På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonom
Spela filmen

Ekonom

Ekonomer finns inom alla branscher på arbetsmarknaden och arbetsuppgifterna kan se olika ut beroende på inriktning. Det kan handla om allt från att marknadsföra en produkt till att granska redovisningen i ett företag. Oavsett inriktning är förmågan och intresset för att analysera komplexa ekonomiska sammanhang viktig.

Gemensamt för de flesta ekonomer är att de analyserar och utvärderar ekonomiska resultat. Ekonomer kan arbeta i industri- och handelsföretag, konsultfirmor, banker, försäkringsbolag, revisionsbyråer, intresseorganisationer men också i stat och kommun. Redovisning, revision, ekonomisk styrning, finansiering och marknadsföring är typiska arbetsområden för ekonomer.

En civilekonom eller ekonom kan arbeta i det privata näringslivet, i stat, kommuner och landsting men också ideella organisationer och intresseorganisationer. Titeln Civilekonom är inte skyddad men den allmänt vedertagna definitionen är att man uppfyller Civilekonomernas medlemskriterier, som är utbildningsrelaterade. Titeln anger ingen specifik yrkesinriktning.

Ekonomisk styrning, finansiering och marknadsföring är typiska arbetsområden för ekonomer. Många ekonomer arbetar med redovisning och revision och sammanställer budgetar, vilket betyder att man gör bedömningar av hur inkomster och utgifter kommer att utvecklas under en period.

Utbildning

Inom högskolan kan du läsa ekonomiprogrammet som är 3 år (180 högskolepoäng) och leder till en kandidatexamen eller själv kombinera kurser i företagsekonomi, nationalekonomi och andra ekonomiska ämnen till en kandidatexamen. Civilekonomprogrammet är 4 år (240 högskolepoäng) och leder till civilekonomexamen, som är en yrkesexamen.

Den som har en kandidatexamen kan bygga på den med 1 år för att få en magisterexamen eller 2 år för att få en masterexamen. På forskarnivå finns licentiatexamen och doktorsexamen, som omfattar 2 respektive 4 år.

Datakunskaper och goda kunskaper i språk, främst engelska är värdefulla för samtliga ekonomer.

Inom Yrkeshögskolan finns utbildningar bland annat inom affärsutveckling, ekonomistyrning och redovisningsekonomi.

Övrigt

Möt Robert, Chefsekonomen som drömmer om kakor.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

