På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Butikschef

Butikschef

En butikschef eller detaljhandlare driver ett företag som säljer olika varor direkt till kunden. Det är ett arbete som kräver ledaregenskaper, organisationsförmåga och servicekänsla. Liknande yrkestitlar kan vara bl.a Butiksägare, Butiksansvarig, Butiksinnehavare, Butiksledare och Varuhuschef.

Som butikschef har du det ekonomiska ansvaret för företaget, vilket innebär att göra budget och följa upp att den stämmer. Att göra budget innebär att du planerar för vilka kostnader butiken får ha och hur mycket som ska säljas under en viss tid. Du ansvarar även för inköp och lagerhållning.

Butikschefer sköter också personalfrågor, vilket ställer krav på att du är en god ledare och kan entusiasmera din personal. Du planerar arbetsscheman och utformar en bra arbetsorganisation. Butikschefen eller handlaren är också den som ansvarar för utformningen av butiken och planerar och genomför lokala annons- och reklamkampanjer.

Utbildning

Kunskapskraven ökar inom detaljhandeln. För butikschefer är det viktigt att ha ordentliga kunskaper i ekonomi, bokföring och budgetering för att klara att sköta ekonomin i sina butiker. Du bör också ha kunskaper i marknadsföring och att leda ett företag.

Gymnasieutbildning för handeln finns på det treåriga Handels- och administrationsprogrammet, inriktning Handel och service. Påbyggnadsutbildningar kan finnas inom Yrkeshögskolan.

Arbetsplats

Butikschefer kan jobba i många olika slags butiker och varuhus. Kläd-, livsmedels- och sportaffärer är bara några exempel. Du kan antingen själv äga butiken eller driva den som en del av en kedja, som ägs av ett större företag.

En annan affärsform är så kallad franchising, vilket innebär att butikschefen får betala för att använda en känd affärsidé och ett koncept för hur butiken ska se ut. McDonalds, Body Shop och Seven Eleven är exempel på butikskedjor som erbjuder denna affärsform.

Yrkesfilm

Therese Lindgren testar...

Visste du att...?

... GeKås i Ullared, ”den stora gula butiken”, under en enda dag kan ha upp till 29 000 kunder och sälja varor för 38 miljoner kronor.

Visa mer
Visa mindre

Lediga jobb

Vi söker Varuhuschef till Norrköping - nytt varuhus

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 June (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Retail Recruitment är ett nischat rekryteringsföretag som bygger på både mångårig branschkunskap från Retail och närliggande branscher samt gedigen och mångårig erfarenhet från rekrytering och kompetensförsörjning. Retail Recruitment Sverige AB är ett auktoriserat företag och medlem i bemanningsföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Läs mer om oss: www.retailrecruitment.se Vi söker för kundsräkning en Varuhushef till Norrköping. Varuhuset planeras öppna i oktober.   Som Varuhuschef är du ansvarig för kundmötet,medarbetarna (18-20 st) efterlevnad av koncept, försäljning, budget och att nå överenskomna mål.   Du har flera års erfarenhet inom Retail med erfarenhet av personalledning samt drivs av att ha nöjda kunder och nu känner du att det är dags att ta din erfarenhet till en ny nivå.   • Du leder genom att vara operativ, synlig och agerar som en förebild • Du sätter kunden främst och tror på långsiktighet i relationen med kund • Du är bra på att skapa samarbete och engagemang  • Du är bra på att kommunicera i skrift och tal • Du gillar att vara med var och när det händer • Du är bra på att skapa struktur och gillar ordning och reda I samband med denna rekrytering har kunden valt att inte gå ut med sitt namn för att skapa konkurrensfördelar.   Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare Olle Mikkelsen. Då tjänsten skall tillsättas 1 september vill vi ha din ansökan så snart som möjligt,vi kallar fortlöpande till intervju. Din ansökan registeras endast via vår hemsida , helst i PDF-format.          
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast 7 June (8 dagar kvar)

