På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsutvecklare

Fastighetsutvecklare

Fastighetsutvecklare är en egen företagare inom byggbranschen, som köper och renoverar fastigheter och säljer dem sedan till högre än inköpspriset och lever på mellanskillnaden.

Som fastighetsutvecklare kan man arbeta ensam och anlita underleverantörer av bygg-, el-, VVS- och andra tjänster eller ha egna anställda, som följer med från ett projekt till nästa.

Fastighetsutvecklare som specialiserar sig på att renovera bostäder brukar kallas för bostadsutvecklare.

Utbildning

Fastighetsutvecklare kan ha olika utbildningsbakgrund, men det är mycket fördelaktigt om man kan ett eller flera yrken inom byggbranschen och då kan utföra en del arbete själv eller effektivt övervaka underleverantörernas arbete vad det gäller kvalité på utförda tjänster.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

132 Lediga jobb

Projektledare

Arbetsgivare / Ort: Leading Edge Invest AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utvecklingschef

Om jobbet

Vi letar efter utvecklings chef!

MERE - livsmedelskedjan inom lågpris, expanderar nu mycket aktivt i hela Europa. MERE lågpris finns redan representerat på vissa europeiska marknader såsom Tyskland, Polen, Rumänien och Litauen.

I Sverige vill vi etablera MERE i medelstora städer (minimum 50 000 invånare) inte längre än 200 km från Stockholm eller Göteborg. Vi är dock öppna för att tänja på denna gräns något och kommer att överväga alla ansökningar som inkommer.

Önskvärda kvalifikationer:

• Erfarenhet och förståelse av processen för att öppna en livsmedelsbutik

• Kunskap om den kommersiella fastighets- och detaljhandelsmarknaden i Sverige

• Förmåga att förhandla

• Förmåga att ingå avtal och förhandla om villkor

• Goda datorkunskaper

• Lust och möjlighet att arbeta “on the road” pga. affärsresor inom landet

• Förståelse för vikten av god arbetsmiljö och önskan att arbeta i en trevlig atmosfär

• Avancerad engelska/svenska, ryska är ett plus

Arbetsuppgifter/ansvar innebär bland annat:

• Organisera och genomföra sökandet av lokal/-er för livsmedelskedjan

• Förhandlingar med ägare av fastigheter

• Rapportering

• Förhandling av hyresavtal

• Undertecknande av hyresavtal

• Organisering och kontroll av lanserings processen

• Inköp och installation av utrustning och marknadsaktiviteter

• Planering av artiklar som ska säljas i butikerna

Personliga egenskaper:

• Organiserad

• Självständig

• Ansvarstagande

• Vänlig

• Ärlig

• Diplomatisk

Vi erbjuder:

• En position i spetsen för lanseringen av MERE i Sverige

• Professionell utveckling och steg framåt i karriären

• Ett utmärkt team av professionella och mångsidiga chefer - vi letar efter detsamma hos våra framtida kollegor!

• Vår erfarenhet och kunskap inom affärsutveckling samt stöd under hela processen

• Trevlig arbetsatmosfär

Anställning:

Månadslön + bonus för undertecknande av hyreskontrakt (butikslokal) + bonus för öppnande av varje butik. Provanställningen är på deltid och därefter heltidsanställning.

Arbetet förutsätter en hel del resor (upp till 80% av tiden).

Bifoga: CV, personligt brev och vilken ort som du vill satsa på.

Arbetsgivare
Leading Edge Invest AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Fastighetsförvaltare till Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Arena Personal Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Nu söker vi en ny fastighetsförvaltare på heltid till vår kund i Uppsala. Uppdraget är ett tidsbegränsat uppdrag och förväntas starta omgående och pågå fram till april med chans till förlängning. Du blir anställd som konsult hos oss på Arena Personal, men arbetar hos vår kund. Om tjänsten Du blir en del i förvaltningsavdelningen, där du och dina kollegor arbetar med förvaltning, drift och uthyrning av våra fastigheter. Du kommer att både få arbeta med uthyrning och med förvaltning. Som uthyrare kommer arbetsuppgifterna främst att bestå av: - uthyrning av kommersiella lokaler - att tillsammans med förvaltarna jobba med underhållsplaner, kontraktsskrivning, ekonomiuppföljningar och dokumentation - framtagande av hyresofferter och avtalsskrivning - tillhörande administration i och utveckling av vårt fastighetssystem Arbetet innebär mycket kundkontakter. Du kommer att matcha kunders behov mot lediga lokaler, marknadsföra fastigheter, genomföra visningar och diskutera anpassningar för att sedan förhandla hyresavtal. Kvalifikationer - Erfarenhet av fastighetsbranschen och av hyresadministration - Eftergymnasial utbildning, gärna inom fastighet och/eller förvaltning. - Du har kunskap om hyreslagstiftningen och goda kunskaper i ekonomi. - Körkort B är också ett krav för den här tjänsten. - Har du erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler är det starkt meriterande. - Erfarenhet av förhandling, ekonomiuppföljningar och fastighetssystem är även det ett plus. Det är viktigt att du trivs med mycket kontakter och har ett serviceinriktat, tillmötesgående och säljande sätt. Din förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift är god och du kan både uttrycka dig välformulerat och vara lyhörd. För att lyckas i rollen behöver du kunna strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och ha god förmåga att förstå ekonomiska samband. Vi uppskattar dig som vill bidra med ditt engagemang i ett mindre bolag där vi hjälps åt med det mesta. Vi erbjuder För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos Arena Personal erbjuder vi därför bland annat: - Marknadsmässig lön - Personlig och stöttande konsultchef - Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Arbetsgivare
Arena Personal Sverige AB
Hemsida: https://arenapersonal.com/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef till Utvecklingsenheten i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltnin

