På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektadministratör

Projektadministratör

Eftersom projekt kan variera till sina innehåll väldigt mycket, går det inte att ge ett svar på vilken utbildningsbakgrund eller tidigare arbetslivserfarenhet en "projektadministratör" behöver ha.

Utbildning

Många projektadministratörer har någon form av eftergymnasial utbildning - från högskola/universitet eller från en yrkeshögskola. Men det finns också exempel på att man kan få jobbet med endast gymnasial utbildning i grunden.

På gymnasiet rekommenderas det utbildning på ett av de högskoleförberedande gymnasieprogrammen eller på Handels- och administrationsprogrammet, som är ett yrkesprogram.

Framtidsutsikter

Personliga egenskaper

Man behöver vara en starkt motiverad person med relevanta organisatoriska, vetenskapliga och/eller tekniska kunskaper.

Arbetsplats

Övrigt

EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation (GDPR) innebär bland annat hårdare krav på hantering av personuppgifter. 
Källa: pwc.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

2 Lediga jobb

Projektadministratör

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 November (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta sektionens olika projekt med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bl a att du:


· Agerar utifrån projektets mål

· Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.

  • Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering

· Medverkar och bidrar till utvecklingen av IP:s administratörsnätverk.

· Resurshantering i projekt/program:

o Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.

o Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.

o Introducera nya projektmedlemmar, såväl TF-anställda som konsulter i projekten/programmet.

o Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara

· Hantering av möten och dokumentation:

o Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation

o Stödja vid framtagning av utkast av dokument samt granskning och ändringshantering av dokument

o Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering

o Arbeta i våra digitala projektverktyg

o Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten/programmet.

o Stödja vid begäran om utlämnande av allmän handling

· Stödjande i rapportering och ekonomi:

o Delta vid framtagning av styrgruppsmaterial

o Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter

o Ta emot, granska och kontera fakturor

· Övrig praktisk hantering:

o Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt

o Genomföra resebokningar för projekt/programmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas

o Hantera projektets eventuella funktionsbrevlåda

o Medverka i projekt/programintern kommunikationsinsatser

- informationsmail, informationsmöten och arrangemang.


Kompetenskrav

Obligatoriska krav (minst tre krav)


Gymnasial examen

Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Hänvisa tydligt till hur kravet uppnåtts i CV.

Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med dokumenthanteringssystem. Hänvisa tydligt till hur kravet uppnåtts i CV och namnge vilket/vilka dokumenthanteringssystem du jobbat i.

Minst 5 års erfarenhet med att ha arbetat i Office-paketet. Hänvisa tydligt till hur kravet uppnåtts i CV.


Bör-krav (urvalskriterium)

Minst 4 års erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter inom minst ett projekt. Hänvisa tydligt till hur kravet uppnåtts i CV.

Minst tre års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Hänvisa tydligt till hur kravet uppnåtts i CV.

Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom MS Visio. Hänvisa tydligt till hur kravet uppnåtts i CV.


Vid ansökan märk ansökan med Projektadministratör


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
10012 STOCKHOLM
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 13 November (17 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektadministratör

Arbetsgivare / Ort: Ikett Personalpartner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 November (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker just nu en Projektadministratör till Landskrona. Projekten är inom det tekniska området där administratören kontrollerar, förvaltar och administrerar dokument och arbetar med broschyrer. I rollen ingår det att samspela med de tekniska funktioner som har framställt dokumenten. Genom instruktioner från erfarna kollegor ges enklare arbetsuppgifter inom kontrollering av tekniska principer och standarder för projektet. Din profil För tjänsten krävs noggrannhet och öga för detaljer samt tekniskt intresse. Svenska och engelska. Kunskap i datorprogrammen ”uptime” och PDC (Project dokument control) och ”Adobe In designe” är en merit. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Arbetsgivare
Ikett Personalpartner AB
Hemsida: http://www.ikett.com/
Ansökan
Ansök senast 22 November (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.