På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonom
Spela filmen

Ekonom

Ekonomer finns inom alla branscher på arbetsmarknaden och arbetsuppgifterna kan se olika ut beroende på inriktning. Det kan handla om allt från att marknadsföra en produkt till att granska redovisningen i ett företag. Oavsett inriktning är förmågan och intresset för att analysera komplexa ekonomiska sammanhang viktig.

Gemensamt för de flesta ekonomer är att de analyserar och utvärderar ekonomiska resultat. Ekonomer kan arbeta i industri- och handelsföretag, konsultfirmor, banker, försäkringsbolag, revisionsbyråer, intresseorganisationer men också i stat och kommun. Redovisning, revision, ekonomisk styrning, finansiering och marknadsföring är typiska arbetsområden för ekonomer.

En civilekonom eller ekonom kan arbeta i det privata näringslivet, i stat, kommuner och landsting men också ideella organisationer och intresseorganisationer. Titeln Civilekonom är inte skyddad men den allmänt vedertagna definitionen är att man uppfyller Civilekonomernas medlemskriterier, som är utbildningsrelaterade. Titeln anger ingen specifik yrkesinriktning.

Ekonomisk styrning, finansiering och marknadsföring är typiska arbetsområden för ekonomer. Många ekonomer arbetar med redovisning och revision och sammanställer budgetar, vilket betyder att man gör bedömningar av hur inkomster och utgifter kommer att utvecklas under en period.

Utbildning

Inom högskolan kan du läsa ekonomiprogrammet som är 3 år (180 högskolepoäng) och leder till en kandidatexamen eller själv kombinera kurser i företagsekonomi, nationalekonomi och andra ekonomiska ämnen till en kandidatexamen. Civilekonomprogrammet är 4 år (240 högskolepoäng) och leder till civilekonomexamen, som är en yrkesexamen.

Den som har en kandidatexamen kan bygga på den med 1 år för att få en magisterexamen eller 2 år för att få en masterexamen. På forskarnivå finns licentiatexamen och doktorsexamen, som omfattar 2 respektive 4 år.

Datakunskaper och goda kunskaper i språk, främst engelska är värdefulla för samtliga ekonomer.

Inom Yrkeshögskolan finns utbildningar bland annat inom affärsutveckling, ekonomistyrning och redovisningsekonomi.

Framtidsutsikter

Sammantaget är bedömningen på fem års sikt att arbetsmarknaden för nyexaminerade ekonomer är i fortsatt balans. Det råder liten konkurrens bland de ekonomer som vill arbeta inom redovisning och revision på fem års sikt.

Arbetsmarknaden för erfarna ekonomer bedöms om fem år präglas av liten konkurrens om jobben. Arbetsgivarna spår att efterfrågan på erfarna ekonomer kommer att öka under de närmaste åren. Kraven på specialistkompetens och erfarenhet kommer sannolikt att öka framöver, vilket innebär ett gynnsamt läge för erfarna ekonomer.

Övrigt

Möt Robert, Chefsekonomen som drömmer om kakor.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


948 Lediga jobb

Office Leader, Redovisning, Västerås/Sala

Arbetsgivare / Ort: Aspia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Aspia erbjuder nu en fantastisk chans för dig som vill utvecklas i rollen som ledare. Vi söker en person med det övergripande ansvaret för kontoren i Västerås och Sala. Detta är en perfekt roll för dig som har förmågan att utveckla arbetet och vara en stöttande och inspirerande ledare för våra medarbetare. Hur kommer din roll att se ut? Som Office Leader har du ansvar för kontorens resultat. I rollen kommer du att direkt ansvara för ett antal gruppchefer och medarbetare samt ha det övergripande ansvaret för kontorens samtliga medarbetare. Du kommer att coacha och leda dina medarbetare, arbeta med personalstrategier och rekrytering. Vidare kommer du att arbeta nära marknaden och se till nya affärsmöjligheter samt utveckla existerande kunder. Du kommer även arbeta operativt med kunder. Aspia arbetar digitalt och du blir en viktig del i att utveckla detta internt och hos våra kunder. Kvalifikationer Du har erfarenhet från en ledande befattning samt gärna haft en roll som innefattat budget- och resultatansvar. Meriterande är om du har haft personalansvar. Vi söker dig som har bakgrund inom redovisning / ekonomi och du är, eller är på väg, att bli auktoriserad redovisningskonsult. För denna roll är dina personliga egenskaper mycket viktiga. Vi söker dig som trivs med att ta ansvar och att arbeta strategiskt likväl som att ta ett operativt ansvar. För att trivas i rollen som Office Leader så har du god förmåga att förvandla ord till handling och du har en bra känsla för affärer. Du vågar delegera och ge dina medarbetare frihet. Vidare är du kommunikativ och inspirerande och brinner för området ledarskap. Vi söker dig som gillar att tänka nytt och värdeskapande och som uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö. Vi erbjuder Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!  Om Aspia Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär! Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan med CV samt genom att besvara våra urvalsfrågor. Om du hellre önskar skicka ett personligt brev fungerar det också. Ansök så snart som möjligt, dock senast 27e oktober via länken Ansök nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som ett steg i urvalet.  Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Market Area Leader Anna Zetterström på: [email protected] Om du har frågor om rekryteringsprocessen i övrigt kan du kontakta rekryterare Sonja Paganus på HR: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
Arbetsgivare
Aspia AB
Hemsida: https://aspia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt jobb som Redovisningsekonom i Tranemoområdet

