På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Utbildning

Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som ekonomiansvarig. Många nuvarande ekonomiansvariga är utbildade Civilingenjörer, Civilekonomer eller har kandidatexamen i Ekonomi eller i Internationella Affärer.

På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på Ekonomiprogrammet.

Grundläggande vuxenutbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan "ackord" baseras på det antal "enheter" som producerades under en månad.

Länktips

  • ifn.se - Institutet för Näringslivsforskning
  • Statens servicecenter - är en myndighet som samordnar de övergripande behoven och skapar volymfördelar och kostnadseffektivitet inom den svenska statsförvaltningen
  • Södertörns högskola - Logistik- och ekonomiprogrammet
Visa mer
Visa mindre

134 Lediga jobb

Risk Manager to Electrolux Professional

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. As part of the Electrolux Professional team, one day is never the same as the next. But what drives us every day is our mission to make our customers´ work-life easier, more profitable – and truly sustainable. Becoming their OnE trusted partner, managing their complete operations. Understanding their daily journey – and making it a winning one – whether they run a hotel, restaurant, laundry or café. Acting truly sustainable means going beyond products; connecting users with intelligence, humans with technology and innovative thinkers with relevant business models. And providing the most inclusive service offering with expertise, state-of-the-art interfaces and the best people network. Together with you, we will grow and create sustainable experiences for people and the world around us, in food, beverage and laundry. The role We are looking for a Risk Manager for placing and managing the group insurance programs, as well as related claims and to be responsible for the Enterprise Risk Management program. You will advise on various types of risks (strategic, operational and financial) identifying potential threats and creating plans to prevent and mitigate problems. As Risk Manager, you will also manage the Group´s loss prevention initiatives, including asurvey program, loss prevention support to operations, and special projects for the Group´s management. You will be based in Stockholm and report to the Head of Legal. Your main responsibilities include Insurance • placing and managing Group insurance programs like Property Damage Business Interruption, General & Product liability, Cargo, Business Travel and Financial lines among others. • manage claims related to the group insurance policies • negotiate terms for insurance consultancy services with external suppliers • internal administration of the insurance programs such as allocation of costs, handling of certificates and training of the organization in insurance matters Risk • facilitate and support the Enterprise Risk Management (ERM) activities for the organization • risk assessments, which involves identifying risks as well as analyzing, and evaluating the risks affecting the business • securing that product safety matters are properly managed and reported • risk reporting in an appropriate way for different audiences, for example to senior management so they understand the most significant risks, to business area managers to ensure they are aware of risks relevant to their parts of the business and to increase their accountability for individual risks • providing support, education and training to staff to build risk awareness within the organization. Loss Prevention • maintain, improve, develop and communicate the loss prevention guidelines • maintain and improve • negotiate terms with external suppliers   Who are you? • Master´s degree in Finance, Management, Economics, Legal or Accounting. • Profound knowledge of insurance coverage and insurance underwriting processes. • Risk Management experience. • Efficient and good and managing your own time • Excellent IT skills • Language skills: t Profieciency in written and spoken English and Swedish is required In this role, you should be highly perceptive and methodical. You will work with the various business areas and functions and can communicate effectively and present your plans in a convincing way.   Contact and Application In this recruitment process, Electrolux Professionall is supported by Jurek Rekrytering & Bemanning. Interviews will be carried out as applications are received so please apply as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultant Malin Sjöström by email at [email protected]   About Electrolux Professional Electrolux Professional has existed as a stand-alone company since March 23rd, 2020, when it was spun off from the Electrolux group and separately listed at Nasdaq Stockholm. Electrolux Professional is one of the leading global providers of food service, beverage and laundry for professional users. Our innovative products and worldwide service network make our customers´ work-life easier, more profitable – and truly sustainable every day. Our solutions and products are manufactured in 12 plants in seven countries and sold in over 110 countries. In 2020, Electrolux Professional had global sales of SEK 7,3bn and approximately 3,500 employees. Electrolux Professional´s B-shares are listed at Nasdaq Stockholm. For more information, visit www.electroluxprofessional.com
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker ekonomiansvarig

