På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Avdelningschef

Avdelningschef

Avdelningschef har personalansvar för de anställda inom en avdelning, en sektion, en enhet inom ett företag, en myndighet eller en organisation.

Avdelningschefer har ett tydligt ansvar för sitt resultatområde, för dess utveckling och förbättring.

Utbildning

Chefer har mycket varierande utbildningsbakgrunder, men de flesta har någon form av eftergymnasial utbildning, eller akademisk utbildning, de är alltså ofta akademiker.

Det är fördelaktigt att som chef ha bra sakkunskaper inom det arbetsområde som man är verksamhetsledare i, men ännu viktigare är att man har bra ledaregenskaper, förmågan att ha visioner och förmedla dem till sina kollegor, motivera medarbetare och leda verksamheten framåt mot uppsatta mål. 

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan "ackord" baseras på det antal "enheter" som producerades under en månad.

Sju av 10 svenska chefer tros ha sömnproblem som påverkar deras livskvalité och bland annat också deras "chefskap" Det är ett känt faktum att sömnbrist på 1,5 timme per natt försämrar hjärnans förmåga att vara "pigg" - och därför också kunna fatta bra beslut - med upp till 30%.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

50 Lediga jobb

Säljande affärsområdeschef - Kungsbacka

Arbetsgivare / Ort: Smart Parkering Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Smart Parkering Sverige AB har idag hand om parkeringsövervakning, drift och förvaltning av garage och parkeringsanläggningar. Detta gör vi på uppdrag av fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och förvaltningsföretag. Vi tillhandahåller smarta skräddarsydda digitala och miljövänliga lösningar samt marknadens kundvänligaste plattform. Vi är verksamma på flera orter runt om i landet med ett huvudkontor i Stockholm. Med miljö och teknik i fokus skapar vi framtidens parkering! Information om tjänsten: Vi söker en säljande affärsområdeschef till affärsområde Väst till vårt kontor i Kungsbacka. Tjänsten är tillsvidare men med en inledande provanställning. Arbetstiderna är mån-fre kl. 08:00-17:00 med viss möjlighet att anpassa tiderna utefter t.ex. kundmöten. Vi önskar tillsätta tjänsten omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Som affärsområdeschef ingår du i företagsledningsgruppen och har det övergripande verksamhetsansvaret för affärsområdet. Du skall självständigt, men med ett nära samarbete med ledningen på central nivå (Stockholm), driva företagets verksamhet i affärsområdet och verka för god avtalsefterlevnad och kundnöjdhet. Du innehar ett personalansvar över affärsområdets anställda (i dagsläget ca 5 personer) och skall säkerställa att verksamhetsplaneringen är effektiv och inom satta budgetramar. Affärsområdet är inte nytt, men du kommer att driva utvecklingen framåt för att det ska nå sin fulla potential. I början har du stöd av ledning och tjänstemän på central nivå samt en gruppledare (parkeringsvakt) på lokal nivå. Ansvarsområden och exempel på arbetsuppgifter: Sälj: söka nya affärsmöjligheter, ansvara för avtalsefterlevnad mot kund, leverantörs- och kundkontakt. Observera att det kan förekomma kundmöten på plats hos kund. Drift: schemaläggning, rekrytering, utbildning, efterlevnad av policys, utrustning, kvalitetsuppföljning. Personalansvar och arbetsmiljö: personalmöten, medarbetarsamtal, systematiskt arbetsmiljöarbete. Ekonomi: skapa och efterleva budget, inköp- och beställningar. Samverkan: kontakt med ledning och andra avdelningar på central nivå samt delta i driftsmöten och ledningsgruppsmöten. Administration: riskanalyser, händelse- och avvikelserapporter, löpande statistikföring. Övrigt: verka för god efterlevnad av företagets ISO-certifierade ledningssystem samt representera affärsområdet i årliga ISO-revisioner. Kvalifikationer: • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska • Dokumenterad erfarenhet inom service och/eller sälj (gärna med kundansvar) • Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning och personalansvar • Det är önskvärt, men inte ett krav, att du har erfarenhet av en liknande befattning inom parkeringsbranschen • Det är önskvärt, men inte ett krav, att du har kännedom om tillämpliga lagar och regler inom respektive ansvarsområde, t.ex. arbetsmiljölagen, kollektivavtal och LOU För att trivas tror vi att du är/har: • Självständig och strukturerad • Målmedveten, lösningsorienterad och resultatinriktad • God samarbetsförmåga • Ansvarsfull • Professionell i ditt bemötande • Flexibel I övrigt tror vi att du drivs av att göra ett gott arbete och vara en god representant för Smart Parkering Sverige AB. Urval: Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor? Kontakta Fatih Gencer, VD, på [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Smart Parkering Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ chef

Arbetsgivare / Ort: Sundslätt Tak AB / Växjö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du vara med om en tillväxtresa?

