På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Avdelningschef

Avdelningschef

Avdelningschef har personalansvar för de anställda inom en avdelning, en sektion, en enhet inom ett företag, en myndighet eller en organisation.

Avdelningschefer har ett tydligt ansvar för sitt resultatområde, för dess utveckling och förbättring.

Utbildning

Chefer har mycket varierande utbildningsbakgrunder, men de flesta har någon form av eftergymnasial utbildning, eller akademisk utbildning, de är alltså ofta akademiker.

Det är fördelaktigt att som chef ha bra sakkunskaper inom det arbetsområde som man är verksamhetsledare i, men ännu viktigare är att man har bra ledaregenskaper, förmågan att ha visioner och förmedla dem till sina kollegor, motivera medarbetare och leda verksamheten framåt mot uppsatta mål. 

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan "ackord" baseras på det antal "enheter" som producerades under en månad.

Sju av 10 svenska chefer tros ha sömnproblem som påverkar deras livskvalité och bland annat också deras "chefskap" Det är ett känt faktum att sömnbrist på 1,5 timme per natt försämrar hjärnans förmåga att vara "pigg" - och därför också kunna fatta bra beslut - med upp till 30%.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

111 Lediga jobb

Sektionschef kundtjänst

Arbetsgivare / Ort: SYNLAB Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Sektionschef
  • sjukhus

Om jobbet
SYNLAB Medilab är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB Medilab känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Vi söker nu en sektionschef till vår kundtjänst. Om SYNLAB Medilab Vi är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om i Stockholmsregionen och i Uppsala. Vi erbjuder ett omfattande sortiment av rutinanalyser och mer specialiserade undersökningar. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för förbättrad kvalitet inom alla områden. Du kan hitta mer information om oss på medilab.se. Om arbetet och din utveckling I rollen som sektionschef leder du den dagliga verksamheten för kundtjänst, vår avdelning där vi har samlat funktionerna provmottagning (kemi, mikrobiologi och patologi/cytologi) och sekretariat. Du är närmaste chef för medarbetarna och har ansvar för att den dagliga driften fungerar. Till dina arbetsuppgifter hör att ha medarbetarsamtal, lönesättning, schemaläggning, arbeta med kvalitetsuppföljning, kompetensförsörjning samt även vara delaktig i den praktiska verksamheten. Vi investerar långsiktigt i varandra och erbjuder dig förutom viktiga, varierande och roliga arbetsuppgifter utbildning på och utanför arbetsplatsen samt möjligheter att skapa nätverk med kollegor, avdelningar och våra leverantörer. Om dig vi söker Vi söker dig som har en adekvat utbildning och flera års erfarenhet som ledare/chef. Eftersom vi är en ackrediterad verksamhet är du intresserad och ser vikten av standardiserade arbetssätt och bidrar aktivt till hög kvalitet på de analyser vi utför åt våra beställare. Informationsteknologi är en integrerad och viktig del av verksamheten. Du känner dig därför bekväm med datorarbete i vanligt förekommande mjukvaror. Avdelningens arbete styrs av dokument som i de flesta fall är författade på svenska och du behöver därför ha goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Eftersom vi arbetar i en internationell miljö är det även fördelaktigt om du behärskar engelska. För denna tjänst är det mycket meriterande om du har erfarenhet av ledarskap från liknande verksamhet, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är trygg i din ledarroll och har en positiv framtoning som främjar engagemang, öppenhet och samarbete. Arbetet kan tidvis vara av högt tempo för att ge våra beställare analysresultat inom utsatta tider. Övrigt • Anställningsform: tillsvidareanställning. Arbete utförs huvudsakligen dagtid under vardagar. Vi tillämpar provanställning. • Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. • Vi tillämpar individuell lönesättning. Lämna gärna löneanspråk i din ansökan. • Vi har kollektivavtal. Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att denna tjänst låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök nu genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2021-07-31 men i och med att vi löpande gör urval och rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Venus Theander tel. 08-123 192 40, servicechef Ulf Tillbom tel. 08-123 191 12 eller administrativchef Marié Carlsson tel. 08-123 191 79. Hoppas att vi hörs! SYNLAB är representerad i fler än 40 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 20 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå 600 laboratorier och mer än 1 100 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Arbetsgivare
SYNLAB Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Operations manager