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna. Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år. Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och ansvara för att driva utvecklingsfrågor inom nystartade Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen? Vi söker dig som är en tydlig och driven ledare som vill vara med och skapa förutsättningar och driva utvecklingsfrågor som rör äldre, vård och omsorg ur ett brett perspektiv. Det kan handla om kommungemensamma frågor som trygghetsarbete, folkhälsoarbete, sociala erfarenheter i samhällsplaneringen samt samverkan med civilsamhället, utifrån ett äldreperspektiv. Du kommer att få leda verksamheten i ett spännande skede då vi just nu är inne i en utvecklingsfas där det händer mycket inom vårt område. Avdelningen för Kvalitet och utveckling inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen består av fem enheter; Utvecklingsenheten, Fastighetsenheten, IT och digitalisering, MAR, MAS och SAS samt Trygghetsjouren. Utvecklingsenheten är en stödfunktion som samlar förvaltningsgemensam spetskompetens inom en rad områden som exempelvis stadsutveckling, mänskliga rättigheter, hållbarhet och uppföljning av privata utförare av äldreomsorg. Här finns även övergripande resurser för processamordning, projektledning och verksamhetsutveckling i förvaltningen. Enheten har 28 engagerade medarbetare som har olika specialistområden och i ditt uppdrag ingår att handleda och guida i komplexa uppdrag i det dagliga arbetet. Som enhetschef har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet. Du initierar och driver även utvecklingsfrågorna inom området i nära samarbete med medarbetare, övriga professioner, externa kontakter och förvaltningens chefer. Genom att leda, motivera, stödja och engagera dina medarbetare bidrar du till kreativitet och samarbetsförmåga hos dina medarbetare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp med sex övriga enhetschefskollegor och två specialister. Vi arbetar med tillitsbaserad styrning och ledning och vill att du delar detta. Är du en ledare som ser möjligheter och är en tydlig vägvisare vid förändringar? I så fall kan vi erbjuda dig ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med kunniga kollegor, medarbetare och chefer. Vi utgår från Göteborgs stads förhållningssätt, det innebär att vi har fokus på vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. I denna rekrytering kommer urval till intervjuer göras med hjälp av personlighets- och kapacitetstest. Välkommen att söka! KVALIFIKATIONER Du är välkommen med en ansökan om du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning. För att lyckas behöver du utöver tidigare erfarenhet av chefsuppdrag där du lett specialister och också ha förståelse för och kunskap inom området då utredningar går via enhetschefen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation. Det är av vikt att du har ett stort intresse och engagemang för förvaltningens frågor och samhället i stort. Du har även förmågan att skapa samt förvalta goda relationer och förtroende. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stad ledarkriterier; påverka andra, socialt säker, analytisk förmåga, helhetssyn och förändringsorienterad. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation. Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs, liksom att du ska kunna ompröva dina beslut på ett prestigelöst sätt. Du har god analytisk förmåga och kan se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig: • Trygg anställning med goda anställningsvillkor • Karriärmöjligheter • Internutbildningar • Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter • Introduktion vid nyanställning • Heltid med möjlighet till deltid • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kvartersansvarig

