På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Receptionist

Receptionist

Receptionisten är oftast den första person man kommer i kontakt med på ett företag.

Receptionister måste ha en välutvecklad förmåga att bemöta kunder och gäster med olika behov och förväntningar. De måste också kunna hantera klagomål på ett bra och professionellt sätt.

Hotellreceptionist passar den som är språkkunnig och serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor. Gästerna behöver få bra service för att trivas, oavsett om det är ett litet pensionat eller ett stort lyxhotell som är arbetsplatsen.

Utbildning

Gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram eller Hotell- och turismprogrammet är exempel på yrkesprogram som kan passa för att utbilda sig till receptionist.

Inriktningen administrativ service på Handels- och administrationsprogrammet ska ge fördjupade kunskaper för arbete med administrativa och organisatoriska arbetsuppgifter inom företag och offentlig förvaltning och kan leda till arbete inom till exempel reception.

Receptionistutbildningar kan även finnas hos fristående utbildningsanordnare. De flesta bemanningsföretag anordnar internutbildningar till receptionister och telefonister.

Utbildning till hotellreceptionist finns inom gymnasieskolan. Mer information om gymnasieutbildningar finns hos GymnasieGuiden.se

Lämpliga utbildningar till receptionist kan också finnas inom Yrkeshögskolan. Dessa utbildningar är på eftergymnasial nivå.

Även inom Kommunal vuxenutbildning kan det finnas lämpliga utbildningar.

Personliga egenskaper

Eftersom receptionisten är företagets ansikte utåt är det mycket viktigt att man är serviceinriktad, tålmodig, tillmötesgående och flexibel och även kan anpassa sig i olika situationer som kan uppkomma i mötet med besökare.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

5 Lediga jobb

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Storhogna Högfjällshotell och Spa AB / KLÖVSJÖ
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Storhogna Högfjällshotell & Spa i Vemdalen är en unik fjällanläggning med fjällupplevelser året runt i en fantastisk miljö! Vi erbjuder en härlig arbetsplats med möjlighet till en vintersäsong i backen eller i spåret och en sommarsäsong med vandring, cykling eller någon annan fartfylld aktivitet. Nära till fjället men även till Klövsjö, Vemdalen och 11 mil från Östersund.

Tycker du om att leverera fantastisk gästservice? Tycker du om att bo och verka i vacker fjällmiljö? Då är du välkommen med din ansökan till oss på Storhogna Högfjällshotell och Spa! Vi är ett genuint högfjällshotell med stort utbud - det är vår styrka. Din styrka skall vara att förmedla vår känsla till gamla och nya gäster!

Tjänsten som receptionist innefattar sedvanligt arbetsuppgifter så som in- och utcheckning, telefonkontakt, mailkontakt, offerter, bekräftelser, uppföljning och fokus på gästkontakt och gästservice

Vi tror att du:

  • Älskar kontakt med människor och brinner för gästservice och försäljning
  • Har mer än 2 års erfarenhet av receptionsarbete
  • Är initiativrik och möjlighetsorienterad
  • Gillar att göra affärer och har förmåga att gå på avslut
  • Har uthållighet och är säljdrivande
  • Har erfarenhet från event-, hotell- eller konferensbranschen
  • Är van att arbeta självständigt och att ta ansvar

Våra ledord är omtänksam, ansvarstagande och serviceglad och du behöver kunna identifiera dig med de orden!

· Personalboende finns

· Vi har kollektivavtal

· Vi har fina personalförmåner med gym, pool, skiduthyrning, rabatterade priser på mat, spa och shop!

· Vi tror att du gillar fjället om du ska trivas hos oss!

Vi söker dig som vill jobba:

· Vintersäsongen 2020/2021, cirka 14 december 2020 – 18 april 2021

· Jul, nyår, sport och påsklov

Anställningsgrad: 50-75%

Antal tjänster: 2

Varmt välkommen med frågor och ansökan till: Receptionschef Helena Ståhlbrandt [email protected]

