På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektassistent
Spela filmen

Projektassistent

I yrkesrollen som projektassistent kan t.ex ingå att bistå projektledare och de övriga medarbetare i ett projekt.

I arbetsuppgifterna kan t.ex ingå att ta fram statistiska underlag, genomföra kartläggningar, kunskapssammanställningar och ibland göra man också "allt möjligt" vid behov - agerar som en sorts "allt-i-allo".

Projektassistenter behöver ofta kunna arbeta utifrån ett konsultativt arbetssätt såväl enskilt som i "team" med sina kollegor.

Mycket ofta arbetar projektassistenter med enkäter och diverse olika "enkätdata" och behöver därför besitta goda kunskaper i kvantitativ metod, särskilt i att bearbeta och sammanställa statistik i tabeller och diagram samt förmåga att sammanfatta/presentera statistik på ett tillgängligt/pedagogiskt sätt.

Utbildning

Utbildningsbakgrund för projektassistenten kan variera ganska mycket. Som regel krävs det lägst gymnasiekompetens, men ofta kan en akademisk examen inom samhällsvetenskap eller motsvarande ställas som ett krav.

Nödvändiga dataprogramskunskaper som krävs ofta är Excel och Powerpoint samt kunskaper i och/eller vana av att arbeta i statistikprogram.

Personliga egenskaper

Som person behöver man vara noggrann och systematisk och ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. Projektassistenter behöver också vara bra på att analysera och presentera kvantitativ information på ett pedagogiskt och inspirerande sätt.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

712 Lediga jobb

Administratör till globalt transportföretag sökes

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Är du en person som trivs med att arbeta i ett högt tempo och som vill ingå i ett team med härlig stämning? Är du dessutom noggrann och tycker om att utmanas i ditt arbete? Då är det här tjänsten du ska söka! Nu söker vi dig som vill arbeta som administratör till vår kund inom transport och logistik i Norrköping. OM TJÄNSTEN Nu söker vi på Academic Work en administratör till vår kund i Norrköping. I rollen som administratör kommer du att arbeta med flera typer av arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att hantera supportärenden, registrera ordrar och bokningar av transporter. Du erbjuds * En trevlig arbetsplats med härlig stämning och högt i tak. * Ett arbete med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. ARBETSUPPGIFTER * Hantera och registrera inkommande ordrar i skräddarsytt datasystem. * Hantera bokningar. * Kontakt med kunder och underleverantörer. * Agera kundsupport via mejl och telefon. VI SÖKER DIG SOM * Har god datorvana samt goda kunskaper i Excel. * Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet. * Har tidigare arbetslivserfarenhet inom administration eller i en liknande roll. * Har lätt för att lära dig nya datasystem. Vidare är det meriterande om du har: * Tidigare erfarenhet av arbete i logistik- och transportbranschen. * Språkkunskaper i exempelvis tyska, spanska och/eller franska. * Tidigare arbetat i Windowsbaserade TMS-system. Som person är du: * Noggrann * Strukturerad * Serviceinriktad Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, tillsvidare * Placering: Norrköping * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och [email protected] önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör/koordinator till Vattenfall!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
I rollen som administratör/koordinator på Vattenfall får du möjligheten att ta ett stort ansvar och stötta chefer i det dagliga arbetet. Allt från att anordna och anteckna på möten till on- och off boarding av nya kollegor. Har du erfarenhet av administration och dokumentation sedan innan? Då kan det vara dig vi söker. Ansök redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Vattenfall är Europas störta producent av fossilfri el och värme. Här hittar du rätt elavtal, köper luftvärmepump, solceller och enerigsmarta lösningar. Syftet med deras strategi är att ”Power Climate Smarter Living” och göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Detta åtagande ger både en tydlig inriktning och avsevärda affärsmöjligheter. Detta är ett konsultuppdrag, som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Idag söker Vattenfall en kollega som kommer supportera avdelningschefer och enhetschefer och hjälpa dem med all administration och dokumentation. Support till avdelningschef & enhetschefer: * Mötesförberedelser, kallelser & agenda * Protokollförande för b.l.a tekniska möten * Aktivitets- och beslutslista från möten * Stöd i samordning budgetuppföljning PO-support: * Kallelser till R12D månadsmöten & samordning av agendan * Administration & stöd – sharepoint & BUNDSförvanten * Stöd övrig dokumenthantering * Ad hoc koordinering * Administration av R12 veckobrev * Insamling av input / publicering i DMG och R12-portalen Annat: Besöksadministration - allmänt: * On- offboarding * Administration kring säkerhetsprövning & registerkontroll * Kontohantering & ev program & applikationer * ID-kort * Admin kring start- och slutdatum, förlängning * Datorbeställning mm, den fysiska arbetsplatsen * Admin kring drogtesthantering * Tillträde/Föranmälan till Ringhals, Ågesta * Intro utbildning * Intro tidsrapportering * Bistå FA med övrig admin kring bemanning * Besöksadministration till Ågesta VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning * Har erfarenhet av att arbeta med dokumenthanterigsverktyg * Har erfarenhet av att arbeta med anteckningsdokumentering * Är obehindrad i Svenska i både tal och skrift då språket används dagligen Det är meriterande om du: * Har erfarenhet att arbeta med ekonomifrågor Som person är du: * Initiativtagande * Ansvarstagande * Självgående Övrig information * Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver en bakgrundskontroll * Start: Janauri/februari * Omfattning: Heltid * Placering: Göteborg eller Ringhals * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Vattenfalls huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Läs mer om Vattenfall Här
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Praktikant, Administrativ assistent med anställning efter 3 mån.

