På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsförvaltare
Spela filmen

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare som ofta kallas också för lokalförvaltare, sköter förvaltningen av byggnader och tillhörande markområden. De planerar underhåll till exempel reparationer av olika slag och kan även vara ansvariga för fastighetens ekonomi.

I arbetet ingår att ha kontakter med hyresgäster, driftspersonal och entreprenörer.

Som fastighetsförvaltare har du ett övergripande ansvar för att utveckla, bevara och förbättra en eller flera fastigheter.

I rollen ingår ofta ett personalansvar för de fastighetsskötare, -värdar och -tekniker som arbetar i fastigheterna. Det är också du som sköter upphandlingar samt förhandlar och skriver avtal.

Målsättningen i arbetet är bland annat att de kunder och hyresgäster som bor eller arbetar i fastigheterna trivs, att viktiga funktioner i fastigheterna fungerar, att löpande underhållsarbete utförs samt att ekonomin utvecklas enligt plan. Arbetet är omväxlande och flexibelt varför det kräver en bred kompetens.

Som fastighetsförvaltare får du möjlighet att leda och styra arbetet i och omkring de fastigheter du sköter samt planera och driva utvecklingsprojekt av olika slag. Arbetet är också socialt och serviceinriktat då man har mycket kontakt med både medarbetare och hyresgäster. I rollen kan du aktivt påverka och förbättra vardagen för andra samtidigt som du medverkar till ett hållbart samhällsbyggande.

Inom fastighetsbranschen finns också yrkesrollen teknisk förvaltare. Man har då ett övergripande ansvar för de tekniska systemen som finns i fastigheterna och utvecklingsprojekt kopplade till dessa. Rollen kräver tung teknisk kompetens och förståelse för tekniska driftsystem, innovativ teknologi och moderna energikällor.

Fastighetsförvaltares arbete kan se mycket olika ut beroende på vilken typ av fastighet de är ansvariga för och på fastighetens storlek. De kan vara specialiserade på vissa delar av fastighetsförvaltningen eller ha ett övergripande ansvar.

Fastighetsförvaltarens arbetsuppgifter kan delas upp i två huvudgrupper: teknisk förvaltning och ekonomisk förvaltning.

Med teknisk förvaltning menas planering av och ansvar för reparationer och underhåll, entreprenadupphandling, tillsyn av anläggningar, uppvärmning samt att städning och trädgårdsarbete sköts. Tekniska fastighetsförvaltare är ofta arbetsledare för driftspersonal, till exempel fastighetsskötare, som utför de olika praktiska sysslorna.

Med ekonomisk förvaltning menas ansvar för budget och budgetuppföljning. Ekonomiska fastighetsförvaltare förhandlar om lokalhyror och skriver hyreskontrakt. De kan också ha ansvar för bokföring och skattefrågor med mera. Det är en fördel om man är intresserad och kunnig i teknik, ekonomi och arbetsledning.

Utbildning

Beroende på typ av arbetsuppgifter och grad av ansvar, krävs olika kompetenser. Med tanke på att arbetsuppgifterna hela tiden breddas och blir mer krävande kan det vara lämpligt med en högskoleutbildning i teknik eller ekonomi, gärna i kombination.

Lämpliga utbildningar kan även finnas inom Yrkeshögskolan. Du kan till exempel gå en 2,5-årig yrkeshögskoleutbildning till fastighetsförvaltare. Du kan också läsa en utbildning till teknisk förvaltare. I båda utbildningarna ingår LIA (lärande i arbete) som ger dig chansen att få erfarenhet och kunskap som ofta leder till jobb direkt efter avslutad utbildning.

Bra grundläggande utbildning finns bland annat på gymnasieskolans VVS- och fastighetsprogrammet eller Bygg- och anläggningsprogrammet.

Framtidsutsikter

Det råder stor efterfrågan på utbildade fastighetsförvaltare, varför man har goda chanser att få arbete efter avslutad utbildning. I rollen är det också vanligt med bra arbetsvillkor och en god löneutveckling. Genom att validera din kompetens och erfarenhet via FAVAL kan du få ett yrkescertifikat som fastighetsförvaltare.

