På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsförvaltare
Spela filmen

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare som ofta kallas också för lokalförvaltare, sköter förvaltningen av byggnader och tillhörande markområden. De planerar underhåll till exempel reparationer av olika slag och kan även vara ansvariga för fastighetens ekonomi.

I arbetet ingår att ha kontakter med hyresgäster, driftspersonal och entreprenörer.

Som fastighetsförvaltare har du ett övergripande ansvar för att utveckla, bevara och förbättra en eller flera fastigheter.

I rollen ingår ofta ett personalansvar för de fastighetsskötare, -värdar och -tekniker som arbetar i fastigheterna. Det är också du som sköter upphandlingar samt förhandlar och skriver avtal.

Målsättningen i arbetet är bland annat att de kunder och hyresgäster som bor eller arbetar i fastigheterna trivs, att viktiga funktioner i fastigheterna fungerar, att löpande underhållsarbete utförs samt att ekonomin utvecklas enligt plan. Arbetet är omväxlande och flexibelt varför det kräver en bred kompetens.

Som fastighetsförvaltare får du möjlighet att leda och styra arbetet i och omkring de fastigheter du sköter samt planera och driva utvecklingsprojekt av olika slag. Arbetet är också socialt och serviceinriktat då man har mycket kontakt med både medarbetare och hyresgäster. I rollen kan du aktivt påverka och förbättra vardagen för andra samtidigt som du medverkar till ett hållbart samhällsbyggande.

Inom fastighetsbranschen finns också yrkesrollen teknisk förvaltare. Man har då ett övergripande ansvar för de tekniska systemen som finns i fastigheterna och utvecklingsprojekt kopplade till dessa. Rollen kräver tung teknisk kompetens och förståelse för tekniska driftsystem, innovativ teknologi och moderna energikällor.

Fastighetsförvaltares arbete kan se mycket olika ut beroende på vilken typ av fastighet de är ansvariga för och på fastighetens storlek. De kan vara specialiserade på vissa delar av fastighetsförvaltningen eller ha ett övergripande ansvar.

Fastighetsförvaltarens arbetsuppgifter kan delas upp i två huvudgrupper: teknisk förvaltning och ekonomisk förvaltning.

Med teknisk förvaltning menas planering av och ansvar för reparationer och underhåll, entreprenadupphandling, tillsyn av anläggningar, uppvärmning samt att städning och trädgårdsarbete sköts. Tekniska fastighetsförvaltare är ofta arbetsledare för driftspersonal, till exempel fastighetsskötare, som utför de olika praktiska sysslorna.

Med ekonomisk förvaltning menas ansvar för budget och budgetuppföljning. Ekonomiska fastighetsförvaltare förhandlar om lokalhyror och skriver hyreskontrakt. De kan också ha ansvar för bokföring och skattefrågor med mera. Det är en fördel om man är intresserad och kunnig i teknik, ekonomi och arbetsledning.

Utbildning

Beroende på typ av arbetsuppgifter och grad av ansvar, krävs olika kompetenser. Med tanke på att arbetsuppgifterna hela tiden breddas och blir mer krävande kan det vara lämpligt med en högskoleutbildning i teknik eller ekonomi, gärna i kombination.

Lämpliga utbildningar kan även finnas inom Yrkeshögskolan. Du kan till exempel gå en 2,5-årig yrkeshögskoleutbildning till fastighetsförvaltare. Du kan också läsa en utbildning till teknisk förvaltare. I båda utbildningarna ingår LIA (lärande i arbete) som ger dig chansen att få erfarenhet och kunskap som ofta leder till jobb direkt efter avslutad utbildning.

Bra grundläggande utbildning finns bland annat på gymnasieskolans VVS- och fastighetsprogrammet eller Bygg- och anläggningsprogrammet.

Framtidsutsikter

Det råder stor efterfrågan på utbildade fastighetsförvaltare, varför man har goda chanser att få arbete efter avslutad utbildning. I rollen är det också vanligt med bra arbetsvillkor och en god löneutveckling. Genom att validera din kompetens och erfarenhet via FAVAL kan du få ett yrkescertifikat som fastighetsförvaltare.