Ansök här

Vi söker Varuhuschef till Norrköping - nytt varuhus

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 June (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Retail Recruitment är ett nischat rekryteringsföretag som bygger på både mångårig branschkunskap från Retail och närliggande branscher samt gedigen och mångårig erfarenhet från rekrytering och kompetensförsörjning. Retail Recruitment Sverige AB är ett auktoriserat företag och medlem i bemanningsföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Läs mer om oss: www.retailrecruitment.se Vi söker för kundsräkning en Varuhushef till Norrköping. Varuhuset planeras öppna i oktober.   Som Varuhuschef är du ansvarig för kundmötet,medarbetarna (18-20 st) efterlevnad av koncept, försäljning, budget och att nå överenskomna mål.   Du har flera års erfarenhet inom Retail med erfarenhet av personalledning samt drivs av att ha nöjda kunder och nu känner du att det är dags att ta din erfarenhet till en ny nivå.   • Du leder genom att vara operativ, synlig och agerar som en förebild • Du sätter kunden främst och tror på långsiktighet i relationen med kund • Du är bra på att skapa samarbete och engagemang  • Du är bra på att kommunicera i skrift och tal • Du gillar att vara med var och när det händer • Du är bra på att skapa struktur och gillar ordning och reda I samband med denna rekrytering har kunden valt att inte gå ut med sitt namn för att skapa konkurrensfördelar.   Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare Olle Mikkelsen. Då tjänsten skall tillsättas 1 september vill vi ha din ansökan så snart som möjligt,vi kallar fortlöpande till intervju. Din ansökan registeras endast via vår hemsida , helst i PDF-format.          
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast 7 June (8 dagar kvar)

Ansök här

Butikschef Stockholm norrort

Arbetsgivare / Ort: Lidl Sverige KB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 June (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-28
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Önskvärt
  • Handels- och adm. inriktning
  • undervisning

Om jobbet

Om Lidl

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige. För att passa in i rollen som butikschef hos oss på Lidl är du en person som trivs med att arbeta i en utvecklingsorienterad och därmed föränderlig organisation. Du sätter en stolthet i att ge dina kunder god service och du har en god förmåga att framgångsrikt engagera och utveckla andra. Du har tidigare ledarerfarenhet, tycker om att arbeta med människor och vinner lätt andras förtroende.


Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot handel eller ekonomi och arbetar idag inom detaljhandeln eller närliggande bransch. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person är du ansvarstagande, resultatinriktad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Du har ett gott siffersinne och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har B-körkort.


Vad blir dina arbetsuppgifter?

Som butikschef på Lidl är ditt huvudansvar att skapa en inspirerande arbetsplats och positiva kundupplevelser! För dig är kunden alltid nummer ett och du brinner för försäljning och service. Men det är lika viktigt för oss att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat, säkerställer att butiken motsvarar kundernas förväntningar och ingår givetvis i butikens ledningsgrupp.


På Lidl arbetar vi tillsammans! Det innebär att du som butikschef även deltar aktivt i det dagliga butiksarbetet. I dina uppgifter ingår att beställa och plocka varor, utföra kassaarbete samt se till att våra varor presenteras enligt vårt koncept.


Vilka erfarenheter söker vi?

För att passa in i rollen som butikschef hos oss på Lidl är du en person som trivs med att arbeta operativt i en utvecklingsorienterad och därmed föränderlig organisation. Du sätter en stolthet i att ge dina kunder god service och du har en god förmåga att framgångsrikt engagera och utveckla andra. Du tycker om att arbeta med människor och vinner lätt andras förtroende.


Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot handel eller ekonomi och arbetar idag inom detaljhandeln eller närliggande bransch. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person är du handlingskraftig, resultatinriktad samt noggrann och ansvarstagande. Vi värdesätter om du har tidigare ledarerfarenhet och B-körkort.


Vad kan vi erbjuda dig?

Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling och erbjuder därför dig som butikschef en mängd utbildningar. Det är också glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse i Stockholm norrort. Då butikerna är öppna alla veckans dagar förekommer både dags-, kvälls- och helgarbete. Som butikschef på Lidl omfattas du av Kollektivavtalet för tjänstemän inom detaljhandeln.


Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via denna länk: http://jobb.lidl.se/cps/rde/career_lidl_se/hs.xsl/lidl-lediga-tjanster-347.html. Sök tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ?Ansök nu?. Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk.


Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på 08-55 55 70 00.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB
Hemsida: http://www.lidl.se
Ansökan
Ansök senast 11 June (12 dagar kvar)

Ansök här

Intresserad av att driva Pressbyrån i Växjö?

Arbetsgivare / Ort: Reitan Convenience Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Drivs du av att driva eget? Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik. Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik. Rollen som franchisetagare Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med Reitan Convenience Sweden AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt. Dina erfarenheter För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen. Varför Pressbyrån? Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar köpmän som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av. Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se alternativt besök vår facebooksida Pressbyrån Jobb. Varmt välkommen! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning. Franchising Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa. Våra butiker Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Reitanconvenience Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget Reitangruppen AS. Reitangruppen bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,9 miljarder NOK 2017. Reitans vison är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven utgör Reitan Convenience Sweden AB.
Arbetsgivare
Reitan Convenience Sweden AB
Hemsida: https://www.pressbyran.se/
Ansökan
Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)

Ansök här

Intresserad av att driva Pressbyrån, Borås Resecentrum?

