På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Depåchef

Depåchef

Arbetsuppgifter som depåchefen har är att leda och fördela arbetet på depåer, engagera sina medarbetare och utveckla verksamheten, vilket innebär både ekonomiskt ansvar och personalansvar. Depåchefen är en "avdelningschef".

Depåchefen har oftast även kundkontakter och tillsammans med sina övriga medarbetare strävar efter att ge kunder den bästa möjliga servicen.

När man frågar en depåchef vad det bästa i deras arbete är får man oftast svar att "det är att få möjligheten att utvecklas".

Viktigt i jobbet som depåchef är att tänka på att skapa dynamiska grupper på depåer, blanda olika typer av människor så de kompletterar varandra. Förutom det är det viktigt att lyssna på varje enskild medarbetare och lyfta bra idéer som kommer utifrån organisationen.

Utbildning

En möjlig väg in i yrket är t ex att börja som servicetekniker på en depå och genom vidareutbildning nå högre position på företaget. På vägen kanske man får jobba på olika depåer med olika arbetsuppgifter.

Grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Visa mer
Visa mindre

14 Lediga jobb

Chef Juridik och planprövning

Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet

Vill du vara en del av en verksamhet som berör många och är en avgörande del i samhällsutvecklingen?

Vi söker nu en entusiasmerande ledare som vill leda en av Sveriges största funktioner för juridik och planprövning inom statlig myndighet.

Som chef för Juridik och planprövning på Trafikverket har du en nyckelroll hos en politiskt prioriterad myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag. Juridik och planprövning är en av sex centrala funktioner inom Trafikverket och arbetar med spännande uppdrag som har stor betydelse för infrastrukturen i samhället.

Chef Juridik och planprövning

Arbetsuppgifter

Som chef för funktionen Juridik och planprövning är man även chefsjurist vilket innebär att du har två olika befattningar och i det olika ansvarsområden och arbetsuppgifter. Chefsjuristen ansvarar för att representera myndigheten i de största frågorna och har det övergripande ansvaret för rättstillämpning och författningsefterlevnad. Chefen för Juridik och planprövning ansvarar för verkets juridiska frågor och planprövningsfrågor. Som chef för funktionen är din största arbetsuppgift juridisk rådgivning men i dina arbetsuppgifter ingår även bland annat företrädande vid domstolar i processer och överklaganden, utlämningsärenden av handlingar, avsteg från standardavtal, ingå i styrgrupper och som linjechef: planering, uppföljning och utveckling av verksamheten.

Du är högst ansvarig för funktionen och du blir tongivande i att kontinuerligt utveckla etik- och moralfrågorna i enlighet med den statliga värdegrunden.

Som chef för funktionen har du två direktrapporterande avdelningschefer och du sitter i Trafikverkets ledningsgrupp och rapporterar till överdirektör Bo Netz. Inom funktionen finns ca 55-60 kompetenta medarbetare med gott anseende inom hela organisationen. Juridikavdelningen är Trafikverkets egen interna juridikbyrå och deltar i rättegångar och förhandlingar. Här arbetar cirka 40 jurister med all slags juridik som efterfrågas inom Trafikverket. Planprövningsavdelningen fungerar som Sveriges byggnadsnämnd för väg- och järnvägsprojekt. Här arbetar cirka 20 personer.

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Borlänge eller Solna. Då Trafikverket är en nationell organisation ingår tjänsteresor i varierande grad.

I denna rekrytering samarbetar Trafikverket med Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av högre chefer. Frågor om tjänsten besvaras av Maria Eriksson, 073-944 50 95, [email protected] och Sofia Jansson, 072-074 20 43, [email protected] Du kan ansöka via Poolias hemsida eller via Trafikverkets hemsida.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker ska ha tidigare erfarenhet som chefsjurist samt erfarenhet från domstol. Det är även av vikt att du har chefserfarenhet, men gärna också erfarenhet av att leda genom andra chefer.

Erfarenhet av offentlig verksamhet med fördel från statlig verksamhet är meriterande, såväl erfarenhet av entreprenadjuridik samt bredare kunskap inom civilrätt och förvaltningsrätt.

Trafikverket lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för bedömningen ligger Trafikverkets ledarkriterier.

Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.

