På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsmäklare
Spela filmen

Fastighetsmäklare

En fastighetsmäklare förmedlar kommersiella fastigheter, villor, fritidshus, bostadsrätter och tomträtter. Fastighetsmäklarens uppgift är att förmedla kontakter mellan köpare och säljare. Du sköter förhandlingarna mellan parterna och upprättar kontrakt när parterna kommit överens.

Som fastighetsmäklare ska du ge parterna de råd och upplysningar de behöver för att kunna genomföra affären. Fastighetsmäklaren kontrollerar till exempel ägarförhållanden, inteckningar, tar fram en skriftlig beskrivning av fastigheten samt beräknar köparens boendekostnader.

I mäklaruppdraget ingår att annonsera efter köpare samt att visa objektet för intresserade. Du kan också få i uppdrag att hitta en viss fastighet eller bostadsrätt som en kund är intresserad av att köpa.

Fastighetsmäklare kan också vara specialiserade på en viss marknad. Att sälja fritidshus i Sverige till utländska köpare eller förmedla köp av semesterbostäder i utlandet åt svenskar är några exempel på vad en fastighetsmäklare kan vara inriktad på.

Utbildning

För att bli registrerad som fastighetsmäklare måste du dels ha teoretisk utbildning från universitet eller högskola, dels praktik. Den teoretiska utbildningen ska vara inom kunskapsområdena fastighetsförmedling, civilrätt, fastighetsrätt, skatterätt, ekonomi, byggnadsteknik och fastighetsvärdering.

Du ska ha utbildning från universitet eller högskola med offentlig huvudman eller hos enskild utbildningsanordnare som har tillstånd att utfärda examina i de aktuella ämnena. Väljer du att läsa hos annan utbildningsanordnare, t ex Yrekshögskola, måste du få dessa kurser tillgodoräknade vid ett universitet eller högskola med offentlig huvudman innan du ansöker om registrering.

Utbildningen ska omfatta minst 120 hp fördelade på följande kunskapsområden:

  • fastighetsförmedling (minst 30 hp)
  • civilrätt (minst 15 hp)
  • fastighetsrätt (minst 15 hp)
  • skatterätt (minst 7,5 hp)
  • ekonomi (minst 15 hp)
  • byggnadsteknik (minst 7,5 hp)
  • fastighetsvärdering (minst 7,5 hp)

Resterande 22,5 hp ska vara fördjupning eller breddning inom något av de nämnda kunskapsområdena eller inom nationalekonomi.

Registrering beviljas av den statliga myndigheten Fastighetsmäklarinspektionen och på deras hemsida kan du läsa mer om utbildningskraven.

Arbetsplats

Fastighetsmäklare kan vara anställd vid fastighetsmäklarbyrå eller vara egen företagare. Som fastighetsmäklare har de flesta 100 % provisionsbaserad lön.

Övrigt

Möt Emma A - som läser på fastighetsmäklarprogrammet.

Visa mer
Visa mindre

12 Lediga jobb

SkandiaMäklarna Täby söker vår nya stjärnmäklare

Arbetsgivare / Ort: Norrortens Hem AB / Täby
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 3 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du ta vara på alla chanser att förmedla över gränserna mellan Täby – Vallentuna – Österåker – Vaxholm?


Till vårt kontor i Täby söker vi nu vår nästa stjärnmäklare!


Vi vill att du med ett stort engagemang, genomtänkt kvalitet, omsorg för kunder och din omgivning och driv som får konkurrenterna att blekna bemästrar den unika relation som uppstår i en förmedling av våra kunders bostad. Detta på en marknad som i huvudsak inriktar sig i Täby men möjliggör förmedling i grannkommunerna genom vårt unika samarbete.


Täby är en fantastisk kommun med många typer av bostäder. Ena dagen kan du förmedla en lägenhet och nästa dag ett sjöställe i Näsbypark eller Viggbyholm. Vi som jobbar på kontoret har många års erfarenhet av Täby och är därför det naturliga valet när det handlar om kvalitet i våra kunders bostadsaffär.


Vi erbjuder vår nästa stjärnmäklare en unik möjlighet att delta på vår resa och med rätt inställning finns stor potential och goda förtjänstmöjligheter. Det viktiga för oss är dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är engagerad, positiv och driftig, har humor och lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer.


