På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Administrativ chef

Administrativ chef

I rollen som administrativ chef ligger att skapa och upprätthålla rutiner och bära ansvar för drift, lokaler, IT, ekonomi, administration och andra stödfunktioner. Administrativ chef brukar ingå i företagets/organisationens ledningsgruppen och kan ofta vara direkt underställd Verksamhetschef/VD.

God IKT-kompetens och väl insatt i digitaliseringsområde. God förmåga och vana att arbeta med budget och uppföljning.

Utbildning

Högskoleutbildning med examen inom för tjänsten relevant område och/eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Det finns exempel på att man kan på sikt bli administrativ chef med endast gymnasial utbildning och lång arbetslivserfarenhet, men det är mycket vanligare att man har någon form av eftergymnasial utbildning (om inte från högskola/universitet då från en yrkeshögskola).

Personliga egenskaper

En effektiv organisatör, en konstruktiv person som är målinriktad, tydlig, strukturerad, samarbetsvillig och fokuserad på resultat, en person som styrs av mål- och resultattänkande i prioritering, planering och agerande men förändrar inriktning när målen ändrar sig, som ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet, som förstår sin roll, men ser samtidigt till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

En viktig förmåga för en administrativ chef är också att kunna hålla "många bollar i luften" samtidigt och själv hålla många "deadlines" samt kunna motivera övriga medarbetare att göra det.

Arbetsplats

Inom kommuner är vanligt att man får en tillsvidareanställning, men med ett "några-års-förordnande" på den aktuella tjänsten.

Övrigt

... sju av 10 svenska chefer tros ha sömnproblem som påverkar deras livskvalité och bland annat också deras "chefsskap"? Det är ett känt faktum att sömnbrist på 1,5 timme per natt försämrar hjärnans förmåga att vara "pigg" och därför också kunna fatta bra beslut, med upp till 30%.

... 2016 var medellönen för en man i Sverige ca 34.100 kr/månad. Genomsnittslönen för hela den svenska arbetsmarknaden under samma period var ca 32.800 kronor.
Källa: scb.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

71 Lediga jobb

Stabschef till socialförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Ekerö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. SOCIALFÖRVALTNINGEN ansvarar för kommunens äldreomsorg, insatser till personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Förvaltningen består av en stab samt tre verksamhetsområden som svarar för myndighetsutövning, beställning av verksamhet och verksamhet i egen regi. I förvaltningen arbetar ca 500 medarbetare. Länk till Ekerö kommuns hemsida Arbetsbeskrivning Ekerö är en relativt liten kommun – vilket gör chefernas roll ännu större och viktigare. Förtroendevalda och kommunledning har stor tillit till cheferna – du blir lyssnad på, kan planera din egen arbetsdag och har möjlighet att driva utveckling. Här värdesätter vi engagerade och kompetenta medarbetare och chefer – därför satsas det på kompetensutveckling, interna nätverk och kunskapsdelning. Hos oss finns all möjlighet att göra skillnad för såväl medarbetare som för medborgare. Ekerö kommuns socialtjänst gick förra året in i en förvaltningsorganisation. Vi tar nu nästa steg i utvecklingen av en modern, kunskapsbaserad och effektiv socialförvaltning genom att samorganisera förvaltningens stödfunktioner i en stab under ledning av en chef. Socialförvaltningens stab ger stöd till socialnämnd, förvaltningsledning och enheter i utvecklings- och förändringsprocesser, svarar för utredning och beredning av ärenden, genomför upphandlingar, kvalitetsuppföljningar, samordnar förvaltningens ledningssystem mm. Staben svarar även för att utveckla och säkerställa processer och flöden för en effektiv förvaltning med avseende på ekonomiredovisning- och uppföljning, avgiftshandläggning, systemförvaltning, dokumenthantering, dataskydd mm. I rollen som stabschef söker vi nu dig som med passion vill leda socialförvaltningens stab och vara en del av ledningsgruppen som ska forma Ekerö kommuns socialförvaltning för framtiden. Om du kan erbjuda oss: • en "laget före jaget" anda där du brinner för att motivera dina medarbetare • helhetssyn och lösningsfokus där du bidrar och delar med dig för att vi ska nå våra gemensamma mål • nytänkande idéer och visioner, som mynnar ut i välfungerande strategier • en nyfikenhet och erfarenhet av verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering • en analytisk förmåga och förståelse för komplexa frågor • en förmåga att kommunicera klart, tydligt och med god struktur - då kan vi ha ett spännande jobb för dig! Du planerar och organiserar stabens uppdrag och ser till att det utförs enligt direktiv, lagstiftning och riktlinjer. Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för 16 medarbetare. Genom ett närvarande ledarskap stödjer, utvecklar och engagerar du dina medarbetare, du bidrar aktivt till en god samverkan med kollegor såväl inom förvaltningen som med samverkanspartners och utförare - en helhetssyn för hela socialförvaltningens uppdrag är ett måste. Kvalifikationer För att du ska lyckas med uppdraget ska du ha: • Relevant akademisk utbildning • Tidigare chefserfarenhet, 3-5 år • Relevant tidigare erfarenhet från uppdrag inom socialförvaltning • Erfarenhet av att leda och samordna strategiska processer, utveckling och förändring i en komplex verksamhet • Vara väl förtrogen med administrativa processer inom ekonomi, dokumenthantering, systemförvaltning, dataskydd • Mycket god kunskap om den politiska processen och tidigare erfarenhet av uppdrag i nära samspel med nämnd Tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Länk till lediga jobb i Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Ekerö kommun
Hemsida: http://www.ekero.se/
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Eftermarknadschef på X-maskiner AB

