På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsutvecklare

Fastighetsutvecklare

Fastighetsutvecklare är en egen företagare inom byggbranschen, som köper och renoverar fastigheter och säljer dem sedan till högre än inköpspriset och lever på mellanskillnaden.

Som fastighetsutvecklare kan man arbeta ensam och anlita underleverantörer av bygg-, el-, VVS- och andra tjänster eller ha egna anställda, som följer med från ett projekt till nästa.

Fastighetsutvecklare som specialiserar sig på att renovera bostäder brukar kallas för bostadsutvecklare.

Utbildning

Fastighetsutvecklare kan ha olika utbildningsbakgrund, men det är mycket fördelaktigt om man kan ett eller flera yrken inom byggbranschen och då kan utföra en del arbete själv eller effektivt övervaka underleverantörernas arbete vad det gäller kvalité på utförda tjänster.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

79 Lediga jobb

Kommersiell Affärsförvaltare för konsultuppdrag på heltid!

Arbetsgivare / Ort: Devotum AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Vi söker nu en senior affärsförvaltare med gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen för ett konsultuppdrag hos vår kund inom infrastruktur. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 15 maj 2021 och pågå t.o.m. 31 maj 2022. Om uppdraget Din främsta uppgift som konsult kommer vara att arbeta med avtalsförvaltning samt övriga förekommande administrativa uppgifter inom avtalsförvaltning. Mycket av arbetet är i dagsläget relaterat till pågående pandemi. Tillsammans med sju kollegor inom sektion fastighet utgör du navet i arbetet med förvaltning av kommersiella hyresavtal och kontakter med hyresgäster. Dina främsta arbetsuppgifter innebär: - Att upprätta olika slags avtal i systemet Fastnet - Att ha löpande kontakt med hyresgäster - Att följa fastlagda rutiner för pågående processer i gruppen, i dagsläget delvis pandemi relaterade - Utföra löpande uppgifter inom avtalsförvaltning Om dig Vi söker dig som är kundorienterad, effektiv och har flera års erfarenhet från kommersiell fastighetsförvaltning. Vi ser gärna att du har kunskap av fastighetssystemet Property Management, Fastnet. För att vara framgångsrik i denna konsultroll krävs det att du har ett intresse för kommersiell handel i kombination med lyhördhet för verksamhetens behov. Du har tidigare väl dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med administration inom fastighetsbranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet av hyresadministration. Som person ser vi att du är positiv, noggrann och kommunikativ och kan leverera under högt tryck. Du har ett intresse för att bidra till löpande verksamhetsutveckling och effektivare arbetssätt. Vidare trivs du med dokumentation och kan på ett enkelt sätt förmedla ditt budskap till organisationen. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Devotum AB
Hemsida: http://www.devotum.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren fastighetsförvaltare sökes för uppdrag till Höör!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker nu en erfaren fastighetsförvaltare för uppdrag till vår kund i Höör. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervju hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna roll kommer du att: - Ansvara för allt kring planerade och budgeterade projekt - både bostäder och kommunens verksamhetslokal - Underhållsplan och investeringsplan - Kontroll av beställningar - Uppföljning av löpande underhållsprojekt - Ansvara kring arbetet för lokalvårdare och fastighetsskötare - Ansvara för att systemet är uppdaterat och att åtgärder är inlagda korrekt – systemet som används är INCIT Xpand Till din hjälp har du en fastighetschef och projektledare. Arbetet är förlagt kontorstid, måndag till fredag med placering i Höör. Vem är du? Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt mycket god erfarenhet av arbete som fastighetsförvaltare. Du kommer snabbt in i detta uppdrag och kan axla rollen relativt omgående självständigt. Som person har du lätt för samarbete och skapa kontakt, har förmågan att se helheten kring verksamheten, är prestigelös och hög servicenivå är en självklarhet för dig! Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren fastighetsförvaltare sökes för uppdrag till Höör!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker nu en erfaren fastighetsförvaltare för uppdrag till vår kund i Höör. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervju hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna roll kommer du att: - Ansvara för allt kring planerade och budgeterade projekt - både bostäder och kommunens verksamhetslokal - Underhållsplan och investeringsplan - Kontroll av beställningar - Uppföljning av löpande underhållsprojekt - Ansvara kring arbetet för lokalvårdare och fastighetsskötare - Ansvara för att systemet är uppdaterat och att åtgärder är inlagda korrekt – systemet som används är INCIT Xpand Till din hjälp har du en fastighetschef och projektledare. Arbetet är förlagt kontorstid, måndag till fredag med placering i Höör. Vem är du? Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt mycket god erfarenhet av arbete som fastighetsförvaltare. Du kommer snabbt in i detta uppdrag och kan axla rollen relativt omgående självständigt. Som person har du lätt för samarbete och skapa kontakt, har förmågan att se helheten kring verksamheten, är prestigelös och hög servicenivå är en självklarhet för dig! Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Tjänst

