På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Eventkoordinator
Spela filmen

Eventkoordinator

Som eventkoordinator arbetar du ofta som projektansvarig inom upplevelseindustrin. Det kan handla om att arrangera festivaler, idrotts- och sportevenemang, mässor, kongresser eller så arbetar du med destinationsutveckling.

Du behöver ha kunskaper i publika evenemang, marknadsföring och varumärken, eventmarketing, brand experience, försäljning, mässor, idrottsevenemang, möten och konferenser, konserter och klubbar, tv-produktioner och eventdesign.

Eventkoordinatorer kan också kallas för event producenter, event managers, projektledare, event planner eller event arrangörer. Du kan i vissa fall kombinera arbetsuppgifter som eventkoordinator med eventtekniker.

Utbildning

Utbildning till Eventkoordinator kan finnas inom Yrkeshögskolan. Även andra utbildningar som koordinator inom besöksnäringen kan vara en passande utbildning för att kunna bli anställd som eventkoordinator.

Väljer du att som eventkoordinator starta eget företag, bestämmer du själv vilken utbildning du behöver ha för att kunna skaffa kunder och få lönsamhet i verksamheten.

Arbetsplats

Det är vanligt att eventkoordinatorer är egenföretagare, men du kan också vara anställd på eventbyrå eller eventavdelning på ett större företag/kommun. 

Länktips

Visa mer
Visa mindre

4 Lediga jobb

Kundansvarig till Stiftelsen Skansen - företag och grupp

Arbetsgivare / Ort: Stiftelsen Skansen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se Skansen befinner sig i en spännande utvecklingfas och rekryterar nu nyckelpositioner till olika avdelningar. Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson med ansvar för att driva och utveckla försäljning av Skansens utbud mot företag och grupper. Du kommer att ingå i marknads- och kommunikationsavdelningen och rapportera till Enhetschefen för Försäljning & Samarbeten. På marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar vi gemensamt med att driva utvecklingen av och lyfta Skansens hela verksamhet: djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Tillsammans arbetar vi för att befästa Skansens roll som ett besöksmål av världsklass och med strävan att utveckla Skansens erbjudande gentemot gäst och potentiell gäst utan att förlora friluftsmuseets själ. På marknads- och kommunikationsavdelningen finns tolv medarbetare. Vårt kontor ligger innanför Skansens entréer, på Djurgården i Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter ● Driva och utveckla försäljning av Skansens totala utbud mot företag och grupper i tätt samarbete med andra avdelningar. ● Aktivt sälja in Skansens utbud till befintliga och nya kunder och intressenter. ● Identifiera kundmarknader och samordna införsäljande aktioner och events i syfte att skapa nya affärer och hitta nya kunder. ● I samråd med samtliga verksamhetsområden skapa, utforma och sälja in en intäktsdrivande produktportfölj. ● Skriva offerter, förhandla om och ingå avtal av nya affärer och bokningar. ● Förvalta och utveckla kundrelationssystem samt bokningssystem i samråd med enhetschef och bokningsenheten.  ● Fungera som back up och stödfunktion för Skansens bokning- och gästservice. ● Arbeta anpassat utifrån Skansens hela verksamhet och behov. Djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Kompetens och erfarenheter • Erfarenhet av att arbeta med försäljning ● Känna sig trygg i säljprocesser för att administrera försäljning. ● Erfarenhet av att identifiera nya kundmarknader. ● Vana att arbeta med kundrelationssystem. ● God vana av att bearbeta kunder, skriva offerter och avtal, förhandla och vara en del i att inleda och utveckla långsiktiga relationer. ● Förmåga att arbeta utifrån såväl affärs- och lönsamhetstänk som att bidra med kreativa och aktuella idéer. ● Hög flexibilitet i relation till verksamhetens behov. ● Flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Fler språk är meriterande. För att trivas i den här rollen tror vi även att du har god kommunikationsförmåga och trivs med att nätverka och skapa upplevelser utöver det vanliga. Är det här din nästa utmaning? Klicka på länken längre ner i annonsen och registrera din ansökan med CV och personligt brev senas den 31 januar 2021. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Novare. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sohaila Bagger-Sjöbäck på Novare via email: [email protected] Ansök här: Kundansvarig - företag och grupp - Novare Interim & Recruitment Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsten. Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], ST: Birgitta Jansson, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18
Arbetsgivare
Stiftelsen Skansen
Hemsida: http://www.skansen.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Producent för digitala konferenser och event

