På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Arbetsledare
Spela filmen

Arbetsledare

Arbetsledare är en person med arbetsledande befattning, ofta utsedd med formell makt att leda och fördela arbete i företaget eller organisationen.

Exempel på vilka arbetstitlar en arbetsledare kan ha är bla platschef, receptionschef, kökschef, avdelningschef, anläggningsansvarig, svetsansvarig m.fl.

Utbildning

Arbetsledare kan ha mycket varierande utbildningsbakgrund, men de flesta har någon form av eftergymnasial utbildning. Lämpliga utbildningar finns ofta inom Yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

Att vara arbetsledare är ett mycket ansvarsfullt arbete, man måste kunna ofta med kort varsel ta viktiga beslut, hantera konflikter och också ha förståelse för hur olika medarbetare reagerar och förhåller sig till omgivningen.

Visste du att...?

... sju av 10 svenska chefer tros ha sömnproblem som påverkar deras livskvalité och bland annat också deras "chefskap". Det är ett känt faktum att sömnbrist på 1,5 timme per natt försämrar hjärnans förmåga att vara "pigg" och därför också kunna fatta bra beslut - med upp till 30%.

Länktips

  • svt.se - "Tre koppar kaffe - mer nytta än skada"
  • yhguiden.se - "Vill du ha bästa chansen att få jobb?"
  • 1177.se - allmän info om Företagshälsovård
  • vision.se - tips till chefer och medarbetare inför utvecklingssamtal
Visa mer
Visa mindre

53 Lediga jobb

Vi söker arbetsledande funktion inom väg & anläggning

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Om oss Träffsäker rekrytering och bemanning, det är vad det vi på Clockwork brinner för. Vi är experter på sex olika verksamhetsområden: rekrytering, stöd & matchning och bemanning av tjänstemän, industriarbetare, skolpersonal och ingenjörer. Vår styrka är att vi är lokala och flexibla. Vi åker inte hem för att byta om till finkostym när våra kunder vill träffa oss, vi kommer som vi är. För vi vet att bra affärer bygger på goda relationer, då är det viktiga att vi faktiskt ses. Inte när, var eller hur vi gör det. Vi har kontor på flera platser i landet – från Uppsala i söder till Piteå i norr. Att vi finns där våra kunder verkar innebär att vi har fingertoppskänsla för hur arbetsmarknaden ser ut på just där. För marknaden ser inte lika ut på alla platser i landet, och kommer heller aldrig att göra. Vår starka lokala förankring, i kombination med att vi har över 120 000 kontakter i vår kandidatbank, skapar unika förutsättningar för att snabbt hitta personal när du behöver den som mest. Dina arbetsuppgifter För en av våra kunders räkning söker vi nu en arbetsledande funktion inom väg & anläggning. Du kommer i den här rollen att delta i verksamhetens planeringsmöten, stötta verksamheten & arbetsledningen i system och processer, ha mycket kundkontakter, stötta verksamheten inom produktionsrelaterade områden, se till så att verksamheten jobbar enligt fastställda rutiner och även support av verksamhetens månatliga rapportering. Produktionsstöd i verksamhetens olika faser tex: Förfrågningsarbete (anbudsprocessen, dokumentation, kreditkontroll) Utförande (ordermottagning, arbetsordrar, resursplanering, dokumentation, kundregister, kvalitetsrapportering) Efterarbete (fakturering, leverantörsfakturor, kostnadsfördelning, kundfordringar, kreditkontroll, uppföljning) Tjänsten är stationerad i Sundsvalls regionen. Din profil Vi ser gärna dig med erfarenhet som platschef, arbetsledare eller liknande. Flerårig praktisk erfarenhet inom markarbeten, väg- och anläggning är också önskvärt. Meriterande om du har arbetat med stora projekt tidigare. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en affärsmässig lagspelare som drivs av att skapa goda resultat. Du är kommunikativ och har en ambition att utvecklas inom produktion. B-körkort är ett krav för tjänsten. Ansökan Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se och frågor om tjänsten hänvisas per mail till rekryteringskonsult Olof Westling på [email protected] I den här processen jobbar vi löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Distributionsnät Drift Fjärrvärme söker Byggledare