Nu söker vi dig med stort driv som vill få möjligheten att vara med i uppbyggnaden av en mindre koncern inom bygg- och fastighetsområdet. Sundslättsföretagen är en företagsgrupp med fyra företag som verkar inom fastighetsnära byggtjänster mot både privatpersoner och företag. Under 2020 har företagsgruppen formerat sig och är nu redo för att börja växa.

Vi söker operativ chef till våra affärsområden takrengöring, markskruv och fastigheter. Rollen har ett övergripande ansvar för sina affärsområden i en liten organisation som präglas av korta beslutsvägar och frihet under ansvar.

Den operativa chefens huvudsakliga uppgift är att fokusera på verksamhetens tillväxt, lönsamhet, effektivitet och kvalitet samt stärka vår ställning på den regionala marknaden. Detta görs genom att bearbeta både befintliga och nya kunder, vidareutveckla befintliga och nya medarbetare samt att bygga vidare på de strukturer som nu är skapade. Eftersom företaget är under uppbyggnad kommer stort fokus ligga på att lära känna alla verksamheter och arbeta direkt med personalledning, planering och administration.

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär. Det är inget krav på mångårig chefserfarenhet utan rätt inställning, personligt driv och en vilja till utveckling är viktigast. Vi vill att du har ett kommersiellt fokus, stark drivkraft samt erfarenhet av att leda och entusiasmera andra.

Du är en entreprenör i ditt sätt att tänka och arbeta. Du är rak, ärlig och arbetar fokuserat med att hitta nya, kreativa och tekniska lösningar. Hos oss erbjuds du en plats i en organisation som är i tillväxtfas med varierande arbete under eget ansvar och initiativtagande.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:

· Erfarenhet av personalledning

· Erfarenhet av att självständigt driva en enhet (vilket kan vara projekt, företag, förening)

Har du även en eller flera av nedanstående erfarenheter är det meriterande:

· Erfarenhet av marknadsföring

· Erfarenhet av byggsektorn

· Erfarenhet inom ekonomiområdet

· Erfarenhet av att driva eget företag



Eftersom företagsgruppen är under uppbyggnad har du stora möjligheter att påverka din egen situation. Det finns även möjlighet att arbeta något mindre än heltid om det är önskvärt.

Skicka in CV och personligt brev .

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Sundslätt Tak AB
Valhallagatan 25
35235 Växjö
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Affärsdriven verksamhetschef till Drift och service i Nacka kommun

Arbetsgivare / Ort: Nacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Nu söker vi dig som vill driva och utveckla kommunens verksamhet inom fastighetsservice och idrottsdrift. Har du chefserfarenhet, är affärsmässig och vill bidra till att vi fortsätter erbjuda attraktiva kultur- och fritidsmiljöer för våra kommuninvånare? Sök då tjänsten redan idag! Arbetsbeskrivning Som verksamhetschef för https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/start/kultur-och-fritid/drift-och-service/ har du ett brett och utvecklande uppdrag. Du arbetar främst strategiskt för att säkerställa verksamhetens fortsatta utveckling och konkurrenskraftighet inom driften av kommunens idrottsanläggningar och fastighetsservice. Som verksamhetschef har du också ett övergripande ansvar för frågor gällande fastigheter inom hela https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/start/kultur-och-fritid/. I din roll har du personalansvar för biträdande verksamhetschef och en del av personalgruppen. Du utgör tillsammans med andra chefskollegor en del av ledningsgruppen för affärsområdet och rapporterar direkt till affärsområdeschefen. Fullt ansvar för kvalitet, budget och arbetsmiljö ingår i arbetsrollen. Vi erbjuder dig Ett utvecklande och stimulerande arbete i en expansiv kommun. Här får du möjlighet att tillsammans med erfarna kollegor och medarbetare bidra till ett affärsområde i en spännande utvecklingsfas. Nacka kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder förmåner i form av konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/. Som chef har du också tillgång till ett professionellt verksamhetsstöd som ger stöd inom bland annat rekrytering, ekonomi, HR, kvalitet och kommunikation. Din bakgrund För att lyckas i rollen behöver du ha ett affärsmässigt synsätt där du identifierar och säljer in nya affärsmöjligheter till organisationen. Du skapar goda resultat med kvalitet samtidigt som du har kund- och medarbetarfokus. Vi ser att du har: - Minst 2 års relevant högskoleutbildning (80 hp) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Tidigare chefserfarenhet. - Erfarenhet av anbudsskrivning - Flytande kunskaper i svenska och bra på att uttrycka dig i både i tal och skrift. - Systemvana Som chef är du strategisk orienterad med en helhetssyn på affärsområdet. När det krävs kan du enkelt parera till att arbeta mer operativt. Du har förståelse för vad det innebär att jobba i en politiskt styrd organisation och anpassar dig därför lätt till förändringar. Du drar dig inte för att delta i situationer där du både kan behöva övertyga och påverka andra men också samverka med olika aktörer. I din roll som ledare stödjer och uppmuntrar du dina medarbetare samt skapar goda förutsättningar för dem att arbeta tillsammans och att hålla en gemensam riktning. Vidare har du en hög problemlösningsförmåga där du möter utmaningar analytiskt och ur flera perspektiv. Om oss https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/start/kultur-och-fritid/drift-och-service/ är en del av https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/start/kultur-och-fritid/ inom Nacka kommun. Vi består av två verksamheter - Idrottsdriften som tar hand om Nacka kommuns idrottsanläggningar och Fastighetsservice som ansvarar för fastighetsdriften av kommunens egenägda lokaler, på uppdrag av enheten för fastighetsförvaltning. Läs gärna mer om Nacka kommun på http://www.nacka.se Om anställningen Tillsvidareanställning, heltid 100%. Förtroendetid dagtid, måndag-fredag (kvälls- och helgarbete kan förekomma). Tillträde enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen Rekryteringsprocessen består av intervjuer och tester. Sista ansökningsdag är 7 mars 2021.   Välkommen med din ansökan!   Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande. Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Arbetsgivare
Nacka kommun
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administrativ chef till Stockholms stad, Östermalms stadsdelsförvaltning