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med? ARBETSUPPGIFTER Enheten för service och utveckling är en av flera enheter inom Länsstyrelsens avdelning för verksamhetsstöd. Vår uppgift är att vara ett effektivt stöd till Länsstyrelsens övriga enheter inom arbetsområde lokalförsörjning, miljöledning, projektstöd, verksamhetsutveckling och övrig gemensam service. I takt med att allt fler möten och konferenser sker digitalt står vi nu inför det spännande uppdraget att utveckla verksamheten för digitala konferenser och event. I första hand handlar det om interna konferenser och event med interna och/ eller externa deltagare. Nu söker vi en kollega som vill vara med att utveckla dagens och framtidens digitala möten och event. Du kommer att ägna en del av din tid åt att bygga upp och utveckla koncept för olika typer av event, där alltifrån eventupplägg, tempo, dramaturgi, interaktion och digital upplevelse till teknikanvändning och resursplanering tas om hand. I ditt uppdrag ingår att koordinera och planera samt genomföra eventen tillsammans med de olika verksamheterna. Där har du en nyckelroll. I rollen ingår även mötesstöd för fysiska och digitala möten. Utöver det kommer du ha ett nära samarbete med IT-samordnare, kommunikatör och även med andra länsstyrelser, kommuner och myndigheter. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter kan kortfattat beskrivas så här: • Att samordna digitala konferenser och hålla ihop konferensen tillsammans med organisatör • Planering och konfiguration av bild, ljud och ljus vid små och stora produktioner • Producera och samordna små och stora konferenser, möten, inspelningar, livesändningar • Agera mötesstöd vid fysiska och digitala möten • Filma, fotografera • Redigering • Uppsättning av teknik vid fysiska och digitala möten • Arbetsleda vid kameraproduktioner Arbete på helger och kvällar kan förekomma ibland. Placeringsort: Göteborg Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Under tiden restriktioner med anledning av pandemin råder använder vi hyrbil i större utsträckning. KVALIFIKATIONER Krav: • Du ska ha relevant utbildning på lägst gymnasienivå och arbetslivserfarenhet från området som vi bedömer motsvarar den formella kompetensen. • Utöver det behöver du ha minst 2 års aktuell erfarenhet av digital och video produktion samt minst 2 års aktuell erfarenhet av att planera, sätta upp och genomföra digitala event. • Intresserad och kunnig i den teknik som ska användas. Personliga egenskaper: Som person är du lyhörd och kan anpassa dig efter olika uppkomna situationer. Du tycker om att ge service och har en utpräglad servicekänsla. Du behöver både ha förmåga och tycka om att arbeta självständigt och tillsammans med andra i team. Du är prestigelös och ser möjligheter till lärande och utveckling i vardagen. Du behöver också ha förmåga till helhetssyn och kunna samordna personer, teknik- och lokalanvändning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Meriterande kunskaper: Det är en stor fördel om du är van att använda: • Adobes olika programvaror för området, Premiere, Photoshop m.fl. • Officepaketet • Windows Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. ÖVRIGT Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Ansökan
Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Evenpersonal/festivalassistent

Arbetsgivare / Ort: Västerås Filmfestival / Västerås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi har kontor, biograf och befinner oss på olika ställen i city. Vi kan även vara på offentliga platser i Västerås.


