På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Eventarrangör

Eventarrangör

En eventarrangör är den som är ansvarig för planering av ett event. Det är eventarrangören som bestämmer hur allt kring eventet ska gå till. Yrket som eventarrangör går att jämföra med yrket projektledare eftersom du är den som ser till att allt fungerar vid ett arrangemang, från minsta detalj till helheten. 

Event handlar om mänskliga möten och upplevelser. De finns i olika branscher, allt från privata event som t ex ett bröllop, event inom offentlig sektor, inom privat sektor och till stora internationella event. Som eventarrangör är du den som skapar, planerar, genomför och utvärderar olika evenemang, t ex arrangerar festivaler och turnéer. 

Du behöver även kunskap om avtal/kontrakt och erfarenhet från de processer, metoder och modeller som används inom eventbranschen. Dessutom krävs praktisk erfarenhet av eventbranschen och kunskaper om hur eventindustrin fungerar.

Som eventarrangör har du många olika arbetsuppgifter som att hantera säkerhetsfrågor och produktions-, kommunikations- och presentationsteknik vid ett evenemang. Dessutom kan du även arbeta med att hitta sponsorer som vill vara med och stötta eventet och slutligen även ha kunskap om att teckna olika avtal med underleverantörer, hyra av lokal, artister etc.

Eventarrangörer arbetar ofta i projektform och det är svårt att få fastanställning. Det är många gånger kontakter och nätverk inom branschen som leder till jobbmöjligheter eller uppdrag.

Utbildning

Personer med väldigt olika bakgrund arbetar som eventarrangörer. Rekommenderad utbildning är någon form av eftergymnasial utbildning, t ex inom yrkeshögskolan.

Bra förberedande grundläggande utbildning finns inom gymnasieskolans flera olika program, t ex Samhällsvetenskapsprogrammet, Estetiska programmet, Ekonomiprogrammet eller Hotell- och turismprogrammet.

Personliga egenskaper

En eventarrangör behöver förstå vilken typ av event som en beställare vill ha. Du behöver också tänka på besökarnas / gästernas upplevelse och kanske även olika artisters behov. En eventarrangör behöver ha förmågan att kunna skapa ett event som uppfyller allas förväntning.

Det är mycket viktigt att utveckla en god förmåga att omvandla idéer till verklighet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

14 Lediga jobb

Event Planner

Arbetsgivare / Ort: Värmland Enterprise AB / Uddeholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Our hotel is looking for an energetic event planner to help improve our restaurant business and be responsible for increasing our visibility in the local community. The successful candidate will also be responsible for discovering new opportunities within the community to establish a stronger bond with our target audience and increase participation in the local market. The ideal candidate for this position must demonstrate exceptional organisational skills, excellent interpersonal skills, multitasking skills, and excellent time management.

Arbetsgivare
Värmland Enterprise AB
Stationsvägen 1
68340 Uddeholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Brand Ambassador för Lagunitas

