På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Driftchef

Driftchef

Som Driftchef leder och utvecklar du avdelningens verksamhet och affär. Du har personalansvar för ett visst antal medarbetare, vilka arbetar med trafikledning, trafikplanering och personalplanering. Kunden och företagets värderingar är alltid i fokus och du skapar förutsättningar för ett optimalt arbete så att ni levererar högkvalitativa trafikplaner, omlopp för fordon och tjänster för bussförare, trafikledning och personalplanering, vilket utgör en del av bolagets affärsutveckling.

Som driftchef säkerställer du att avdelningen agerar proaktivt och levererar beräkningar och analyser av befintliga och nya trafiklösningar. Parallellt med en driftchefs operativa ledarskap kommer du att leda och delta i olika projekt kopplade till trafikplanering, trafikledning, personalplanering och anbud.

I driftchefens arbete ingår också att utveckla din egen och medarbetarnas kunskap om kundernas behov och vilken samhällsnytta som din avdelning och företaget kan bidra med.

Driftchefen rapporterar direkt till VD, har budgetansvar, är medlem i ledningsgruppen och deltar i utvecklingen av bolaget.

Utbildning

Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som en driftchef. Det är vanligt att man har någon form av teknisk utbildning på eftergymnasial nivå. På gymnasiet rekommenderas i första hand utbildning på teknikprogrammet, el- och energiprogrammet eller på industritekniska programmet.

Att ha gått ledarskapsutbildning eller kurser i arbetsrätt, konflikthantering och coachande ledarskap är en klar fördel om man vill jobba inom detta yrke.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

57 Lediga jobb

Team Manager IT

Arbetsgivare / Ort: Resurs Bank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • data

Om jobbet
Drivs du av förändring, att utveckla människor och IT? Vi söker dig som är redo att axla rollen som Team Manager på IT Core Systems och som vill vara med på vår transformationsresa. Välkommen med din ansökan! Är Resurs något för dig? Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet. Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder. Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter. Vad kommer du att arbeta med? Vi söker dig som vill vara med i arbetet att utveckla och driva vår IT avdelning. Du kommer att växla mellan strategiskt och operativt arbete och besitter förmågan att omvandla såväl verksamhetskrav som användares behov till effektiva IT-lösningar. I rollen som Team Manager för teamet IT Core Systems kommer du att operativt leda och coacha ett team bestående av specialister med hög kunskapsnivå inom Linux och containerhantering. Du ansvarar för att teamets leverans av IT stöd till verksamheten sker på ett kontinuerligt och säkert sätt i linje med de mål och direktiv som tas fram för banken. I rollen tillhör du Core IT Infrastructure och tar plats i funktionens ledningsgrupp, där du rapporterar direkt till Core IT Infrastructure Manager.  Förekommande arbetsuppgifter i rollen: • Planera, leda och samordna teamets övergripande arbete i enlighet med verksamhetens mål. • Framtagning av rutiner och policys kring de tjänster som levereras till verksamheten. • Säkerställa och testa återställningsplaner för våra levererade tjänster. • Ansvara för leverantörskontrakt, dokumentation, rapportering, uppföljning av kundnöjdhet och kvalitet. • Framtagning och uppföljning av budgetmål inom ansvarsområdet. • Fullt personalansvar för ca 10 direktrapporterande medarbetare. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av att coacha, leda och utveckla tekniska team. Du brinner för att arbeta med förändringledning och people management, där du drivs av att få teamet och individerna att växa i sina roller genom ett coachande ledarskap. Du besitter förmågan att sätta tydliga mål, följa upp och utvärdera. Som person är du nyfiken, lösningsfokuserad och orädd att ta dig an nya situationer. Du har förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt och drivs av att förbättra verksamheten löpande. Meriterande är tidigare erfarenhet av agilt arbetsätt och DevOps. Vill du vara med på vår framgångsresa? Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Inkom därför med din ansökan snarast! Övrig information: Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Anställningsgrad: Heltid Arbetstider: Kontorstider med flextid Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret Kontakt: Joakim Borg, Core IT Infrastructure Manager, [email protected] #RB Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det första kvartalet 2021 uppgick antalet anställda till 702 personer och låneboken till 31,6 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.
Arbetsgivare
Resurs Bank AB
Hemsida: www.resurs.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Manager IT - PLM and CAD

Arbetsgivare / Ort: Alfa Laval Lund AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • data

