På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Programchef

Programchef

Som programchef leder och utvecklar du såväl utbudet som verksamheten och medarbetarna.

Programchefen ansvarar för att verksamheten utvecklas och drivs enligt SVT:s visioner och mål samt grundläggande värderingar kring public service. Som programchef är du ansvarig utgivare enligt SVT:s bolagsordning.

För att lyckas i yrkesrollen som programchef behöver man ha gedigna kunskaper inom kulturområdet samt mycket god ledarskapsförmåga.

Meriterande är erfarenhet av Tv-produktion, digitala medier och publicistisk verksamhet.

Utbildning

Passande utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Grundläggande utbildning finns på gymnasiet, bl a på Ekonomiprogrammet, Estetiska programmet och Samhällsvetenskapsprogrammet.

Personliga egenskaper

Programchef behöver ha en personlig mognad och förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med olika sortens personer. Vidare behöver en programchef ha en ekonomisk medvetenhet, förmåga att tänka strategiskt och ha ett brett perspektiv på frågor men samtidigt vara kreativ, pedagogisk, uthållig och modig - allt detta för att bidra till att skapa arbetsglädje och delta aktivt i utvecklingsarbetet för att den avdelningen som du är chef över, med alla sina medarbetare, ska vara en framgångsrik del av företaget.

Visa mer
Visa mindre

14 Lediga jobb

IP Program Manager

Arbetsgivare / Ort: Ericsson AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Why is Ericsson a good place to work?


Ericsson enables communications service providers to capture the full value of connectivity. The company’s portfolio spans Networks, Digital Services, Managed Services, and Emerging Business and is designed to help our customers go digital, increase efficiency, find new revenue streams, and create new user experiences. Ericsson’s investments in innovation have delivered the benefits of telephony and mobile broadband to billions of people around the world ensuring our solutions – and our customers – are at the forefront of innovation. We support networks that connect more than 2.5 billion subscribers. With over 100,000 employees and customers in 180 countries, we combine global scale with technology and service leadership. 40 percent of the world’s mobile traffic is carried over an Ericsson network. And, our Technology for Good and Connect to Learn programs include creating technology that makes it easier to save lives, feed societies, bring technology to emerging markets and connectivity to remote areas, and grow businesses and prosperity.


At Ericsson, we give our employees the freedom to think big and navigate their career, on a global scale. We create technology that helps others, from helping people enjoy their favourite content to helping people recover from natural disasters by enabling better communications between rescue workers. Your ideas and innovations can turn into achievements that impact society and change the world, creating new connections, new possibilities, and new capabilities. We find that Ericsson is at its best when we bring together the diverse skills of our people. Working across business areas, across cultures, across geographical borders, across technical disciplines. More often than not, across ground-breaking solutions. Next generation technology can be staggeringly complex. But the simpler it is to use; the more people benefit from it. Join us and help build technology that makes it simple to connect with information, business, societies, and each other.

As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you're welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in?

Come, and be where it begins.

Our Exciting Opportunity

We are now looking for a Product Development Leader to secure Ericsson technology leadership and make sure we have the right scope, quality, time and cost for product development.

As an IP Program Manager you would be a vital part of a growing and global organization. Digital ASIC and FPGA sector delivers solutions to PDU Radio and PDU Compute and Digital Silicon for Baseband, Street-Macro and Radio products. The Digital ASIC and FPGA development muscle consists of 600+ R&D professionals in 4 main sites.

The IP Program Manager will report to ASIC & FPGA Program Office Manager (within PDU CDS Operations) and join a global team of skilled and experience IP, FPGA and ASIC PM’s.

An IP Program is a long living program that develops IP Blocks towards FPGAs and ASICs. The program typically consists of 4-8 XFT and 1 SoC Architect, and normally spans over several sites.

You will

  • Be responsible for the planning and execution of an IP Program
  • Be responsible for the IP Block development for several XFT teams
  • Manage several partners (i.e. be able to secure deliveries to several ASIC/FPGA projects in parallel)
  • Ensure quality in deliveries on time
  • Drive technology and product leadership
  • Visualize progress, capability and communicate status
  • Risk Management
  • Develop teams and organizations
  • Coach & drive continuous improvements, knowledge sharing and learning

To be successful in the role you have

  • Academic degree or the equivalent level of knowledge
  • Min years of experience: 5 years
  • Domain experience: Ericsson R&D in general and IP/ASIC development in particular
  • Excellent HW Project Management understanding
  • Superb communication skills and a good relationship builder
  • Excellent written and oral communications skills in English
  • Coaching & mentoring skills
  • Customer insight and business understanding

What´s in it for you?

Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your chance to create an impact is endless.

What happens once you apply?

To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process

Application

Please send in your application in English as soon as possible since the process is ongoing.

We look forward to receiving your application in English. Please note we cannot accept applications via email. Primary location for this role: Kista, Stockholm.

We welcome the opportunity to meet you!

Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do.

Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || [[mfield2]]

Req ID: 548297

Arbetsgivare
Ericsson AB
Kistagången 6
16440 Kista
Ansökan
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Producent, Kulturcentrum

Arbetsgivare / Ort: Sandvikens kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Producent: kultur
  • media
  • film
  • dataspel

Om jobbet
Vi söker en producent till kultur- och fritidsförvaltningens kulturenhet, med placering på Kulturcentrum i Sandviken. Kulturenheten producerar och samordnar program- och konstverksamhet på Kulturcentrum samt förmedlar skolföreställningar och samordnar Kulturlöftet som säkerställer att alla elever i Sandvikens förskolor och skolor får ta del av professionella kulturupplevelser och möjligheter till eget kulturutövande varje läsår. Vi ansvarar också för museer, offentlig konst och ger stöd till föreningar och studieförbund för kultur- och folkbildningsverksamhet. Kulturenheten är en del av kultur- och fritidsförvaltningen som också ansvarar för bibliotek, kulturskola, bad, idrotts- och friluftsliv och mötesplatser för ungdomar. ARBETSUPPGIFTER Som producent planerar, samordnar och genomför du programverksamhet på Kulturcentrum utifrån politiskt uppsatta mål. I din roll har du särskilt fokus på tvärkonstnärliga samarbeten, unga målgrupper och samverkan med civilsamhället utifrån aktuella samhällsfrågor. I arbetet ingår planering och genomförande av scenkonst och skolföreställningar inom Kulturlöftet. I nära samverkan med det lokala kultur- och föreningslivet erbjuder kulturenheten på Kulturcentrum ett brett och varierat utbud av evenemang för boende och besökare i Sandvikens kommun. Du samordnar vårt arbete med värdskap och utveckling av scener och lokaler för ökad tillgänglighet. Praktiskt arbete med kommunikation och marknadsföring av evenemang ingår, liksom uppföljning av genomförda aktiviteter. Du deltar också i projekt, nätverk och arbetsgrupper för att utveckla verksamheten. Viss kväll- och helgtjänstgöring förekommer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med ett stort intresse för kultur och samhällsfrågor, som vill vara med och utveckla Kulturcentrum som kulturhus och mötesplats. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med kulturverksamhet för barn och unga, och är nyfiken på att pröva och utveckla nya former för delaktighet och medskapande. Som producent på Kulturcentrum behöver du vara en flexibel problemlösare med förmåga att samarbeta med många olika intressenter kring ett evenemang eller en produktion. Du har fokus på ett gott bemötande och är serviceinriktad, prestigelös och öppen i ditt arbetssätt. God administrativ och planeringsmässig förmåga är ett krav, liksom god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Tjänsten är omväxlande med både administrativa, praktiska och kreativa uppgifter. Du har relevant utbildning med kultur- och samhällsvetenskaplig inriktning eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Kanske har du en bakgrund som producent, kultursamordnare eller produktionsledare på ett kulturhus eller liknande verksamhet inom kultur och scenkonst. ÖVRIGT Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvård till förmånligt pris - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetsgivare
Sandvikens kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Producent sökes för tillsvidareanställning

Arbetsgivare / Ort: Teater 23, Ekonomisk Förening / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Om Teater 23

Teater 23 grundades 1958 och är en av de äldsta fria teatrarna i Sverige. Vi producerar och spelar scenkonst för barn och ungdomar, på vår egen scen på Djäknegatan i Malmö och på turné i Skåne och resten av landet. Teater 23 är ett konstnärligt arbetskooperativ där tolv medlemmar kollektivt leder teatern. Vi nyproducerar två till tre föreställningar per år och har ofta ytterligare tre till fyra produktioner på repertoaren. Varje år har vi ca 40 anställda fördelade på ca 16 årsverken.