Ansökan

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Vi har en central juristavdelning som ger fullservice till hela Trafikverket i hela landet. Till exempel driver juristerna ärenden i samtliga stora investeringsprojekt. Vårt arbete omfattar allt från förvaltnings- och entreprenadrätt till miljö- och skadeståndsrätt, men även mer verksamhetsinriktade rättsområden som väg- och järnvägsjuridik och expropriationsrätt.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Arbetsgivare
Trafikverket
Hemsida: www.trafikverket.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Framtidsorienterad avdelningschef för försörjning och arbete

Arbetsgivare / Ort: Norrtälje kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka! Socialt arbete- på riktigt! Som framtidsorienterad avdelningschef för försörjning och arbete är du en viktig del i att bistå till uppfyllnad av våra mål och värdegrund. I Norrtälje kommun vill vi att du som arbetar inom socialtjänsten ska kunna fokusera på människorna som behöver vårt stöd. Här ska vår värdegrund- invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar- vara grunden vi står på för att tillsammans göra skillnad för våra kommuninvånare som behöver vårt stöd. Målen formulerar vi tillsammans för det är så vi vill bedriva socialt arbete.    Arbetsbeskrivning Som avdelningschef leder och styr du arbetet på avdelningen och möjliggör för avdelningen och dess medarbetare att nå målet om rätt insats i rätt tid till rätt person. Du är aktiv i att driva fortsatt systematisk utveckling avseende digitalisering, metod samt kvalitet i nära samverkan med avdelningen för stöd och utveckling. I rollen ingår personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du leder, fördelar och följer upp arbetet på avdelningen och har 4 enhetschefer som rapporterar till dig. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och i ett flertal samverkansforum både internt och externt.   Utmaningarna Socialförvaltningen 2.0 innebär en socialtjänst i framkant präglad av transparens och delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden och metod. I denna förändring har avdelningen för försörjning och arbetsmarknad ett tydligt uppdrag att arbeta i samverkan med avdelningen för barn och vuxna samt en ny enhet i bostadsenheten. Avdelningen har ett starkt fokus på integration för nyanlända och utvecklar möjligheterna att korta introduktionstiden. Som vi ser det är en av dina viktigaste uppgifter att möjliggöra ett gott självstyre hos alla medarbetare för att de i sin tur ska kunna arbeta just så med våra klienter- empowerment, delaktighet och vilja till ansvarstagande.   Kvalifikationer För lyckas i detta roliga och utmanande arbete är det av vikt att du har socionomexamen samt flerårig erfarenhet av socialt arbete i kommunal socialtjänst, främst ekonomiskt bistånd samt gärna inom våld i nära relation och annat verksamhetsområde inom socialtjänst. Du har arbetat som chef och har helst även vana att leda andra chefer eller gruppledare. Du har arbetat aktivt med förändringsledning och gärna även med digitalisering/ RPA inom ekonomiskt bistånd. Om du har erfarenhet av agila arbetssätt och lärande organisationer kommer du addera kompetens till oss alla. Och eftersom kommunen är stor är körkort en nödvändighet. Som person har du personlig mognad och integritet, du vågar stå för dina bedömningar och du vågar styra. I och med att omvärlden är i ständig förändring behöver du vara flexibel, initiativtagande och se utmaningar som något roligt som ska lösas- gärna tillsammans med andra men skulle du behöva arbeta själv funkar det också. Du är uthållig och strukturerad samt har ett intresse för ekonomi och styrning. Du har en bred analytisk förmåga och kan växla mellan strategiarbete och mer operativt innehåll.  Om arbetsplatsen I avdelningen ingår enheten för mottagning och ekonomiskt bistånd, enheten för förändring och integration, bostadsenheten samt arbetsmarknadscentrum. Avdelningen utreder och beviljar ekonomiskt bistånd med målet att nå självförsörjning så snart om möjligt. Avdelningen arbetar aktivt med RPA och digitaliseringslösningar inom ramen för myndighetsutövande. Hela förvaltningen har en tydlig inriktning om att arbeta aktivt med digitalisering som möjliggörare för det kommunala uppdraget. På avdelningen arbetar bl a socialsekreterare, SOFT-handläggare, arbetsmarknadscoacher samt integrationshandläggare.    Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Om Norrtälje kommun Norrtälje är en trygg kommun med drygt 60 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. 2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Just nu NPF-säkrar vi våra skolor och förskolor och utvecklar hållbara stadsdelar. Norrtälje kommun är en rökfri kommun. • Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Global livsstil – lokalt liv. https://www.norrtalje.se/info/kommun-och-politik/organisation-och-styrning/var-vision/ • Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk. • Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. • Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Norrtälje kommun
Hemsida: https://www.norrtalje.se/
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Gruppchef GVP/GCP till Inspektionsenheten

