På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Receptionist

Receptionist

Receptionisten är oftast den första person man kommer i kontakt med på ett företag.

Receptionister måste ha en välutvecklad förmåga att bemöta kunder och gäster med olika behov och förväntningar. De måste också kunna hantera klagomål på ett bra och professionellt sätt.

Hotellreceptionist passar den som är språkkunnig och serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor. Gästerna behöver få bra service för att trivas, oavsett om det är ett litet pensionat eller ett stort lyxhotell som är arbetsplatsen.

Utbildning

Gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram eller Hotell- och turismprogrammet är exempel på yrkesprogram som kan passa för att utbilda sig till receptionist.

Inriktningen administrativ service på Handels- och administrationsprogrammet ska ge fördjupade kunskaper för arbete med administrativa och organisatoriska arbetsuppgifter inom företag och offentlig förvaltning och kan leda till arbete inom till exempel reception.

Receptionistutbildningar kan även finnas hos fristående utbildningsanordnare. De flesta bemanningsföretag anordnar internutbildningar till receptionister och telefonister.

Utbildning till hotellreceptionist finns inom gymnasieskolan. Mer information om gymnasieutbildningar finns hos GymnasieGuiden.se

Lämpliga utbildningar till receptionist kan också finnas inom Yrkeshögskolan. Dessa utbildningar är på eftergymnasial nivå.

Även inom Kommunal vuxenutbildning kan det finnas lämpliga utbildningar.

Personliga egenskaper

Eftersom receptionisten är företagets ansikte utåt är det mycket viktigt att man är serviceinriktad, tålmodig, tillmötesgående och flexibel och även kan anpassa sig i olika situationer som kan uppkomma i mötet med besökare.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

1679 Lediga jobb

Kundtjänstmedarbetare till MQ Marqet, Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Mq Retail AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Vill du ha Göteborgs roligaste extrajobb? Vi söker nu Kundtjänstmedarbetare till MQ Marqet. Är du en person som gillar att ge service och hjälpa kunder och besökare? Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara alla kundrelaterade frågor gällande köp från Shop Online och frågor gällande MQ Marqets kundklubb. Dina arbetsuppgifter rör i huvudsak information kring order, faktura och retur för Shop Online samt frågor kring medlemskap, poängsaldon och erbjudanden gällande vår kundklubb. Kundkontakt sker via mail, telefon och chatt. Du har även en del kontakt med våra butiker. För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som har en positiv inställning och en hög känsla för service. Du är flexibel och lösningsorienterad då du snabbt måste kunna lösa problem med t ex borttappade eller felplockade orders. Vidare tror vi att du är en god administratör som gärna arbetar självständigt. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och att du har goda kunskaper inom Officepaketet. Detta är en helgtjänst där du arbetar i snitt 6,5 timmar per vecka. Start för tjänsten är den 23e augusti och introduktion/utbildning kommer att ske under kontorstid i vecka 34 och 35. Tjänsten är tillsvidare och inleds med provanställning. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg. Urval och intervjuer kommer att påbörjas först under v.30 men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 juli. Har du frågor avseende tjänsten kan du vända dig till Customer Service Manager Johanna Schöön på [email protected] som besvarar frågor i möjligaste mån under semestern. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Mq Retail AB
Hemsida: http://www.marqetstores.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Servicedesk technician

Arbetsgivare / Ort: QD Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected] Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra. På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev. Om rollen Du kommer att ingå i ett team med 10 grymma kollegor i Uppsala och jobba med en av våra största kunder. Din huvudsakliga uppgift är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö. Dina kvalifikationer Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en teamspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass, både via mejl och telefon. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden. Vi ser gärna att du har arbetat med: • Microsoft 365/Office 365 • Exchange On Premises • Active Directory • Windows server • Citrix • Teamviewer • Ärendehanteringssystem (Efecte är meriterande) • ITIL (meriterande) • Kommunikationskurser(meriterande) Skicka gärna in din ansökan snarast då vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
QD Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundserviceagent till Jysk i Malmö

Arbetsgivare / Ort: Barona Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Under hösten 2021 påbörjas flytten av JYSK:s Customer servicecenter från dagens placering i Nässjö till deras huvudkontor i Arlöv. Nu söker vi drivna och engagerade Kundserviceagenter som vill vara med och leverera förstklassig service och överträffa kundernas förväntningar!

Vad innebär rollen?
Som Kundserviceagent kommer du att arbeta i en varierande och stimulerade miljö. Du kommer att arbeta med att upprätthålla höga servicenivåer och möta kunderna med ett leende i telefon, mejl, chatt och sociala medier. Som Kundserviceagent är ditt huvudfokus att ge JYSK:s kunder en fantastisk service. Du skapar och besvarar frågor kring ordrar, leveranser, returer, fakturor och reklamationer med tydligt fokus på kundnöjdhet. Vid kontakt med kunderna kommer du även att på ett självsäkert sätt merförsälja produkter i JYSK:s sortiment. Du är en viktig del i kundserviceteamet och du uppskattar servicerollen där du genom gott samarbete bygger relationer med butiker och övriga funktioner i verksamheten. Du kommer att vara en JYSK-ambassadör genom att alltid sätta kunden först och genom att alltid vilja ta JYSK mot framgång!
Du kommer att arbeta i ett öppet klimat tillsammans med ett lösnings-och målfokuserat team. JYSK erbjuder en utvecklande arbetsplats med tät coachning för att du ska kunna utvecklas och nå din fulla potential. I perioder kommer arbetsbelastningen att vara mycket hög och du förväntas då kunna prioritera och arbeta effektivt.