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Östermalm är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Stadsdelsnämndens uppdrag är att driva verksamheter med service av god kvalitet för de som bor och kommer att bo i stadsdelsområdet, samt att i dialog med invånare och brukare utveckla den service som ges inom olika verksamhetsområden. Vi söker nu en avdelningschef som vill vara med och bygga upp och utveckla den nybildade administrativa avdelningen. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i en stadsdel som växer. Uppdraget som avdelningschef Som avdelningschef för den administrativa avdelningen är du direkt underställd stadsdelsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du har det yttersta ansvaret för verksamheten vilket innebär fullt kvalitets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar. Ansvaret är såväl strategiskt som operativt. Rollen innebär ett tydligt utvecklingsuppdrag och du kommer att få en unik möjlighet att bygga upp en avdelning där du utgår från en stabil och välfungerande verksamhet. Du ansvarar för att verksamheten når sina mål, utvecklas och följer lagar, övriga styrdokument och intentioner. Som chef har du en nyckelroll i arbetet att nå stadens mål och leda en verksamhet som bidrar till att möta medborgarnas behov. Du använder de gemensamma resurserna på ett effektivt sätt och verkar för att vara en attraktiv arbetsgivare så att vi kan utveckla, behålla och rekrytera den kompetens som behövs. För att få till en helhet där vi uppnår viktiga synergieffekter, kommer samverkan både inom stadsdelsförvaltningen och med andra aktörer inom Stockholms stad, vara avgörande. Inom ramen för ditt uppdrag ska du visa riktning i avdelningens arbete och säkerställa att det finns en gemensam förståelse för uppdraget. Ditt tydliga och strategiska ledarskap skapar goda förutsättningar för utveckling, digitalisering, lärande och arbetsglädje. I uppstarten av avdelningen kommer fokusområden vara trygghet och säkerhetsarbete på strategisk nivå samt att strukturera arbetet inom servicegruppen. Den administrativa avdelningen Den administrativa avdelningen kommer att bestå av tre grupper - en servicegrupp, en specialistgrupp och en kansligrupp som ansvarar för: - Nämndadministration - Registratur och arkiv - Dataskyddsfrågor - Trygghets- och säkerhetsfrågor - Kvalificerat It- och telefonistöd - Kommunikation - Specialistfunktioner såsom ex. kultursekreterare och miljösamordnare - Förvaltningsövergripande ledning och samordning av kvalitetsfrågor - Kontorsservice - Reception - Administrativa uppgifter Avdelningen har drygt 20 medarbetare och leds av en administrativ chef och två enhetschefer. De medarbetare som ingår i servicegruppen, rapporterar direkt till den administrativa chefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning med flerårig chefserfarenhet i kommunal eller annan politiskt styrd verksamhet. Du har ett dokumenterat framgångsrikt ledarskap, gärna från att leda andra chefer.  Du har också erfarenhet av ett eller flera sakområden som ingår i den administrativa avdelningens verksamhet. Det är meriterande om du har suttit i en förvaltningsledning och har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du är också mål- och resultatinriktad med god samarbetsförmåga. Som ledare är du drivande samtidigt som du skapar delaktighet och motivation hos medarbetarna så att deras vilja att bidra lyfts fram.  Du är tydlig, kommunikativ och tänker strategiskt med ett brett perspektiv på frågorna. Förvaltningen samarbetar i denna rekrytering med Jefferson Wells. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta chefsrekryteringskonsult Anna Arborelius, [email protected], telefon 072-5375011 eller Rutger Carlheim-Gyllenskiöld , rutger.carlheim-gyl[email protected], telefon 070-3775352. Varmt välkommen! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medtech Manager