Arbetsgivare / Ort: Läkemedelsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet
Vi söker dig som inspireras av vårt uppdrag och vill leda, utveckla och skapa goda resultat med helhetssyn, engagemang, mod och målfokus. Du vill vara en god företrädare för Läkemedelsverket internt som arbetsgivare och medarbetare samt externt gentemot våra intressenter. Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Läkemedelsverket verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Enheten för Inspektion av industri och sjukvård ansvarar för kontroll av tillverkning (GMP) och distribution (GDP) av läkemedel, kliniska prövningar (GCP) samt säkerhetssystem (GVP) för läkemedel. Verksamheten bedrivs såväl nationellt som internationellt. Enheten består av ca 40 medarbetare, inspektörer, utredare och handläggare, fördelat på tre grupper.  Vi söker nu en chef till gruppen med ansvar för GVP- och GCP-inspektioner, som består av totalt 10 inspektörer. Arbetsuppgifter Som gruppchef har du fullt personalansvar och förväntas skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och medarbetarnas individuella utveckling. Du ansvarar för att leda, planera, följa upp och utveckla gruppens verksamhet kring tillsyn av kliniska studier och farmakovigilans hos aktörerna, akademin, läkemedelsföretag och hälso- och sjukvården. Som en del av enhetens ledningsgrupp är ett nära samarbete med enhetschef och övriga gruppchefer en förutsättning för att lyckas med uppdraget och nå enhetens övergripande mål. Du behöver också samverka med andra delar av Läkemedelsverket och med andra myndigheter i Sverige och inom EU/EES. Gruppen befinner sig delvis i en återuppbyggnadsfas med nyrekryteringar av flera inspektörer, vilket innebär att du kommer att ha goda möjligheter att påverka arbetet och dynamiken i verksamheten.   Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som har naturvetenskaplig högskoleutbildning med farmaceutisk, medicinsk eller annan relevant inriktning och som vill medverka till att leda och utveckla tillsyn inom området. Du har god erfarenhet av ledar- och chefskap kombinerad med flerårig arbetslivserfarenhet från båda eller något av gruppens ansvarsområden (GVP, GCP). Meriterande är erfarenhet från statlig myndighet samt att arbeta i internationellt sammanhang. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.  Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs i en drivande roll och har förmågan att leda och stödja kompetenta medarbetare i en kunskapsorganisation. Du har goda ledaregenskaper, såsom förmågan att kombinera mod och tydlighet med ödmjukhet och lyhördhet. Du kan på ett inspirerande sätt ena en grupp mot gemensamma mål och har förmågan att genom samverkan arbeta konstruktivt med utveckling och förändring. Du ser till helheten för verksamheten, samtidigt som du värnar om att skapa goda arbetsförhållanden och förutsättningar för medarbetarnas och gruppens fulla potential. Du prioriterar, delegerar och följer upp med tillit. Arbetsuppgifterna förutsätter dessutom självklart god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer på organisationens alla nivåer samt i externa kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. Sista ansökningsdag: 2021-03-15 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Inspektionsenheten Diarienummer: 2.4.1-2021-011941 Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju. Kontakt Du är välkommen att kontakta enhetschef Virve Reiman-Suijkerbuijk eller gruppchef Jonas Berggren. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Åsa Kumlin Howell, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post [email protected] Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Arbetsgivare
Läkemedelsverket
Hemsida: http://www.lakemedelsverket.se/
Ansökan
Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samhällsbyggnadschef

