På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personaltjänsteman

Personaltjänsteman

Personaltjänsteman har många olika arbetsuppgifter, t ex rekrytering, utbildning, rådgivning, löneförhandlingar med mera. De som arbetar med personalfrågor kan ha många olika yrkestitlar till exempel personaladministratör och personalvetare.

HR-utvecklare, HR konsult eller Personalutvecklare är också yrkestitlar som förekommer.

HR är ett engelskt begrepp, ”Human Resources”, det vill säga närmast ”personalresurser” och betecknar den kompetens som finns inom företaget eller organisationen.

Utbildning

Lägst gymnasiekompetens, helst med ekonomisk inriktning. Eftergymnasial utbildning kan krävas. Lämpliga utbildningar finns på högskola/universitet eller inom Yrkeshögskolan.

Övrigt

En person med personalvetarkompetens kan arbeta som Head of talent transformation, som ser till att människors kompetens omsätts i praktiken.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

200 Lediga jobb

Konsultchef, Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med  ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. I rollen som Account specialist/konsultchef har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med en andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Ansvarsområden

• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av 
  konsulter ute på uppdrag via  annonsering, screening och urval.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, 
  föräldraledigheter, semesterfrågor etc.
• Dokumentation kring kandidater med våra rutiner enligt GDPR liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen m.m. Kort sagt en mångfacetterad roll med både kund och medarbetare i centrum!

Arbetstider

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer

• Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet och vana av att bemanna till kunder inom industri och logistik.
• Mycket meriterande med erfarenhet av att arbeta mot stora kunder och har förståelse för den typen av drift och leverans.
• Vi ser gärna att du tidigare har haft personalansvar kanske i en roll som teamledare/arbetsledare eller liknande. 
• Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift.
• B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett starkt driv och brinner för service och goda resultat. Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor och hög en affärsmässighet. Du är trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad? Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast den 30/1-2022. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag vänta därför inte med din ansökan!

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Melissa Buyuksal via: [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR Chef till KeyPlants

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Vi söker en affärsinriktad HR Chef som vill arbeta i ett internationellt bolag under stark tillväxt som levererar läkemedelsfabriker till hela världen. KeyPlants är i en spännande fas med nya ägare och många projekt, just nu levererar vi exempelvis en komplett anläggning för tillverkning av Covid-vaccin till Afrika. Vår nya HR-chef kommer att vara en viktig del i företagets fortsatta utveckling och kommer att ha stort inflytande. Här blir du en del av ett agilt och framåtlutat företag som tillsammans gör en stor satsning. Om du tycker detta låter intressant kan du vara den vi söker! Om rollen KeyPlants har idag en konsultlösning i HR-Chefsrollen och som ett led i vår expansion kommer vi göra den permanent. I rollen som HR-Chef arbetar du brett med samtliga frågor inom HR, rapporterar till vår VD och sitter med i ledningsgruppen. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt och genomföra förbättringar och förändringar. Projekten är centralt i vår verksamhet vilket gör att rollen blir affärsnära. KeyPlants är i en expansionsfas och talent acquisition blir därför en naturlig del av jobbet. Vem är du? Du har flera års erfarenhet som HR Chef och en akademisk examen inom HR eller motsvarande i botten. Du har lätt för att uttrycka dig och kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.  Du är trygg i din roll som HR Chef och du är van vid en verksamhet som är relativt komplex med många frågeställningar i en internationell verksamhet. Med goda ledaregenskaper verkar du genom andra och genomför förändring. Du trivs med att bli utmanad och att utmana andra. Ditt starka driv och engagemang bidrar till ett öppet och kreativt utvecklingsklimat.  Ditt intresse för att jobba med människor är genuint och du kännetecknas av ett lösnings- och samarbetsorienterat sätt. Du är affärsmässig, kommunicerar med inflytande samt har lätt att få förtroende hos chefer och medarbetare.  Då vi är värderingsstyrda så känner du igen dig i våra värdeord som är tillsammans, lösningsorienterade, pålitliga och pionjärer i marknaden. Vårt fina huvudkontor ligger på Lilla Bantorget, mitt i City men vi har även verksamhet i andra delar av Sverige. Om KeyPlants KeyPlants är ett stabilt företag i stark expansion. Vi levererar anläggnings- och designprojekt samt projektlednings- och processdesigntjänster främst till Life science industrin. Förutom processdesign ligger vår kärnkompetens inom modulära "Off-Site Construction" lösningar där vi är världsledande. Våra kunder är både världens främsta läkemedelsföretag såsom Merck. AstraZeneca, Pfizer m.m. samt mindre regionala bolag såväl internationellt som i Sverige. KeyPlants ligger i framkant när det gäller hur anläggningsprojekt levereras, främst genom kortare och mer förutsägbara projekttider. Våra kunder vänder sig till oss på grund av vår expertis och vår mångåriga erfarenhet av att framgångsrikt leverera läkemedelsfabriker över hela världen. Ansökan Ansök gärna så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med JUREK. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Cecilia Hasslev Billing, 073-341 41 98, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! För mer information, besök www.keyplants.com.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt jobb som säljande konsultchef i Malmö

