På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Receptionist

Receptionist

Receptionisten är oftast den första person man kommer i kontakt med på ett företag.

Receptionister måste ha en välutvecklad förmåga att bemöta kunder och gäster med olika behov och förväntningar. De måste också kunna hantera klagomål på ett bra och professionellt sätt.

Hotellreceptionist passar den som är språkkunnig och serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor. Gästerna behöver få bra service för att trivas, oavsett om det är ett litet pensionat eller ett stort lyxhotell som är arbetsplatsen.

Utbildning

Gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram eller Hotell- och turismprogrammet är exempel på yrkesprogram som kan passa för att utbilda sig till receptionist.

Inriktningen administrativ service på Handels- och administrationsprogrammet ska ge fördjupade kunskaper för arbete med administrativa och organisatoriska arbetsuppgifter inom företag och offentlig förvaltning och kan leda till arbete inom till exempel reception.

Receptionistutbildningar kan även finnas hos fristående utbildningsanordnare. De flesta bemanningsföretag anordnar internutbildningar till receptionister och telefonister.

Utbildning till hotellreceptionist finns inom gymnasieskolan. Mer information om gymnasieutbildningar finns hos GymnasieGuiden.se

Lämpliga utbildningar till receptionist kan också finnas inom Yrkeshögskolan. Dessa utbildningar är på eftergymnasial nivå.

Även inom Kommunal vuxenutbildning kan det finnas lämpliga utbildningar.

Personliga egenskaper

Eftersom receptionisten är företagets ansikte utåt är det mycket viktigt att man är serviceinriktad, tålmodig, tillmötesgående och flexibel och även kan anpassa sig i olika situationer som kan uppkomma i mötet med besökare.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

2602 Lediga jobb

Kundkommunikatör

Arbetsgivare / Ort: AB Scandinavian Energy Hub / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet

Vi är ett team på Scandinavian Energy Hub som brinner för att jobba mot en bättre morgondag – för oss och vår planet. Vi startade vår resa november 2019 och har varit aktiva i energibranschen sedan februari 2020. Trots vårt unga år, är vi med och driver förändringen i energimarknaden där efterfrågan av förnybara energikällor ökar.

Vi vill utmana och inspirera andra att ta ett större ansvar för omvärlden och för framtiden. Vår vision är att bli ett föredöme för andra företag och individer och om du vill vara en del av den visionen då är vi rätt arbetsplats för dig!

Som kundservicemedarbetare hos oss arbetar du för att hjälpa våra kunder över telefon och mail. Det innebär att du tar ägandeskap för våra kunders ärenden och ser till att lösa alla situationer på bästa sätt, samtidigt som du är effektiv i ditt arbete. Våra kunder ska alltid få ett trevligt och personligt bemötande. Utöver servicetänket förväntar vi oss att du under samtalen förstår att försäljning är en naturlig del av god service samt motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en lösning som är anpassad efter deras behov.

Vem är du?

Vi söker dig som älskar problemlösning och att lägga pussel. Du tycker om att prata i telefon, är målfokuserad och att du drivs av personlig utveckling. Dina vänner och kollegor beskriver dig som driftig och handlingskraftig. Du är kvick och har en simultanförmåga utan dess like. Att sitta still och vänta på att saker ska hända är inte alls din grej, utan du är van att hantera flera saker samtidigt och har en god kommunikationsförmåga.

För att lyckas och framförallt trivas hos oss har du nedanstående egenskaper:

- Engagemang

- Målmedvetenhet

- Utmanaranda

- Lösningsorientering

Du startar tjänsten med en introduktion och utbildning. Meriterande för tjänsten är om du har arbetat över telefon i en liknande roll tidigare antingen med kundsupport, service eller försäljning. Än mer meriterande är om du har intresse för IT och förstår dig på datorer.

(Krav för tjänsten är att du är över 18 år)

Tjänsten avser:

Omfattning - Heltid

Anställningsform - Tillsvidareanställning

Lön - Fast månadslön

Arbetsgivare
AB Scandinavian Energy Hub
11631 Stockholm
Hemsida: https://energyhub.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsgivare / Ort: Quicknet AB / Västerås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Hej och välkommen till QuickNet!

Vi söker nu en till kollega till vår glada och personliga kundtjänstavdelning. Vi letar efter dig som är prestigelös, social, ansvarstagande och tycker om att hjälpa människor. Vi tror starkt på att framgång är en laginsats så det är av stor vikt att du är en lagspelare som gillar samarbete och tror på laget framför jaget.

Din profil

För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt med frihet under eget ansvar, vara driven och ha en god datorvana. Vidare behöver du vara van vid, och tycka om, att prata mycket i telefon samt vara bra på att lyssna, förstå och kommunicera med olika typer av människor.