Arbetsgivare / Ort: Vännäs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet
Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Som samhällsbyggnadschef är du med och formar Vännäs kommun för framtiden. Du leder och samordnar kommunens arbete med samhällsplanering och samhällsbyggnad i nära samverkan med olika aktörer. Du är underställd kommunchef och jobbar nära kommunens politiska ledning. Arbetsuppgifter Som samhällsbyggnadschef leder du arbetet med kommunens översiktsplan och andra övergripande fysiska planer samt säkerställer att ambitionerna i planerna blir genomförda. I din roll bedriver du ett utåtriktat arbete där samverkan med andra kommuner, myndigheter och aktörer är centralt. Du har också ett nära samarbete och dialog med politik, näringsliv och kommuninvånare. Alltid med utgångspunkt i förtroende, engagemang och helhetssyn. Det ingår även att företräda och synliggöra kommunen i olika sammanhang Vännäs är en växande kommun med ökad efterfrågan på tomter för både bostadsbyggande och företagsetableringar. I ditt uppdrag ingår ansvaret för mark- och exploateringsfrågor, där du hanterar markanvisning, förvärv och försäljning av mark samt övriga upplåtelse- och avtalsfrågor. I ledningsgruppen har du ett särskilt ansvar för att i dialog med verksamheterna hantera investeringsbudget och att samordna kommunens lokalstrategiska behov. För närvarande utreds att kommunens fastighetsförvaltning från 2022 organiseras under fastighetsbolaget, Vännäs Fastigheter AB. Du kommer vara den samordnande länken mellan kommunen och fastighetsbolaget i mark- och lokalfrågor. Andra delar i uppdraget är bland annat ärenden rörande invallning och strandskoning utmed våra älvar. Du är pådrivande för att fortsätta utvecklingen av kommunens samhällsbyggnadsprocess med stöd av digitalisering. I uppdraget ingår också att leda en grupp medarbetare och skapa förutsättningar så att de kan utföra sina uppdrag på bästa möjliga sätt. Kvalifikationer Du har akademisk utbildning som exempelvis lantmätare eller samhällsplanerare och flerårig erfarenhet av arbete med samhällsplanering och samhällsbyggande. Du har goda kunskaper inom markjuridik, fastighetsjuridik och ekonomi. Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet och vana av att leda förändringsarbete. Har du erfarenhet av ledarskap i en politiskt styrd organisation och kunskaper om den kommunala verksamhetens regelsystem, myndighetsutövning, organisationsstruktur och förutsättningar ser vi det som positivt. Vi söker dig som: - Har ett genuint samhällsengagemang och vill bidra till kommunens fortsatta utveckling - Har förmåga att driva utvecklingsfrågor från idé till genomförande - Är strukturerad och analytisk och har förmåga att se både helhet och delar - Är pedagogisk och har förmåga att uttrycka dig på ett bra sätt både i tal och skrift - Har erfarenhet av samverkan och värdesätter ett gott samarbetsklimat och att bygga förtroendefulla relationer både internt och externt - Leder dina medarbetare genom god kommunikation, delaktighet och tydlighet - Har höga positiva förväntningar på dig själv och dina medarbetare - Agerar för att alla ska utvecklas och nå sin maximala potential - Är trygg, flexibel, och prestigelös - Håller dig uppdaterad om förändringar inom verksamhetsområdet och vill utveckla samhällsbyggnadsprocessen med stöd av digitalisering Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med. Villkor Tillsvidareanställning, heltid. Anställning enligt överenskommelse. För denna tjänst genomförs säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen före anställning.
Arbetsgivare
Vännäs kommun
Ansökan
Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Linjechef sökes för uppdrag till statlig myndighet i Malmö!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet
Om tjänsten Till en statlig myndighet i regionen söker vi nu en konsult under tiden rekrytering pågår. Tjänsten är som första linjechef för serviceområde Syd. Är du en driven ledare med erfarenhet från större organisationer? Då är detta tjänsten för dig! Uppdraget pågår i 4 månader med chans till förlängning, beroende av när rekryteringen är klar. Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som linjechef för serviceområde Syd är du med och driver samt leder verksamheten mot enhetens uppsatta mål. Enheten befinner sig på en omfattande förändringsresa som bland annat innefattar att gå från re-aktivt till pro-aktivt arbetssätt, digitalisering, förändring av roller för ökad spetskompetens inom sakområden samt att de inför och anammar självledarskap på alla nivåer. Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser. Du kommer att ha personalansvar för 8 personer, varav merparten är placerade i Malmö samt Helsingborg och Karlshamn. Enheten i stort består av 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika orter i Sverige, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg. Rapportering sker till enhetschefen och du kommer att ingå i enhetens chefsgrupp. Vem är du? Du har mycket god erfarenhet av ledarskap och har tidigare haft chefsbefattning från en stor och komplex organisation samt utövat distansledarskap. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och har god erfarenhet av att arbeta med uppföljning, analys av resultat och att arbeta med förändringsåtgärder. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom statliga myndigheter eller verk. Som person är du framåt, driven, analyserande och noggrann i ditt arbete. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Tillträde för tjänsten sker snarast möjligt. Varmt välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommundirektör till Haparanda

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med att fortsätta utveckla Haparanda tillsammans med oss? Vi har ett unikt samarbete med tvillingstaden Torneå vilket ger oss 32 000 invånare och gränslösa möjligheter. Här möts svenska och finska språken och kulturerna, gränshandeln, älven, havet och en livlig ström av människor. Gränsen och det geografiska läget gör området till ett populärt besöksmål. Det är naturligt att röra sig mellan anställning, utbildning och eget företagande. Här finns även en företagsamhet med många statliga företag samt en besöksnäring och handel däribland IKEA som är en stor dragningskraft till orten från hela Norrbotten och Finland. 

