På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Beteendestrateg
Spela filmen

Beteendestrateg

Som beteendestrateg arbetar man med att utveckla och tillämpa modeller för beteendeinsatser sk "nudging" (”en liten knuff i rätt riktning”), för att stimulera till de mest ändamålsenliga valen i olika situationer.

Beteendestrategen initierar, samordnar och genomför aktiviteter i samverkan med andra aktörer. Ett viktigt initialt fokus för en beteendestrateg är att stödja och stimulera till beteendeinsatser hos andra samhällsaktörer inom ramen för "Forum för miljösmart konsumtion och livsstil".

I rollen ingår även att sprida goda exempel som stimulerar konsumenter till mer miljösmarta konsumtionsmönster och bidrar till att information om konsumtionens miljöpåverkan är lättillgänglig, känd och användbar. 

Utbildning

För att kunna få jobb som beteendestrateg behöver man ha en akademisk utbildning.

Erfarenhet av att arbeta med beteendeinsatser kan också ställas om ett krav, gärna med inriktning mot miljömässigt hållbar utveckling. Det är meriterande om man har kunskaper om individers beteende i valsituationer. 

Beteendestrateger måste också kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska och på engelska.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs är bl a  prestigelös, drivande, självständig, analytisk och har fokus på uppdrag och resultat, initiativförmåga, engagemang och en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Man måste också vara bra på att samverka, vara lösningsorienterad och våga prova nya vägar samt alltid bemöta människor med omtanke och med respekt.

Visste du att...?

... om man har kunskaper inom psykologi / beteendevetenskap, kan man kanske få jobb som personal mental trainer, vars huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta människor mentalt för att de ska kunna uppnå professionella och personliga mål och skaffa eller bibehålla en känsla av större meningsfullhet i jobbet och i livet som helhet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

190 Lediga jobb

Kursledare för arbetsledare inom personlig assistans

Arbetsgivare / Ort: Brukarkooperativet JAG Personlig Assistans AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalutvecklare

Om jobbet
Nu satsar JAG Utbildning helt nytt! Vi har ansökt om medel från staten för att börja utbilda arbetsledare inom personlig assistans inom ramen för Yrkeshögskolan (YH). Tanken är att de bästa arbetsledarna redan är anställda som personliga assistenter, men behöver nya kunskaper för att kunna ta nytt ansvar. Projektet är ett samarbete med många andra aktörer i branschen, och utbildningen riktar sig till alla landets personliga assistenter. Om rollen: Under förutsättning att ansökan beviljas söker vi nu dig som vill arbeta som kursledare under 1,5 år med start nu i sommar. Du kommer att börja med att i samarbete med våra referensorganisationer bygga upp utbildningens innehåll och administrera ansökningsprocessen. Under kursens genomförande samordnar du de olika momenten, med litteratur, föreläsare och examinationsuppgifter. Du kommer också att betygssätta eleverna. Själva lärartjänsten är på 50-75%. Beroende på dina önskemål kan vi erbjuda upp till 100% tjänst, och kombinerar i så fall med andra arbetsuppgifter hos oss. Vem är du som söker: Vi tror att du som söker är behörig lärare som också har djupa kunskaper inom personlig assistans. Du har kanske också haft uppdrag som arbetsledare tidigare. Då utbildningen ska ske via vår lärplattform är digital mognad och erfarenhet av att arbeta med e-learning meriterande. Du trivs att arbeta självständigt och har ett starkt eget driv. För att kunna söka denna tjänst krävs att du: • Har lärarlegitimation (för att kunna betygsätta vuxna elever) • Talar flytande svenska Vad erbjuder vi på JAG: En spännande och utvecklande arbetsplats med högt i tak, där medarbetare med och utan personlig assistans brinner för allas rätt till ett självständigt liv och rätten till självbestämmande. Låter detta som en tjänst som kunde passa dig? Vi ser fram emot att få ta emot din ansökan med personlig brev där du berättar om varför du söker tjänsten och vad du anser gör dig lämplig.   JAG är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992. Vi har över 4 000 anställda personliga assistenter. På kontoret i centrala Stockholm finns ca 70 trevliga och engagerade medarbetare varav 15 har assistans hos oss. I övrigt erbjuder vi goda arbetsvillkor samt friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Då intervjuer sker löpande uppmanar vi dig att skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan
Arbetsgivare
Brukarkooperativet JAG Personlig Assistans AB
Hemsida: www.jag.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Sundsvall Energi söker en kommunikationsstrateg