Arbetsgivare / Ort: Reitan Convenience Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Drivs du av att driva eget? Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik. Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik. Rollen som franchisetagare Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med Reitan Convenience Sweden AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt. Dina erfarenheter För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen. Varför Pressbyrån? Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar köpmän som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av. Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se alternativt besök vår facebooksida Pressbyrån Jobb. Varmt välkommen! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning. Franchising Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa. Våra butiker Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Reitanconvenience Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget Reitangruppen AS. Reitangruppen bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,9 miljarder NOK 2017. Reitans vison är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven utgör Reitan Convenience Sweden AB.
Arbetsgivare
Reitan Convenience Sweden AB
Hemsida: https://www.pressbyran.se/
Ansökan
Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)

Ansök här

Intresserad av att driva 7-Eleven på Kungsgatan i Göteborg?

Arbetsgivare / Ort: Reitan Convenience Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Bli din egen utan att bli ensam. Börjar det inte bli dags nu? Du som alltid vill peka ut riktningen, lösa problem, träffa folk och känna dig stolt över vad du åstadkommer på jobbet. Världens största kedja av convenience stores söker nya franchisetagare. GO Allt fler äter allt mer på språng, dygnet runt. Som butiksägare inom 7-Eleven blir du en viktig del av människors vardagsliv, från det sömniga morgonkaffet till smoothien efter träningen. Du finns där med goda förslag, en skön paus och roliga nyheter. Reitan Convenience, som driver konceptet i Sverige, har som mål att bli Sveriges mest lönsamma företag inom servicehandeln. Det kräver att vi har landets mest lönsamma och framgångsrika franchisetagare. Alltså tänker vi hjälpa dig. Självklart har du ett eget driv och är van vid att jobba hårt för att nå resultat. Men vissa saker vinner man på att göra tillsammans. Som en del av vårt team får du hjälp med koncept, sortiment, utveckling och marknadsföring. Vi stöttar både dig och dina anställda med exempelvis försäljningsutbildning, ekonomi och bokföring. Allt för att du ska kunna fokusera på det som verkligen är viktigt: dina kunder. EAT För oss är service god, snabb och enkel mat. En nybakad bulle, en glass i farten, en fräsch lunch som är lätt att äta. Gärna nya trender, bara de går att servera så att både du och dina kunder blir nöjda. Vi kallar det Foodvenience, tillgänglig god mat. Men servicen är inte bara mat, den är helt enkelt det som behövs just nu. Ofta är det en kopp kaffe, men det kan lika gärna vara en bra tidning eller nya batterier. Du finns där med smarta lösningar och ett leende. PLAY Vi tror att det är viktigt att ha kul. Både för dig som driver butiken och för dina kunder. Även om du kommer att få jobba hårt för att få din butik och ditt aktiebolag att sätta fart, kommer du också att ha roligt på vägen. Att ha en egen butik innebär eget ansvar, men också eget inflytande och egen vinst. Om du älskar försäljning, lockas av att få personal att utvecklas och gillar när det rör på sig, är det nog dags nu. GO. EAT. PLAY. är vårt sätt att se på världen. Läs mer om det, 7-Eleven, Reitan Convenience och vem vi söker som franchisetagare på 7-Eleven.se/jobb alt besök vår facebooksida 7-Eleven Jobb. Observera att detta inte är någon anställning - det innebär en roll som egen företagare. För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Kan du sälja bullar till ett bageri? Är du ett ess på service? Gillar du att träffa nya människor varje dag? Hos oss kan du bli butiksstjärna, driva en egen 7-Eleven (oh my!) eller joina oss på servicekontoret. Vi letar alltid efter duktiga, schyssta medarbetare! Vi lever efter vår mission ”Passion for people on the go” varje dag i allt vi gör, i mötet med dig, sortimentet, sättet att kommunicera och hur vi respekterar din tid. Oh, you people on the go. Always curious on what´s behind the corner. You are explorers, doers, seekers and experimenters. What´s that? What´s new? What´s next? You stay up late. You rise early. You´re optimists and believers – regarding time, life and love. Things happen when you´re around. And if not, you move on. You´re not loyal to any brand, but you´ll stick to the ones that are like you: agile, transforming and on the go. That´s you. That´s us. GO.EAT.PLAY.
Arbetsgivare
Reitan Convenience Sweden AB
Hemsida: https://www.7-eleven.se/
Ansökan
Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)

Ansök här

Intresserad av att driva Pressbyrån i Piteå?