Arbetsgivare / Ort: Etteplan Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Tillsammans med våra kunder identifierar vi områden med utvecklingspotential där vi kan bidra till innovativa, mer kostnadseffektiva och framför allt värdeskapande lösningar. Tillsammans med kund skapar vi ”Engineering with a difference”. ​ Vi söker dig som brinner för försäljning  och har ett genuint intresse för att utveckla och stärka våra kunder inom medicinteknik. GÅR DU IGÅNG PÅ FÖRSÄLJNING, PRODUKTUTVECKLING och PROJEKT? Då är det Dig vi letar efter! Vill du, precis som vi vara med och göra skillnad på riktigt? För vad vore ambulanspersonalen utan rätt utrustning? Vad vore läkare utan sina verktyg och instrument?  På Etteplan bidrar VI till att utveckla högkvalitativa medicintekniska produkter tillsammans med våra kunder. Tillsammans räddar vi liv! Vi söker nu efter vår nästa kollega och stjärna till ett team med högt i tak, där det råder stor delaktighet och härlig team-känsla. Vi behöver Dig! MEDTECH MANAGER! Halmstadenheten är Etteplans center för medicintekniskproduktutveckling, med ett certifierat kvalitetssystem som möjliggör, gentemot kund, att ta ett helhetsansvar för produktutveckling från idé till produktionssättning. Avdelning består av skickliga ingenjörer och specialister inom mekanik, elektronik, mjukvara, projektledning, samt personer med djup kvalitets och regulatorisk kompetens. Utöver detta så har verksamheten i Halmstad en bred kundbas och jobbar mot flertalet olika branscher. Vidare jobbar man med flertalet olika tjänsteleveranser både ute på plats hos kund och från in house verksamheten på kontoret i centrala Halmstad. Du kommer vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtresa. Rollen innebär att du bearbetar nya och befintliga kunder. Som MEDTECH MANAGER erbjuder vi ett omväxlande och utvecklande arbete tillsammans med duktiga kollegor och spännande kunder och kunduppdrag, som innefattar hela eller delar av utvecklingsprocessen.  Vi arbetar såväl i nationella som internationella projekt. VI SÖKER DIG SOM... ...brinner för försäljning, är initiativrik, drivande och självgående med en hög energinivå. Du har god förmåga att strukturera din tid och arbeta självständigt, samtidigt som du bidrar till dina kollegor med ditt engagemang. Vidare har du inget emot att grotta ner dig i analysarbete och nyttja ditt affärsmannaskap för att genomföra och förbättra vårt erbjudande till våra kunder. Orden Försäljning, Ledarskap och Teknik ligger dig varmt om hjärtat. Du som med stort engagemang tar dig an din vardag. Vi är ett sammansvetsat team som hjälps åt och har roligt tillsammans. Att fortsatt attrahera de bästa talangerna blir avgörande för vår framgång.  VÅRA ÖNSKEMÅL TILL DIG... ...då du kommer ansvara för försäljning av större projekt inom medicinteknisk produktutveckling. - Vi tror att du har en ingenjörsbakgrund, alternativt mångårig erfarenhet av produktutveckling i någon form. - Sa vi att vi önskar någon som ska bidra med positiv energi? Vi tror i alla fall att du kommer komma riktigt långt på detta och vi kommer sätta stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. - Du uppskattar att jobba i en föränderlig verksamhet där långsiktigt lärande är i fokus. - Teknik är kul! Du förstår och ser tekniska sammanhang även om du inte jobbat med just medtech tidigare. - Med nyfikenhet och ett körkort i fickan kommer du att komma långt! Dina blivande kunder finns i hela norden och väntar på besök.  Och följande är meriterande... - Ställ inte in, ställ om! Uppgraderat tänk och att du är anpassad till vår nya digitala framtid är ett plus. - Har flera års erfarenhet av och kun(d)skap inom försäljning VARFÖR ETTEPLAN? Hos oss blir du delaktig i ett expansivt företag med god sammanhållning och ett stort utrymme för individen. Utveckling ser vi som en naturlig del av arbetet och arbetar vi aktivt med din kompetensutveckling och vi utbyter regelbundet erfarenheter inom projektledningsgruppen. Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga. Etteplan erbjuder alla sina anställda ett generöst friskvårdsbidrag och vi har ett omfattande förmånspaket som hela tiden förbättras. KONTAKTPERSON I denna rekrytering samarbetar Etteplan Sweden AB med Finnveden Säljkraft. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Kajsa Ohlsson 072-717 72 47. Ansök via www.finnvedensaljkraft.se Löpande urval sker. Vi ser fram emot att få träffa Dig! Etteplan - Engineering with a difference.
Arbetsgivare
Etteplan Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsområdeschef kommunikation till Front

