På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Uthyrare
Spela filmen

Uthyrare

Som uthyrare arbetar man med administration, kundkontakter och med fastigheter.

Uthyrare hjälper kunder att hitta lokaler eller lägenheter efter deras behov. Uthyrarens jobb är att hitta objekt för kunder där de trivs och hjälpa företag att hitta passande lokaler så att företagen kan utvecklas vidare.

Utbildning

Inga strikta generella krav finns, man kan vara anställd med vilken tidigare utbildning som helst och även internutbildas på arbetsplatsen.

Lägst gymnasiekompetens med goda kunskaper i matematik och data rekommenderas för att kunna få anställning och klara av jobbet. Det är mycket fördelaktigt att ha läst ekonomi och/eller juridik på eftergymnasial nivå.

Det är också en stor merit om man har B-körkort och även har kunskaper inom bygg- och fastighetsbranschen, t.ex om man har genomgått hela eller delar av en yrkeshögskoleutbildning till Fastighetsförvaltare.

Personliga egenskaper

Som uthyrare bör man tycka om service och utveckling. Om du som person har säljande egenskaper är det en stor fördel för att trivas med och lyckas i yrkesrollen som uthyrare.

Övrigt

Renovräkning - vräkning av hyresgäster som inte har råd att betala den höjda hyran efter en bostadsrenovering.
Källa: sprakochfolkminnen.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

38 Lediga jobb

Biluthyrare

Arbetsgivare / Ort: Ls Jobbet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Brinner du för att ge toppklassig service, skapa goda resultat och samarbeta med andra människor? Perfekt – då kanske Engströms Bil är din nya arbetsgivare! Här möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination – nu söker vi en biluthyrare till vår anläggning i Linköping

Arbetets innehåll

Dina huvuduppgifter är att ta hand om de kunder som vill hyra bil hos oss, både företagskunder och privatkunder. Det innebär bl.a. att ta emot, bekräfta och förbereda bokningar av bilhyror både per telefon, mail och över disk. Utöver detta kommer du hantera vanligt förekommande kontorsuppgifter. I tjänsten ingår även leverans, klarställning och skadehantering av bilar. Din arbetstid kommer att vara schemalagd enligt stationens öppettider. Du kommer jobba i ett härligt team som präglas av glädje, hjälpsamhet och prestation.

Din person

För att lyckas i jobbet som biluthyrare ser vi att du brinner för service och försäljning och har en grym förmåga att se kunden och dess behov. Allt för att leverera en upplevelse i världsklass. Då vi är ett litet team ser vi att du är trygg i att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till en härlig teamkänsla. Vi tror att du trivs i en omväxlande miljö i högt tempo, där ingen dag är den andra lik. Du är säker i dina administrativa kunskaper och har förmågan att organisera det dagliga arbetet efter verksamheten och kundernas behov.

Kompetens

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete med dagliga kundmöten som kräver service i världsklass. Vi ser att du har en avslutad gymnasial utbildning, samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Ytterligare krav för tjänsten är B-körkort och en vana att köra bil, samt goda system- och datakunskaper.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är ett vikariat på ca 1,5 år på heltid.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Stationschef Jenny Lindh 013-255086, [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 oktober.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.

Engströms Bil har för sitt förhållningssätt till etik tilldelats en R-licens. Detta handlar inte om värdegrundsarbete med enbart fina ord utan ett aktivt och gediget arbete där etiken får en central plats i organisationen.

R-licens är en etisk kvalitets- märkning som identifierar företag vilka har ett etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation.

Krav

  • Erfarenhet från liknande roll med dagliga kundkontakter
  • Van att arbeta i olika typer av systemstöd
  • Mycket god talad och skriven svenska
  • God talad och skriven engelska
  • B-körkort för manuell växellåda


Om arbetsgivaren - Engströms AB

Engströms är en privatägd företagsgrupp som drivs av tredje generationen Engström. Företaget har anor från 1920-talet och har försäljnings- och serviceverksamhet i Linköping, Kisa, Vimmerby och Västervik. Engströms är auktoriserad återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Cupra, Volkswagen Transportbilar och Scania. Vi på Engströms strävar efter att ge dig ett förstklassigt kundomhändertagande och ekonomiskt bilägande. När du besöker oss är förhoppningen att du finner en god tillgänglighet, hjälpsam och engagerad personal samt ett intressant utbud av nya och begagnade bilar. Vi är kvalitetscertifierade enl. ISO 9001 och miljöcertifierade enl. ISO 14001.

