På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Eventkoordinator

Eventkoordinator

Som eventkoordinator arbetar du ofta som projektansvarig inom upplevelseindustrin. Det kan handla om att arrangera festivaler, idrotts- och sportevenemang, mässor, kongresser eller så arbetar du med destinationsutveckling.

Du behöver ha kunskaper i publika evenemang, marknadsföring och varumärken, eventmarketing, brand experience, försäljning, mässor, idrottsevenemang, möten och konferenser, konserter och klubbar, tv-produktioner och eventdesign.

Eventkoordinatorer kan också kallas för event producenter, event managers, projektledare, event planner eller event arrangörer. Du kan i vissa fall kombinera arbetsuppgifter som eventkoordinator med eventtekniker.

Utbildning

Utbildning till Eventkoordinator kan finnas inom Yrkeshögskolan. Även andra utbildningar som koordinator inom besöksnäringen kan vara en passande utbildning för att kunna bli anställd som eventkoordinator.

Väljer du att som eventkoordinator starta eget företag, bestämmer du själv vilken utbildning du behöver ha för att kunna skaffa kunder och få lönsamhet i verksamheten.

Arbetsplats

Det är vanligt att eventkoordinatorer är egenföretagare, men du kan också vara anställd på eventbyrå eller eventavdelning på ett större företag/kommun. 

Länktips

Visa mer
Visa mindre

20 Lediga jobb

Event Planner

Arbetsgivare / Ort: Värmland Enterprise AB / Uddeholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Our hotel is looking for an energetic event planner to help improve our restaurant business and be responsible for increasing our visibility in the local community. The successful candidate will also be responsible for discovering new opportunities within the community to establish a stronger bond with our target audience and increase participation in the local market. The ideal candidate for this position must demonstrate exceptional organisational skills, excellent interpersonal skills, multitasking skills, and excellent time management.

Arbetsgivare
Värmland Enterprise AB
Stationsvägen 1
68340 Uddeholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Brand Ambassador för Lagunitas

Arbetsgivare / Ort: Martin & Servera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Galatea är en av Skandinaviens ledande dryckesleverantörer. Vi reser världen runt för att hitta det bästa inom öl, vin och sprit, med och utan alkohol. Vi har över tusen artiklar, för tusen olika smaker, för både privatkonsumenter och restaurangkunder. Via dotterbolaget Sigtuna Brygghus utvecklar vi craft öl för egna varumärkena S:t Eriks och Sigtuna. Dotterbolaget KGA Logistik hanterar distributionen. Sammanlagt är vi omkring 100 anställda. Vi styrs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö. Vi söker dig som har ett stort intresse för att bygga varumärken och som vill vidareutvecklas inom ett företag som har en ljus syn på framtiden!    Nu söker vi en ambassadör som skall vara ansiktet utåt för en av våra största huvudmän och samarbetspartners: Lagunitas. Kalifornienbryggeriet Lagunitas Brewing Company grundades 1993 av Tony Magee. Namnet kommer från orten där man startade verksamheten, men redan efter något år flyttade bryggeriet till större lokaler i närliggande Petaluma. För varumärket Lagunitas har Galatea en dedikerad Brand Manager som ansvarar för kontakten gentemot huvudman. I rollen som ambassadör för varumärket arbetar du tillsammans med Brand Manager för att uppnå våra mål genom att stötta och bygga varumärket på den svenska marknaden. På marknadsavdelningen finns många kunniga kollegor och stödfunktioner som sköter försäljning i alla kanaler, löpande kontakt med Systembolaget och marknadsföring mot våra konsumenter. I din roll som viktig representant för Galatea och Lagunitas kommer du arbeta heltid, kvälls- och helgarbete ingår. Du behöver tycka att det är stimulerande att ha ett aktivt arbete där ingen arbetsdag är den andra lik. I ditt uppdrag kommer du att ansvara för att bygga och underhålla relationer med befintliga och nya kunder, planera samt utföra aktiviteter och event för att bygga varumärket, delta på mässor, hålla i kund- och varumärkesaktiviteter såsom ölprovningar och sprida Lagunitas ölkultur. I ditt arbete ingår löpande administration och uppföljning av de olika delmomenten. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med kollegorna på Galateas marknads- och säljavdelning men främst kommer du jobba i nära kontakt med våra viktiga kunder, som är barer och restauranger i hela landet. I tjänsten ingår därmed resor runt om i hela Sverige, räkna med 5-7 övernattningar i månaden. För att kunna ta dig an rollen tror vi att du har minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från öl-, bar- eller restaurangbranschen alternativt inom event och konsumentmarknadsföring. En god förståelse för kundernas verklighet kommer vara en avgörande faktor för att bygga relationer och lyckas i rollen. Du erbjuds Vi på Galatea samarbetar för att utveckla varandra och våra affärer. Hos oss erbjuds du… • möjligheten att bli omgiven av landets vassaste kollegor och experter inom dryck. Det du inte kan innan du kommer till Galatea lär vi dig! • en arbetsgivare där entreprenörsandan är stark och beslutsvägar oftast är korta. • att få vara med på en resa där vi skall öka marknadsandelarna och varumärkeskännedomen för ett av världens ledande craftöls-varumärken: Lagunitas. • att vara med och vidareutveckla Galateas varumärke och utmana de största aktörerna i branschen! • att delta vid mässor och event samt att resa inom Sverige och Lagunitas. • det som du i övrigt kan tänkas behöva, som en fast lön, en positiv chef och tjänstebil. Din profil Våra förväntningar på dig är att du… • känner en trygghet i att ta egna beslut och testa nya vägar, samtidigt som du är en lagspelare. • agerar ansvarsfullt och förstår innebörden av att vara representant för Galatea som bolag och Lagunitas som varumärke • har en förmåga att prioritera i ditt arbete där planering och uppföljning är en viktig del.   • har körkort och tycker att det skulle vara roligt samt motiverande att åka ut och arbeta mot och nära våra kunder • är kommunikativ och lyhörd inför kollegor samt kunder, vilket bidrar till att utveckla både befintliga och nya relationer. • behärskar engelska och svenska i tal och skrift obehindrat. • Goda kunskaper inom vardaglig-IT såsom office-paketet m.m. Praktiskt om tjänsten, ansökan och kontakt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40h/vecka) och du kommer att spendera större delen av veckoarbetstiden utanför kontoret. Tillträde önskas under sensommaren eller tidig höst 2021 och vi tillämpar provanställning. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi använder system kopplade till vårt moderbolag, Martin & Servera, för hantering av ansökningar och tester i rekryteringsprocessen. Ansök då senast den 6 augusti, vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tidigarelägga sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Boltes, [email protected] eller HR-chef Chriss Österberg [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!  
Arbetsgivare
Martin & Servera AB
Hemsida: http://www.martinservera.se/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konferensvärd till nyöppnade av Smådalarö Gård Hotell & Spa