Arbetsgivare / Ort: Sundsvalls kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunikationsstrateg

Om jobbet
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Sundsvall Energi söker en: Kommunikationsstrateg Vi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvall. Du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling och administrativa uppgifter. Som Kommunikationsstrateg kommer du bland annat att: • Utveckla, planera, driva samt följa upp den interna och externa kommunikationen • Ytterst ansvara för varumärkeskommunikationen inkl. planera och följa upp marknadsföringskampanjer samt övriga marknadsaktiviteter • Ansvara för press- och PR-frågor samt framställande av pressmeddelanden • Ansvara för strategisk kommunikationsplanering och vara rådgivande inom kommunikationsfrågor • Ansvara för samt utveckla, producera och publicera innehåll för digitala kanaler såsom webb, sociala medier och intranät • Löpande arbeta med omvärlds- och nyhetsbevakning Du är en erfaren skribent med god förmåga att kommunicera på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Indesign och Photoshop. Som Kommunikationsstrateg ingår du i bolagets krisledning och har ett nära samarbete med VD och chefsgrupp. Tjänsten innefattar budgetansvar. Befattningen Kommunikationsstrateg är direkt underställd Avdelningschef Administration. KVALIFIKATIONER Akademisk utbildning inom kommunikation, journalistik eller motsvarande samt mångårig erfarenhet av arbete med strategisk kommunikation och mediebevakning. Erfarenhet inom PR- och mediekommunikation ses som meriterande. Som person är du drivande och målmedveten, engagerad, lojal och ansvarstagande. Du har hög samarbetsförmåga som bidrar till goda relationer samt är analytisk och strategisk. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. B-körkort. ÖVRIGT Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Välkommen med din ansökan på https://sundsvallenergi.se/om-oss/lediga-jobb/ Sista ansökningsdag är 2021-06-20 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman för Sundsvalls kommun, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html
Arbetsgivare
Sundsvalls kommun
Hemsida: https://sundsvallenergi.se/
Ansökan
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Uppdragsansvarig/kundansvarig till Olivia personlig assistans

