På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

58 Lediga jobb

Driftansvarig

Arbetsgivare / Ort: Clean Quality i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
Tjänsten kräver stor flexibilitet samtidigt som du måste kunna jobba organiserat och strukturerat både gentemot medarbetare och kunder. Huvudsakliga uppdrag: • Daglig kontakt med befintliga kunder samt kontakta med potentiella nya kunder • • Att tillsammans med Arbetsledaren planera schema och personal. • • Åtgärda på eventuella klagomål från kunder • • Kvalitetsuppföljningar inom städ • • Ansvar för planering timmar för personal tillsammans med Arbetsledaren samt håller budget • • Arbeta inom administrativa uppgifter, som t.ex svara på email, telefonsamtal • • Som person du bör vara noggrann och ansvarsfull, samt har erfarenhet inom sälj/projektledningen sedan tidigare. Vi söker dig som har god ledar- och samarbetsförmåga, är social och har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Om du brinner för arbete och vill utveckla samt kan hantera stressen, då det är perfekt arbete till dig! Önskade kvalifikationer Det är viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt att du är en van datoranvändare. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet eller erfarenhet från andra serviceyrken. Om oss Clean Quality är ett familjeägt serviceföretag som erbjuder lokalvård & fastighetsrelaterade servicetjänster åt företag, fastighetsägare/-förvaltare och offentlig sektor. Som anställd i ett expanderande bolag har du goda utvecklingsmöjligheter för din framtida karriär. Tjänsten är en heltidstjänst inom Clean Quality AB, är tillsvidare med tillträdesdatum enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Provanställning på sex månader tillämpas när tjänsten tillsätts av extern kandidat.
Arbetsgivare
Clean Quality i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Teknik och digitalisering/Basenhetschef

Arbetsgivare / Ort: REGION KALMAR LÄN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • data

Om jobbet
Vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande, fritt och utvecklande arbete med lokala, regionala och nationella samarbeten. Arbetet innehåller allt från operativa frågor till planer och strategier. I rollen ingår att vara basenhetschef för den nya enheten Teknik och digitalisering. Du har det samlade ansvaret för basenhetens verksamhet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö. Basenheten består idag av 6 medarbetare. Ditt huvudansvar är att säkerställa leverans, utveckling och förvaltning av Kalmar länstrafiks digitala system och teknisk utrustning ombord på våra fordon. Som chef förväntas du leda, samordna och utveckla basenhetens verksamhet och att ansvara för att uppsatta mål förverkligas. Du har förmåga att stimulera och entusiasmera medarbetarna att arbeta med ständiga förbättringar för att nå framgång och bra resultat.  I arbetsuppgifterna ingår också att vara förvaltningens objektledare i kontakten med regionens IT-förvaltning, att vara regionens representant i Regionsamverkan Sydsverige (RSS), inom område teknik och att vara förvaltningsledare för gemensamt biljett- och betalsystem. Befattningen är underställd trafikdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Vi söker Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning alternativt utbildning och/eller yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig samt erfarenhet av att arbeta i större verksamheter med komplexa systemmiljöer. Ledarskapet inom Region Kalmar län utgår från vår värdegrund: öppet, engagerat och kunnigt. Som chef förväntas att man kan förena rollen som chef, ledare och strateg.  Det är av vikt att du har förmåga att stimulera och entusiasmera medarbetarna att verka för ständiga förbättringar med mål om framgång och resultat. Tjänsten förutsätter tidigare chefs- och ledarerfarenhet.  Tjänsten kräver egenskaper och kunskaper i form av struktur och systematik samt en kommunikativ förmåga att uttrycka sig i såväl tal som skrift. Innehållet sträcker sig över flera områden och det krävs därav förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Tillgång till körkort är ett krav. Vår arbetsplats Kalmar länstrafik är en del av Region Kalmar län och ansvarar för kollektivtrafiken i Kalmar län. Vårt ansvar innefattar stads- och landsbygdsbussar, Kustpilen, Öresundståg, Krösatåg och serviceresor i länet. Tillsammans med Region Kalmar läns 7 000 medarbetare verkar vi för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION KALMAR LÄN
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetstekniker

Arbetsgivare / Ort: Himmelsby Spa & Konferens AB / MANTORP
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet

Vi söker en självständig person med lång erfarenhet inom fastighetsskötsel och vaktmästarsysslor. Varierande arbetsuppgifter både inom och utomhus.

Du ska besitta en bred kunskap inom området och vara lösningsorienterad.

