På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personaladministratör

Personaladministratör

Som personaladministratör tar man hand om det administrativa arbetet kring personal på företaget eller i organisationen.

Det kan innebära att ta hand om nyrekryteringar, avtal, introduktion av nyanställda, friskvård, pensioner och löner. Innehåll i arbetsuppgifterna kan variera ganska mycket, beroende på vilket och hur stort företaget eller organisation man är anställd i.

Utbildning

Ett vanligt krav är för att få anställning är någon form av eftergymnasial utbildning, på högskola/universitet eller på en Yrkeshögskola. Helst ska utbildningen ha juridisk, ekonomisk eller beteendevetenskaplig inriktning. 

Övrigt

En person med personalvetarkompetens kan arbeta som Head of talent transformation, som ser till att människors kompetens omsätts i praktiken.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

88 Lediga jobb

Bemanningsadministratör

Arbetsgivare / Ort: Skellefteå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det. Vi söker nu en serviceinriktad bemanningsadministratör som vill vara med och bidra till ett framtida Skellefteå. Bemanningscenter ansvarar för administration av bemanning samt personalförmedling. Verksamhetens kunder är chefer, medarbetare och brukare inom Stöd och service samt Vård och omsorg ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsadministratör kommer du att ansvara för att samordna behovet av korttidsvikarier. Bokningar av vikarier sker genom bemanningssystemet TimeCare Pool. I dina arbetsuppgifter ingår även att introducera chefer och nya vikarier i TimeCare Pool. Bemanningscenter har öppet alla årets dagar, vilket innebär att anställningen avser även helgtjänstgöring. Du deltar aktivt i bemanningsgruppens utvecklingsarbeten, men även andra uppdrag som rör personal- och verksamhetsutveckling kan förekomma. Du håller dig uppdaterad i förändringar av administrativa rutiner, riktlinjer och de system du arbetar i. KVALIFIKATIONER Du är en erfaren och skicklig administratör med god kunskap kring olika frågor som regleras i LAS. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i TimeCarePool i rollen som bemanningsadministratör och i WinLas. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av andra rekrytering- och bemanningsfrågor. Du är van att använda datorn som ditt främsta arbetsredskap och förstår vikten av god kommunikation, både skriftligt och muntligt. För tjänsten krävs fullständiga gymnasiebetyg. Som person är du van vid att strukturera, hålla ordning och reda och att prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Du trivs i en serviceinriktad roll, gillar att ha kundkontakter och träffa många människor . Du ser möjligheter och vågar komma med nya idéer och infallsvinklar. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 140 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Arbetsgivare
Skellefteå kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Extra jobb inom bemanning

Arbetsgivare / Ort: L&S Assistans AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Personaladministratör

Färdigheter
Meriterande
  • Personaladministration

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker fler kollegor som i första hand vill jobba varannan helg och vardagskvällar. Vi söker dig som har en god känsla för service och har lätt för att bemöta människor. Du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt har en grundläggande kunskap av internetanvändning. Det är meriterande om du har tidigare kunskap om personalansvar och bemanning.

Vi är ett assistansbolag som har en jourtelefon för våra anställda att vända sig till vid sjukdom/VAB/akuta händelser med mera. Dina arbetsuppgifter kommer därmed bestå av att ta emot frånvaro per telefon och sedan hitta en ersättare för arbetspasset.

Vår jour är bemannad alla dagar, året runt mellan kl. 06.00-21.00 och vi söker nu dig som vill jobba extra, kanske vid sidan av dina studier eller annan sysselsättning.

Om LS Assistans

LS Assistans grundades 2011 i Umeå och har verksamhet i hela Sverige. Vi är ett norrländskt familjeföretag som levererar personlig assistans med hög kvalitet. Vi drivs av en stark värdegrund och jobbar med snabba, enkla beslutsvägar.

Vårt mål är att tillgodose varje kunds individuella och specifika behov. Vi vill vara ett föredöme och ledande i branschen. Vi arbetar medvetet för jämställdhet, delaktighet och mångfald för att värna om individens olika behov och genom detta kunna ge bästa möjliga assistans.

