På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Bröllopskoordinator

Bröllopskoordinator

Bröllopskoordinator (eng.Wedding planner eller Wedding consultant) kallas också för bröllopsplanerare eller för bröllopssamordnare.

Bröllopskoordinatorns viktigaste uppgift är att se till att ett bröllop blir exakt så som brudparet önskar, allt från festlokal till brudklänning, från limousinetransport till inbjudningskort, från blomsterdekorationer till festmiddag.

En proffsig bröllopskoordinator intervjuar det blivande brudparet och föreslår därefter några olika alternativ på upplägg att arbeta vidare med. Oftast har brudparet egna förslag om hur bröllopet ska organiseras. Utifrån en given budget, kundens önskemål och sin egen vision av ett drömbröllop, hjälper bröllopskoordinatorn till med att skapa en oförglömlig upplevelse för brudparet och bröllopsgästerna.

Som bröllopskoordinator är det viktigt att ha kontakter i flera branscher för att kunna hitta det som är bäst för varje kund.

Ibland tar bröllopskoordinatorn hand om all planering från början till slut, men det kan också handla om vara konsult för vissa moment inför ett bröllop.

Utbildning

Det finns inga krav på någon formell utbildning för en bröllopskoordinator, men utbildning inom Turism eller Hotel- och Restaurang Management, som kan finnas inom yrkeshögskolan, kan vara en väldigt bra grund att ha om du vill satsa på karriär som bröllopskoordinator.

Arbetsplats

De flesta bröllopskoordinatorer är egna företagare.

Visste du att...?

Skottdagen - inträffar den 29 februari vart fjärde år, enligt svensk tradition, från 1800-talet, kan kvinnor fria till män endast den 29 februari, dvs bara under en dag vart fjärde år. Under alla andra dagar är tanken att det är en man som ska fria till en kvinna. I en del andra länder kan kvinnan fria under hela skottåret.

Visa mer
Visa mindre

15 Lediga jobb

Event Manager sökes till Advokatfirman Vinge

Arbetsgivare / Ort: Majola Restaurangkonsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Vinge är en affärsjuridisk fullservicebyrå med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Bryssel. Bland våra 450 medarbetare finns Sveriges främsta affärsjuridiska expertis. Det gör att vi alltid kan sätta ihop team med spetskompetens för våra klienter, oavsett uppdrag och bransch. Det är därför vi får möjlighet att arbeta med de mest spännande och komplexa uppdragen inom affärsjuridik. Att arbeta här innebär utveckling. Tillsammans. Vi strävar alltid efter att ha ett bra arbetsklimat där vi har kul tillsammans och hjälps åt. Vi erbjuder en generös arbetsmiljö, friskvård, vidareutveckling, utbildning och återkommande aktiviteter tillsammans för att skapa en bra laganda. Välkommen till oss! Vi söker nu en Event Manager som värdesätter teamarbete, struktur och en arbetsplats som präglas av professionalism och innovation i samtliga led. OM TJÄNSTEN: I rollen som Event Manager projektleder du våra sociala och affärsutvecklande events genom att kombinera administrativt arbete med framtagande av idéer, budget, eventplanering och genomförande. Du samverkar med övrig organisation med vårt varumärke i fokus. Du tar fram kreativa eventförslag samt presenterar dessa på ett professionellt sätt. I många fall med snabba deadlines. Arbetstiderna är mellan 08.30-17.00 på vardagar. Kvällar och helger kan tillkomma. Tjänsten är på heltid i en visstidsanställning om 12 månader med möjlighet till förlängning, alternativt tillsvidareanställning. Du arbetar på Vinges kontor i centrala Stockholm. Tillträde sker i augusti eller enligt överenskommelse och du blir anställd direkt av Vinge efter att Majola genomfört rekryteringsprocessen. Exempel på arbetsuppgifter: - Föra dialog med beställare för att kartlägga behov och kravspecifikation. - Ta fram detaljerade förslag för event (inklusive tidslinjer, lokaler, leverantörer, kommunikation, bemanning och budgetar). - Förhandla leverantörsavtal för samtliga delar av eventet (t.ex. lokal, mat och dryck, talare, underhållning, resor/logistik och säkerhet m.m). - Samverka med övrig organisation och externa parter för att genomföra eventen med gemensamma resurser. - Utvärdera/följa upp t efter genomförandet. OM DIG SOM SÖKER: Du är nytänkande, flexibel och kan lätt anpassa dig till rådande och nya situationer. Du kan skapa fysiska likväl som digitala events där du är angelägen om att hitta rätt väg vid varje givet tillfälle. Jobbet är varierande och som person är du ordningsam, inspirerande, idérik, prestigelös och handlingskraftig. Du har inga problem att rycka in där det behövs - du är en kreativ och administrativ doer. Du har: - Utbildning och/eller erfarenhet inom eventproduktion. - Kunskaper och nätverk inom event- och nöjesbranschen (restaurang, eventproduktion mm). - God kommunikationsförmåga i tal och skrift (engelska och svenska). - Administrativ styrka och är tekniskt kunnig/orienterad. - Ett öga för detaljer, färg och form. - Hög ambition och utvecklat sinne för kvalitet och kundupplevelse. - En prestigelös och serviceinriktad inställning. - Kapacitet att hantera stressiga situationer och vara flexibel. - Problemlösningsfokus. - Förmåga att hålla deadlines. Låter detta som tjänsten för dig? Ansök då direkt via vår annons. Sista ansökningsdag är den 15/7-21. Rekrytering sker löpande och vi kommer tillsätta tjänsten när vi funnit rätt person.
Arbetsgivare
Majola Restaurangkonsult AB
Hemsida: http://www.majola.se
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Meeting & Events Specialist