Arbetsgivare / Ort: Sabis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & FM med 25 uppdrag inom contract services samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se Nu har vi öppnat nya utbyggda Smådalarö Gård Hotell & Spa som med sina totalt 10.000 kvm är Sabis nya flaggskepp! Med 118 hotellrum, konferens- och eventlokaler och restauranger, padelbanor och golfbana samt 2000 kvm spa och wellness. Vårt mål är högt – att skapa Sveriges ledande destination för aktivitet och avkoppling! Vi arbetar efter våra grundvärderingar: alltid nöjd kund, ansvar och respekt. Läs mer på www.smadalarogard.se Om rollen Vi söker nu en konferensvärd till vårt härliga team! Som konferensvärd är dina främsta arbetsuppgifter att: - Detaljplanera bokningar av konferenser, arrangemang och ansvara för merförsäljning av aktiviteter samt mat & dryck. - Välkomna gästerna på plats och ansvara för uppföljning av vistelsen i efterhand samt fakturering. - Göra visningar, bidra vid säljaktiviteter och även bearbeta nya kunder i närområdet. Vi är ett team som jobbar över gränserna och du kommer att jobba på andra avdelningar på hotellet, främst receptionen. Vi använder oss av bokningssystemet Spectra. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande tjänst inom konferens och hotell. Du har erfarenhet av att planera konferenser och arrangemang, arbetsledning samt logistik. Har du utbildning inom branschen ser vi det som meriterande. Du har en positiv personlighet, tar egna initiativ, organiserad och säljinriktad. Vidare har du en god administrativ förmåga och är lyhörd inför våra kunders önskemål. Flexibilitet, prestigelöshet och samarbetsvilja är andra högt värderade egenskaper. Meriterande för tjänsten är att du har körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder dig • En fantastisk arbetsplats i Stockholms vackraste skärgårdsmiljö på vår helt nyöppnade hotelldestination • Ett glatt team som stöttar och hjälper varandra • Ett värderingsstyrt bolag där vi arbetar aktivt med vårt ledarskap på alla nivåer • En trygg arbetsgivare med kollektivavtal, bra villkor och förmåner för alla våra medarbetare. Ansökan Tillträde snarast. Arbetstiderna är varierande under vardagar, kvällar och helger. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mötes- & Eventchef Linn Vislie på [email protected] Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Sabis AB
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Högskolan i Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Vid Högskolan i Borås skapas lärande, kunskap och innovation av hög internationell kvalitet och med stor samhällsrelevans. Högskolans campus ligger samlat mitt i centrum och här arbetar vi tillsammans för framtiden och för att göra skillnad! Avdelningen Kommunikation tillhör högskolans Verksamhetsstöd och består av 24 medarbetare. Vi har en bred kompetens inom området och jobbar med extern och intern kommunikation i olika kanaler. På avdelningen finns förutom kommunikatörer högskolans webbspecialister och medieproducenter samt eventkoordinator, översättare och handläggare. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Arbetsbeskrivning Event, arrangemang och konferenser har fått ett allt större utrymme i högskolans verksamhet och ses som varumärkesstärkande. Eventkoordinatorn ansvarar för samordning och kontroll över alla event vid högskolan. I arbetsuppgifterna ingår att stödja forskare, lärare och andra medarbetare med att planera och genomföra möten och event både internt på högskolan men också tillsammans med externa parter som exempelvis Days of Knowledge. Arbetet omfattar allt från att boka lokaler, hantera beställningar som rör aktiviteten liksom att stödja praktiskt under själva arrangemanget samt att utvärdera mötet för utveckling av arrangemanget. Eventkoordinatorn har också uppdrag som ceremonimästare vilket omfattar ett huvudansvar för högskolans akademiska högtid och har ett team som stöttar inom olika områden. Eventkoordinatorn samordnar också högskolans avslutningar, externa besök. Eventkoordinatorn arbetsleder ofta studentambassadörer som involveras i ett event. Ett annat ansvarsområde är att samordna flaggningen vid högskolan.  I rollen ingår också att svara för den långsiktiga planeringen och sätta riktlinjer, rutiner och strategier för högskolans event. Eventkoordinatorn fungerar som ”spindeln i nätet” och ska ha goda kontakter både internt inom högskolan men också externt med samarbetspartners utanför högskolan.  Kvalifikationer  För anställningen krävs relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare ställer arbetsuppgifterna krav på förmåga att uttrycka sig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Styrkt förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och att prioritera är en förutsättning för anställningen, likaså hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga. Det är meriterande med erfarenhet från event- och konferensarbete och/eller projektledarutbildning. Vi ser att du som söker kommer direkt från utbildningen eller har jobbat några år inom event och arrangemang och har hög servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform: Vikariat till och med den 17 april 2022. Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Den 18 oktober 2021 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Borås Diarienummer: PA 2021/170 Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande kommunikationschef Jennifer Tydén via telefon 033- 435 4484 eller e-post [email protected] Fackliga företrädare är Magnus Sirhed, OFR-ST, Susanne Håkansson, Saco-S, de nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.  Ansökan Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen.  Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. Till din ansökan ska följande dokument bifogas: • Personligt brev • CV med referensuppgifter och löneanspråk • Intyg/betyg och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.  Välkommen med din ansökan senast 2021-08-08. Högskolan i Borås eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetsgivare
Högskolan i Borås
Hemsida: http://www.hb.se/
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Publikvärd