Arbetsgivare
Storhogna Högfjällshotell och Spa AB
STORHOGNA
84092 KLÖVSJÖ
Hemsida: http://www.storhogna.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Vi söker serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som vill bli universitetets ansikte utåt. Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.  Servicecenter och Telefonväxel söker nu medarbetare för intermittent anställning (timanställning).  Arbetsuppgifter Servicecenter och Telefonväxel vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir universitetets ansikte utåt. I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln eller i andra delar av campusservice. Vi behöver din hjälp som mest under terminsstarterna och när ordinarie personal är frånvarande, så det här uppdraget kan passa dig som till exempel ska skriva uppsats eller studera kvällskurser. Du behöver kunna arbeta heltid under terminsstart, övrig tid på året kontaktar vi dig vid behov. Ange gärna i din ansökan eventuell annan sysselsättning som du har, samt varför en timanställning hos oss skulle passa dig. Kvalifikationer • Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor. • Erfarenhet av arbete i reception, butik, kundtjänst, telefonväxel eller motsvarande. • Mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. • Administrativ kompetens. Personliga egenskaper: • Ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig. • Förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning. • Lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas. • Flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kanaler. Meriterande: • Studier på högskola eller universitet. • Erfarenhet av Ladok, Canvas och Zoom, eller andra studierelaterade system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Anställning Anställningen är en intermittent anställning (timanställning), till och med 2021-12-01, där arbetstimmar kommer att variera efter behov med placering vid Fastighet- och serviceenheten. Tillträde sker enligt överenskommelse.   Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-10-02 För fullständig annons och för att söka tjänsten se annonsen på www.gu.se       Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 2 October (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet
Jobbeskrivning Vill du jobba extra i recepition för vår kund i Borås och brinner för mötet med människor? Vi söker dig som vill arbeta för oss på Uniflex i vår kunds reception. Du kommer vara schemalagd och arbeta två dagar i veckan, samt under ordinarie personals frånvaro. Du kommer att ingå i ett trevligt gäng som har både arbetsglädje och framåtanda Arbetsuppgifterna innebär att ta emot inkommande samtal och mejlkontakt. Du kommer att hantera den interna posten och checka in kunder som kommer och besöker företaget. Tjänsten ställer höga krav på effektivitet, ansvarstagande och socialkompetens. Personliga egenskaper Vi söker dig som är utåtriktad, har rätt attityd och tycker om att hjälpa andra. Tjänsten kräver att du som söker har god datavana samt goda kunskaper i engelska. Vi värderar noggrannhet, punktlighet och hög arbetsmoral. Tidigare erfarenhet av arbete i reception eller kundtjänst är högt meriterande, men det är inget krav för att söka tjänsten. Varaktighet: Omgående Arbetstid: Dagtid 7-16 Extraarbete: 2 dagar i veckan 7-16 + viid ordinarie personals frånvaro. Skicka din ansökan redan idag. Rekryteringen sker omgående och tjänsten kommer att tillsättas inom kort! Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat. Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast 9 October (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Stift Stockholm International School / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 October (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Learning Support Teacher- Primary School

About SIS

Stockholm International School is a truly international K-12 school located in the heart of the dynamic city of Stockholm. We are the first choice for the globally mobile diplomatic, business and research community in Sweden. Our students represent more than 60 countries and our diverse community is made up of over 80% international students and teaching staff. Our language of learning is English but our outlook is global.

Duties and Responsibilities

As the first point of contact on the reception you will be comfortable with cooperating with a wide range of internal and external groups, whether it be parent queries, students or school quests. You will work closely with other receptionists and with the safety team.

Other duties will include: answering emails and sorting post, answering phone calls and transferring them as necessary, greeting and welcoming visitors.

As a part of your duties, you will need to help in the school's canteen during the lunch hours.

Required Qualifications:

  • The successful candidate will acquire a calm personality and be equipped to deal with potential pressured situations.
  • Experience in working at the reception or as a secretary.
  • Excellent knowledge of the English language.
  • Knowledge of the additional languages is an advantage.
  • Experience working in an international environment.
  • Excellent communication skills.
  • A strong ability to establish good rapport with students and adults.
  • Ability to maintain confidentiality.
  • Safety awareness

At Stockholm International School we are committed to protecting children. Aligned with the recommendations of the International Task Force on Child Protection, we hold ourselves to a high standard of effective recruiting practices with specific attention to child protection. All applicants will therefore be required to undergo appropriate child protection screening. Included in the recruitment process will be a local and national police check as well as a mandatory police background check from the last year of employment in every country worked.

Contract

Temporary, part time, 68.75%

Start: September, 28th

Fixed salary

Application

Last day for applications September 21th 2020

We only accept applications in English.Please send your letter of interest and CV to [email protected] and mark the email with "Receptionist SIS.

SIS holds the right to close the application process when a suitable candidate is found.

Arbetsgivare
Stift Stockholm International School
Johannesgatan 18
11138 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 21 October (20 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Agillo AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 October (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Receptionist
  • telefonist

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Är du kreativ, lyhörd samt kan arbeta i grupp eller enskilt då är du är den vi söker.


För kunds räkning söker vi en receptionist till ett längre uppdrag . Den vi söker måste vara noggrann och tänka service hela tiden. Gilla att ta egna initiativ samt arbeta individuellt och i grupp.

Tjänsten innebär att svara i telefon, hjälpa till att lotsa besökare till företaget till rätt person även vara behjälplig med viss administration.


Placeringsort Alingsås


Det finns även möjlighet att utveckla sig inom företaget.


#jobbjustnu


vi anställer löpande

Arbetsgivare
Agillo AB
Hemsida: www.agillo.se
Ansökan
Ansök senast 26 October (25 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.