På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personalsekreterare

Personalsekreterare

Utbildning

De flesta personalsekreterare har någon form av eftergymnasial utbildning. Minimikravet som arbetsgivare brukar ställa är gymnasiekompetens.

På gymnasiet rekommenderas det utbildning från samhällsvetenskaps-, ekonomi- eller handels- och administrationsprogrammet.

På eftergymnasial nivå kan relevanta/lämpliga utbildningar finnas inom olika skolformer, bland annat inom yrkeshögskolan.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

48 Lediga jobb

Bemanningskoordinator

Arbetsgivare / Ort: Motala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör/Personalassistent

Om jobbet
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en koordinator som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i en stödjande funktion för chef och medarbetare inom äldreomsorgen. Som koordinator får du en central och värdefull roll på vår bemanningsenhet vilken innebär att du kommer ha många bollar i luften. Arbetet är varierande och föränderligt då bemanningsenheten svarar på verksamhetens olika behov av vikarier. I rollen krävs att se äldreomsorgens helhetsbehov och bemanningsenhetens roll i verksamheten. Ditt ansvarsområde är att tillsammans med oss fortsätta att utveckla bemanningsverksamheten inom äldreomsorgen. Du arbetar nära enhetschefen och kan vara den som företräder bemanningsenheten i olika frågor. Du kommer att fungera som ett personaladministrativt stöd och ha ett nära samarbete med chefer, administratörer samt HR-partners. I tjänsten ingår att följa upp bemanningen och vara ett stöd till bemanningschef i rehabiliteringsprocesser vilket förutom samtal med medarbetare även innebär kontakter och samordning tillsammans med andra samarbetspartners och myndigheter. Du kommer också delvis ansvara för bemanning och schemaläggning i form av rekrytering av vikarier och planering inför semesterperioder samt arbeta för att äldreomsorgen ska ha en bibehållen hög grad av utbildade undersköterskor i verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskola eller universitetsutbildning med inriktning personal och arbetslivsfrågor eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det ställs krav på att du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och skrift. Goda datakunskaper är en förutsättning för tjänsten samt lätt för att lära dig system och program. Du skall ha erfarenhet av att arbeta med rehabiliteringsprocessens olika delar samt samverkan med myndigheter och andra samverkanspartners med gemensamma intressen. Då tjänsten kommer innebära flertalet individuella samtal är det önskvärt med utbildning i samtalsmetodik. Som person är du engagerad och bidrar till delaktighet och samsyn. Du uttrycker en positiv syn till verksamheten och handlar lojalt med fattade beslut och relevanta styrdokument. Du tycker om att ta kontakter och bygga upp nya samarbeten i gemensamma frågor. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan självständigt driva processer vidare. Du kan strukturera och prioritera i arbetsuppgifter samt förhålla dig till tidsramar. Du ser möjligheter i förändringar, anpassar dig och trivs med ett flexibelt arbete. Det är viktigt att du är samarbetsvillig och lyhörd, kommunicerar samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Arbetsgivare
Motala kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratörer till bemanningsenheten

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör/Personalassistent

Om jobbet
Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar: Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn Vi utvecklar förskolan tillsammans Vi satsar mer där det behövs mest ARBETSUPPGIFTER Är det du som älskar att skapa struktur och att hjälpa andra? Förskoleförvaltningens HR-avdelning består av ca 100 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning, arbetsmarknad och kompetensförsörjning. Vi söker nu två administratörer till förskoleförvaltningen. Du kommer i den här rollen vara en del av bemanningsenheten som är en stödfunktion tillhörande HR. I vår enhet arbetar du i nära samarbete med HR-specialisterna. Utifrån verksamhetens behov av vikarier har du ett nära samarbete med rekryteringsenheten. Som administratör kommer du utföra administrationen kopplat till anställningar via systemen Personec och Time-Care Pool. En annan del av tjänsten är att hjälpa och svara på frågor från kollegor, verksamheterna och timavlönade. Du kommer även att få stötta bemanningsadministratörerna vid behov. Vi är samlade i fräscha lokaler på Gamlestads torg. Vi arbetar utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte. Arbetstiderna kan komma att variera mellan kl 06.30-17.00. Dock innefattar tjänsten en 40 timmars arbetsvecka och flextidsavtal. KVALIFIKATIONER Du är gymnasieexaminerad med inriktning administration eller annan som är relevant för tjänsten. Du ska ha minst ett års erfarenhet av att jobba som administratör i administrativa system. Vi vill också att du har god vana och kunskap av Microsoft Office. Det är meriterande om du har tidigare vana som administratör på en bemanningsenhet. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har även förmåga att ha fokus på detaljer. I rollen krävs att du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. I rollen krävs att du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer även på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Vi gör urval och intervjuer löpande så du är välkommen med din ansökan så snart du kan. Om du uppfyller önskade kvalifikationer, blir nästa steg att göra tester vilket kommer att vara en del av urvalet inför kallelse till intervju. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Strategisk personalplanerare

Arbetsgivare / Ort: Kriminalvården
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör/Personalassistent