Arbetsgivare / Ort: Mälarenergi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Beskrivning arbetsplatsen Avdelningen Distributionsnät ansvarar för drift och underhåll av koncernens fjärrvärme-, fjärrkyla och VA-nät samt tillhörande projektverksamhet och dokumentation. Vi är fem enheter inom avdelningen. Enheten Drift Fjärrvärme ansvarar för drift och avhjälpande underhåll av distributionsnäten fjärrvärme och fjärrkyla inom områdena Västerås, Skultuna, Surahammar samt Hallstahammar. Du kommer att ingå i ett team med 10 kollegor varav 3 byggledare. Dina arbetsuppgifter Som byggledare inom drift och underhåll kommer du främst arbeta ute i fält med avhjälpande underhåll (reparationer) på fjärrvärmenätet och mindre ombyggnationer och projekt. Din roll är att driva, samordna och säkerställa att åtgärderna för avhjälpande underhåll uppfyller ställda tekniska och ekonomiska krav. Viktiga delar i arbetet är att planera, säkerställa dokumentation, genomföra byggmöten, kontrollera material, initiera inköp, faktura granskning och tekniskt utförande etc. Du är beställare och samordnar entreprenörer, ansvarar för tidplan och har ett övergripande tekniskt och ekonomiskt ansvar för genomförandet. Som beställare är du också Mälarenergis ansikte utåt gällande kontakten med våra kunder i anslutning till dina jobb. Då vi är en driftavdelning förväntas du ställa upp och hjälpa övrig verksamhet när behov uppstår. Beredskap kan komma att förekomma. Din profil Du som söker tjänsten ska ha minst gymnasiekompetens inom bygg och anläggning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från anläggningsarbete alternativt byggnation av fjärrvärmeledningar. Har du kunskaper inom entreprenadjuridik och Anläggnings-AMA är det meriterande. Du behöver även ha datavana och grundläggande kunskaper inom office-paketet. För att lyckas i rollen ser vi att du som person är strukturerad och drivande samt att du har en bra samarbetsförmåga. Du trivs att arbeta med andra människor och har en god förmåga att kommunicera. Att fatta och ta snabba beslut är något du är bekväm med Du identifierar dig med våra värderingar Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss.  Övrigt Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska och kan erbjuda språkkurs till kandidater som i övrigt uppfyller kraven och är aktuell för tjänsten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Läs mer: Jobba hos Mälarenergi AB  Vill du veta var vi finns? Se arbetsplatsen på karta här. Om Mälarenergi AB Vill du göra skillnad där du är? På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar. Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

2 Arbetsledare DAB Älvsborgsbron

Arbetsgivare / Ort: Sjötun Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Två Arbetsledare till DAB, projekt Älvsborgsbron i Göteborg Om tjänsten DAB renoverar älvsborgsbron mellan april och augusti och söker två arbetsledare för helgarbete, två-skift, fredag-söndag. Vem är du? Du är en erfaren arbetsledare inom anläggning. Vi söker dig som trivs med att leda och entusiasmera dina medarbetare samt verka för en god arbetsmiljö. Du är en entreprenör som tycker om att arbeta kund- och resultatinriktat för att skapa lönsamma affärer. Du inger förtroende och är bra på att samarbeta och kommunicera. Vi kommunicerar både på svenska och engelska. Om företaget DAB Group AB startade 1986 som entreprenör inom tätskiktsarbeten på̊ broar och parkeringsanläggningar i Göteborg med omnejd. Genom samarbeten, förvärv och nyetableringar har vi vuxit till att bli ett av Skandinaviens ledande företag inom tätskikt, gjutasfalt och betongrenovering. Vi har verksamhet i Sverige, Danmark och Norge, med huvudkontor i Göteborg och regionkontor i Stockholm, Arbrå, Helsingborg, Oslo och Roskilde. DAB:s arbete präglas av innovation, trovärdighet och etik. Våra uppdragsgivare finns inom fastighet, infrastruktur, industri och energi. Som innovativ och pålitlig partner arbetar vi ständigt med att utveckla material, arbetsmetoder och system inom betong, gjutasfalt och tätskikt. Det förhållningssättet tar vi med oss in i varje projekt, oavsett om du bygger ett parkeringsdäck för tusentals bilar eller ska lägga ett tåligt och halkfritt stallgolv. Läs mer på www.dabgroup.se I den här rekryteringen har DAB valt att samarbeta med Electus rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Tom Sjötun, 0739-800044. [email protected]
Arbetsgivare
Sjötun Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare till e-handelslager hos Dagab Inköp & Logistik