21 Lediga jobb

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 October (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Området för verksamhetsstöd består av fyra enheter och ett kansli. Vid området arbetar ca 220 personer, och på kansliet är vi 12 medarbetare. Vi på kansliet har i uppdrag att stödja områdets enheter inom ekonomi, HR och kommunikation. Därtill pågår arbete med lärosätets gemensamma verksamhetsutveckling som ofta involverar ett IT-stöd för att myndighetsutövningen kan vara tidsenlig och av god kvalité. Vi söker nu en vikarierande ekonom, med anledning av en föräldraledighet, till vårt team! Arbetsuppgifter Som ekonom på kansliet kommer du att vara del i ett team bestående av fyra ekonomer. Kansliet har också en ekonomiadministrativ funktion. Vi hjälps åt, arbetar gränslöst, utmanar varandra, och utvecklar ständigt arbetssätt och ekonomiska modeller. Ekonomerna arbetar mycket mot chefer och projektledare i en stödjande, rådgivande och uppföljande roll. Arbetsområdet som ekonom inkluderar budget och tertialbokslut, uppföljning och rapportering av externfinansierade projekt samt kalkylering och prognosunderlag. Arbete med viss löpande bokföring ingår också i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet. Högskoleutbildning såsom civilekonom eller liknande är meriterande. Du har arbetslivserfarenhet som ekonom eller motsvarande. Erfarenhet av ekonomiarbete inom universitetssektorn är meriterande, såsom erfarenhet av lärosätets systemstöd såsom Panorama och Agresso. Färdigheter som är en förutsättning för tjänsten är flexibilitet, kreativitet och god samarbetsförmåga. God förmåga att förstå, tolka och tillämpa ekonomiska siffror. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga som gör att du kan göra ekonomitekniska frågeställningar lätta att förstå för icke-ekonomer. Du är ingen pärmkramare utan hittar alltid sätt att jobba elektroniskt och tidsenligt. Anställning Anställningen är tidsbegränsad 6 månader med omfattning 100%, med placering tills vidare vid Områdeskansliet för verksamhetsstöd, Gemensamma förvaltningen. Tillträde sker 1 november 2020. Tillsättningsförfarande Korta telefonintervjuer görs inledningsvis. Slutkandidaterna kommer att få göra ett arbetsprov. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Gabriel Salvadores, kanslichef, tel: 031-786 4791, [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-10-21  Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 21 October (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Riksbyggen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 23 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Om Riksbyggen Riksbyggen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. Marknadsområde Norrbotten levererar ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning samt fastighetsservice till våra kunder. Vår strävan att göra ett så litet avtryck på planeten som möjligt, så vi bygger och förvaltar vi alltid med stor respekt för verkligheten – idag, imorgon och om hundra år. Vi har stora ambitioner och långsiktiga planer för att utveckla mer hållbara boendemiljöer, både under byggprocessen och när fastighetsförvaltningen tar över och de boende flyttar in. Nu söker vi en ekonom till Luleå som vill vara med och fortsätta utveckla vår verksamhet och möta nya utmaningar tillsammans med marknadsområde Norrbotten! Tjänsten Som ekonom företräder du Riksbyggen i ett antal bostadsrättsföreningars styrelser. Du ansvarar för löpande ekonomisk och bostadsrättsjuridisk rådgivning, sammanställning och presentation av bokföringsmaterial för kundens ekonomi. Riksbyggen har även stora aktörer som kunder där vi på kontoren är behjälpliga med hyresrätter och den administrativa service som medföljer inom vår region. Du kommer ha ett nära samarbete med Teknisk förvaltning och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster till nytta för våra kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Upprättande av budget och bokslut - Ekonomisk uppföljning av verksamheten - Låneupphandlingar och övrig finansiell planering - Presentera bokslut och budget för styrelser Vissa delar av den mer löpande ekonomin sköts av Riksbyggens ekonomicenter i Västerås. Du är kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera i frågor som berör den ekonomiska förvaltningen. I rollen ingår även uppdrag som ledamot i några bostadsrättsföreningarnas styrelser. Detta innebär att du får en rådgivande roll och deltar på vissa styrelsemöten som oftast är förlagda under kvällstid. Detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid samt ersättning. Vem är du - Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, driven, noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Det är viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kunna informera på ett tydligt sätt. Du är givetvis en lagspelare som trivs att samarbeta med dina övriga kollegor. Utbildning/Kvalifikationer Krav Ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande.  Erfarenhet av arbete med olika delar inom ekonomi och minst ett års erfarenhet från bokslutsarbete. B-körkort  Villkor Tjänsten är tillsvidare på heltid. Riksbyggen tillämpar provanställning. Flexibel arbetstid med generösa personalförmåner.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.  Rekryteringsprocessen Urval för intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 23 oktober 2020. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Kompetenslaget. För frågor om tjänsten, kontakta Rekryteringskonsult Johan Rosenqvist, [email protected] eller telefon 070-326 78 56. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen. Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Arbetsgivare
Riksbyggen Ek För
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 23 October (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Laholmsbuktens VA AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 October (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningsekonom

