På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personaltjänsteman

Personaltjänsteman

Personaltjänsteman har många olika arbetsuppgifter, t ex rekrytering, utbildning, rådgivning, löneförhandlingar med mera. De som arbetar med personalfrågor kan ha många olika yrkestitlar till exempel personaladministratör och personalvetare.

HR-utvecklare, HR konsult eller Personalutvecklare är också yrkestitlar som förekommer.

HR är ett engelskt begrepp, ”Human Resources”, det vill säga närmast ”personalresurser” och betecknar den kompetens som finns inom företaget eller organisationen.

Utbildning

Lägst gymnasiekompetens, helst med ekonomisk inriktning. Eftergymnasial utbildning kan krävas. Lämpliga utbildningar finns på högskola/universitet eller inom Yrkeshögskolan.

Övrigt

En person med personalvetarkompetens kan arbeta som Head of talent transformation, som ser till att människors kompetens omsätts i praktiken.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

121 Lediga jobb

Konsultchef till Manpower i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Välkommen till ett glatt och ambitiöst team som tillsammans arbetar för att göra våra kunder och konsulter vinnare på en föränderlig arbetsmarknad. Manpower erbjuder ett komplett utbud av kompetensförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Vi har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vill du jobba som konsultchef? Vi hjälper människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Hos oss får individer plats att glänsa, vi älskar att tävla och nå nya personliga framgångar, men vi har samtidigt en stark lagkänsla och sammanhållning. Arbetsbeskrivning Nu söker vi en konsultchefs-kollega till vårt kontor i Västerås. Som konsultchef hos oss får du ett utvecklande, varierande, stimulerande och socialt arbete med personalansvar. I Dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att intervjua och rekrytera personal till vår uthyrningsverksamhet, att ta emot order och bemanna kunderna med rätt personal, göra kvalitetsuppföljningar, ha kundkontakter och att ta hand om den löpande personaladministrationen. Du kommer att driva hela anställningsprocessen enligt Manpowers metodik, som på ett effektivt sätt hjälper dig att nå dina, och företagets mål. Våra kunder finns på både industrisidan och inom tjänstemannaområdet och du kommer att arbeta med stora kunder på industrisidan. Vi kan erbjuda dig ett fantastiskt roligt arbete tillsammans med kollegor som kommer att göra allt för att du ska trivas. Vem är Du? Vi söker Dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en god administratör, med god datavana. Meriterande är om Du har erfarenhet från bemanningsbranschen, men det är inget krav. Du har mycket god förmåga att prata med människor och skapa relationer, Du är en person som ser möjligheter istället för problem. Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för Dig och Du är van vid kundkontakt. För att trivas hos oss är det viktigt att Du är en person med starkt engagemang och positiv attityd. Du trivs med att ha många kontakter och när ingen dag är den andra lik. Som person behöver Du vara självgående, strukturerad, uthållig och målmedveten. Att kunna prioritera och hantera flera uppgifter parallellt är ett måste. Du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Kontaktperson Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information är du välkommen att kontakta Maria Stenbäck, rekryteringskonsult på 072-208 08 92 alt [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef till hållbart arbetsliv