Arbetsgivare / Ort: Radisson Hotel & Congress AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Situated in central Stockholm, the 414 room Radisson Blu Waterfront Hotel, is an ideal spot for both business and leisure travelers. Above and beyond the convenient location, our hotel provides guests with a wide array of services and amenities. Our rooms have scenic views of both the city and the cay to create a unique atmosphere for our guests and our on-site dining serves delicious international cuisine at the RBG Bar & Grill. Guests can also work up a sweat in the fitness center. Connected to the Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm Waterfront Congress Center, offers unmatched flexibility for up to 3000 people.

Sverige har ett modernt kongresscentrum mitt i hjärtat av Stockholm. Förutom svindlande utsikt över Stadshuset och Riddarfjärden erbjuds spännande lösningar för alla typer av sammankomster och evenemang för upp till 3 000 personer. Radisson Blu Waterfront Hotel, hopbyggt med kongressen, har 414 rum, restaurang, bar och gym.

Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre söker nu en ny stjärna till tjänsten Meeting & Event Coordinator, som har känsla för god service och sätter kunden i fokus. Är du intresserad av att arbeta med ett spännande hotell och kongresscenter i en internationell miljö är det här något för dig. Kandidaten rapporterar till Senior Project Manager.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER


  • Vara behjälplig och delaktig i planeringen av samtliga arrangemang – ingå i projektgrupp
  • Ansvara för egna event och möten
  • Lägga in rumslistor i vårt hotellbokningssystem samt göra planskisser efter kundförfrågningar
  • Medverka till gott samarbete med övriga avdelningar samt vara spindeln i nätet mellan M&E Supervisors och Projektledare
  • Administrativa arbetsuppgifter samt vara stöd i driften

DIN PROFIL

Kandidaten bör vara en självständig och initiativtagande person som har lätt för att anpassa sig till olika situationer och arbetsuppgifter. I rollen som M&E Coordinator får du stora möjligheter att själv påverka och utforma nya administrativa rutiner och du bör därför vara strukturerad och ordningsam. Vi söker dig som har det lilla extra och som arbetat i serviceyrket tidigare, gärna inom hotell och restaurang, och vi förutsätter att du har en positiv service-attityd, en Yes I Can-attityd. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet och hotell-datasystemen Opera PMS och Sales & Catering.

VI ERBJUDER

  • Ett utmanande arbete inom hotell och kongress
  • Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
  • Anställningsformen är en heltidstjänst
  • Tillträde enligt överenskommelse

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.