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Ledigt jobb som säljande konsultchef i Malmö Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Just nu söker vi ytterligare en konsultchef till Manpower AB i Malmö. Vi behöver Kortfattat handlar ditt arbete om att se till att Manpower och vår konsultverksamhet stärker sin konkurrenskraft på marknaden och mot våra olika intressenter, samt bidra till att vi fortsätter vara marknadsledande och nå våra mål. Är du en relationsbyggare, är din bakgrund inom försäljning, personal eller har en eftergymnasial utbildning inom HR eller Personalvetenskap? Har du ett starkt intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer där alla är vinnare? Då har vi tjänsten för dig hos oss på Manpower i Malmö. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom att tillsätta rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa. Detta innebär en spännande mix av kundbearbetning, personalansvar för våra kunniga konsulter, ansvarig för leverans, och att vidareutveckla affären och relationerna hos våra befintliga kunder. Ansvarsområden I rollen som säljande konsultchef kommer du att: * bearbeta marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med såväl nya som befintliga kunder * genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga och nya kunder * identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem som affärspartner * Här arbetar du med hela HR-processen vilket innebär bland annat att ha personalansvar för ett antal av våra kunniga och motiverade konsulter, vilket även innebär att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling och uppföljning av konsulter * ha god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och kontinuerligt följa upp uppdragen hos dina kunder, samt skapa förutsättningar för att dina konsulter motiveras och utvecklas i sina roller * ansvara för uppdragsprocessen mot kund med uppdragsförfrågan, sökning, matchning och presentation av rätt kompetens, genomförande och uppföljning * aktivt bygga kandidatnätverk med relevanta kandidater för vår verksamhet och förväntas hålla dig à jour med marknaden och trender inom marknad och kommunikation Vi söker därför dig som trivs med att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka samt möta våra kunder i deras vardag. Du har ett passionerat intresse av försäljning, göra affärer och för att skapa långvariga och goda relationer. Har du erfarenhet från Hos oss blir du del av ett engagerat gäng som är måna om varandra, våra medarbetare, kunder och kandidater. Vi hjälper och stöttar varandra, samtidigt som vi har kul ihop! Arbetstider Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Vi utgår från vårt fina kontor beläget i centrala Malmö. Beräknad start är i årsskiftet eller efter överenskommelse. Kvalifikationer Din bakgrund Det vi värderar högst är rätt inställning - vi söker dig som delar våra värderingar och vill dela vår vision. Du har erfarenhet inom försäljning och drivs av att söka nya affärsmöjligheter. Du har eftergymnasial utbildning som är relevant för rollen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper I den här rekryteringen sätter vi stort värde vid dina personliga egenskaper, och vi ser att du för lyckas i den här rollen ska vara en drivande, ansvarstagande och resultatinriktad person. Du agerar med lätthet proaktivt på eget initiativ, men du har också förmågan att skapa delaktighet och engagemang genom din goda samarbetsförmåga. Om Manpower AB Manpower AB är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower AB värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta affärsområdeschef Niklas Pålsson på [email protected] alternativt på telefonnummer 0727-464611
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR Business Partner till NG Metall

Arbetsgivare / Ort: Norén & Lindholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet

Som HR Business Partner på NG Metall får du möjligheten att vara med och forma en ny roll i Sverige. Du kommer vara ett mycket viktigt stöd till våra chefer i såväl operativa som strategiska HR-frågor. Hos oss får du arbeta i en koncern under tillväxt där din insats verkligen kommer göra skillnad.  

Du kommer utgå från vår anläggning i Katrineholm där NG Metall nyligen förvärvat Mirec Recycling Solutions med ca 100 anställda. Anläggningen i Katrineholm är en av Skandinaviens största anläggningar för elektronikåtervinning och med dess innovativa processer bidrar vi till en effektivare resurshållning och en hållbar utveckling genom att leverera förnyelsebara råvaror till industrin. 