Arbetsgivare / Ort: Byteatern / KALMAR
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Byteatern Kalmar Länsteater söker publikvärdar

Om Byteatern Kalmar Länsteater

Byteatern Kalmar Länsteater är en teater för hela Kalmar län, som tar ett särskilt stort ansvar för barn och ungas tillgång till scenkonst. Vi producerar 3-4 föreställningar varje år och tar regelbundet emot nationella och internationella gästspel i dans och teater. Vi vill skapa ett öppet och avslappnat mötesrum för scenkonstupplevelser och samtal.

Om tjänsten

Som publikvärd på Byteatern Kalmar Länsteater arbetar du med olika servicerelaterade uppgifter med huvuduppgift att ta hand om besökare till teatern. Som publikvärd är du teaterns ansiktet utåt och stor vikt ligger vid att du erbjuder ett gott bemötande, information och trygghet.

Arbetet innebär ett flertal uppgifter där bemanning av biljettkassa, in och utsläpp ur teatersalongen, bemanning av vårt teatercafé samt information om teaterns program är några exempel.

Vi söker dig som

Är utåtriktad och tycker om att arbeta med människor.

Är van att arbeta både i grupp och självständigt.

Är ansvars- och initiativtagande.

Tycker om att arbeta under högt tempo och nya situationer.

Då våra publikvärdar kan komma att utses till serveringsansvariga behöver du vara 20 år eller äldre.

Meriterande kunskaper

Tidigare arbete inom restaurang eller service

Kunskap i andra språk än svenska och engelska.

Utbildning i brandskydd eller HLR

Intresse för scenkonst och/eller kultur

Erfaranhet att tala inför en publik


Arbetets omfattning

Arbetet som publikvärd är en behovsanställning och kräver en flexibilitet då antalet timmar du arbetar beror på vårt föreställningsschema som kan ändras över tid. Kanske studerar du eller har en annan sysselsättning på deltid. Passen är oftast 3 - 5 timmar långa, ligger främst kvällstid och helger men även vissa pass dagtid kan förekomma.


Ansökan

Till ansökan bifogas CV och en motivationstext till varför du är rätt person för jobbet.

Ansökan skickas med e-post till [email protected]

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Elisabeth Skoglund, producent, [email protected]

0480-43 44 42 (mellan den 24 juni-1 augusti har teatern stängt och frågor kan inte besvaras)

Arbetsgivare
Byteatern
Barlastgatan 8
39231 KALMAR
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.