På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Arbetsledare
Spela filmen

Arbetsledare

Arbetsledare är en person med arbetsledande befattning, ofta utsedd med formell makt att leda och fördela arbete i företaget eller organisationen.

Exempel på vilka arbetstitlar en arbetsledare kan ha är bla platschef, receptionschef, kökschef, avdelningschef, anläggningsansvarig, svetsansvarig m.fl.

Utbildning

Arbetsledare kan ha mycket varierande utbildningsbakgrund, men de flesta har någon form av eftergymnasial utbildning. Lämpliga utbildningar finns ofta inom Yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

Att vara arbetsledare är ett mycket ansvarsfullt arbete, man måste kunna ofta med kort varsel ta viktiga beslut, hantera konflikter och också ha förståelse för hur olika medarbetare reagerar och förhåller sig till omgivningen.

Visste du att...?

... sju av 10 svenska chefer tros ha sömnproblem som påverkar deras livskvalité och bland annat också deras "chefskap". Det är ett känt faktum att sömnbrist på 1,5 timme per natt försämrar hjärnans förmåga att vara "pigg" och därför också kunna fatta bra beslut - med upp till 30%.

Länktips

  • svt.se - "Tre koppar kaffe - mer nytta än skada"
  • yhguiden.se - "Vill du ha bästa chansen att få jobb?"
  • 1177.se - allmän info om Företagshälsovård
  • vision.se - tips till chefer och medarbetare inför utvecklingssamtal
Visa mer
Visa mindre

258 Lediga jobb

Vaktmästare på idrottsanläggning med talang för att leda och samordna

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Huskvarna Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du använda dina kunskaper och erfarenheter för att vara spindeln i nätet i verksamhetens idrottsanläggningar och leda en grupp? Vill du bli en av oss? Vi söker någon som har förmågan att kombinera och balansera teamledarskap med praktiska vaktmästaruppgifter. I samordnaruppdraget blir du enhetschefens förlängda arm ut i verksamheten och samarbetar med interna och externa parter för att kunna ta ansvar för daglig drift och underhåll. Det ingår bland annat att leda verksamheten genom goda exempel, att leda och fördela det löpande arbetet till teamet, vid frånvaro prioritera och fördela uppgifter i teamet, uppgifter för att leva upp till systematiskt arbetsmiljöarbete, leda team-möten och stödja chefen i att leda teamet i utveckling och förändringsarbete. Du har nära kontakt och ett gott stöd av din närmsta chef som ger coachning och vägledning och även ett kollegialt samarbete med andra samordnare inom anläggningsverksamheten. Din placering och samordningsområde blir i första hand på anläggning öster, där vi har ansvar för Vapenvallen, Rosenlunds IP, Huskvarna Sporthall, Rocksjöstadion, Ribbavallen mm. Idrottsanläggningar är bland annat sporthallar, isytor, fotbollsanläggningar, vandringsleder och friluftsbad. Vi har även anläggningar inom enhet Väst och målet är att enheterna öst och väst ska samarbeta i högre grad med varandra. För att nå målet har alla men i synnerhet våra medarbetare med samordningsansvar en viktig uppgift för att ta anläggningsverksamheten dit. I tjänsten som idrottsplatsvaktmästare och den dagliga driften ingår uppgifter som bland annat tillsyn och underhåll av anläggningarna, identifiera, prioritera och lösa uppkomna fastighetsrelaterade fel och brister. Du bidrar med god service genom professionellt bemötande, återkoppling och kommunikation. Vi söker dig som: * Har arbetsledarerfarenhet och tidigare lett grupper i arbetslivet med goda resultat. Det är även meriterande med utbildning inom ledarskap. * Har ett godkänt utdrag ur belastningsregister * Har gymnasieutbildning eller motsvarande * Har relevant yrkeserfarenhet * Inneha körkort med B- behörighet, BE- behörighet är meriterande * Erfarenhet av att framföra anläggningsfordon som traktor, större gräsklippare samt hantering av redskap för grönyteskötsel * Goda kunskaper inom IT och ett allmänt tekniskt kunnande * Ha förståelse och insikt i hur föreningsliv fungerar * Är flexibel och har god samarbetsförmåga * Har god servicekänsla och ett positivt förhållningssätt till samtliga besökare och kollegor * Har förmågan att arbeta självständigt och ta ett helhetsansvar * Är kvalitetsmedveten och har en god förmåga att prioritera * Har god fysik Vi fäster mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Grundbefattningen är en tjänst som idrottsplatsvaktmästare med nuvarande placering på anläggning öst. Verksamhetssamordnaruppdraget är ett tillägg utöver grundbefattningen, som är tidsbestämt och uppdraget omförhandlas på årlig basis. Arbetet innebär morgon, kvälls- och helgtjänstgöring. Arbetets arbetstider anpassar efter säsong och behov och kan variera, schema läggs därav inför säsongens aktuella behov. Upplysningar Enhetschef: Peter Hagström 036-10 73 43 Kommunal: Christer Thor 0705-915697 Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Warehouse Manager

