På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Uthyrare
Spela filmen

Uthyrare

Som uthyrare arbetar man med administration, kundkontakter och med fastigheter.

Uthyrare hjälper kunder att hitta lokaler eller lägenheter efter deras behov. Uthyrarens jobb är att hitta objekt för kunder där de trivs och hjälpa företag att hitta passande lokaler så att företagen kan utvecklas vidare.

Utbildning

Inga strikta generella krav finns, man kan vara anställd med vilken tidigare utbildning som helst och även internutbildas på arbetsplatsen.

Lägst gymnasiekompetens med goda kunskaper i matematik och data rekommenderas för att kunna få anställning och klara av jobbet. Det är mycket fördelaktigt att ha läst ekonomi och/eller juridik på eftergymnasial nivå.

Det är också en stor merit om man har B-körkort och även har kunskaper inom bygg- och fastighetsbranschen, t.ex om man har genomgått hela eller delar av en yrkeshögskoleutbildning till Fastighetsförvaltare.

Personliga egenskaper

Som uthyrare bör man tycka om service och utveckling. Om du som person har säljande egenskaper är det en stor fördel för att trivas med och lyckas i yrkesrollen som uthyrare.

Övrigt

Renovräkning - vräkning av hyresgäster som inte har råd att betala den höjda hyran efter en bostadsrenovering.
Källa: sprakochfolkminnen.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

34 Lediga jobb

Administratör till KMS Nordön

Arbetsgivare / Ort: Temp-Team Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Uthyrare

Om jobbet
Drömmer du om en promenad vid havet på lunchrasten? Är du en duktig administratör med ekonomikunskaper? Då passar den här tjänsten dig perfekt!

Kungälvs Motor- och Segelbåtssällskap, KMS Nordön är en ideell förening med hamnverksamhet några kilometer öster om Marstrand, ett naturskönt område mitt i södra Bohusläns övärld. Nu söker föreningen en pigg och glad administratör med tillsättning i augusti.

Som administratör på KMS arbetar du på hamnkontoret tillsammans med två hamnkaptener. Du har löpande kontakt med styrelsen och föreningens medlemmar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- administrera medlems-och båtplatsregister
- debitera och fakturera medlemsavgifter, kö-avgifter, båtplatsavgifter etc.
- delta i planering av den dagliga hamndriften och utveckling av denna
- ansvar för hamntelefon och att ge support och service till medlemmar
- enklare inköp och posthantering
- Kund och leverantörsfakturor
- Lönerapportering

Din profil
För tjänsten som administratör hos KMS behöver du:
- gymnasieexamen
- erfarenhet av administrativa uppgifter
- goda datorkunskaper
- behärskar svenska och engelska tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av redovisningssystem och lönerapportering.

Som person är du noggrann, strukturerad och effektiv. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera, är prestigelös och hjälper till där det behövs. För tjänsten krävs även att du har hög integritet, servicekänsla och är ansvarstagande.

Är du administratören KMS söker?
Skicka in din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Detta är en rekrytering där du kommer att bli anställd utav KMS. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Rönneberg Carr eller Eva Mellquist, på TEMP-TEAM
Arbetsgivare
Temp-Team Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Uthyrare för konsultuppdrag hos Familjebostäder!

Arbetsgivare / Ort: Devotum AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Uthyrare

Om jobbet
Vi söker nu en driven och serviceinriktad bostadsuthyrare för ett konsultuppdrag hos Familjebostäder i Göteborg. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående och pågå t.o.m. 31 augusti 2021, med möjlighet till förlängning om behov finns. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hyra ut lägenheter, lokaler och parkeringsplatser Hantera uppsägningar av hyreskontrakt Bistå vid evakueringar och bosociala kontrakt Säkerställa att rätt villkor och information förmedlas till Boplats och Familjebostäders interna omflyttningsplats om vakanta lägenheter Hantera direktbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser Bistå med information kring ärenden som går till Störningsjouren och hyresnämnden i samband med olovlig andrahandsuthyrning Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna inom försäljning, ekonomi eller administration. Du har erfarenhet av att jobba med kunder både direkt och via mail/telefon, samt har erfarenhet av bostadsuthyrning och dokumenterad kunskap inom hyresjuridik. Du är en social och trevlig person med integritet och med en fallenhet för att hantera både nöjda och missnöjda kunder. Du har goda administrativa kunskaper inom Office-paketet och talar och skriver svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska. Självklart är du en teamspelare som är duktig på att kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Det är meriterande om du har erfarenheter inom fastighetsförvaltning och fastighetsbranschen samt om har en relevant högskoleutbildning. Det är även meriterande om du behärskar ytterligare något språk utöver svenska och engelska, samt har kunskap inom Fast2 och/eller Lime eller likvärdiga system. Process och ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos Familjebostäder. Vi tar referenser på slutkandidat. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-7108200 eller Lina Widevall på 070-4993800.
Arbetsgivare
Devotum AB
Hemsida: http://www.devotum.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Hyrespecialist till Riksbyggen i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Uthyrare

