På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Eventarrangör

Eventarrangör

En eventarrangör är den som är ansvarig för planering av ett event. Det är eventarrangören som bestämmer hur allt kring eventet ska gå till. Yrket som eventarrangör går att jämföra med yrket projektledare eftersom du är den som ser till att allt fungerar vid ett arrangemang, från minsta detalj till helheten. 

Event handlar om mänskliga möten och upplevelser. De finns i olika branscher, allt från privata event som t ex ett bröllop, event inom offentlig sektor, inom privat sektor och till stora internationella event. Som eventarrangör är du den som skapar, planerar, genomför och utvärderar olika evenemang, t ex arrangerar festivaler och turnéer. 

Du behöver även kunskap om avtal/kontrakt och erfarenhet från de processer, metoder och modeller som används inom eventbranschen. Dessutom krävs praktisk erfarenhet av eventbranschen och kunskaper om hur eventindustrin fungerar.

Som eventarrangör har du många olika arbetsuppgifter som att hantera säkerhetsfrågor och produktions-, kommunikations- och presentationsteknik vid ett evenemang. Dessutom kan du även arbeta med att hitta sponsorer som vill vara med och stötta eventet och slutligen även ha kunskap om att teckna olika avtal med underleverantörer, hyra av lokal, artister etc.

Eventarrangörer arbetar ofta i projektform och det är svårt att få fastanställning. Det är många gånger kontakter och nätverk inom branschen som leder till jobbmöjligheter eller uppdrag.

Utbildning

Personer med väldigt olika bakgrund arbetar som eventarrangörer. Rekommenderad utbildning är någon form av eftergymnasial utbildning, t ex inom yrkeshögskolan.

Bra förberedande grundläggande utbildning finns inom gymnasieskolans flera olika program, t ex Samhällsvetenskapsprogrammet, Estetiska programmet, Ekonomiprogrammet eller Hotell- och turismprogrammet.

Personliga egenskaper

En eventarrangör behöver förstå vilken typ av event som en beställare vill ha. Du behöver också tänka på besökarnas / gästernas upplevelse och kanske även olika artisters behov. En eventarrangör behöver ha förmågan att kunna skapa ett event som uppfyller allas förväntning.

Det är mycket viktigt att utveckla en god förmåga att omvandla idéer till verklighet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

4 Lediga jobb

Underhållare

Arbetsgivare / Ort: Kampaay Nordics AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 May (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Kampaay är en digital plattform för fysiska och digitala eventprodukter som kopplar ihop beställare med leverantörer/produkter utan projektledning. Kampaay föddes i Italien och är nu en lovande startup i Europa finansierad av affärsänglar och privata fonder. Det första steget mot expansion utanför de italienska gränserna är att erövra Stockholm med Kampaay Nordics!
Arbetsgivare
Kampaay Nordics AB
Ansökan
Ansök senast 31 May (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Innovation Hub Leader – Range & Product Innovation

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 June (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
At Range & Product Development we are enabling outstanding customer value through world class capabilities in design, engineering, innovation and range and product management to strengthen ​​​​all parts ​of the IKEA democratic design process. The Innovation team aims to explore and innovate new solutions that strengthen the IKEA range and products, including new product segments and functionality while securing capacities to develop, validate and deploy new revolutionary innovation on the market. As an Innovation Hub Leader you will be leading and developing the digital & physical Hub/hubs for innovation development. The Hubs shall be a creative place for cross organizational an cross functional innovation, strengthening a common meeting point/space for innovation initiatives to solve future challenges in people’s lives at home. This collaboration will also expand to external companies and partners that we work with in order to Innovate together. Establish, sustain, and develop Innovation Hubs to deliver to IKEA strategic direction, goals and objectives Finding new digital solution to how we can collaborate and innovate together. Keeping up with trends and developments in the technical communication field  Define user-friendly and simple ways how we work with Innovation Hubs to support the capturing of ideas and learnings. Secure that the infrastructure brings back all the good ideas and learnings to the business. Evaluate the function of the Hubs and constantly seek new solutions to develop and improve, global, local, digital, and physical to support the innovation agenda. Coach other areas of the business in how to work with Innovation Hubs, enabling others to utilize its full potential Secure IKEA identity within all digital and physical Hubs, including culture and values Lead a world class experience for all collaborators within the Innovation Hubs Bridge the online to offline experience within IKEA Work close to the business, communicate and anchor the Innovation Hub to relevant stakeholders and forums throughout the organizations of IKEA and external partners We look forward to receiving your application in English latest May 16th. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. If you have any questions regarding the position, please contact Hiring Manager Annica Karlsson at +46 735258953. If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Jakob Bergström, +46 70-147 48 90
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 2 June (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Esport and Arena Manager