Om jobbet
Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Vi arbetar för en hållbar framtid med rent dricksvatten, friska vattendrag och hav, för nuvarande och kommande generationer. Vi är en del av landets viktigaste livsmedelsproducenter och miljövårdsföretag. Med utgångspunkt i Agenda 2030 försörjer vi Halmstads och Laholms kommuner med dricksvatten och ser till att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder arbetsglädje, delaktighet och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara med och påverka utvecklingen av miljön och samhället i våra två växande kommuner? ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ekonom. Du kommer att tillhöra avdelningen verksamhetsstöd, där det förnärvarande finns sju personer, varav två personer på ekonomifunktionen. Arbetsuppgifterna innefattar att delta i arbetet med: - löpande redovisning - kund- och leverantörsreskontra - avstämningar av olika slag - budget, prognos, månadsbokslut, bokslut och årsredovisning - koncernrapportering/mellanhavande - moms-/arbetsgivardeklarationer - framtagande av statistik - övriga på en ekonomifunktion förekommande uppgifter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning. Vi ser att du behöver ha arbetat med kvalificerat ekonomiarbete i åtminstone tre års erfarenhet och känner dig trygg i din yrkesroll. För att rollen ska passa dig är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och är van att arbeta mot deadlines. Vi arbetar efter mottot "tillsammans gör vi varandra bättre". Du är bra på att samarbeta men även att arbeta individuellt. Det är viktigt att du arbetar strukturerat och är noggrann samt ser till att saker och ting bli gjorda. Vi förutsätter att du behärskar svenska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i Excel. ÖVRIGT Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft. B-körkort är ett krav. Laholmsbuktens VA tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Laholmsbuktens VA AB
Ansökan
Ansök senast 25 October (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Mjölby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 October (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 27 900 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss? Vill du vara med och utveckla kommunens redovisning? Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen på kommunstyrelsens förvaltning. Avdelningen består idag av 10 medarbetare som utgör kommunens övergripande ekonomifunktion. Vi ansvarar för kommunens planerings- och uppföljningsprocess genom mål och budget, redovisning, löpande uppföljningar och analyser samt bokslut, verksamhetsberättelse och årsredovisning. Finansiering, inköp och systemförvaltning ingår också i avdelningens ansvarsområde. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du har ansvar för kommunens anläggningsregister, investerings- och exploateringsredovisning. I arbetsuppgifterna ingår redovisnings- och bokslutsarbete samt statistikfrågor. Tillsammans med övriga medarbetare på ekonomiavdelningen förbättrar och utvecklar du redovisningens rutiner och processer. I ditt arbete ingår viss systemförvaltning och stöd till medarbetare och chefer i ekonomiska frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå samt gärna flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du kunskap och erfarenhet av redovisning, kommunal ekonomi och ekonomisystemet Raindance är det meriterande. Vi ser gärna att du har arbetat i en politiskt styrd organisation. För att lyckas och trivas i rollen har du god förståelse för ekonomiska samband samt ett intresse för att arbeta med olika redovisningsrelaterade frågor. Du är van vid att arbeta självständigt samt har förmåga att ta ansvar och egna initiativ samtidigt som du arbetar nära övriga kollegor på avdelningen och i verksamheten. Du har förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt med fokus att ständigt förbättra. Om du är intresserad av siffror och vad som döljer sig bakom så erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med stor möjlighet att påverka. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 27 900 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Arbetsgivare
Mjölby kommun
Ansökan
Ansök senast 25 October (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 October (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Om företaget OP maskiner AB Kristianstad är återförsäljare för John Deere, Väderstad, Avant med flera, samt servicelämnare för John Deere Forestry. Vi har anläggningar i Kristianstad, Tomelilla och Jordberga och vi omsätter tillsammans cirka 300 miljoner. Nöjda kunder är vårt mål. Läs mer om OP maskiner på opmaskiner.se Vi söker nu en ekonom till OP maskiner med placering i Kristianstad. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning och tillsammans med ytterligare en ekonom sköta företagets ekonomi. Som ekonom arbetar du bland annat brett med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, momsredovisning och löner. Du är även delaktig i det löpande redovisningsarbetet samt behjälplig med månads- och årsbokslut, deklarationer och årsredovisning. Arbetsuppgifterna som ekonom hos oss kommer bla att innebära: - Löpande redovisning - Orderhantering - Registrera fordon hos Trafikverket - Löner till ett 50-tal anställda, både tjänstemän och kollektivanställda - Moms - & arbetsgivaravgifter - Månadsbokslut - Koncernrapportering - Årsbokslut Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker har flera års erfarenhet av liknande ekonomiarbete och relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Erfarenhet av ekonomiarbete från privat företag är meriterande. Du har god förståelse för hur flödet fungerar genom hela ekonomiprocessen och trivs med att jobba med deadlines för redovisning och rapportering. Du är trygg i din roll och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Du har god datorvana och är van användare av Office-paketet samt har erfarenhet av något ekonomi- och lönesystem. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är noggrann, positiv och självgående. Du är bra på att ta egna initiativ, samarbeta samt trivs med att arbeta nära verksamheten. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har lätt för att lära nytt. Information och kontakt Rollen som ekonom är på heltid och du har din placering på vårt kontor i Kristianstad. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos OP Maskiner med tillträde snarast möjligt. Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 26 oktober 2020. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson, telefon 044-590 65 14. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast 26 October (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Riksbyggen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 October (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Vad ska du göra? Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du även att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker från ca mitten av december 2020 till augusti 2021. Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil. I tjänsten ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Umeå. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.  Kontakt Om du har frågor, kontakta Mattias Burman, Leveranschef Ekonomisk och Teknisk förvaltning, [email protected], 090159687. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2020-10-26. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen. Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Arbetsgivare
Riksbyggen Ek För
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 26 October (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Älmhults kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och kansliverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Ekonomi- och kansliavdelningen består av fyra enheter: Kanslienheten, Upphandlingsenheten, Redovisningsenheten och Ekonomistyrningsenheten. Till vår redovisningsenhet söker vi en vass ekonom. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga ekonomer, systemförvaltare och redovisningschef. Tillsammans arbetar vi med den övergripande ekonomistyrningen, där utveckling av de ekonomiadministrativa processerna prioriteras. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla optimala flöden i de ekonomiadministrativa processerna med tekniken till stöd? Då erbjuder vi dig en utvecklingsinriktad tjänst inom redovisningsenheten. Du kommer att få arbeta med redovisning, delårsrapporter, bokslut, moms, ekonomistyrning och ekonomiadministrativ processutveckling. Framtidens ekonomistyrning kommer att vara digitaliserad och automatiserad vilket innebär att starkt intresse för redovisning är ett krav för att kunna bistå i den kommunövergripande verksamhetsutvecklingen. KVALIFIKATIONER Du har ekonomisk utbildning på universitets- eller högskolenivå, med inriktning redovisning eller liknande. För tjänsten krävs djupt intresse för redovisning och processutveckling med tekniken till stöd. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du är: - utåtriktad, har lätt för att skapa goda relationer. - pedagogisk, för att kunna skapa ekonomisk förståelse även hos den som inte är ekonom. - analytisk, strukturerad och lösningsfokuserad - en person som tar initiativ och arbetar både självständigt och tillsammans med andra. Vi arbetar i ekonomisystemet raindance. ÖVRIGT Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Älmhults kommun
Ansökan
Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Dorotea kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningsekonom

