På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Samordnare
Spela filmen

Samordnare

Utbildning

Det brukar krävas någon form av utbildning inom ekonomi/administration eller samhällsvetenskap - lägst på gymnasial nivå, men även utbildning på eftergymnasial nivå, t.ex på högskola/universitet eller på en yrkeshögskola, kan ställas som ett krav för att kunna få anställning som samordnare.

Övrigt

"Tappa" personal kostar företaget/organisationen både tid och pengar. I snitt 542.700 kr/anställd och år. Det tar ca 1,5 år för en ny medarbetare att nå sin fulla kapacitet.
Källa: vision.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

3 Lediga jobb

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Drakstadens Omsorg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 maj (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Undersköterska
  • hemtjänst och äldreboende

Färdigheter
Meriterande
  • Social dokumentation
  • Hälso- och sjukvård
  • områdeskunskap
  • Äldreomsorg

Om jobbet

Drakstadens Omsorg är ett familjeföretag som funnits sedan 2012. Vi är cirka 120 medarbetare fördelade på fyra kontor i två kommuner. Tillsammans arbetar vi för att ge våra kunder välplanerad och trygg vård-, omsorg- och service.

Vår värdegrund KRAM (Kvalitet-Resultat-Ansvar-Medmänsklighet) genomsyrar vårt arbete. För att trivas hos oss delar du våra värderingar, är serviceinriktad, flexibel inför kundens önskemål och vill ha en aktiv roll i utvecklingen av hemtjänsten.

Du är serviceinriktad, flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, ett logistiskt tänk och en god datavana. Du kan arbeta självständigt, vara kommunikativ, pedagogisk och arbeta strukturerat. Det är viktigt att du har intresse av att arbeta med verksamhetens olika datasystem. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du tycker arbetet är roligt och vill kunna förändra och förbättra arbetet inom hemtjänsten. Du trivs också i det kundnära arbetet.

Tidigare erfarenhet av planering och arbete i hemtjänst är meriterande.

Det är meriterande med erfarenhet av verksamhetssystem för dokumentation och planering inom vård och omsorg.

Utbildning inom vård, omsorg och goda kunskaper om Socialtjänstlagen är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I uppdraget som samordnare har du fokus på våra kunder. Det innebär att du utgår från varje individ och arbetar för att kunden ska känna trygghet, självbestämmande, integritet och få ett välplanerat stöd från oss. I planeringen strävar vi efter att uppnå hög kontinuitet och att schemalagd tid ska vara till värde för kunderna. I arbetsuppgifterna ingår att stämma av planeringen mot uppsatta mål. Du ansvarar för processen för planering i vårt schemaprogram, Carefox. I arbetsuppgifterna ingår också att bemanna korttidsfrånvaro och dokumentera samt hantera beställningar i verksamhetssystemet Procapita. Du har en god samverkan med våra kunder, närstående, hemsjukvården, biståndshandläggare med flera. Du är serviceinriktad och lösningsfokuserad i alla kontakter vi har med kunder och samverkanspartners. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsuppgifter inom hemtjänst såsom vård- och omsorgsarbete, dokumentation och service. Tjänsten består av 50 % administration och 50 % kundnära arbete. Arbetsplats är i Bergsjö eller Gnarp.

Båda tjänsterna är vikariat med chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, vi ser gärna ett tidigt tillträde för en trygg introduktion innan semesterperioden. Rekrytering kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen med din ansökan idag!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Drakstadens Omsorg AB
Hemsida: http://drakstadensomsorg.se
Ansökan
Ansök senast 23 maj (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Uddevalla kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 maj (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Städare/Lokalvårdare