Arbetsgivare / Ort: Pophouse Entertainment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 July (2 månader 18 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Are you interested in creating an Esports venue in what will become the largest digital culture center in northern Europe? Excited about creating a thriving arena in the heart of Stockholm, filled with music concerts and events? We are now looking for a driven person with strong organizational and collaborative skills, who wants to join us on our journey. Is that you? About the role In this role your main responsibility the first year is to build and evolve an outstanding agenda for our Esports arena. You design, create and execute epic gaming events both at the arena as well as online. By creating a venue for Esport you are building a strong platform for partners and you will be the matchmaker for Space and the world of Esport. You will define long-term strategies and collaborations with Esports organizations, business partners, communities, brands and profiles from all around the world. Through social presence and marketing activities you drive engagement and establish Space in the Esports community. The goal is to create the national arena for Esports in northern Europe and you strive to develop groundbreaking concepts to take Esports to the next level. When we open the doors to Space your responsibilities will also include to add music concerts and events on the arena agenda. You will be the key player in filling the arena with epic events, build relationships with partners, and successfully coordinate all activities in the arena. You will be working closely with Program & Event manager in the group. Even though you aim for space, you also strive to create an intimate atmosphere in the arena and know that magic happens when people connect with each other. Working with inclusivity is a natural part of the job and you strive to create a community defined by diversity. Together with your arena squad you develop business opportunities, maximizing revenue, profitability, and growth targets in line with corporate strategies. You conceptualize and package ticketing and products for the arena. Requirements - Deep knowledge of the Esports industry - Understanding of the components of online and offline tournaments - Proven track record of driving complex projects with successful stakeholder management - Commercial understanding and deal execution experience - Relevant network within the Esport community and music industry - Understanding of broadcasting and streaming - Fluency in Swedish and English The role is a full-time employment starting with a probation period of six months. You will report to the Managing Director of Space. You can send your application in either Swedish or English. About Space Space is the world's first digital culture center of its kind. We have dedicated 7,500 square meters by Sergel’s Square, right in the heart of Stockholm city, opening the doors in 2021. Inside, you will find Scandinavia’s largest gaming center, The Avicii Experience, an astonishing arena for Esports, conferences and concerts, coworking, creative studios, pop-up shops and engaging educational programs, as well as a great selection of food and beverage. Get ready for your next journey - into Space! Space is a part of Pophouse Entertainment Group.
Arbetsgivare
Pophouse Entertainment Group AB
Ansökan
Ansök senast 29 July (2 månader 18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare till Stims kommunikationsavdelning

Arbetsgivare / Ort: Fören Sv Tonsättares Intern Musikbyrå (Stim)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 October (4 månader 20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Stim är en medlemsorganisation utan vinstintresse för 90 000 anslutna musikskapare och förlag. Vi arbetar för en stark upphovsrätt och för att låtskrivare och kompositörer ska få betalt för sin musik. Tillsammans med våra medlemmar ger vi förutsättningar för skapande och återväxt i Sveriges musikliv. Tjänsten Stim har en helt central roll i musikens kretslopp. För att se till att musikskaparna får betalt, så att de kan fortsätta skapa musik. För att skapa attraktiva licenser, så att kunderna vill använda musiken. Och i rollen som samhällsaktör för en stark upphovsrätt, återväxt och mångfald i svenskt musikliv. Kommunikationsavdelningen ansvarar för Stims kommunikations- och public affairsarbete med uppdraget att stärka Stims varumärke och påverka politik och opinion för att stärka upphovsrätten och musikens värde. Som projektledare hos oss arbetar du strategiskt och operativt med att leda, planera och genomföra olika kommunikationsprojekt och events. Rollen har många kontaktytor både internt och externt. Du blir en del av ett engagerat och prestigelöst team och rapporterar till kommunikationschefen. Arbetsuppgifter och ansvar I rollen ingår att leda, utveckla och arbeta operativt med våra olika kommunikationsprojekt. Det handlar till exempel om events och prisutdelningar för musikskapare, årsredovisningen och den årliga föreningsstämman, varumärkesprojekt och kampanjer. Det kan också handla om events i opinionsbildande syfte för att stärka upphovsrätten och musikskaparnas villkor. Spännvidden i våra projekt ställer krav på en mångsidighet och kapacitet att ta sig an såväl tämligen komplexa och faktatunga projekt, som sprakande events för våra låtskrivare och kompositörer. Du arbetar självständigt, i tätt samarbete med övriga på avdelningen och brett i organisationen. Du är kontakt, beställare och kravställare gentemot externa partners när vi använder det. Kvalifikationer och egenskaper För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du är trygg som person och i din kompetens. Du är en stark, självgående och strukturerad projektledare med förmåga att leda arbetsgrupper, planera och prioritera. Du är strategisk och utvecklingsorienterad, men trivs också med att arbeta operativt och har förmåga att driva flera aktiviteter samtidigt. Du är en van beställare av byråtjänster, men har också kapacitet att arbeta hands on med egen kraft och kreativitet. Du är kommunikativ, relationsbyggande och gillar samarbete. Erfarenhet av både fysiska och digitala events är betydelsefullt och ditt intresse för musik och musikbranschen är stort. Erfarenhet och utbildning: - Relevant utbildning inom till exempel projektledning eller kommunikation - Minst 3-5 års erfarenhet från en liknande roll - Erfarenhet av att genomföra både digitala och fysiska events - Van beställare och kravställare gentemot byråer och externa samarbetspartners - Skicklig som skribent och god känsla för tonalitet och form - Bekväm att arbeta i Office-paketet Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av varumärkesutveckling och kampanjkommunikation - Erfarenhet från kultur- och musiksektorn - Erfarenhet av formgivning och bildhantering samt att själv publicera i digitala kanaler Övrigt Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning. Tillträde i augusti/september. Stim har ca 130 anställda som arbetar i fina lokaler på Hornsgatan i Stockholm. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Eleonor Otterdahl, Kommunikationschef, på [email protected] Facklig kontaktperson för Unionen, Viktor Sellgren, [email protected] Känner du igen dig i beskrivningen? Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.
Arbetsgivare
Fören Sv Tonsättares Intern Musikbyrå (Stim)
Hemsida: http://www.stim.se
Ansökan
Ansök senast 1 October (4 månader 20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.