På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kryssningsvärd
Spela filmen

Kryssningsvärd

Kryssningsvärd behöver ha många talanger, bl a att ge trevligt bemötande åt kryssningspassagerare, att se till att de trivs och underhålla dem. 

Det är en stor fördel om man har tidigare arbetat som konferencier, programvärd, Quizz master, karaoke-värd eller har någon form av scenvana, behärskar mikrofontekniker och vill och kan uppträda antingen som stå-upp-komiker eller med sång.

Den vanligaste förekommande anställningsformen är "visstidsanställning under högsäsong" och lönen kan vara relativt låg, men under sin anställningstid får man ofta fri kost och logi på fartyget man arbetar på.

Jobbet ombord innebär att man parallellt med sin ordinarie tjänst har också en uppgift i fartygets säkerhetsorganisation, vilket kräver att man är vid god fysisk och psykisk hälsa.

Inför en eventuell anställning genomförs därför allt som oftast en säkerhetsutbildning samt en läkarundersökning.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs. Man kan få anställning med i princip vilken utbildning som helst, men gymnasiekompetens kan ställas som ett krav.

Vissa andra krav kan också ställas. Ett vanligt krav är att man har fyllt 23 år och att man har viss arbetslivserfarenhet från något servicerelaterat yrke.

Att behärska svenska och engelska väl i tal och skrift är oftast ett krav och andra språkkunskaper är mycket meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i yrkesrollen som kryssningsvärd måste man vara lockad av utmaningen att leverera en minnesvärd upplevelse till passagerare och gäster. Det är fördelaktigt att ha en naturlig förmåga att hantera olika människor och trivas med att prata inför en stor grupp.

Som kryssningsvärd behöver du vara ansvarsfull, stresstålig och ordningsam. 

Visa mer
Visa mindre

8 Lediga jobb

Konferensvärd på Sturegatan 15

Arbetsgivare / Ort: Stockholm Meeting Selection AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Konferensvärd på Sturegatan 15 är ansvarig för planering, drift, koncept och rutiner gällande all verksamhet i konferens och reception på Sturegatan 15. Det är Konferensvärdens uppgift att produkten håller den standard som ingår i företagets riktlinjer och att gäster och kunder är nöjda och blir bemötta enligt Stockholm Meeting Selections måtto: Bäst för gäst. Konferensvärden ska även bidra till en rak och effektiv kommunikation, lagarbete och produktivitet med en positiv serviceattityd mot gäster och kollegor.

Konferensvärden arbetar i tätt samarbete med Restaurang Hantverket och rapporterar till driftchef samt ställföreträdaren i dennes frånvaro.

Konferensvärden ansvarar för receptionstjänsten för Sturegatan 15´s fastighet och ska hålla uppsikt, besvara frågor och ta emot besökare till fastigheten.

ANSVARSOMRÅDE:

· Säkerställa kvaliteten i all receptionsarbete och all gästkontakt enligt Stockholm Meeting Selection mottot Bäst för Gäst.

· Ansvara för att hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta samt att säkerställa att en korrekt uppföljning görs på plats med arrangörer och deltagare.

· Ansvara för ökad merförsäljning samt medverka till ökad lönsamhet och att avdelningen når sina uppsatta prognoser/mål.

· Ansvara för att vara uppdaterad och kunnig i verksamhetens larm, brand- och säkerhetsrutiner.

· Ta emot bokningsförfrågningar samt skicka offerter och bekräftelser enligt uppsatta rutiner.

· Ansvara för all planering och förberedelse av grupper, konferenser och events såsom detaljplanering, möblering mm.

· Ansvara för att följa kunden genom hela genomförandet och uppföljning av konferensen/eventet.

· Ansvara för att kunden får en korrekt faktura senast 5 arbetsdagar efter arrangemangets genomförande.

· Ansvara för all administration och rapportering inom allt som berör receptions och konferensarbete.

· Konferensansvarig hanterar alla interna kontakter med Hantverkets kök & restaurang, ST15 fastighet, ekonomiavdelningen och övriga avdelningar på SMS huvudkontor.

· Genomför visningar av Sturegatan 15 konferens vid behov.

· Ansvara för att informera alla berörda för leverans till kund och säkerställer att de har korrekt och relevant information gällande arrangemanget före genomförandet.

· Att ta del av all muntlig och skriftlig information och aktivt delta i veckomöte och utbildning som fodras för arbetet.

ARBETSUPPGIFTER:

· Ta emot bokningsförfrågningar och bokningar för konferens och restaurang.

· Välkomna gäster och kursledare och vara väl insatt i bokningen.

· Stämma av dagen med kursledare så som måltider, aktiviteter, teknik mm.