Vi letar dig som drivs och inspireras av samarbete, organisation och människor. Vi tror vidare att  jämställdhet, hållbarhet och samverkan är viktiga ämnen för dig.  Att jobba med ortens näringsliv och vara med att skapa  attraktivitet för Haparanda är andra delar av uppdraget vi erbjuder.

Haparanda kommun är organiserad i 4 förvaltningar, Kommunledningsförvaltningen, Socialförvaltningen, Barn och ungdomsförvaltningen och Samhällsbyggnadsförvaltningen. Kommunen har ca 975 tillsvidareanställda. I kommunkoncernen ingår även 2 aktiebolag; Haparanda värmeverk och Stiftelsen Haparanda bostäder.

Ansvarsområden

  • Ansvarar för beredning och föredragning av ärenden till kommunstyrelsen och dess arbetsutskott.
  • Lägga förslag till och verkställa kommunstyrelsens beslut. 
  • Samordna kommun och de kommunala bolagen i syfte att nå dom kommunala målen och visionerna.
  • I samverkan med kommunstyrelsens presidium och andra förtroendevalda har Kommundirektören en drivande roll för att utveckla och effektivisera de kommunala verksamheterna.
  • I uppdraget ingår även ansvar för styrning och uppföljning utifrån kommunens styrmodell. 
  • Samverka med Torneå och andra kommuner.
  • Utveckla helhetssynen för verksamheten och samordna förvaltningscheferna i detta arbete.
  • Vidare ingår att leda och utveckla hela organisationen med ett särskilt ansvar för att säkerställa att organisationen utvecklas enligt satta mål.

Arbetstider

Förordnande på heltid

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk utbildning 
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Grundläggande datakunskaper inom Office
  • Meriterande av att ha jobbat inom en politiskt styrd verksamhet

Som ledare är du tydlig och trygg i ditt ledarskap. Du är transparent, kreativ och resultatinriktad med förmåga att skapa resultat genom andra. Du har erfarenhet av att leda organisationer i samarbete. Du har ett kommunikativt sätt och förmåga att skapa sammanhang, engagemang och entusiasm. Din strategiska förmåga och helhetssyn kompletteras med att du är strukturerad och fokuserad med ett ekonomiskt sinne.
En viktig egenskap är förmågan att omsätta politiska mål i praktisk handling. Med god omvärldsorientering och engagemang i samhällsfrågor har du förmåga att agera i offentliga sammanhang.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du delar vår värdegrund som är respekt, förståelse, öppenhet, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Erfarenhet

Erfarenhet av ledarskap på strategisk nivå i större organisationer med komplex verksamhet.

Ansökan

För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Fors på Randstad. Telefonnummer 072-540 38 66, eller [email protected]

Sista dag för att lämna in ansökan är 2021-03-21. Välkommen med din ansökan!

Om företaget

Haparanda bjuder på en vacker skärgård och naturupplevelser, ljusa sommarnätter, gnistrande vinter, tio minuter till allt. Staden ligger vackert intill havet i ett enastående landskap och är Sveriges östligaste tätort. I kommunen bor ca 10 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Vi har ett unikt samarbete med tvillingstaden Torneå i Finland vilket ger oss 32 000 invånare och gränslösa möjligheter. Här möts svenska och finska språken och kulturerna, gränshandeln, älven, havet och en livlig ström av människor med gränsöverskridande aktiviteter.  
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef-leda arbetet på avdelningen för bolag med statligt ägande