Arbetsgivare
Ls Jobbet AB
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Biluthyrare

Arbetsgivare / Ort: Bildeve AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Biluthyrare

Om jobbet
Vi behöver förstärka vår biluthyrningsverksamhet och söker en ny medarbetare. På Bildeve möter vi våra kunder redan innan de hinner fram till disk och har ett stort fokus på att ge en fantastisk service. I rollen som biluthyrare jobbar man med hela processen från bokning till återlämning och fakturering. Man ansvarar för att maximera antalet uthyrningar och erbjuda den bästa kundservicen.Du ingår i ett team om 5 kollegor och rapporterar till Biluthyrningschefen.  Huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten: Ta emot bokningar från kund via tel, mail och vid disk Genomgång och planering av vagnpark Städa, tvätta och färdigställa bilar för leverans Kontraktskrivning med kund Återlämning och avslutning av bilhyra Fakturering och uppföljning Statistik, offertskrivning samt övr administration Hämta/leverera bil hos kund Är det dig vi söker?  I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet, men du som söker ska ha genomgått din gymnasieutbildning och inneha B-körkort. Du har god förmåga att hantera och prioritera arbetsuppgifter. Det svenska och engelska språket hanterar du flytande i både tal och skrift. Du innehar en god datorvana. Som person är du engagerad och har ett eget driv. Du trivs i ett högt arbetstempo med omväxlande uppgifter. Du har förmågan att självständigt organisera det dagliga arbetet samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du sätter alltid kunden i fokus. Om tjänsten Tjänsten är tillsvidaretjänst på 100% med provanställning om 6 mån. Arbetstiden schemaläggs dagtid måndag-fredag med ett rullande schema för att bemanna mellan 07.00-18.00. Ansökan Då vi arbetar med löpande urval till tjänsten ber vi dig ansöka snarast.
Arbetsgivare
Bildeve AB
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Uthyrare till Mind Retail

Arbetsgivare / Ort: Therese Malk AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Uthyrare