Arbetsgivare / Ort: Martin & Servera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Galatea är en av Skandinaviens ledande dryckesleverantörer. Vi reser världen runt för att hitta det bästa inom öl, vin och sprit, med och utan alkohol. Vi har över tusen artiklar, för tusen olika smaker, för både privatkonsumenter och restaurangkunder. Via dotterbolaget Sigtuna Brygghus utvecklar vi craft öl för egna varumärkena S:t Eriks och Sigtuna. Dotterbolaget KGA Logistik hanterar distributionen. Sammanlagt är vi omkring 100 anställda. Vi styrs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö. Vi söker dig som har ett stort intresse för att bygga varumärken och som vill vidareutvecklas inom ett företag som har en ljus syn på framtiden!    Nu söker vi en ambassadör som skall vara ansiktet utåt för en av våra största huvudmän och samarbetspartners: Lagunitas. Kalifornienbryggeriet Lagunitas Brewing Company grundades 1993 av Tony Magee. Namnet kommer från orten där man startade verksamheten, men redan efter något år flyttade bryggeriet till större lokaler i närliggande Petaluma. För varumärket Lagunitas har Galatea en dedikerad Brand Manager som ansvarar för kontakten gentemot huvudman. I rollen som ambassadör för varumärket arbetar du tillsammans med Brand Manager för att uppnå våra mål genom att stötta och bygga varumärket på den svenska marknaden. På marknadsavdelningen finns många kunniga kollegor och stödfunktioner som sköter försäljning i alla kanaler, löpande kontakt med Systembolaget och marknadsföring mot våra konsumenter. I din roll som viktig representant för Galatea och Lagunitas kommer du arbeta heltid, kvälls- och helgarbete ingår. Du behöver tycka att det är stimulerande att ha ett aktivt arbete där ingen arbetsdag är den andra lik. I ditt uppdrag kommer du att ansvara för att bygga och underhålla relationer med befintliga och nya kunder, planera samt utföra aktiviteter och event för att bygga varumärket, delta på mässor, hålla i kund- och varumärkesaktiviteter såsom ölprovningar och sprida Lagunitas ölkultur. I ditt arbete ingår löpande administration och uppföljning av de olika delmomenten. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med kollegorna på Galateas marknads- och säljavdelning men främst kommer du jobba i nära kontakt med våra viktiga kunder, som är barer och restauranger i hela landet. I tjänsten ingår därmed resor runt om i hela Sverige, räkna med 5-7 övernattningar i månaden. För att kunna ta dig an rollen tror vi att du har minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från öl-, bar- eller restaurangbranschen alternativt inom event och konsumentmarknadsföring. En god förståelse för kundernas verklighet kommer vara en avgörande faktor för att bygga relationer och lyckas i rollen. Du erbjuds Vi på Galatea samarbetar för att utveckla varandra och våra affärer. Hos oss erbjuds du… • möjligheten att bli omgiven av landets vassaste kollegor och experter inom dryck. Det du inte kan innan du kommer till Galatea lär vi dig! • en arbetsgivare där entreprenörsandan är stark och beslutsvägar oftast är korta. • att få vara med på en resa där vi skall öka marknadsandelarna och varumärkeskännedomen för ett av världens ledande craftöls-varumärken: Lagunitas. • att vara med och vidareutveckla Galateas varumärke och utmana de största aktörerna i branschen! • att delta vid mässor och event samt att resa inom Sverige och Lagunitas. • det som du i övrigt kan tänkas behöva, som en fast lön, en positiv chef och tjänstebil. Din profil Våra förväntningar på dig är att du… • känner en trygghet i att ta egna beslut och testa nya vägar, samtidigt som du är en lagspelare. • agerar ansvarsfullt och förstår innebörden av att vara representant för Galatea som bolag och Lagunitas som varumärke • har en förmåga att prioritera i ditt arbete där planering och uppföljning är en viktig del.   • har körkort och tycker att det skulle vara roligt samt motiverande att åka ut och arbeta mot och nära våra kunder • är kommunikativ och lyhörd inför kollegor samt kunder, vilket bidrar till att utveckla både befintliga och nya relationer. • behärskar engelska och svenska i tal och skrift obehindrat. • Goda kunskaper inom vardaglig-IT såsom office-paketet m.m. Praktiskt om tjänsten, ansökan och kontakt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40h/vecka) och du kommer att spendera större delen av veckoarbetstiden utanför kontoret. Tillträde önskas under sensommaren eller tidig höst 2021 och vi tillämpar provanställning. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi använder system kopplade till vårt moderbolag, Martin & Servera, för hantering av ansökningar och tester i rekryteringsprocessen. Ansök då senast den 6 augusti, vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tidigarelägga sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Boltes, [email protected] eller HR-chef Chriss Österberg [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!  
Arbetsgivare
Martin & Servera AB
Hemsida: http://www.martinservera.se/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Högskolan i Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Vid Högskolan i Borås skapas lärande, kunskap och innovation av hög internationell kvalitet och med stor samhällsrelevans. Högskolans campus ligger samlat mitt i centrum och här arbetar vi tillsammans för framtiden och för att göra skillnad! Avdelningen Kommunikation tillhör högskolans Verksamhetsstöd och består av 24 medarbetare. Vi har en bred kompetens inom området och jobbar med extern och intern kommunikation i olika kanaler. På avdelningen finns förutom kommunikatörer högskolans webbspecialister och medieproducenter samt eventkoordinator, översättare och handläggare. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Arbetsbeskrivning Event, arrangemang och konferenser har fått ett allt större utrymme i högskolans verksamhet och ses som varumärkesstärkande. Eventkoordinatorn ansvarar för samordning och kontroll över alla event vid högskolan. I arbetsuppgifterna ingår att stödja forskare, lärare och andra medarbetare med att planera och genomföra möten och event både internt på högskolan men också tillsammans med externa parter som exempelvis Days of Knowledge. Arbetet omfattar allt från att boka lokaler, hantera beställningar som rör aktiviteten liksom att stödja praktiskt under själva arrangemanget samt att utvärdera mötet för utveckling av arrangemanget. Eventkoordinatorn har också uppdrag som ceremonimästare vilket omfattar ett huvudansvar för högskolans akademiska högtid och har ett team som stöttar inom olika områden. Eventkoordinatorn samordnar också högskolans avslutningar, externa besök. Eventkoordinatorn arbetsleder ofta studentambassadörer som involveras i ett event. Ett annat ansvarsområde är att samordna flaggningen vid högskolan.  I rollen ingår också att svara för den långsiktiga planeringen och sätta riktlinjer, rutiner och strategier för högskolans event. Eventkoordinatorn fungerar som ”spindeln i nätet” och ska ha goda kontakter både internt inom högskolan men också externt med samarbetspartners utanför högskolan.  Kvalifikationer  För anställningen krävs relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare ställer arbetsuppgifterna krav på förmåga att uttrycka sig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Styrkt förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och att prioritera är en förutsättning för anställningen, likaså hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga. Det är meriterande med erfarenhet från event- och konferensarbete och/eller projektledarutbildning. Vi ser att du som söker kommer direkt från utbildningen eller har jobbat några år inom event och arrangemang och har hög servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform: Vikariat till och med den 17 april 2022. Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Den 18 oktober 2021 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Borås Diarienummer: PA 2021/170 Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande kommunikationschef Jennifer Tydén via telefon 033- 435 4484 eller e-post [email protected] Fackliga företrädare är Magnus Sirhed, OFR-ST, Susanne Håkansson, Saco-S, de nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.  Ansökan Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen.  Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. Till din ansökan ska följande dokument bifogas: • Personligt brev • CV med referensuppgifter och löneanspråk • Intyg/betyg och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.  Välkommen med din ansökan senast 2021-08-08. Högskolan i Borås eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetsgivare
Högskolan i Borås
Hemsida: http://www.hb.se/
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konferensbokare/innesälj