Arbetsgivare / Ort: The We Select Company AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Want to join our exciting journey to improve everyday life for billions of people?

Exeger is a driving force of new science and technology for sustainable energy. Our solar cell innovation transforms any form of light into electrical power to improve everyday life – no matter where you are. Together with top tier customers and partners we co-create products with endless energy, making people’s lives simpler while minimizing the impact on our environment.

As we are growing in a rapid speed, building our second, state-of-the-art, factory and increases our production, we are now looking for a Warehouse Manager who will play a big part in taking our growth to the next level.

About the job

As a Warehouse Manager at Exeger, you will be responsible for our warehouse and work at an operational as well as strategical level. Even though our warehouse is growing along with the rest of the company, the warehouse is still quite small. This means that you will work widely with customary tasks, which includes working hands-on with material flows, inventory control and managing in-and outbound shipments. You will drive and improve warehouse and logistic as well as being responsible for managing the WMS. You will be located on dual sites, both at our warehouse in central Stockholm as well as in our new factory that’s located north of Stockholm. In addition, you will have personnel responsibility and lead a small group of warehouse operators.

In this role you will get the chance to have a real impact on our success story and truly see the results of your work.

What about you?

To succeed in this role you are goal oriented, driven and service minded along with a great problem-solving attitude and a big eager to learn. You are unpretentious and have the ability to roll up your sleeves when needed and you thrive in a fast-paced environment. Maybe you have worked as a Warehouse Supervisor, Warehouse Operations Specialist or similar and are ready to take the next step in your career.

Qualifications

  • Previous experience from warehousing and logistics, minimum 5 years
  • Structured with overall perspective for coordination and administrative tasks
  • Great organizational and leadership skills
  • Solid system knowledge, experience of MS Dynamics Navision is meriting
  • Experience from working in a manufacturing industry is meriting
  • A "can-do" attitude and entrepreneurial spirit with a safety mindset.

What now?

We hire continuously, so don’t wait to send you application. If you do not have a resume at hand you are welcome to apply with your LinkedIn-profile. If you have questions regarding the process please contact responsible Talent Acquisition Specialist Amanda Lindgren, 079 101 30 80.

About Exeger

Exeger is a Swedish company with a unique solar cell technology that converts all forms of light into electrical energy. With its resilient and flexible design, the material named Powerfoyle can be seamlessly integrated into all products that benefit from being self-powered. Powerfoyle can enhance any consumer electronic product it’s integrated into with extended or even eternal battery life, putting the power of cutting-edge solar technology directly into the hands of consumers. By revolutionizing the perception of available energy, Exeger makes products both smarter and more sustainable – with the vision to touch the everyday lives of a billion people.