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgshem AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se. Vi söker kvartersansvarig med hög servicekänsla Att det är helt, rent och välskött i och kring fastigheterna är en självklarhet för dig som kvartersansvarig. Ditt uppdrag är att leverera Sveriges bästa boendeupplevelse till hyresgästerna i ditt område och en stor del av din vardag har du kontakt med hyresgäster, entreprenörer och leverantörer. Intresse för fastigheter och boende krävs för att göra ett gott arbete. Du ansvarar för inkommande felanmälningar och att utföra reparationer i lägenheter och i allmänna utrymmen. Ronderingar gällande skötsel utförs enligt schema för kundnytta, fastighet och myndighetskrav. Som kvartersansvarig arbetar du i team med boendeutvecklare, områdesutvecklare och teknisk förvaltare samt andra stöttande funktioner i organisationen. Uppdraget är att gemensamt och tillsammans ge den bästa servicen åt våra hyresgäster samt vårda och underhålla våra fastigheter. I din roll som kvartersansvarig kan du komma att ingå i vår interna jourgrupp vilket innebär beredskap kvällar och helger enligt schema. Vi söker dig som: -        drivs av att arbeta i en bred roll med många kontaktytor och stort eget ansvar   -        har ett serviceorienterat förhållningssätt med känsla för helhet -        är lösningsorienterad, flexibel och lyhörd -        uppskattar rutiner och struktur -        är social och gillar att samtala med hyresgästerna i ditt område -        är självgående och drivande med blick för helt, rent och välskött -        är bra på att planera, prioritera och strukturera ditt arbete -        vill vara med och arbeta för mycket nöjda kunder genom att skapa attraktiva stadsdelar .   Kvalifikationer (rubrik) Du som söker ska ha gymnasiekompetens och erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du även har fastighetsvärds- eller fastighetstekniskutbildning. För Helsingborgshem är det viktigt att våra kvartersansvariga har god kundförståelse, hög servicenivå samt kunskap om skötsel och reparationer. Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete är meriterande. Därtill är du en van datoranvändare, gärna med erfarenhet av något kundstödsprogram. Du kan med lätthet uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Om du är flerspråkig är detta meriterande. Du trivs med att arbeta fysiskt och du är en relationsbyggare till såväl hyresgäster, kollegor som samarbetspartners. B-körkort är ett krav   Du får arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar med att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Du får arbeta i ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur där vi vågar, utvecklar och bryr oss. Placering i Helsingborg. Tjänsten är på heltid med provanställning i sex månader. Tillträde snarast möjligt. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Helena Jirsved på 042-20 80 50 Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.helsingborgshem.se senast den 2021-01-30.  Vi arbetar med löpande urval. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller vanlig post.   Kontaktinformation Helena Jirsved, Bostadschef, 042-208050 Arbetsplats Regementsvägen 2 254 57 Helsingborg
Arbetsgivare
Helsingborgshem AB
Hemsida: http://www.helsingborgshem.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Förvaltare norra Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Fortifikationsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Vi erbjuder Region Öst är en modern enhet som aktivt deltar i myndighetens utveckling. Vi befinner oss i ett intressant skede och har stora ambitioner att utvecklas tillsammans med våra kunder. Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Välkommen att söka tjänsten som Förvaltare med placeringsort Karlberg hos oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Förvaltare ansvarar du för att vidmakthålla funktioner och utveckla ett utsett fastighetsbestånd och anläggningar. Du samarbetar med våra fastighetsingenjörer och aktuella driftområden avseende utförande av underhålls-och drifttjänster, till vilka du utgör en beställarfunktion. Förvaltaren ansvarar för våra upplåtelseavtal och är därför den som möter våra lokala kunder. Du innehar ansvar för egenkontroll och ekonomi inom ramen för tilldelat förvaltningsansvar. Kontakten med kommuner, övriga instanser i samhället och externa hyresvärdar för att förebygga och bevaka utfall av bland annat fysisk planering är en del av arbetet. Även planering och genomförande av underhållsarbeten och ägarrelaterade investeringar utgör en betydande del av din dag, du ansvarar även för att gällande lagar, föreskrifter för säkerhet, miljö och arbetsmiljö efterföljs. Resor är vanligt förekommande då arbetsområdet är hela regionen. Du ingår även i regionens ledning. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot förvaltning, bygg, teknik, ekonomi eller juridik. Alternativt har du förvärvat förvaltningskompetens genom yrkeslivserfarenhet. Du har erfarenhet av något eller flera av följande: fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi och/eller kundrelationer. Vidare har du erfarenhet från underhållsplanering. Det är viktigt att du har god administrativ förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Svenskt medborgarskap och körkort klass B är ett krav. Meriterande kvalifikationer Det är meriterande med kunskaper inom fastighetsrätt och fastighetsjuridik samt kunskap eller utbildning från Försvarsmakten och/eller fortifikation. Har du dessutom ledarskapserfarenhet eller genomgått ledarskapsutbildning är det bra. Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att vara självständig och strukturerad kommer naturligt för dig även under tidspress och du är har god förståelse för varför det är viktigt med en hög grad av ansvarstagande för att säkra kvalitet i alla led. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation vilket gör att samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga är av stor vikt. För att lyckas i den här rollen vet vi att du behöver vara lugn och ha en god självkännedom. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Anställningens placeringsort är Karlberg i Solna. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidare anställningar i myndigheten innebär även att man blir krigsplacerad. Kontaktpersoner Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta rekryterande Regionchef Jan Zetterman, tfn 010-44 44 827 e-post [email protected] eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder, tfn 010-44 44 913 Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Fackliga representanter Eric Bergman, Ledarna Tommy Eriksson, SEKO Karin Alm, SACO Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000 Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2022-01-30. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Arbetsgivare
Fortifikationsverket
Hemsida: http://www.fortifikationsverket.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.