Arbetsgivare / Ort: Sankt Jörgen Park Resort AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 augusti (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Vi på Sankt Jörgen Park står för en helhet av träning, hälsa, välmående och njutning - allt detta ger vi våra gäster i en avslappnad atmosfär med en service i absolut toppklass. Känner du att detta stämmer in på dig så läs vidare. Vi ser fram emot din ansökan! ???? Sankt Jörgen Park är en unik resort med designhotell, spa, 18-håls golfbana, Sport Club, padelbanor & fyra restauranger, allt paketerat i vacker parkmiljö bara 10 min från centrala Göteborg. Vi söker nu ännu en stjärna, en resurs till vår grupp- och konferensbokning. Tjänsten är en tillsvidare anställning på 100% med önskad start i september. Vi har som krav att du skall ha arbetat med konferens- eller privatbokningar sedan tidigare. Meriterande är att du har arbetat med Visbook bokingssystem och inom hotell eller konferensverksamhet. Du känner dig trygg i att hantera olika bokningssystem och kan hantera mixen av telefon, mejl och chat. Vår bokning är vårt innesälj dvs vi vill även att du brinner för att göra gästens upplevelse den bästa och är därför trygg i att presentera olika upplägg för gäst. Som person är du positiv, noggrann, yrkesstolt, stresstålig och serviceinriktad. Arbetstid är förlagd både dagtid och kvällstid på vardag samt omfattar helger (var 4e helg). Förmåner Vår företagskultur är inget vi tar för givet utan vi har ett arbetssätt där du som personal har stort inflytande på var vi är på väg och hur kommer vi dit. Vi är måna om att du mår bra och erbjuder därför både träning, rabatterade behandlingar, PT-lektioner, övernattningar och besök på Sveriges bästa spahotell m.m. Ansökan Beskriv varför just du skulle passa för denna roll och lite om vad du gjort tidigare som matchar våra krav, ett stort plus om vi kan få se en bild på dig. Sista ansökningsdag är 15/8 men vänta inte med att skicka in då intervjuer sker löpande och kan komma att avslutas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor tyngd på personlig lämplighet.
Arbetsgivare
Sankt Jörgen Park Resort AB
Hemsida: https://sanktjorgenpark.se/
Ansökan
Ansök senast 15 augusti (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Eventkoordinator/Projektledare till Umeå Universitet Holding AB