Arbetsuppgifter

Som producent projektleder du teaterns produktioner i nära kontakt med det konstnärliga teamet. Du deltar också i den långsiktiga verksamhetsplaneringen, har visst ekonomi- och personalansvar och ansvarar för ansökningar och redovisningar.

Administrationen på Teater 23 består av två producenter och en kommunikatör/turnéläggare. Vi arbetar tätt ihop och delar på vissa arbetsuppgifter.

Vi söker

Dig som har goda kunskaper inom ansökning och redovisning, ekonomi, personalfrågor och avtalsskrivning, projektplanering och projektledning.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är en drivande person. Du är van vid att samarbeta och kommunicera i olika typer av sammanhang och under varierande omständigheter.

Du ska ha adekvat utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi ser gärna att du dessutom har

- Tidigare erfarenhet av arbete med scenkonst för barn och unga.

- B-körkort.

Information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Anställningen har sin bas i Malmö och arbetet är främst förlagt på dagtid, men arbete på kvällstid och helger förekommer. Möjlighet till visst hemarbete finns.

Teater 23 är en platt organisation med medlemmarna som högsta beslutande instans. Vi följer kollektivavtal, tillämpar likalönsprincip och har gemensamt ansvar för den dagliga driften av teatern. Även mycket av vårt kreativa arbete sker kollektivt, till exempel genom att all personal med längre anställning bjuds in att delta i repertoararbetet. Vi har 35-timmars arbetsvecka varav en timma friskvård på arbetstid ingår. Även friskvårdsbidrag ges enligt avtal.

Vi välkomnar olika livserfarenheter och bakgrunder till tjänsten och till vår arbetsplats.

Ansök senast 19 september 2021.

Skicka din ansökan till oss på [email protected], skriv ”Jobbansökan producent” i ämnesraden. I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev.

Vi undanber oss erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare.

Arbetsgivare
Teater 23, Ekonomisk Förening
Djäknegatan 7
21135 Malmö
Hemsida: https://www.teater23.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

E-lärandespecialist till HR-Kompetens i Solna

Arbetsgivare / Ort: Polismyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Producent: kultur
  • media
  • film
  • dataspel

Om jobbet
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu e-lärandespecialister till Kompetensenheten på HR-avdelningen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor ta dig an stimulerande arbetsuppgifter som bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Kompetensenheten har till uppgift att styra och stödja Polismyndighetens kompetensförsörjning på kort och lång sikt. Uppdraget innebär bland annat att inventera, planera, utveckla och följa upp kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och ekonomi samt att genomföra effektiv och kvalitetssäkrad vidareutbildning för anställda inom Polismyndigheten samt andra relevanta aktörer. Polismyndighetens utbildningsverksamhet ska bedrivas med hög pedagogisk kvalitet med stöd av modern teknik, flexibelitet och vara tillgänglig för en organisation med en verksamhet som bedrivs dygnets alla timmar. Utifrån digitaliseringens möjligheter fortsätter vi nu utvecklingen och omställningen av utbildningsverksamheten och behöver därför stärka kompetensen av digital produktion i vår arbetsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du möjlighet att både självständigt och i samarbete med andra driva arbete med produktion av digitala utbildningar för Polismyndighetens vidareutbildningar. Tillsammans med ämnes-/kursansvarig kommer du ta fram kursupplägg, kursinnehåll samt sammanföra pedagogik, och design i lärplattform (LMS). Mer i detalj innebär uppdraget att i nära samverkan med verksamhetsutvecklare, IKT-pedagoger och ämnes- och kursansvariga producera digitalt innehåll till våra utbildningar. Du är en tekniskt bevandrad doer med pedagogisk kompetens som stödjer i arbetet att fram pedagogiskt innehåll i form av filmer, ljudinspelningar, animationer och produktioner i de vanligt förekommande författarverktygen. Du behöver vara väl bekant med och ha intresse för olika digitala verktyg som LMS, författarverktyg. Dagligt arbete i Articulate Storyline, Adobe Creative-prgrammen och Camtasia förekommer. Tillsammans med kollegor kommer ni tillsammans bidra till utvecklingen av det digitala lärandet inom Polismyndigheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har utbildning och/eller erfarenhet inom pedagogik/lärande som arbetsgivaren bedömer som relevant. • Arbetat med produktion av nätbaserade internutbildningar • Har erfarenhet av att aktivt minst 6 månader ha arbetat med författarverktyg och videoredigeringsprogram. • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har: • kunskaper inom e-lärande/blandat lärande • kunskaper eller/erfarenhet av lärande för vuxna • erfarenhet av arbete i lärplattform (LMS) • minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av enklare video, ljudinspelning, animering videoredigering och bildbehandling Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom mycket god samarbetsförmåga och du uppskattar och ser värdet i att arbeta i grupp samtidigt som du självständigt kan driva ditt arbete i linje med verksamhetens mål. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i dina arbetsuppgifter även när du bryter ner komplexa frågor för att hitta lösningar i det aktuella uppdraget. För att lyckas i rollen behöver du också vara strukturerad och flexibel för att kunna prioritera i arbetet på ett effektivt sätt. ÖVRIGT Placeringsort: Solna Arbetstid: Förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Polismyndigheten
Ansökan
Ansök senast 21 september (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utställnings- och programproducent