Vi ser personalen som en långsiktig investering. Medarbetare som trivs, blir sedda och är delaktiga i vår verksamhet är för oss vår viktigaste resurs. Som anställd hos oss får du utbildning, bra anställningsförhållanden och god lön.

Vi erbjuder dig ett viktigt jobb där din vilja och ditt engagemang är avgörande för assistansens kvalitet.

Vill du vara med och göra skillnad? Sök då till oss på LS Assistans!

Arbetsgivare
L&S Assistans AB
Formvägen 16
90621 Umeå
Hemsida: https://lsassistans.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arriva söker Personalutvecklare till busstrafiken i Kristianstad

Arbetsgivare / Ort: Arriva Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Arriva kör stad- och regiontrafiken i och runt Kristianstad på uppdrag av Skånetrafiken. För att kunna driva busstrafiken på bästa sätt behöver vi duktiga medarbetare och ett ledarskap som skapar förutsättningarna för våra förare i vardagen. Därför söker vi nu en Personalutvecklare som vill vara en del av vårt härliga team. Om jobbet Tjänsten som Personalutvecklare är en utpräglad servicefunktion där ett utvecklat samarbete och kommunikation med våra bussförare samt övriga tjänstegrenar är nyckeln till framgång. Du blir en del av ett team som bidrar till att leda trafikområdets dagliga verksamhet på ett positivt sätt för såväl företaget som för våra kunder.  Huvudsakligen blir dina arbetsuppgifter att: • Stötta i rekryteringsprocessen. • Hålla nära kontakt med bussförare och ge konstruktiv och tydlig feedback. • Utföra coachningssamtal och resultatuppföljning med förarna. • Hjälp vid utredning och uppföljning vid skador och händelser. • Kontroll och analys av färdskrivarandvändningen. • Följa upp personalens uppsatta mål för körning genom analys av förarstöd. • Vara behjälplig i framkomlighetsforum. Din bakgrund Vi söker dig som tycker om att utveckla människor och vill påverka vår dagliga leverans. Att du har D-körkort och några år i branschen är ett absolut krav. Våra värderingar, One Arriva, Doing the right thing, Great custumer experience och Thinking beyond genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på Arrriva.  Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och fram i tid till, jobb, skola eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, hela resan! Om Arriva I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa!   Sökning av tjänst Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande då det är en underrepresenterad grupp bland bussförare. Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2021-09-26. Om detta låter intressant så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta trafikchef Martin Frennessen på [email protected]
Arbetsgivare
Arriva Sverige AB
Hemsida: http://www.arriva.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bemannare till Stab kompetensförsörjning, Nacka kommun