Arbetsgivare / Ort: Hushållningssällskapet i Hallands län / Eldsberga
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker en ekonomiansvarig som gillar stor variation av arbetsuppgifter. Du kommer ha övergripande ansvar för den löpande ekonomihanteringen och dess olika delar, kunna ta fram uppföljningsrapporter för våra olika projekt, upprätta bokslut, hantering av stiftelser, administrering av hyresfastigheter.

Vi tänker att du har sinne för kvalitet, gillar Excel-dokument, har erfarenhet och kunskap kring personalfrågor, kollektivavtal och lönehantering. Har du dessutom koll på IT-system eller andra stödsystem är det meriterande.

Hushållningssällskapet Halland är ett av 15 oberoende och självständiga Hushållningssällskap och vår affärsidé är att stärka och utveckla landsbygdens näringar – genom att vi har hög kompetens och många samarbeten inom och utom Halland. Här arbetar ca 30 personer med forskning, utveckling och rådgivning inom olika ämnesområden som växtodling, natur- och vattenvård, klimat, miljö, energi och företagsutveckling.

Hushållningssällskapet Halland är inne i en stark utvecklingsfas där vi exempelvis driver utvecklingen av ett grönt kluster i Halland. Vi arbetar under stor frihet men med tydligt ansvar. Vår arbetsplats är attraktiv, har en god stämning och en fantastisk miljö erbjuds på Lilla Böslid.

Körkort B är ett krav. Tjänsten är på heltid och är ett vikariat med starta under hösten som pågår under 2022, med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan till [email protected], sista ansökningsdag är 25 september men vänta inte med din ansökan, rekryteringsprocessen startar omgående. Ansökan ska innehålla personligt brev samt meritförteckning/CV.

För frågor kring tjänsten kontakta Annika Bergman, tel 035-465 01, [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag.

Arbetsgivare
Hushållningssällskapet i Hallands län
Lilla Böslid 146
30596 Eldsberga
Hemsida: http://www.hushallningssallskapet.se
Ansökan
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Teamledare redovisning

Arbetsgivare / Ort: Kontorsbemanning Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Bemanningsföretagen och har kollektivavtal. Nordic Life har skött förvaltning av hyresfastigheter, samfälligheter och bostadsrättsföreningar i drygt 20 år. Vi arbetar med helhetsförvaltning och erbjuder därmed såväl Ekonomisk och teknisk förvaltning, som Byggservice samt Fastighetsservice och teknisk skötsel. Våra tjänster och produkter matchar vi efter våra kunders behov. Med absolut kundfokus står vi för personlig förvaltning, helhetssyn och att överträffa våra kunders förväntningar. Vi är närmare 30 anställda och finns i gemensamma lokaler i Högsbo. För rekrytering till Nordic Life som är verksamma inom fastighetsförvaltning söker vi nu en erfaren ekonom med gedigen erfarenhet av fastighetsredovisning. Företaget är inne i en spänannde fas och har haft en mycket god tillväxt de senaste åren. De ser positivt på framtiden och har en härlig stämning på kontoret. Rollen innebär dels en roll med ansvar för teamet som arbetar med ekonomi och som idag består av fem personer och dels  innefattar det arbetsuppgifter som ekonom där du ansvarar  självständigt för dina kunder, som främst är bostadsrättsföreningar.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bokslut och årsredovisning samt budgetarbete för dessa kunder. Vidare kommer du även att arbeta med ekonomisk rapportering och uppföljning samt ekonomisk rådgivning för bostadsrättsföreningarna.  Rollen innefattar att ha daglig kontakt med kunder, via mail, telefon och personliga möten. Kvalifikationer * Några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsekonomi * Goda kunskapar i Office-paketet * Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning * Tidigare arbete med bostadsrättsföreningar eller ekonomisk förvaltning inom fastighetsbranschen Som person har du ett sinne för att bygga relationer samt har ett utpräglat affärsmanskap. För att lyckas i din roll ser vi att du är en god kommunikatör då proaktivitet, återkoppling, tillgänglighet och uppföljning blir nyckeln till din framgång. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan omgående.
Arbetsgivare
Kontorsbemanning Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Vamas