Arbetsgivare / Ort: Statens Fastighetsverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.  SFV Karlsborg förvaltar bland annat byggnader och anläggningar så som Karlsborgs fästning, Vadstena slott, Linköpings slott, residensen i Jönköping, Mariestad och Karlstad samt bostäder och lokaler. Våra fastigheter erbjuder oss ett varierat arbete i spännande kulturhistoriska miljöer.Besöksmålsarbete och -utveckling bedrivs på flertalet av våra anläggningar.   Fastighetsområdets kontor är placerat i Karlsborg och består av elva medarbetare, fastighetschef, fyra tekniska förvaltare-underhåll, två tekniska förvaltare-drift, två fastighetsförvaltare, en ekonomiansvarig samt en förvaltningsassistent. Fastighetsområdet har idag köpt drift. Nu behöver vi förstärka vår grupp med en teknisk förvaltare Din roll  I rollen som teknisk förvaltare ansvarar du för underhålls- och investeringsprojekt samt hyresgästanpassningar. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. I ditt ansvar ligger att budgetera, planera, upphandla, samordna, byggleda och följa upp projekten. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Naturligtvis samarbetar du även med förvaltningsområdets övriga personal. En viktig del är också att vårda våra kundrelationer samt vara en länk mellan hyresgäst, brukare, extern driftorganisation, övriga förvaltningen och externa/interna projektledare. Byggnaderna är till större del byggnader med stora kulturhistoriska värden, vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att bevaras inför framtiden. Underhållsåtgärder görs ofta i nära samarbete med antikvarisk kompetens. Modern funktionalitet, komfort och teknik är också en viktig del. Vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar. Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete. Du ansvarar också för att arbeta i verksamheten med uppställda mål avseende t ex god miljö, kvalitet, kulturarvsfrågor och nöjd kund. Du rapporterar till fastighetschefen. Då flertalet av våra fastigheter är geografiskt spridda är resor en betydande del av tjänsten. Din profil  Vi söker dig med högskoleutbildning eller KY-utbildning med inriktning mot bygg/fastighet alternativt har du förvärvat liknande kunskaper genom praktisk erfarenhet inom området. Det är meriterande om har erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har kunskaper inom upphandling, projektledning, byggnadsteknik, entreprenadjuridik samt ekonomi. Erfarenhet att ha arbetat med kulturhistoriska byggnader är meriterande. Goda datakunskaper är en förutsättning för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, affärsmässig och har ett helhetsperspektiv och ett kundorienterat arbetssätt. Du har ett eget driv och är resultatorienterad och är också prestigelös och bra på att samarbeta. B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten. Mer information  SFV tillämpar normalt provanställning.  Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.   Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.  Sista ansökningsdag är 2021-05-12 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss! 
Arbetsgivare
Statens Fastighetsverk
Hemsida: http://www.statensfastighetsverk.se/
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Innovationsledare

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité. Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.  Om arbetsplatsen Vi söker nu en Innovationsledare, en senior förändringsledare som rör sig obehindrat kring innovation, digitalisering och samarbeten i det mellanrum som finns mellan förvaltningens olika verksamheter men även mellan stadens olika förvaltningar och gentemot externa parter.  Du kommer arbeta nära förvaltningens direktör och ledningsgrupp, och dina närmsta kollegor kommer bli övriga medarbetare inom utvecklingsenheten.    Arbetsuppgifter Du har en nyckelroll inom både förvaltningen och staden. Du har inget chefsansvar men det kommer krävas stora doser ledarskap för att lyckas. Ledarskapet innebär att inspirera och stötta hela förvaltningen i innovations- och transformationsprojekt och säkerställa att de implementeras. Du är bekväm med att använda olika metoder och verktyg för att driva innovation och tar det övergripande ansvaret för att sammanställa, mäta och synliggöra förvaltningens innovationsinitiativ, vilket görs i samråd med ledningsgruppen. Du kommer att arbeta tätt ihop med verksamheten och tillsammans utforska och utmana befintliga arbetssätt. Du kommer också jobba nära stadens innovationsstrateger samt innovationsledare på andra förvaltningar för att utforska lösningar kring stadens gemensamma utmaningar - en plattform med stort mandat där hela gruppen jobbar nära stadens ledning och politik. Du kommer att facilitera workshops för både små och större grupper för att hjälpa verksamheten landa i konkreta initiativ som kan utvecklas vidare. Du kommer att företräda organisationen på olika sätt, både inom staden men även gentemot externa intressenter. Du styr upp, följer upp, analyserar och redogör för förvaltningens väg mot att bidra till att bli en av Europas med innovativa städer.   Kvalifikationer Du är den seniora ledaren med lång erfarenhet av förändringsarbete, kommunikation och digitalisering. Du är affärsutvecklaren som har jobbat in nya lösningar och verksamhetsmodeller i en verksamhet. Du vet vad det innebär att driva utvecklingsprojekt, både traditionellt men även med nya agila metoder. Du tror på kraften i människor, och hur man skapar miljöer för dessa att frodas i och våga ta nya kliv. Du drivs själv av ett engagemang och ger din omgivning energi. Genom dina tidigare roller som ledare vet du hur det är att både ta de roliga stunderna som eldsjäl, men också de jobbiga stunderna som chef. Du har arbetat med organisationer som är i förändring i sin helhet och har förståelse för andra organisatoriska kompetenser och förändringskommunikation, och du får med dig omgivningen. Du är kommunikativ och har vana att övertyga både i det lilla rummet med seniora personer, men även det större auditoriet. Vi ser en styrka i att du har erfarenhet av att arbeta i eller med politiskt styrda organisationer, gärna med fokus på social hållbarhet utifrån de globala målen för hållbar utveckling. Du har/är: • Lång erfarenhet av utveckling med hjälp av agila metoder • Erfarenhet av ledarskap och tycker om att inspirera och få med dig människor genom att se nya möjligheter och lyfta fram andra   • Erfarenhet av innovationsarbete och har metodiker och verktyg för att gå från idé till genomförande • Bra på att nätverka och vet hur man navigerar i en stor organisation • Kommunikativ och har lång erfarenhet av hur man driver förändringskommunikation • Förmågan att skapa förtroende hos både ledning och medarbetare/kollegor • Förståelse för och erfarenhet av politiskt styrda organisationer • Erfarenhet av arbete inom området social hållbarhet kopplat till Agenda 2030   Övrig information Sista ansökningsdag:  12 maj 2021 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Helsingborgs kommun
Hemsida: https://helsingborg.se
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.