possible.
Arbetsgivare
Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB
Hemsida: http://www.hrmab.se/
Ansökan
Ansök senast 18 maj (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.