Om jobbet
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. Alfa Laval is currently on a digital transformation journey. As part of this transformation, we have created a global organization (100+ people) to update our digital product lifecycle management, configuration and supply chain capabilities to better fulfill our customer needs. We are setting ourselves up to work agile, based on the Scaled Agile Framework (SAFe) framework. We need a new IT manager for the PLM & CAD area. Who are you? You are an experienced leader with a broad understanding of IT deliveries with a focus on Product Lifecycle Management (PLM) and CAD. You bring passion and deep knowledge for how to enable and create business value in a global context. You can handle complex scenarios, with the ability to analyse, evaluate and act cross business functions in an international enterprise environment. A high level of initiative, drive, persistence and focus on personal development are other of your characteristics. About the job As IT manager for the PLM & CAD area you own the (PLM and CAx) platform lifecycle and solution delivery. You will belong to the global Trinity organization, (100+ people) responsible for building the digital backbone of Alfa Laval.  You will report to the Manager for Trinity IT and you will be part of the management team, together with colleagues from both IT and business. You will manage, coach and develop the individuals in your team, as well as driving change towards an agile and lean mindset. You will be working according to SAFe methodology. You will work closely with the Product Manager for PLM & CAD and together you are responsible to deliver top class solutions meeting business needs. What you know * Platform strategies and roadmaps as well as development, test and project management methodologies, processes and tools. * Agile WoW, Agile mindset, SAFe * +5 years’ experience of PLM & CAD and related IT solutions   * + 3 years’ experience of leading and managing software development and implementation departments, using agile methods and tools * Strong communication and presentation skills and fluent in business English. * An interest in and understanding of the business value that the PLM and CAD platforms bring. What’s in it for you? We offer a challenging but also rewarding position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success. For more information, please contact Karin Wilkenson, Talent Acquisition, Tel: +46 - 722083105 Katarina Johnsson, Manager Trinity IT, Tel: +46 - 767715335 For union information, please contact: Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664 Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364 Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366985 We review applications continually so please send in your application as soon as possible. We don’t accept applications sent directly via email.
Arbetsgivare
Alfa Laval Lund AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Driftchef till Specialfastigheter Luleå

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 juni (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbart värdeskapande i fokus. Nu söker vi en driftchef till kontoret till Luleå! Vill du vara med på resan framåt? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som driftchef ansvarar du för att leda och styra driftuppdraget, vilket inkluderar allt ifrån planering, budgetering, genomförande, optimering, uppföljning och analyser. Centralt i ditt uppdrag är att säkerställa en enhetlig drift både inom ditt fastighetsområde men även inom bolaget som helhet i nära samarbete med våra 4 andra fastighetsområden. Vidare ska du bevaka utvecklingen på marknaden kontinuerligt och i och med den höga förändringstakt som råder så är det viktigt att du jobbar proaktivt för att kompetenssäkra verksamheten för framtiden. Du ansvarar för fastigheter som är belägna i Norra Sverige och kommer att vara stationerad på vårt kontor i Luleå. En stor del av din tid kommer du att spendera ute på fastigheterna och då vår verksamhet är rikstäckande ingår även resor utanför ditt fastighetsområde i viss mån. I rollen kommer du att leda ett kompetent team om tolv drifttekniker och det blir ditt ansvar att coacha dem i driften av fastigheterna. Beståndet som du ansvarar för består av ett större geografiskt område med flertalet fastighetsenheter. Med stort engagemang förväntas du och ditt team vara med att bidra till att uppnå fastighetsområdets driftmål och önskat resultat. Som driftchef rapporterar du till vår Fastighetsområdeschef Norr. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Planera och säkerställa gott SBA-arbete • Arbeta enligt Sunda hus & Miljöbyggnad • Köldmediarapporter • Samverkan med samfälligheter • Felavhjälpande underhåll • Säkerställa att vi uppnår våra energisparmål och klimatmål • Myndighetsbesiktningar • Ansvar och uppföljning av jour • Ekonomiskt ansvar för drift och felavhjälpande Vem är du? Vi söker dig som har högskole- eller YH-ingenjörsutbildning, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet av driftverksamhet inom fastighetsbranschen och har tidigare haft arbetsledande befattningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av de speciella utmaningar som våra säkerhetsfastigheter medför. Det är även värdefullt om du har utbildning inom fastighetsdrift, ledarskap, energioptimering eller fastighetsrelaterade miljö- och hållbarhetsfrågor. Som person ser vi att du har mycket goda ledaregenskaper och beslutsförmåga. Du är driven, initiativtagande och trivs med att arbeta både på egen hand och i team. Vi värdesätter god samarbets- och kommunikationsförmåga högt. Till rollen som driftchef söker vi dig som vill utöva ett närvarande ledarskap och som motiveras av att coacha dina medarbetare till framgång. Vi värdesätter prestigelöshet och söker en person som känner engagemang för såväl de stora frågorna som detaljerna. Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap samtidigt som du är förändringsbenägen och trivs i ett dynamiskt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om verksamheten Specialfastigheters organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rättsväsende samt Institutionsvård och övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 29 miljarder kronor. Vi är cirka 165 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro, Luleå och Sundsvall. Specialfastigheter samarbetar i denna rekrytering med Poolia. Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Specialfastigheter. Vi jobbar med ett löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag! I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48 Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 27 juni (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT chef, 100%