Kontoret har funnits sedan mitten av 2000-talet och vi är idag tre mäklare och en assistent samt en härlig kontorshund.


Har du viljan, har vi redskapen. Som ny mäklare hos SkandiaMäklarna tas du väl omhand. Du bjuds in till våra introduktionsdagar då vi noggrant går igenom alla redskap som du behöver för att vara en framgångsrik mäklare. Du får stöd och hjälp av din närmsta chef och kollegor, men även i form av digitala utbildningar. Huvudkontoret arbetar ständigt för att driva utvecklingen inom marknadsföring, försäljning, tjänsteutveckling, IT och HR allt för att du som mäklare ska få ett bra stöd i ditt arbete.


Känns du igen dig i ovanstående beskrivning så är nästa steg att kontakta oss för ett förutsättningslöst möte?

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Norrortens Hem AB
Eskadervägen 14
18354 Täby
Hemsida: www.skandiamaklarna.se
Ansökan
Ansök senast 3 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redo för nästa steg i karriären? Vi söker Fastighetsmäklare till Notar

Arbetsgivare / Ort: Personalstyrkan i Sverige AB / SKOGÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Färdigheter
Krav
  • Behörighet för fastighetsmäklare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Rekryteringen sköts av Tribony, ett varumärke inom Personalstyrkan i Sverige AB, för kunds räkning.


Vi direktrekryterar nu fastighetsmäklare till anrika Notar och deras kontor placerat i Hammarby Sjöstad, i södra Stockholm. Kontoret omfattar primärt försäljning inom de geografiska områdena Hammarby Sjöstad, samt Johanneshov. Mäklaren åtar sig givetvis uppdrag i hela Stockholm.

Kontoret består idag av 4 mäklare inkl. ägaren där målsättningen gemensamt är att kontoret trivs ihop som en enhet och där laganda får ta stor roll.


Att arbeta verksamt under Notar innebär att du själv får ta del av stöd och löpande fortbildning centralt under Notar, samtidigt som du just hos kontoret i Hammarby Sjöstad har möjlighet att ta stöd av ägaren. Ägaren driver själv egna försäljningar och är yrkesverksam till ca 50%, resten av sin tid ger han till att utveckla sitt säljteam genom att bistå med relevant stöd och coachning.


Du är välkommen oavsett om du har 1 år eller 10 års erfarenhet från yrket, det är främst dina personliga egenskaper som kommer att vara avgörande. Det är inte avgörande vart du tidigare varit verksam geografiskt.


För att passa tjänst hos Notar Hammarby Sjöstad och Johanneshov värdesätter vi följande:


  • Närvaro på kontoret under kontorstid, man är aktivt deltagande och bidrar till en positiv arbetsmiljö där man inte konkurrerar med varandra
  • Att man driven i sina egna processer, vågar ta plats och vara självsäker i sin egen förmåga att sälja
  • Du är ödmjuk nog att fortlöpande vilja lära dig mer, samt utvecklas inom företaget och på kontoret


Utöver en spännande tjänst så erbjuder även Notar följande:


  • Betalda träningskort och träning under kontorstid uppmuntras
  • Generöst pensionssparande som är unikt för branschen


Vid frågor kring tjänsten v.g. kontakta ansvarig rekryterare Louise Jonsson Dalloni på [email protected], försäljning av produkter och tjänster undanbedes vänligt men bestämt.


Vi ser framemot att läsa din ansökan, märk denna med "TRIBONY NOTAR" i ämnesraden på ditt e-mail, för korrekt hantering. Vi behandlar ansökningar löpande.

Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsgivare
Personalstyrkan i Sverige AB
SPEDITIONSVÄGEN 22
14250 SKOGÅS
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Fastighetsmäklare

Arbetsgivare / Ort: Terraferma AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Om jobbet
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken. Mäklarhuset är Norrtäljes ledande fastighetsmäklarföretag, med lång erfarenhet och stor lokalkännedom. Mäklarhuset står för nära engagemang med kunden och personlig service vilket har gjort att Mäklarhuset i flera år haft landets mest nöjda kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex). Då Mäklarhuset fortsätter att expandera söker vi nu fler duktiga Fastighetsmäklare Vi söker dig som har en examen som fastighetsmäklare eller snart kommer att få det. Vi är intresserade av både nyutbildade och erfarna mäklare. Som fastighetsmäklare kommer du att arbeta målinriktat och självständigt. Det är viktigt att du har hög social kompetens samt att du är kvalitetsmedveten, driven och positiv. Eftersom vår kund finns i Roslagen bör du vara bosatt i Roslagen, eller ha lätt att pendla hit. Vi kommer att kalla sökande till intervjuer vartefter ansökningar inkommer, varför du bör ansöka så snart som möjligt I denna rekrytering samarbetar Mäklarhuset med Personal Roslagen, kontaktperson Stefan Palm, telefon 0176-224690.
Arbetsgivare
Terraferma AB
Hemsida: http://www.personalroslagen.com/
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsmäklare med spelrum och försäljningsansvar till Halmstad

Arbetsgivare / Ort: AB Effektiv Halmstad
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Om jobbet
En mäklartjänst utöver det vanliga där du ges en unik möjlighet att vara en stor del i utvecklingen samt med goda möjligheter att växa i din roll. En roll där du arbetar brett med nätverkande, försäljningsstrategier och mäkleri i en bra mix. Försäljning och utveckling i allmänhet, fastighetsmäkleri och lagarbete i synnerhet där laget är det lilla bolaget med många unika lösningar, som främjar mäklarens affär, allt under samma tak. Om vår kund Wennerholms vill bygga, förvärva, förädla och långsiktigt äga och förvalta sunda bostäder i Halmstad kommun. Allt tog sin början år 1933 när David Wennerholm gjorde sin första investering i Frösakull. Koncernen ägs och drivs idag fortfarande av familjen Wennerholm (tredje generationen) och verksamheten utgår fortfarande från Frösakull. Koncernens verksamhet finns idag koncentrerad till Halmstad där Wennerholms är en av kommunens största privata hyresvärdar. Familjen har för avsikt att även fortsättningsvis vara samhällsbyggare. Med stark och sund ekonomi och en mycket långsiktig strategi vill nu koncernen därför förstärka sin organisation. Dina arbetsuppgifter Som fastighetsmäklare hos oss erbjuds du troligtvis fler möjligheter än hos de flesta andra. Du har såklart fastighetsaffären i fokus men då vi även har en stor del förvaltning öppnas det möjligheter till kundanpassade lösningar på ett helt annat sätt, då detta finns under samma tak. Du kommer få stort ansvar för att visa din proaktiva sida och får chansen att arbeta mycket med nätverk för att hitta nya affärsmöjligheter. Affären för dig handlar inte enbart av försäljning av fastigheter utan även förvärv av nya spännande objekt. Troligen dyker det upp andra intressanta projekt som har med samhällsbyggande och bostadsbranschen att göra. Bredden inom koncernen möjliggör en unik roll för dig hos oss som vi tror är attraktiv för den som verkligen gillar fastighetsaffärer och lösningar. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden. • Fastighetsförmedling från intag till avslut • Uppföljning av leads från säljare respektive köpare • Nätverksbyggande/marknadsföring • Uthyrning av lägenheter och lokaler inom nya projekt och befintliga fastigheter. • Budgetering, hantering och planering av lokalhyresavtal, villkor mm för optimering av fastighetsbeståndet • Föreslå kundanpassade lösningar i lokaler och fastigheter för ökad kundnytta • Marknadsföringsaktiviteter- och strategier Din profil Utöver att du är en licensierad fastighetsmäklare behöver du ha minst tre års erfarenhet från arbete med fastighetsförmedling. I detta ser vi såklart din förmåga och färdighet att genomföra och avsluta en affär, detta med kundfokus och där du ständigt har ditt sinne för affärsmöjligheter påkopplat. Du anländer till en relativt liten arbetsplats med bra stämning och vi tror därför att det är viktigt att du är prestigelös och vill med ditt engagemang och flexibilitet bidra till gruppen och lagandan. Vidare tror vi att du har god kommunikativ förmåga, både skriftligt och verbalt. Du har ett eget driv där du hittar lösningar och har en förmåga att ta egna initiativ som bygger på ett genuint intresse för jobbet och affärsmässighet. Datavana, körkort B och fullgod svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande är: • Erfarenhet från fastighetsförvaltning • Erfarenhet/utbildning inom ekonomi och/eller marknadsföring Varmt välkommen till en mindre och naturnära arbetsplats med stora möjligheter och härlig kamratskap. Om oss Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Arbetsgivare
AB Effektiv Halmstad
Hemsida: https://effektiv.se/
Ansökan
Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teamledare och fastighetsmäklare till Ystad