Arbetsgivare / Ort: HR-Utveckling Dalarna AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Vatten & Avfall i Malung-Sälen AB (Vamas) är ett helägt kommunalt bolag med fokus på vatten, avfall och miljö. På Vamas arbetar vi med några av samhällets viktigaste funktioner. Som anställd hos oss får du vara med att forma Malung-Sälens kommuns utveckling. Sedan 2012 utgör Vamas en viktig roll i Malung-Sälens kommun. Vi ser till att vatten, avlopp, avfall och återvinning alltid fungerar. Vi har ett stort ansvar för att säkra en god samhällsservice och en hållbar miljö nu och för framtida generationer. Med den snabba utveckling som sker i Malung-Sälens kommun måste vi kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten och söker därmed löpande, kompetenta medarbetare som vill vara delaktiga i kommunens tillväxt. På Vamas kan vi erbjuda det bästa av två världar, en bra arbetsplats nära naturen och ett rikt friluftsliv med närhet till härlig fjällmiljö. De kommande åren kommer det att ske många intressanta utvecklingsprojekt i vår kommun. Välkommen att bli en del av vår spännande framtid! OM TJÄNSTEN Som Ekonomichef hos oss på Vamas kommer du bli en viktig medspelare och få förtroendet att utveckla, leda och samordna det strategiska och operativa arbetet med vår ekonomi.   Du blir en del av vår ledningsgrupp och ansvarar för att leda företagets ekonomi, prognos och budgetarbete. Vi jobbar i affärssystem och här kommer du att hantera områden som prognoser, nyckeltal, bokslut, löpande redovisning samt vissa personalekonomiska frågor. Du trivs med att utveckla och driva ekonomiprocesser vilket gör att du blir ett viktigt bollplank för ledningsgruppen och verksamhetens medarbetare.    Att ge stöd, råd och styrning till medarbetare är något du trivs med. Vi ser gärna att du vill hantera frågor som omvärldsbevakning och ständiga förbättringar för att vi tillsammans ska kunna utvecklas på ett långsiktigt och hållbart sätt. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och bra sätt kopplar ihop siffror med affärsverksamheten och kan beskriva det på ett bra sätt. Vi söker dig som dels vill utvecklas tillsammans med oss men som också vill bidra till att göra oss ännu bättre.   Vi ser också framför oss ett antal spännande och roliga utmaningar som exempelvis att fortsätta driva utvecklingen av våra verksamheter för ett ännu modernare och miljövänligare samhälle. Du medverkar aktivt till att stärka vårt varumärke ytterligare samt bidrar till att Malung-Sälen är en attraktiv kommun att verka och bo i. Att vi tillsammans tillvaratar och vidareutveckla de starka värden som Vamas representerar. DIN PROFIL Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Ett närvarande och kommunikativt arbetssätt är egenskaper vi värdesätter tillsammans med förmåga att upprätta goda relationer med kunder och samarbetspartners.   Du älskar att möta människor, jobba med människor och du strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för dig själv och dina medarbetare. Ditt ledarskap skapar energi och engagemang och du har förmågan att få medarbetare att växa och utvecklas.   Vi ser gärna att du har god erfarenhet från liknande uppdrag men att du känner dig redo för nya utmaningar tillsammans med oss. Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.    Ditt strukturerade och lösningsfokuserade arbetssätt underlättar din vardag och bidrar till att du på ett bra sätt kan arbeta mål- och resultatinriktat. Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, affärer och resultat. Kvalitet är centralt och det är av stor betydelse för dig att alltid göra ett professionellt jobb.   Som vår kommande medarbetare är det också viktigt för oss att du delar våra kärnvärden stolthet, trygghet, miljö och hållbarhet.   VI ERBJUDER DIG Hos oss på Vamas kan vi erbjuda det bästa av två världar. Bra jobb och en spännande framtid samt ett otroligt rikt natur och friluftsliv i en fantastiskt fjällmiljö. Malung-Sälens kommun är norra Europas största vinterturismkommun. Förutom upplevelseindustrin, stora evenemang i världsklass och en snabbt växande turism har kommunen även ett rikt näringsliv samt en av Dalarnas mest företagsamma befolkning. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
HR-Utveckling Dalarna AB
Hemsida: http://www.hrdalarna.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomi- och HR-chef till Oxceed