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Har du erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom och söker efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu en senior Redovisningsekonom som vill jobba hos en av våra kunder i Tranemoområdet. Du kommer att bli anställd som konsult hos oss men arbeta på plats hos vår spännande och globala kund. Låter det intressant? Skicka in din ansöka redan idag! Uppdrag: konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning Placering: Tranemoområdet Start: i mitten på november Om uppdraget som redovisningsekonom På uppdraget kommer du att arbeta i team på 5 personer. Som redovisningsekonom kommer du att säkerställa att vår kund har en välfungerande ekonomileverans och rollen innebär mycket ansvar. Du kommer arbeta med: * Månadsbokslut * Årsbokslut * Skatt & momsredovisning * Periodiseringar & reserveringar i samband med bokslut * Kontoavstämningar * Pensionsavsättningar * Balansräkningar * Inkomstdeklaration Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tidigare har arbetat brett med redovisning och som tycker att det är spännande att arbeta med årsredovisningar, bokföring och moms- och skattedeklaration. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du kan arbeta på ett självständigt sätt där du själv planerar och driver ditt arbete framåt. Vidare ser vi gärna att du har lätt att komma in i nya affärssystem. Som person är du flexibel, driven och har lätt för att prata med olika typer av människor. I övrigt krävs det att du * har arbetat som redovisningsekonom tidigare i minst 5 år. * har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som i skrift * har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst i * det är meriterande om du tidigare har arbetat i IFS. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiansvarig !

Arbetsgivare / Ort: N-Trygg Bil AB / Habo
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Färdigheter
Meriterande
  • Civilekonomexamen

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet


N-Trygg Bil är ett snabbväxande företag inom bilhandel och bilverkstad med högt ställda ambitioner att alltid ligga i framkant och vara ett vinnande team över tid. Som ett led i vår långsiktiga vision söker vi nu ytterligare en kollega till vår anläggning i Habo. Företaget startades September 2016 och omsätter 2020 ca 47MSEK och har idag 5st anställda.


Trivs du i en affärsinriktad och dynamisk miljö och har erfarenhet från ekonomiroll där du hanterat många bollar i luften i högt tempo är kanske du vår nya kollega.


Som ekonomiansvarig hos N-Trygg Bil arbetar och ansvarar du bl.a för:


- Löpande redovisning med månadsbokslut och årsbokslut

- Utföra avstämningar och kontroller löpande av resultat och balansposter i samband med bokslut

- Budget och prognos

- Moms och skattefrågor

- Lönehantering

- Rapportering och uppföljning

- Ansvara för att implementera och driva de beslutande projekten inom ekonomi, finansfrågor.

- Säkerställa att både kund och leverantörsfakturaprocesserna fungerar och optimeras

- Stötta verksamheten i de olika ekonomiska och finansiella frågorna med analys av utfall samt prognosarbete

- Driva förståelse för likviditetsprocessen och vikten av att arbeta aktivt med rörelsekapitalet

- Marknadsanalyser och annons


Kvalifikationer & utbildning


Vi söker dig som har erfarenhet inom ekonomiansvar. Du har mycket goda kunskaper inom redovisning och ansvarar för att bokslut blir korrekt utförda. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat i verksamhet som bedriver försäljning av kapitalvaror samt servicetjänster och tillbehör. Du har mycket goda kunskaper i affärs & CRM system, Fortnox samt Officepaketet med stor tyngd på Excel. Högskoleutbildning minst civilekonom.

