På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

HR-administratör
Spela filmen

HR-administratör

Som HR-administratör arbetar du främst inom administration, personaladministration och relevanta program.

Human resources (HR) kallas hanteringen av ett företags mänskliga resurser, hur företag och organisationer arbetar operativt och strategiskt med sin personal och organisation.

Arbetsuppgifterna kan skifta beroende på arbetsplatsens storlek, men vanliga uppgifter kan vara ta fram information eller sammanställa statistik, delta i utredningar, lönefrågor, rekryteringsarbete och administration av anställningskontrakt.

Utbildning

HR-administratörer kan ha varierande utbildningsbakgrund. Lägst gymnasiekompetens, helst från Handels- och administrationsprogrammet eller från Ekonomiprogrammet, men allt oftare efterfrågar arbetsgivare någon form av eftergymnasial utbildning t ex från högskola / universitet eller från Yrkeshögskola.

Arbetsplats

Efter utbildning kommer du att ha en bred kunskapsbas som kommer öppna många dörrar för dig inom både den offentliga samt den privata sektorn. Du kan arbete inom stat, kommun, inom vården samt de privata företagen. De flesta operativa instanserna samt företagen har idag en förståelse att en HR-administratör är en person som kan få företaget att växa.

Övrigt

Human Resources (HR) - kallas hanteringen av ett företags eller en organisations mänskliga resurser, hur företag och organisationer arbetar operativt och strategiskt med sin personal och sin organisation.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

61 Lediga jobb

Studentmedarbetare inom Hr till Finansinspektionen

Arbetsgivare / Ort: Finansinspektionen
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Som studentmedarbetare på Hr-avdelningen skriver och publicerar du annonser, genomför referenstagningar, tar fram personalbeslut och diarieför handlingar. Även utbildningsadministration, uppdateringar på intranätet och ansvar för avdelningens gemensamma mejlinkorg ingår i dina uppgifter. Övriga administrativa uppgifter kan förekomma och du bidrar tillsammans med dina kollegor till att kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner för personalarbetet. Rollen innebär både egna ansvarsområden och att stötta övriga medarbetare på avdelningen som du har ett nära samarbete med. Du kommer också att ha löpande kontakt med chefer och medarbetare inom andra delar av myndigheten. Avdelningen har det övergripande ansvaret för arbetet med kompetensförsörjning på FI. Hr arbetar med syfte att ha ett långsiktigt och verksamhetsnära samarbete med cheferna och ledningen. Avdelningen bidrar med processer, rutiner, coaching, rådgivning och stöd. Vi söker dig som studerar till personalvetare eller motsvarande och har läst minst 60 högskolepoäng. Det är meriterande om du har erfarenhet sedan tidigare av hr- och/eller rekryteringsadministration. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från myndighet eller för rollen annan relevant erfarenhet. Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du självgående och effektiv i ditt sätt att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare är du uthållig, serviceinriktad samt att du trivs i grupp och bidrar med gott samarbete. Arbetet på FI förutsätter hög integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Hr-specialist Isabelle Lönnberg på 08-408 988 49. Tjänsten är en allmän visstidsanställning vid behov motsvarande ca 40 procent av en heltid med tillträde i juni, dock längst till och med den 31 december 2021. En anställning vid FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll genomförs enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan innehållande cv, personligt brev och relevanta betyg senast den 11 maj 2021. Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. FI arbetar för finansiell stabilitet, välfungerande marknader, ett gott konsumentskydd och en hållbar utveckling. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare, där olika erfarenheter, kompetens och mångfald tas tillvara. Här arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. På FI är du med och påverkar den finansiella marknaden. Tillsammans arbetar vi för samhällsnyttan.
Arbetsgivare
Finansinspektionen
Hemsida: http://www.fi.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchefsassistent till Manpower