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 augusti (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Om företaget Umeå universitet Holding AB är Umeå universitets holdingbolag. Tillsammans med våra dotterbolag, intressebolag och samarbetspartners medverkar vi till nyttiggörande och kommersialisering av idéer genererade av forskare, studenter och anställda vid Umeå universitet. Vi arbetar för att uppnå vår uppdragsgivare Umeå universitets mål om ett effektivt innovationsstödssystem som vänder sig till forskare, studenter och anställda inom alla vetenskapsområden. Inom ramen för ett projekt, SOHL (Support Office for Life Science & Health) där flera parter ingår, planeras för ett större event. Till detta behöver vi nu en eventkoordinator/projektledare. Är du vår nya medarbetare till denna roll och motsvarar nedanstående beskrivning så skall du söka denna tjänst! Dina arbetsuppgifter I ditt nya jobb kommer du att i huvudsak arbeta med att skapa event. Din uppgift blir att: > Planera och genomföra en internationell konferens. Preliminärt genomförande i juni 2022. I arbetet kommer du bland annat att praktisk planera och ha kontakt med befintliga nätverk och potentiella partnerregioner, liksom kontakt med leverantörer, talare och deltagare. Även samarbete och koordinering med konferens-/eventbyrå kan bli aktuellt. > Platsen för evenemanget kan vara norra Sverige (Norr- eller Västerbotten) eller även Europa. > Planera och genomföra mindre digitala och fysiska event. > Delta i projektmöten och övrigt projektarbete. > Du rapporterar till Projektledare för SOHL, Mats Falck. Din profil Vi tror att du som söker har följande erfarenheter, egenskaper och utbildning: > Högskoleutbildning > Erfarenhet där man planerat och genomfört aktiviteter, konferenser, event eller liknande. > Kännedom om akademinära innovationsstödsystem är meriterande > Kännedom om samverkansprojekt mellan akademi-näringsliv-offentlig sektor > Erfarenhet av samverkansprojekt > Kännedom om EU och dess finansieringssystem Som person är du kommunikativ, driven och kan arbeta självständigt samtidigt som samverkan i teamet är viktig. Du har god organisatorisk förmåga och du tycker om att vara hjälpsam och stödjande. Du känner dig bekväm med att ta kontakt med andra samt presentera inför grupper. Flexibilitet och anpassningsförmåga efter nya omständigheter värdesätt. Du kan uttrycka dig flytande på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande. Vi erbjuder ett kreativt och stimulerande arbete där du träffar många intressanta och trevliga kollegor och samarbetspartners. Teamet sitter i AWL Universum mitt på Umeå universitets huvudcampus. Detta är en projektanställning om minst 12 månader, men det kan finnas möjlighet till förlängning hos oss eller någon av våra projektpartners. Ansökan Låter det intressant? I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Då vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 16 augusti, via www.clockworkpersonal.se. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Christiansen, via tfn: 0733- 51 27 46.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 16 augusti (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.