Personliga egenskaper

Som fastighetsförvaltare behöver du ha ett stort intresse för ekonomi och affärsutveckling, ha förmåga att leda och engagera andra, kunna planera och driva projekt, ha en stark servicekänsla, vara noggrann och kvalitetsmedveten, kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå samt ha förmåga att bygga och bibehålla relationer.

Övrigt

Renovräkning - vräkning av hyresgäster som inte har råd att betala den höjda hyran efter en bostadsrenovering.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

91 Lediga jobb

Tjänst

Arbetsgivare / Ort: Statens Fastighetsverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.  SFV Karlsborg förvaltar bland annat byggnader och anläggningar så som Karlsborgs fästning, Vadstena slott, Linköpings slott, residensen i Jönköping, Mariestad och Karlstad samt bostäder och lokaler. Våra fastigheter erbjuder oss ett varierat arbete i spännande kulturhistoriska miljöer.Besöksmålsarbete och -utveckling bedrivs på flertalet av våra anläggningar.   Fastighetsområdets kontor är placerat i Karlsborg och består av elva medarbetare, fastighetschef, fyra tekniska förvaltare-underhåll, två tekniska förvaltare-drift, två fastighetsförvaltare, en ekonomiansvarig samt en förvaltningsassistent. Fastighetsområdet har idag köpt drift. Nu behöver vi förstärka vår grupp med en teknisk förvaltare Din roll  I rollen som teknisk förvaltare ansvarar du för underhålls- och investeringsprojekt samt hyresgästanpassningar. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. I ditt ansvar ligger att budgetera, planera, upphandla, samordna, byggleda och följa upp projekten. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Naturligtvis samarbetar du även med förvaltningsområdets övriga personal. En viktig del är också att vårda våra kundrelationer samt vara en länk mellan hyresgäst, brukare, extern driftorganisation, övriga förvaltningen och externa/interna projektledare. Byggnaderna är till större del byggnader med stora kulturhistoriska värden, vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att bevaras inför framtiden. Underhållsåtgärder görs ofta i nära samarbete med antikvarisk kompetens. Modern funktionalitet, komfort och teknik är också en viktig del. Vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar. Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete. Du ansvarar också för att arbeta i verksamheten med uppställda mål avseende t ex god miljö, kvalitet, kulturarvsfrågor och nöjd kund. Du rapporterar till fastighetschefen. Då flertalet av våra fastigheter är geografiskt spridda är resor en betydande del av tjänsten. Din profil  Vi söker dig med högskoleutbildning eller KY-utbildning med inriktning mot bygg/fastighet alternativt har du förvärvat liknande kunskaper genom praktisk erfarenhet inom området. Det är meriterande om har erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har kunskaper inom upphandling, projektledning, byggnadsteknik, entreprenadjuridik samt ekonomi. Erfarenhet att ha arbetat med kulturhistoriska byggnader är meriterande. Goda datakunskaper är en förutsättning för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, affärsmässig och har ett helhetsperspektiv och ett kundorienterat arbetssätt. Du har ett eget driv och är resultatorienterad och är också prestigelös och bra på att samarbeta. B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten. Mer information  SFV tillämpar normalt provanställning.  Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.   Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.  Sista ansökningsdag är 2021-05-12 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss! 
Arbetsgivare
Statens Fastighetsverk
Hemsida: http://www.statensfastighetsverk.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Är du vår nästa fastighetstekniker?

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

 Vill du arbeta som fastighetstekniker? Tycker du om att lösa tekniska  problem? Är du dessutom en teamspelare med driv och engagemang, då kanske du är den vi söker.  Arbetarebostadsfonden söker en fastighetstekniker gärna med erfarenhet från hantering av fukt-vattenskador.

Tjänsten innebär att du är ansvarig för den dagliga tillsynen och skötseln av fastigheter.  Du ansvarar för fukt-vattenskador, felavhjälpande underhåll, följer upp media förbrukningen och utför driftoptimerande åtgärder. Merparten av arbetet sker i Västerort/Kungsholmen/ Söderort.