Arbetsgivare / Ort: Reitan Convenience Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Drivs du av att driva eget? Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik. Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik. Rollen som franchisetagare Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med Reitan Convenience Sweden AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt. Dina erfarenheter För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen. Varför Pressbyrån? Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar köpmän som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av. Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se alternativt besök vår facebooksida Pressbyrån Jobb. Varmt välkommen! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning. Franchising Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa. Våra butiker Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Reitanconvenience Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget Reitangruppen AS. Reitangruppen bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,9 miljarder NOK 2017. Reitans vison är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven utgör Reitan Convenience Sweden AB.
Arbetsgivare
Reitan Convenience Sweden AB
Hemsida: https://www.pressbyran.se/
Ansökan
Ansök senast 12 June (13 dagar kvar)

Ansök här

Granngården i Leksand söker butikschef!

Arbetsgivare / Ort: Granngården AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 June (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-26
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv. Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år. Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationskapande butikschef som kan vikariera när vår nuvarande butikschef går på föräldraledighet. Har du passion för vårt jordnära produktsortiment kanske detta är något för dig? Tjänsten är ett föräldravikariat från 1/11-20 till och med 1/1-2022.  Välkommen in med din ansökan! Uppdraget inom Granngården:   Som butikschef på Granngården är dina främsta uppgifter att leda, planera, samordna och utveckla verksamheten i våra butiker. Detta gör du genom: att arbeta i butiken i nära samarbete med medarbetare att ha fullt personal- och resultatansvar för butiken ha ansvar för att nå uppsatta resultatmål ha ansvar för att butiken är attraktiv för våra kunder att se till och ansvara för att våra kunder är nöjda att arbeta med utveckling av dina medarbetare   Kvalifikationer: För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha: arbetat i butik tidigare   3-4 års erfarenhet av ledande befattning erfarenhet av att driva en affärsverksamhet god kännedom av försäljning, ekonomi och marknadsföring erfarenhet av att jobba mot mål och resultat Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. D Vår tro är att vi alla har en bonde i själen, och att hemodlat är vår tids stora jordbruksreform. Vår ambition inom Granngården är att skapa den bästa jordnära kundupplevelsen. Nu söker vi en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för vårt jordnära produktsortiment till vår butik i Ljungby. Låter detta som något för dig? Välkommen att söka tjänsten! Uppdraget inom Granngården Som butikschef på Granngården är dina främsta arbetsuppgifter att leda, planera, samordna och utveckla verksamheten i våra butiker. Detta gör du genom att: arbeta i butiken i nära samarbeta med dina medarbetare ha fullt personal- och resultatansvar för butiken ha ansvar för att nå butikens uppsatta mål ha ansvar för att butiken är attraktiv för våra kunder se till och ansvara för att våra kunder är nöjda arbeta med utveckling av dina medarbetare Kvalifikationer För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha: arbetat i butik tidigare   erfarenhet av ledande befattning erfarenhet av att driva en affärsverksamhet god kännedom av försäljning, ekonomi och marknadsföring erfarenhet av att jobba mot mål och resultat Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter. Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med och agera efter vår kultur som är: Jordnära, Engagerade, Kundfokuserade och Vinnare. Vi erbjuder:  ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla din butik, dig själv och din personal inom vårt koncept. Du får dessutom möjligheten att arbeta med trevliga och inspirerande arbetskollegor där du möts av vår jordnära kultur! Omfattning:  Föräldravikariat från och med 1/11-2020 till och med 1/1-2022.  Start:  1/11-2020.  Information och ansökan:  har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta regional säljchef Sandra Schagerström på sandra.schagerstrom @granngarden.se . Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker via ansökningslänken. Urval kommer att ske löpande, sista ansökningsdagen är dock den 21/6. Vi ser fram emot din ansökan! För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:  https://granngarden.se/jobba-hos-oss
Arbetsgivare
Granngården AB
Hemsida: http://www.granngarden.se
Ansökan
Ansök senast 21 June (22 dagar kvar)

