På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektledare
Spela filmen

Projektledare

En projektledare planerar, leder och styr projekt. Projektledaren ska skapa ett kreativt arbetsklimat bland deltagarna i projektet och stimulera nytänkande. Som projektledare samordnar du de olika uppdrag och arbetsuppgifter som ingår i projektet.

Projektledaren ska kunna planera, organisera, marknadsföra och utvärdera. Men viktigast av allt är att projektledarens roll att leda människor. Projektledarens uppgifter innebär bland annat att ha kontroll över hur projektet fortlöper och kunna sätta in åtgärder om något går snett.

Det är vanligt att projektledaren har sakkunskap inom det område som projektet ska arbeta med. I vissa fall är det mer lämpligt att ha en projektledare som kommer från något annat område och därför kan se uppgiften med nya perspektiv. 

Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden, exempelvis ingenjörer, it-konsulter, inköpare och ekonomer. Projektledaren ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidsplaner med milstolpar, riskanalyser, kontrollplaner och ekonomiuppföljningar.

Det finns olika projektmetodiker som en projektledare bör känna till och arbeta efter. En projektledare har också till uppgift att engagera och motivera sina medlemmar i projektgruppen så att de utför ett bra arbete och levererar rätt sak i rätt tid, till rätt kvalité.

Utbildning

Oavsett om du arbetar tillfälligt eller permanent som projektledare bör du ha en yrkesutbildning och/eller erfarenhet som grund inom det område man vill arbeta, till exempel reklam, teknik, IT, media, pedagogik, och sedan bygga på med en projektledarutbildning.

Det finns projektledarutbildningar som innehåller projektmetodik och ledarskap inom Yrkeshögskolan. Inom vissa utbildningar kan du kombinera fackkunskaper med utbildning i projektledning.

Övrigt

Möt Mikael, som arbetar som digital project leader.

Visa mer
Visa mindre

1 Utvalda jobb

Teknisk projektledare / säljare

Arbetsgivare / Ort: LindePac / Lindesberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast 31 december (3 månader 6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-05
VISA MER
Om jobbet

LindePac AB söker nu en teknisk projektledare/säljare, gärna med konstruktionserfarenhet av formgjutna artiklar, att verka som säljare/partner till våra kunder för att hjälpa dem att hitta lämpliga lösningar för sina respektive produktionsutmaningar.

Du kommer inledningsvis främst att arbeta med försäljning av dagens produkter och kunnande inom cellplast för att senare dela din tid mellan detta och att vara en viktig del i vårt utvecklingsarbete.  I förlängningen kommer du att lansera vår nya innovation, en pappersprodukt som skall ersätta delar av den cellplast-produktion som finns idag.

Du kommer alltså att vara en viktig del i vårt arbetet med att skapa ett hållbart samhälle.

Tjänsten är baserad i Stockholm eller Lindesberg/Örebro, men du kommer att ha hela landet som din arbetsplats.

Du ska ha tekniskt kunnande och intresse, kreativitet, initiativförmåga och tycka om att kontakta kunder, förstå deras behov, men också sälja in vår förmåga att leverera toppresultat.

Tjänsten är på heltid och löneersättning kommer att vara baserad på prestation.

Ansökan
Ansök senast 31 december (3 månader 6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


