På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Beteendestrateg
Spela filmen

Beteendestrateg

Som beteendestrateg arbetar man med att utveckla och tillämpa modeller för beteendeinsatser sk "nudging" (”en liten knuff i rätt riktning”), för att stimulera till de mest ändamålsenliga valen i olika situationer.

Beteendestrategen initierar, samordnar och genomför aktiviteter i samverkan med andra aktörer. Ett viktigt initialt fokus för en beteendestrateg är att stödja och stimulera till beteendeinsatser hos andra samhällsaktörer inom ramen för "Forum för miljösmart konsumtion och livsstil".

I rollen ingår även att sprida goda exempel som stimulerar konsumenter till mer miljösmarta konsumtionsmönster och bidrar till att information om konsumtionens miljöpåverkan är lättillgänglig, känd och användbar. 

Utbildning

För att kunna få jobb som beteendestrateg behöver man ha en akademisk utbildning.

Erfarenhet av att arbeta med beteendeinsatser kan också ställas om ett krav, gärna med inriktning mot miljömässigt hållbar utveckling. Det är meriterande om man har kunskaper om individers beteende i valsituationer. 

Beteendestrateger måste också kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska och på engelska.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs är bl a  prestigelös, drivande, självständig, analytisk och har fokus på uppdrag och resultat, initiativförmåga, engagemang och en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Man måste också vara bra på att samverka, vara lösningsorienterad och våga prova nya vägar samt alltid bemöta människor med omtanke och med respekt.

Visste du att...?

... om man har kunskaper inom psykologi / beteendevetenskap, kan man kanske få jobb som personal mental trainer, vars huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta människor mentalt för att de ska kunna uppnå professionella och personliga mål och skaffa eller bibehålla en känsla av större meningsfullhet i jobbet och i livet som helhet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

486 Lediga jobb

Jobbmaskinen söker handledare/handläggare till arbetsmarknadsprojekt i H...