Arbetsgivare / Ort: Nacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Brinner du för kompetensförsörjning och vill bidra till att en kommun i framkant fortsätter att skapa välfärdstjänster i världsklass för våra kommuninvånare? Då en av oss på Stab kompetensförsörjning går på föräldraledighet vid årsskiftet söker vi en driven kollega som vill vara en del av vårat härliga bemanningsteam. Låter det intressant? Läs då vidare. Arbetsbeskrivning Som bemannare erbjuds du ett mångsidigt och brett arbete inom kompetensförsörjning. Det innebär att du tillsammans med oss ser till att kommunens verksamheter inom vård och omsorg har rätt kompetens på plats, både kortsiktigt och långsiktigt. Tjänstens huvudfokus är vikariebemanning, men utöver detta så kommer du också tillsammans med närmaste kollegorna arbeta med bland annat: - Kompetensförsörjningsfrågor och rekrytering inför sommaren - Arbetsrätt, LAS - Utveckla processer och rutiner - Statistik, nyckeltal och uppföljning Tjänsten är ett föräldravikariat på 10-12 månader, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett bra första jobb inom HR-området där du får möjlighet att utvecklas. Under hösten kommer vi påbörja en ny spännande fas i vår verksamhetsutveckling där vi kommer att fokusera på bemanningsekonomi, schemaoptimering och resurshantering. Du kommer tillsammans med kollegorna vara en del i det arbetet. Du erbjuds även viktig erfarenhet från offentlig sektor, en sektor där vårt dagliga arbete gör skillnad för medborgarnas vardag. Du får stort inflytande över att planera ditt arbete och efter pandemin så ser vi fram emot en bra blandning av distans- och kontorsarbete. Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har en examen inom HR-området eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet, tex inom service, bemanning eller administration. Du tycker att det är roligt att arbeta med siffror och statistik och har lätt för att sätta dig in i olika system. Det är meriterande om du har systemvana från schemaläggningssystem sedan tidigare. Då rollen innebär många kontakter med våra vikarier, verksamheter och kollegor krävs det att du har en god social förmåga och är kommunikativt skicklig i både tal och skrift. Periodvis är det högt tempo vilket ställer krav på stresstålighet och förmåga att hantera flera parallella processer samtidigt. Därför bör du även kunna arbeta systematiskt och strukturerat. Som person är du serviceinriktad med viljan att alltid se lösningar istället för problem. Du är driven och vill gärna vara delaktig och bidra med dina idéer. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vi på Stab kompetensförsörjning är en stödverksamhet inom kommunens produktionsområde Välfärd samhällsservice. Vårt uppdrag är att erbjuda kvalificerat stöd gentemot chefer och driva frågor inom kompetensförsörjning framåt. Det innebär att vi t.ex. rekryterar, bemannar och hanterar arbetsrättsliga frågor. Vi arbetar också strategiskt genom olika utvecklingsprojekt med målsättningen om att vara bäst på kompetensförsörjning. Verksamheten är organiserad i tre team som består av rekryteringsspecialister och bemannare. Totalt är vi 14 medarbetare som sitter i ett nybyggt kontor, centralt i Sickla köpkvarter. Vi är ett ansvarstagande och ambitiöst gäng, som ställer upp för varandra och hoppar gärna på nya idéer. Vårt mindset är att vara lösningsfokuserade och att det ska vara kul på jobbet! Läs gärna mer om oss och våra verksamheter på http://www.nacka.se. Om anställningen Föräldravikariat på 10-12 månader med möjlighet till förlängning Månadslön Tillträde enligt överenskommelse Arbetstider är dagtid måndag-fredag Om rekryteringsprocessen Rekryteringsprocessen består av två intervjuer, test och referenstagning. Du är välkommen med din ansökan senast den 26/9 2021! Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande. Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Arbetsgivare
Nacka kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Effektiv administratör sökes för tillfälligt uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Bonliva AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu en noggrann och effektiv administratör för ett kortare uppdrag med start snarast möjligt. Tjänsten kommer innefatta digital avtalsadministration och arkivering och kommer uppskattningsvis pågå i 8-10 veckor, med eventuell möjlighet till förlängning. DIN PROFIL Vi ser gärna att du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad som person, med ett gott öga för siffror. Du tycker om att driva ditt arbete självständigt men är en lagspelare som backar upp dina kollegor vid behov. Du har minst en gymnasial utbildning och det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete. Formella krav: - Gymnasieexamen - God datorvana, gärna av Mac och Officepaketet - Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift är en förutsättning VAD VI ERBJUDER DIG Vi erbjuder dig en utvecklande och lärorik roll i ett expansivt bolag där vi värnar om en omtänksam arbetsplats. Du kommer tillbringa dagarna med ett positivt och energifullt team i våra nyrenoverade lokaler på två plan i centrala Stockholm. Som medarbetare har du tillgång till bland annat eget gym och gemensamma träningspass. OM URVALSPROCESSEN Urval sker löpande med mål om omgående tillsättning, så var snabb med din ansökan! I första skedet kommer vi att ha en telefonintervju som följs upp av en personlig intervju för de kandidater som går vidare. Alla våra slutkandidater gör sedan ett testcase i sista skedet av anställningsprocessen följt av referenstagningar. Arbetstider: Kontorstider med viss möjlighet till flexibilitet. Omfattning: 50-100% under uppskattningsvis 8 veckors tid. Eventuellt kan det bli aktuellt med förlängning. Anställningsform: Intermittent avtal med timersättning. Start: Omgående Plats: Stockholm OM OSS Bonliva är Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsbolag inom vård och omsorg. Sedan starten 2011 har vi agerat efter en vision om en mer jämlik välfärd, för bättre liv. ANSÖKAN OCH KONTAKT Ansökan skickar du direkt här via ansökningsformuläret. För frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Bonliva AB
Hemsida: https://bonliva.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.