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dagab Inköp & Logistik. Om företaget: Dagab Inköp & Logistik skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom b.la. Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken såsom Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för Dagab. Välkommen du med! Arbetsuppgifter: Hos Dagabs e-handelslager i Årsta hanteras och plockas idag alla beställningar från mat.se, Willys och Hemköps e-handel. Lagret i Årsta bygger i dagsläget ut sina ytor till det dubbla och dem kommer att hantera all e-handel i Stockholm fram tills att deras högautomatiserade lager i Bålsta slår upp dörrarna under 2023. Rollen gäller kvällsskiftet, vilket generellt sett hanterar alla inleveranser. Som arbetsledare har du ett övergripande ansvar för både egen och inhyrd personal. Du har en viktig roll i att bygga laganda och skapa ihållande resultat över tid genom att coacha, utveckla och leda – men även arbeta för att gruppen ska trivas och mår bra. Du drivs av att ständigt förbättra verksamheten och arbetar kontinuerligt med att utvärdera och effektivisera Dagabs arbetsmetoder. Du leder, fördelar och planerar arbetet för din egen grupp och ser tillsammans med övriga arbetsledare till att den dagliga driften levererar enligt uppsatta mål. Du agerar förebyggande och direkt för att minimera produktionsstörningar – och de lösningar du tar fram är långsiktiga och säkerställer att avvikelsen inte inträffar igen. Du ansvarar för dina medarbetares resultat och skapar förutsättningar för dem att nå målen. Genom kontinuerlig uppföljning av KPI:er och tydlig kommunikation av utfall och målsättning säkerställer du samtligas delaktighet i att uppnå målen. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst 5 års erfarenhet som gruppchef eller arbetsledare i ett operativt arbete, gärna inom lager eller logistik • Goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Meriterande med eftergymnasial utbildning logistik eller Supply Chain Management För att lyckas i rollen är du en driven och framåt som person och för rätt person finns alla förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. För att trivas i rollen är du en prestigelös person som tycker det är givande att arbeta både övergripande och operativt för att följa upp arbetet. Vidare har du ett högt engagemang och ansvarstagande då du ser till att saker blir slutförda och tycker om att samarbeta med andra. Du har goda ledaregenskaper med fokus på långvariga relationer som du genomför på ett strukturerat sätt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Årsta, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Arbetstider: Kl. 15.00-24.00 Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: e-handel, dagligaruhandeln, DVH, FMCG, arbetsledare, gruppchef, lager, logistik, dagab, axfood, årsta, söderort, stockholm
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Area Manager - Logistik