Om jobbet

Är du en kommunikativ person med ett stort intresse för hyressättning och hyresförhandlingar? Vill du vara med och bidra till Riksbyggens framgångar? I rollen som Hyrespecialist får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag!

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.


Om tjänsten som Hyresspecialist

Som Hyrespecialist ansvarar du för hyressättning och hyresförhandlingar. Mer specifikt innebär det att du kommer agera ombud för en av Riksbyggens kunder och säkerställa att hyresnivåer ligger i linje med marknaden både regionalt och lokalt. Du arbetar övergripande med att säkerställa lönsamhet och hållbarhet i uppdraget så att uppsatta mål uppfylls. Du ansvarar för intäktsuppföljning, hyresdebitering och den årliga avräkningen av driftkostnader och omsättningshyror.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Som hyresspecialist är du expert inom hyressättning och hyresförhandling
  • Projektleda uppsättning av hyresavisering, annonsering och information på digitala plattformar
  • Delaktig i bokslut och budgetarbete
  • Stötta i fastighetsjuridiska hyresfrågor
  • Bevakning av villkoren i hyresavtalen och Svara för avtalsuppföljningar
  • Inbetalningar av hyror
  • Framtagning och sammanställning av rapporter ur hyressystemet 


Vem är du? 

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap och ligger som en grund i samtliga roller. Vi söker dig som har hög kompetens inom hyressättning och hyresförhandlingar. Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom branschen. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det. Du har en ha god kommunikationsförmåga och kan skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och kollegor. 


Vi ser att du har 

  • Har en akademisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande med inriktning fastighetsekonomi eller fastighetsförvaltning.
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Har en goda kunskapar om hyreslagstiftningen, hyresnivåer, modeller och förutsättningar
  • Har goda kunskaper i ekonomi och erfarenhet av investeringskalkyler och prognoser kopplat till Fastighetsutveckling 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. 


Ansök idag! 

Välkommen med din ansökan via vår webbplats www.riksbyggen.se/jobboch-karriar. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2021.

I denna rekrytering samarbetar vi med Isaksson Rekrytering och alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Josefin Chapovalova via telefon: +4676-000 11 97 eller e-post: [email protected] 

Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Uthyrare- och förvaltningsadministratör sökes till Brinova Fastigheter i...