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
X-maskiner AB rekryterar: Eftermarknadschef X-maskiner är ett företag med stora framtidsplaner och en marknadsledande produktportfölj med bland annat John Deere, Yanmar och Avant. Företaget utgår från Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik och Hudiksvall. Vi står för både försäljning och service med ca 35 medarbetare totalt. X-maskiner omsätter ca 140 miljoner och ingår i en större företagsgrupp med Nordfarm och Bonnet. Målet för X-maskiner är att bli det självklara valet. Vi vill tillföra värde i kundens egen kalkyl för att på så sätt stärka företagande i Norrland och göra oss till en värdefull partner. Vi söker en Eftermarknadschef som skall leda och utveckla X-Maskiners eftermarknad. Utveckla verkstäderna till ökad kompetens och lönsamhet. Bygga upp förtroendet hos kunderna. Leda hela eftermarknaden in i den nya uppkopplade maskinparken hos våra kunder Lantbrukare och Entreprenörer.  Leda och utveckla reservdelsavdelningarna för att kunna optimera kompetens och lagernivån för att svara upp mot kundernas krav på service. X-Maskiner har fyra fullserviceanläggningar med försäljning, reservdelar och verkstad.  Du måste ha erfarenhet från verkstad och tunga fordon.  Välkommen
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: http://www.x-maskiner.se
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Dispatch Position

Arbetsgivare / Ort: Vembla AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Administrativ chef

Om jobbet

Det perfekta extrajobbet för dig som studerar!

Vill du som student ha ett roligt och utvecklande extrajobb och samtidigt vara en del av ett härligt & kreativt team? Då tycker vi att du ska söka jobb hos oss på Vembla! Vi söker just nu extrapersonal till vår Dispatch-position som vill jobba helger och kvällar på ett glatt och socialt kontor mitt i Stockholm!

Tjänsten innebär ett roligt, lärorikt och serviceinriktat arbete med kundtjänst och koordination av våra ordrar.

Jobbet hos oss går också utmärkt att kombinera med annat arbete.Vi erbjuder flexibla timmar på helger samt kvällar, personlig utveckling och sist men inte minst ett grymt bra teamwork!

Låter detta som något för dig?

Skicka din ansökan till [email protected] med CV och skriv några rader om varför du tror att jobbet skulle passa dig.

Märk din ansökan med ”Dispatch-ansökan” i ämnesraden.

Arbetsgivare
Vembla AB
Hemsida: https://www.vembla.se/
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Är du vår stabschef till verksamhetsområde psykiatri?