797 Lediga jobb

Project Manager to Articulate IT

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
About Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! About the job: In this recruitment, Articulate IT uses Bravura as a recruitment partner, you will be employed directly by Articulate IT. About the company: Articulate IT consists of a group of highly skilled, top of their game, talented and passionate Management Consultants and IT Specialist. Founded in the spring of 2021, Articulate are helping customers with Salesforce, CPQ strategy and solutions to improve the digital way to do sales, pricing and products. At Articulate IT, they have created a team combining top management consultants, experts in classic operational excellence, with top technical specialist in modern software. This enables them to offer a package where they support their customers with both creation and implementation of a comprehensive (lead to revenue) strategy which take all benefits from modern digitalization. As a result of top performing management consultants and IT Specialist Articulate IT are growing. They are looking for you who wants to take lead on the best of the best consultants within their area! Tasks and responsibilities: As a Project Manager you will be responsible for identifying and delivering quantifiable business values that is consistent with the customer’s objectives utilizing implementation methodologies and partnering with functional, industry, and technical specialists to assist with the configuration and integration of innovative solutions. The role includes tasks such as establishing, track and manage project expectations as related to critical path activities for application deployment. You contribute to customer satisfaction by providing timely and functional solutions as well as ensuring that all project deliverables are met on time. You will also identify and mitigates implementation risks while you manage and control project scope. Finally, you will be responsible for analyzing business processes that will contribute to the configuration of customer solutions. Education, Experience and Personal characteristics: • MBA or master’s degree in either math, statistics, finance, economics or engineering • Minimum 3-years of professional experience as a Project Manager • Experience and/or understanding with/within CRM systems • Experience managing and leading projects and project teams through the entire project life-cycle • Experience with requirements definition and/or business process definition • Experience with project management tools • Fluence in English, speech and writing To succeed in the position as a Project Manager you take great ownership over your projects with a strong leadership ability. You are comfortable communicating with customers with a strong customer focus, verbally and in writing to various audiences. You have the ability to establish and maintain relationships with individuals at all levels of an organization, externally and internally. You also have a strong aptitude for analytical and business concepts. Other information: Start: As agreed upon Location: Stockholm, Gothenburg, Malmö or remote in Sweden Salary: As agreed upon Employment: Full-time Thoughts about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ If you have specific questions about the service, please email [email protected] and someone on the team will help you. Specify the service. We recommend that you submit your application immediately as we make a continuous selection. Welcome with your application! Keywords: Project Manager, projektledare, tech, IT, technical, teknisk projektledare, remote in Sweden, remote work, CRM, Salesforce, CRM-implementation, project management, full-time
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare Facility Management Organisation

Arbetsgivare / Ort: Lidl Sverige KB / Järfälla
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Tyska

Om jobbet

Har du intresse för fastighet, hållbarhet och har sinne för siffror och organisation samt trivs i en central roll med många kontaktytor. Då är det dig vi söker!

Om Lidl

Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkabystaden, Stockholm.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Som Projektledare FM Organisation kommer du att ingå i processteamet på avdelningen Facility Management. Avdelningen arbetar aktivt med olika projekt, aktiviteter och upphandlingar samt har till uppgift att supporta, ta fram riktlinjer och skriva nationella avtal till stöd för driften av våra fastigheter. Operativ drift hanteras av våra fastighetskontor i Stockholm, Örebro, Göteborg och Malmö samt våra centrallager i Rosersberg, Örebro och Halmstad.

I den centrala rollen som Projektledare FM Organisation får du en bred överblick av Lidl och många kontaktytor inom organisation både nationellt och internationellt. Du har ett ägandeskap över flera viktiga områden som du förväntas driva framåt med stöd av kollegor både nationellt och internationellt.

Du är en viktig lagspelare som supportar övriga teammedlemmar med din organisatoriska förmåga i att bland annat hantera våra riktlinjer och system. Du ansvarar för bland annat energikartläggning och certifiering som exempelvis ISO 50001. Du kommer att ingå i ett team som lägger stor vikt på personlighet och laganda. Det du inte kan lär vi dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Ansvara för certifieringar inom FMs arbetsområde.

· Uppföljning av processer, riktlinjer och tillhörande system.

· Genomföra projekt.

· Skapa återkommande rapporter.

· Ta fram presentationer.

· Ta fram och genomföra utbildningar.

Vilka erfarenheter söker vi?

Vi lägger stor vikt vid att du har en stark organisatorisk förmåga, kan hantera mycket data samt är en social person som drivs av att stötta dina kollegor inom respektive område. För att lyckas med arbetet krävs det att:


· Du har en eftergymnasial utbildning.

· Du har en akademisk utbildning med inriktning mot fastighet eller ekonomi och har du erfarenheter från Facility Management är det meriterande.

· Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

· Du är analytiskt orienterad i ditt sätt att arbeta.

· Du har en god samarbetsförmåga men trivs samtidigt att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

· Resor kan förekomma i tjänsten varför B-körkort är ett krav.

· Du har goda kunskaper i Word, PowerPoint och Excel.

· Språkkunskaper i tyska ses som starkt meriterande. Om du saknar kunskaper i tyska, erbjuder vi tyskaundervisning på arbetstid.

Vad kan vi erbjuda dig?

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; [email protected]


Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 25 september 2021. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB
Barkarbyvägen 5
17745 Järfälla
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Project Manager to Articulate IT

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
About Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! About the job: In this recruitment, Articulate IT uses Bravura as a recruitment partner, you will be employed directly by Articulate IT. About the company: Articulate IT consists of a group of highly skilled, top of their game, talented and passionate Management Consultants and IT Specialist. Founded in the spring of 2021, Articulate are helping customers with Salesforce, CPQ strategy and solutions to improve the digital way to do sales, pricing and products. At Articulate IT, they have created a team combining top management consultants, experts in classic operational excellence, with top technical specialist in modern software. This enables them to offer a package where they support their customers with both creation and implementation of a comprehensive (lead to revenue) strategy which take all benefits from modern digitalization. As a result of top performing management consultants and IT Specialist Articulate IT are growing. They are looking for you who wants to take lead on the best of the best consultants within their area! Tasks and responsibilities: As a Project Manager you will be responsible for identifying and delivering quantifiable business values that is consistent with the customer’s objectives utilizing implementation methodologies and partnering with functional, industry, and technical specialists to assist with the configuration and integration of innovative solutions. The role includes tasks such as establishing, track and manage project expectations as related to critical path activities for application deployment. You contribute to customer satisfaction by providing timely and functional solutions as well as ensuring that all project deliverables are met on time. You will also identify and mitigates implementation risks while you manage and control project scope. Finally, you will be responsible for analyzing business processes that will contribute to the configuration of customer solutions. Education, Experience and Personal characteristics: • MBA or master’s degree in either math, statistics, finance, economics or engineering • Minimum 3-years of professional experience as a Project Manager • Experience and/or understanding with/within CRM systems • Experience managing and leading projects and project teams through the entire project life-cycle • Experience with requirements definition and/or business process definition • Experience with project management tools • Fluence in English, speech and writing To succeed in the position as a Project Manager you take great ownership over your projects with a strong leadership ability. You are comfortable communicating with customers with a strong customer focus, verbally and in writing to various audiences. You have the ability to establish and maintain relationships with individuals at all levels of an organization, externally and internally. You also have a strong aptitude for analytical and business concepts. Other information: Start: As agreed upon Location: Stockholm, Gothenburg, Malmö or remote in Sweden Salary: As agreed upon Employment: Full-time Thoughts about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ If you have specific questions about the service, please email [email protected] and someone on the team will help you. Specify the service. We recommend that you submit your application immediately as we make a continuous selection. Welcome with your application! Keywords: Project Manager, projektledare, tech, IT, technical, teknisk projektledare, remote in Sweden, remote work, CRM, Salesforce, CRM-implementation, project management, full-time
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare byggnation av restauranger

Arbetsgivare / Ort: The Hammer Group AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi inreder och utrustar främst restauranger, kontor och lokaler i befintliga fastigheter.

SVEA gruppen är ett företag som erbjuder en helhetsentreprenad mot ovannämnda områden vad gäller inredning och byggnation av nya eller befintliga lokaler.

På SVEA gruppen erbjuder vi kunder från hela Sverige allt från inredningsförslag, 3D- visualiseringar, planritningar, bygghandlingar till byggnation och färdigställande av lokaler.

Vi har idag kontor i Linköping och Stockholm, din tjänst kommer att utgå från vårt huvudkontor i Linköping.