Om jobbet
I Dorotea kan Du förena det småskaliga med det storslagna! Det småskaliga hittar du i Dorotea kommun med ca 2 550 invånare varav ca 1 500 bor i tätorten Dorotea med närhet till allt. Det storslagna representeras av vår till ytan stora kommun. Vår natur och närhet till fjällvärlden med alla dess upplevelser och ett rikt friluftsliv med goda möjligheter för jakt, fiske, svamp- och bärplockning mm. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare, kvinnor som män. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Beskrivning Dorotea kommun söker en ekonom till ekonomienheten. Arbetsuppgifter Ekonomiavdelningens uppgift är att samordna kommunens ekonomihantering samt att fungera som ekonomistöd till verksamheterna. Du arbetar i ett litet team och tillsammans med övriga administrativa stödfunktioner i kommunen är du ett strategiskt stöd till både förvaltningsledning och övriga verksamheter. Tillsammans med andra på avdelningen arbetar du med samordning av processer som gör att kommunen lever upp till kraven på god intern styrning och kontroll. Arbetsuppgifterna innefattar alltifrån arbete med leverantörsreskontra till avstämningar/uppföljningar, fakturahantering, systemförvaltning, utredningar, analyser, statistik (RS) samt medverkan i arbetet med kommunens rapporteringar, budget och bokslut. I uppdraget ingår också omvärldsbevakning och spridning av information inom organisationen. Du utvecklar tillsammans med dina kollegor kommunens ekonomistyrning och ni ger stöd till chefer och medarbetare avseende ekonomisk planering, uppföljning och redovisning. Ekonomienheten samarbetar också med kommunens bostadsbolag. Tjänsten innefattar också att vara kontaktperson för utbildningsverksamhetens frågor.   Kvalifikationer   Vi söker dig som har högskoleutbildning i ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Goda IT-kunskaper bedöms som en förutsättning för att klara uppdraget. Som person ska du vara positiv, noggrann och ha lätt för att samarbeta. Samtidigt behöver du ha förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du är kommunikativ i tal och skrift har lätt för att förklara ekonomiska sammanhang för icke-ekonomer. Du ges möjlighet att själv planera och strukturera ditt arbete och du uppskattar att arbeta med såväl kvalificerade som med mer löpande arbetsuppgifter. Erfarenhet från ekonomiarbete i kommunal verksamhet ses som merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Dorotea kommun erbjuder 1 timme friskvård per vecka, på betald arbetstid. I Dorotea kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Villkor Anställningens omfattning Heltid 6-månaders provanställning tillämpas. Lön Individuell lönesättning Tillträde Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktpersoner Simon Blomberg, Ekonomichef Tel: 0942-140 20 Facklig företrädare Åsa Nilsson, Vision Tel: 0942-140 13 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2020-10-30               Kommunen tar endast emot ansökningar via Varbi
Arbetsgivare
Dorotea kommun
Ansökan
Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Restaurang Panorama / KALMAR
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • Ekonomistyrning

Om jobbet
Vi söker dig som är utbildad ekonom och har tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Du kommer att ta hand om restaurangens ekonomi och vägleda oss framåt. Tjänsten kräver engelska och svenska i tal och skrift. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Restaurang Panorama
Norra vägen 71
39357 KALMAR
Tel: 0480-10010
Ansökan
Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bokförare