Vem är du?
Vi söker dig som är kundorienterad, driven och lättlärd. För dig är det en självklarhet att alltid leverera förstklassig service och du sätter alltid kunden först. För dig är det naturligt att försäljning, goda värderingar och den absolut bästa kundservicen går hand i hand. Du älskar att kommunicera med olika typer av personligheter och är duktig på att hantera olika behov på ett självständigt och ansvarsfullt vis. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen har du ett empatiskt förhållningssätt och arbetar lika bra individuellt som i en del av ett team. Du är en person som tycker om det sociala och bidrar gärna med skratt och härlig energi omkring dig. Du är en god kollega och bidrar till ett optimalt samarbete mellan centrallager, butiker och kunder.

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av en tidigare serviceroll, gärna som kundservicemedarbetare.
  • Brinner för att skapa service som överträffar kundernas förväntningar.
  • Trivs i en händelserikmiljö där kunder och kollegor vill ha din hjälp och du utmanas att finna lösningar.
  • Har god dator- och systemvana och har gärna erfarenhet av att arbeta i olika typer av system.
  • Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Har du tidigare erfarenhet av försäljning är detta meriterande.


Om JYSK
JYSK är en internationell detaljhandelskedja som säljer "allt till hemmet". JYSK är en stor internationell koncern med flera tusen anställda och över 3 000 butiker i 51 länder världen över. Bolaget står inför en större omstrukturering och kommer att ta ett expansivt språng inom e-commerce.

Läs mer om JYSK här: https://jysk.se/om-jysk

Övrig information 
I den här rekryteringsprocessen samarbetar JYSK med Barona. Tjänsten är en rekrytering och innebär en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Start för tjänsten är 1 september 2021. Du kommer att arbeta på JYSK:s huvudkontor som är beläget i Arlöv. Du har ett varierat schema där du arbetar både dag- och kvällstid, samt ungefär var tredje helg.

Normala öppettider är:
Vardagar 08:00-18:00
Lördagar 09:00-16:00
Söndagar 10:00-16:00

Som anställd erbjuds du frukost på vardagar och får en konkurrenskraftig personalrabatt på JYSK, Bolia och Ilva. JYSK har kollektivavtal samt erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag för dig som stannar kvar och är anställd mer än 12 månader.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Eriksson på [email protected] eller Linn Ståhl på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Barona Professionals AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jobba med kundtjänst utomlands!

Arbetsgivare / Ort: Recruitive AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om tjänsten Vi på Recruitive söker för vår kunds räkning nya kollegor till både Western Union och Nets kundtjänst belägen i Lettlands huvudstad Riga. Är du nyfiken på att flytta utomlands och arbeta med kundtjänst, själv eller tillsammans med någon du känner, då har vi jobbet för dig! Både Nets och Western Union arbetar inom betallösningar och i din roll som kundtjänstmedarbetare är du företagets röst utåt. Dina arbetsuppgifter är att ta emot inkommande telefonsamtal från befintliga kunder och vara behjälplig i allmänna kundtjänstfrågor, ge teknisk support och hantera olika inkommande ärenden. Ditt mål är att på ett professionellt sätt hjälpa kunderna och leverera högkvalitativ service. På plats i Riga kommer du att träffa många nya vänner inom teamet som liksom du har flyttat till en ny stad för att testa vingarna utomlands och arbeta med kundtjänst. Vi förstår att en flytt utomlands är en omställning, därför kommer du få ta del av ett Relocation Program internt för att du och ditt team ska få den bästa starten på ert nya äventyr. Priset för att leva och bo i Lettland är betydligt billigare än i Sverige så i Riga kan du enkelt unna dig en kaffe för femton kronor eller biobiljett för sextio kronor. För att få en bra insyn i hur det kan vara att leva i Riga och arbeta som kundservicemedarbetare hos vår kund Transcom kan du kika på denna video: www.youtube.com/watch?v=4TOoXBpvUmc eller spana in @transcomlatvia på Instagram. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Hjälpa kunder i ärenden över telefon. • Ge kunderna snabb och rätt service. Arbetsuppgifterna passar dig som är noggrann och kommunikativ och samtidigt serviceinriktad och professionell i ditt bemötande gentemot kunder. Meriterande är om du tidigare arbetat med service av något slag. Din profil Vi ser att du: • Talar flytande svenska, norska eller danska. • Talar flytande engelska. • Har god skrivförmåga och datorkunskap. • Har en känsla och intresse för god service. • Gärna vill arbeta minst 6 månader. I din ansökan vill vi att du skickar med ett CV på engelska samt ett personligt brev där du motiverar varför du vill arbeta med kundtjänst och vad som lockar med att flytta till och arbeta i Riga. Om företaget Vi erbjuder: • Gratis flygbiljett till Riga och personlig upphämtning på flygplatsen. • Gratis boende på hotell första månaden och sedan hjälp att hitta bostad. • Fyra veckor betald utbildning. • En fadder under din första tid som nyanställd. • Varierande arbetstider måndag-söndag motsvarande 40 timmar/vecka. • Ett lettiskt telefonnummer. • Gratis gym. • Fräscha och öppna lokaler en kort resväg från centrala Riga. • Regelbundna event, teambuilding, temadagar och tävlingar. • Coachande ledarskap och regelbunden kompetensutveckling. • Utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag. Övrig information: • Starter sker löpande under sommaren. • Omfattning motsvarande heltid, 40 timmar/vecka. • Placering i Riga, Lettland. Om oss Recruitive är en oberoende tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Administration, Ekonomi, Kundtjänst och Försäljning. Recruitive är det kreativa alternativet på marknaden och kulturen präglas av högt deltagande och eget beslutsfattande. Vi har kollektivavtal och erbjuder våra konsulter lön enligt avtal och tjänstepension samt friskvårdsbidrag.
Arbetsgivare
Recruitive AB
Hemsida: http://www.recruitive.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Servicestjärna till receptionen