Om jobbet
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare. Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet! Genom att arbeta professionellt vårdar vi kommunens lokaler och bidrar till hållbarhet. Lokalvården är viktig för alla som vistas i lokalerna då det påverkar trivsel och hälsa. Vi arbetar ergonomiskt med moderna redskap och metoder för en bra arbetsmiljö som främjar god hälsa för vår personal. Som samordnare i Uddevalla kommun bidrar du till att utveckla verksamheten. Det kan handla om att hitta lösningar i vardagen, dela med sig av erfarenheter och att vara aktiv på möten och vid utbildningstillfällen. I rollen som samordnare arbetar du nära enhetschefen. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att samordna personalresurser, kvalitetssäkra verksamheten och att introducera och handleda personal. I arbetsuppgifterna ingår även lokalvårdsarbete. För arbetsuppgifterna krävs flerårig erfarenhet av lokalvårdsarbete. Har du erfarenhet som  samordnare och har handledarutbildning är det meriterande. Du har Pryl-utbildning eller motsvarande. De administrativa delarna i uppdraget ställer krav på god datorvana. För uppdraget krävs även körkort och tillgång till bil.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som tar ansvar samt strukturerar och organiserar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du ser saker som behöver göras, är hjälpsam, tar egna initiativ och uppnår resultat. Du kan snabbt ställa om och anpassa dig till ändrade omständigheter om situationen kräver det. Uppdraget innebär att du har lätt för att skapa relationer och samarbeta väl med flera olika kollegor.   Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Uddevalla kommun
Ansökan
Ansök senast 30 maj (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Linköpings Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 juni (18 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare av en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Institutionen för fysik, kemi och biologi (IFM) bedriver såväl grundutbildning som forskning och forskarutbildning. Forskning är den dominerande verksamheten och den sker ofta i samverkan med företag och internationella partners. Vi är en av universitetets äldsta, mest välkända och största institutioner och omfattar fem samverkande vetenskapliga områden: biologi, kemi, materialfysik, tillämpad fysik samt teori och modellering. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ifm Vi söker nu en samordnare till avdelningen för verksamhetsstöd. Dina framtida arbetsuppgifter Som samordnare på IFM kommer du att ha en omväxlande roll där du både får arbeta med administrativt stöd och service till några av våra forskningsavdelningar samt ansvara för mottagandet av internationella medarbetare och gäster.   IFM är en forskningsintensiv institution där en stor del av våra medarbetare och besökare kommer från andra länder. För att säkerställa övergången till den svenska kontexten finns på institutionen ett särskilt utsett team som arbetar med mottagande och stöd till internationellt rekryterade medarbetare samt internationella gästforskare och besökare. Teamet kallas Visit. Som samordnare kommer du att bli en del av Visit, där du tillsammans med ytterligare en kollega stöttar internationella medarbetare och gäster.   Det stöd som ges är av såväl informativ som praktisk karaktär och handlar om allt från migrationsfrågor, att hitta bostad och skaffa svenskt personnummer till frågor om försäkringar och svensk arbetsplatskultur. I uppdraget ingår bland annat att bistå med hjälp och stöd vid myndighetskontakter, uppehållstillstånd, folkbokföring, skatt och socialförsäkring men också information och stöd kring bank, telefon, sjukvård och i förekommande fall även skola och barnomsorg. Engelska är det språk som används vid konversation och korrespondens. Visit hanterar mottagandet av cirka 100 personer årligen och arbetet sker i samarbete med institutionens HR-partners.   Det administrativa stödet till våra forskningsavdelningar innefattar allmän administration, däribland resebokningar, posthantering och förberedelser i samband med disputationer. Tyngdpunkten ligger dock på ekonomiadministration där du ansvarar för fakturahantering, omföringar, ekonomisk redovisning till finansiärer och ekonomiuppföljning.   På avdelningen för verksamhetsstöd jobbar vi kontinuerligt med utvecklingsarbete av våra processer och arbetsmetoder och du kommer på olika sätt bli engagerad i detta arbete. Som medarbetare inom avdelningen förväntas du också delta i institutionsövergripande projekt eller uppdrag samt att vid behov kunna gå in och arbeta med andra administrativa uppgifter än de du normalt utför. Din framtida arbetsplats IFM består av 16 avdelningar där du kommer att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd, med den administrativa chefen som närmsta chef. Avdelningen för verksamhetsstöd består av 31 medarbetare med uppgift att ge stöd till kärnverksamheten. Du kommer att jobba i ett administrativt team tillsammans med två andra kollegor men kan också komma att ingå i andra operativa team inom avdelningen. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har examen från treårigt gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning, och några års erfarenhet av kvalificerat och självständigt administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av att ha jobbat med ekonomiadministration som fakturahantering, ekonomisk rapportering och ekonomiuppföljning. Har du tidigare arbetat med mottagande av internationella medarbetare är det meriterande.   Då arbetet till stor del sker i våra administrativa system är god datorvana och systemförståelse ett krav för anställningen. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketets standardprogram Word, Excel och Powerpoint. Du bör ha goda erfarenheter av att jobba i ekonomiadministrativa system. Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance är meriterande. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.   Som person tar du ansvar för dina uppgifter, är kvalitetsmedveten och kan på egen hand planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är bra att på att samarbeta med andra och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. För att lyckas i rollen ser vi att du också har god servicekänsla, ett prestigelöst förhållningssätt och förmågan att kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du har lätt för att ta till dig ny information och trivs i ett arbete med omväxlande uppgifter. Du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska. Ovanstående personliga egenskaper är av mycket stor vikt vid tillsättningen.  Anställningens omfattning 100%, vikariat t o m 2023-02-28. Tillträde Snarast. Lön och förmåner Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2 juni 2021. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetsgivare
Linköpings Universitet
Hemsida: https://www.liu.se/
Ansökan
Ansök senast 2 juni (18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.