Arbetsgivare / Ort: Jobbmaskinen AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Tillbaka till lediga jobb (http://jobbmaskinen.se/lediga-tjanster/) Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året. Tjänsten är nystartad och vi arbetar nu löpande med att utveckla den i flera städer. Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier. Om tjänsten: Vi söker dig som vill arbeta i ett ungt arbetslag och använda datorn och telefonen som främsta arbetsredskap. I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen. Arbetet är främst utformat så att du främst kommer sitta i egna individuella coachsamtal med deltagaren(på plats och i telefon). Du kommer kunna välja bland våra kontor var du vill bli placerad! Just nu är tjänsten Corona-anpassad och arbetet kan till stor del utföras från valfri plats till årsskiftet. Om dig: Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess. Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ. Om ansökan: Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev. Har du frågor kring tjänsten? Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till [email protected]
Arbetsgivare
Jobbmaskinen AB
Hemsida: http://www.jobbmaskinen.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Rekryterande konsultchef till Nexer Infrastructure AB i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Nexer AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Teamet i Göteborg består idag av åtta personer i roller som säljare, rekryterare och konsultchef, vilka du kommer arbeta tätt tillsammans med. Dessutom har vi ca 90 medarbetare som är ute hos våra kunder dagligen och hjälper dem att förenkla sin vardag. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi har därför högt i tak och varvar sociala evenemang med engagerat arbete. Vi söker nu dig som vill bli en del av oss och fortsätta sträva efter att bli det självklara valet för konsulter inom IT-infrastruktur. Du kommer in i ett företag under stark tillväxt och blir en del av en företagskultur med stort utrymme för innovation, passion och entreprenörskraft. Om Nexer Infrastructure AB Huvudfokus och specialisering inom vårt bolag ligger på att hitta motiverade & engagerade människor som vill arbeta inom drift, support & infrastruktur. Vi jobbar aktivt med att träffa framtida talanger varje dag och hjälper dem att nå sina karriärdrömmar och mål. Vi är ett IT-konsultbolag där konsulterna kan inspireras, utvecklas och ta lärdom av sina kollegor. Om tjänsten I tjänsten som rekryterande konsultchef för vårt nya affärsområde Drift kommer du att ha en avgörande roll i vår verksamhet och vara en viktig del i vår fortsatta tillväxt och framgång. Du kommer att vara personalansvarig och tillika lönesättande chef för en del av våra konsulter och du förväntas stötta dem i sina respektive karriärer, både med utveckling och coaching inom drift & infrastrukturområdet. Du kommer ansvara för hela rekryteringsprocessen från start till mål vilket innebär kravprofil hos kund, search och intervju av potentiella kandidater. Du kommer även presentera kandidater till våra kunder samt förhandla anställningsavtal med potentiella konsulter. I rollen ingår även uppföljning med medarbetarna i deras uppdrag och säkerställa att de trivs och har de förutsättningar som behövs för att lyckas. Du håller även lön- och utvecklingssamtal samt genomför uppföljningar med våra kunder. Du kommer även att arbeta med employer branding och representera Nexer Infrastructure i olika forum. Vi är idag ca 120 medarbetare i företaget med placering i både Göteborg & Stockholm Vem är du? Du behöver vara målmedveten, ansvarstagande och vara en teamplayer. Våra värderingar Passion & Execution präglar allt vi tar oss för. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom rekrytering och ser detta tillsammans med personalansvar som en spännande utmaning. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då båda språken används dagligen i arbetet. Det är av stor vikt att du vill arbeta i ett högt tempo i ett mindre team med bra sammanhållning. Vi är skickliga på det vi gör, men glömmer inte bort att ha roligt längst vägen. Vårt bolag har en stark tillväxtplan, varför det också är viktigt att du vill vara med och bygga upp driftsenheten tillsammans med oss i Göteborg. Välkommen till ett framgångsrikt konsultföretag där du är med och påverkar! www.nexergroup.com/infrastructure Ansökan Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Jimmie Johansson, [email protected] Om Nexer Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort. På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.
Arbetsgivare
Nexer AB
Hemsida: https://www.sigmait.se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker dig som vill jobba som kund- och konsultansvarig

Arbetsgivare / Ort: G.O.A.T Accelerate AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Personalansvarig

Om jobbet

Vi hjälper nu en av våra kunder att hitta deras nästa kund-och konsultansvarigstjärna. Vår kund är ett bemanningsföretag som nu behöver förstärka sitt team i Stockholm. Vi är därför på jakt efter en driven och förtroende ingivande person som brinner för att bygga relationer och vill jobba inom vård och bemanningsbranschen. Kan det vara du?

Om rollen

Som kund- och konsultansvarig är du ansiktet utåt och en viktigt del i bemanningsprocessen. Du kommer bygga nya relationer med blivande kollegor och sökande kandidater för roller inom vården så som: sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor, läkare och undersköterskor. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat mindre team där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att bemanna i hela Sverige.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvara för bemanningsprocessen
  • Ansvara för matchning konsult-uppdrag
  • Medverka i bearbetning av nya konsulter
  • Ansvara för bearbetning av befintliga konsulter
  • Medverka i nykundsbearbetning
  • Ansvara för bearbetning av befintliga kunder
  • Ta fram underlag till lön och faktura


Vad krävs av dig för att DU ska lyckas i denna roll?

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av bemanning och brinner för rekrytering. Det är meriterande om du har tidigare arbetat med rekrytering inom sjukvårdbemanning eller själv har en bakgrund inom vården. Som person är du handlingskraftig, målinriktad, stresstålig, prestigelös och van med många bollar i luften. Utöver det har du mycket god förmåga att kommunicera samt skapa och vårda relationer med kunder och konsulter. Det är viktigt att du har en förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete. Sist men inte minst är du saklig och professionell i din yrkesroll.