Personliga egenskaper

Som fastighetsförvaltare behöver du ha ett stort intresse för ekonomi och affärsutveckling, ha förmåga att leda och engagera andra, kunna planera och driva projekt, ha en stark servicekänsla, vara noggrann och kvalitetsmedveten, kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå samt ha förmåga att bygga och bibehålla relationer.

Övrigt

Renovräkning - vräkning av hyresgäster som inte har råd att betala den höjda hyran efter en bostadsrenovering.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

115 Lediga jobb

Verksamhetschef till teknik och fastighet

Arbetsgivare / Ort: Karlskoga kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! https://karlskoga.se/omkarlskoga Drivande och engagerad verksamhetschef sökes till Samhälle och Serviceförvaltningen i Karlskoga. Som verksamhetschef för teknik och fastighet har du det sammanhållande ansvaret för fyra enhetschefer som i sin tur ansvarar för lokalförsörjning, fastighetsservice, trafik och gata samt park och verkstad. Du har beställarroll i större projekt. Till din hjälp har du projektledare inom verksamheten samt ramavtalsknutna konsulter inom samtliga verksamhetsrelaterade områden. Du samarbetar nära kommunens olika verksamheter. Upphandlingsenheten och de entreprenörer som kommunen anlitar är viktiga samarbetspartners. Du sitter med i förvaltningens strategiska ledningsgrupp där du bidrar för att utveckla och förbättra Karlskoga för våra nuvarande och kommande invånare i kommunen. I denna rekrytering har vi hjälp av Ranstad, sök via länken https://www.randstad.se/arbetssokande/jobb/verksamhetschef-teknik-och-fastighet-till-karlskoga-201349855/ ARBETSUPPGIFTER Arbetet som verksamhetschef innebär ett övergripande verksamhet, budget-och personalansvar för verksamheten. Verksamhetschefen arbetar med att ta fram tydliga och mätbara mål utifrån politiska prioriteringar samt strategier för utveckling och uppföljning. Tjänsten kräver ett stort engagemang att leda och utveckla verksamheten i tider av förändring. Din roll blir att utmana till nytänkande, säkerställa det systematiska kvalitetsarbetet och stödja verksamheten och medarbetare i förändringsarbete. Det handlar om att leda din verksamhet med god fackkunskap, professionellt arbete och hög servicenivå. Verksamhetsutveckling är ständigt pågående och chefen ska arbeta för ett aktivt och utvecklande medarbetarskap. Självklart är du lyhörd för våra medborgares och kunders behov, förväntningar och krav. En stor del av tjänsten innebär att samordna verksamheten och samverka internt och externt. Chefen ska tillse att myndighetskrav, lagar och förordningar efterlevs. KVALIFIKATIONER Du har universitetets/högskoleutbildning inom teknik och/eller fastighetsområdet eller annan relevant utbildning. Du har en gedigen chefserfarenhet och har erfarenhet av att vara chef och att vara chef över chefer. Erfarenhet och kunskap om ledning och planering av verksamheten. Du behöver vara en erfaren person som har god erfarenhet och kunskap inom området. Du har stort engagemang, gillar att ta ansvar och är kommunikativ. Meriterande är: • erfarenhet inom områdena och specifikt Byggteknisk kompetens • beställarerfarenhet • juridisk kompetens samt vana av att hantera avtal och juridiska processer • erfarenhet av LOU • trygg att hålla presentationer och dragningar i olika sammanhang • vana av att hantera media Övrigt meriterande är: Erfarenhet av ledning och styrning i politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor. Arbete med upphandlingar och investeringar. Personliga egenskaper som värderas: Du har lätt att kommunicera och har erfarenhet av att omvandla teorier till aktiv verksamhetsutveckling. Detta tillsammans med din förmåga att samverka internt och externt tror vi gör dig framgångsrik i rollen. Som person är du kommunikativ, social och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på god svenska. Du måste tycka om att utveckla team och ha förmågan att få dina medarbetare att känna både stolthet och delaktighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och erfarenhet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I denna rekrytering har vi hjälp av Ranstad, sök via länken: https://www.randstad.se/arbetssokande/jobb/verksamhetschef-teknik-och-fastighet-till-karlskoga-201349855/
Arbetsgivare
Karlskoga kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsvärdar till Stena Fastigheter i Malmö- Centrum

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Fastighetsvärdar till Stena Fastigheter i Malmö- Centrum 

Har du ett teknikintresse och ett sinne för kundservice?