Arbetsgivare / Ort: Kungliga Konsthögskolan
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Producent: kultur
  • media
  • film
  • dataspel

Om jobbet
Kungl. Konsthögskolan bedriver utbildning och forskning inom fri konst och arkitektur med tongivande svenska och utländska konstnärer, teoretiker och arkitekter som lärare. Högskolan har ca 230 studerande och drygt 75 anställda. Kungl. Konsthögskolan har ett 5-årigt program i fri konst och en 2-årig masterutbildning i fri konst, därutöver anordnas utbildning för yrkesverksamma arkitekter och konstnärer med påbyggnadsutbildningar inom arkitektur och konst. Arbetsplatsen är belägen på Skeppsholmen, centralt i Stockholm. Läs mer om Kungl. Konsthögskolan: https://kkh.se/sv/om/ Kungl. Konsthögskolan erbjuder som en del av utbildningen, forskningen och samverkansuppdraget ett publikt program som är öppet för allmänheten. Det omfattar utställningar, konferenser, seminarier och andra konsthändelser. Nu söker vi en utställnings och programproducent som ska arbeta med Kungl. Konsthögskolans publika verksamhet. Arbetsuppgifter Utställnings- och programproducenten producerar och koordinerar Kungl. Konsthögskolans publika program av utställningar, föreläsningar och andra konsthändelser. Arbetet utformas i dialog med ledning, lärare och forskare samt studenter och i samarbete med kommunikatörerna. I arbetet ingår att planera, koordinera och producera återkommande utställningsinitiativ på högskolan men även att fånga upp och planera för nya och kommande programserier och utställningsprojekt. Som utställnings- och programproducent kommer du ha ett helhetsansvar för att programpunkter genomförs. Tjänsten är placerad inom högskoleförvaltningen vid enheten för ledningsstöd och uppgår till 50 %, men kan beroende på programmet förläggas med olika arbetsbelastning över året och äga rum på kvällar, helger och lov Kvalifikationer - Du har god kännedom om konst- och kulturområdet, särskilt samtida konst. - Du har erfarenheter och/eller utbildning som curator, producent eller projektledare inom konstområdet - Du har erfarenhet av att producera utställningar och olika typer av publika program, både fysiskt och digitalt. - Du har erfarenhet av alla led i utställnings- och programproduktion. - Mycket god förmåga att uttrycka sig obehindrat i tal och skrift på engelska - Det är meriterande om du dessutom har - Grundläggande kunskaper i Wordpress. - Grundläggande kunskaper i Adobe Photoshop och InDesign. - Vana att arbeta med publikationer - Tidigare arbetat med media- och bildhanteringsystem (gärna MediaFlow Pro). - Erfarenhet av arbete med sociala medier. Som person är du van att arbeta i team och har hög integritet. Du är självgående och van vid att jobba med en tydlig strategi och ett tydligt uppdrag i fokus och klarar av ett högst tempo och hantera deadlines. Du är problemlösande och har hög social kompetens. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Anställningen Anställningen är tillsvidare på 50% med tillträdde enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Ytterligare upplysningar lämnas av kommunikationsansvarig Oliver Krug, tel 076-6957969. Fackliga företrädare är Carl Johan Erikson (SACO) och Göran Svenborn (ST). Samtliga nås på telefonnummer 08-614 40 00. Välkommen med din ansökan senast 22 september 2021. Ansökan ska innehålla ansökningsbrev och CV med diarienummer 2.4.1/2021:194 Kungl. Konsthögskolan strävar efter en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Arbetsgivare
Kungliga Konsthögskolan
Ansökan
Ansök senast 22 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.