Arbetsgivare / Ort: Fastighetsmäklarna i Ystad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Om jobbet

Teamledare och fastighetsmäklare till Ystad

Om kontoret

Fastighetsbyrån Ystad, Sjöbo och Skurup är den marknadsledande mäklaren i våra kommuner. Vi har en stor geografisk bredd och idag är vi 18 personer som erbjuder marknaden ett kvalitetsmäkleri med ledande digitala tjänster.

Vi utgör tillsammans ett av Sveriges stora franchiseområden inom Fastighetsbyrån och Ystad är en av de mest expansiva orterna i hela regionen.

Vi erbjuder en komplett och professionell mäklartjänst till våra kunder med ett nära samarbete till både Swedbank, Sparbankerna och jurister. Vår goda lokalkännedom, starka lokala nätverk och exklusiva marknadsledande position ger oss unika möjligheter och förutsättningar att stödja våra kunder i sin bostadsaffär. Vi är nöjda med att vår satsning på engagemang, tillgänglighet och professionell affärsmässighet har lyckats så väl.

Om tjänsten

Kontoret tar sitt nästa steg i sin utveckling och förstärker organisationen med en Teamledare till Ystadkontoret. En nyckelroll för att få våra medarbetare och affärer att fortsätta växa i snabb takt.

Du är en skicklig fastighetsmäklare som redan kommit långt i karriären. Du värdesätter kundnöjdhet, långsiktiga kundrelationer och du har hjärtat på rätta stället. Samtidigt är du fokuserad, har bevisade framgångar inom mäkleri och du gillar att arbeta mot uppsatta mål. Vi tror att du har ett långsiktigt strategiskt tänkande, är intresserad av branschen och vill utvecklas tillsammans med oss.

I rollen som teamledare kommer du tillsammans med övriga medarbetare att leda den fortsatta utvecklingen för försäljningen på vårt Ystadkontor. Självklart som tongivande fastighetsmäklare, men också med ansvar för ett motiverat team om 4 fastighetsmäklare som brinner för att överträffa kundernas förväntningar. Du samarbetar med medarbetarna i deras personliga utveckling bl.a. genom att sätta mål, coacha och följa upp målen. Du ger personalen goda förutsättningar att utvecklas i sina yrkesroller och du anser att vi aldrig blir fullärda.

Du har också en viktig roll att spela gällande implementering av nya tjänster, produkter och arbetssätt samt ha helhetsansvar för teamets försäljning och budget. Vår bransch är i snabb förändring och Fastighetsbyrån förändras med den.

Som teamchef arbetar du med eget affärs-, kvalitets- och resultatansvar.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, engagerade medarbetare, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.

Om dig

För att lyckas i rollen krävs ett stort intresse för coachning, försäljning och människor. Du har förmåga att kommunicera på ett bra sätt och du är en god lyssnare som är bra på att samarbeta.

Du är ansvarstagande, engagerad och drivande men ändå prestigelös i din roll som teamledare.

Professionalism, engagemang och förtroende är nyckelord för dig och ett sätt att bygga långsiktiga relationer. Du är bekväm med ett högt tempo och att jobba så väl på egen hand som i grupp tillsammans med oss övriga på kontoret.

Vi tror att du är ambitiös och har en tydlig drivkraft. Du har höga mål och ser Sveriges största mäklarkedja som den naturliga platsen att uppnå målen på.

Självklart är du serviceinriktad och brinner för att hjälpa företagets kunder till sitt livs största – och bästa – affär. Både genom ett aktivt stöd till kontorets anställda och i dina egna affärer.

