På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektassistent
Spela filmen

Projektassistent

I yrkesrollen som projektassistent kan t.ex ingå att bistå projektledare och de övriga medarbetare i ett projekt.

I arbetsuppgifterna kan t.ex ingå att ta fram statistiska underlag, genomföra kartläggningar, kunskapssammanställningar och ibland göra man också "allt möjligt" vid behov - agerar som en sorts "allt-i-allo".

Projektassistenter behöver ofta kunna arbeta utifrån ett konsultativt arbetssätt såväl enskilt som i "team" med sina kollegor.

Mycket ofta arbetar projektassistenter med enkäter och diverse olika "enkätdata" och behöver därför besitta goda kunskaper i kvantitativ metod, särskilt i att bearbeta och sammanställa statistik i tabeller och diagram samt förmåga att sammanfatta/presentera statistik på ett tillgängligt/pedagogiskt sätt.

Utbildning

Utbildningsbakgrund för projektassistenten kan variera ganska mycket. Som regel krävs det lägst gymnasiekompetens, men ofta kan en akademisk examen inom samhällsvetenskap eller motsvarande ställas som ett krav.

Nödvändiga dataprogramskunskaper som krävs ofta är Excel och Powerpoint samt kunskaper i och/eller vana av att arbeta i statistikprogram.

Personliga egenskaper

Som person behöver man vara noggrann och systematisk och ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. Projektassistenter behöver också vara bra på att analysera och presentera kvantitativ information på ett pedagogiskt och inspirerande sätt.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

516 Lediga jobb

Administratör i Östhammar

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Som den erfarna administratör du är ser du både delarna och helheten, samt förstår vikten av struktur och kvalitet. Du trivs som bäst när du får möjligheten att driva ditt eget arbete framåt och ges stort ansvar för dina arbetsuppgifter, samt arbetar lika bra självständigt som i samarbete med andra. Stämmer denna beskrivning in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Uppdraget består av att utgöra ett allmänt administrativt stöd till en avdelning eller chef. Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta bland annat:
- Chefs- och avdelningsstöd
- Intern och extern kommunikation via intranätet och e-post
- Föra mötesprotokoll
- Förbereda inför och boka möten
- Boka lokaler och hantera resebokningar
- Registrera dokumentation i dokumenthanteringssystem

Arbetstider

Vardagar dagtid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer

Du som söker har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande och har minst 5 års tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i Office 365, vana av och lätt för att lära dig nya datasystem samt talar och skriver obehindrat på svenska samt är bekväm med att prata engelska. Meriterande är om du har erfarenhet av protokollskrivning samt något dokumenthanteringssystem. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Du lär dig snabbt nya saker, har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Struktur, ordning och reda samt att ge exceptionell service är viktigt för dig, precis som att leverera resultat med hög kvalité. Du är även kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet

Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete.

Ansökan

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Hanna Broström | Konsultchef | [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Assistent med placering i Värnamo

Arbetsgivare / Ort: Svenska Kommunalarbetareförbundet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Vi är en viktig samhällspolitisk aktör i Sverige och en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar och anställda som tillsammans arbetar för att tillvarata medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och i samhällslivet i stort. Vår vision är att de viktiga jobb som våra medlemmar har ska vara så bra att de är värda att älska – dygnets alla timmar. Vill du vara en viktig kugge i Kommunals fortsatta utveckling? Motiveras du av viljan att förbättra vår administration? Vill du bli en viktig medarbetare i vårt administrativa team ?  Vi söker nu dig som vill verka som assistent i Kommunal Sydväst. Du ingår i en arbetsgrupp om ytterligare 1 kommunikatör, 1 IT-samordnare och 4 administrativa assistenter. På kontoret finns tjänstemän, ombudsmän och förtroendevalda. Arbetet på kontoret leds av lokalkontorschef och administrativ chef. Kommunal sydväst verksamhet består av ett lokalkontor och 20 sektioner runt om i länet.  Avdelningsordförande är den demokratiska ledaren.   Arbetsuppgifter Som assistent i Kommunal Sydväst erbjuder vi dig en varierande roll. Arbetsområdet omfattar diverse administrativa arbetsuppgifter och ekonomi på avdelningen. Assistenterna har ansvar för att bland annat administrera våra interna verksamhetssystem, diarieföring, fakturahantering och resebokning, inmatning i vårt budget- och bokföringssystem Hypergen och mejlsupport via avdelningens egen mejladress. Assistenterna ansvarar även för att samordna konferenser och utbildningar samt praktiska uppgifter som att ha hand om avdelningens lager/arkiv/posthantering. I arbetsuppgifterna ingår även att vara stöd till sektionerna, övrig personal och förtroendevalda.   Kvalifikationer och kompetens Vi söker dig som har utbildning med inriktning inom administration och kunskap om ekonomi, eller erfarenhet av motsvarande. Arbetet kräver att du har god datorvana. Vi ser att du har väldigt god kunskap i Officepaketet( Word, Excel, PowerPoint) Office 365 ( forms) och är van vid digitala arbetssätt, så som Teams eller liknande. Du har också god planeringsförmåga och förmåga att samverka med andra. Du bör snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter, våra olika datasystem och vara bekväm med flera uppdragsgivare. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Som person söker vi dig med en problemlösande attityd och med vilja till ständig förbättring. Du är serviceinriktad och ser det som din uppgift att hjälpa andra. Du är noggrann, flexibel och strukturerad och har  lätt för att samarbeta med andra. Vi förutsätter att du som söker delar Kommunals värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Anställningsvillkor Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Provanställning på 6 månader tillämpas. Urval sker löpande. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. Vårt kontor finns på Expovägen 6 i Värnamo. Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.   Ansökan För mer information om tjänsten, kontakta administrativ chef, Sanna Surbevska, 010 442 8253 Facklig kontaktperson för Handelsanställdas förbund är Silvia Lundgren, 010 442 8251
Arbetsgivare
Svenska Kommunalarbetareförbundet
Hemsida: http://www.kommunal.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare till Betalningsföreläggande (Summarisk process)

