På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektadministratör

Projektadministratör

Eftersom projekt kan variera till sina innehåll väldigt mycket, går det inte att ge ett svar på vilken utbildningsbakgrund eller tidigare arbetslivserfarenhet en "projektadministratör" behöver ha.

Utbildning

Många projektadministratörer har någon form av eftergymnasial utbildning - från högskola/universitet eller från en yrkeshögskola. Men det finns också exempel på att man kan få jobbet med endast gymnasial utbildning i grunden.

På gymnasiet rekommenderas det utbildning på ett av de högskoleförberedande gymnasieprogrammen eller på Handels- och administrationsprogrammet, som är ett yrkesprogram.

Personliga egenskaper

Man behöver vara en starkt motiverad person med relevanta organisatoriska, vetenskapliga och/eller tekniska kunskaper.

Övrigt

EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation (GDPR) innebär bland annat hårdare krav på hantering av personuppgifter. 
Källa: pwc.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

435 Lediga jobb

Studentmedarbetare sökes till Autorekryterings bemanningsverksamhet!

Arbetsgivare / Ort: Svensk Autorekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Just nu söker vi på Autorekrytering studentmedarbetare för kommande uppdrag hos våra kunder i Stockholmsområdet. Vi söker dig som har möjlighet att jobba extra på sidan av dina studier på gymnasiet eller Universitet. Meriterande om du har systemkunskaper inom Automaster, Kobra eller Cabas men också om du har en fordonsteknisk utbildning. Vi ser att du har ett gediget intresse för bilar och fordon samt är en person som vill utvecklas på såväl ett arbetsmässigt som på ett personligt plan. Förutom detta är du en snabblärd, noggrann och nyfiken person. Din Profil För att kunna passa in i Autorekryterings bemanningsverksamhet ser vi att du är en flexibel person som brinner för att ge service i världsklass. Du både talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Om företaget Mer information kring företag ges vid en eventuell intervju. Om Autorekrytering Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får tillgång till en stor variation av arbetsplatser och nätverksmöjligheter. Din konsultchef följer och stödjer dig genom din konsultkarriär. Autorekrytering är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner. Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige.
Arbetsgivare
Svensk Autorekrytering AB
Hemsida: http://www.autorekrytering.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiadministratör sökes till HQ

Arbetsgivare / Ort: Lingua Communication Nordic AB / Nacka
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker dig som är framåt, pigg och alert. Eget ansvar är din melodi och du drivs av utvecklas i din arbetsroll. Som administratör kommer du att ingå i ett team bestående av en ekonomichef och en ekonomiassistent.

Dina arbetsuppgifter kommer att variera allt från hantering av frågor från kunder och leverantörer och enklare ekonomiadministration i VISMA och vårt affärssystem. Denna roll erbjuder stora möjligheter för utveckling inom företaget och inkluderar friskvård.

Tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde senast 1 juli och under ca 12 månader.

Kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning (krav)
  • Tidigare yrkeserfarenhet
  • Kunskaper i VISMA Admin & VISMA Lön är meriterande
  • Universitetsutbildning är meriterande
  • Erfarenhet av CRM-system är meriterande

Kort om oss

Linguacom är ett av de främsta företagen som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag 20 anställda och sitter i Finntorp, Nacka, cirka 8 minuter från Slussen med buss.

Är du intresserad och vill veta mer är du välkommen att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]