Arbetsgivare / Ort: Regeringskansliet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet
Avdelningen för bolag med statlig ägande, Näringsdepartementet Är du en strategisk och driven chef med erfarenhet och kunskap av hållbart värdeskapande och näringsliv? Har du förståelse för bolagsstyrning och kunskap om finansiella marknader? Då är detta en möjlighet att vara med och förvalta och utveckla Sveriges största bolagsportfölj, en viktig del av svenskt näringsliv! Din arbetsdag. Sveriges morgondag.  Avdelningen för bolag med statligt ägande förvaltar 41 bolag med statligt ägande, exempelvis Vattenfall, LKAB, PostNord, Telia Company, SAS, SJ och Svenska Spel. Bolagen är sammanlagt värda cirka 640 miljarder kronor och sysselsätter cirka 129 000 personer. Avdelningen består av cirka 30 medarbetare och är indelad i tre grupper som tillsammans ansvarar för förvaltningen och styrningen av de statligt ägda bolagen. Staten har ett ansvar att vara en aktiv och professionell ägare. Avdelningen ansvarar för den enhetliga ägarpolitiken vilket bland annat innebär frågor som ekonomiska mål, uppdragsmål, kapitalstruktur, styrelserekrytering och hållbart företagande.  Din roll innebär att leda och utveckla avdelningens verksamhet tillsammans med berörda gruppchefer och att i nära samverkan med den politiska ledningen och övriga avdelningschefer ta ett aktivt ansvar för den strategiska styrningen av Näringsdepartementet. Det innebär att du har stor förståelse för politiskt styrda processer och tjänstemannarollen samt erfarenhet av att prioritera och fördela resurser. I rollen som avdelningschef ingår du i departementets ledningsgrupp och du företräder såväl avdelningen som departementet internt och externt.  Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.   Din bakgrund Du har en akademisk utbildning, gärna såsom civilekonom, jurist eller liknande. Du har goda chefs- och ledarerfarenheter med verksamhets-, strategi- och personalansvar från större organisation. Vidare har du erfarenhet från näringsliv och värdeskapande och en kvalificerad arbetslivserfarenhet från kunskapsintensiva organisationer. För att lyckas i rollen har du förståelse för bolagsstyrning och kunskap om finansiella marknader. Kunskap och intresse för näringsliv och bolag är ett krav. Likaså är kunskap och intresse för Näringsdepartementets politikområde en förutsättning.   Det är meriterande om du har erfarenhet av företagsledning, styrelsearbete eller arbete i valberedningar samt bolagsrätt. Har du erfarenhet av att leda genom chefer, ledningsgruppsarbetet och arbete från Regeringskansliet är även det meriterande. Vidare bör du ha god insikt och god förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du kunskap inom finansiell och strategisk analys, strategiskt hållbarhetsarbete, Agenda 2030 och säkerhetsfrågor är det meriterande.   Dina egenskaper Du har god förmåga att leda, utveckla och motivera medarbetare i en kunskapsorganisation. Du är drivande, resultatinriktad och strategisk. Vidare är du utvecklingsinriktad och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Du är lösningsorienterad och har lätt för att skapa relationer, bygga upp och underhålla nätverk. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan leda på ett positivt sätt och är förtroendeingivande. Du är en person med hög integritet och gott omdöme. Vidare är du en god kommunikatör, både på svenska och engelska. Övrigt Tillsvidareanställning som departementsråd och ett tidsbegränsat förordnande som chef i 5 år med möjlighet till förlängning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Stina Billinger, som är statssekreterare på 08-405 10 00. Du är också välkommen att kontakta HR-ansvarige Sofia Tillfors på 08-405 23 92. Fackliga kontaktpersoner är Tomas Gärdström för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 mars 2021.       Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Näringsdepartementet, som är ett av elva departement, har ansvar för frågor som rör bolag med statligt ägande, näringsliv, innovation, landsbygd, livsmedel och regional tillväxt.
Arbetsgivare
Regeringskansliet
Hemsida: http://www.regeringen.se
Ansökan
Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef till Centrum för flerspråkigt lärande