Som fastighetsvärd på Stena Fastigheter Malmö AB har du en nyckelfunktion i vårt arbete att bli kundens första val och att ständigt vilja utveckla fastigheterna och förvaltningen på ett affärsmässigt sätt. Du erbjuds ett självständigt arbete med stor utvecklingspotential. Vi söker nu flera fastighetsvärdar till våra team i Malmö; Centrum Västra innerstaden, Södervärn, samt Centrum – Kommersiellt.

I din roll som fastighetsvärd är du ansvarig för den dagliga driften av dina fastigheter.  Du har stort kundfokus, trivs att hantera alla typer av frågor från kunden och du är duktig på att bedöma tekniska problem som uppstår. Vid avflyttningsbesiktningar är du den som tar beslut om fakturering och gör en bedömning och beställer inre underhåll i våra bostäder. I kontakt med lokalhyresgäster ingår att vara lyhörd för kundernas önskemål komma med förslag till utveckling. Stena Fastigheter arbetar digitalt och du sköter serviceanmälningar och beställningar via handenheter eller dator i vårt fastighetssystem Xpand. Nedan finner du vanligt förekommande arbetsuppgifter för rollen:
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
 
  • Hantering av serviceanmälningar (felanmälningar), åtgärda och återkoppla till kunderna
  • Ronderingar inkl. åtgärder t.ex. i undercentraler
  • Allmän kundservice och delaktig i våra kundaktiviteter
  • Ansvara för och utföra besiktningar
  • Planerar och koordinerar underhåll och enklare reparationer med kund och/eller hantverkare
  • Utföra reparationer och löpande underhåll
  • Fakturahantering
  • Vara delaktig i budgetprocessen och den ekonomiska uppföljningen avseende berörda fastigheter
  • Stötta projektledaren ute på fältet i pågående projekt
  • Vara tillgänglig för entreprenörer vid deras arbete i fastigheterna
  • Beställning av löpande underhåll i samråd med förvaltaren
  • Skötsel, daglig tillsyn och rondering

För att lyckas i rollen ska du uppskatta frihet under ansvar och en arbetsdag med omväxlande uppdrag.
Du behöver ha förmågan att bedöma tekniska problem, vara kommunikativ, positiv och självgående. I dina beslut förväntas du agera kostnadseffektivt.
Det är viktigt att du är noggrann i ditt utförande och du förväntas vara handlingskraftig, flexibel och ha ett öga för det extra.
Vi lägger stor vikt vid personlighet då den är avgörande för framgång i rollen.

Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetslivserfarenheter ifrån kundrelationer
  • Har lätt för att arbeta med digitala verktyg/god datorvana
  • Är praktisk lagd
  • Innehar B-körkort
  • Hanterar svenska och engelska obehindrat. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
Start: omgående eller enligt överenskommelse

Ansök idag!

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV och personliga brev via länk här på hemsidan. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och Stenas önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Ira Isaksson via telefon: 070-485 75 59 eller e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://www.stenafastigheter.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bostadsrättsekonom - Eslöv

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsekonom

Om jobbet

Isaksson rekrytering bemanning söker en BRF ekonom  - för kunds räkning  till Eslöv.
Det är ett konsultuppdrag med start augusti/september och beräknas pågå ca 7-8 månader.

 

Ansvar och arbetsuppgifter

Vill du arbeta i en konsultativ, ansvarsfull och utåtriktad roll där du har helhetsansvaret för redovisning och ekonomi? Då ska du söka denna tjänsten!

Du kommer att arbeta med löpande redovisning, bokslut, budget och deklarationer för bostadsrättsföreningar. Vidare har du kontinuerlig kontakt med styrelsen i respektive förening och är föreningens bollplank i ekonomiska frågor. Som bostadsrättsekonom har du stort ansvar och en varierande, rolig och social roll. I uppdraget ingår att närvara vid styrelsemöten och presentera till exempel budget och bokslut.