Som fastighetstekniker hos Arbetarebostadsfonden ingår du i Fastighetsförvaltningen och du rapporterar till ansvarig driftchef. 
I tjänsten erbjuds du att ta del av interna och externa utbildningar för att utveckla din kompetens. 

Förvaltningen har som ambition att vara en kvalificerad teknisk förvaltning i toppklass och vi hoppas du vill vara med och bidra till den målsättningen. 

Ansvarsområden

I rollen ansvarar du för utredning och återställning av fukt och vattenskador. Du stöttar organisationen i drifttekniska frågor och ansvarar för drift och skötsel av ventilations- och värmesystem, styr- och reglerteknik och övrig fastighetsrelaterad teknik. Du uppmuntras att komma med egna förslag och idéer på åtgärder och det finns goda möjligheter att kunna vara med och utveckla rollen och dess arbetsuppgifter. 
 
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Daglig hantering av vattenskador från utredning till återställning.
  • Tillse att regelbundna ronder utförs och att rutiner för detta följs.
  • Följa upp värme-el-och vattenförbrukning.
  • I samråd med chef fungera som beställarfunktion av mindre underhållsåtgärder av ventilations- och värmesystem.
  • Tillsyn, skötsel och mindre felavhjälpande underhåll av tekniska system.
  • Daglig kommunikation med hyresgäster, verksamhet, medarbetare och leverantörer.

Arbetstider

Heltidstjänst, tillsvidareanställning, provanställning 6 månader tillämpas. Arbetstid. 36,75 h/vecka, 

Kvalifikationer

 Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som är öppen och utåtriktad och som letar efter ett serviceinriktat arbete med både interna och externa kontakter vilket kräver att du är såväl flexibel som kommunikativ. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är en person som trivs med att arbeta i en mindre organisation. Kunskaper och erfarenhet från att arbeta som fastighetstekniker är ett stort plus.

Krav:
  • God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska.
  • God datavana.
  • B-körkort.
  •  Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Driftteknikerutbildning, alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt..
Meriterande:
  • Erfarenhet av arbete med tekniska frågor inom VVS.
  • Arbetserfarenhet som rörmontör.
  • Erfarenhet som drifttekniker eller fukttekniker.
  • Kunskaper i flera språk.
  • Erfarenhet av styr- och reglerteknik.

För den här tjänsten söker vi dig som är noggrann, analytisk och gillar att jobba med problemlösning. Du är självgående med driv att vilja utvecklas och har en förmåga att planera och driva arbetet framåt. Du förstår vikten av att vara serviceinriktad och kunna samarbeta och samverka med andra. 

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Välkommen att ansöka via www.randstad.se 
Urval och intervjuer sker löpande men senast den 2021-05-12 vill vi ha din ansökan. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

Om företaget

Arbetarebostadsfonden är Sveriges äldsta bostadsstiftelse. Vi äger och förvaltar 1565  bostadslägenheter och ca 10 000 kvm lokalyta samt garage och parkeringsplatser i Stockholm.
Vårt uppdrag är att uppföra och förvalta goda bostäder åt främst arbetare eller därmed jämställda boende i Stockholm. Alla lägenheter förmedlas via Bostadsförmedlingen i Stockholm. Vi är medlemmar i Sveriges Allmännytta (fd SABO) och Fastighetsägarna.
Stiftelseformen borgar för att stiftelsens ekonomiska vinster stannar i verksamheten för att användas till att reparera, underhålla och utveckla vårt fastighetsbestånd så att vi kan erbjuda ett bra boende för våra hyresgäster. 
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Driftig fastighetsförvaltare till SHIS bostäder