Arbetsgivare / Ort: Hero AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om Oxceed Oxceed är ett SaaS och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst som ger små och medelstora företag bättre överblick över sin ekonomi och gör det enkelt att skapa finansiella rapporter och beslutsunderlag. Genom att integrera Oxceed med sitt affärssystem kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid. Oxceed grundades 2015 av Torulf Lundgren, Johan Thorberg och Carl Frostgård. Med bakgrund inom business intelligence och performance management såg grundarna en lucka i marknaden där det saknades en molnbaserad mjukvara som kunde lösa ett företags huvudsakliga behov inom rapportering och ekonomisk uppföljning. Din roll som ekonomi- och HR-chef Som ekonomi- och HR-chef på Oxceed har du ansvar för ekonomifunktionen vad gäller planering, styrning och kontroll för verksamheten. Du följer upp och analyserar bolagets framtida utveckling och lönsamhet i syfte att säkerställa att de är i linje med bolagets målsättningar. Du ansvarar för budget, bokslut och rapportering månads-, kvartals- och årsvis med fokus och effektivitet. Du ansvarar även för årsbokslut, skattedeklarationer och övrig extern finansiell rapportering. I denna tjänst kommer du arbeta affärsnära, framåtriktat och strategiskt i nära samarbete med VD. Du kommer få möjlighet till att forma och bygga upp finansiella nyckeltal, organisationsprocesser och på sikt även din avdelning då Oxceed kommer växa mycket de kommande åren. Du har även ett chefsansvar för verksamhetens HR-frågor. Det innebär att du har en strategisk övergripande roll, bland annat vid rekryteringar, förhandlingar, avtal, organisationsfrågor, arbetsmiljö, kompetensutveckling, successionsplanering och i företagets administrativa processer och partners. Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med erfarenhet av arbete som redovisningschef eller ekonomichef samt besitter kunskap om HR-frågor. Vi ser att du har ett stort intresse av digitalisering och automation av ekonomiska processer och tycker om att jobba i en scale-up miljö. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som är prestigelös, självständig, handlingskraftig och noggrann. Du har en naturlig fallenhet för att se helheten, en entusiasm att vilja bidra med teamkänsla och öppenhet för förändringar. Du trivs i en dynamisk föränderlig miljö och motiveras av att få arbeta med att ta fram och upprätthålla strukturer och processer men även delta i det operativa arbetet. Vidare lägger vi stor vikt vid drivkraft, engagemang och förmågan att vara agil då Oxceed i dagsläget är i en stor tillväxtfas där nya strukturer och processer implementeras, följs upp och utvärderas. Vi söker dig som vill vara med på denna tillväxtresa och arbeta mycket nära bolagets VD mot nya höjder. Tillträde, omfattning och anställning Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund Oxceed. Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Kontoret är beläget i Häggvik, norra Stockholm. Anställningsstart är i augusti 2021. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på [email protected] eller rekryterings- och konsultchefsassistent Amanda Wyser på [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Arbetsgivare
Hero AB
Hemsida: http://www.hero.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.