Om jobbet
Mind Retail är sedan starten 2015 specialister inom plats- och fastighetsutveckling. Den datadrivna analys vi erbjuder utgör fundamentet för vår rådgivning. Användarna är alltid i fokus när vi utvecklar platser för möten. Genom att förstå sammanhang - dess möjligheter och begränsningar - skapar vi värden för våra kunder. Våra uppdragsgivare är främst fastighetsbolag, kommuner och städer. Rekommendationer och strategier från oss spänner från tidiga skeden till genomförande, vi tar ansvar hela vägen bl a i form av lokaluthyrning. Läs mer på www.mindretail.se. Mind Retail söker driven uthyrare Har du erfarenhet från uthyrning eller etablering och vill arbeta brett i en konsultroll? Är du intresserad av att skapa levande stadskärnor och mötesplatser där människor vill vistas? Vill du vara med och forma hur vi på Mind Retail arbetar med uthyrning inte bara idag utan även i framtiden? Vi söker nu dig som har erfarenhet av uthyrning eller etablering inom handel, restaurang och café och som vill jobba i ett företag med en stark teamkänsla. Tjänsten Som vår nya kollega utvecklar du tillsammans med oss vårt affärsområde verkställande, där vi främst erbjuder våra kunder stöd i uthyrningsfrågor. I rollen som fastighetskonsult inom uthyrning har du fokus på handel, restaurang, café, kommersiell service och hälsa - innehållet som möjliggör levande mötesplatser. Som uthyrare inom ett konsultbolag levererar du oftast i komplexa uthyrningsuppdrag där vi genomför både projektuthyrning och uthyrning inom förvaltning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Ta fram uthyrningsstrategier samt verkställa dem i form av uthyrning av lokaler, omlokaliseringar och avvecklingar av hyresgäster. - Upprätta intäktskalkyler och ge rådgivning till kund. - Marknadsföra platser, gator, fastigheter och lokaler till potentiella hyresgäster så som inom handel, restaurang och caféer, hälsa, aktiviteter eller kultur. - Ansvara för att inhämta information från b.la. fastighetsägare, förvaltare, arkitekt m.fl. och sammanställa det i prospekt/säljmaterial, både på svenska och engelska. - Bearbeta/sälja in platser, fastigheter och lokaler och genomföra visningar av lokaler till potentiella hyresgäster. - Upprätta både offerter och hyresavtal för lokaler samt uppföljning. - Leverera utifrån uppsatt tidplan av uppdrag gentemot kund, oftast är det fastighetsägare. - Projektekonomi och administration, t ex. fakturering gentemot kund. - Etablera kundkontakt med befintliga och nya uppdragsgivare för att sälja in Mind Retails tjänster. Du har individuellt produktions- & försäljningsmål. Du kommer att vara delaktig i flera projekt parallellt. För att lyckas i rollen håller du dig uppdaterad på vad som händer i flera olika branscher samtidigt; retail, food&beverage, fastighet m fl. och du delar med dig av dina erfarenheter till dina kollegor. Du förväntas ständigt hålla öron och ögon öppna mot marknaden och att söka nya affärsmöjligheter, vilket är en viktig del av jobbet. Ditt arbete sker både på svenska och på engelska. Vårt kontor finns på Grev Turegatan 30 i Stockholm men du arbetar på uppdrag över hela Sverige. Resor i tjänsten förekommer. Vi erbjuder Mind Retails arbetssätt kännetecknas av öppenhet, innovation och en stark teamkänsla. Vi främjar olikheter. Våra medarbetare har därför olika bakgrunder och specialistkompetenser - alla med en stark vilja att leverera värde för våra uppdragsgivare och vi vill utveckla såväl de fastigheter och platser vi arbetar med som oss själva som människor. Du kommer att få jobba med välrenommerade kunder och leda projekt som kan ge påverkan på samhällsbyggandet både på kort och lång sikt. Det är en självständig roll men med fördelen att ha tillgång till kompetenta kollegor. Vi erbjuder en stor variation av uppdragsgivare och en hög grad av frihet under ansvar. Din bakgrund och person Vi söker sig som har: - Eftergymnasial utbildning - Erfarenhet av uthyrning och/eller etablering samt kundbearbetning från fastighetsbranschen, gärna projektuthyrning - Förståelse för vad marknadsföring av en plats, fastighet och lokal innebär - Erfarenhet av uthyrning/etablering till handel inkluderat livsmedel, restaurang, café och gym - Meriterande med erfarenhet av kontor/co-working alternativt logistik eller konst och kultur - God svenska och engelska i tal och skrift Som person är du kundorienterad och har stark drivkraft, en vilja att genomföra vad som påbörjats och att komma till avslut. För att trivas hos oss bör du vara prestigelös, ha problemlösande förmåga och gilla att ta stort eget ansvar. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och att ha ett proaktivt arbetssätt. Din ansökan Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 17 oktober 2021. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på (http://www.properpeople.se/) www.properpeople.se (http://www.properpeople.se).
Arbetsgivare
Therese Malk AB
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Malmö: Uthyrare med stor passion för fastigheter och affärer

Arbetsgivare / Ort: Jobbakuten Väst AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Uthyrare