Arbetsgivare / Ort: Sundsvalls kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltnings mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Barn- och utbildningsförvaltningen vid Sundsvalls kommun söker chef till Centrum för flerspråkigt lärande. Vi erbjuder ett arbete med varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en förvaltning som har påbörjat ett omfattande förändringsarbete. Här blir du en del av kraften i organisationen där du är nära både klassrum och förvaltningsledning. Dessutom erbjuder kommunen ett förmånligt friskvårdsavtal. Barn- och utbildningsförvaltningen är en av tio förvaltningar inom Sundsvalls kommun. Vi arbetar för att erbjuda hög kvalitet på undervisning från förskola till gymnasieutbildning. Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Centrum för flerspråkigt lärande är en kommunövergripande verksamhet som organisatoriskt ingår i Norra verksamhetsområdet grundskolan. Verksamheten omfattar modersmål, studiehandledning, prövningar, kartläggning och mottagande av nyanlända elever. I verksamheten ingår grundskola och gymnasium. Vi erbjuder idag ca 35 språk och drygt 1600 elever berörs av de olika delarna av CFLs arbete. Allt stöd och all undervisning sker i nära samarbete med skolans pedagoger. ARBETSUPPGIFTER I rollen som chef har du ett helhetsansvar för din verksamhet. Du leder och fördelar arbetet i verksamheten med syftet att varje elev ska lyckas. Tillsammans med biträdande rektor är ert främsta fokus elevernas kunskapsutveckling. För att lyckas med att ha elevernas kunskapsutveckling i fokus krävs att du har en god dialog med skolor både vad gäller modersmålsundervisning, studiehandledning och schemaläggning. Du ingår i en ledningsgrupp under ledning av en verksamhetschef och tillsammans med andra skolledare ingår du i ett kollegialt sammanhang. Som chef ansvarar du för att verksamheten uppfyller nationella mål och följer nationella riktlinjer. Uppdraget innebär även personal- och budgetansvar. I din vardag vägleds du av Sundsvalls kommuns värdegrund och av värdeorden mod, öppenhet och helhetssyn. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och flerårig och aktuell chefserfarenhet inom en pedagogisk verksamhet samt genomgått den statliga rektorsutbildningen. Du har även erfarenhet av personal- och budgetansvar samt vana att arbeta i en flerspråkig miljö. Det är meriterande om du har en vana av att arbeta med andra myndigheter och är väl förtrogen med systematiskt kvalitetsarbete. Du är en ledare som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som person är du initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen är du strukturerad och har ett lärandeorienterat och strategiskt förhållningssätt. Du är en tydlig och lyhörd ledare med personlig mognad. Med ditt kommunikativa ledarskap skapar du engagemang bland dina medarbetare. Du är även mål- och resultatinriktad. Stor vikt läggs vid det pedagogiska ledarskapet och personlig lämplighet och förmågan att skapa goda relationer. Arbetet kräver mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. ÖVRIGT Flera fackligarepresentanter: • Louise Häggvkist, Kommunal. tfl: 076 - 144 08 79 • Tomas Älrebrand, Lärarförbundet. tfl: 070 - 256 88 59 Före anställning ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas. I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Sista ansökningsdag 2021-03-21 Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Sundsvalls kommun
Ansökan
Ansök senast 21 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef till avdelningen för reception, konferens och enhetsstöd

Arbetsgivare / Ort: Lunds Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 23 March (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Facility Management-enheten Facility Management-enheten etablerades den 1 januari 2021 efter en omorganisation av Medicinska fakultetens serviceenheter. Enheten består av tre avdelningar med totalt ett 40-tal medarbetare. Omorganisationen syftar till att uppnå en omfattning och kvalitet på service- och drifttjänster som är likvärdiga inom hela fakulteten. Under en period framöver kommer därför enhetens och dess avdelningars verksamhet kännetecknas av utveckling av gemensamma arbetssätt och rutiner, samt att internt skapa en samhörighet och gemensam identitet. Rollen som avdelningschef har en nyckelfunktion i denna förändringsresa.    Avdelningen för reception, konferens och enhetsstöd ansvarar för verksamheten i receptionen på Biomedicinsk Centrum (BMC), Clinical Research Centre (CRC) samt Health Sciences Centre (HSC), och ger service i anslutning till möten och konferenser i fakultetens möteslokaler. Avdelningen ansvarar för upphandling och inköp, samt administrativt stöd åt olika ledningsorgan och enhetschefen. Här arbetar nio medarbetare.  Inom Facility Management-enheten värnar vi om en god arbetsmiljö med respekt och omtanke i relationer med varandra.   Vi söker härmed en service- och målinriktad avdelningschef för att leda och utveckla Avdelningen för reception, konferens och enhetsstöd. Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort (Lund eller Malmö) kan diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas.     Arbetsuppgifter I rollen som chef för Avdelningen reception, konferens och enhetsstöd ansvarar du för att leda och utveckla avdelningens verksamhet och medarbetare. Du har budget- och personalansvar, vilket bland annat innebär att hålla utvecklings- och lönesamtal, att verka för en god arbetsmiljö, samt ansvara för medarbetarnas kompetensutveckling. Tillsammans med dina medarbetare utvecklar du de interna processerna och ser till att verksamheten håller högsta möjliga kvalitet och servicenivå ut mot organisationen. Förutom med din avdelning, så arbetar du tätt ihop med chefen för Facility Managementenheten och övriga avdelningschefer.  I rollen som avdelningschef ingår, utöver chefs- och ledarskapet, att utföra arbetsuppgifter i avdelningens dagliga arbete, såsom i receptionen, administration med mera. Även andra förekommande arbetsuppgifter kan bli aktuella.   Kvalifikationer Vi ser att du har en bakgrund med flerårig erfarenhet och kompetens inom receptions- och administrativt arbete. Du trivs med att arbeta med människor och att ge service. Du är lösningsorienterad, tillmötesgående och lyhörd för verksamhetens önskemål och behov. Du värderar högt en god och jämn kvalitet i de tjänster och den service som avdelningen ansvarar för. I din roll som chef och ledare har du förmåga att tydligt och strukturerat driva och utveckla avdelningens verksamhet mot uppsatta mål och samtidigt inkludera dina medarbetare. I ditt ledarskap är du lugn och stabil, men kan vara handlingskraftig när så krävs.     För anställningen krävs:  - avslutad gymnasieutbildning - erfarenhet, med goda referenser, som chef och ledare i en serviceorganisation - hög kommunikativ förmåga - förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska - erfarenhet av och god förmåga att arbeta i administrativa system - att du behärskar obehindrat Word, Excel, Outlook och Power Point - erfarenhet av att ta fram och sammanställa besluts- och budgetunderlag.   Det är meriterande om du har:  - erfarenhet av arbete vid ett universitet/högskola - chefserfarenhet inom statlig sektor  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och för den här tjänsten behöver du ha en förmåga och ett intresse av att möta människor och skapa goda relationer. Du behöver även vara flexibel och uthållig.  Instruktioner för ansökan Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller eftersökta kvalifikationer, ett CV samt examensbevis. Övrigt Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Arbetsgivare
Lunds Universitet
Ansökan
Ansök senast 23 March (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IVO söker chef till ny analysavdelning