Erfarenhet

Vi söker dig som har ekonomiutbildning på högskolenivå eller god erfarenhet av kvalificerad redovisning och bokslutsarbete. Då personliga egenskaper väger tungt välkomnar vi både juniora och seniora sökande till tjänsten. Därtill har du goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av BRF redovisning.



Personliga egenskaper

Som person är du jordnära person som har stort intresse för både ekonomi och människor. Du har lätt för att samarbeta och är kommunikativ, tycker om att bygga relationer och har ett utpräglat affärs- och servicetänk. Därtill gillar du ordning och reda, har stort eget driv, ser helheter och detaljer och har sinne för både humor och allvar.


Övrigt

Enstaka tillfällen kan kvällsarbete förekomma.
B -körkort
Svenska i tal skrift


ANSÖKAN

Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande.
Om du har frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Martina Randrup via e-mail [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via mail, utan hänvisar till vårt rekryteringssystem. 

 

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv. Vi är medlemmar i Byggföretagen.

 


 

Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.isakssonrekrytering.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsutvecklare med fastighetsförvaltare bakgrund

Arbetsgivare / Ort: Vehicle Charge Grid Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Fastighetsförvaltare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

På Vehicle Charge Grid AB “VCG” har tagit ansvaret att installera laddstationer i Sverige, ser vi till att etablera publika och semipublika sömlösa laddstationslösningar.

För att fortsätta denna tillväxtresa behöver vi stärka upp teamet med en affärsutvecklare till vårt kontor i Stockholm.

Våra kunder består främst av bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och företag. Utöver sälj mot slutkund kommer du också att arbeta med sälj av vår mjukvaruplattform mot partners, till exempel fastighetsförvaltare, elbolag eller andra laddoperatörer.

Din tjänst kommer också att innebära:

  • Att hitta nya kunder som vill ha hjälp med elbilsladdning.
  • Ta fram och följa upp offerter och kundavtal.
  • Aktivt arbeta med marknadsföring, såsom att medverka på mässor och event.
  • Hålla presentationer för föreningar, företag och dylik om elbilsladdning och dess fördelar.
  • Samarbeta tätt med våra tekniska projektledare för att se över att projekten driftsätts och fungerar.
  • Bidra med innovation och kreativitet till VCG’s expansion nationellt.

Vi söker dig som:

  • Har flera års arbetslivserfarenhet inom försäljning, lämpligen mot fastighetsbranschen eller inom tekniksektorn.
  • Innehar ett tekniskt intresse.
  • Är social och har lätt för att etablera nya kontakter och nätverk. Vi tror också att du är duktig på att lära ut och förklara komplexa lösningar.
  • Är van vid självständigt arbete och duktig på att ta egna intiativ.
  • Prestigelös
  • Gillar jobba med högtempo
  • Självgående
  • Samt gillar att vara med på att bygga något som är stort och vill ta ansvar snart


Vi erbjuder dig

· En flexibel tjänst i ett företag som jobbar med senaste tekniker och öppen för förändring

· Du ges möjlighet att påverka din tjänst och företagets fortsatta utveckling i en snabbt växande bransch.

· En arbetsplats med stark laganda och innovativa arbetssätt. Där en rolig, personlig och god arbetskultur står i fokus.

· Du kommer att jobba på Sveriges roligaste arbetsplats

Vad är VCG

VCG är en utav Sveriges första elfordon oberoende laddoperatörer. Vi är oberoende från el företagen, och tillverkare.

VCG hjälper kunder från tanke till att man börjar ladda sin bil, samt efterlevnad där vi följer kunden hela vägen.

För mer information skicka till [email protected], eller om du har frågor ring på 0707893445.