Arbetsgivare / Ort: REGION KRONOBERG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Nu söker vi efter en stabschef till verksamhetsområde psykiatri. Är du den relationsbyggande och kommunikativa ledare vi söker? I staben hittar du oss som arbetar med ekonomi, HR och klinikövergripande sekreterarfrågor. Det innebär bland annat att vi arbetar med uppföljningssystem, samordnar arbetet med Specialistpsykiatrins verksamhetsplan och hanterar verksamhetsfrågor som berör ekonomi och HR. Specialistpsykiatrin bedriver länsövergripande psykiatrisk vård i Kronobergs län och vänder sig till barn, unga och vuxna. Verksamheten ingår i verksamhetsområdet psykiatri och har mottagningar i Ljungby och Växjö samt en akutverksamhet i Växjö. Region Kronobergs chefer är modiga och motiverade ledare - helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Du vill utveckla din verksamhet, dina medarbetare och ditt eget ledarskap. ARBETSUPPGIFTER Som stabschef kommer du att strategiskt leda och utveckla avdelningen och dess medarbetare mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att tydliggöra mål, syfte och förväntningar, samt sprida energi, skapa stolthet och tillföra glädje i arbetsuppgifterna. Vidare har du det övergripande ansvaret för avdelningen, vilket innefattar ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar. Du rapporterar till Specialistpsykiatrins verksamhetschef. Du främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. Du strävar efter ett kommunikativt ledarskap och är tillgänglig för dina medarbetare. Vi erbjuder dig: - En stor möjlighet att vara en del i utvecklingen av Specialistpsykiatrin. - Interna och externa chefsutbildningar - Ett omfattande introduktionsprogram för dig som ny chef i Region Kronoberg KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant - Tar fram kort- och långsiktiga planer som är övergripande och realistiska - Har förmåga att bygga förtroende, både internt och externt - Har förmåga att skapa strukturer och processer som säkerställer att verksamheten uppfyller sina mål - Förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt - Uttrycker dig väl på svenska och engelska både i tal och skrift - Har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsplaner inom Region Kronoberg och med fördel inom hälso- och sjukvård - Vana av att arbeta med Stratsys och uppföljning Det är meriterande om du: - har erfarenhet av verksamhets-, personal- och ekonomiansvar - har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation - har erfarenhet av hälso- och sjukvård Vi tillämpar personlighets- och problemlösningstest som underlag till urvalet, som tillsammans med CV avgör vilka som går vidare i processen. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
REGION KRONOBERG
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Till Ransta söker vi en Elkonstruktör industriautomation på RA Gruppen AB

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
RA Gruppen AB rekryterar: Till Ransta söker vi en Elkonstruktör industriautomation RA Gruppen AB är en koncern som består av en handfull bolag verksamma inom elteknikbranschen samt säkerhetsbranschen. Vi är idag omkring 115 anställda och växer. De företag som idag ingår i RA Gruppen är RA Elteknik, RA Säkerhet och RA Låshuset, med lokala kontor i Västerås, Arboga, Ransta, Heby och Ängelholm. Vi är en modern, nytänkande aktör som utmanar och håller vad vi lovar. Läs mer om oss på www.ragruppen.se. Vi vill att du ska må bra och trivas tillsammans med oss på RA Gruppen. Därmed arbetar vi aktivt med personalfrämjande aktiviteter, så som företagsdagar och regelbundna happenings. Vi erbjuder utöver det friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och andra förmånliga erbjudanden. Välkommen att bli en del av ett företag med positiv anda och stark framtidssyn. Vår vision är enkel; vi gör det vi lovar och vi gör det rätt! Är du vår nästa konstruktör och medarbetare? Till vår enhet i natursköna Ransta söker vi en El-konstruktör med inriktning industriautomation. Som konstruktör kommer du att arbeta med elkonstruktion i industriella automationsprojekt inom såväl nykonstruktion som befintliga anläggningar. Du driver konstruktionsuppdraget framåt genom hela kedjan från utredning till färdig anläggning. Uppgifterna utförs i uppdrag av varierande storlek både på fastpris och till löpande räkning. Som el-konstruktör för industriautomation gör man ritningarna för all elektronik som ska dras och monteras i skåp och utgående från skåp. El-konstruktör är en nyckelperson genom hela processen, från ritning till färdig produkt. Vi erbjuder dig En fri, spännande och mångsidig tjänst i en växande koncern med möjligheter att själv utvecklas både som person och inom ledarrollen. Vi erbjuder bra och stabila anställningsvillkor. Personlig utveckling i form av ledarskapsutbildning, självklart finns även förmåner såsom friskvårdsersättning, arbetstidsförkortning, möjlighet till tjänstebil m.fl. För denna tjänst blir du Tjänsteman. Vem är du? Vi tror att du har några års erfarenhet av konstruktionsarbete sedan tidigare och har relevant utbildning för tjänsten. CAD-program alt. liknande Maskinkonstruktion Elkonstruktion PLC Programmering B körkort Montering/montage av elkomponenter är meriterande Elskåpstillverkning är meriterande Du trivs med att jobba enskilt likaväl som i team där du har förmågan att leda och dela med dig av dina kunskaper. Du har förmågan att se saker från den positiva sidan och smittar andra med ditt engagemang. Arbetet ger stor frihet att själv utforma arbetsdagen och med det följer också ett ansvar. Ansökan Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer info om tjänsten ring Eva Adermark, HR, 021-4704220. Bifoga CV med din ansökan.
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: http://www.ragruppen.se/
Ansökan
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.