Övrigt

För att veta mer om tjänsten kontakta Emil Malmer på telefon 0734-24 53 50 eller [email protected]

Om Fastighetsbyrån

Vi har det stora nöjet att kunna kalla oss för Sveriges ledande fastighetsmäklare, med drygt 250 kontor och cirka 1 800 medarbetare över hela landet och delar av Spanien och Portugal. Det gör oss störst både i omsättning och antal affärer. Och den som säljer mycket, kan också mycket. En erfarenhet som har hjälpt oss ta fram rätt tjänster och erbjudanden som hjälper såväl mäklaren som kunden i varje del av affären.

Att vår kunskap och erfarenhet uppskattas av många är tydligt; faktum är att vi förmedlar en fjärdedel av alla Sveriges bostadsaffärer. Det är ett förtroende vi är stolta över och värnar om varje dag – på varje kontor runt om i landet. För vi vill inte bara vara ledande i Sverige, vi strävar även efter att vara bäst på varje lokal ort och område. För det är där kunden bor och affären görs.

2Secure

Som slutkandidat i Fastighetsbyråns rekryteringsprocess kan du komma att bli bakgrundskontrollerad förutsatt ditt samtycke. Så vänligen se över ditt CV innan ansökan.

2Secure är ett säkerhetsbolag och en internationell aktör inom bakgrundskontroller. 2Secure utför bland annat kontroller i samband med rekrytering, företagsförvärv, leverantörssamarbeten och ledningsprövningar.

Arbetsgivare
Fastighetsmäklarna i Ystad AB
Hemsida: www.fastighetsbyran.com/ystad
Ansökan
Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Fastighetsmäklare Sjöbo

Arbetsgivare / Ort: Fastighetsmäklarna i Ystad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Fastighetsmäklare

Färdigheter
Krav
  • Behörighet för fastighetsmäklare

Om jobbet

På vårt strategiskt belägna kontor får du glada kollegor och bra support av assistenter. Vi lever med en aktivitetsstyrd försäljningsstrategi, tät uppföljning och ständigt fokus på nöjda kunder. Vår egen framgång bygger till stor del på tanken om att vi aldrig blir fullärda och heller inte vill bli det. För trots att vi är Sveriges största mäklare, säljer vi inte bostäder. Vi säljer kunskap! Kunskap om försäljning, banklån och flyttbilar, om budgivning, räntor och hur man får fullt hus på visningen. Du är registrerad fastighetsmäklare och vill vidare i karriären eller så är du under utbildning och letar efter den perfekta första arbetsplatsen.

Vi tror att du är ambitiös och har en tydlig drivkraft. Du har höga mål och ser Sveriges största mäklarkedja som den naturliga platsen att uppnå de målen på. Självklart är du serviceinriktad och brinner för att hjälpa dina kunder till sitt livs största – och bästa – affär. Därför ser du ett stort värde i Fastighetsbyråns erbjudande och de verktyg och tjänster vi kontinuerligt tar fram för våra kunder.


Precis som vi vill du vara bäst på den lokala marknaden. Om du inte redan känner väl till området du jobbar i, ser du till att bli varm i kläderna och skaffar dig områdeskännedom så fort du kan. Dels på egen hand, men också via dina kunder och oss på kontoret.

Professionalism, engagemang och förtroende är nyckelord för dig och ett sätt att bygga långsiktiga relationer. Du är bekväm med ett högt tempo och att jobba så väl på egen hand som i grupp tillsammans med oss övriga på kontoret.


Vi ser fram emot att höra av dig omgående, urvalet sker löpande! Fastighetsmäklare till Sjöbo


Om vårt kontor

Fastighetsbyrån är klart marknadsledande i Sverige och har de senaste åren tagit en ledande position på marknaden i Ystad, Sjöbo och Skurups kommuner. Vi växer för varje dag som går och söker nu ytterligare en mäklare som brinner för mäklaryrket och som inte nöjer sig med det näst bästa!

Vi söker dig som vill vara med på en resa utöver det vanliga och få en flygande start på din karriär. Eller dig som är etablerad i branschen och söker nya utmaningar i ett glatt och energiskt gäng. För rätt person erbjuds generösa övergångsvillkor. Vidare är du säljande, självgående och initiativrik. Om det stämmer väl in på dig, väntar ett omsorgsfullt och hårt arbete hos oss där stora möjligheter till belöningar och framgångar finns.