Arbetsgivare
Lingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka
Hemsida: www.linguacom.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Familjebostäder söker en uthyrare för långsiktigt uppdrag!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
På uppdrag åt Familjebostäder söker vi en administratör som kommer att jobba med fastighetsfrågor. Uppdraget är på heltid fram till 31/12-2022 med möjlighet till förlängning. Vi letar efter dig som är serviceminded och har erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att • Hyra ur lägenheter, lokaler och parkeringsplatser • Hantera uppsägningar av hyreskontrakt • Bistå vid evakueringar och bosociala kontrakt • Säkerställa att rätt villkor och information förmedlas till Boplats och vår interna omflyttningsplats om vakanta lägenheter • Hantera direktbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser • Bistå med information kring ärenden som går till Störningsjouren och hyresnämnden i samband med olovlig andrahandsuthyrning Vem är du? För att vara aktuell för tjänsten letar vi efter dig som uppfyller nedanstående: • Erfarenhet av att jobba med kunder både direkt eller via mail/telefon • Erfarenhet av bostadsuthyrning och dokumenterad kunskap om hyresjuridik • Social och duktig på att jobba med kundfokus • Teamspelare och duktig på att samarbeta med kollegor • Har integritet och kan hantera samtal med kunder även om de inte är positiva • Erfarenhet av administrativa uppgifter och goda kunskaper i Office • Du talar och skriver svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska • Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna inom försäljning, ekonomi eller administration Det är meriterande om du har: • Erfarenheter inom fastighetsförvaltning och fastighetsbranschen är meriterande samt utbildning inom området • Kunskap i Fast2 och/eller Lime eller likvärdigt system Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Project Assistant - Dutch and Belgian markets

Arbetsgivare / Ort: IQVIA Medical Radar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
IQVIA is a leading global information and technology services company providing clients in the healthcare industry with end-to-end solutions to measure and improve their performance. The company’s 50,000 employees blend global consistency and local market knowledge across 100 countries to help clients run their operations more efficiently. Customers include pharmaceutical, consumer health and medical device manufacturers and distributors, providers, payers, government agencies, policymakers, researchers and the financial community. Additional information is available at www.iqvia.com Medical Radar was founded 1971 in Gothenburg and is today a part of IQVIA. Our main business is to create insight and guide the pharmaceutical and healthcare industry to the right decisions via strategic evidence-based consulting. We collect our data through doctors via telephone, WEB based or face-to-face interviews. We are looking for a Project Assistant for the Dutch and Belgian markets. Duties and responsibilities You will be part of a team where your main tasks will consist of recruiting health care professionals for pharmaceutical market research projects conducted by IQVIA in the Netherlands and Belgium. Further tasks will include database administration, documentation, mailings, troubleshooting, translations, performing quality control of medical texts and filing case reports. Qualifications We believe that you are an enthusiastic, self-motivated person with excellent communication skills in Dutch/Flemish and French for communication via telephone and e-mail. You show great attention to detail, display strong organizational skills along with an ability to keep sometimes challenging deadlines.  A good command of English as well as good knowledge of the Office suite is necessary. We will provide additional training in all of our internal systems upon employment start. Personal qualities As a person you are outgoing and results-driven. You work well in a multi-national team and enjoy communicating with people. You have a positive outlook, a selling personality and you choose to see a challenge where others see a problem. For this position we will place great importance on your personal suitability. We can offer To join IQVIA means you will be part of a worldwide organization where one person can make a difference and grow, and where collaboration and innovation rule. Our people are creative and client focused, joined together by the vision of helping stakeholders driving healthcare forward. Our office is located in Pedagogen Park in Mölndal and easily accessible with public transport options from the city center. Employment is temporary and project related, ranging from 1 to 3 months with all positions being hourly based on full time with a fixed hourly wage. Working hours are generally between 08.00-16.30, Monday to Friday. Contacts Christoffer Lundblad Location Prästgårdsgatan 28 43144 Mölndal
Arbetsgivare
IQVIA Medical Radar AB
Hemsida: http://www.iqvia.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administrativ resurs till kund i Karlskrona

Arbetsgivare / Ort: Ikett Personalpartner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Om tjänsten Just nu söker vi en administratör till en av våra kunder i Karlskrona. Detta är en administrativ tjänst som innefattar registrering och uppföljning av interna filer. Även dokumentation i ERP-system och konfigurationsledning är en stor del av det dagliga arbetet. Start: Omgående Arbetstider: Dagtid Din profil Du som söker ska vara en erfaren och noggrann administratör som har kunskap av att följa upp interna processer. Krav: - God datorvana - Kommunkativ - Noggrann - Kvalitetsmedveten - Erfarenhet av registrera och administrera dokument i ERP system, gärna IFS - Erfarenhet av konfigurationsledning Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Arbetsgivare
Ikett Personalpartner AB
Hemsida: http://www.ikett.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.