På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Hotellreceptionist
Spela filmen

Hotellreceptionist

Hotellreceptionist passar dig som är språkkunnig och serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor. Gästerna behöver få bra service för att trivas, oavsett om det är ett litet pensionat eller ett stort lyxhotell som är arbetsplatsen.

Ofta måste man som hotellreceptionist vara beredd att hoppa in extra och även att utföra andra arbetsuppgifter som normalt sett nattportier, frukostvärd/värdinna, konferensvärd/värdinna eller servitör/servitris utför, framförallt om man arbetar på ett mindre hotell.

Utbildning

Yrkesexamen från gymnasieskolans Hotell- och turismprogrammet, inrikting hotell och konferens är en merit. Att kunna flera språk än svenska och engelska är en stor merit. B-körkort är en merit och kan i vissa fall efterfrågas och ibland även ställas som ett krav för att kunna få anställning.

Visste du att...?

... i Visby finns det ett litet hotell som har anor från 1200-talet.
Källa: johanmalareshus.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

194 Lediga jobb

Servicestjärna som vill arbeta i hotellreception

Arbetsgivare / Ort: Kom Hotel AB / SOLNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Vi söker en receptionist till familjen Giò!

När du kliver in på Giò möts du direkt av ett leende, en härlig doft från restaurangen och ett glatt surr från gästerna. Vår reception är hjärtat på Giò. Vi som jobbar här är ett tätt sammansvetsat gäng som hjälps åt, har roligt och har koll på allt på hotellet.

Vi söker nu fler för både hel- och deltid, tillsvidareanställning, för start så snart som möjligt. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbete, men viktigast är att du är rätt person. Vi kan lära dig jobbet, men du måste gilla ett omväxlande arbete, ha ett gott humör och älska att arbeta med människor. En problemlösare med service i blodet!

Hotel Giò är ett hotell med inspiration från 50-talets Italien. Hotellet ligger intill Hagaparken, med goda kommunikationer och närhet till city.

Vi vill stå för äkta gästvänlighet, engagemang och en miljö som man vill besöka ofta och bo länge i.

Våra receptionister:

– Skapar en miljö som är härlig, både att besöka och arbeta i.

– Sköter in- och utcheckning, fakturering, bokning, problemlösning och merförsäljning.

– Kan prata och skriva både på svenska och engelska – kan du dessutom något annat språk så blir vi förstås glada.


Vi har självklart kollektivavtal, ett starkt arbetsmiljöarbete och en genuin strävan efter att vara en riktigt schysst arbetsgivare. Vi uppmuntrar också till vidareutbildning och fortsatt utveckling inom företaget.

Intervjuer görs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Allra senast den 24 september till Front Desk Manager Katarina Lindeberg på [email protected]

Har du frågor om arbetsplatsen, kollektivavtalen eller dylikt är du välkommen att kontakta vår HR-chef Kea Lagerquist på [email protected] eller 073-1515414.

Titta gärna in på vår hemsida och läs mer om hotellet, glöm inte ta en titt på våra sociala medier.

www.hotelgio.se, @thehotelgio

Vi hörs snart!

Arbetsgivare
Kom Hotel AB
Råsundavägen 1
16967 SOLNA
Hemsida: http://www.hotelgio.se
Ansökan
Ansök senast 28 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Hotellreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Funäsdalen Berg & Hotell Rörelse AB / Funäsdalen
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker en ny stjärna till vårt receptionsteam, som tycker om att stå i centrum och vill bjuda våra gäster på fantastiska fjällupplevelser.

Du ser samspelet med gästerna som din största arbetsuppgift och trivs i en flexibel och lösningsorienterad arbetsgrupp.

Arbetsuppgifterna är att checka in och ut gäster, göra bokningar och bordreservationer, ge tips och berätta om området, hålla liv i elden och fint i lobbyn samt sälja kioskvaror och liftkort.

Receptionsteamet och städteamet jobbar tätt tillsammans och har daglig dialog om planering och prioriteringar. Vid behov hjälps vi åt med städningen.