Vad kunden erbjuder

  • Flexibla arbetstider med frihet under ansvar
  • Trygg och hälsosam anställning
  • Ett härligt gäng som gärna träffas på en spontan AW, hittar på härliga aktiviteter, reser och har kul på jobbet
  • Ett jobb som verkligen gör skillnad


Om företaget

Vår kund är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge undersköterskor, sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och läkare en varierande och stimulerande karriär. De erbjuder snabb och personlig service och värdesätter långsiktiga och personliga relationer. Just nu befinner de sig i en tillväxtfas och söker därför en kund- och konsultansvarig med ambitionen att bygga upp långsiktiga relationer med konsulter och tillsammans utveckla företaget framåt.

Vad väntar du på? Skicka in din ansökan redan idag!

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Grundlön + provision

Omfattning: Heltid

Arbetsgivare
G.O.A.T Accelerate AB
Katarinavägen 15
11645 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Konsultchef

Arbetsgivare / Ort: Vaccina AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Digitalt vårdbolag söker en konsultchef Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att arbeta i Sveriges snabbast växande digifysiska vårdbolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi förstärkning av en konsultchef till vårt huvudkontor beläget i Stockholm med start omgående. Om företaget Docty, med varumärkena Vaccina och Dermly, etablerar framtidens digifysiska vård. Vi har under senaste året haft en kraftig tillväxt och är idag ett bolag med 40 internt anställda på kontoret i Stockholm och Umeå samt 500 anställda vårdutförare runtom i landet. Stort strategiskt fokus ligger just nu på våra hälsotjänster kopplade till Covid-19, i form av antikroppstester och utfärdande av reseintyg i samarbete med resebranschen. Vi tar nu nästa kliv i vår resa genom att bredda tjänsteutbudet till andra digifysiska primärvårdstjänster samt förbereder oss för ytterligare satsningar inom tjänster inom Covid-19, såsom vaccination. Arbetsuppgifter Vi söker en konsultchef som kan hjälpa våra befintliga konsultchefer i bland annat schemaläggning av sjuksköterskor för Covid-19 vaccination. Just nu så ansvarar våra konsultchefer för en region var men denna tjänst kommer inte vara mot en specifik region utan den är till för att stötta upp i alla regioner där det behövs extra hjälp. Övriga arbetsuppgifter som rekrytering, konsultvård, anordna lokal där vi ska utföra vaccinationen eller se till att det finns bord och dylikt i lokalen kommer också förekomma. Du kommer ingå i ett team med en projektledare, konsultchefer och kvalitetsansvarig för att se till att projektet rullar på så smidigt som möjligt! Vem söker vi? Vi ser att du är en strukturerad, självgående, stresstålig och problemlösande person. Vi ser också att du har ett genuint intresse av att vara med på en resa där vi ska vaccinera befolkningen och inte bävar inför utmaningarna som kommer med det. Du trivs med att hantera flera processer samtidigt och att ha kontakt med kandidater, konsulter och chefer på olika nivåer. Du är prestigelös och kan ställa om och ställa upp när omständigheterna kräver det. Kvalifikationer: - Du har en relevant akademisk examen inom HR eller motsvarande. - Du har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt. - Du har tidigare erfarenhet av att ha telefon som ditt främsta arbetsverktyg. - Du har mycket god social förmåga, resultat- och målinriktad samt så drivs du av att arbeta med människor. - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande: - Du har erfarenhet inom liknande tjänst. - Du har erfarenhet inom vård. - Du har erfarenhet av att arbeta i projekt. - Du har erfarenhet av Teamtailor och Quinyx. Vad kan Vaccina erbjuda dig? Att vara del av ett härligt team i en expansiv fas med stora möjligheter att utvecklas! Övrig information: - Omfattning: Visstidsanställning fram till oktober 2021 - Arbetstid: Kontorstider. - Arbetsplats: På vårt kontor i centrala Stockholm samt hemifrån enligt löpande överenskommelse. - Start: Omgående. - Ansvarig rekryterare: Olivia Asplund, HR-chef. - Vid frågor kontakta: [email protected] - Låter detta intressant? Vaccina anställer löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kolla gärna in på vår hemsida om du vill veta mer om Vaccina: www.vaccina.se.
Arbetsgivare
Vaccina AB
Hemsida: http://www.vaccina.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef under sommaren!