Befattningen kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment samt att du trivs med att snabbt ställa om mellan dessa arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter i huvudsak:

I vår kundtjänst kommer det dagligen in mängder av ärenden som kräver en administrativ insats. Det handlar om allt ifrån adressändringar till borttappade fakturor och bredband som inte fungerar.

Du kommer att svara i telefon och hjälpa kunderna med deras frågor och funderingar. Vidare kommer du att jobba med olika administrativa uppgifter såsom beställningar, fakturafrågor, adressändringar, uppsägningar, registervård m.m. Du kommer även att hjälpa kunderna med en första felsökning när något inte fungerar som det ska.

Om oss

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat.

QuickNet är en lokal internet- och teleoperatör med bas i Västerås. Vi har under våra 26 år blivit det självklara valet i regionen och mer än hälften av alla företag i Västerås får sitt bredband levererat av oss.

Vi har ett tjugotal toppmoderna tjänster inom telekom och drygt 15 000 nöjda kunder.

Hos oss arbetar i dagsläget ca 25 personer på våra kontor i Västerås och Eskilstuna - främst med produktutveckling, kundtjänst och försäljning. Företagskulturen bygger kring en platt organisation med stor frihetskänsla, såväl hos medarbetare som hos chefer. Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer.

Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt.

Övrigt:

Start: Snarast enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid 100% (7h arbetsdag)

Plats: Västerås

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Quicknet AB
Munkgatan 7
72212 Västerås
Hemsida: http://www.quicknet.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kundserviceansvarig till Axcell Fastighetspartner

Arbetsgivare / Ort: Axcell Fastighetspartner Sydost AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Axcell är en heltäckande leverantör av tjänster inom Facility Management och levererar till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare. På kort tid har bolaget etablerat sig i södra Sverige och verksamheten bedrivs för närvarande från våra huvudorter Borås, Jönköping, Kalmar, Värnamo, Växjö, Linköping och Malmö. Läs mer på www.axcell.se Axcell Fastighetspartner är ett expansivt företag med verksamhet inom fastighetsbranschen i stora delar av Sverige, vi är en heltäckande partner till fastighetsägare och hyresgäster. I den här tjänsten söker vi dig som vill arbeta med kundservice i fokus. Dina arbetsuppgifter I rollen inom felanmälan arbetar du med en för Axcell Fastighetspartner med en viktig funktion för att upprätthålla en hög service mot våra kunder. Stora delar av din arbetsdag talar du i telefon och du arbetar samtidigt i flera olika miljöer på din digitala arena. Du kommer att ha mycket kontakt både internt och externt med kunder och hyresgäster. Du kommer bland annat att arbeta med: • Huvudansvarig för telefoni och växel • Felanmälan • Intern service • Administration och hantering av order Förutom andra förekommande administrativa arbetsuppgifter förväntas du delta i det proaktiva utvecklingsarbetet av rutiner och flöden för att nå bästa service till våra kunder och medarbetare. Arbetets omfattning Heltid. Arbetstider 07–16. Start enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta på vårt nya och fräscha kontor i Malmö. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Utvecklingsmöjligheter Axcell Fastighetspartner är i en expansiv fas och ett företag som har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. För dig som presterar bra och vill utvecklas inom fastighetsförvaltning finns möjligheter att växa inom företaget. Vi är anslutna till kollektivavtal. Kompetenskrav Du har tidigare erfarenheter av att arbeta inom kundtjänst/telefon/reception. Om du har arbetat i fastighetsbranschen med felanmälan så är det mycket meriterande. Du är troligen utbildad inom service eller administration. Goda datorkunskaper förväntas och kanske har du tidigare arbetat i affärssystem. Personliga egenskaper För att lyckas hos Axcell drivs du av att ge mycket god service både extern och internt. Du är självgående och vågar ta för dig. Vi vill att du ska arbeta utvecklande och med stort eget driv samtidigt som du är en positiv, prestigelös lagspelare. Att ge hög service är naturligt för dig. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till: Regionchef Patrik Syde, 070-190 10 04 Sista ansökningsdag 2021-10-24, urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Axcell Fastighetspartner Sydost AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Do you speak German? Zinzino AB is hiring!

Arbetsgivare / Ort: Zinzino Sverige AB / Västra frölunda
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Kundtjänstmedarbetare

Språk
Krav
  • Engelska
  • Tyska
Meriterande
  • Svenska

Om jobbet

What can we offer you?

We are a young, expansive and intensive company that houses new fresh premises in Västra Frölunda. We are a good group that together strive to have a rewarding working day and to deliver our absolute best service to our customers and partners.