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalchef/HR-chef

Om jobbet
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda. Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Drivs du av att utveckla för att göra nytta för Göteborg stad? Är samarbete och helhetssyn viktiga komponenter i ditt arbete? Då kan du vara vår nya enhetschef! En god arbetsmiljö är en förutsättning för att behålla och locka nya medarbetare, minska sjukfrånvaron och främja en god hälsa. I enheten Hållbart arbetsliv finns ca 15 medarbetare med spetskompetens kring stadens gemensamma arbetssätt och IT-stöd kopplade till HR-processerna arbetsmiljö & hälsa, rekrytering, bemanning, employer branding, chefsutveckling rehabilitering och mänskliga rättigheter. Inom enheten drivs även projekt kopplade till digitalisering inom HR, där du i egenskap av enhetschef också kommer att vara projektägare för vissa projekt. Enhetens uppdrag är att stödja och samordna stadens verksamheter genom att utveckla, kvalitetssäkra och utbilda inom ovan nämnda områden. Enheten ingår i verksamhetsområde HR. Områdets övriga enheter levererar tjänster till staden inom bl a löne- och förmånsadministration, chefsurval och utveckling, där leveransen består av såväl handläggning, support och utbildning som systemförvaltning. I våra tjänsteleveranser fokuserar vi på att bidra till stadens utveckling att bli en mer attraktiv arbetsgivare. Som enhetschef driver du utvecklingen av enheten för att förstärka stödet till stadens förvaltningar och bolag. Du har personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsansvar för enheten och dess medarbetare. Som enhetschef för enheten Hållbart arbetsliv ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsområde HR och rapporterar till verksamhetschefen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning, med en inriktning som vi bedömer relevant. Du har chefserfarenhet och erfarenhet av att ha arbetat med HR-frågor på en strategisk nivå. Du har erfarenhet av projektledning utifrån rollen som projektledare eller projektägare för större förändrings-/ införandeprojekt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla genom att digitalisera. Du har intresse och kompetens när det gäller IT-stöd och möjligheterna med digitalisering för att åstadkomma effektivisering och utveckling. Det är meriterande med erfarenhet från arbete i offentlig sektor. Frågorna inom din enhet är centrala hos en så stor arbetsgivare som Göteborgs stad. Frågorna ska kommuniceras och förankras med många och uppdraget innebär även att motivera stadens chefer och HR till att använda bästa möjliga arbetssätt. Det här betyder att du behöver ha tålamod och en coachande ledarstil där du motiveras av att nå resultat tillsammans med, och genom andra. Du leder strukturerat och med helhetssyn genom att delegera, samordna och följa upp. För att lyckas i rollen behöver du vara samarbetsinriktad, lyhörd och skicklig på att kommunicera och påverka andra. Ditt arbetsområde innehåller ansvar för processer som är viktiga för både individ och organisation. Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. ÖVRIGT Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Personalansvarig / Kundmottagning

Arbetsgivare / Ort: S.E.O partner Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2020-12-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Personalansvarig

Färdigheter
Meriterande
  • Receptionsvana
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
  • Personalansvar

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
  • Ryska

Om jobbet

Vi sitter i öppna och ljusa lokaler vid Hornsberg Strand.

Mycket nära till vatten och restauranger vilket är trevligt sommartid.


Vi är drivna och ambitiösa med höga mål om utveckling och tillväxt vilket vi ser att även du är som vill tillhöra vårat team.

Du ska vara en glad och positiv person med känsla för kundkontakt och sälj, där din energi och positivitet hörs i rösten.


Vi söker dig som är en rysktalande person och vill jobba som personalansvarig samt receptionist uppgifter som att svara på kunder frågor i telefon, svara på mail, lägga in bokningar samt även sköta kontakten med vår städpersonalen.


Arbetsplats:

Franzéngatan 30 i Stockholm

Arbetsgivare
S.E.O partner Sverige AB
Franzéngatan 30
11216 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.billigflyttstädningstockholm.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

HR Business Partner

Arbetsgivare / Ort: DKR
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet
Description DKR are delighted to be working with a leading Tech/Infra business as they seek to onboard a HR Business Partner for their Stockholm. You'll be a lead HR rep in the office and will see you reporting directly to the AVP. Conduct trainings for managers and internal stakeholder on various compliance related aspects Conduct onboarding orientation for the new joiners Participate in internal / external audits Update the HR polices at regular intervals and ensure they are compliant with the local regulatory requirements (e.g. country specific leave policy, etc.) and the social security norms Coordinate with the LoB / EP HR and Mobility team on expat movement Understand legally mandated benefits within the country & facilitate the same Coordinate with legal & Mobility and employment attorneys to understand legal ramifications of planned separations Conduct attrition analysis of onsite employees Requirements Fluent in Swedish and English Written & Spoken Be a resident already within Sweden and able to work onsite in their Stockholm office Have a good understanding of the Swedish labour laws Prior experience in managing work council negotiations and processes within HR (min 7-10 years) Should have experience in managing ARD activities including T&C mapping ,negotiation with the w/c and employee transfer Should have experience in managing diverse work force /nationality Should have an understating of re integration process Experience in manging other Europe countries will be added advantage Offer Available upon request
Arbetsgivare
DKR
Tel: 00447423525456
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Talent Acquisition Director, Europe