Arbetsgivare / Ort: AB Effektiv Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
FRONT behöver förstärka sin organisation med en affärsutvecklare/ledare inom kommunikation. Vi står i en spännande fas av bolagets utveckling där vi nu söker dig som vill komplettera och hjälpa oss att driva och utveckla våra kunder och FRONT till nya höjder - du vet hur du kan bidra till det! Om vår kund FRONT är en digital fullservicepartner inom IT, utveckling och reklam som levererar värde till sina kunder genom innovativa och säkra lösningar med hög kvalitet. Vi är nära våra kunder och vårt arbete genomsyras av enkelhet med ett stort personligt engagemang. Vi vet att vårt helhetserbjudande är intressant och möter marknadens behov väl och söker nu dig som vill dela den spännande tillväxtresa vi är inne på. Vi är lite extra duktiga på att förstå och leverera tjänster till tillverkande företag men vänder oss till hela marknaden. FRONT ingår i den Boråsbaserade koncernen Hydria Group, en familjeägd koncern med tyngdpunkt på svensktillverkade kvalitetsprodukter inom ventilation och vattenrening. I Hydria Group är tilltron till moderna, säkra och pålitliga system stor och man lägger mycket kraft på att utveckla och vårda sina varumärken i sin marknadskommunikation. Dina arbetsuppgifter Här får du chansen att vara med och bygga upp ett helt nytt affärsområde i kombination med strategisk varumärkes- och affärsutveckling. Som Affärsområdeschef för Fronts fjärde segment, varumärke och kommunikation, befinner du dig i navet för sälj, marknad och strategi. Rollen erbjuder dig ett spektrum av utvecklande och spännande uppgifter, såsom hur du kan vässa Fronts erbjudande, paketering och prissättning med tillhörande försäljningsansvar. Du kommer operativt att arbeta tillsammans med teamet och projektleda för att hålla ihop affär och ansvara för leveransen mot kund. Du kommer även ingå i vårt stora team och vara den som syr ihop affären och utvecklar kunderbjudandet över affärsområdesgränserna. Tjänsten inbegriper även varumärkesstrategi och konceptutveckling för att fortsätta Fronts arbete med att vara en digital fullservicepartner som levererar helhetserbjudanden. Då rollen och affärsområdet är nytt för organisationen, kommer du ges en stor portion eget ansvar att sätta upp ramverket för tjänsten. Du skapar möjligheter. Du skapar förutsättningar. Du skapar affärer. Din profil Ser du dig som en integrerad sälj- och marknadsfunktion med passion för nära och långvariga kundrelationer? Eller är du idag en affärsutvecklare med intresse för tillverkande industri och logistik? Vi tror att du som söker har erfarenhet som marknadschef, varumärkesstrateg eller liknande roll. Vi ser att du som söker gärna har byråerfarenhet och är van att arbeta konsultativt. Du har ett brett kontaktnät i Sjuhärad och ett bevisat framgångsrikt strategiskt arbete inom marknad och kommunikation med kunskap inom taktisk marknadsföring. Du är en idébärare av rang samtidigt som du är både kommunikativ och affärsinriktad. Vidare är du duktig på att översätta din teoretiska kompetens till kundens språk och har lätt för att skapa förtroende och relationer. Du trivs i en roll där du har stor chans att forma rollen och vägen mot målet. Vi erbjuder dig en spännande tjänst för ett helt nytt område där du blir en viktig nyckelperson för att utveckla Fronts erbjudande. Du blir en del av ett satsande och stabilt företag som ingår i en stark koncern med familjär känsla. För att kunna utvecklas hos oss erbjuder vi såväl ledarskapsprogram som innovationsråd. Här får du fria ramar för att bidra till Fronts spännande utveckling! Låter tjänsten intressant? Vi ser fram emot din ansökan via www.effektiv.se. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 7 mars. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, [email protected] eller Jens Lindroth, [email protected] . Om oss Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Arbetsgivare
AB Effektiv Borås
Hemsida: http://effektiv.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsområdeschef - Projekt – till Midroc Mechanical i Göteborg/Stenungsund

Arbetsgivare / Ort: Vega Hr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Färdigheter
Krav
  • Civilekonomexamen
  • Projektledning
  • erfarenhet
  • Personalansvar
  • Entreprenadjuridik
  • Kontraktsskrivning
Meriterande
  • Civilingenjörsexamen
  • Processteknik
  • Industridesign
  • Industriförsäljning

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Tyska
  • Franska

Om jobbet

För vår uppdragsgivare Midroc Mechanical AB, som ingår i Midroc Europe AB - en heltäckande koncern inom affärsområdena fastighet, bygg, industri och miljö, söker vi nu en erfaren Affärsområdeschef – Projekt som ska leda och fördela företagets projektuppdrag inom Midroc Mechanical AB:s verksamhetsområde. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde och placering på Midroc Mechanical AB i Stenungsund eller i Göteborg.