#LI-LB1

Arbetsgivare
Radisson Hotel & Congress AB
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Event Planner

Arbetsgivare / Ort: Värmland Enterprise AB / Uddeholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Our hotel is looking for an energetic event planner to help improve our restaurant business and be responsible for increasing our visibility in the local community. The successful candidate will also be responsible for discovering new opportunities within the community to establish a stronger bond with our target audience and increase participation in the local market. The ideal candidate for this position must demonstrate exceptional organisational skills, excellent interpersonal skills, multitasking skills, and excellent time management.

Arbetsgivare
Värmland Enterprise AB
Stationsvägen 1
68340 Uddeholm
Ansökan
Ansök senast 3 augusti (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Brand Ambassador för Lagunitas

Arbetsgivare / Ort: Martin & Servera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Galatea är en av Skandinaviens ledande dryckesleverantörer. Vi reser världen runt för att hitta det bästa inom öl, vin och sprit, med och utan alkohol. Vi har över tusen artiklar, för tusen olika smaker, för både privatkonsumenter och restaurangkunder. Via dotterbolaget Sigtuna Brygghus utvecklar vi craft öl för egna varumärkena S:t Eriks och Sigtuna. Dotterbolaget KGA Logistik hanterar distributionen. Sammanlagt är vi omkring 100 anställda. Vi styrs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö. Vi söker dig som har ett stort intresse för att bygga varumärken och som vill vidareutvecklas inom ett företag som har en ljus syn på framtiden!    Nu söker vi en ambassadör som skall vara ansiktet utåt för en av våra största huvudmän och samarbetspartners: Lagunitas. Kalifornienbryggeriet Lagunitas Brewing Company grundades 1993 av Tony Magee. Namnet kommer från orten där man startade verksamheten, men redan efter något år flyttade bryggeriet till större lokaler i närliggande Petaluma. För varumärket Lagunitas har Galatea en dedikerad Brand Manager som ansvarar för kontakten gentemot huvudman. I rollen som ambassadör för varumärket arbetar du tillsammans med Brand Manager för att uppnå våra mål genom att stötta och bygga varumärket på den svenska marknaden. På marknadsavdelningen finns många kunniga kollegor och stödfunktioner som sköter försäljning i alla kanaler, löpande kontakt med Systembolaget och marknadsföring mot våra konsumenter. I din roll som viktig representant för Galatea och Lagunitas kommer du arbeta heltid, kvälls- och helgarbete ingår. Du behöver tycka att det är stimulerande att ha ett aktivt arbete där ingen arbetsdag är den andra lik. I ditt uppdrag kommer du att ansvara för att bygga och underhålla relationer med befintliga och nya kunder, planera samt utföra aktiviteter och event för att bygga varumärket, delta på mässor, hålla i kund- och varumärkesaktiviteter såsom ölprovningar och sprida Lagunitas ölkultur. I ditt arbete ingår löpande administration och uppföljning av de olika delmomenten. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med kollegorna på Galateas marknads- och säljavdelning men främst kommer du jobba i nära kontakt med våra viktiga kunder, som är barer och restauranger i hela landet. I tjänsten ingår därmed resor runt om i hela Sverige, räkna med 5-7 övernattningar i månaden. För att kunna ta dig an rollen tror vi att du har minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från öl-, bar- eller restaurangbranschen alternativt inom event och konsumentmarknadsföring. En god förståelse för kundernas verklighet kommer vara en avgörande faktor för att bygga relationer och lyckas i rollen. Du erbjuds Vi på Galatea samarbetar för att utveckla varandra och våra affärer. Hos oss erbjuds du… • möjligheten att bli omgiven av landets vassaste kollegor och experter inom dryck. Det du inte kan innan du kommer till Galatea lär vi dig! • en arbetsgivare där entreprenörsandan är stark och beslutsvägar oftast är korta. • att få vara med på en resa där vi skall öka marknadsandelarna och varumärkeskännedomen för ett av världens ledande craftöls-varumärken: Lagunitas. • att vara med och vidareutveckla Galateas varumärke och utmana de största aktörerna i branschen! • att delta vid mässor och event samt att resa inom Sverige och Lagunitas. • det som du i övrigt kan tänkas behöva, som en fast lön, en positiv chef och tjänstebil. Din profil Våra förväntningar på dig är att du… • känner en trygghet i att ta egna beslut och testa nya vägar, samtidigt som du är en lagspelare. • agerar ansvarsfullt och förstår innebörden av att vara representant för Galatea som bolag och Lagunitas som varumärke • har en förmåga att prioritera i ditt arbete där planering och uppföljning är en viktig del.   • har körkort och tycker att det skulle vara roligt samt motiverande att åka ut och arbeta mot och nära våra kunder • är kommunikativ och lyhörd inför kollegor samt kunder, vilket bidrar till att utveckla både befintliga och nya relationer. • behärskar engelska och svenska i tal och skrift obehindrat. • Goda kunskaper inom vardaglig-IT såsom office-paketet m.m. Praktiskt om tjänsten, ansökan och kontakt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40h/vecka) och du kommer att spendera större delen av veckoarbetstiden utanför kontoret. Tillträde önskas under sensommaren eller tidig höst 2021 och vi tillämpar provanställning. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi använder system kopplade till vårt moderbolag, Martin & Servera, för hantering av ansökningar och tester i rekryteringsprocessen. Ansök då senast den 6 augusti, vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tidigarelägga sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Boltes, [email protected] eller HR-chef Chriss Österberg [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!  
Arbetsgivare
Martin & Servera AB
Hemsida: http://www.martinservera.se/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Högskolan i Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Vid Högskolan i Borås skapas lärande, kunskap och innovation av hög internationell kvalitet och med stor samhällsrelevans. Högskolans campus ligger samlat mitt i centrum och här arbetar vi tillsammans för framtiden och för att göra skillnad! Avdelningen Kommunikation tillhör högskolans Verksamhetsstöd och består av 24 medarbetare. Vi har en bred kompetens inom området och jobbar med extern och intern kommunikation i olika kanaler. På avdelningen finns förutom kommunikatörer högskolans webbspecialister och medieproducenter samt eventkoordinator, översättare och handläggare. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Arbetsbeskrivning Event, arrangemang och konferenser har fått ett allt större utrymme i högskolans verksamhet och ses som varumärkesstärkande. Eventkoordinatorn ansvarar för samordning och kontroll över alla event vid högskolan. I arbetsuppgifterna ingår att stödja forskare, lärare och andra medarbetare med att planera och genomföra möten och event både internt på högskolan men också tillsammans med externa parter som exempelvis Days of Knowledge. Arbetet omfattar allt från att boka lokaler, hantera beställningar som rör aktiviteten liksom att stödja praktiskt under själva arrangemanget samt att utvärdera mötet för utveckling av arrangemanget. Eventkoordinatorn har också uppdrag som ceremonimästare vilket omfattar ett huvudansvar för högskolans akademiska högtid och har ett team som stöttar inom olika områden. Eventkoordinatorn samordnar också högskolans avslutningar, externa besök. Eventkoordinatorn arbetsleder ofta studentambassadörer som involveras i ett event. Ett annat ansvarsområde är att samordna flaggningen vid högskolan.  I rollen ingår också att svara för den långsiktiga planeringen och sätta riktlinjer, rutiner och strategier för högskolans event. Eventkoordinatorn fungerar som ”spindeln i nätet” och ska ha goda kontakter både internt inom högskolan men också externt med samarbetspartners utanför högskolan.  Kvalifikationer  För anställningen krävs relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare ställer arbetsuppgifterna krav på förmåga att uttrycka sig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Styrkt förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och att prioritera är en förutsättning för anställningen, likaså hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga. Det är meriterande med erfarenhet från event- och konferensarbete och/eller projektledarutbildning. Vi ser att du som söker kommer direkt från utbildningen eller har jobbat några år inom event och arrangemang och har hög servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform: Vikariat till och med den 17 april 2022. Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Den 18 oktober 2021 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Borås Diarienummer: PA 2021/170 Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande kommunikationschef Jennifer Tydén via telefon 033- 435 4484 eller e-post [email protected] Fackliga företrädare är Magnus Sirhed, OFR-ST, Susanne Håkansson, Saco-S, de nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.  Ansökan Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen.  Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. Till din ansökan ska följande dokument bifogas: • Personligt brev • CV med referensuppgifter och löneanspråk • Intyg/betyg och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.  Välkommen med din ansökan senast 2021-08-08. Högskolan i Borås eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetsgivare
Högskolan i Borås
Hemsida: http://www.hb.se/
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.