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du ute efter ett deltidsarbete vid sidan av dina studier? Vi söker nu en konsultchefsassistent internt till oss på Manpower. Är du en stjärna på att ge service och trivs att ha många kontakter och dessutom trivs att arbeta administrativt? Studerar du på personalvetarprogrammet eller motsvarande och vill lära dig mer om bemanning och konsultverksamheten? Då är detta för dig! Välkommen med din ansökan! Manpower erbjuder ett komplett utbud av kompetensförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Vi har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet, från Malmö i söder till Luleå i norr. Nu söker vi dig som vill som vill arbeta som konsultchefsassistent hos oss! Du får välja om du vill arbeta på kontoret i Norrköping, Nyköping eller Linköping. I denna varierande och omväxlande roll kommer du att arbeta nära våra konsultchefer inom Industri & Logistik. Arbetsuppgifter som ingår är bl.a.: - Annonsering - Urval av kandidater - Sökningar efter kandidater i matchningssystem - Telefonintervjuer, videointervjuer samt fysiska intervjuer. - Referenser - Medverka vid olika mässor och events - Diverse personaladministrativa uppgifter Vem är du? Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta i ett socialt jobb men många kontakter utåt och samtidigt hanterar administrativa arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. I din erfarenhet ser vi att du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och har en genuin vilja att göra ett bra jobb och ge bästa möjliga service. Du har även erfarenhet av administrativt arbete och har haft kontakt via telefoni och är en fena på att kommunicera både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du är innovativ och att du tycker det är roligt att utveckla och komma med förbättringsförslag för att effektivisera processer och verktyg. Utöver det behöver du uppfylla följande: * Du har en annan sysselsättning, helst av allt studier * Du har möjlighet att vara flexibel kring hur mycket du får arbeta men gärna ca 1-2 dagar i veckan med möjlighet till fler pass under kontorets semesterperiod * Du har erfarenhet från att ha arbetat i serviceyrke tidigare, meriterande är om du har erfarenhet av en liknande tjänst sedan tidigare. Sök tjänsten i dag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Stenbäck på [email protected] eller 072-208 08 92. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR- och löneadministratör till kund

Arbetsgivare / Ort: First Reserve AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
First är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar tjänster inom HR, ekonomi, lön, inköp/logistik och administration. Med laganda, utveckling, ansvar och engagemang som ledord vill vi alltid vara den självklara samarbetspartnern för både medarbetare och kunder. First är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke med ständigt kundfokus. HR- och löneadministratör till kund Definierar du dig som en slutförare som ser till att saker blir gjorda? Har du dessutom erfarenhet av både HR- och löneadministration så är du som klippt och skuren för denna roll! Detta är ett konsultuppdrag som pågår ett år med start i juni. Arbetsuppgifter Rollen innebär varierade uppgifter inom HR- och löneområdet, såsom administration kring anställningar och avslut, genomföra manuella löneberäkningar och tillämpa/tolka lagar, kollektivavtal och lokala avtal inom löneområdet. Vidare sköter du löpande rapportering till exempel till A-kassor och Försäkringskassan, samt supportar övriga HR och övriga organisationen i lönerelaterade frågor. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av löneadministration, gärna i SAP men detta är inget krav. Har du arbetat i Success Factors eller något likvärdigt HR-system är detta ett stort plus. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av arbetsrättsliga frågor i en supportande position. Som person är du en analytisk doer med flexibelt mindset. Du har lätt för att samarbeta med andra men kan även ta egna initiativ och jobba självständigt. Förutom att du är noggrann är du även kvalitetsmedveten och drivs av strukturer, administration och service. Vi förutsätter att du kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska, såväl tal som skrift. Du har givetvis också god erfarenhet av Officepaketet – främst Excel. Vad kan vi erbjuda dig? Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus! Ansökan En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För bästa hantering och utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Hannah Cheadlen: 070-795 60 21 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
First Reserve AB
Ansökan
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker sommarvikarier!

Arbetsgivare / Ort: Framtiden i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker Semestervikarier!

Nu söker vi dig som vill arbeta som semestervikarie till någon av våra kunder! Oavsett om du är studerande eller bara vill ha ett säsongsarbete så är du välkommen att söka till oss på Framtiden AB!

Dina arbetsuppgifter

Vi söker efter duktiga semestervikarier till våra kunder i Jönköping med omnejd.

Våra kunder har verksamheter inom IT och teknik, ekonomi och finans, kontor, lager och industri.

Just nu söker vi semestervikarier med viss erfarenhet av dessa verksamheter sedan tidigare. Tjänsterna är varierande och kan t.ex. innefatta, administratörer, receptionister, kundtjänstpersonal, lagerarbetare m.m.