Huvudsakliga ansvarsområden som Affärsområdeschef – Projekt:

Som Affärsområdeschef ingår du i ledningsgruppen och kommer ha det övergripande ansvaret för affärsområdets resultatutveckling vilket inkluderar marknad, försäljning, anbud, leverans, kvalitet, personal, säkerhet och ekonomi. Ditt fokus kommer att ligga på ökad försäljningsvolym, effektivitetsförbättringar, ökad kundnöjdhet och kvalitet. I din operativa roll ska du leverera relevant input genom att ta fram underlag, material och initiera diskussioner som leder till beslut gällande ditt affärsområde, företagets strategi och övergripande affärsplan och samt till utveckling av nya marknader, affärsmodeller och produkter. Du ska företräda företaget och värna om att stärka Midroc Mechanicals marknadsposition och varumärke samt aktivt främja en bolagsövergripande samhörighetskänsla.

Som affärsområdeschef agerar du inom ett nätverk av externa och interna resurser där du har en drivande och koordinerande roll avseende affärsområdets resultatutveckling. Bland dina arbetsuppgifter ingår:

  • Upprätta, genomföra och följa upp affärsplan utifrån tilldelade affärsmål samt ansvara för att utveckla affärsområdets produkter och tjänster
  • Organisera affärsområdet för största möjliga effektivitet utan att ge avkall på motivationen hos medarbetarna och leveransen/servicen mot kunderna.
  • Vara övergripande ansvarig för att affärsområdets kunder får rätt bearbetning. I rollen ingår också kundansvar där du personligen etablerar goda kundrelationer och driver viktiga affärsförhandlingar.
  • Leda, entusiasmera och motivera affärsområdets medarbetare i merförsäljning, kundvård och eftermarknadsfrågor med hjälp av företagets verksamhetssystem som grund.
  • Hålla regelbundna möten där marknad, försäljning, anbud, leverans, kvalitet, personal, säkerhet och ekonomi finns med på den stående agendan.
  • Arbeta aktivt med daglig personalledning för att motivera och vidareutveckla befintlig personal.
  • Arbetsmiljöansvar för avdelningens personal samt ansvarig för att affärsområdet fullgör sina åtaganden enligt lagar, förordningar.

Dina egenskaper:

Vi söker dig som prestigelöst vill bidra till att utveckla och effektivt leda ett affärsområde och tekniska projekt. Du är en strukturerad och ordningsam ledare som kan hantera oförutsedda händelser, beslut och dagliga förändringar med ett stort lugn och god situationskontroll. Som person är du trygg i dig själv, nyfiken och kreativ och du håller dig löpande uppdaterad om det senaste inom ledarskap och projektledning. Ditt ledarskap definieras genom att du entusiasmerar och skapar vinnande lag där alla tar sitt ansvar för att nå målen. Du är inlyssnande, kommunikativ och konstruktivt lösningsorienterad och du behåller alltid ett gott humör oavsett arbetssituation.

Dina kvalifikationer:

  • Du har en högre utbildning med inriktning mot teknik alternativt marknad/ekonomi med gedigen teknisk arbetslivserfarenhet.
  • Du har gedigen erfarenhet inom ledande befattningar med motsvarande arbetsuppgifter inom en projektorienterad organisation vilket du också kan styrka med goda referenser hos både kunder, leverantörer och tidigare chefer.
  • Du har hög affärsmässighet och en kommersiell teknisk bakgrund samt skaffat dig god sälj- och förhandlingsvana.
  • Goda kunskaper i entreprenadjuridik och kontraktshantering.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av processdesign och designkoordinering.
  • Tidigare erfarenhet av totalentreprenader är även det meriterande.
  • Du har goda kunskaper om alla program i Microsoft Office
  • Du ska kunna uttrycka dig väl i skrift och tal på engelska och svenska.

Vad kan Midroc Mechanical erbjuda dig?

Du kommer till en företagsgrupp som är i ett tillväxtskede och som strävar efter att utveckla sin projektförmåga och sitt unika värdeerbjudande. Kulturen präglas av hög servicenivå, entreprenörskap och lojala medarbetare som trivs med sitt arbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kan vara placerad i Göteborg eller i Stenungsund. Tjänsteresor kommer löpande ske till kunder och företagets andra kontor. Rollen innehåller även en del tjänsteresor. Körkort är ett krav och marknadsmässiga lönevillkor med personalförmåner ingår.