Arbetsgivare / Ort: Captica AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Är du en driven, ansvarstagande och serviceinriktad person som har förmåga och erfarenhet av att leda och fördela arbete och som vill vara med på vår kunds resa mot framtidens detaljhandel? Vår kund erbjuder dig möjligheten att bli en del i ett glatt och engagerat team. Du ges möjlighet att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och utvecklande företag i en snabbrörlig bransch. Hos vår kund finns det stora möjligheter att påverka, både i rollen som Area Manager i vår lagerverksamhet på kvällstid samt i logistikfödet i stort. OM TJÄNSTEN Tillsammans med andra Area Managers ansvarar du för en av avdelningarna i produktionen och arbetar med den dagliga driften samt planering på veckobasis. Som Area Manager är din främsta uppgift att leda teamleaders och deras team i det dagliga arbetet samt att coacha, utveckla personalen och se till att företagets kvalitets- och produktionsmål uppfylls. Tjänsten innebär att du omväxlande arbetar i produktionen och administrativt. Kortfattade innebär tjänsten: - Leda teamleaders och våra medarbetare och fördela arbetsuppgifter. - Ta ansvar för på det dagliga flödet och lagring. - Skapa en övergripande och kontrollerad struktur av det dagliga arbetet. - Hantera problemlösning ad-hoc och proaktivt. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet av logistik med mycket goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du bör också vara mål-och resultatinriktad, ha gott ordningssinne samt gilla att hålla ett högt tempo. Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga att hantera stress, förmåga att kunna snabba beslut och prioritera, även under tidspress. Som person är du ansvarsfull, noggrann och sprider härlig energi omkring dig och har förmodligen nära till skratt, men har samtidigt en hög integritet i din yrkesroll. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt. Du som söker har följande kvalifikationer: - Gymnasiekompetens, samt meriterande med någon gymnasial påbyggnad. - Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel. - Tidigare erfarenhet som ledare meriterande inom lager/ logisk. - Ett par års erfarenhet av liknande uppgifter. - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt andra språk är meriterande Du erbjuds en anställning direkt hos vår kund med start omgående. Omfattningen är heltid och du kommer att jobba kväll(15-24). Helgarbete kan förekomma enligt schema vid vissa avdelningar. Du är placerad i Brunna, Kungsängen. Urval sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att maila på [email protected]
Arbetsgivare
Captica AB
Hemsida: http://www.captica.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare DAB Älvsborgsbron - Betong

Arbetsgivare / Ort: Sjötun Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Arbetsledare till DAB, projekt Älvsborgsbron i Göteborg Om tjänsten DAB renoverar älvsborgsbron mellan april och augusti och söker en arbetsledare för nattskiftet måndag-torsdag 22. 00-06.00. Vem är du? Du är en erfaren arbetsledare inom anläggning och har Betong 1-utbildning. Vi söker dig som trivs med att leda och entusiasmera dina medarbetare samt verka för en god arbetsmiljö. Du är en entreprenör som tycker om att arbeta kund- och resultatinriktat för att skapa lönsamma affärer. Du inger förtroende och är bra på att samarbeta och kommunicera. Vi kommunicerar både på svenska och engelska. Om företaget DAB Group AB startade 1986 som entreprenör inom tätskiktsarbeten på̊ broar och parkeringsanläggningar i Göteborg med omnejd. Genom samarbeten, förvärv och nyetableringar har vi vuxit till att bli ett av Skandinaviens ledande företag inom tätskikt, gjutasfalt och betongrenovering. Vi har verksamhet i Sverige, Danmark och Norge, med huvudkontor i Göteborg och regionkontor i Stockholm, Arbrå, Helsingborg, Oslo och Roskilde. DAB:s arbete präglas av innovation, trovärdighet och etik. Våra uppdragsgivare finns inom fastighet, infrastruktur, industri och energi. Som innovativ och pålitlig partner arbetar vi ständigt med att utveckla material, arbetsmetoder och system inom betong, gjutasfalt och tätskikt. Det förhållningssättet tar vi med oss in i varje projekt, oavsett om du bygger ett parkeringsdäck för tusentals bilar eller ska lägga ett tåligt och halkfritt stallgolv. Läs mer på www.dabgroup.se I den här rekryteringen har DAB valt att samarbeta med Electus rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Tom Sjötun, 0739-800044. [email protected]
Arbetsgivare
Sjötun Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lageransvarig / Arbetsledare till Areco Direct i Bandhagen