Arbetsgivare / Ort: Inspektionen För Vård och Omsorg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 23 March (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet
IVO söker en avdelningschef som vill vara med och bygga upp vår förstärkta analysverksamhet. Myndigheten bedriver sedan en tid tillbaka ett omfattande arbete för att utveckla myndighetens strategiska inriktning som ett led i att nå en ökad måluppfyllelse. Några centrala perspektiv i strategiarbetet är digitalisering och datadriven analys, ledarskap samt utvecklade arbetssätt. Rollen som chef för analysavdelningen Som ett led i IVO:s förstärkning av analysverksamheten bildas under början av 2021 en ny analysavdelning. Den nya analysavdelningen kommer att bestå dels av funktioner som redan finns på IVO, dels av nya funktioner med fokus på digitalisering och datadriven analys. IVO har påbörjat ett arbete med att förstärka kompetens och förmåga inom bl.a. kvantitativ analys, automatisering och data science. Myndigheten har även inrättat den nya befattningen analysdirektör, som får en viktig roll i att inrikta och utveckla IVO:s analysarbete på strategisk nivå. Som chef för analysavdelningen är du personalansvarig chef för avdelningens fyra enhetschefer och eventuellt övrig direktrapporterande personal. Du leder avdelningens arbete och ansvarar för den fortsatta etableringen och uppbyggnaden av analysavdelningen, som förväntas växa de kommande åren. Tillsammans med analysdirektören och myndighetsledningen i övrigt får du en viktig roll i att skapa förutsättningar för IVO:s arbete för att använda data som en strategisk resurs. Förbättrad datakvalitet, hållbar datainfrastruktur och automatiserad inhämtning av data är några centrala komponenter i arbetet. Analysavdelningen kommer att utgöra en del av kärnverksamheten och arbeta både självständigt och tillsammans med övriga myndigheten med delar av datadriven tillsyn och datadriven tillståndsprövning. Som avdelningschef rapporterar du till generaldirektören och ingår i IVO:s myndighetsledning. Kvalifikationer och profil • Akademisk examen relevant för uppdraget • Flerårig chefserfarenhet inom kvalificerat analysarbete och erfarenhet av att leda via andra chefer • Flerårig erfarenhet av att leda arbete med informationshanteringssystem och databaser • Gedigen kunskap om och erfarenhet i ledande befattning av förändringsarbete i komplexa organisationer • Mycket god kännedom om det statliga och det samhällsekonomiska helhetsperspektivet • Mycket goda kunskaper i svenska språket muntligt och skriftligt Som chef och ledare är du utvecklingsorienterad, du leder och samarbetar med andra på ett coachande sätt och din ledarstil står för tillit, tydlighet och integritet. Du har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer både externt och internt i hela organisationen och på din avdelning. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat analysarbete i ledande befattning i en statlig myndighet eller politiskt styrd organisation. Anställningen är en tillsvidareanställning. IVO tillämpar sex månaders provtjänstgöring. Placeringsort är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Märk din ansökan med dnr 2.1.1- 06725/2021. Sista ansökningsdag är 23 mars 2021. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Se kontaktuppgifter till våra chefsrekryteringskonsulter nedan.    Välkommen med din ansökan!   Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation med uppdraget att bidra till att göra vården och omsorgen säkrare och bättre. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 780 medarbetare och verksamheten bedrivs idag vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.   
Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg
Hemsida: https://www.ivo.se/
Ansökan
Ansök senast 23 March (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.