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. ALD söker en Interim Operations Manager (Technical team, Operations support and Insurance) Till framgångsrika ALD söker vi nu dig som är en erfaren och relationsorienterad ledare med tidigare erfarenhet från bilindustrin. Arbetsbeskrivning och ansvarsområden I rollen som interim Operations Manager kommer du att arbeta brett och bland annat ansvara för att: • Leda och coacha teamet i det dagliga arbetet • Arbeta med måluppföljning och utveckling av medarbetare i förhållande till affärsplan samt uppsatta individuella- och teambaserade mål • Driva initiativ som följer upp och förbättrar kundnöjdhet och NPS, bl.a. genom riskhanterings- och kontrollprocesser • Säkerställa kostnadskontroller Vem är du? Till rollen som interim Operations Manager söker vi dig med högskoleutbildning och minst 5 års ledarskapserfarenhet. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet från bilindustrin och är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Personliga egenskaper: Du drivs av att alltid göra kunden nöjd genom att erbjuda ett säkert och pålitligt fordon samt ge hjälp om tekniska problem uppstår. Som person är du inspirerande, motiverande och har en positiv attityd. Samtidigt som du är en lagspelare kan du ändå vara självgående och arbeta självständigt och bidra med en trygghet i din ledarroll. Du har ett analytiskt tankesätt och arbetar kvalitetsorienterat. Vi erbjuder: I denna process har vi valt att samarbeta med Jurek Rekrytering & Bemanning. Detta är ett konsultuppdrag som varar under ca 4 månader med eventuell förlängning. Uppdraget startar omgående, alternativt 1 augusti. Vi välkomnar både dig som vill arbeta som underkonsult och dig som föredrar en anställning hos Jurek under uppdragsperioden. Om du har några frågor, tveka inte att kontakta rekryterare Karin Thorstensson via [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se Om ALD: ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag och ett dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale med nära 1,76 miljoner bilar och 6 600 medarbetare i 43 länder. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Vårt strategiarbete fokuserar på att få branschens nöjdaste kunder genom att leverera hållbara mobilitetslösningar. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se Om Jurek: Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett urval av rekrytering- och bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till arbetade akademiker med många års erfarenhet och specialkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef till Indoor Energy i Karlstad

Arbetsgivare / Ort: Qtym AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Indoor Energy arbetar med installation, service och underhåll inom fastighetsteknik och fastighetsautomation med fokus på energieffektivitet. Vi är verksamma inom samtliga områden kring inomhusklimat. Vår metod utgår från en helhetssyn där kyla, värme, ventilation och styr- och reglerteknik samverkar. Vår vision är att våra kunder ska ha de energieffektivaste fastigheterna, vi vill helt enkelt skapa ett företag som hjälper våra kunder att göra världen lite bättre. Förutom strävan efter ständig utveckling så grundar vi vårt agerande på våra värderingar, LAGSPEL, PROAKTIVITET, PERSONLIGT LEDARSKAP och AMBITION. Vi har 10 kontor runt om i Sverige och är idag 240 anställda och omsätter ca 400 MSEK. Läs mer om oss på Indoor Energy - Ett bättre inomhusklimat med lägre energiförbrukning Vi söker nu en ledare som vill ta vårt kontor i Karlstad till nästa nivå Om rollen I rollen som avdelningschef ansvarar du för att leda, driva och utveckla avdelningen i Karlstad med omnejd. Fokus ligger på försäljning, ledarskap och ekonomi. Som avdelningschef kommer du jobba med att utöka marknadsandelen i Värmland. I rollen har du ett direkt personalansvar för servicechef och tekniker och du rapporterar till Regionchef. Vem är du? Vi söker dig som är affärsmässig och som drivs av Indoors synsätt på energi, dvs att kunna göra skillnad i dessa frågor. Du är generalist inom fastighetsklimat gärna med flerårig erfarenhet som servicechef/projektledare inom ventilationsområdet, försäljning och kalkyl. Utöver detta har du ett par års erfarenhet i ledande befattning och ditt ledarskap präglas av ett coachande förhållningsätt och du gläds av att se andra utvecklas och lyckas. Du har en teknisk utbildning, gärna på akademisk nivå inom energi, VVS eller fastighet. Rollen kräver även goda IT-kunskaper samt att du har körkort då resor i tjänsten förekommer. Som person du utvecklingsorienterad, initiativtagande och en kommunikativ lagspelare. Meriterande om du har upparbetade relationer och kontaktnät på fastighetssidan i Karlstad/Värmland och inom närstående entreprenörer som el och rör. Övrigt: Placering: Karlstad Omfattning: Heltid Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en roll på ett företag som hjälper våra kunder att göra världen lite bättre. Vi är ett bra, positivt och möjlighetsorienterat gäng. Låter detta spännande sök jobbet redan idag! Rekryteringen sker i samarbete med Qtym. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sara Magnusson, [email protected], 0725-141822. Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är 31 juli. Vi är nyfikna på dig, varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Qtym AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Servicechef till Göteborg

