På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Eventkoordinator

Eventkoordinator

Som eventkoordinator arbetar du ofta som projektansvarig inom upplevelseindustrin. Det kan handla om att arrangera festivaler, idrotts- och sportevenemang, mässor, kongresser eller så arbetar du med destinationsutveckling.

Du behöver ha kunskaper i publika evenemang, marknadsföring och varumärken, eventmarketing, brand experience, försäljning, mässor, idrottsevenemang, möten och konferenser, konserter och klubbar, tv-produktioner och eventdesign.

Eventkoordinatorer kan också kallas för event producenter, event managers, projektledare, event planner eller event arrangörer. Du kan i vissa fall kombinera arbetsuppgifter som eventkoordinator med eventtekniker.

Utbildning

Utbildning till Eventkoordinator kan finnas inom Yrkeshögskolan. Även andra utbildningar som koordinator inom besöksnäringen kan vara en passande utbildning för att kunna bli anställd som eventkoordinator.

Väljer du att som eventkoordinator starta eget företag, bestämmer du själv vilken utbildning du behöver ha för att kunna skaffa kunder och få lönsamhet i verksamheten.

Arbetsplats

Det är vanligt att eventkoordinatorer är egenföretagare, men du kan också vara anställd på eventbyrå eller eventavdelning på ett större företag/kommun. 

Länktips

Visa mer
Visa mindre

6 Lediga jobb

The Park söker Mood Manager

Arbetsgivare / Ort: Sprout Park AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 maj (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet

Vad är The Park?

The Park är ett personligt och kreativt co-working space med kontor, eventytor & konferensrum på två attraktiva adresser i Stockholm med all service inkluderad. Vi erbjuder fyra co-workingmedlemskap & skräddarsyr event och konferenser. Det unika med The Park är klimatet, där vi arbetar aktivt för nätverkande och för att våra medlemmar ska växa och trivas på sin arbetsplats. The Park befinner sig i en expansiv fas på en växande marknad. Vi söker nu en Mood Manager med ansvar för våra medlemmars upplevelse med fokus konferens till The Park.

Din roll

I rollen som Mood Manager kommer du vara en del av operativa service teamet på The Park och har ett gemensamt ansvar tillsammans med vår Site Manager för ett av våra två kontor. I arbetsuppgifterna ingår att säkerställa den bästa gäst- och medlemsupplevelsen. Du har ansvar för vår Service Desk / Reception samt vår Konferens. Du rapporterar till Site Manager.

Vem är du?

Vi söker dig som älskar att arbeta i team och som har förmågan att sprida härlig energi, både till din personal och till medlemmarna. Du uppskattar att arbeta i högt tempo i en serviceorienterad bransch och trivs med att vara en nyckelperson med mycket ansvar. Du älskar att möta människor och gör alltid ditt yttersta för att göra medlemmen nöjd.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med mycket energi, stark gemenskap och härliga kollegor. För mer information är du välkommen att kontakta Operations Manager Robert Stridsberg. Intervjuer och urval sker löpande, skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16 maj. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Arbetsgivare
Sprout Park AB
Magnus Ladulåsgatan 1
11863 Stockholm
Hemsida: www.thepark.se
Ansökan
Ansök senast 23 maj (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Underhållare

Arbetsgivare / Ort: Kampaay Nordics AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 maj (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Kampaay är en digital plattform för fysiska och digitala eventprodukter som kopplar ihop beställare med leverantörer/produkter utan projektledning. Kampaay föddes i Italien och är nu en lovande startup i Europa finansierad av affärsänglar och privata fonder. Det första steget mot expansion utanför de italienska gränserna är att erövra Stockholm med Kampaay Nordics!
Arbetsgivare
Kampaay Nordics AB
Ansökan
Ansök senast 31 maj (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

KONFERENSVÄRD/VÄRDINNA

Arbetsgivare / Ort: Hotel Diplomat AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 juni (21 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet

Hotel Diplomat söker en konferensvärd/konferensvärdinna till konferensen på Hotel Diplomat och på Villa Dagmar.

Som person är du professionell, driven och passionerad, en målinriktad lagspelare med känsla för kvalité och personlig service. Det är till fördel om du har ett stort intresse för mat och dryck samt branschen i sin helhet.

Arbetsuppgifter som konferensvärd/konferensvärdinna på Hotel Diplomat innebär bl.a. följande:

• Delaktig i planering och genomförande av event och konferenser

• Servering av mat och dryck

• Ta emot gäster och visa runt i hotellets lokaler

Du har minst 3 års relevant erfarenhet och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Tjänsten avser behovsanställning.

