På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

190 Lediga jobb

HR Manager

Arbetsgivare / Ort: Wise Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet

Är du en handlingskraftig och operativ HR Manager med en briljant förmåga att tänka strategiskt? Vill du jobba i en dynamisk och omväxlande miljö där du kommer att få kavla upp ärmarna och stötta våra unga medarbetare? Gillar du att arbeta aktivt och nära på plats vid verksamheten för att snabbt kunna finnas till hands i frågor som kräver din expertis. I sådana fall ser vi varmt fram emot att ta del av din ansökan som ny HR Manager hos Teleperformance Nordic AB.

Som ett av världens ledande företag inom kundservice kommer du in i en omväxlande och resultatinriktad verksamhet som utnämnts till en av världens bästa arbetsplatser! Vi erbjuder en energifylld och härlig miljö som präglas av starkt affärsdriv men där det också är viktigt att må bra och ha roligt!

Rollen och dina arbetsuppgifter Rollen som HR Manager utgår ifrån vårt kontor på Hisingen i Göteborg där närmare 600 medarbetare arbetar. Du kommer att leda HR-teamet som består av två hr-konsulter och en rekryterare. Tillsammans kommer ni att sätta processer på plats och även vara med och utveckla nya där det behövs. I Norden har vi ett stort HR-nätverk och du kommer även att samarbeta med vår HR Manager i Stockholm. Vi jobbar i en föränderlig miljö både vad gäller uppdrag och personal. Som HR Manager behöver man ha ett intresse för och förstå affären samtidigt som man tryggt navigerar ute i verksamheten för att hjälpa till att lösa problem och situationer. Exempel på arbetsuppgifter

  • Stötta chefer och anställda i lokala HR-processer, som tex rehabilitering och onboarding.
  • Stötta linjen med övergripande HR-strategi vad gäller rekrytering, utveckling, ledarskap m.m.
  • Säkerställa HR-efterlevnad.
  • Utveckla och följa upp vår policy, plan och aktiviteter för medarbetarengagemang samt värna medarbetarrelationer.
  • Vara en drivande kraft i vårt åtagande att vara en Great Place to Work.
  • Upprätthålla ramverk och företagspolicys anpassade till arbetsmiljölagstiftningen i Sverige.
  • Samarbeta med våra nearshore och offshore HR-team för att säkerställa att alla processer och administration är i linje med globala standarder och lokala krav.
  • Leda det lokala HR-teamet med en eller flera direktrapporter.
  • Arbeta nära våra lokala fackliga företrädare för att samarbeta och förhandla i enlighet med vårt fackliga kollektivavtal ”Call/Contact center och marknadsundersökningsföretag”.

Mer om Teleperformance Teleperformance Nordic AB är ett av världens största Contact Center med så många som 380 000 anställda runt om i världen och huvudkontor i Paris. Med över fyrtio års erfarenhet av kundservice erbjuder vi snabba, säkra och enkla digitala lösningar så att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vi verkar i många olika branscher med allt från kundservice, Backoffice, finanslösningar och teknisk support.

Vår verksamhet består av en mångfald av medarbetare som kommer från olika delar av världen och vi ser att det bidrar positivt till arbetsplatserna. Vi har fått utmärkelsen Great Place to Work tack vare att vi jobbar hårt för att vara ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, vi vill ha riktigt nöjda både medarbetare och kunder och det bidrar till att vi får en högre lönsamhet.

Din profil Vi söker dig som vill se resultat och har förmåga att förstå affären samtidigt som du är trygg i din profession. Du trivs i en föränderlig miljö där det är högt tempo på dagarna. Vi söker dig som har skinn på näsan, är orädd för nya utmaningar och ser möjligheter i att bygga upp HR-teamet och administrationen kring den samt påbörja en omfattande digitaliseringsresa. För att lyckas i rollen har man förmåga att lösa problem och dilemman samt analysera och förstå både verksamheten och människorna i den. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i att kommunicera på engelska både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du vill bygga goda relationer med kollegorna på kundservice och att du ser dig som en självklar deltagare på våra gemensamma aktiviteter på kontoret.

Din bakgrund Vi ser gärna att du har PA-utbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom HR eller företagsledning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet. Det är ett plus om du har akademisk utbildning i grunden. Du har minst 3 års erfarenhet som operativ HR-chef och har en mycket god erfarenhet inom arbetsrätt för att hantera turordningslistor, omplacering och liknande. Vidare har du jobbat med HR administrativa processer, policys och kan jobba med flera pågående processer parallellt. Du har god erfarenhet av fackliga relationer och förhandlingar och har gärna erfarenhet av kollektivavtal.