Om Midroc Mechanical AB:

Midroc Mechanical AB ingår i Midroc Europe AB som är en heltäckande koncern inom affärsområdena fastighet, bygg, industri och miljö. Företagets mål som strategisk partner är att stärka kundens konkurrenskraft och leverera nytänkande och hållbara lösningar som bidrar till en bättre framtid för alla.

Midroc Mechanical erbjuder kvalificerade tjänster inom rör- och mekaniska projekt samt underhåll på den nordiska marknaden. Företagets största uppdragsgivare idag finns inom branscherna energi, stålindustrin, process, VA och petrokemi. Midroc Mechanical har ca 200 anställda och omsätter ca 300 mkr. Läs mer om företaget och koncernen på www.midroc.se

Om Midroc Koncernen:

Midroc är en heltäckande koncern inom affärsområdena fastighet, bygg, industri och miljö. Företagets mål som strategisk partner är att stärka kundens konkurrenskraft och leverera nytänkande och hållbara lösningar som bidrar till en bättre framtid för alla. Koncernen har ca 4 200 medarbetare i 16 rörelsedrivande bolag som tillsammans omsätter ca 11,4 miljarder kronor (2019). Läs mer på www.midroc.se

Arbetsgivare
Vega Hr AB
Hemsida: www.midroc.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsområdeschef

Arbetsgivare / Ort: Made for Business Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 11 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Lockas du av en roll som Affärsområdeschef i ett nytänkande och starkt växande IT-bolag – ett bolag som redan har en stark position med god lönsamhet nationellt, skickliga medarbetare välrenommerade kunder och som nu ytterligare skall accelerera stark tillväxt på Stockholmsmarknaden? Sigma IT befinner sig i ett mycket spännande läge – tillväxt och utveckling, med målet att bli Sveriges mest framgångsrika IT-bolag. Made For söker nu, på uppdrag av Sigma IT, en driven och affärsorienterad Affärsområdeschef, med vilja och förmåga att bygga en outstanding verksamhet inom it-konsulting i Stockholm. I rollen som Affärsområdeschef ansvarar du för att bygga en stark konsultverksamhet i Stockholmsregionen och utveckla den lokala marknaden – vilket innebär att skapa affärer, nätverka med och rekrytera skickliga konsulter och medarbetare, sätta strategi och affärsplan – samt bygga och utveckla verksamheten, som har mycket stor potential i Stockholm. Du kommer röra dig mellan strategiskt och operativt arbete, och du skall skapa driv och engagemang i ditt team genom ditt sätt att vara – ”the sky is the limit”. Vi söker dig som brinner för att utveckla verksamheter och kan skapa resultat – både genom din förmåga att göra affärer och ditt ledarskap. Du är tydligt affärs- och säljdriven och har en historik av starka resultat i ryggen. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet från IT-konsulting eller närliggande branscher – du har ett mycket starkt intresse och förståelse för IT/Tech. Du har en förmåga att attrahera och rekrytera duktiga konsulter och för med lätthet dialog med och sätter dig in i dina kunders behov. Förutom att du har ett enastående driv, är du en skicklig relationsbyggare, en person som alltid ser möjligheter och lösning och troligtvis har du en entreprenöriell ådra – samtidigt som du trivs bäst i en organisation där du till din hjälp har skickliga kollegor och ett mycket starkt etablerat erbjudande till marknaden. Du erbjuds en nyckelroll i den fortsatta tillväxten på Stockholmsmarknaden – med högsta prioritet från ledning. Du får möjlighet att driva och utveckla ditt affärsområde, med både frihet och stöttning från organisationen – där din prestation kommer innebära intressanta utvecklingsmöjligheter. Allt detta får du göra under ett mycket starkt varumärke och det stora företagets resurser i ryggen samtidigt som det finns en entreprenöriell spirit i verksamheten. Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made For, på nummer nedan. Sigma är ett ledande konsultföretag, med målsättningen att öka konkurrenskraften hos sina kunder. Detta genom teknisk know-how och en konstant passion för att hitta bättre lösningar. Sigma består av över 5000 medarbetare och återfinns i 14 länder. Sigma ägs av Danir, ett entreprenörsdrivet företag ägt av familjen Dan Olofsson. Danir bildades 1986, vars roll är att äga och utveckla sina bolag samtidigt som de bidrar till ett bättre samhälle. Detta sker genom entreprenörskap, långsiktighet och samhällsengagemang. Läs mer på www.sigmait.se Sigma IT befinner sig i ett mycket spännande läge – tillväxt och utveckling, med målet att bli Sveriges mest framgångsrika IT-bolag. Nu gör Sigma IT en mycket spännande satsning inom segmentet Retail och rekryterar en viktig nyckelroll, Account Executive, Retail Solutions – vill du vara med på den resan?
Arbetsgivare
Made for Business Nordic AB
Hemsida: https://madeforsales.se
Ansökan
Ansök senast 11 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Implementation Manager till Iron Mountain