Vi ser att du är driven, förändringsbenägen och en vilja att utveckla och förbättra organisationen. Du är nyfiken på framtiden och digitalisering, du ser möjligheter och vill utveckla för effektivare processer och lönsamhet. Vi ser även att du har stort engagemang och är alltid beredd att göra ditt yttersta.


Vi erbjuder


En spännande roll inom ett privatägt företag med korta beslutsvägar och otroligt hög teamkänsla. Du rapporterar direkt till VD och du kommer ha stor roll och betydelse i bolagets framtida beslut. Tjänsten är 100% tillsvidare med 6 månaders provanställning. Arbetstid vardagar 08.00 – 17.00.


Låter detta intressant ?

Tveka då inte att skicka in din ansökan och CV enligt nedan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2021-10-27.



N-Trygg Bil AB

Jönköpingsvägen 28

56631 Habo


Tel : 036-4404800

Ansökan skickas till : [email protected]


Frågor kring tjänsten besvaras av VD Niklas Trygg – 036-4404801



Välkommen med din ansökan !

Arbetsgivare
N-Trygg Bil AB
56691 Habo
Hemsida: www.ntryggbil.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Ekonomibyrån Green wombat AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet

Vi är en ekonomibyrå med lång erfarenhet av redovisning, vi erbjuder även kringtjänster såsom budgetarbete och uppföljning, ekonomiska analyser, utvärderingar och slutsatser.

Vi söker nu en senior redovisningsekonom/konsult med minst 2-4 års erfarenhet av kvalificerat arbete med redovisning.

Vad ska du göra?

Du kommer att få ansvar för redovisningen för kunder i olika bolagsformer och verksamheter. Du kommer att involveras i hela redovisningsflödet vilket innebär löpande bokföring, reskontrahantering, månads-, kvartals- och årsbokslut, avstämning, årsredovisning, moms och skatteredovisning, periodisk sammanställning, införselmoms.

Vi arbetar i affärssystemet Fortnox.

Vem är du?

Du har god förståelse för det ekonomiska flödet och regelverket kring det. Som person är du självgående, lösningsorienterad, nyfiken, social, handlingskraftig och målorienterad samtidigt som du är en flexibel lagspelare som värdesätter relationerna till dina kollegor.

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande och minst 3 års arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från fastighetsekonomi är det meriterande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Uppsala (Kristallen).

Intressant! Då vill vi att du skickar in ditt CV till [email protected] Har du har frågor är du välkommen att maila dom till [email protected]

Arbetsgivare
Ekonomibyrån Green wombat AB
Axel Johanssons Gata 6
75450 Uppsala
Hemsida: www.wombatab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsassistent till trivsamt företag i Stockholm City

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Har du 2-3 års erfarenhet av att jobba som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklas mot redovisning tillsammans med ett dedikerat team? Då kan det här vara jobbet för dig. SJR söker nu för ett konsultuppdrag en redovisningsassistent till ett trivsamt företag i Stockholm City. Uppdraget startar omgående till och med 2021-12-31 med goda chanser till överrekrytering. Arbetet sker delvis hemifrån och delvis på kontoret. Om jobbet Som redovisningsassistent kommer du att jobba med löpande bokföring i flera olika system tillsammans med ditt team samt vara behjälplig vid bokslut. Tjänsten är bred och innebär mycket kontakter både internt och externt. Arbetsuppgifter; - Kundreskontran - Leverantörsreskontran - Avstämningar balanskonton - Administration - Ad hoc uppgifter relaterade till ekonomi Vem söker vi Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst där du hanterat kund eller leverantörsreskontra. Då tjänsten innebär arbete i flera olika system är det ett plus om du har ett stort systemintresse samt är van användare av Excel. Har du arbetat i Raindance är det meriterande, men inget krav. Vi förutsätter att du är kommunikativ och behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift. För att passa i rollen bör du vara driven, prestigelös och lösningsorienterad med en vana att jobba strukturerat mot deadlines. Som person är du en flexibel och hjälpsam lagspelare som månar om kollegor och gärna bidrar med positiv energi. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-31 Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Titel: Redovisningsassistent
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


47 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.