Arbetsgivare / Ort: Sweville / Märsta
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Underdog Academy är ett socialt startup som Sweville startade nov 2020.

Vi är den typen av startup som är med och skapar innovativ samhällsutveckling som bidrar till positiva sociala förändringar. I Januari 2024 planerar vi att lansera vårt första digitala redskap, som tas fram i syfte att skapa bättre utfall inom socioekonomiska och hälsorelaterade områden.

Vi söker dig som är berättigad till praktik.

Gillar du utmaningar?

Hanterar du problemlösning med finess?

Är du noga och gillar att ha ordning kring dig?

Välkommen att skicka in din CV och personligt brev till [email protected]

Tillsamman med vårt team kommer du att hämta och samla statistik från marknaden. Du kommer även att ordna med förvaring och dokumenthantering av data, rapporter och dokument. Efter tre månader kommer du att erbjudas en heltidstjänst som Administrativ assistent.

Vår webbplats UnderdogAcademy.se är nu i pre-launch underhållsläge, vi öppnar fredag 21 januari 2022. Om ni har frågor eller funderingar, skicka dem gärna till oss på: [email protected] eller ring oss på: 0733967251

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Sweville
Sleipnergatan 33
19554 Märsta
Hemsida: http://underdogacademy.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Receptionist till Special-Elektronik!

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Här finns chansen att få bli ansiktet utåt för en av Sveriges kanske coolaste arbetsplats! Är din personlighet genuint sprudlande glad och energifylld samt att du är en fena på att administrera och strukturera upp dina arbetsuppgifter är detta tillfälle för dig både en bull´s eye och homerun på samma gång!    Information om tjänsten Professionals Nord söker för Special-Elektronik AB räkning en Receptionist. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Special-Elektronik AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Leo Lloyd, önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Du erbjuds: Förutom att arbeta i en av Karlstads modernaste lokaler kan vi också erbjuda en trivsam och inspirerande arbetsmiljö med positiva och glada arbetskollegor. • Varierade arbetsuppgifter och goda arbetsförhållanden  • Ta del av företagets egenskapade logi och aktivitetsrum  • Friskvård    Arbetsuppgifter Som receptionist är du ansiktet utåt och den första man möter i både telefon och vid besök hos oss. Företaget har ofta besökare och du kommer ha ansvaret för servicen till våra gäster inklusive eventuell servering och hotellbokningar. Flexibilitet för arbetsuppgifter är viktigt. Vi ser att du tar dig an alla typer av uppgifter med glädje så vi kan utveckla dig till en servicestjärna.   Kvalifikationer • Gymnasieutbildning • Erfarenhet från liknande arbete inom service • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Goda datorkunskaper • Körkort   Meriterande kunskaper • Teknikintresse • Affärssystemet Pyramid • Resebokningar • Excel Vi söker dig som: Är en glad positiv person som älskar att ge god service. Du är självgående, flexibel och prestigelös som person, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är van att ta eget ansvar och älskar att ge bra service i högt tempo. Välkomnande och en social spindel i nätet är nog vad omgivningen tycker om dig. START: Omgående OMFATTNING: Rekrytering STAD: Karlstad URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected]   Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: https://pn.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator / Affärsinriktad koordinator till TriOptima

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: TriOptima är ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i handel med OTC-derivat. Huvudkontoret är baserat i Stockholm där centrala funktioner, utvecklingsavdelningen och Service Management finns. Företaget har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. TriOptimas kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer. TriOptima grundades som ett start-up i Stockholm och har idag ca 160 anställda på Stockholmskontoret och ungefär 270 medarbetare globalt. Här kan du läsa mer om vad de anställda säger om att jobba på TriOptima: https://careers.trioptima.com/people Arbetsuppgifter: I rollen som koordinator hos TriOptima arbetar du i huvudsak med att stötta Technology -avdelningen med administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att boka, delta i och följa upp möten samt för att uppdatera styrdokument. Du ansvarar för att återkommande ledningsmöten bokas upp på rätt sätt och koordinerar att samtliga stakeholders deltar. Därtill koordinerar du även event och konferenser för avdelningen samt säkerställer att de interna ärendehanteringssystemen är uppdaterade. På sikt får du även ansvar för att ta hand om vissa inkommande, tekniska kundförfrågningar och säkerställer att kunder får svar på deras frågor. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Avslutad gymnasieutbildning • Några års erfarenhet av liknande tjänst med fokus på koordinering och administration • Mycket goda kunskaper i MS Office • Flytande kunskaper i svenska och engelska - mycket intern dialog sköts på engelska, varpå detta blir extra viktigt Vi söker dig som trivs i en koordinerande roll med omväxlande arbetsuppgifter. Då en stor del av arbetetet kretsar kring IT och informationssäkerhet har du glädje av ett visst teknikintresse. Du behöver vara noggrann och ha hög ansvarskänsla då du arbetar självständigt i dina arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du tänker proaktivt och inte är rädd för att komma med förbättringsförslag och idéer. Vi ser att du är en relationsbyggande person med god förmåga att samarbeta, då du har många kontaktytor både inom företaget och externt. För att lyckas i rollen har du förmåga att tänka affärsmässigt samt har insikt i hur ett företag är organiserat. Övrig information: Start: Omgående Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Administration, koordinator, koordinering, teknik, IT, IT-säkerhet, service, kundservice, system, teknisk koordinator, teknisk,
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.