Working hours are Mon-Fri 08:00 to 17:00.

Appointments are made by agreement, but we work with an ongoing selection so the position may be filled before the application period has expired.

Who are you?

You are a positive person with a well-developed sense of service who always puts the customer and our partners in focus. You are both efficient and enterprising. You like working as part of the team but have no problem taking initiative on your own.

Talking to customers and partners on the phone, e-mails and chat who speak German and English is no problem for you.

Zinzino AB (publ.) Is a global company in direct sales that markets and sells test-based dietary supplements, skin care and lifestyle products. Zinzino owns the research unit BioActive Foods AS and the production unit Faun Pharma AS. Zinzino's head office is located in Gothenburg, and the company also has offices in Finland, Latvia, Norway, the USA, Australia and Hong Kong. Zinzino is a limited liability company listed on the Nasdaq First North Premier Growth Market.

Zinzino stands for personal, family contacts between partners and customers. Our products are not found in stores and are not marketed via TV commercials or newspapers. Instead, it is a sales network of thousands of independent partners who contact their customers via direct sales and offer the products in Zinzino's range.

Zinzino is growing and we need to further strengthen our organization. That is why we are looking for you who enjoy working with service and support and who always put the customer and partner in the centre! Together with your colleagues in the support department, you give our customers and resellers a positive and rewarding contact with us.

Tasks

• Telephone, chat and email support to the company's German, Austrian & Swiss customers and partners, and if necessary, also support the other European countries.

• Administrative tasks such as database management and invoice matters.

• Registration, deviation management and follow-up work.

• Handling of complaint matters.

Qualifications

We want you to speak and write fluently in German, we require you to be fluent in English. Other languages, especially Swedish, are merited but not a requirement.

We want you to have at least 1 year of documented experience of working with customer service or support where you have handled many of the tasks associated with customer service, such as invoice and complaint matters.

Arbetsgivare
Zinzino Sverige AB
Hulda Mellgrens gata 5
42132 Västra frölunda
Hemsida: www.zinzino.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kundsupport till välkänd kund inom vitvaror - start 7 oktober

Arbetsgivare / Ort: Transcom AB / Eskilstuna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

VI ÄR TRANSCOM

Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 50 kontaktcenter i 21 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor.

DIN ROLL

Har du ett intresse inom innovativ teknik, förstklassig design och smarta funktioner som underlättar dina kunders vardag? I den här rollen kommer du att arbeta för en ny kund hos Transcom. Rollen innebär att bistå befintliga kunder med din produktkunskap och supportera inom olika ärenden som rör kundens produkter. Du får mycket eget ansvar, men lämnas aldrig utan stöd tack vare den starka teamkänsla och höga engagemang från både kollegor och ledare.

DINA EGENSKAPER

Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för att jobba med människor, är tydlig i din kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter kundens olika behov och humör.

Utöver detta ser vi att du har:

  • Engelska flytande i tal och skrift
  • Svenska flytande i tal och skrift
  • Du måste vara över 18 år och gymnasieexamen är ett krav
  • Grundläggande datakunskaper

För att du ska trivas hos oss ser vi att du är serviceminded, lyhörd och tålmodig. Har du tidigare erfarenhet eller ett intresse av kundbemötande ser vi detta som meriterande.

DETTA FÅR DU

På Transcom får möjlighet att utvecklas och växa som individ. Här kan du bygga en karriär, bland annat inom produktkunskap och ledarskap. Vi är stolta över att kunna säga att nästan alla interna tjänster hos oss har tillsatts av personer som en gång hade rollen som kundservicemedarbetare. Har du en drivkraft kan vi garanterat göra underverk.

Förmåner

Utöver ljusa lokaler, trevliga kollegor och engagerade ledare erbjuder vi även

  • Kollektivavtal
  • Tjänstepension
  • rikskortet
  • friskvårdsbidrag
  • utvecklingsmöjligheter
  • utbildning
  • möjlighet till bonus

Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Anställningsförhållanden

Befattning: CSR (Customer Service Representative) Transcom

Arbetstid: Schemalagd arbetstid, vardagar mellan kl. 08:00-19:00.

Anställningsgrad: 100%

Kollektivavtal: Unionen

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader

Startdatum: 2021-10-07

Rekryteringsprocessen

Du behöver inte skicka något CV till oss. Efter att du fyllt i din ansökan via vår hemsida kommer du att få ett mail med 4 tester som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en telefonintervju.

Överensstämmer din profil med det vi söker, bjuder vi in dig till en personlig intervju. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten samtidigt som vi får lära känna dig bättre.

För mer information om tjänsten, maila oss på [email protected]

Arbetsgivare
Transcom AB
Kungsgatan 69
63221 Eskilstuna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.