Arbetsgivare / Ort: 2Complete AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en Servicechef till vår kund i Göteborg. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst med varierande arbetsuppgifter som bland annat innebär att leda, strukturera och motivera ditt eget team. Denna roll kommer att innebära stora utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du får möjlighet att arbeta på ett företag som värnar om sin personal och dess trivsel. I rollen som Servicechef kommer du att driva din region och de servicetekniker som du har personalansvar för framåt. Du kommer ha en viktig roll i företaget eftersom att du tillsammans med ditt team strävar efter att uppfylla såväl kunders som företagets målsättningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Verka för att underhåll och service utförs i tid, blir slutförda och fakturerade • Daglig kontakt och ansvar för en utav företagets större kunder • Kalkylering och planering av servicearbeten • Budgetansvar • Personalansvar för cirka 10-13 servicetekniker • Utveckla rutiner och instruktioner tillsammans med resterande servicechefer • Säkerhetsställa kvalitén i utförda arbeten på fältet • Fastställa och uppföljning av uppsatta mål • Bemanningsplanering, rekrytering och kostnadsoptimera personalstyrkan Arbetets omfattning: Placeringsort är Göteborg och tjänsten är på heltid, arbetstid 7-16. Om företaget Information om företaget ges vid en intervju Din profil Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Servicechef ser vi att du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och att du haft budgetansvar tidigare. Du har erfarenhet av serviceledning och har haft personalansvar på nära håll och på distans tidigare. Som ledare tror vi att du har ett tydligt ledarskap samt att du använder din kommunikativa förmåga för att lyckas tillsammans med gruppen. Vidare ser vi gärna att du är målmedveten, det är en självklarhet för dig att arbeta efter KPI:er samt att du är lyhörd. Som person är du ansvarstagande, handlingskraftig och van vid att fatta svåra beslut. Du utrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift, du innehar B-körkort. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Emily Higgins på telefon 073-365 68 32 eller [email protected] Om 2Complete 2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv. Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. Sökord: Affärsområdeschef, Teamleader, Servicechef, ledarskap, tekniker
Arbetsgivare
2Complete AB
Hemsida: http://www.2complete.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Interimschef Operations Manager

Arbetsgivare / Ort: Svensk Autorekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Arbetsbeskrivning Vi söker nu dig som vill kliva in som Interimschef för ett uppdarg som Operations Manager omgående men som på sikt kan övergå i en anställning. Som Operations Manager ansvarar du för att förbättra kundnöjdheten och flödet i processerna. En viktig del i arbetet blir därför att säkerställa att ditt team på 17 medarbetare arbetar effektivt och trivs på arbetet. Teamet är uppdelat i två avdelingar där ett fokuserar på tekniska frågor och ett mot försäkring och support. Du sörjer för att skapa förutsättningar och inspiration till nytänk hos ditt team. Din Profil Vi söker dig med gedigen erfarenhet av ledarskap och gärna från bilbranschen. Vi ser gärna att du har ett engagerat ledarskap där du värdesätter teamet och kan utveckla dina medarbetare. Du är van att arbeta mot mål och resultatet följs upp via KPI:er. Som person är du drivande, motiverande och en sann ledare. Har du erfarenhet av finansiering eller garatier inom motorbranschen är detta ett stort pluss. Om företaget Vi är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner. Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige. Om du arbetar med oss kommer du snart märka att vi älskar utmaningar. Med ett stort driv och ett personligt engagemang jobbar vi alltid för att överträffa våra kunder förväntningar. Kontaktuppgifter Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Regionchef Rebecka Fihn på 0706-22 64 48 alt. [email protected] Urval sker löpande.
Arbetsgivare
Svensk Autorekrytering AB
Hemsida: http://www.autorekrytering.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.