Arbetsgivare / Ort: Nordic Choice Commercial Services AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
Clarion Collection® Hotel är en samling personliga hotell med en genuint mysig och varm känsla. Du hittar våra hotellpärlor mitt i stan, just nu i Sverige, Norge och Lettland. Hos oss får du inte bara en skön hotellsäng och en riktigt god frukostbuffé. Vi bjuder dessutom på Afternoon Sweets och, som den enda hotellkedjan i Norden, på vår omtyckta middag Tonight’s Special – alla dagar i veckan. Vi vill att våra gäster ska se oss som en vän på resan. En varm, omtänksam vän att komma hem till, var de än befinner sig. Vi har en klar vision om att Clarion Collection Hotel ska erbjuda den mest personliga vistelsen med genuin omtanke. Träffar den visionen dig rakt i hjärtat? Då ser vi fram emot att få träffa dig! Clarion Collection – Yours truly ÄR DU VÅR NYA SERVICEPÄRLA I RECEPTIONEN? Vi söker en servicestjärna till Nyköpings bästa receptionsteam! Tjänsten är tillsvidare med en anställningsgrad på 90 procent med arbete dag, kväll och varannan helg. I vårt receptionsteam blir en nyckelperson med egna ansvarsområden, stora utvecklingsmöjligheter och utmaningar. För rätt person finns det stora möjligheter hos oss! Hos oss förväntas du ha ett högt engagemang och ta ett stort ansvar för avdelningen och våra gäster. Här är det viktigt att vi alla har kul på jobbet, nära till skratt och jobbar tillsammans som team över alla avdelningar. Du ÄR service, full av energi och avgörande för gästens upplevelse! Vi söker dig som: - Förstår att sälj är service och du trivs med att arbeta med merförsäljning för att nå våra mål - Har ordning & reda runt omkring dig, ett strukturerat arbetssätt och har lätt att hantera stressiga situationer - Är väldigt positiv med hög ansvarskänsla och sätter ett högt värde i att göra sitt bästa i alla situationer - Har lätt för att samarbeta och tar utmaningar med ett leende - Har erfarenhet från receptionsarbete, är du bekant med Nordic Choice interna bokningssystem Cenium 6 är det meriterande. Även erfarenhet av bar och restaurang är meriterande för tjänsten - Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Du behöver ha fyllt 20 år då receptionen är serveringsansvariga I vår reception är man verkligen spindeln i nätet och förutom "vanligt" receptionsarbete såsom att checka in/ut gäster, bokningar via telefon och e-post, vara behjälplig med gästens önskemål och behov har man också administrativa uppgifter. Exempelvis ansvarar du för avstämningar, fakturering, hantering av grupp och konferensbokningar mm. Under dina arbetspass har du också kontroll på våra bokningskanaler, ansvarar för prissättning av grupper och optimering av försäljningen på hotellet. På Clarion Collection Hotel Kompaniet arbetar vi mycket över avdelningarna och arbetet i receptionen innebär också att du serverar dryck i baren och hjälper till vid exempelvis kvällsmat eller frukost vid behov. Känner du igen dig i våran beskrivning? Tveka inte, utan snabba dig att skicka in din ansökan med CV och personligt brev - vi är väldigt måna om att träffa dig snart & kommer behandla ansökningarna löpande! Har du frågor så ta kontakt med receptionschef Emma Caspary eller ring 0155-288020 .
Arbetsgivare
Nordic Choice Commercial Services AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.