Ansökan skickas senast 1 juni 2021 till [email protected]

Märk ansökan med: KONFERENS

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om Hotel Diplomat

Hotel Diplomat är ett exklusivt hotell, beläget på Strandvägen i hjärtat av Stockholm, med fantastisk utsikt över Nybroviken. Hotellet ägs och drivs av fjärde generationen Malmström. Gastronomi är en viktig del av Hotel Diplomat och restaurangen är en självklar mötesplats för gäster som söker en livlig, internationell atmosfär. Med sin tidlösa inredning i marmor, mässing, glas och sammet erbjuder restaurangen en oslagbar utsikt över vattnet. Matlagningen är klassiskt präglad av det skandinaviska köket med inspiration från Medelhavet. Menyn varierar efter tillgång och säsong med fokus på närodlat och ekologiskt.


Arbetsgivare
Hotel Diplomat AB
Strandvägen 7 C
10440 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 1 juni (21 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Innovation Hub Leader – Range & Product Innovation

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 juni (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
At Range & Product Development we are enabling outstanding customer value through world class capabilities in design, engineering, innovation and range and product management to strengthen ​​​​all parts ​of the IKEA democratic design process. The Innovation team aims to explore and innovate new solutions that strengthen the IKEA range and products, including new product segments and functionality while securing capacities to develop, validate and deploy new revolutionary innovation on the market. As an Innovation Hub Leader you will be leading and developing the digital & physical Hub/hubs for innovation development. The Hubs shall be a creative place for cross organizational an cross functional innovation, strengthening a common meeting point/space for innovation initiatives to solve future challenges in people’s lives at home. This collaboration will also expand to external companies and partners that we work with in order to Innovate together. Establish, sustain, and develop Innovation Hubs to deliver to IKEA strategic direction, goals and objectives Finding new digital solution to how we can collaborate and innovate together. Keeping up with trends and developments in the technical communication field  Define user-friendly and simple ways how we work with Innovation Hubs to support the capturing of ideas and learnings. Secure that the infrastructure brings back all the good ideas and learnings to the business. Evaluate the function of the Hubs and constantly seek new solutions to develop and improve, global, local, digital, and physical to support the innovation agenda. Coach other areas of the business in how to work with Innovation Hubs, enabling others to utilize its full potential Secure IKEA identity within all digital and physical Hubs, including culture and values Lead a world class experience for all collaborators within the Innovation Hubs Bridge the online to offline experience within IKEA Work close to the business, communicate and anchor the Innovation Hub to relevant stakeholders and forums throughout the organizations of IKEA and external partners We look forward to receiving your application in English latest May 16th. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. If you have any questions regarding the position, please contact Hiring Manager Annica Karlsson at +46 735258953. If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Jakob Bergström, +46 70-147 48 90
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 2 juni (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Esport and Arena Manager

Arbetsgivare / Ort: Pophouse Entertainment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 juli (2 månader 18 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Are you interested in creating an Esports venue in what will become the largest digital culture center in northern Europe? Excited about creating a thriving arena in the heart of Stockholm, filled with music concerts and events? We are now looking for a driven person with strong organizational and collaborative skills, who wants to join us on our journey. Is that you? About the role In this role your main responsibility the first year is to build and evolve an outstanding agenda for our Esports arena. You design, create and execute epic gaming events both at the arena as well as online. By creating a venue for Esport you are building a strong platform for partners and you will be the matchmaker for Space and the world of Esport. You will define long-term strategies and collaborations with Esports organizations, business partners, communities, brands and profiles from all around the world. Through social presence and marketing activities you drive engagement and establish Space in the Esports community. The goal is to create the national arena for Esports in northern Europe and you strive to develop groundbreaking concepts to take Esports to the next level. When we open the doors to Space your responsibilities will also include to add music concerts and events on the arena agenda. You will be the key player in filling the arena with epic events, build relationships with partners, and successfully coordinate all activities in the arena. You will be working closely with Program & Event manager in the group. Even though you aim for space, you also strive to create an intimate atmosphere in the arena and know that magic happens when people connect with each other. Working with inclusivity is a natural part of the job and you strive to create a community defined by diversity. Together with your arena squad you develop business opportunities, maximizing revenue, profitability, and growth targets in line with corporate strategies. You conceptualize and package ticketing and products for the arena. Requirements - Deep knowledge of the Esports industry - Understanding of the components of online and offline tournaments - Proven track record of driving complex projects with successful stakeholder management - Commercial understanding and deal execution experience - Relevant network within the Esport community and music industry - Understanding of broadcasting and streaming - Fluency in Swedish and English The role is a full-time employment starting with a probation period of six months. You will report to the Managing Director of Space. You can send your application in either Swedish or English. About Space Space is the world's first digital culture center of its kind. We have dedicated 7,500 square meters by Sergel’s Square, right in the heart of Stockholm city, opening the doors in 2021. Inside, you will find Scandinavia’s largest gaming center, The Avicii Experience, an astonishing arena for Esports, conferences and concerts, coworking, creative studios, pop-up shops and engaging educational programs, as well as a great selection of food and beverage. Get ready for your next journey - into Space! Space is a part of Pophouse Entertainment Group.
Arbetsgivare
Pophouse Entertainment Group AB
Ansökan
Ansök senast 29 juli (2 månader 18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.