Som projektledare deltar du i hela byggprocessen, från tidiga idéskisser fram till överlämning till kund. Arbetet är självständigt och utvecklande och du befinner dig i en expansiv och stimulerande miljö. Du leder det interna projektteamet och arbetar nära med arbetsledare, sälj, inköp och administration samt ansvarar för kontakten med våra kunder.


Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för och självständigt driva projekt
  • Framtagande av förstudier och kalkyler
  • Leda projekteringsarbetet och samordna resurser, inköp och leveranser
  • Löpande rapportering
  • Beställning av byggmaterial
  • Som projektledare ansvarar du självklart för att projekten håller uppställda marknads-, tids-, ekonomi- och kvalitetsramar
  • Huvudkontaktperson gentemot kunder, myndigheter och leverantörer

För att lyckas i rollen krävs det att du har ett helhetsperspektiv och förmåga att arbeta självständigt, är ansvarstagande och är bra på att arbeta med många olika parter. Du ska ha förmågan att se och möta kunders behov samt att agera affärsmässigt. Du arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Det är även viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, samt att kunna kommunicera på ett tydligt sätt.

Du är erfaren och har arbetat med byggprojektledning minst 3 år samt har en utbildning som byggentreprenadingenjör, projektledare bygg eller liknande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Linköping.

Tjänsten kräver körkort samt tillgång till egen bil.

Arbetsgivare
The Hammer Group AB
58113 Linköping
Hemsida: www.svea.nu
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Project Manager to Articulate IT

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
About Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! About the job: In this recruitment, Articulate IT uses Bravura as a recruitment partner, you will be employed directly by Articulate IT. About the company: Articulate IT consists of a group of highly skilled, top of their game, talented and passionate Management Consultants and IT Specialist. Founded in the spring of 2021, Articulate are helping customers with Salesforce, CPQ strategy and solutions to improve the digital way to do sales, pricing and products. At Articulate IT, they have created a team combining top management consultants, experts in classic operational excellence, with top technical specialist in modern software. This enables them to offer a package where they support their customers with both creation and implementation of a comprehensive (lead to revenue) strategy which take all benefits from modern digitalization. As a result of top performing management consultants and IT Specialist Articulate IT are growing. They are looking for you who wants to take lead on the best of the best consultants within their area! Tasks and responsibilities: As a Project Manager you will be responsible for identifying and delivering quantifiable business values that is consistent with the customer’s objectives utilizing implementation methodologies and partnering with functional, industry, and technical specialists to assist with the configuration and integration of innovative solutions. The role includes tasks such as establishing, track and manage project expectations as related to critical path activities for application deployment. You contribute to customer satisfaction by providing timely and functional solutions as well as ensuring that all project deliverables are met on time. You will also identify and mitigates implementation risks while you manage and control project scope. Finally, you will be responsible for analyzing business processes that will contribute to the configuration of customer solutions. Education, Experience and Personal characteristics: • MBA or master’s degree in either math, statistics, finance, economics or engineering • Minimum 3-years of professional experience as a Project Manager • Experience and/or understanding with/within CRM systems • Experience managing and leading projects and project teams through the entire project life-cycle • Experience with requirements definition and/or business process definition • Experience with project management tools • Fluence in English, speech and writing To succeed in the position as a Project Manager you take great ownership over your projects with a strong leadership ability. You are comfortable communicating with customers with a strong customer focus, verbally and in writing to various audiences. You have the ability to establish and maintain relationships with individuals at all levels of an organization, externally and internally. You also have a strong aptitude for analytical and business concepts. Other information: Start: As agreed upon Location: Stockholm, Gothenburg, Malmö or remote in Sweden Salary: As agreed upon Employment: Full-time Thoughts about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ If you have specific questions about the service, please email [email protected] and someone on the team will help you. Specify the service. We recommend that you submit your application immediately as we make a continuous selection. Welcome with your application! Keywords: Project Manager, projektledare, tech, IT, technical, teknisk projektledare, remote in Sweden, remote work, CRM, Salesforce, CRM-implementation, project management, full-time
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.