Besök vår hemsida https://vcgab.se/


Arbetsgivare
Vehicle Charge Grid Sweden AB
Mäster Samuelsgatan 36
11157 Stockholm
Hemsida: http://vcgab.se
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Lokalplanerare till Norrevo Fastigheter

Arbetsgivare / Ort: Norrköping Norrevo Fastigheter AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
VILL DU VARA MED OCH UTVECKLA LOKALER FÖR LIVET — I NORRKÖPING? Året om, dygnet runt, besöker och upplever tusentals människor Norrköpings skolor, mötesarenor, vårdboenden, kontor och andra arbetsplatser. Barn utforskar, lär och utvecklas i trygga miljöer. Unga som gamla får uppskattad vård och omsorg. Förväntansfulla människor går på konsert eller teater, spelar fotboll, rider, simmar och lånar böcker. Var och en är viktigast för vårt arbete. Det är för dem vi skapar livskvalitet. På uppdrag av fastighetsägaren, Norrköpings kommun, utvecklar och förvaltar vi ca  770 000 kvm kommunägda lokaler som rymmer kommunens kärnverksamheter. För att täcka kommunens totala behov av lokaler hanterar vi även ca 336 000 kvm inhyrda lokaler från privata fastighetsägare. Har du erfarenhet av att hyra in eller hyra ut verksamhetslokaler och tycker om att bidra till att skapa en bättre vardag för kommuninvånarna? Vi söker nu en Lokalplanerare som kan matcha de kommunala verksamheternas lokalbehov med privata fastighetsägares erbjudande. Du kommer att få arbeta med en nära och långsiktig relation med våra kunder och fastighetsägare. Vi erbjuder dig Att vara Lokalplanerare hos oss innebär att du har en mångsidig och utåtriktad roll. Du kommer att genomföra lokalbehovsanalyser i samråd med kund, utreda och dimensionera lokaler efter olika kunders behov med en effektiv och affärsmässig lokalanvändning i fokus. Du kommer att undersöka förutsättningarna i kommunens befintliga bestånd men med ett fokus på inhyrning hos privata fastighetsägare. Du ansvarar för kontakter med privata fastighetsägare vilket innebär att förhandla, upprätta och teckna nya hyresavtal samt bevaka villkorsändringar och uppsägningar. Vid behov kommer du också att bereda underlagen inför politiska beslut. Du kommer arbeta tätt tillsammans med en lokalplaneringskollega för att skapa helhetsperspektivet utifrån kommunens bästa. I denna roll arbetar du även i nära samarbete med kollegor inom fastighetsutveckling, fastighetsförvaltning och kunder inom de olika verksamhetskontoren inom kommunen för att kravställa funktion och avtalsvillkor kopplat till lokalerna i dialog med fastighetsägare. Vem är du? För att trivas i rollen behöver du tycka om en varierad och föränderlig vardag med många kontakter och en stor bredd i arbetsuppgifterna. Som person är du samarbets- och serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du använder din analytiska förmåga väl och kan genom egen drivkraft genomföra och uppnå uppsatta mål och förverkliga planer. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med fastighetsekonomi/fastighetsrätt eller relevant arbetserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.  Du har även lämplig arbetserfarenhet med koppling till fastighetsbranschen och hantering av hyresavtal. Du har god kännedom om hyreslagstiftningen samt erfarenhet av arbete inom lokalresursplanering och projekt/processledning från fastighetsbranschen eller liknande verksamheter. Vi ser gärna att du har god förståelse för fastighetsekonomi i praktiken samt kan bedöma marknadshyror. Rollen kräver att du innehar B-körkort manuell och är en mycket van dataanvändare. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Information och ansökan Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. From årsskiftet 2022 kommer vår verksamhet vara en del av Samhällsbyggnadskontoret i Norrköpings kommun och din anställning kommer övergå till Norrköpings kommun. Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti, men ansök gärna så snart som möjligt då urval kommer ske löpande. Vi tar inte emot ansökan via e-post, vänligen ansök via annons under lediga jobb på norrevo.se Frågor om tjänsten besvaras Affärsstödschef Monica Jangland, [email protected] . Vi har gjort vårt val gällande annonsering och önskar inga ytterligare förslag på annonsmöjligheter eller rekryteringsvägar.
Arbetsgivare
Norrköping Norrevo Fastigheter AB
Hemsida: http://www.norrevo.se/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.