Arbetsgivare / Ort: Olivia Personlig Assistans AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Nu söker vi en uppdragsansvarig/kundansvarig till vår verksamhet i Stockholm. På vårt kontor i Stockholm arbetar du i ett team med kollegor som stöttar och guidar varandra i det dagliga arbetet. Vi strävar efter att ha ett professionellt och varmt klimat i vår arbetsgrupp där kunden alltid står i fokus. Vi strävar även efter att alla våra anställda, från assistent till uppdragsansvarig/kundansvarig, ska ha en god arbetsmiljö och en bra och hållbar arbetssituation som gör att de trivs. Om rollen Du har ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Som uppdragsansvarig är du kontaktperson för kunden och närmsta chef för de personliga assistenterna. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. kontakt med kunder, kvalitetsarbete och aktiviteter, rekrytering och bemanning, externa kontakter som Försäkringskassa och god man, lönerapportering och administration av assistanstimmar. I chefskap gentemot assistenter ingår t.ex. att hålla i personalmöten, utveckling- och lönesamtal, arbetsmiljöarbete och konflikthantering. Med din kunskap och med ett personligt engagemang bidrar du till att skapa trygghet för våra kunder och till att våra assistenter känner arbetsglädje, stolthet och lugn i sin arbetssituation. Kvalifikationer För att lyckas väl i rollen har du har tidigare erfarenhet av personalplanering och arbetsledning. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till ditt arbete och du gillar att ta initiativ och driva förändring som leder till förbättring och utveckling. I din roll är du affärsmässig och tydligt resultatinriktad. Din kommunikativa förmåga är pedagogisk, lyhörd och effektiv. Lika så har du en god förmåga att planera, följa upp och utvärdera. Som person är du värderingsstyrd och du har ett hjärta för den typ av verksamhet som Olivia Personlig Assistans bedriver. Du inspirerar dina medarbetare till nytänkande och utveckling och du skapar möjlighet för andra att ta mer ansvar och vara med och påverka beslut. Genom ditt ledarskap får du andra att vilja, våga och växa. Du innehar B-körkort. Tjänstgöringsgrad Tjänsten är på 100% och är placerad i Stockholm. Tjänsten innebär resor inom regionen och arbete utanför kontorstid förekommer. Urval Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om oss Olivia Personlig Assistans är de större privata aktörerna inom personlig assistans i Sverige och är en del av Team Olivia. Vi erbjuder omsorgs- och rehabiliteringstjänster och har elva lokalkontor från Borlänge i norr till Oskarshamn i söder. Vårt mål är att erbjuda den bästa omsorgen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vår ambition är att vara närvarande och alltid ha tid för våra kunder och medarbetare - för oss är det viktigt att alla alla känner sig sedda och respekterade. Besök gärna vår hemsida, www.oliviapersonligassistans.se (http://www.oliviapersonligassistans.se/)
Arbetsgivare
Olivia Personlig Assistans AB
Hemsida: https://www.oliviapersonligassistans.se/
Ansökan
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administrativ koordinator

Arbetsgivare / Ort: Lycksele kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
OM JOBBET Nu söker vi en koordinator med placering på Utbildningscentrum. Vi är Södra Lapplands ledande utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och särskola för ungdomar och vuxna. Vår vision är att tillsammans skapa drivkraft för det livslånga lärandet – ett lärande som är nyckeln till livet! Vi arbetar med ständiga förbättringar inför framtiden. Utbildningscentrum vill vara i framkant i den utveckling som sker både i skola och på arbetsmarknad. Vi ser därför att vi har behov av en koordinator som ansvarar för verksamhetens kommunikations- och marknadsföringsaktiviteter. Som koordinator arbetar du med att skapa digitala strukturer som underlättar för våra medarbetare i deras uppdrag. Du är också ett professionellt stöd till skolans olika yrkesgrupper och ansvarig utförare i frågor som rör kommunikation och marknadsföring, till exempel intern/extern kommunikation på hemsida, i sociala medier samt i personalkanaler. Du samordnar och leder vissa processer kring exempelvis marknadsföring och skolstart/avslutning. Du producerar text, enklare formgivning via film och foto, mätningar och läsundersökningar. I tjänsten ingår också andra skoladministrativa arbetsuppgifter så som att bygga E-tjänster och föra protokoll samt eventuell schemaläggning. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som har relevant akademisk examen för uppdraget, till exempel inom kommunikation, marknadsföring, media eller journalistik, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av projektledning eller processarbete är meriterande. För uppdraget krävs att du har god digital förståelse och datorvana i Officepaket och websystem. Vi söker dig som har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i så väl svenska som engelska. För att trivas i rollen har du ett serviceinriktat förhållningssätt och förmåga att bygga goda relationer och ett gott samarbete med interna/externa parter. Du är lösningsorienterad, lyhörd och prestigelös i ditt samarbete. Samtidigt har du en påtagligt innovativ sida där du tycker om att komma med nya idéer, förändringar och angreppssätt. Du tycker om uppstart och har förmåga att självständigt initiera, leda och följa upp aktiviteter. Vi ser det även som positivt om du är intresserad av skolutveckling, då du kommer att vara inne i många av skolans viktiga processer tillsammans med administration och ledningsgrupp. KRAV Akademisk examen Digital kompetens/Officepaketet VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: http://www.lycksele.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se broschyr: http://www.sebroschyr.se/lyckselekommun/WebView/ OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 100 % Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som administrativ koordinator på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 231, senast 2021-06-20. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
Arbetsgivare
Lycksele kommun
Hemsida: http://www.lycksele.se
Ansökan
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande Regional Branch Manager

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vikarierande Regional Branch Manager Linköping

Vi är en affärsenhet som under drygt 20 år har hjälpt många företag att rekrytera rätt personer att anställa eller att hyra in kompetent personal från oss. Vi har också genom åren givit många människor arbete och därmed hjälpt dem med deras karriärutveckling.