På vårt strategiskt belägna kontor får du glada kollegor och bra support av assistenter. Vi lever med en aktivitetsstyrd försäljningsstrategi, tät uppföljning och ständigt fokus på nöjda kunder. Vår egen framgång bygger till stor del på tanken om att vi aldrig blir fullärda och heller inte vill bli det. För trots att vi är Sveriges största mäklare, säljer vi inte bostäder. Vi säljer kunskap! Kunskap om försäljning, banklån och flyttbilar, om budgivning, räntor och hur man får fullt hus på visningen.

Arbetsgivare
Fastighetsmäklarna i Ystad AB
Hemsida: http://www.fastighetsbyran.se/sjobo
Ansökan
Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Skara/Vara: Fastighetsmäklare

Arbetsgivare / Ort: Jobbakuten Väst AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Om jobbet
Vi direktrekryterar en fastighetsmäklare till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Länsförsäkringar Fastighetsförmedling fortsätter att växa! Vi vill därför utöka och stärka vårt team med en fastighetsmäklare till kontoret i Vara och Skara. Vi söker en driven och engagerad lagspelare som vill vara med på vår fortsatta resa mot att bli nummer ett. Vi verkar i en region med stor potential och har ett gott samarbete med Länsförsäkringar bank och försäkring. På kontoren i Vara och Skara sitter ett härligt gäng som gillar att ha roligt tillsammans. Vår vi-känsla är stark, vi värdesätter och hjälper varandra. Vi erbjuder därmed en trygg och spännande arbetsplats med goda chanser till en bra utveckling. Som fastighetsmäklare hos oss får du möjlighet att arbeta under ett av landets starkaste varumärken. Hos oss passar du om du gillar att göra affärer samtidigt som du arbetar med fokus på kvalitet, service och långsiktighet i relationerna med säljare och köpare. Vi förmedlar alla typer av fastigheter och du kommer i första hand att inrikta dig på villor, fritidshus och bostadsrätter. Vi ser att du är utbildad fastighetsmäklare och gärna har några års erfarenhet. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, [email protected]
Arbetsgivare
Jobbakuten Väst AB
Hemsida: http://www.recruitmore.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Riksbyggen söker vikarierande säljare till Kalmar

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (16 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Om jobbet
Vad erbjuder Riksbyggen dig? Riksbyggens säljare har några av de mest utvecklande och breda uppdrag en säljare inom bostadsmarknaden kan ha. Man jobbar långsiktigt i bostadsprojekten och är ofta med redan i ett tidigt skede. I samverkan med sälj- och marknadsansvarig och projektledare bidrar säljaren med sin marknadskompetens och erfarenhet. Som säljare har du den initiala kontakten med kunden och följer dem sedan genom visningar av våra bostäder, avtalstecknande och inredning, ända till inflyttning. Säljaren är med andra ord ett av Riksbyggens viktigaste ansikten ut mot kund. Hos Riksbyggen erbjuds du en intressant tjänst med goda möjligheter att utvecklas och få vara med och göra skillnad på riktigt. Riksbyggen är ett rikstäckande och ekonomiskt välmående företag med en verksamhet som bygger på starka värdegrunder, och det återspeglas i det dagliga arbetet och samarbetet i de olika projekten. Läs vidare om det är dig vi söker till ett längre föräldravikariat i Kalmar! Denna rekrytering är ett samarbete mellan Riksbyggen och Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Du kommer bli anställd av RIksbyggen. OBS! att du söker via Riksbyggens hemsida och rekryteringsportal. Vem är du? Du är väldigt skicklig på att ta reda på och möta kundens behov och du är självgående men en teamspelare. Du är ansvarfull, initiativrik och noggrann och trygg i att självständigt planera och hålla säljmöten, visningar och event. Vi ser att du som vår nya säljare har: * väldokumenterad erfarenhet av strukturerat försäljningsarbete, gärna av bostadsrätter eller småhus * ett stort intresse av bostadsmarknadsfrågor och gillar nytänkande kring försäljningsgrepp * erfarenhet av avtalshantering * en för tjänsten lämplig utbildning på lägst gymnasienivå * talang för att arbeta med breda sociala kontakter både internt och externt * stor förståelse för att ett bostadsköp ofta är kundernas allra största investering * förmågan att skapa en öppen och förtroendefull relation med kunder och intressenter Det är meriterande och önskvärt med en erfarenhet som mäklare eller mäklarassistent. Vi tror också att du är: * initiativrik * proaktiv * självgående * ansvarsfull * lagspelare * skicklig på att ta reda på och möta kundens behov * trygg i att självständigt planera och hålla säljmöte, visningar och event * är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift vilket är grundläggande för tjänsten * en van Office-användare med generell systemvana. Placeringsort för tjänsten är Kalmar men även arbete på andra orter inom marknadsområdet ingår. Körkort är ett krav. Helg- och kvällsjobb förekommer. Du rapporterar till regional sälj- och marknadschef för region sydväst. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Detta är ett vikariat som sträcker sig från 1 juni (önskvärt) till september 2022. Ansökan Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nadia Milotti på 0725465039 eller [email protected] Om Riksbyggen Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 18 March (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker dig som vill starta eget i mäklarbranschen!