Din profil

Det är meriterande om du har viss erfarenhet inom något av ovanstående verksamhetsområden men inget krav.

Välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev som beskriver vem du är, dina kompetenser och inom vilket verksamhetsområde du söker arbete. Ansökningar kommer hanteras löpande och lämpliga kandidater kommer matchas ut mot våra kunders behov under våren.

Om oss

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Placering: Jönköping med omnejd

Anställningsomfattning

Heltid/Deltid

Anställningsform

Sommarjobb/feriejobb

Tjänstgöringsort

Jönköpings län

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

People Performance Assistant till Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Har du alltid velat arbeta med kompetensutveckling, karriärsteg och/eller har arbetsrättsliga frågor intresserat dig samt generellt administrativt HR relaterat arbete? Sök nu deltidstjänsten som People Performance Assistant. Rollen ger dig stor inblick i hur vi på Academic Work arbetar med olika personalfrågor och ger dig chans att utvecklas och utmana dig själv. Du erbjuds att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter som rör HR på ett internationellt bolag. OM TJÄNSTEN Så här beskriver en av våra medarbetare rollen som People Performance Assistant: "Det bästa med att arbeta som People and Performance Assistant är att ingen dag är den andra lik. De varierande arbetsuppgifterna är både utmanande och har fått mig att växa som person. Du kommer att få insikt i hur det är att arbeta med HR och framförallt, bli en del av ett roligt och supportande team. " Ditt team och ansvarsområde: I rollen som People Performane Assistant kommer du att tillhöra teamet People Performance men främst stötta antigen vår Learning & Development Coordinator Sofie Hillborg eller vårt Labour Law team. Inom Learning & Development arbetar man främst med frågor som rör lärande och utveckling av vår personal på Academic work. Labour Law teamet stöttar organisationen i arbetsrättsliga frågor. Vi söker två personer som främst kommer arbeta mot antingen learning eller labour law, men båda kommer tillhöra samma team och tanken är att man på sikt kommer lära sig om båda delarna för att bredda sin kompetens och kunna stötta upp i det team där belastningen är störts. Din chef och din utveckling: Din chef kommer antigen att vara Sofie Hillborg" https://www.linkedin.com/in/sofie-hillborg-9bb790127/ Camilla Säll https://www.linkedin.com/in/camilla-s%C3%A4ll-04ba2224/. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån teamets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. ARBETSUPPGIFTER Learning & Development •Ansvara för administration som rör kompetensutveckling och karriär-steg. •Stötta i arbeten som relateras till våra introduktionsprogram till nyanställda. •Arbeta i Microsoft Excel och PowerPoint med olika uppgifter som rör arbetet med lärande och utveckling. •Besvara mejl och kommunicera med andra i vår organisation. •Ansvara för andra administrativa arbetsuppgifter som kan variera över tid. •Arbeta i vårt interna learning management system. Labour Law •Stödja arbetsrättsteamet med olika uppgifter och projekt inom arbetsrätt och HR. •Arbeta i Microsoft Excel och PowerPoint med olika uppgifter som rör det arbetsrättsliga området. •Uppdaterar instruktioner på vårt intranät. •Ansvara för andra administrativa arbetsuppgifter som kan variera över tid. VI SÖKER DIG SOM … har följande kompetenser: * Noggrann * Strukturerad * Ansvarstagande * Personlig mognad Vad behöver du för erfarenhet? * Är student och tar examen tidigast om 1,5 år, gärna inom HR, pedagogik, psykologi, ekonomi eller liknande. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte åker på utlandstermin innan dess. * Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. * Har erfarenhet av program inom Microsoft 365. * Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Vår kultur #weareacademicwork * Vår kultur & våra värderingar * Vår mission – We make people grow * [email protected] * Facebook ÖVRIG INFORMATION *Start: Omgående * Omfattning: Deltid, ca. 15 h/vecka * Placering: Sankt Eriksgatan 121,Stockholm * Vi som driver rekryteringsprocessen: Pamina Lewald, Talent Acquisition Assistant, [[email protected]](mailto: [email protected]) * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan, så skickas du till Teamtailor, vårt rekryteringssystem. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ([email protected]) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.