Arbetsgivare
The We Select Company AB
Brinellvägen 32
11428 STOCKHOLM
Hemsida: https://www.exeger.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker arbetsledare

Arbetsgivare / Ort: Bustos Konsulttjänster AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • husbyggnad

Om jobbet
Bustos Konsulttjänster AB:s är ett snabbt växande företag. Vår affärsidé är att med våra kärnvärden ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och engagemang erbjuda konsulttjänster och rekrytering inom Bygg- och Projektledning. Kvalité är något vi värderar högt med våra kunder och söker efter långsiktiga samarbeten.   Vi får ständigt in nya och spännande förfrågningar på nya uppdrag och vi strävar hela tiden efter att bli bättre. För att möjliggöra vår fortsatta tillväxt söker vi dig som vill växa tillsammans med oss. Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får fantastiska arbetskamrater och blir del av en unik familjär och prestigelös företagskultur   Som inköpskonsult hos oss arbetar du med ledande aktörer inom bygg, där vi har projekt inom bostad, kommersiella fastigheter, ombyggnationer och utrustningar.   Vi söker dig med några års erfarenhet av inköp, gärna inom byggbranschen. I arbetet som inköpare ska du kunna ta egna initiativ, vara noggrann strukturerad, analytisk, serviceinriktad och kommunikativ. Du är vidare en lagspelare och tycker att det är kul att göra affärer.   Kvalifikationer Du har en högskoleingenjörs-/yrkesutbildning inom bygg, teknik eller industriell ekonomi alternativt motsvarande praktisk erfarenhet. Minst 4 års erfarenhet av att arbeta inom entreprenad, antingen från andra fastighetsbolag, byggbolag och/eller entreprenadsidan Goda kunskaper och förståelse för entreprenad, entreprenadprocessen och entreprenadjuridik är särskilt meriterande Erfarenhet av projekt Erfarenhet och tillämpning av AB 04, ABT 06 och ABK 09   Vi erbjuder dig En trygg anställning, där du har en engagerad konsultchef, kollektivavtal, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukost, julmiddagar och konferens.   Anställningsform: Projektanställning Tillsvidareanställning Underkonsult   Ansökan  Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Paola Bustos på 08 - 108 014. Sista ansökningsdag är 2021-06-21. Ansökan skickas till  [email protected]  
Arbetsgivare
Bustos Konsulttjänster AB
Hemsida: http://www.bustoskonsulttjanster.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare

Arbetsgivare / Ort: PEAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Har du erfarenhet från en ledande befattning inom drift och underhåll? Drivs du som ledare att tillsammans med ditt team skapa stabilitet, påverka och utveckla den lokala marknaden och göra Peab Drift och Underhåll till det självklara valet? Då ska du söka tjänsten som Arbetsledare hos oss på Peab Drift och Underhåll i södra Skåne. Om tjänsten Som Arbetsledare på vår parkavdelning inom Drift och Underhåll har du ansvar för att leda, prioritera och genomföra våra driftskontrakt tillsammans med ditt team. Du är den som skapar ett gott arbetsklimat för de som ingår i ditt team och ser till att rätt man är på rätt plats för att uppnå effektivitet, lönsamhet samt kvalitet i alla led. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära: • Leda dina teammedlemmar genom en nära och bra dialog • Planera, kalkylera och leda projekten från början till slut • Arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt säkerhetsansvar inom dina projekt. • Utveckla goda och långsiktiga kundrelationer • Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn Tjänsten erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling. Malmö med omnejd blir ditt geografiska arbetsområde. Kravprofil För rollen krävs att du har minst tre års dokumenterad erfarenhet i en ledande roll inom branschen. Oavsett bakgrund är ledarskap och kundrelationer naturliga inslag i din vardag vilket gör dig till en trygg och stabil ledare och förebild. Du har god datorvana och B-körkort. Du hanterar det svenska språket både i tal och skrift. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kompetenser och personliga egenskaper Vi ser att du är en ledare som är självgående och trivs med att leda samt utveckla och motivera dina medarbetare men också samarbeta med andra funktioner inom företaget. Du agerar på ett förtroendegivande, lugnt och stabilt sätt och kan skapa en god relation till kunden, dina kollegor och medarbetare. Du är självgående och handlingskraftig och duktig på att organisera och strukturera arbetet. Du har ett gott omdöme och är trygg i hur du ska göra korrekta prioriteringar i vardagen men även i pressade situationer. Tillsammans med dina kollegor kommer ni tillsammans att bidra till företagets framgång samt till en bättre arbetsplats och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig tillämpning.
Arbetsgivare
PEAB AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Underhållskoordinator

Arbetsgivare / Ort: AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • husbyggnad