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: en här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Areco Direct. Om företaget: Areco koncernen bygger nu upp en egen distribution i Sverige genom grossistverksamheten Areco Direct. Areco Direct har på ett par år gått från två till tio filialer i Sverige, i Stockholm finns dem idag i Bandhagen och i mars 2021 öppnar ytterligare en filial i Spånga. Areco Direct erbjuder ett brett och komplett produktsortiment inom affärsområdena Byggplåt, Ventilation och Handelsstål & Armering. Deras målsättning är att ständigt utveckla sortimentet så att det följer kundernas efterfrågan. Verksamheten riktar sig främst till plåtslagerier, ventilationsföretag, verkstad- och industri samt lantbruk. Arbetsuppgifter: Som lageransvarig på Areco Directs filial i Bandhagen har du ett övergripande ansvar för lagret samt ett arbetsledaransvar för de övriga lagermedarbetarna. Främst arbetar du med in- och utgående samt förpackning av kundorder. Du planerar och organiserar lagret för att säkerställa ett optimalt och effektivt nyttjande av lagerytan med förbättringsprocesser i fokus. Vidare ansvarar du även för det administrativa gällande registrering och kontroll av inleveranser och inköpsfakturor. Som lageransvarig har du även kundkontakt och svarar på eventuella frågor som kan dyka upp när kunder är på plats. I denna roll rapporterar du till platschef. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Tidigare erfarenhet av logistik och lagerarbete inom grossistverksamhet, meriterande med erfarenhet från liknande bransch/industri • Meriterande med tidigare erfarenhet av ledarroll • Truckkort A & B • Körkort B • Mycket god kommunikationsförmåga i svenska, i tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du har ett naturligt sätt att vara serviceinriktad och engagerad. Du har en god förmåga att hålla struktur och kan ta med ditt kvalitetsmässiga sätt att planera och organisera in till Areco Directs lagerenhet i Bandhagen. Som lageransvarig är det av vikt och en nyckelegenskap att du inger ett förtroende hos både interna kolleger som externa kunder och leverantörer. Du bidrar till framgång och arbetar för en god stämning i gruppen. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du är självgående i dina rutiner. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm, Bandhagen Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord:lageransvarig, arbetsledare, lager, lagermedarbetare, logistikmedarbetare, logistikansvarig, gruppledare, teamledare, Areco Direct
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare bygg

Arbetsgivare / Ort: Hamiltone AB / Markaryd
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arbetsledare
  • husbyggnad

Om jobbet

Vill du göra skillnad?

Hamiltone är ett expansivt företag som verkar inom bygg och fastigheter. Vi har byggt företaget från grunden och under de sex år som vi varit verksamma. Vi har många intressanta projekt och uppdrag både inom entreprenad och byggservice. Det som begränsar oss på ett antal områden är duktig personal.

Som arbetsledare hos oss kommer du att få en mycket bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar. Du kommer få möjligheten att påverka och fatta beslut i olika projekt, främst inom 70km från Örkelljunga och Markaryd där våra projekt finns i dagsläget.


I dag är vi en ganska liten men mycket driven organisation som levererar ett bra momentum men vi kan göra ännu mer och ännu bättre med fler engagerade medarbetare.

Vi behöver dig som älskar göra skillnad, vara en lagspelare och som vill vara till glädje för kollegor, kunder och samarbetspartners.


Du har chansen att vara delaktig i en process som tar vårt företag från bra och mindre till att bli bättre och större. Du ska vara lojal, pålitlig, energisk och ärlig. Du ska tycka det är roligt med arbetsledning, kalkyler, inköp och samordning.


Andra viktiga personliga egenskaper för att lyckas i den här tjänsten är struktur, planering samt en god förståelse för service. Vidare är det även nödvändigt med god kännedom om husbyggnad för att kunna se helheten i ett projekt. Detta för att på bästa möjliga sätt kunna hjälpa platschef och yrkesarbetare att driva det framåt från början till slut. Du är duktig på att kommunicera, vågar ta egna initiativ, samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.


Du behöver ha god vana av liknande tjänst och erfarenhet och kunskap kommer värderas.