Du - älskar att göra affärer, är drivande i din omgivning, ambitiös och har alltid kunden i fokus. Du har en prestigelös framtoning och är i grunden en positiv person som alltid har nära till skratt. Flexibilitet och service finns i ditt DNA. Låter detta bekant? Läs vidare!

Hur ser din arbetsdag ut?

Som Regional Branch Manager arbetar du nära våra kunder och säkerställer den operativa verksamheten i branschen i Linköping. Ditt huvudfokus är att se till att ditt team och era kunder är nöjda. Du är ansvarig för branschen inklusive personal, arbetsmiljö, operativ verksamhet, strategisk utveckling, ekonomiska resultat och att säkerställa kundnöjdhet. Med ett prestigelöst och sunt ledarskap skapas möjligheter att lyckas då både ledare och team jobbar mot samma mål, med samma metoder.


För att förtydliga ditt uppdrag förklarar vi mer i nedan punkter:

  • Förfina försäljningsmetodiken med ökad kundbas som förväntat resultat
  • Utveckla samarbetet med våra kunder
  • Fortsätta att ha ett framgångsrikt samarbete med övriga kontor och kolleger runt om i landet
  • Öka omsättningen och växa snabbare än marknaden inom våra verksamhetsområde; personaluthyrning och rekrytering till tjänstemannasektorn och industrisektorn
  • Främja arbetsglädje och nöjda medarbetare
  • Förbättra kontorets lönsamhet och resultat
  • Leda, coacha, inspirera och stötta dina medarbetare
  • Agera drivande i säljledning och kulturbärande försäljningsaktiviteter
  • Budget- och resultatansvar, rapportering, arbetsmiljö och allt annat kul som kommer med rollen

Vem trivs här?

Som person är du:

  • Drivande, handlingskraftig och älskar att vinna
  • Du har flera års erfarenhet av vår bransch eller en annan bransch där service och affärsmannaskap är grundläggande ingredienser
  • Du har varit i en ledande roll tidigare
  • Du har uthållighet, mod och förmåga att strukturera och göra prioriteringar

För att lyckas i rollen visar du naturligt ledaregenskaper såsom lyhördhet, empati och förmågan att förstå/analysera vad som sker i nuet. Vi söker en lagspelare med stor nyfikenhet som vill utveckla verksamheten och försäljningsarbetet samt njuter av att göra affärer och driva eget säljarbete.


Med glimten i ögat, trivsel i fokus och känsla för affärer, kommer du att trivas som fisken i vattnet i din roll som ledare på Adecco. Tempot är högt och servicenivån likaså - här kan vi verkligen säga att ingen dag är den andra lik.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig mycket frihet under eget ansvar i denna tjänst och du kommer att få stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag. Vi lever även efter devisen "better work, better life" där balans i livet är viktig och där vi vet att ett träningspass på arbetstid förbättrar ditt välmående och prestation.


Så hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda. Allt detta mynnar ut i stor arbetsglädje och vårt härliga och framgångsrika team väntar på dig!


Om Adecco

Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet.

Intresserad?

Då ska du ansöka via länken nedan så snart som möjligt, dock senast den 16/5. Observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev på engelska eller svenska. I våra rekryteringsprocesser använder vi oss också av engelska och olika urvalstester. Vikariatet är planerat till ca 15 månader med start så fort som möjligt men dock senast juni 2021.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig Björn Dalhov på 0736-84 89 68 eller via email: [email protected]


Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12 3 TR
58224 Linköping
Ansökan
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.