Vill du veta mer om tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg, [email protected] Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Wise Professionals AB
Hemsida: www.wise.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR chef Norden

Arbetsgivare / Ort: Peopleprovide AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Exela befinner sig i en ny spännande fas där utveckling och förbättringar står i fokus. I samband med detta söker vi nu en ny HR Chef till den nordiska verksamheten, en mycket viktig och spännande position i det förändringsarbete som påbörjats. HR chef Norden, En möjlighet för dig, som framgångsrikt vill vara en del av ett förändringsskede. Du får tillsammans med ledningen, verka i en internationell miljö och bidra med din HR kompetens för att nå utsatta mål. En chans för dig, som är förtroendeingivande, en duktig genomförare som snabbt kan påvisa HR aktiviteternas positiva effekter. För att kunna axla den här typen av roll behöver du vara självgående och vara mycket bekant med arbetsrätt/lagar och regler som gäller i hela Norden. I din roll kommer du även ha ett funktionellt ansvar och driva utveckling inom dina ansvarsområden på nordisk nivå. I ditt nordiska team har du en HR Administratör till stöd för de administrativa delarna. Du rapporterar till HR Vice President EMEA. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: - Generellt chefsstöd inom samtliga HR-processer för Sverige, Norge och Danmark. - Fackliga förhandlingar och vara förhandlingsansvarig, främst i Sverige och Norge - Ansvar för hela den nordiska verksamheten gällande kompetensförsörjning, utbildning, lönebildning - Utföra/delta i olika HR-projekt på EMEA nivå - Vägledning, coachning i preformance management process Dina arbetsuppgifter på Exela kommer att spänna över hela HR området i Norden. I den här rollen kommer du arbeta tillsammans med kollegor i en internationell miljö varför det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift. På Exela arbetar vi många gånger i projekt varför det är viktigt att vara duktig på prioritering för att komma i mål med sina projekt i tid. Vi arbetar ständigt med förändringar inom vår verksamhet och i en föränderlig verksamhet ser vi det som viktigt att vara en mycket god kommunikatör och ha en förmåga att bygga relationer med alla människor på alla nivåer. Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet som HRBP eller HR-ansvarig inom mindre bolag. Exela , a global leader in business process automation, we’re constantly refining our technologies and developing ideas to better serve our 4,000+ customers in more than 50 countries. We connect clashing systems, upgrade inefficient processes, and provide the customized insights you need to elevate your organization
Arbetsgivare
Peopleprovide AB
Hemsida: http://www.peopleprovide.se/
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Personalansvarig till Uniflex Stockhom/ Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Jobbeskrivning Vill du göra karriär i ett växande och spännande bemanningsföretag? Vi söker nu en personalansvarig med placering både på vårt huvudkontor i Stockholm samt i Uppsala. Som personalansvarig hos Uniflex blir du ansvarig för hela rekryteringsprocessen av konsulter. Du träffar våra kunder för att fastställa kravprofil, annonserar, arbetar med urval, håller intervjuer, tar referenser och presenterar därefter kandidater för våra kunder. Du kommer även arbeta med dag till dag bemanning vilket innebär matchning och bokning av rätt konsult till rätt kund. Du arbetar även med löpande personalhantering som berör våra anställda konsulter, detta innefattar tillexempel lönehantering, utvecklingssamtal, rehabiliteringsutredningar och övrig personaladministration. Tjänsten innebär att du blir länken mellan Uniflex och våra kunder vilket innebär att du får en spännande och utmanande vardag, där det händer nya saker varje dag. Dina dagliga kontaktytor kommer att vara kandidater, kunder samt givetvis våra anställda. Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet, arbetsglädje och ansvarstagande. Du kommer arbeta med konsulter och kunder inom områdena lager och industri i Norra Stockholms regionen samt Uppsala. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du kommer i första hand utgå från vårt kontor i Stockholm men vi ser även att du några dagar i veckan arbetar från kontoret i Uppsala. Du kommer även vara ute hos våra kunder stor del av din tid. Personliga egenskaper För att lyckas i tjänsten skall du ha: * Ett stort intresse både för människor och affärer * En mycket god förmåga att kommunicera samt skapa och vårda relationer * Förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete * Entreprenörsanda och gilla ett högt arbetstempo * B-körkort samt tillgång till egen bil * Som person är du handlingskraftig, stresstålig, prestigelös och lösningsorienterad. Vi sticker inte under stol med att arbetstempot stundtals är högt. Det kommer vara stort fokus på rekrytering och bemanning för denna tjänst och för att trivas bra ska du tycka om att hålla många bollar i luften. Samtidigt erbjuder vi en plattform för både personlig utveckling och goda karriärmöjligheter. En examen inom personalvetenskap eller att du har arbetat med personalbemanning eller rekrytering tidigare är meriterande. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan redan idag, urval kommer ske löpande Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast 28 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef, Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (4 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med  ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. I rollen som Account specialist/konsultchef har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med en andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Ansvarsområden

• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av 
  konsulter ute på uppdrag via  annonsering, screening och urval.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, 
  föräldraledigheter, semesterfrågor etc.
• Dokumentation kring kandidater med våra rutiner enligt GDPR liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen m.m. Kort sagt en mångfacetterad roll med både kund och medarbetare i centrum!

Arbetstider

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer

• Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet och vana av att bemanna till kunder inom industri och logistik.
• Mycket meriterande med erfarenhet av att arbeta mot stora kunder och har förståelse för den typen av drift och leverans.
• Vi ser gärna att du tidigare har haft personalansvar kanske i en roll som teamledare/arbetsledare eller liknande. 
• Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift.
• B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett starkt driv och brinner för service och goda resultat. Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor och hög en affärsmässighet. Du är trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad? Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast den 30/1-2022. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag vänta därför inte med din ansökan!

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Melissa Buyuksal via: [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR Chef till KeyPlants

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (4 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Vi söker en affärsinriktad HR Chef som vill arbeta i ett internationellt bolag under stark tillväxt som levererar läkemedelsfabriker till hela världen. KeyPlants är i en spännande fas med nya ägare och många projekt, just nu levererar vi exempelvis en komplett anläggning för tillverkning av Covid-vaccin till Afrika. Vår nya HR-chef kommer att vara en viktig del i företagets fortsatta utveckling och kommer att ha stort inflytande. Här blir du en del av ett agilt och framåtlutat företag som tillsammans gör en stor satsning. Om du tycker detta låter intressant kan du vara den vi söker! Om rollen KeyPlants har idag en konsultlösning i HR-Chefsrollen och som ett led i vår expansion kommer vi göra den permanent. I rollen som HR-Chef arbetar du brett med samtliga frågor inom HR, rapporterar till vår VD och sitter med i ledningsgruppen. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt och genomföra förbättringar och förändringar. Projekten är centralt i vår verksamhet vilket gör att rollen blir affärsnära. KeyPlants är i en expansionsfas och talent acquisition blir därför en naturlig del av jobbet. Vem är du? Du har flera års erfarenhet som HR Chef och en akademisk examen inom HR eller motsvarande i botten. Du har lätt för att uttrycka dig och kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.  Du är trygg i din roll som HR Chef och du är van vid en verksamhet som är relativt komplex med många frågeställningar i en internationell verksamhet. Med goda ledaregenskaper verkar du genom andra och genomför förändring. Du trivs med att bli utmanad och att utmana andra. Ditt starka driv och engagemang bidrar till ett öppet och kreativt utvecklingsklimat.  Ditt intresse för att jobba med människor är genuint och du kännetecknas av ett lösnings- och samarbetsorienterat sätt. Du är affärsmässig, kommunicerar med inflytande samt har lätt att få förtroende hos chefer och medarbetare.  Då vi är värderingsstyrda så känner du igen dig i våra värdeord som är tillsammans, lösningsorienterade, pålitliga och pionjärer i marknaden. Vårt fina huvudkontor ligger på Lilla Bantorget, mitt i City men vi har även verksamhet i andra delar av Sverige. Om KeyPlants KeyPlants är ett stabilt företag i stark expansion. Vi levererar anläggnings- och designprojekt samt projektlednings- och processdesigntjänster främst till Life science industrin. Förutom processdesign ligger vår kärnkompetens inom modulära "Off-Site Construction" lösningar där vi är världsledande. Våra kunder är både världens främsta läkemedelsföretag såsom Merck. AstraZeneca, Pfizer m.m. samt mindre regionala bolag såväl internationellt som i Sverige. KeyPlants ligger i framkant när det gäller hur anläggningsprojekt levereras, främst genom kortare och mer förutsägbara projekttider. Våra kunder vänder sig till oss på grund av vår expertis och vår mångåriga erfarenhet av att framgångsrikt leverera läkemedelsfabriker över hela världen. Ansökan Ansök gärna så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med JUREK. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Cecilia Hasslev Billing, 073-341 41 98, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! För mer information, besök www.keyplants.com.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.