Om jobbet
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt är myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. KSC fungerar som en väg in för frågor och har som mål att lösa alla frågor och problem på ett vänligt och professionellt sätt. ARBETSUPPGIFTER KSC utför nu ett projekt med att samordna regionala bemanningsteam där uppdraget innebär att utbilda och stötta personal vid en kommande implementering inom regionerna. I vårt uppdrag ingår också att stödja verksamheten med rapportering och uppföljning av deras verksamhet. I rollen som strategisk personalplanerare kommer du att arbeta med strategisk och operativ personalplanering, rapportering, uppföljning, analys, övergripande semesterplanering, ge information och rådgivning i resursrelaterade frågor enligt riktlinjer från HR. I din grundanställning tillhör du Sektionen för Samordnad bemanning vars arbete kommer att utformas och starta upp parallellt med projektuppdraget. Sektionen kommer att ge schemastöd till lokal verksamhet/regionala bemanningsgrupper i schema- och resurshanteringsfrågor i personalsystemet Heroma samt ansvara för resurshanteringsutbildningar i Heroma. Resor ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar bra med andra människor. Du ser helheter och tar hänsyn till de större perspektiven. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med andra människor. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du kan även arbeta bra med komplexa frågor där du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Erfarenhet av bemanningsplanering/ rangering • Erfarenhet av analysarbete och strategisk planering • Erfarenhet av personal- och bemanningssystem • Kunskaper inom lag och avtal såsom arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etc. • Mycket god kunskap om bemanningsplanering • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Högskoleutbildning inom civilekonom, logistik eller PA alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av projektarbete • Erfarenhet av inrullning och implementering av nya tjänster • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården • God kunskap i Heroma • Mycket god kunskap i Excel ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
Kriminalvården
Ansökan
Ansök senast 21 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektdeltagare för bemanning och personalplanering

Arbetsgivare / Ort: Kriminalvården
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör/Personalassistent

Om jobbet
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt är myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. KSC fungerar som en väg in för frågor och har som mål att lösa alla frågor och problem på ett vänligt och professionellt sätt. ARBETSUPPGIFTER KSC söker två drivna handläggare med erfarenhet av kort och långsiktig personalplanering som vill hjälpa Kriminalvården att utveckla sin bemanningsplanering. KSC utför nu ett projekt med att samordna regionala bemanningsteam där uppdraget innebär att utbilda och stödja personal vid en kommande implementering inom regionerna. Du kommer att ge information och rådgivning i resursrelarade frågor enligt riktlinjer från HR. Till arbetsuppgifterna hör att arbeta med operativ bemanningsplanering vid behov från regionala bemanningsgrupper i samband med implementering samt förberedande arbete i Heroma inför inrullning av verksamhetsställen. Du kommer även arbeta proaktivt för att hjälpa bemanningsgrupperna att nå sina mål samt följa upp och analysera. Resor ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar bra med andra och som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I ditt arbete ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt arbetar bra med komplexa frågor genom att bryta ner problem i sina beståndsdelar. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning med inriktning personal och/eller personalekonomi alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av personalplanering • Erfarenhet av personal- och bemanningssystem • Kunskaper inom lag och avtal, såsom arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etc. • Mycket god datavana • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Ytterligare utbildning inom arbetsrätt, personalvetenskap • Erfarenhet av projektarbete • Erfarenhet av inrullning och implementering av nya tjänster • Erfarenhet av statliga kollektivavtal • Erfarenhet av Heroma • Erfarenhet av schemaplanering, schemaoptimering eller schemaanalys • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
Kriminalvården
Ansökan
Ansök senast 21 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Personalplanerare till samordnad bemanningsplanering, Region Syd

Arbetsgivare / Ort: Kriminalvården
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör/Personalassistent

Om jobbet
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Inom gruppen för regional bemanningsplanering kommer du att få vara del av en nyinrättad grupp med personalplanerare som arbetar med kort- och långsiktig personalplanering mot kärnverksamheten inom region Syd som består av fem anstalter, sju häkten, fem frivårdskontor och ett regionkontor. Här får du möjligheten att vara med och bygga upp vår bemanningsplanering och implementera den för hela vår region. Som personalplanerare kommer du genom daglig kontakt med kärnverksamheten prognosticera och planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal. Du kommer att lösa kort och långsiktiga vakanser samt proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål. I rollen ingår även semesterplanering och utbildningsplanering. I rollen ingår även semesterplanering och utbildningsplanering samt mycket samarbete med våra chefer runt om i regionen för att på bästa sätt bemanna verksamheterna över året. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som samarbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett smidigt och konstruktivt sätt. Du har intresse av att vilja hjälpa dina kollegor att leverera lösningar och stötta upp där du behövs. Du arbetar strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noga med deadlines och sätter upp och håller tidsramar. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du har därför lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du kanske till och med uppskattar en flexibilitet i din vardag och ser möjligheterna i förändringar. I rollen är det viktigt att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar trots tidsbrist. Inom vår bemanningsplanering händer det ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • Gymnasieexamen • Erfarenhet från personal- och bemanningsplanering • Erfarenhet av personal- och bemanningssystem • Kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etcetera) • Mycket god datorvana • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Meriterande: • Arbetslivserfarenhet från Kriminalvården • Erfarenhet av Heroma • Erfarenhet av statliga kollektivavtal ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
Kriminalvården
Ansökan
Ansök senast 22 juni (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.