På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Eventkoordinator

Eventkoordinator

Som eventkoordinator arbetar du ofta som projektansvarig inom upplevelseindustrin. Det kan handla om att arrangera festivaler, idrotts- och sportevenemang, mässor, kongresser eller så arbetar du med destinationsutveckling.

Du behöver ha kunskaper i publika evenemang, marknadsföring och varumärken, eventmarketing, brand experience, försäljning, mässor, idrottsevenemang, möten och konferenser, konserter och klubbar, tv-produktioner och eventdesign.

Eventkoordinatorer kan också kallas för event producenter, event managers, projektledare, event planner eller event arrangörer. Du kan i vissa fall kombinera arbetsuppgifter som eventkoordinator med eventtekniker.

Utbildning

Utbildning till Eventkoordinator kan finnas inom Yrkeshögskolan. Även andra utbildningar som koordinator inom besöksnäringen kan vara en passande utbildning för att kunna bli anställd som eventkoordinator.

Väljer du att som eventkoordinator starta eget företag, bestämmer du själv vilken utbildning du behöver ha för att kunna skaffa kunder och få lönsamhet i verksamheten.

Arbetsplats

Det är vanligt att eventkoordinatorer är egenföretagare, men du kan också vara anställd på eventbyrå eller eventavdelning på ett större företag/kommun. 

Länktips

Visa mer
Visa mindre

22 Lediga jobb

Konferensvärd på Sturegatan 15

Arbetsgivare / Ort: Stockholm Meeting Selection AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Konferensvärd på Sturegatan 15 är ansvarig för planering, drift, koncept och rutiner gällande all verksamhet i konferens och reception på Sturegatan 15. Det är Konferensvärdens uppgift att produkten håller den standard som ingår i företagets riktlinjer och att gäster och kunder är nöjda och blir bemötta enligt Stockholm Meeting Selections måtto: Bäst för gäst. Konferensvärden ska även bidra till en rak och effektiv kommunikation, lagarbete och produktivitet med en positiv serviceattityd mot gäster och kollegor.

Konferensvärden arbetar i tätt samarbete med Restaurang Hantverket och rapporterar till driftchef samt ställföreträdaren i dennes frånvaro.

Konferensvärden ansvarar för receptionstjänsten för Sturegatan 15´s fastighet och ska hålla uppsikt, besvara frågor och ta emot besökare till fastigheten.

ANSVARSOMRÅDE:

· Säkerställa kvaliteten i all receptionsarbete och all gästkontakt enligt Stockholm Meeting Selection mottot Bäst för Gäst.

· Ansvara för att hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta samt att säkerställa att en korrekt uppföljning görs på plats med arrangörer och deltagare.

· Ansvara för ökad merförsäljning samt medverka till ökad lönsamhet och att avdelningen når sina uppsatta prognoser/mål.

· Ansvara för att vara uppdaterad och kunnig i verksamhetens larm, brand- och säkerhetsrutiner.

· Ta emot bokningsförfrågningar samt skicka offerter och bekräftelser enligt uppsatta rutiner.

· Ansvara för all planering och förberedelse av grupper, konferenser och events såsom detaljplanering, möblering mm.

· Ansvara för att följa kunden genom hela genomförandet och uppföljning av konferensen/eventet.

· Ansvara för att kunden får en korrekt faktura senast 5 arbetsdagar efter arrangemangets genomförande.

· Ansvara för all administration och rapportering inom allt som berör receptions och konferensarbete.

· Konferensansvarig hanterar alla interna kontakter med Hantverkets kök & restaurang, ST15 fastighet, ekonomiavdelningen och övriga avdelningar på SMS huvudkontor.

· Genomför visningar av Sturegatan 15 konferens vid behov.

· Ansvara för att informera alla berörda för leverans till kund och säkerställer att de har korrekt och relevant information gällande arrangemanget före genomförandet.

· Att ta del av all muntlig och skriftlig information och aktivt delta i veckomöte och utbildning som fodras för arbetet.

ARBETSUPPGIFTER:

· Ta emot bokningsförfrågningar och bokningar för konferens och restaurang.

· Välkomna gäster och kursledare och vara väl insatt i bokningen.

· Stämma av dagen med kursledare så som måltider, aktiviteter, teknik mm.

· Genomförande av konferenser och övriga bokningar på Sturegatan 15, så som måltider och andra aktiviteter.

  • Planering och iordningställande av konferenslokaler enligt checklista
  • Fakturering för alla konferensbokningar och även vissa restaurangbokningar

· Uppföljning av receptionsrutiner enligt checklista.

  • Avstämning och samarbete med Restaurang Hantverket.

· Avstämningar för provisioner gällande konferens.

· Vid behov svara på restaurangens förfrågningar och skriva offerter i samråd med driftschef och hovmästare.

· Etablera policys och uppdatera rutiner, mallar och checklistor för alla förekommande arbetsuppgifter vid behov.

· Medverka vid gästevenemang när behov finns.