Arbetsgivare / Ort: Framtiden i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 19 March (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsmäklare

Om jobbet
Funderar du på att starta eget företag inom mäklarbranschen men kanske inte riktigt kommit dit än? Nu har du chansen att starta eget företag och jobba under vår kunds namn till attraherande villkor! Dina arbetsuppgifter Som fastighetsmäklare hos vår kund kommer du att starta eget företag och arbeta under vår kunds namn. Du kommer att bearbeta den glödheta marknaden som är i Örebro Län. - Kalla samtal - Möten med potentiella kunder - Håller i visningar - Publicera annonser - Sköter budgivning - Konstraktskrivning Om företaget Vår kund är en relativt nyetablerad fastighetsförmedling. De har höga ambitioner och vill växa ännu mer i Örebro området. Mer info ges vid eventuell intervju. Din profil Skallkrav: - Registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning och har gärna dokumenterad säljerfarenhet med framgångsrika resultat. - Du talar och skriver svenska flytande - B-körkort Vi ser att den som söker är engagerad och har ett eget driv. Du ger mycket energi och kommer gärna med egna idéer. Du trivs i högt tempo och ser möjligheter i allt du tar dig an. Om oss Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. Villkor Omfattning: Heltid Start: Omgående eller enligt överenskommelse Lön: Rörlig Ort: Kumla
Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB
Hemsida: http://www.framtiden.com
Ansökan
Ansök senast 19 March (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nytänkande fastighetsmäklare sökes i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Con Qualita AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 1 April (30 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi från Conffido söker nu en fastighetsmäklare i Göteborgs kommun. Kontoret ligger i bästa skyltläge med utsikt över Göteborgs hamninlopp!

För att passa in i rollen behöver du vara registrerad fastighetsmäklare och helst arbetat som fastighetsmäklare tidigare men du som nyexaminerad kan även söka till denna tjänst. Du ska vara påläst och ha kvalitetstänk i varje affär för att kunna hjälpa kunder till sitt livs största och bästa affär.

Nöjda kunder är en viktig grundsten för vår kund och därför behöver du som fastighetsmäklare alltid vara närvarande med fokus på kundrelationer och yrkets hantverk. Deras mål är att leverera enastående kvalitet i varje detalj för både säljare och köpare. Med en framgångsrik affärsmodell i bagaget kommer du att kunna erbjuda marknaden i Göteborg en helt ny mäklartjänst som fokuserar på mervärde.

Möjligheter:

• Stora karriärmöjligheter

• Branschens bästa partnersystem

• Inga regionala begränsningar, skapa långsiktiga kundrelationer och följa kunderna vart de än tar vägen och vad de än har att sälja


Är du mäklare och vill ta nästa steg i karriären? Skicka ditt CV samt personliga brev till [email protected] eller skriv till oss här! ????


#Rekrytering #Bemanning #Conffido #Göteborg #Gothenburg #Sverige #Sweden #Jobb #Fastighetsmäklare #Mäklare #jobbjustnu

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Con Qualita AB
Sörhallskajen 24
41763 GÖTEBORG
Hemsida: www.conffido.com/kontakt
Ansökan
Ansök senast 1 April (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.