Arbetsgivare / Ort: Stiftelsen Hotellhem i Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Välkommen till SHIS bostäder SHIS bostäder är ett bostadsföretag; en stiftelse inom Stockholms stad med ett bostadssocialt uppdrag. Främst som utförare åt socialtjänsten tillhandahåller vi bostäder och bostadssocialt stöd för personer som av skilda skäl har svårigheter att få bostad på den reguljära bostadsmarknaden. Vi är också en viktig aktör i stadens mottagande av nyanlända flyktingar. Vi har för närvarande ca 230 anställda och ett 50-tal förhyrda byggnader eller delar av byggnader med cirka 4400 lägenheter som vi bedriver verksamhet i. Välkommen till Fastighetsavdelningen Fastighetsavdelningen är en nyinrättad avdelning och blir en av tre avdelningar inom SHIS bostäder. Avdelningen kommer att bestå av två fastighetsförvaltare, en biträdande fastighetsförvaltare samt två besiktningsansvariga och leds av fastighetsavdelningschefen. Avdelningen har som huvuduppdrag att arbeta för att stärka SHIS bostäders relationer med stiftelsens samarbetspartners inom fastighetsområdet. Vi har också i uppdrag att förvalta våra förhyrningar utifrån respektive avtal. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker nu en driftig fastighetsförvaltare. Vi vänder oss till dig som söker en spännande utmaning och vill arbeta i ett företag som ”gör skillnad” och samtidigt vara med och utveckla SHIS Bostäder. Här har du möjlighet att få vara med från början och bidra till utvecklingen av den nya avdelningen. Ditt uppdrag Rollen som fastighetsförvaltare hos oss är bred och du får möjlighet att arbeta med varierade arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Som fastighetsförvaltare ansvarar du för ekonomiska och juridiska förhandlingar och långsiktig underhållsplanering med stöd av avdelningschef. Du har en nära dialog med fastighetsägare och deras ramavtalade entreprenörer och säkerställer att avtal och beställningar efterföljs. Du driver och deltar i processutveckling och utvecklingsarbete samt håller i interna utbildningar och ger implementeringsstöd i befintliga processer. I ditt uppdrag ingår även att bistå med daglig rådgivning och utredningsinsatser till verksamheten i fastighetsrelaterade frågor. Du kommer kontinuerligt att besöka fastigheterna samt anpassa dem till SHIS bostäders verksamhet. Vid ombyggnationer och reparationer kommer du att agera projektledare och säkerställa att projektering av nya fastigheter följer de projekteringsanvisningar som gäller för SHIS bostäder. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning som fastighetsförvaltare eller annan utbildning med t ex teknisk, ekonomisk eller juridisk inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten - Minst ett par års aktuell erfarenhet av att ha arbetat som fastighetsförvaltare eller med motsvarande arbetsuppgifter - Erfarenhet av att leda projekt - Kunskap om Boverkets byggregler samt hyreslagstiftning/jordabalken Kapitel 12 - Körkort B Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av lokal- och blockhyresavtal - Kunskap om branschregler från BKR och GVK För att trivas i vår organisation är det viktigt att du har ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med många kontaktytor, såväl interna som externa. Du tar aktivt ansvar för dina uppgifter med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar egna initiativ och driver dina processer framåt självständigt. Du kan även skifta mellan operativt och strategiskt arbete med förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet. Vidare kan du uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift och du har en hög digital mognad med god förmåga att ta till dig nya system. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Vi erbjuder dig SHIS bostäder erbjuder ett utvecklande och fritt arbete där du har möjlighet att utvecklas, påverka och utveckla verksamheten i ett viktigt bostadssocialt uppdrag. Hos oss har vi en välkomnande stämning och en trevlig arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och allmänna sociala trivselaktiviteter. Som fastighetsförvaltare har du din bas på Södermalm nära pendeltågsstationen Södra Station och t-bana Medborgarplatsen. Hos oss finns möjlighet att utvecklas i rollen som fastighetsförvaltare. Du får arbeta i ett sammansvetsat team med många motiverade kollegor och kontakter inom såväl vår egen organisation som inom Stockholms stad. Här får du arbeta brett med varierade arbetsuppgifter och chans att bygga ett stort nätverk inom branschen! Mer information om SHIS Bostäder finner du på www.shis.se Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Stiftelsen Hotellhem i Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Driftingenjör - Konsultuppdrag Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Isaksson Rekrytering Bemanning söker en Driftingenjör i Stockholm för ett konsultuppdrag under perioden 17/5 - 1/9 2021, 38,25h/v. Hos oss kan du välja att ta uppdraget som konsult via eget bolag eller direkt anställd hos Isaksson Rekrytering och uthyrd till vår kund. Vi söker dig som är självgående, engagerad och kunnig i rollen som Driftingenjör. Välkommen med Din ansökan redan idag!