Vi ser att du har god datorvana och kan kommunicera i skrift och tal på både svenska och engelska. Erfarenhet av receptionsarbete eller annan vana av gästkontakt är meriterande.

Arbetsgivare
Funäsdalen Berg & Hotell Rörelse AB
Strandvägen 2A
84672 Funäsdalen
Hemsida: www.funasdalen.se
Ansökan
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Shift leader, Front of House, Service Lead, Scandic No 25, heltid

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
Scandic no 25, eller 25:an som vi brukar kallas, ligger precis vid Göteborgs centralstation med goda kommunikationer. Hotellet är personligt och hemtrevligt snarare än stort och pampigt. Det personliga formatet återspeglas också i stämningen bland oss som jobbar här- vi har en stark sammanhållning och hjälper varandra så ofta vi kan. Kanske är det också just därför vi enligt Scandics medarbetarundersökning har företagets mest nöjda team members. För den medarbetare som vill ha möjlighet att påverka sin situation finns också många vägar att gå, inom hotellet men också till övriga hotell. Vi är måna om att ge våra medarbetare möjlighet att utvecklas, det leder också till fantastisk service och därmed fantatiskt nöjda gäster. Nu söker vi en  Service  Host  till  hotellet Scandic No 25. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Service Lead? Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. I rollen som Service Lead har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Din kompetens För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Service Host, Service Lead, Front of House, Scandic Alvik, heltid

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
Scandic Alvik är ett hotell beläget i Alvik, endast 10 min från Stockholm city och ett stenkast från Mälaren. Vår ambition är att vara bäst på gästupplevelser inom Scandic. Hos oss ingår du i ett härligt team med engagerade medarbetare som hjälper varandra och sätter gästen i fokus i allt vi gör. Hotellet har en variation av gäster bestående av allt ifrån affärsresenärer, nyfikna turister till konferenssällskap. Älskar du att leverera oförglömlig service i världsklass och att skratta på arbetstid? Då passar du perfekt i vårt team! Nu söker vi en  Service  Host  till  hotellet Scandic Alvik. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Service Host/Service Lead? Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. I rollen som Service Lead har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Din kompetens För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Nobis Hotel AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vårt Team

Vi letar efter dig, som vill vara med i vår resa att ta Nobis Hotel till ännu högre nivå. Med nytt läge på hotellmarknaden och nya möjligheter, skapar vi ett serviceteam som aldrig förr. I ett likasinnat team med högt i tak, och stora utvecklingsmöjligheter blir du vårt ansikte utåt. Du kommer vara en del av vår internationella värld, med gäster från alla världsdelar.

Du kommer arbeta i ett proffesionellt team, med högt och organiserat tempo. Du kommer med 5-stjärnig service i ryggraden arbeta med gäster som är vana med toppservice under sina vistelser. Dina kollegor kommer vara service managers, concierge, porters, doorman, switchboard m fl. Du kommer ha en betydande roll i vår framgång. Engelska är det primära språket med våra gäster, så vi ser att du talar och skriver både svenska och engelska utmärkt.

Om dig

Tidigare erfarenhet från reception på hotell, alternativt att du arbetat med 5-stjärnig service i annan bransch är meriterande. Du är socialt lagt, och älskar träffa människor. Även om du är en servicestjärna vet du att ordning och reda är grunden till en bra tillvaro. Du går alltid in med inställningen ”Inget är omöjligt”, men är självklart en realist. Hög positiv energi som sprider sig hos medarbetare och kunder. Du vill alltid framåt. Karriär är viktigt för dig, och ser gärna dig själv växa inom företaget.


Vi erbjuder dig en 100% anställning, med varierande arbetstider (dag, kväll och helg).

Lön enl. ök

Intervjuer & urval kommer ske löpande varför vi ber dig söka så snart som möjligt. Tillträde snarast eller enl. ök.

Sista ansökningsdag 30/9-2021


Vi ser fram emot din ansökan!


Väl Mött

Sara Ståhl

Front Of House Manager

Arbetsgivare
Nobis Hotel AB
Norrmalmstorg 2-4
11146 Stockholm
Hemsida: www.nobishotel.com
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.