Arbetsgivare / Ort: Kronofogdemyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi hjälper den som vill få betalt och vi ger stöd och råd till den som ska betala. På så sätt bidrar vi till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. I uppdraget ingår att verka för en god betalningsvilja och att motverka överskuldsättning. Vi ska ge medborgare och företag information och god service så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Handläggare inom summarisk process Betalningsföreläggande arbetar med att skicka ut krav på att någon ska betala (betalningsföreläggande) eller om någon ska lämna tillbaka eller ta bort egendom (handräckning). Vårt arbete innebär att vi ger god service till våra kunder, vilket sker båda muntligt och skriftligt. Tillsammans arbetar vi med att ständigt förbättra vår verksamhet och samverkar med andra enheter på myndigheten. Dina arbetsuppgifter innebär att du granskar om underlag är korrekta, registrerar och fattar beslut. Arbetet utförs i ett högt tempo som består av många olika arbets­moment. För att möta kundernas behov arbetar vi med tydliga mål för resultat, både på individ- och sektionsnivå. Du ingår i en arbetsgrupp som tillsammans an­svarar för resultat, pla­ne­ring och arbetsfördelning i dialog med sektionschefen. Du har många kontakter med våra kun­der både skriftligen och via telefon. Vi söker dig som har - grundläggande behörighet till högskola och universitet - minst ett års arbetslivserfarenhet av handläggande arbete under de senaste tre åren - goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift - förmåga att hantera olika digitala verktyg   Du utgår från kundens behov och har förmågan att agera handlingskraftigt i en snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du får arbetsuppgifterna gjorda och når resultat. Du är systematisk och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande i mötet med människor som ofta befinner sig i utsatta situationer. Du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och arbetar aktivt med att ge och ta emot återkoppling. Det är meriterande om den aktuella arbetslivserfarenheten inneburit krav på en hög leveransnivå med tydlig resultatuppföljning, gärna från kundtjänst eller liknande. Information om oss och jobbet Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html   Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Wittur Sweden AB förser den svenska, norska, danska och finska marknaden med komponenter och kompletta lösningar till hissbranschen. Vi är idag cirka 20 medarbetare och för att stärka vår organisation söker vi ny medarbetare.

Älskar du att skapa ordning och reda? Har du erfarenhet av att administration, kanske är du nyexaminerad mekanikingenjör och vill utveckla dina Cad kunskaper inom hissbranschen? Läs vidare!

Wittur erbjuder ett omväxlande arbete som innebär både Cad-ritningar, teknisk beredning och framtagande av underlag för såväl beställning som tillverkning. Vi ser goda möjligheter för rätt person att utvecklas inom företaget!

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete inom en modern och framgångsrik organisation med korta beslutsvägar. Du blir en del av ett engagerat lag där arbetskulturen präglas av hjälpsamhet och laganda.

Ansvarsområden

Hos oss är din tekniska förståelse och intresse är viktig likaväl som lyhördhet, social kompetens, nyfikenhet samt ett intresse för kundens behov. Du har ett eget driv, är noggrann och bra på att samarbeta med många olika intressenter. Du arbetar tätt tillsammans med företagets
teknik och säljorganisation. Du kommer att arbeta med att uppdatera samt digitalisera den tekniska dokumentationen som teknikavdelningen producerar försäljningsritningar samt dokumentationsritningar i CAD miljö. Detta är en administrativ roll och självfallet gillar du dokumentation och att skapa ordning och reda!

Kvalifikationer

Vi söker dig som:
• Utbildning som kan vara hjälpsam är ex mekanikingenjör ( inget krav)
• Har erfarenhet av att jobba med administration
• Har erfarenhet av arbete i CAD samt andra generella bildbehandlingsprogram
• Är strukturerad och noggrann
• Har en god samarbetsförmåga, ett eget driv och kan arbeta självständigt
• Har goda kunskaper i Office-paketet
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen? Ansök redan idag med personligt brev och cv till eller slå en signal till Jeanette Walters på 0733434766 för mer information. Vi rekryterar löpande.

Om företaget

Wittur Sweden AB arbetar med design, tillverkning, import och försäljning av hisskomponenter till hissentreprenörer i de nordiska länderna. Egna tillverkande fabriker och säljföretag runt om i världen. Våra produkter och lösningar är av högsta kvalitet.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektplanerare till internationellt företag

Arbetsgivare / Ort: Konsultia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi nu en projektplanerare till Örnsköldsvik Dina arbetsuppgifter kommer variera, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att driva planeringsarbete i projekt. Du kommer vara ett stöd till projektledaren i planeringsarbetet, framtagande av projektstrukturer, uppföljning och rapportering. Din profil Vi söker dig som erfarenhet av att hålla i möten och av att jobba i projekt. Du är duktig på att planera samt är resultatinriktad och strukturerad. - ansvarig över att en bra projektplan finns och att löpande uppföljning görs - sammanställningar av projektet - säkerställa indata och underhåll - stöd till olika avdelningar med metoder och verktyg - uppföljning av upp planerade leveranser i projektgruppen - rapportera mätetal och projektet status Övrig information Körkort, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, Officepaketet och Primavera Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna. Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. Konsultia har kontor i Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se
Arbetsgivare
Konsultia AB
Hemsida: http://www.konsultia.se/
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.