Arbetsgivare / Ort: AB Electrolux / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalchef/HR-chef

Om jobbet

Talent is a strategic pillar of Electrolux and is recognized as a key area to succeed with our business and strategy execution. At Electrolux Business Area Europe, we currently have an exciting opening as our Talent Acquisition Director Europe, your key focus is to lead and develop an engaged team of 40 professionals (Talent Acquisition Managers, Talent Acquisition Partners, Sourcers and Coordinators) across multiple locations in Europe.

Our team business goals include attracting and bringing the best talent to Electrolux, sourcing critical capability talent pipelines, actively promoting Electrolux as an Employer of Choice, playing an active role in business partnerships and creating great experiences for our candidates and stakeholders

What your day might look like

Your day will be a mix of strategic, tactical and operational work. A big part of it will be related to coaching and developing the talent acquisition team and implementing the global directives and activities in Europe.

You will be in daily contact with business and HR leaders in order to align the Global Talent Acquisition strategy and ways of working to support the business agenda.

The Electrolux talent acquisition Europe team is spread across a number of locations across Europe and leading such a diverse group of people will, for the right person, be a very exciting and rewarding challenge.

You will need to be open to travel when needed but most importantly be able to lead and perform while managing employees remotely.

This position is also part of our global talent acquisition leadership group and you will have the opportunity to have an impact on our overall TA strategy and partner with other HR functions. You will own and be accountable for the talent acquisition Europe budget.

Given our continuous improvement mindset at Electrolux, this position is a great opportunity for someone who seeks to positively develop the way we work and deliver.

You will mainly work in English, yet you will need a strong cross-cultural awareness and the ability to embrace our international workforce.

Your key responsibilities

  • Responsible for building strong partnerships with the HR team, business leaders, like Hiring Managers, HRBP:s and Center of Excellence as well as inspiring Talent Acquisition Partners to develop strong partnerships and business knowledge
  • Responsible for establishing credibility for the TA function and drive the Global TA Strategy in Europe while working on operational efficiency (ie: creating proactiveness, how to create success and forecasting of talents), in close collaboration with Stakeholders in the different business areas.
  • Develop and implement creative ideas for improving ways of working and deliver outcomes focused on continuous improvement
  • Partner with Marketing and Communications teams on Employer Branding strategies and activities
  • Implement communications strategies for updating key stakeholders on recruiting progress toward goals and objectives as well as actively measure the satisfaction level of all stakeholders within process and performance
  • Stay update with regards to organizational changes (acquisitions, reorganizations, new product offerings) as well as industry and technology trends that may impact hiring strategies and needs
  • Oversee the development and management of the Talent Acquisition team division and its recruiting budget.

Who you are

  • A proactive person with a strong drive to improve and transform TA into the future.
  • You have a strong desire to deliver and have the ability to build relationships, business mindset, and people leadership.
  • You have an international mindset. You are used to a global environment with colleagues all over the world.
  • You have experience of managing a team with a strong component of talent development.
  • Strong ability to proactively anticipate challenges and create a calm, humble working environment, even during high workload peaks, will be very valuable.
  • As a leader, you have strong listening skills, you have the ability to motivate your teams and create an inspiring atmosphere.
  • You have experience from forecasting new competencies and collaborating with business Stakeholders, to proactively build up talent pipelines. You have valuable knowledge and stay updated with new digital recruitment solutions, apps, approaches, trends, novelties and you happily share your knowledge and ideas.
  • You are able to handle many on-going activities and you are strong at making your point across in leadership situations.
  • You have an extensive Talent Acquisition background with a track record of successfully creating and executing a cohesive, thoughtful, and results-driven recruiting function
  • Employer Branding experience will be a strong plus
Arbetsgivare
AB Electrolux
SANKT GÖRANSGATAN 143
10545 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.