Arbetsgivare
Stockholm Meeting Selection AB
SÖDRA HAMNVÄGEN 32
11541 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konferensvärd

Arbetsgivare / Ort: Blå Huset Hotell Umeå AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Färdigheter
Krav
  • Konferensservice

Om jobbet

Till P5 söker vi nu en konferensvärd.

Vi söker dig som älskar att arbeta med service och att göra det lilla extra. Du har erfarenhet av arbete med konferenser och kongresser samt av att arbeta i hotellbokningssystem. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. För att ta hand om våra konferensgäster på bästa sätt behöver du ha god kommunikationsförmåga, vara strukturerad, ha kunskap i konferensteknik samt ha förmåga att prioritera.

Tidigare erfarenhet av arbete med konferenser är ett krav.

Tjänsten är på 100% och ska tillsättas omgående.

Ta chansen att bli en del av oss uppe på P5!

Arbetsgivare
Blå Huset Hotell Umeå AB
Storgatan 46
90106 Umeå
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare – Garanterad månadslön på 30.000 kr inom 6 månader ????

Arbetsgivare / Ort: Key Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du i början av din karriär och vill utvecklas inom försäljning? Vi öppnar upp för en ny talang i vårt team! ⭐ Om oss Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 250 anställda. Sedan starten 2008 har vi arbetat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl. - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets bästa återförsäljare 2018 & 2019 (EON) - Bland Sveriges Bästa Arbetsplatser (Great Place to Work) Vad erbjuder vi? - Garanterad månadslön på 30 000 kr inom sex månader - Goda chanser att klättra inom företaget - Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika - Tjänstebil och andra förmåner - Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) - Hjälp med att ta körkort Vi ser gärna att du som söker är... - Är i början av din karriär och ser en framtid inom försäljning - Är en sann glädjespridare och har god social kompetens - Är tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar och skriver obehindrat på svenska - Har körkort (ej ett krav men det är meriterande) Låter detta intressant? Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Inget formellt CV behövs - berätta istället om dig själv. OBS! Spana in vår Instagram. ???? https://www.instagram.com/keysolutionsse (https://www.instagram.com/keysolutionsse/) Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet! ???? jobbjustnu
Arbetsgivare
Key Solutions AB
Hemsida: http://www.keysolutions.se
Ansökan
Ansök senast 19 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driven event-/redaktionsassistent till expanderande mediebolag

Arbetsgivare / Ort: Lokalförlaget i Göteborg AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Om jobbet

Driven event-/redaktionsassistent till expanderande mediebolag


Lokalförlaget i Göteborg AB är ett privatägt mediebolag som har varit verksamt i och kring den kommersiella fastighetsbranschen i mer än 25 år. Våra kunder är fastighetsägare, fastighetskonsulter, mäklare och kommuner i hela Sverige.

Vi har AAA-certifiering sedan många år.

Vi sitter så centralt man kan göra i Göteborg; ett stenkast från Kopparmärra/Kungsportsplatsen.


Vi arrangerar ett stort antal populära fastighetsseminarier i Sveriges alla storstadsregioner.


Nu expanderar vi för att möta framtida utmaningar och nå uppsatta mål.


Event-/redaktionsassistent

Du kommer, tillsammans med den eventansvarige och redaktion, att arbeta med flera olika former av administrativa arbetsuppgifter inför samtliga våra event.

I tjänsten ingår en hel del layout/redigering av seminariematerial varför goda kunskaper i Adobe CC-paketet och formgivning är ett krav. Du är också en fena på Powerpoint.


Profil

Vi söker dig som har lätt för att skapa nya kontakter mot vår målgrupp, nyckelpersoner i och kring fastighetsbranschen. Du är duktig på att planera, göra research och självklart är du ordningssam och strukturerad. Du är van vid att hålla många bollar i luften.

Du behöver ha mycket goda färdigheter i layout i InDesign.

Erfarenhet av event-produktion är meriterande, men inget krav.

Vi tror att du till din läggning är positiv och målinriktad och gärna tar egna initiativ. Du har en hård vilja, stark motor och fokus på att lyckas.


Krav: du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Heltid, fast lön.


Tillträde enligt överenskommelse.


Din ansökan med CV skickar du snarast, dock senast 2021-10-22 till [email protected] (Vi vill endast ha ansökningar via mejl, tack.)

Arbetsgivare
Lokalförlaget i Göteborg AB
TRÄDGÅRDSGATAN 1
41108 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

TalangAkademin söker nu dig som vill hjälpa oss att hjälpa fler i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: TalangAkademin Ekonomisk fören / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Brinner du för att göra skillnad i ditt arbete? Vi söker nu en engagerad och driven koordinator som vill vara med och göra samhällsförändring på riktigt. Vill du hjälpa andra människor i kombination med varierade arbetsdagar och många personliga kontakter? Då kan det här vara tjänsten du letar efter!

Om tjänsten

TalangAkademin hjälper människor att genom praktik och utbildning nå en egen försörjning och arbete i nära samarbete med kommuner, näringsliv och civilsamhälle.