· Genomförande av konferenser och övriga bokningar på Sturegatan 15, så som måltider och andra aktiviteter.

  • Planering och iordningställande av konferenslokaler enligt checklista
  • Fakturering för alla konferensbokningar och även vissa restaurangbokningar

· Uppföljning av receptionsrutiner enligt checklista.

  • Avstämning och samarbete med Restaurang Hantverket.

· Avstämningar för provisioner gällande konferens.

· Vid behov svara på restaurangens förfrågningar och skriva offerter i samråd med driftschef och hovmästare.

· Etablera policys och uppdatera rutiner, mallar och checklistor för alla förekommande arbetsuppgifter vid behov.

· Medverka vid gästevenemang när behov finns.

Arbetsgivare
Stockholm Meeting Selection AB
SÖDRA HAMNVÄGEN 32
11541 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konferensvärd

Arbetsgivare / Ort: Blå Huset Hotell Umeå AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Färdigheter
Krav
  • Konferensservice

Om jobbet

Till P5 söker vi nu en konferensvärd.

Vi söker dig som älskar att arbeta med service och att göra det lilla extra. Du har erfarenhet av arbete med konferenser och kongresser samt av att arbeta i hotellbokningssystem. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. För att ta hand om våra konferensgäster på bästa sätt behöver du ha god kommunikationsförmåga, vara strukturerad, ha kunskap i konferensteknik samt ha förmåga att prioritera.

Tidigare erfarenhet av arbete med konferenser är ett krav.

Tjänsten är på 100% och ska tillsättas omgående.

Ta chansen att bli en del av oss uppe på P5!

Arbetsgivare
Blå Huset Hotell Umeå AB
Storgatan 46
90106 Umeå
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Receptionist/konferensvärdinna sökes omgående till kund i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 oktober (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Jobbeskrivning Är du en person som har stark serviceanda, är ansvarstagande samt ständigt arbetar för att skapa det bästa möjliga första mötet? Då ska du söka denna tjänst som receptionist och konferensvärdinna! Åt kunds räkning söker vi nu en receptionist/konferensvärd på heltid. Uppdraget förväntas starta inom kort! Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av både sedvanligt receptionistarbete samt arbetsuppgifter relaterade till konferenser. Arbetsuppgifterna kan se ut som nedan: -Ta emot och välkomna besökare. -Post/godshantering. -Aktivera besökskort och lägga in information i olika system. -Arkivering samt övrigt förekommande receptionsarbete. -Förbereda inför konferenser, delvis med möblering och städning men även gällande catering Arbetstiderna är förlagda under kontorstider mån-fre. Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil. Krav för tjänsten: - Fullständiga gymnasiebetyg. - Kunna behärska det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift. - Ha goda kunskaper om dator och telefoni, samt att kunna arbeta med dessa som dina främsta redskap. Meriterande: - Erfarenhet från liknande arbeten, så som receptionist, administratör, café, catering. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande och som arbetar mot "bästa möjliga första möte" samt att bevara goda och långsiktiga affärsrelationer. Du som person ska ha en naturlig fallenhet för att ge bra service åt kunder, besökare och gäster. Ödmjukhet, kontaksökande samt flexbilitet är andra egenskaper som värderas högt för denna tjänst. Även förmågan att kunna arbeta både självständigt och i grupp är av stor vikt. Är detta tjänsten för dig? Ansök redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast 30 oktober (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Mötes- och eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Kom Hotel AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en människokännare? Människoälskare? I kombination med ordningssinne och säljdriv? Då är det dig vi vill ha.

Välkommen till Best Western Kom Hotel Stockholm!

Så vad är det egentligen för jobb? Som Mötes- och eventkoordinator på vår konferensavdelning! Sälja, boka och planera möten, vara vårt ansikte utåt mot gästerna - Vår gästvänliga stjärna. Vår kämpe på barrikaderna. Det är du som ser till att kunderna väljer oss, att våra fantastiska gäster får det de vill ha, att de trivs och kommer tillbaka.

Du jobbar oftast dagtid, men det förekommer även arbetspass på kvällar och helger.

Du hanterar en uppsjö av olika arbetsuppgifter. Du svarar på förfrågningar och lämnar offerter, ser till att gästerna välkomnas och hjälper dem med tekniken, lokalerna och fika, du finns till hands när gästerna behöver hjälp och sköter fakturering, utvärderingar och svarar när vi får feedback. Kort sagt – du ser till att kvaliteten på gästernas service och upplevelse är så hög som den ska vara på Kom Hotel.

Vår Mötes- och eventkoordinator arbetar nära och rapporterar till konferenschefen. Till sin hjälp finns konferensvärdar/värdinnor som också tar hand om gästerna.