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Jämtland AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsområdeschef

Om jobbet
Beskrivning:
I rollen som Implementation Manager kommer du att ha en nyckelroll inom funktionen. Ditt främsta ansvarsområde blir att leda och följa upp viktiga affärsprojekt. Din roll förutsätter att du arbetar både på en operativ nivå såväl som strategiskt. Som Implementation Manager arbetar du operativt med egna projektledningsuppdrag såväl som med att planera, leda, optimera och prioritera dina resursers arbete, att vara bollplank i problemställningar och att samarbeta tätt med försäljning-, produktion- samt IT-organisationen. Strategiskt arbetar du tillsammans med teamet för att säkerställa och förbättra bl a intäktstillväxt, service och support, leverans och produktivitet.

Du har en nyckelroll gentemot såväl externa som interna kunder samt interna leverantörer och du svarar för kontinuerlig uppföljning för att säkerställa leverans och kundnöjdhet. För att hela tiden utveckla och effektivisera verksamheten coachar och motiverar du ditt projekt-team. Du agerar även som säljstöd och kan i samråd med kunder och försäljningsorganisation snabbt omsätta kundens behov till leverans. Resor både nationellt och internationellt förekommer. Du är direktrapporterande till Senior Director Operations

Kvalifikationer:
Vi tror att du har en relevant utbildningsbakgrund. Vi ser gärna att du har någon form av certifiering inom Projektledning. Dokumenterad arbetserfarenhet i liknande roll/roller är ett krav. Erfarenhet av att ansvara för och leda projekt på ”distans” är mycket meriterande liksom erfarenhet av att erbjuda kundanpassade digitala tjänster/lösningar.
 
Egenskaper/Karaktärsdrag:
  • du är en god ledare med en coachande ledarstil
  • du är mycket kundorienterad och lösningsorienterad
  • du är analytiskt lagd med förmåga att se och förstå såväl ekonomiska som juridiska sammanhang
  • du har en hög förmåga att arbeta proaktivt, ta egna initiativ och att bygga goda relationer
  • du har hög arbetskapacitet och kan hantera stress
  • du är adaptiv och kan snabbt ta till dig nyheter
  • du är bra på att kommunicera såväl skriftligt som muntligt, på svenska och engelska
Anställningsform/Sysselsättningsgrad:
Tillsvidareanställning. Heltid.

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast månadslön.

Övrig information:
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på: www.onepartnergroup.se

Rekryteringsprocessens huvuddrag:
Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
Första urval
Telefonkontakt med ett första urval
Intervju
Slutligt urval och presentation för Iron Mountain
Referenstagning
Personlighetstest
Slutintervjuer
Återkoppling och avslut
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Jämtland AB
Ansökan
Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef

Arbetsgivare / Ort: Hornbach Byggmarknad AB / Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Butikschef

Om jobbet

Dina Arbetsuppgifter:

Har du erfarenhet inom logistik eller en tidigare bakgrund som sälj-, avdelnings- eller kanske butikschef? Då kan du vara den vi söker!

I rollen som avdelningschef har du det övergripande ansvaret att leda och fördela arbetet i den dagliga driften i ditt team. Du ska utveckla och motivera dina medarbetare så att de stimuleras och bidrar till en positiv arbetsmiljö som smittar av sig på våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av att omsätta HORNBACHS varuflödesstrategi samt optimera processen inom logistik. Du ansvarar för att våra kunder får rätt varor, i rätt tid, i rätt skick och till rätt plats.

Som avdelningschef arbetar du tillsammans med dina kollegor i varuhusledningen, i nära samarbete med varuhuschefen och är hans ställföreträdare vid dennes frånvaro och vid jourtjänstgöring.

Din Profil:

Vi söker dig som är sälj- och serviceinriktad och har dokumenterad ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda grupper om 10-15 personer, där du skördat framgång genom ett tydligt och kommunikativt ledarskap. Du har flera års erfarenhet från detaljhandeln samt vana att hantera stora volymer. Du tänker affärsmässigt i verksamhetens alla led och har en god förmåga att omvandla strategi till handling. Du ska ha god kunskap och erfarenhet inom ekonomi för att kunna utveckla dina avdelningar och dess lönsamhet. Din drivkraft och vilja att ta ansvar är framträdande och Du arbetar strukturerat mot utsatta mål. Truckkort och B-körkort är ett krav.

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid. Schemalagd arbetstid. Varierande arbetstider måndag till söndag, dagtid, kvällar och helger.

Lön: Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Arbetsgivare
Hornbach Byggmarknad AB
Sandlidgatan 3
50462 Borås
Hemsida: hornbach.se
Ansökan
Ansök senast 13 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.