Våga förändring!

Arbetsgivare
Hamiltone AB
Misterhult 362
28536 Markaryd
Hemsida: http://www.hamiltone.se
Ansökan
Ansök senast 13 March (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arbetsledare / ledande montör

Arbetsgivare / Ort: Pept Oy AB Filial / Skelleftehamn
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsledare/Ledande montör

PEPT Oy Ab är ett familjeföretag som verkat i snart 30 år. Vi är ett av Nordens största företag som erbjuder lösningar för såväl isolering som byggställningar. Till kunderna levererar vi kompletta ställningslösningar inklusive montering och nedmontering, säkerhetsbelysning, underhåll, isolering och plåtarbeten. Vi har genom åren haft långvarigt samarbete med otaliga företag inom industrin, gruvbranschen och husteknik. Företagets styrka ligger i yrkesskickligheten och en tjänstvillig personal, leveranssäkerhet, uppföljningssystem och arbetssäkerhet. PEPT Oy Ab Filial är en filial av moderbolaget PEPT Oy Ab och har huvudkontor i Skelleftehamn, samt platskontor i Piteå och Umeå. Vi är per dags datum verksamma i Skellefteå, Piteå, Umeå, Luleå och Finland.

I takt med att PEPT expanderar söker vi nu en driven arbetsledare/ledande montör på heltid till vår avdelning i Skellefteå, med periodvis jobb på annan ort i främst Norrland.

Som arbetsledare på PEPT jobbar du i nära samarbete med platschef, arbetslaget, kunder och leverantörer och är ansvarig för att leda och styra arbetet inom det aktuella verksamhetsområdet/-processen. Arbetsledaren har ansvar för projektens arbetsmiljö, kvalitet, logistik, ekonomi, rapportering och säkerhet. Du har därmed som arbetsledare på PEPT hand om ansvarsfördelningen, förebyggande planering, mellan- och slutbesiktningar, kostnadsuppföljning och ständig utveckling enligt gällande kvalitetsstandarder. I din roll direktrapporterar du till projektchefen.

Du som söker ska ha gymnasieutbildning/eftergymnasial utbildning inom bygg, anläggning och/eller projektledning, erfarenhet som arbetsledare inom byggbranschen och ställningsbyggande är ett stort plus. Du bör ha god kunskap om säkerhetsbestämmelser på byggarbetsplatser generellt och för ställningsbyggande speciellt. Du pratar flytande svenska och god engelska, innehar körkort B samt har god datorvana.

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper, och önskar att du som person är lösningsorienterad och självgående, utåtriktad och positiv samt affärs- och resultatinriktad. Du har förmågan att leda ett välfungerande arbetslag med egen personal och underleverantörer. Du är noggrann och strukturerad, och har förmågan att planera projektet från början till slut med budget och tidsplaner i fokus. Vi önskar att du med hjälp av referenser kan uppvisa hög arbetsmoral, god tidshållning och närvaro på dina tidigare arbetsplatser.

Tjänsten innebär en del resande, främst i norra Sverige. Övertidsarbete kan förekomma.

Hos oss på PEPT får du möjligheter att utvecklas i ett expanderande företag som satsar på kontinuerlig utveckling, hög kvalitet och service. Du får möjligheten att arbeta under stort eget ansvar i en omväxlande miljö, och jobba för fortsatt gott samarbete med våra kunder.

Intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV och personliga brev redan idag till [email protected]

Tillträdesdag enligt överenskommelse.

Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras på samtliga kandidater som kallas till intervju.

För eventuella frågor om tjänsten, kontakta projektchef Jonas Antonsson på 073 867 17 89.

Arbetsgivare
Pept Oy AB Filial
Borggatan 39
93233 Skelleftehamn
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Koordinator med erfarenhet av ledarskap – sommar 2021

Arbetsgivare / Ort: Passalen / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du utveckla ditt ledarskap på en kreativ och växande plats mitt i Göteborg? Vill du ha ett socialt och stimulerande arbete där du möter olika människor och jobbar för ett mer inkluderande samhälle? Då kan du vara en av de unga medarbetare vi söker till Jubileumsparken!