Vad innebär tjänsten?

- Hålla kontakt med våra gäster, från första förfrågan till avslutande utvärdering och se till att de får det möte de vill ha.

- Försäljning och offerering av konferenser samt merförsäljning på plats

- Planering och genomförande av konferenser, i detta ingår att skicka pm och beställningar till andra berörda avdelningar och leverantörer.

- Kvalitetssäkra standard och service för våra gäster

- Arbeta med daglig konferensdrift såsom att ta emot gäster, finnas till hands, duka fram fika, lunchstäda lokaler etc.

- Administration efter konferensen såsom fakturering och utvärderingar.

- Hålla fortsatt god relation till våra stammisar och kunder.


Och vem är du?

Vi ser att du är en servicestjärna ut i fingertopparna! Att du med glädje och energi gör det där lilla extra för våra underbara gäster.

Vi blir överlyckligliga om du kan Suite 8. Vi blir glada om du har erfarenhet av liknande tjänst eller har arbetat med konferensbokning eller detaljplanering… allra mest har du erfarenhet inom service och är en allmänt fantastisk människa. Vi skulle älska om du är bra på konferensteknik och att komma med kreativa idéer och gillar att piffa och trixa på konferensen.

Vad vi däremot kräver: att du talar svenska och engelska i både skrift och tal! Har utbildning inom hotell och turism eller har minst 2 års branscherfarenhet samt att du tidigare jobbat med någon typ av hotellbokningssystem.

Vad erbjuder vi…?

Främst så har vi det roligt på jobbet. Seriöst och på riktigt. Det låter så himla blasé att säga ”vi är som en familj” – och det är vi inte heller – mer ett sammansvetsat gäng.

Sedan, utan inbördes ordning;

- Lön (Vi har såklart kollektivavtal)

- Fri tillgång till vårt stora gym – två våningar och nyrenoverat!

- Bra rabatter på hotellrum

- Kompetensutveckling i form av utbildningar

- Friskvårdsbidrag

Så skicka iväg ett CV och en ansökan nu, dock senast 31 oktober. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Väl mött och vi ses snart! //

Skicka in din ansökan till Anna Hallström Konferenschef, [email protected] Märk ansökan med ” Mötes- och eventkoordinator”.

Har du frågor gällande kollektivavtalet eller andra personalfrågor. Kontakta: Kea Lagerquist, HR Chef [email protected]

Hemsida: www.komhotel.se

Arbetsgivare
Kom Hotel AB
Döbelnsgatan 17 - 19
11140 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (15 dagar kvar)

Ansök via mejl
anna.hallströ[email protected]
VISA MINDRE

Konferens och eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Hotel Skeppsholmen AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 november (19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet

Vill du vara en del av Hotel Skeppsholmen?

Hotel Skeppsholmen har 77 hotellrum, restaurang och bar samt möteslokaler och enastående festvåningar för stora och små kalas. Vi är även ett Svanenmärkt hotell, medlem i Design Hotels samt stolt samarbetspartner till vår granne Moderna Museet, Operakällaren Foundation/UNICEF och Project Playground.

Nu söker vi en konferens och eventkoordinator som vill vara med att bevara och utveckla vår konferensavdelning. Tjänsten innefattar ansvar över den dagliga driften av konferensavdelningen, detaljplanering samt uppföljning. Tjänsten kommer även innefatta ett nära samarbete med eventansvarig för både planering och genomförande av event. Det är viktigt att du är flexibel och tycker om att arbeta i en driftsorienterad miljö med högt tempo samt att du uppskattar en blandning av strategiskt och operativt arbete.

Tjänsten kommer även innefatta;

· Visningar

· Offererande av konferenser och event

· Administrativt arbete, fakturering

· Estetiskt underhåll av våra konferenslokaler

Tjänsten innefattar heltid både dag, kväll samt helger med start i augusti.

Då Hotel Skeppsholmen ingår i Nobis Hospitality Group som är en växande familjeägd koncern så är den avslappnade familjära känslan viktig hos oss. Hotellet är beläget mitt inne i Stockholm city, i ett historiskt hus från 1699 med inredning av Stockholmsbaserade arkitekterna Claesson Koivisto Rune. Vi har skapat en tillflyktsort för alla sinnen, med ett vackert och lugnt läge vid vattenbrynet samt ett genomgående svenskt koncept i mat, design, musik och mode.

Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Skicka personligt brev och CV till [email protected] märk mailet med Konferens och eventkoordinator.

Arbetsgivare
Hotel Skeppsholmen AB
GRÖNA GÅNGEN 1
11186 STOCKHOLM
Hemsida: hotelskeppsholmen.se
Ansökan
Ansök senast 4 november (19 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.