Om jobbet
Uthyrare med passion för fastigheter och affärer sökes! Sundsstaden AB bildades 2019 , med kontor på Limhamn och med verksamhet inom förmedling av kommersiella lokaler och fastigheter i hela Östersundssregionen. Även om bolaget är relativit nytt har dess två grundare tillsammans över 30 års erfarenhet från fastighetsbranschen och har över åren förskaffat sig bred och gedigen kunskap kring fastighetsrelaterade frågor som ekonomi, juridik, teknik, byggprojekt och inte minst affäer. Genom proaktivt och lösningsorienterat arbete och med en stor passion för fastigheter och affärer hjälper vi våra kunder och leverantörer att nå fram till varandra. Oavsett om man ska köpa/sälja en fastighet, hyra ut eller bygga om finns vi där och stöttar med expertis genom hela processen. Dessutom agerar vi rådgivare inom ett antal olika områden för fastighetsägare.   Vi söker nu en driven uthyrare av kommersiella lokaler.   Som uthyrare på Sundsstaden arbetar du självständigt inom de projekt du driver, men har fulluppbackning från all kunskap som finns hos övriga medarbetare. Du ska agera affärsmässigt och i varje projekt med våra uppdragsgivares bästa i fokus. Arbetet är mycket utvecklande och det är viktigt att kunna ha fokus på ett antal olika projekt åt gången. I huvudsak är vi aktiva i Öresundsregionen, huvudsakligen i Malmö. Lund och Helsingborg med omnjed. Men vi följer alltid våra kunder, vilket innebär att vi arbetar med objekt även på andra orter. Lokalförmedling innebär att på ett proaktivt sätt ansvara för uthyrning av ett antal lokaler, som antingen är eller är på väg att bli lediga. Arbetet innehåller primärt marknadsföring, annonsering och visning av lokaler, men även omvärldsbevakning, utveckling av nätverk, hantering av prospekt, deltagande på mässor och konferenser etc. Ofta hjälper vi även till i hyresförhandlingar och kontraktstecknande, varför erfarenhet av dessa moment är värdefullt men inget krav. Du kanske har en bakgrund från fastighetsbranschen och en liknande tjänst, som fastighetsmäklare, uthyrare eller från B2B-försäljning av kvalificerade tjänster? Vi ser att du är en registrerad fastighetsmäklare och gärna att du har arbetet med förmedling av kommersiella fastigheter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som att du är aktiv, lyhörd och öppen för utmaningar. Sundsstaden är under stark utveckling, vilket innebär att det finns stora möjligheter för personlig utveckling och utökat ansvar inom bolaget. Körkort är ett krav och tillgång till bil ett plus. Du utgår från Sundsstadens Malmökontor beläget på Limhamn. Där sitterv i en kontoriserad sekelskiftesvilla tillsammans med Värderingsistitutet i Skåne AB. Tjänsten som uthyrare innebär såväl arbete inne på kontoret som arbete ute på fältet då du dagligen rör dig ute på visningar och kundmöten runt om i Skåne. Tillräde enligt överenskommelse. Lön: Grundlön + provision.   Ansökan Sök tjänsten via länken "Skicka ansökan". Har du några frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Jobbakuten Väst AB
Hemsida: http://www.recruitmore.se
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sixt Bromma söker extraarbetare till rollen som Rental Agent

Arbetsgivare / Ort: S.Bil Stockholm AB / BROMMA
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Sixt är ett globalt företag som representerar premiumbilar och förstklassig service.

Hos oss på Sixt finner du en tydlig premiumprofil med en stark innovativ företagskultur, vilket erbjuder utmanande och omväxlande arbetsuppgifter.

Då vi ständigt växer både i Sverige och utomlands söker vi nu nya medarbetare som vill vara en del av vår framtid. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en varierande miljö, är ansvarsfull och initiativtagande.

Rollen kräver att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta men samtidigt har förmågan att kunna arbeta självständigt och lösa problem. Är du driven med service i ständig fokus och älskar att jobba med människor? Triggas du av mål och är beredd att ge det lilla extra för att komma dit du vill? Då är det dig vi söker!

Som Rental Agent på Sixt arbetar du dagligen med kundkontakt där fokus alltid ligger på kunden.

Arbetsuppgifterna innefattar direkt kontakt med våra kunder, inte bara över disk utan även per telefon samt via e-mail. Du kommer att ta emot, bekräfta samt administrera bokningar till både privatkunder och företag. Du kommer även som en del i den dagliga driften, att leverera, hämta, tvätta samt färdigställa våra hyrbilar.

Dina arbetstider är:

måndag: 16,00-19,00

fredag:16,00-19,00

Söndag: 15,00-22,00

Tjänsten är en timanställning och arbetstiderna kan komma att variera något.

Körkort med behörighet till manuell växellåda är ett krav för denna tjänst.

Arbetsgivare
S.Bil Stockholm AB
flygplatsinfarten 33
16867 BROMMA
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.