Arbetsbeskrivning Som HR Business Partner kommer du framför allt vara ett mycket viktigt stöd till våra chefer i Katrineholm, men även till andra chefer i den svenska organisationen i såväl operativa som strategiska HR-frågor som exempelvis rekrytering, rehabilitering, organisationsfrågor, kompetensutveckling, förhandlingar samt lag och avtalsrätt. Du kommer också driva utvecklingsprojekt kopplade till våra koncernövergripande HR-processer samt ingå i vårt norska moderbolags HR team. Vissa andra administrativa uppgifter inom HR kan också förekomma. Du rapporterar till vår svenska VD samt till vår koncerns HR-chef.  

Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant HR-utbildning med några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna från industrin. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Som person har du en stark egen drivkraft, du är initiativrik och arbetar lösningsfokuserat och uthålligt för att nå uppsatta mål. Du är prestigelös, trygg i dig själv och har gott omdöme. Du har en förmåga att skapa goda relationer och tycker om att verka i en dynamisk miljö där du får samarbeta och kommunicera med människor på olika nivåer. Du uppskattar att dels kunna vara operativ i ditt arbetssätt samtidigt som du har en förmåga att tänka strategiskt.

Vi erbjuder dig ett mycket intressant och utvecklande arbete i en internationell dynamisk miljö där din insats verkligen kommer göra skillnad.

Norsk Gjenvinning är marknadsledare inom den norska återvinningsindustrin och bidrar varje dag till en global miljösatsning i sin egen lokala miljö. Vi hämtar alla typer av avfall från näringslivet och producerar avfallsbaserade råvaror som vi säljer på den internationella marknaden. Dessutom erbjuder vi hushållsrenovering, industritjänster, rivning, miljösanering, fragmentering och masshantering. Vi är etablerade med 40 anläggningar och över 1 750 anställda i Norge, Danmark, Sverige och England. Vi hanterar 2,2 miljoner ton avfall per år, och har en årlig omsättning på ca. 5,5 miljarder kronor. Koncernen ägs av Summa Equity. Våra insatser är ett viktigt bidrag till den cirkulära ekonomin och de nationella miljöräkenskaperna. Vår vision är att avfall ska vara lösningen på framtidens resursproblem – och för oss innebär det; "Det finns inget skräp längre." Läs mer på www.ngmetall.no www.norskgjenvinning.no

I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av tester genomför vi en objektiv rekryteringsprocess.

Låter detta intressant för dig? Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan snarast, urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders hos Norén & Lindholm på 070-77 88 743.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Norén & Lindholm AB
Hemsida: http://norenlindholm.se/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsdriven konsultchef

Arbetsgivare / Ort: Medkomp Vårdbemanning AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Personalansvarig

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Företagsinformation

Medkomp startades 2016 och arbetar med vårdbemanning med fokus på sjuksköterskor, läkare & socionomer. Företaget befinner sig i en uppväxtas och präglas av positiv energi och framåtanda. Kontoret är beläget på Vasastan.

Konsultchef

Är du en relationsbyggare med ett genuint intresse för människor och älskar att göra affärer? Vill du dessutom arbeta i ett företag med härliga teamkänsla och korta beslutsvägar? Då är du kanske vår nya kollega!

Som konsultchef på Medkomp kommer du att arbeta med det viktigaste vi har, nämligen våra konsulter och våra kunder. Genom att jobba med försäljning, bemanna uppdrag och ha personalansvar får du inte bara en varierande vardag – du får även möjlighet att vara den som gör både kunder och konsulter nöjda genom en perfekt matchning. Vi arbetar tätt tillsammans för att skapa nya affärsmöjligheter och för att ge våra kunder bästa möjliga service.

Din roll som bemanningsansvarig innebär:

  • Helhetsansvar för uppdragsprocessen mot kund som innehåller kravspecifikation, urval, intervjuer, matchning och presentation av rätt kompetens
  • Personalansvar för konsulter, vilket innebär att du arbetar med anställning av konsulter
  • Ha god kontinuerlig kontakt med dina konsulter samt skapa förutsättningar för att konsulterna motiveras och utvecklas i sina roller
  • Kontinuerlig uppföljning av uppdrag hos dina kunder
  • Aktivt bygga ett kandidatnätverk med relevanta kandidater
  • Prospektering och försäljning mot både nya och befintliga kunder
  • Administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Vi söker dig som stormtrivs med att arbeta i ett högt tempo och i detta omväxlande yrke. Du är van att både arbeta med människor och affärer och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är säker och trygg i ditt ledarskap. Vi värdesätter också att du har ett starkt driv, är lösningsorienterad och brinner för försäljning och att skapa resultat.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Du kommer att vara en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder och konsulter nöjda.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och har man frågor om tjänsten är man välkommen att höra av sig till Amir Norifard på 0709721595.

Arbetsgivare
Medkomp Vårdbemanning AB
Gävlegatan
11330 Stockholm
Hemsida: http://www.medkomp.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.