Om jobbet
Vi söker en underhållskoordinator med förmåga att hålla många bollar i luften. Vi behöver nu komplettera vårt team med en underhållskoordinator. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning på sex månader. Som underhållskoordinator på Eidar har du ett stort ansvar för de underhålls- och investeringsåtgärder du driver. Det innebär att du ser till att åtgärderna genomförs med hänsyn till ekonomi, kvalitet, miljö och förvaltning. I tjänsten ingår att handlägga och åtgärda försäkringsskador samt projektera, upphandla och driva underhålls- och investeringsåtgärder. Du fungerar som spindeln i nätet och arbetar med flera olika projekt, samtidigt som du erbjuder tekniskt stöd till våra kundförvaltare och besiktningsmän vid renoveringar, skador och reparationer. Du är med i hela processen från att representera förvaltningen vid upphandling av ramavtalsentreprenörer och att delta i arbetet med att ta fram budget till att projektera, upphandla och driva underhålls- och investeringsåtgärder hela vägen in i mål. I tjänsten ingår också att genomföra förebyggande besiktningar för att eliminera risken för att vattenskador uppstår och ta fram åtgärdsplaner, att beställa och samordna tjänster av entreprenörer och administrera serviceordrar och fakturor samt att delta på bostadsmöten. På Eidar är vi alla en del av samma lag och arbetar sida vid sida för att uppnå bästa möjliga resultat. I rollen som underhållskoordinator arbetar du i nära samarbete med kollegor i ett flertal olika roller, men främst med distriktschefer, förvaltare och besiktningsmän på Eidar samt med våra entreprenörer. Kvalifikationer Tjänsten kräver att du har yrkeserfarenhet från byggbranschen, antingen minst 10 år som till exempel snickare eller minst 3 år som arbetsledare eller platschef. Du ska ha god datorvana och behärska svenska och engelska väl i tal och skrift. Körkort på minst B-nivå är ett krav. Personliga egenskaper Du behöver ha ett gott ordningssinne, stark servicekänsla och god samarbetsförmåga. Eftersom du representerar Eidar ser vi att du behöver stå för våra värdeord som är handlingskraft, hållbarhet, omtanke och pålitlighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Vill du hjälpa oss att bli hyresvärden med den bästa boupplevelsen och bidra till en hållbar stad att vara stolt över? Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval, vi behöver dock ha den senast den 20 juni. Frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tf Distriktschef Nord & Öst, Christian Andersson; 0520-52 26 82 eller facklig representant, Tommy Erlandsson, Unionen; 0520-877 41. Om Eidar AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag förvaltar drygt 6 400 hyresrätter i Trollhättans kommun och erbjuder ett hem till drygt 11 000 hyresgäster. Våra lägenheter är fördelade runt om i Trollhättans tätort och i de mindre samhällena Sjuntorp, Upphärad, Åsaka och Velanda. Vi har allt från studentettor vid högskolan till treor mitt i stan och barnvänliga radhusfyror nära naturen. Vi förvaltar, hyr ut och bygger attraktiva bostäder och lokaler för livets olika skeden samt tar ett aktivt och långsiktigt samhällsansvar. På så sätt medverkar vi till att utveckla ett tryggt och hållbart Trollhättan där människor trivs, vill bo och leva. Vår vision är att vi ska vara hyresvärden med den bästa boupplevelsen och bidra till en hållbar stad att vara stolt över. Vårt mål är att vi år 2030 ska ha utökat vårt bestånd på ett nytänkande och klimatsmart sätt så att vi då kan erbjuda hela 7 000 hyresrätter i Trollhättans kommun, det är vårt sätt att bidra till hela Trollhättans utveckling – och vi är på god väg. På AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag arbetar över 130 engagerade och kunniga medarbetare i ett flertal olika roller, allt från fastighetsvärdar till uthyrare, ekonomer och underhållskoordinatorer. Hos oss kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, trygghet och gemenskap. På samma sätt som vi värnar om att våra hyresgäster ska trivas i sina hem, värnar vi också om att våra medarbetare ska trivas hos oss och känna sig hemma i vårt team. Eidar är en arbetsplats som genomsyras av en god gemenskap, handlingskraft och omtanke.
Arbetsgivare
AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.