Arbetsgivare / Ort: Vaccina AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Digitalt vårdbolag söker en konsultchef Är du redo för nya utmaningar och vill få chansen att arbeta i Sveriges snabbast växande digifysiska vårdbolag med goda möjligheter att utvecklas? Just nu söker vi förstärkning av en konsultchef till vårt huvudkontor beläget i Stockholm med start omgående. Om företaget Docty, med varumärkena Vaccina och Dermly, etablerar framtidens digifysiska vård. Vi har under senaste året haft en kraftig tillväxt och är idag ett bolag med 40 internt anställda på kontoret i Stockholm och Umeå samt 500 anställda vårdutförare runtom i landet. Stort strategiskt fokus ligger just nu på våra hälsotjänster kopplade till Covid-19, i form av antikroppstester och utfärdande av reseintyg i samarbete med resebranschen. Vi tar nu nästa kliv i vår resa genom att bredda tjänsteutbudet till andra digifysiska primärvårdstjänster samt förbereder oss för ytterligare satsningar inom tjänster inom Covid-19, såsom vaccination. Arbetsuppgifter Vi söker en konsultchef som kan hjälpa våra befintliga konsultchefer i bland annat schemaläggning av sjuksköterskor för Covid-19 vaccination. Just nu så ansvarar våra konsultchefer för en region var men denna tjänst kommer inte vara mot en specifik region utan den är till för att stötta upp i alla regioner där det behövs extra hjälp. Övriga arbetsuppgifter som rekrytering, konsultvård, anordna lokal där vi ska utföra vaccinationen eller se till att det finns bord och dylikt i lokalen kommer också förekomma. Du kommer ingå i ett team med en projektledare, konsultchefer och kvalitetsansvarig för att se till att projektet rullar på så smidigt som möjligt! Vem söker vi? Vi ser att du är en strukturerad, självgående, stresstålig och problemlösande person. Vi ser också att du har ett genuint intresse av att vara med på en resa där vi ska vaccinera befolkningen och inte bävar inför utmaningarna som kommer med det. Du trivs med att hantera flera processer samtidigt och att ha kontakt med kandidater, konsulter och chefer på olika nivåer. Du är prestigelös och kan ställa om och ställa upp när omständigheterna kräver det. Kvalifikationer: - Du har/eller studerar en relevant akademisk examen inom HR eller motsvarande. - Du har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt. - Du har tidigare erfarenhet av att ha telefon som ditt främsta arbetsverktyg. - Du har mycket god social förmåga, resultat- och målinriktad samt så drivs du av att arbeta med människor. - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande: - Du har erfarenhet inom liknande tjänst. - Du har erfarenhet inom vård. - Du har erfarenhet av att arbeta i projekt. - Du har erfarenhet av Teamtailor och Quinyx. Vad kan Vaccina erbjuda dig? Att vara del av ett härligt team i en expansiv fas med stora möjligheter att utvecklas! Övrig information: - Omfattning: Visstidsanställning fram till oktober 2021 - Arbetstid: Kontorstider. - Arbetsplats: På vårt kontor i centrala Stockholm samt hemifrån enligt löpande överenskommelse. - Start: Omgående. - Ansvarig rekryterare: Olivia Asplund, HR-chef. - Vid frågor kontakta: [email protected] - Låter detta intressant? Vaccina anställer löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kolla gärna in på vår hemsida om du vill veta mer om Vaccina: www.vaccina.se.
Arbetsgivare
Vaccina AB
Hemsida: http://www.vaccina.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.