Arbetsgivare / Ort: Brinova Fastigheter AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Kort om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning på sex månader. I rollen som uthyrare- och förvaltningsadministratör är du ett administrativt stöd för ditt enhetskontor och arbetar huvudsakligen med uthyrningen av våra bostäder och bostadskomplement samt administrationen som rör detta. För den här placeringen i Landskrona så kommer du att arbeta väldigt förvaltningsnära, och även ta ansvar för administrative arbetsuppgifter som rör våra kommersiella fastigheter vid behov. Om verksamheten Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. I nuläget har Brinova fastigheter främst i Skåne och Blekinge. Huvudkontoret finns i Landskrona, företaget har även enhetskontor i Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad och Karlskrona. Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med aktörer inom samhällssektorn och inte minst en lokal egen engagerad förvaltning på de orter där bolaget aktivt valt att verka. Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan. Mer om tjänsten Som uthyrare- och förvaltningsadministratör hos oss så arbetar du med: Uthyrning och fastighetsförvaltning - Ansvara för att hyra ut bostäder och bostadskomplement. - Hantera visningar av lediga lägenheter. - Ansvara för material inför inflyttning (trapphuslista, namn, inflyttningskasse m.m.) - Teckna hyresavtal. - Handlägga andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten. - Ta emot, och registrera uppsägningar. - Förbesiktning i samverkan med driftteknikern, medverka vid behov till slutbesiktning. - Medverka tillsammans med fastighetstekniker vid störningsärende - Ansvar för beställning av det inre underhållet samt uppdatera och registrera i berörda system. - Vara behjälplig med nycklar och tagghantering - Registervård. Kundkontakt och kommunikation - Tar emot felanmälan och övriga frågor. - Ansvara för kundtjänstkontakt och delta i utformandet av denna, både fysisk (kontor) och digital (telefon). - Lägga ut och uppdatera hemsida med lediga bostäder och bostadskomplement. - Lägga upp notiser på hyresgästappen. - Uppdatera infotavlor och porttelefoner. Analoga och digitala. - Vara med på hyresgästmöte. Ekonomi - Fakturahantering och kontering av dessa. - Hyresavisering, enligt rutin. - Hantera prövningar för aktuella hyresgäster. - Sköta ärenden gällande inkasso och krav Övergripande - Kundvård, aktivt medverka till nöjda hyresgäster. - Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen Din profil Du har antingen utbildning för, och/eller erfarenhet av de arbetsuppgifter vi beskriver för rollen. För oss är vilja och långsiktighet lika viktigt som tidigare erfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat i motsvarande roll, men du kan också vara nyutexaminerad från högskole- eller yrkeshögskoleutbildning. Som person så trivs du med att ha ansvar för både fastigheterna, och för hyresgästers trivsel. Du ser värdet av att planera ditt arbete, både självständigt och med kollegor. Som uthyrare- och förvaltningsadministratör är du avgörande för verksamheten, du arbetar närmast två av de viktigaste delarna av vår verksamhet: våra fastigheter och våra hyresgäster. Du är därför den som alltid har ett öga öppet för eventuella behov av åtgärder och förändring, och du ansvarar för att presentera dessa förslag för dina kollegor. Du utgår från Landskrona och ingår i en familjär arbetsgrupp med förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker. Du rapporterar till Fastighetschef i Landskrona. Ansökan Låter det intressant? Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Vid ansökan bifogar du CV och personligt brev där du skriver kort om dig själv och dina tidigare erfarenheter som du knyter till tjänstens beskrivning. Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med att ansöka. Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR-.ansvarig Ellen Broomé på [email protected]
Arbetsgivare
Brinova Fastigheter AB (publ)
Hemsida: https://brinova.se/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundservicemedarbetare

Arbetsgivare / Ort: Mörbylånga Bostads AB / Mörbylånga
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi behöver stärka upp vårt kundserviceteam med en glad och driven kollega. En kollega som gillar att ha kontakt med kunder och är en duktig administratör. Som en i kundserviceteamet kommer du sköta växeltelefonen, ta emot felanmälningar och besvara frågor från kunder. Du kommer även ansvara för uthyrningen av våra bostäder och lokaler. Uthyrningsprocessen har många olika delar som att hantera uppsägningar, besiktningar, publiceringar av lediga objekt, visningar, kontraktsskrivning, val i bobutiken, nyckelhantiering mm. Det är en varierande tjänst, med varierande arbetsbörda, men samtidigt tror vi att du är en person som kommer tycka detta är roligt och givande.

Vi arbetar med många olika system och befinner oss i en bransch som förändras och digitaliseras i rask takt, varför det är bra om du är systemvan, har lätt att förstå och är intresserad av att lära mer om olika systems funktioner. I takt med digitaliseringen och samhälleliga förändringar uppdaterar vi ständigt våra processen och rutiner. Vi ser att du tycker detta är kul och att du aktivt vill vara med och bidar till utvecklingen.

Som anställda på Mörbylånga Bostads AB får du en trygg och stabil arbetsgivare med lojal personal. Ett företag med nöjda hyresgäster som gillar den personliga kontakten de får med oss. I övrigt är vi ett kommunalt bostadsföretag med fastigheter på sju orter över södra Öland. Vi bygger och förvaltar bostäder med hyresrätt. Mörbylånga Bostad ägs till 100% av Mörbylånga kommun.

För mer information surfa gärna runt på vår hemsida eller ring administrativ chef, Jenny Cedergren, 070-642 46 81. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sök tjänsten genom att skicka din cv och personliga brev till [email protected] eller posta till Mörbylånga Bostads AB, Köpmangatan 32, 386 50 Mörbylånga. Vi vill ha din ansökan senast 2021-08-06. Märk din ansökan med Dnr 2021/35.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Mörbylånga Bostads AB
Köpmangatan 32
38650 Mörbylånga
Hemsida: wwe.mbab.se
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.