Festivalen är 4-19 Juni 2021. Vi anställer före under och efter festivalen. Vi arbetar med festivalen under hela året.


Vi söker personer som har ett kulturintresse och tycker om att träffa olika människor och gillar varierande arbetsuppgifter.


Meriterande är om man arbetat i liknande roller tidigare och att man har ett filmintresse. Som festivalassistent kommer du arbeta med olika sysslor före, under och efter festivalen.


Arbetsupgifterna kan vara webbhantering, marknadföring, fotografering, filmvisning, filmhantering, praktisk support, informera filmbesökare.

Arbetsgivare
Västerås Filmfestival
Munkgatan 7
72212 Västerås
Hemsida: http://www.vasterasfilmfestival.com
Ansökan
Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Outreach Officer at House of Innovation

Arbetsgivare / Ort: Handelshögskolan i Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
We offer an exciting, fast-moving environment, with supportive colleagues and researchers at the forefront of their fields. For someone interested in learning more about Innovation, Entrepreneurship and Technology, this position offers many opportunities to learn, build networks, and share knowledge. We can promise a lot of exposure to new people and exciting challenges.  About the role  As Outreach Officer, you will work closely with the Head of Operations, as well as the Chair (head of unit) and other faculty and staff at the House of Innovation. Since this is a young unit, you will actively contribute to shaping how it operates and interacts with the environment. Your role as Outreach Officer will be focused on delivering excellent outreach (events, information, etc.) externally as well as within the House. The House is still growing, and new collaborations are explored and formed continuously. You are expected to take an active part in establishing and managing collaborations with companies, public sector organizations, academic institutions, and other actors within our field. You will work in collaboration with the other members of the operations team but have a lot of individual responsibilities, as well as freedom to plan your work. Job description  - Further develop the unit’s overall outreach and media strategy in collaboration with the communications officer and the SSE External Relations unit - Responsible for managing the process of planning, organizing, and executing all outreach and knowledge exchange events - Supply visual materials for outreach and collaborating networks - Take point in collaboration with SSE External relations concerning Corporate Partners - Together with Head of Operations and Head of Unit build innovation partnerships and develop networks and centers around the House - The job may contain other tasks, such as supporting recruitment processes or other operational tasks within the operations team. Qualifications You are a collaborative doer who enjoys working both operationally and strategically. You are detail-oriented, take initiatives, and drive processes forward. This includes being the leading force in getting information and people together for excellent deliveries. Furthermore, you are autonomous and have exceptional communication skills.    Required:  - Strong interest in innovation, digitalization, and entrepreneurship, and a desire to further develop your knowledge within these areas - Strong digital skillset, enabling advanced and creative use of digital channels, as well as the production of seminars/conferences, presentations, and reports  - Strong project management skills (documented experience required) - Exceptional spoken and written language skills in English (Swedish skills are a plus)   Meritorious:  - Experience from international settings - Experience in event planning and execution - A university degree and/or experience from an academic setting   Other This is a permanent employment, and a 6 month probationary period applies. Please include your desired salary in your application. About the House of Innovation  The House of Innovation is an interdisciplinary research, education, and outreach environment at SSE. It produces scientifically based knowledge about innovation, digitalization, and entrepreneurship relevant to academics, corporations, government agencies, civil society actors, and individuals. In doing so, it interacts with an international network of scholars and academic institutions, as well as with corporate and institutional funders. The House encompasses the Department of Entrepreneurship, Innovation & Technology, the Jacob and Marcus Wallenberg Center for Innovative and Sustainable Business Development, the Scania Center for Innovation and Operational Excellence, the Center for Data Analytics, and the Stockholm node of the Swedish Center of Digital Innovation. About the Stockholm School of Economics  The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation. Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. Our educational mission has over the years strengthened SSE students, and you can read more about it here. SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs.
Arbetsgivare
Handelshögskolan i Stockholm
Ansökan
Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.