Ansök här

Varuhuschef Biltema Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Biltema Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 June (29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-28
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns på över 130 orter i Skandinavien och med 54 varuhus i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Rollbeskrivning Inom Biltema koncernen finns många utvecklingsmöjligheter och då vår befintliga Varuhuschef gått vidare internt söker vi nu en erfaren ledare som vill bli vår nästa Varuhuschef på Biltema i Uppsala. Som Varuhuschef på Biltema arbetar du i en kedja vars affärskoncept präglas av lokalt entreprenörskap, stora volymer och korta beslutsvägar. I rollen som Varuhuschef har du det yttersta ansvaret för hela varuhuset det vill säga försäljning, personal, inköp, logistik, ekonomi samt upprätthållande av Biltemas koncept. Det innebär att du måste ha ett stort engagemang i din verksamhet och alltid ha kunden i fokus. Om dig: Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som Butikschef eller Varuhuschef inom detaljhandeln, och du har dessförinnan arbetat i flera år i olika ledande befattningar även då inom detaljhandeln. Du började förmodligen som säljare en gång i tiden och har sedan med hjälp av ditt driv, engagemang och tävlingsinstinkt jobbat dig till där du är idag. Du är en självgående, prestationsorienterad och tydlig ledare som har förmågan att motivera och engagera din personal. Du är van att hantera en större personalgrupp, och du är dessutom affärsorienterad och arbetar strukturerat, att skapa resultat är en självklarhet för dig. Du vill arbeta i en kedja vars affärskoncept präglas av lokalt entreprenörskap, stora volymer och korta beslutsvägar. Att du har kunskap i butiksdrift, personalledning, ekonomistyrning, lager, logistik, marknadsföring samt att driva försäljning med allt vad det innebär är ett krav. Dina personliga förutsättningar och din personlighet är förstås lika viktigt. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. För rätt person innebär tjänsten som Varuhuschef på Biltema ett roligt och utmanande arbete i ett kraftigt expanderande företag med goda utvecklingsmöjligheter. Sista ansökningsdag:  2020.06.28 Arbetsplats/placering: Biltema Uppsala Anställningsform: Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, provanställning Lön: Individuell lönesättning Arbetstider: Varierar över veckan, kan innefatta kvällar och helger Har du frågor kring tjänsten kontakta: HR-Generalist Therese Nilsson, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Biltema Sweden AB
Hemsida: http://www.biltema.com
Ansökan
Ansök senast 28 June (29 dagar kvar)

Ansök här

Varuhuschef Biltema Oskarshamn

Arbetsgivare / Ort: Biltema Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 June (1 månad kvar)
Publicerad: 2020-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikschef

Om jobbet
Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns på över 130 orter i Skandinavien och med 54 varuhus i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Rollbeskrivning Som Varuhuschef på Biltema arbetar du i en kedja vars affärskoncept präglas av lokalt entreprenörskap, stora volymer och korta beslutsvägar. I rollen som Varuhuschef har du det yttersta ansvaret för hela varuhuset det vill säga försäljning, personal, inköp, logistik, ekonomi samt upprätthållande av Biltemas koncept. Det innebär att du måste ha ett stort engagemang i din verksamhet och alltid ha kunden i fokus. Om dig: Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som Butikschef eller Varuhuschef inom detaljhandeln, och du har dessförinnan arbetat i flera år i olika ledande befattningar även då inom detaljhandeln. Du började förmodligen som säljare en gång i tiden och har sedan med hjälp av ditt driv, engagemang och tävlingsinstinkt jobbat dig till där du är idag. Du är en självgående, prestationsorienterad och tydlig ledare som har förmågan att motivera och engagera din personal. Du är van att hantera en större personalgrupp, och du är dessutom affärsorienterad och arbetar strukturerat, att skapa resultat är en självklarhet för dig. Du vill arbeta i en kedja vars affärskoncept präglas av lokalt entreprenörskap, stora volymer och korta beslutsvägar. Att du har kunskap i butiksdrift, personalledning, ekonomistyrning, lager, logistik, marknadsföring samt att driva försäljning med allt vad det innebär är ett krav. Dina personliga förutsättningar och din lämplighet är förstås viktigast. Tjänsten som Varuhuschef på Biltema erbjuder ett utmanande arbete i ett kraftigt expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. För rätt person innebär tjänsten som Varuhuschef på Biltema ett roligt och utmanande arbete i ett kraftigt expanderande företag med goda utvecklingsmöjligheter. Sista ansökningsdag:  2020.06.30 Arbetsplats/placering: Oskarshamn Anställningsform: Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Arbetstider: Varierar över veckan, kan innefatta kvällar och helger Har du frågor kring tjänsten kontakta: HR Generalist, Therese Nilsson, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Biltema Sweden AB
Hemsida: https://www.biltema.se/
Ansökan
Ansök senast 30 June (1 månad kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.