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi söker en ekonom till tekniska förvaltningen i Hörby kommun.     Arbetsuppgifter Du kommer att ha en central roll inom förvaltningen med mångsidiga kvalificerade arbetsuppgifter. Rollen innebär samarbete med och andra professioner på förvaltningen och inom kommunen i övrigt. I arbetsuppgifterna ingår • Budgetarbete, ekonomisk uppföljning, månads- och delårsrapporter, momsrapporter och bokslut. • Kontering och fakturering av interkommunala ersättningar • Service, rådgivning och stöd till verksamheten • Kontakter – internt och externt med allmänheten och myndigheter Övrigt förekommande arbetsuppgifter som ekonom.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen i ekonomi. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom kommunal förvaltning eller företag. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, du har goda kunskaper i Excel.  Som person är du driven, självgående, flexibel och har en god samarbets- och kommunikativ förmåga. I ditt arbete är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du tar fullt ansvar för dina områden och du bevakar och är påläst och följer händelseutvecklingen på de områden som du ansvarar för. Du trivs med självständiga arbetsuppgifter, att hantera både enklare och mer komplicerade arbetsuppgifter och har ett analytiskt förhållningssätt vid problemlösning. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget beräknas starta omgående, och kommer pågå som längst till 2021-05-31. Anställning är på deltid 75%. För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Karin Thorstensson, 073-980 69 27. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EKONOM

Arbetsgivare / Ort: Hjo Installation Invest AB / Hjo
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Vill du, som vi, vara med och skapa en större installationskoncern? Arbeta i ett större sammanhang, i en större gemenskap?

Vill du ha goda möjligheter att påverka upplägget och innehållet i ditt arbete?

Välkommen till Hjo Ekonomi och Bemanning!

Vi sköter administrationen åt Hjo Installation Invest som har en tydlig strategi att växa, i dagsläget innefattas följande bolag:

  • Elektrobyrån (Skaraborg och Bankeryd)
  • K&K Väst El (Göteborg)
  • Klimat och VVS-teknik i Värmland AB (Karlstad)
  • Ströms El (Göteborg)

Koncernen har ca 135 duktiga medarbetare inom installationsbranschen och en omsättning på över 200 miljoner. Hjo Ekonomi och Bemanning sköter administrationen åt våra bolag som skapar, utvecklar och bibehåller en bra livsmiljö där vi installerar stabilitet och resurseffektivitet för våra kunder.

Vi söker nu en ekonom med erfarenhet från redovisning och gärna lönehantering. Arbetsuppgifter är varierande vilket kräver flexibilitet, merdelen består av fakturering, leverantörsreskontrahantering och lön.

Som person är du noggrann med ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du är social, flexibel och trivs att arbeta i team och har en god kommunikativ förmåga. Utöver detta ser vi gärna att du inte är rädd att hugga i där det behövs samt att du har en prestigelös inställning, där vi tillsammans löser de problem som uppstår.

Kvalifikationer

Högskoleekonom eller relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

God IT-vana

Erfarenhet av Hantverksdatas system Entré är meriterande

Placering

Hjo

Ansökan

Maila CV samt personligt brev till [email protected] . Urval sker löpande.

Arbetsgivare
Hjo Installation Invest AB
Kullebäcken 5
54492 Hjo
Hemsida: www.hjoinstallationinvest.se
Ansökan
Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Partille kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningsekonom

Om jobbet
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. ARBETSUPPGIFTER Den centrala ekonomienheten i Partille kommun söker en ekonom med huvudsaklig inriktning mot utbildningsförvaltningen. I Partille kommun är samtliga ekonomer centraliserade och arbetar på den centrala ekonomienheten. Enheten består av två ekonomiadministratörer, elva ekonomer, två controllers, en redovisningsansvarig, en enhetschef för ekonomienheten och kommunens ekonomichef. Som ekonom i Partille kommun ingår du i ett team av ekonomer som arbetar mot samtliga av kommunens verksamheter. Att arbeta som ekonom i Partille kommun innebär ett arbete med varierande arbetsuppgifter samt att du som medarbetare har möjlighet att påverka och driva förändringsarbete inom kommunens ekonomiprocesser. Tjänsten innebär till stor del att vara ett chefsstöd för utbildningsförvaltningen gällande budget och uppföljning. Övrig tid ser vi att du arbetar med kommunövergripande redovisningsfrågor och projekt. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig yrkesutbildning eller dokumenterad yrkeserfarenhet av redovisning och/eller liknande arbetsuppgifter. Du är en god användare av excel och du är inte rädd för att lära dig nya ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor. Vi förutsätter att du har god kommunikationsförmåga och är öppen för förändringar. Du tar gärna egna initiativ samtidigt som du inte är rädd för att be om hjälp när det behövs. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet och ansvarskänsla. Vidare har du ett engagemang och en vilja att lära dig mer för att själv utvecklas och för att utveckla arbetsuppgifterna. Du lyfter gärna fram det som är bra och kommer med förslag på saker som kan förbättras. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Partille kommun
Ansökan
Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Burlövs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 November (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur. Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? Burlövs kommun har en ekonomifunktion som består av totalt sex ekonomer, (varav fem ekonomer i huvudsak arbetar med verksamhetsstöd och en med redovisning och systemansvar), tre ekonomiadministratörer, en redovisningschef samt en ekonomichef. Ekonomiavdelningens mål är att stödja verksamheter och nämnder i kommunen att ha en god ekonomisk hushållning. Ekonomiavdelningen har även i uppgift att sprida ekonomisk kunskap till politiker, förvaltningsledning och verksamheter. Att utveckla metoder och nätverk för ett bättre samarbete kring ekonomi, personal och verksamhet är centralt. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder ett utmanande och intressant arbete som ekonom med i huvudsak service mot kommunledningsförvaltningen och kommundirektören. Kommunledningsförvaltningen består dels av de kommungemensamma stabsfunktionerna som ekonomi, personal, kansli med mera, dels tekniska avdelningen samt tillväxtavdelningen. I uppdraget ingår även ett samordningsansvar av kommunens samlade investeringsuppföljning. . Även uppföljning för kommunens miljö- och byggnämnd samt löneservicenämnd ingår i uppdraget. Arbetet bedrivs delvis i projektform. Som ekonom arbetar du konsultativt och är ett stöd till förvaltningens ledningsgrupp och avdelningschefer. Du rapporterar direkt till vår ekonomichef. Exempel på arbetsuppgifter är: • att ansvara för budgetarbete, uppbokningar, redovisning, resultatuppföljning, analys och rapportering inom kommunledningsförvaltningen, • att i nära samarbete med avdelningschefer och förvaltningens ledningsgrupp driva, stödja och följa upp frågor inom ekonomiområdet • att delta i utveckling av prestations- och ersättningsmodeller • att göra beräkningar av internhyror och kapitalkostnader • att ansvara för uppföljning av kommunledningsförvaltningens investeringsprojekt, redovisning, uppföljning och rapportering • bistå vid upprättande av fastighetsdeklarationer. Som ekonom inom den centrala ekonomiavdelningen kommer du även att delta i det löpande ekonomiarbetet i budget- och bokslutsarbetet. Utöver det förväntas du även medverka och leda utredningsuppdrag och utvecklingsprojekt inom ekonomiområdet. Tyngdpunkten i arbetet ligger mot kommunledningsförvaltningen. Eftersom ekonomifunktionen är under ständig utveckling och förändring innebär det att arbetsuppgifter kan förändras över tid. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du som söker har: • Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan likvärdig utbildning • Några års erfarenhet från liknande arbete • Goda datakunskaper, i redovisningssystem samt Officepaketet, företrädesvis Excel. Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten. Du har lätt för att samarbeta men tar gärna egna initiativ, är idérik och drivande samt intresserad av att utveckla verksamheten. ÖVRIGT Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Burlövs kommun
Ansökan
Ansök senast 1 November (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 November (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningsekonom

Om jobbet
Ref: 20202251 Ekonomiavdelningen på förvaltningen hälsa-, vård- och omsorg består av flera enheter och ett dedikerat team. Vi arbetar såväl administrativt, operativt och strategiskt. Avdelningen har ett förvaltningsövergripande uppdrag inom ämnesområdena: • Enheten för verksamhetsekonomer • Redovisningsenheten • Enheten för lokal- och säkerhetssamordning Arbetsuppgifter Till enheten verksamhetsekonomer söker vi nu två nya kollegor, en tillsvidare tjänst och ett föräldrarvikariat på ett år. I uppdraget ingår ett antal verksamhetsanknutna frågor kopplade till budgetering, kalkylering, uppföljnings- och prognosarbete samt bokslutsarbete. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är redovisning, intern kontrollanalys av verksamhet/ekonomi samt utrednings- och utvecklingsarbete. Hos oss kommer du löpande att få sätta dig in i olika typer av verksamheter och ditt uppdrag kommer att innebära daglig kontakt med våra chefer i förvaltningen. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål. Kvalifikationer Vi söker dig som har till tjänsten relevant universitet eller högskoleexamen med ekonomisk inriktning. Detta i kombination med dokumenterat erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete. Har du erfarenhet och kunskap att arbeta i en politisk styrd organisation är det meriterande. Du är tydlig i din kommunikation och har ett konsultativt arbetssätt, i såväl individuella insatser som i grupp. Att du är engagerad, proaktiv, analytisk och lösnings- och utvecklingsfokuserad med en hög serviceförmåga ser vi som en förutsättning. Om arbetsplatsen Malmö Stad kan erbjuda ett uppdrag där du får möjlighet att verka i dynamiska sammanhang där våra verksamheter står i centrum. Vi är ett dedikerat team som arbetar i en fartfylld miljö med spännande och varierande uppdrag. Vår verksamhet har god utvecklingspotential och vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra till att utveckla våra arbetssätt och våra erbjudanden för att på bästa sätt möta våra verksamheters framtida behov. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är, med våra ca 5 500 medarbetare, Malmö stads största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för bland annat Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård, rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg – Malmö behöver dig! I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Information om tjänsten Anställningsform: 1 tillsvidare och 1 vikariat Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.  
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast 1 November (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Tibro kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 November (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningsekonom

Om jobbet
Tibro kommun, med 11 000 invånare, ligger i norra delen av Västra Götalands län. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Tibro kommun jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder sina invånare en mycket uppskattad kommunal service! Tibro kommun söker nu en ekonom som med stort engagemang vill vara med i arbetet att utveckla kommunens ekonomistyrning. Du kommer att vara placerad på kommunens ekonomiavdelning och i huvudsak verka som ekonom för kommunens socialförvaltning. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete på en positiv och väl fungerande arbetsplats. Ekonomiavdelningen består av 7 personer som hanterar kommunens ekonomi-administration och ger stöd till kommunens samtliga chefer i ekonomifrågor. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten präglas av varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet att vara med och påverka både små och stora processer i kommunens ekonomihantering. I arbetet ingår bland annat att: • Verka som förvaltningsekonom för kommunens socialförvaltning med dess verksamheter äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt funktionsnedsättning. Som förvaltningsekonom bistår du budgetansvariga med ekonomkompetens i arbetet med budget, prognos och bokslut. • Medverka i kommunövergripande utveckling inom ekonomiområdet. Kommunen står bland annat inför byte av ekonomisystem tillsammans med 8 andra kommuner i Skaraborg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna med ekonomisk inriktning. • Du har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att självständigt hantera rutiner och processer. • Du är professionell och serviceinriktad i mötet med människor. Samtidigt som du är en god pedagog och på ett enkelt sätt kan förklara ekonomiska sammanhang för icke-ekonomer. • Du har goda kunskaper i redovisning • Du har goda kunskaper i Office-programmen och då särskilt Excel. • Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem är meriterande. ÖVRIGT Tibro kommun har inför rekryteringen valt rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Tibro kommun
Ansökan
Ansök senast 1 November (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 November (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
vid Specialpedagogiska institutionen. Sista ansökningsdag: 2020-10-04. Specialpedagogiska institutionen är en arbetsplats stadd i utveckling. Vi bedriver utbildning på alla nivåer inom specialpedagogik. Över 2 000 lärarstudenter läser årligen våra kurser inom olika lärarprogram och omkring 700 studenter finns i institutionens utbildningar från grundnivå till forskarnivå, inklusive specialpedagogprogram, speciallärarprogram och masterutbildning. Arbetsuppgifter Som ekonom vid Specialpedagogiska institutionen är du en del av det administrativa teamet. Du ger stöd åt ledningen och institutionens övriga medarbetare och interagerar även med centrala funktioner vid universitetet. Anställningen innebär ansvar för institutionens ekonomihandläggning baserad på  såväl anslag som  externfinansierade projekt. Arbetsuppgifterna utgörs av löpande ekonomiadministrativt arbete ekonomisk uppföljning. Arbetet innebär även ekonomisk redovisning och uppföljning av externfinansierade projekt, samt att bistå medarbetare med budgetunderlag. Andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du har även rådgivande funktion i frågor kring representationsregler, förmånsbeskattning och upphandling, samt att tillsammans i teamet utveckla riktlinjer och rutiner för institutionen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer vara likvärdig. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du kan uttrycka dig både på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av högskolesektorn och har kännedom av de system som Stockholms universitet använder såsom Raindace, Primula och Mercur. Som person är du resultatinriktad, ansvarstagande och agerar i enlighet med institutionens mål. Du är självgående i ditt arbetssätt och är serviceinriktad. Du har en god förmåga att se helheter och samband. Det är viktigt att trivas med att jobba i grupp och tidvis i ett högt tempo. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Stockholms universitet tillämpar sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef, Isolina Kjellin, tfn 08-12 07 60 24, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast 4 November (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Värnamo kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 November (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Värnamo kommun är en kommun som präglas av framåtanda och tillväxt. Vår vision lyder; "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". I Värnamo kommun delar alla medarbetare samma uppdrag - att erbjuda service och tjänster av hög kvalité till kommiuninvånarna. Alla medarbetare är viktiga för att uppdraget skall lyckas . . Ekonomiavdelningen inom kommunledningsförvaltningen söker en ekonom. På ekonomiavdelningen arbetar nio medarbetare, både ekonomihandläggare och ekonomer. Ekonomiavdelningen arbetar kommunövergripande och 03 rådgivande i ekonomiska frågor till kommunstyrelsen och förvaltningarna. Exempel på verksamhetsområden är att upprätta budget, förvalta och utveckla budgetprocessen, utdatasystem, upprätta redovisningar, ekonomiska sammanställningar och uppföljningar samt bokslut för kommunen och koncernen. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla optimala flöden i de ekonomiadministrativa processerna med tekniken som stöd? Då erbjuder vi en utvecklingsinriktad tjänst som ekonom på ekonomiavdelningen. Vi söker nu en ekonom som bl a skall arbeta med koncernbokslut och sammanställd redovisning samt sköta bokföring för ett av kommunens bolag. Du har också en roll i kundreskontraprocessen och är kontaktperson mot kommunens leverantör av kravverksamhet där avbetalningsplaner och beslut om fortsatt process med betalningsföreläggande ingår. Då vi på ekonomiavdelningen arbetar med att effektivisera och digitalisera våra processer kan arbetets innehåll förändras och utvecklas över tid. Värnamo kommun använder ekonomisystemet Raindance och mycket av ekonomiuppföljningen sker i Hypergene. KOMPETENS OCH ERFARENHET Vi söker dig som har ekonomexamen gärna med inriktning redovisning. Erfarenhet från kommunal ekonomiadministration och att du arbetat med bokföring och kravverksamhet är meriterande. Utöver att vi använder ekonomisystemet Raindance används också Excel varför kunskap i detta program är nödvändigt. Då många av uppgifterna är serviceinriktade så krävs att du har en god samarbetsförmåga, ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högt tempo och återkommmande problemlösning Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Arbetsgivare
Värnamo kommun
Hemsida: www.varnamo.se
Ansökan
Ansök senast 5 November (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Compexia Law Group AB / Borlänge
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 November (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsekonom

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Compexia Law Group AB är ett svensk koncernmoderbolag med flera juridiska byråer.


Som redovisningsekonom arbetar du nära koncernens Ekonomichef med hantering av löpande bokförning, ekonomihantering samt för ledningspersonal inhämtning och sammanställning av statistik och övriga ekonomiska angelägenheter.


Arbetsplatsen är belägen på huvudkontoret i Borlänge och uppgifterna består bland annat av,


-Löpande bokföring

-Leverantörsreskontra

-Kundreskontra

-Kundfakturering

-Leverantörsbetalningar

-Inbetalningar av arbetsgivaravgifter, skatter, moms

-Upprättande av AGI samt övriga deklarationer

-Avstämningar av balanskonton

-Framtagande av månadsrapporter med gjorda periodiseringar,

-Hantering av planmässiga avskrivningar

-Framtagande av statistik vad gäller produktion, kvalitet, tidshållning med mera för Koncernchef eller ledningsgrupp

Med mera.


Rekrytering sker löpande.

Tillträde är enligt överenskommelse.

Arbetsgivare
Compexia Law Group AB
78124 Borlänge
Ansökan
Ansök senast 14 November (25 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Riksbyggen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Vad ska du göra? Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från redovisning och bokslutsarbete. Erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning är meriterande. Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil. I tjänsten ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Malmö/Lund. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2020-11-15. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så ansök redan idag! Kontakt Om du har frågor, kontakta gruppchef ekonomisk förvaltning Pierre Kullberg, [email protected] Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen. Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Arbetsgivare
Riksbyggen Ek För
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 15 November (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Riksbyggen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Vad ska du göra? Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från redovisning och bokslutsarbete. Erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning är meriterande. Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil. I tjänsten ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Malmö/Lund. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2020-11-15. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så ansök redan idag! Kontakt Om du har frågor, kontakta gruppchef ekonomisk förvaltning Pierre Kullberg, [email protected] Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen. Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Arbetsgivare
Riksbyggen Ek För
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 15 November (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Ikett Personalpartner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (1 månad 9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikontorist

Om jobbet
Om tjänsten För kunds räkning söker Ikett en ekomom. Du kommer arbeta på ett företag i Osbytrakten och ha hand om löner, fakturering, bokförföring, beställningar samt allehanda administra uppgifter. Företaget använder sig av systemet Visma 1000. Arbetet är dagtid och kan starta efter överenskommelse. Arbetet är tänkt att övergå till anställning hos kund. Din profil Vi tror att du som söker har en utbilning inom ekonomi och har minst ett par års erfarenhet i yrket. Det gör inget om du har en anställning med uppsägingstid idag då kunden kan tänka sig att vänta på rätt person. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Arbetsgivare
Ikett Personalpartner AB
Hemsida: http://www.ikett.com/
Ansökan
Ansök senast 29 November (1 månad 9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


48 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.