Vi finns idag på tre platser i Sverige, Göteborg, Huddinge och Sundbyberg men är i ett expansivt skede. Vi kommer inom kort starta upp verksamhet i Uppsala och på fler platser i Sverige. Då en av våra nuvarande kollegor inom kort kommer gå vidare till nya utmaningar så letar vi nu efter dig som tillsammans med oss vill jobba på deltid med utvecklandet av vår verksamhet.

Tjänsten är en visstidsanställning under minst ett år med stor chans till förlängd anställning under ytterligare fler år därefter. Du kommer varit placerad vid vår verksamhet CentrumAkademin på Frölunda Torg i Göteborg och rapportera till biträdande centrumchef på köpcentrumet samt till verksamhetschef på TalangAkademin.

I rollen som koordinator ansvarar du för allt som sker inom den lokala verksamheten. Du kan komma att vara kontaktperson mot flera olika parter som till exempel kandidater, arbetsförmedling, kommun och företag samt kollegor i teamet. Information och presentation av uppdraget hos samarbetspartner eller blivande partners är en viktig del i uppdraget. Du ansvarar för löpande uppföljning, dokumentation, administration samt rapporterar löpande till verksamhetschef.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

· Bygga och förstärka relationer med kommun, AF, näringsliv och organisationer.

· Matcha kandidater till rätt praktikplats.

· Sprida kännedom och kunskap om TalangAkademin och vår verksamhetsmodell till företag, intresseorganisationer, myndigheter och civilsamhälle

· Vara sammankallande till lokala projektmöten, uppföljning, administration inom dina ansvarsområden.

Vem är du som vi söker

Du har gärna arbetat med liknade projekt och/eller inom kommunal eller statlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med arbetsmarknadsinsatser ses också som meriterande.

Har du arbetat med sociala projekt är det mycket meriterande. Det viktigaste är dock att du har ett stort hjärta och känner starkt för att hjälpa andra människor.

Du arbetar självklart utifrån ett coachande förhållningssätt och identifierar dig med begreppen social kompetens och teamkänsla. Som person är du självgående, drivande och en god administratör som gillar ordning och reda. Du måste trivas i en ledande och kommunikativ roll.

Du har goda kunskaper Office-paketet samt talar svenska, engelska och gärna ytterligare språk.

Har du arbetat med CRM systemet Workbuster tidigare är det meriterande.

Vad du får hos TalangAkademin

Här erbjuds du en dynamisk arbetsplats och ett arbete som verkligen gör skillnad för människor och samhället i stort. Genom utbildning och skräddarsydda insatser hjälper vi människor att hitta in på arbetsmarknaden.

Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Du kommer att få arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor som har nära till både skratt och stöttning i arbetsvardagen. Vi har kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner.

För att söka tjänsten

Skicka ett e-postmeddelande med rubriken ”Koordinator Göteborg” samt bifogat CV + personliga brev och löneanspråk till [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande efter de inkommit. Intervjuer kommer ske löpande.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 24 okt 2021.

Så vänta inte med att ansöka! Stor vikt kan komma att läggas vid personlig lämplighet.

Vi förbehåller oss rätten att ha möjlighet att tillsätta tjänsten internt.

De kandidater som inte kommer att bli aktuella för uppdraget kommer att meddelas detta via e-post.

Vi är i ett expansivt skede och ser därför gärna att vi får bibehålla ditt CV + personliga brev om du inte skulle bli aktuell för denna tjänst.

Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Linus på 073-334 36 24 eller [email protected]

Om Talangakademin

TalangAkademin är en icke vinstdrivande verksamhet som drivs som en ekonomisk förening genom samverkansprojekt mellan arbetsmarknadens parter och ledande fastighetsägare med stöd från Tillväxtverket och Europeiska socialfonden.

Några av våra initiativtagare per idag är: Skandia Fastigheter, Fastighets AB Balder, Wallenstam AB, Fastighets AB Förvaltaren, Wåhlin Fastigheter AB, Huge Fastigheter, Fabege AB, Vincero AB,

Vi erbjuder validerad praktik till människor som står långt utanför arbetsmarknaden, validering ger ett bevis på sitt lärande.

Vi finns idag på Frölunda Torg i Göteborg i Sundbyberg, Huddinge och inom kort i Uppsala.

Vi har parallellt med vår befintliga verksamhet ESF-medel nationellt för ett tvåårigt projekt inom programområde två – ”Fler i arbete” tillsammans med Helsingborg stad, Huddinge kommun, Göteborg stad, Sundbyberg stad och Stockholm stad.

Läs mer om oss och ev. andra tjänster vi utlyser på: www.talangakademin.se

Anställningsform – Visstidsanställning 1 år, med stor möjlighet till förlängning minst 1 år.

Anställningens omfattning – Deltid, 80% med möjlighet till utökad arbetstid ev.

Tillträde – Enligt överenskommelse, absolut senast 1: a januari 2022.

Antal lediga befattningar: 1 i denna roll och på denna verksamhetsort

Sysselsättningsgrad: 80% mån-fre eller enligt överenskommelse

Ort: Göteborg, resor och övernattning inom övriga Sverige kan förekomma

Land: Sverige

Arbetsgivare
TalangAkademin Ekonomisk fören
Sturegatan 18 Lgh 1101
11436 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.