Arbetsgivare / Ort: Strömsunds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 juni (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • data

Om jobbet
I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter. Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss! Teknik- och serviceförvaltningen arbetar med kommunens fastigheter, mark och fastighetsfrågor, skötsel av gator, vägar, vägbelysning, vatten och renhållning. I förvaltningen ingår också kommunens kostverksamhet, lokalvård, reception och IT-verksamhet. Verksamheten bedrivs över hela vår vidsträckta kommun. ARBETSUPPGIFTER IT-chefen ansvarar för att leda och utveckla IT-verksamheten för kommunens förvaltningar och bolag. IT-chefen har många kontakter både internt och externt och utgör en viktig länk mellan enheten och kommunens verksamheter. IT-chefen kommer att ingå i olika arbetsgrupper t ex informationssäkerhet och digitalisering. I arbetet ingår också att samverka och hitta lösningar tillsammans med andra kommuner och myndigheter. I tjänsten som IT-chefen ingår personal- och budgetansvar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef är meriterande. Du har erfarenhet inom IT-drift och säkerhet främst inom server, nät och kommunikation med inriktning mot Microsoft och Cisco produkter. Vi söker dig som är engagerad, utåtriktad och ansvarstagande. Du är intresserad av att utveckla dig själv och ditt sätt att arbeta och vågar tänka i nya banor och har förmåga att planera, genomföra och följa upp verksamheten. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten. Stor vikt läggs vid personliga kvalifikationer. B-körkort krävs för tjänsten. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
Arbetsgivare
Strömsunds kommun
Ansökan
Ansök senast 27 juni (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driftchef

Arbetsgivare / Ort: Nilsson & Mossberger AB / HALMSTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 juni (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Lagerchef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Biltema Logistics AB är logistikpartner till Biltema och Birgma. Det innebär att Biltema Logistics AB lagerhåller hela Biltemas sortiment och förser samtliga Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland med varor. Biltema Logistics AB förfogar över totalt 225 000 m² och 500 000 pallplatser. Vi är över 500 anställda och verksamheten är koncentrerad till Halmstad där även huvudkontoret och fyra lager finns. Vår målsättning är att vara det bästa logistikalternativet till Biltema och Birgma. För mer information om företaget se: www.biltemalogistics.se

Med placering i Halmstad söker vi nu en Driftchef

Biltema Logistics AB växer och utvecklar ständigt sin verksamhet. Vill du spela en viktig roll på den fortsatta resan där effektivitet, kvalitet och arbetsmiljö är viktiga värden? Vi söker en person som vill ta det övergripande ansvaret för utvecklingen och driften av de fyra lagren i Halmstad. Inom en snar framtid kommer även verksamheten att utökas med ytterligare ett lager.

I arbetet är mål och uppföljning viktiga styrmedel för att leda och utveckla verksamheten. Tillsammans med lagercheferna säkerställer du bemanningen utifrån prognoser, driver gemensamma aktiviteter kring arbetsmiljö, risker och eventuella tillbud. Du utgör även ett stöd åt lagercheferna i personalfrågor. En viktig del av rollen är samordning och kommunikation för att skapa samsyn, arbetsglädje och ett enhetligt arbetssätt på de fyra lagren.

Din främsta kontaktyta är lagercheferna som du även har personalansvar för. För att lyckas i rollen krävs överblick och ett tvärfunktionellt samarbete med övriga funktioner i verksamheten. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Troligtvis har du en ledande befattning inom lager, logistik eller tillverkningsindustrin idag. Du gör affärsmässiga prioriteringar och har en god planeringsförmåga. Erfarenhet av eget budget-, personal- och lönsamhetsansvar är ett krav. Goda kunskaper i planerings- och affärssystem är en fördel.

Som person är du en trygg ledare som har förmågan att presentera, kommunicera och påverka. Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift och har en god analytisk förmåga. Vi tror du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning.

Är du intresserad av lager- och logistik och söker en intressant utmaning i en växande verksamhet? Då ser fram emot din ansökan senast den 27/6. Har du frågor kring tjänsten tveka inte att höra av dig till Andreas Nilsson 0701-460 391 eller Carin Mossberger 0701-460 390.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Nilsson & Mossberger AB
Turbingatan 15
30245 HALMSTAD
Hemsida: www.biltemalogistics.se
Ansökan
Ansök senast 27 juni (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.