Tjänsten är 75-100% med tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsgivare
Himmelsby Spa & Konferens AB
Himmelsby Norrgård
59597 MANTORP
Hemsida: www.himmelsbyspa.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Sektionschef inom applikationsutveckling

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • data

Om jobbet
Motiveras du av att se andra växa och att leda team i förändring? Som sektionschef på Skatteverket IT har du en avgörande roll i vår digitaliseringsresa, och du får vara med och göra samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket är du med och driver utveckling av både verksamhet, arbetssätt och ledarskap. Du ser till helheten och förstår den egna verksamhetens roll i denna helhet samt utifrån det skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga eller arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Du är chef för en sektion på applikationsenhet 1 på it-avdelningen, där du har personalansvar för 20 medarbetare, du ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Sektionens inriktning är utveckling och förvaltning av samhällskritiska system inom beskattningsområdet. Du kommer att coacha högt tekniskt kompetenta medarbetare och team som jobbar med utveckling och underhåll av mjukvara. Du kommer att jobba med rekrytering och kompetensplanering, verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar av våra processer och verktyg. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med den verksamhet sektionen har som uppgift att stödja samt andra delar av Skatteverkets organisation. Att bygga nätverk, såväl interna som externa är därför en viktig del av rollen. Inom Skatteverket har vi nyligen infört det agila ramverket SAFe. Det innebär en omfattande och spännande organisations- och kulturförändring där du spelar en viktig roll som ledare. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - kunna hantera och analysera stora informationsflöden, se samband och mönster, avgränsa och förmedla information vidare - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - relevant högskoleutbildning inom it, minst 180hp (120p) - aktuell erfarenhet av agilt ledarskap inom IT-utveckling - aktuell erfarenhet av att leda i förändring, tekniskt och organisatorisk - god teknisk förståelse för mjukvaruutveckling och uppdaterad på de senaste tekniktrenderna. Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av ledarroll med personal och budgetansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAFe. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat i tre år, med möjlighet till förlängning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Mölndals stad söker erfaren enhetschef inom driftteknik, fastighetsservice

Arbetsgivare / Ort: Mölndals kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Serviceförvaltningen har ett viktigt och spännande uppdrag. Vi levererar, samordnar och utvecklar service till Mölndals stads förvaltningar. Till invånarna ger vi service i form av Kontaktcenter Mölndal. Förvaltningen har drygt 300 medarbetare. Vi är organiserade i fem verksamhetsområden; måltid, lokalvård, fastighetsservice, transport, post och bud samt stadsservice. ARBETSUPPGIFTER Till Fastighetsservice söker vi nu dig som har en lång och bred erfarenhet som chef inom driftteknik på fastighetsidan. Verksamheten genomgår idag en omorganisation där vi söker dig som tillsammans med oss vill driva och utveckla vår verksamhet framåt. Här har du möjlighet att vara med från start! Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för planering, ledning och utveckling av verksamheten, vilket även innefattar ansvar för budget, personal och arbetsmiljö. Du förväntas disponera verksamhetens resurser så att ekonomiskt resultat, kundtillfredsställelse och medarbetartillfredsställelse uppnås maximalt. I rollen som enhetschef förväntas du stödja och utveckla gruppen samt kunna bistå med kompetens och vara bollplank vid komplexa problem inom området. I arbetet ingår att planera, samordna och utföra allt tekniskt underhåll som kommer in via vårt felanmälningssystem. Enhetschefen ansvarar för att relevant kontroll och myndighetstillsyn sker inom ansvarsområdet, samt att enheten representeras i fastighetsrelaterade projekt. Som enhetschef ingår du i verksamhetschefens ledningsgrupp och du förväntas delta aktivt för att nå uppställda mål och utveckla verksamheten. Du har också en viktig roll i att medverka till ett konstruktivt samarbetsklimat mellan de olika avdelningarna inom Serviceförvaltningen. Tillsammans med ledningsgruppen och kollegor blir du en viktig resurs i utveckling av verksamheten utifrån mål, gällande lagar, riktlinjer, kundnöjdhet och rutiner. Serviceförvaltningen levererar tjänster enligt avtal till stadens interna kunder. I din roll som enhetschef för Fastighetsteknik-drift, blir kunden i första hand stadens verksamheter, exempelvis skola, förskola, gruppboende och idrottsfastigheter. Arbetsmiljöberedskap kan komma att ingå i tjänsten. Som tillsvidareanställd och visstidsanställd i Mölndals stad får du ersättning för motion och annan friskvård motsvarade 2000 kronor per år. Utöver friskvårdsbidraget erbjuder vi även andra förmåner med syftet att ge förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god balans mellan arbete och fritid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill anta nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss. • Du har eftergymnasial utbildning min 3 år inom fastighet & bygg eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Du har lång erfarenhet av arbete inom fastighetsteknik/fastighetsdrift. • Du har tidigare erfarenhet av att leda, coacha och motivera andra samt erfarenhet av schemaläggning och bemanning. • Du har erfarenhet av att leda strategiskt arbetsmiljöarbete samt att arbete strukturerat med förändringsledning och utvecklingsarbete i en större organisation. • Du har erfarenhet av att arbeta målstyrt med uppföljning och analys av pågående verksamheter som underlag för beslut. • Du har erfarenhet av arbete i en kundorienterad fastighetsorganisation. Gärna inom privat och offentlig verksamhet. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser även att du som söker tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Vidare ser vi att du har en pedagogisk förmåga och coachande ledarstil som skapar engagemang och motivation hos medarbetarna. B-körkort krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mölndals kommun
Ansökan
Ansök senast 21 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.