Om Jubileumsparken

Jubileumsparken ligger i Frihamnen i Göteborg. Här kan du bland annat annat besöka Allmänna badet, prova på segling, rullskridskor, cykling och skateboard eller delta i simträning. Just nu pågår byggnationen mot en större och grönare park med fler pooler, och vi söker dig som vill vara med och driva aktiviteter och träna på ledarskap under tiden då den permanenta parken växer fram.

Om arbetsplatsen

Jubileumsparken drivs av föreningen Passalen genom ett IOP (idéburet offentligt partnerskap), mellan Passalen och Göteborgs stad. Passalen är en ideell allmännyttig förening som verkar för alla människors rätt till ett aktivt och meningsfullt liv. Som driftpartner i Jubileumsparken ansvarar Passalen för den dagliga driften av anläggningen och låter sin värdegrund genomsyra all verksamhet i parken. Tillsammans tar vi oss an utmaningen att göra Jubileumsparken till en öppen och inkluderande mötesplats där alla ska känna sig välkomna.

Om tjänsten som koordinator

Som koordinator får du möjlighet att utveckla ditt ledarskap, planera och genomföra aktiviteter samt lära dig mer om drift av bad och park.

Sommaren 2021 kommer Passalen genomföra aktiviteter i Jubileumsparken anpassade till rådande situation – bland annat bad, segling, simträning, rullskridskor och skateboard.

För att driva aktiviteterna finns ett antal koordinatorer, badvärdar och parkvärdar. I rollen som koordinator kommer du arbeta på hela parkens område och vara ansvarig för att arbetsleda badvärdar och parkvärdar samt för att kvalitetssäkra aktiviteterna. Du har ett nära samarbete med projektledningsteamet och deltar kontinuerligt på möten om driften av parken.

När projektledningsteamet inte är på plats har du det yttersta ansvaret för såväl anläggning som personal. Det är viktigt att du som koordinator har förmåga att se parken ur ett helhetsperspektiv samt att du är uppmärksam för och kan tillgodose behov från både besökare och personal. Som koordinator kommer du få genomgå en introducerande utbildning – vilken kommer innehålla bland annat ledarskap, praktisk drift av parken, livräddning, hjärt- och lungräddning samt normkritiskt värdegrundsarbete.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbetsleda parkvärdar och badvärdar och fördela arbetsuppgifter såsom att bevaka poolen, välkomna besökare och hålla rent i parken

- Delta vid möten med projektledning och övriga koordinatorer om driften av parken

- Planera och genomföra olika aktiviteter i alla väder

- Administrativa uppgifter

Om dig

Vi tror att du som koordinator är ansvarstagande, har en stark förmåga att inspirera och leda andra personer och vill bidra till att utveckla parken och göra den till en öppen och inkluderande plats.

Du gillar att arbeta utomhus i alla väder, tycker om att möta nya människor och tar gärna egna initiativ.

Krav för tjänsten är pågående eller avslutad utbildning inom pedagogik eller liknande, erfarenhet av ledarskap för barn och unga samt att du kan köra motorbåt.

Mycket meriterande är utbildning i livräddning och tidigare erfarenhet av badanläggning. Vi lägger stor värdering i personlighet, och anser viktigt att du har ett personligt driv att vilja utveckla Jubileumsparken och vara en inspirerande ledare.

Krav för tjänsten:

Avslutad eller pågående utbildning inom pedagogik eller liknande

Erfarenhet av ledarskap för barn och unga

Erfarenhet av att köra motorbåt

Meriterande för tjänsten:

Utbildning i livräddning

Erfarenhet av arbete vid badanläggning

Du ansöker genom att fylla i formuläret på vår hemsida som du skickas till när du klickar på "ANSÖK HÄR". Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Passalen
Frihamnen 6
41755 GÖTEBORG
Hemsida: https://passalen.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.