Vi erbjuder
Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.
Som anställd konsult hos oss omfattas Du av gällande kollektivavtal och dessa aktuella villkor gällande t.ex. lön, semester, försäkringar och tjänstepension.
Vi erbjuder Dig chansen att arbeta hos våra kunder, stora välkända företag i bygg och fastighetsbranscherna.
Som en hjälp att lyckas i Dina uppdrag hos oss har Du en mycket engagerad konsultchef som alltid agerar stöd och bollplank.
Isaksson Rekrytering Bemanning har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi bemannar och rekryterar över hela Sverige.

Om tjänsten
Driftingenjören har en viktig roll för drift- och teknisk förvaltning av fastighetsportföljens tekniska system för att säkerställa att en bra inomhusmiljö uppnås i syfte att nå bolagets strategiska mål. Driftingenjören är en teknisk specialist som har huvudansvaret för att optimera fastighetens tekniska system. Det innebär även att utveckla drift- och underhållsverksamheten där ambitionen är att de beslut vi fattar om förändringar av våra fastigheter ska utgå ifrån anläggningstillgångarnas och byggnadernas livscykelperspektiv. Du rapporterar till driftchef och utgår från Farsta kontoret. Enheten består i dagsläget av tio driftingenjörer, specialister, en gruppchef och elva drifttekniker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Ansvara för samt leda drift, underhåll och driftoptimering av fastigheternas tekniska installationer så att en bra inomhusmiljö uppnås
  • Fungera som sakkunnig i fastighetstekniska frågor, hålla driftmöten och utbildningar vid behov
  • Samordnat med förvaltare ansvara för upprätta underhållsplaner kopplat till tekniska installationer
  • Ta fram beslutsunderlag, lönsamhetskalkyler avseende investeringar i fastighetsinstallationer
  • Kontrollera, analysera mediestatistik
  • Säkerställa att ställda myndighetskrav hanteras, följs upp och att anmärkningar åtgärdas
  • Initiera, leda, utredningar, följa upp och utvärdera mindre energi- och underhållsprojekt
  • Utveckla verksamheten med att upprätta och följa upp driftplaner, instruktioner etc.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskole-/universitetsutbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande samt minst 5 års erfarenhet av en liknande roll inom drift/teknisk förvaltning eller närliggande inom fastighetsbranschen.
Du är framgångsrik på att skapa och behålla goda relationer både internt och externt och uppskattar att hålla en hög servicenivå.
Vidare ser vi att Du är ansvarskännande och driftig - Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ och har en god prioriteringsförmåga.
  • Relevant högskole-/universitetsutbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande. Fastighetsingenjör eller motsvarande kunskapsnivå förvärvad på annat sätt
  • Minst 5 års erfarenhet av en liknande roll inom drift/teknisk förvaltning eller närliggande inom fastighetsbranschen
  • Fördjupad kunskap och erfarenhet av fastighetstekniska system tex El, VVS, ventilation, styr- och regler
  • Meriterande är erfarenhet av energibesparing/energioptimering inom bostadsföretag
  • Erfarenhet av arbetsledning, att driva, samordna och leda projekt
  • God kännedom om lagar, bestämmelser, entreprenadjuridik och standarder inom VVS, energi, hiss, brand och el etc.
  • God IT- och administrationsvana och erfarenhet av digitalt arbrtssätt
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
  • Körkort B

Ansökan
Välkommen med Din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet löpt ut. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. Har Du frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sofia Gaard på 076-309 20 00 [email protected]

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. 
Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega
Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).


 
Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.isakssonrekrytering.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsförvaltare till HSB Södermanland - Nyköping

Arbetsgivare / Ort: HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Om tjänsten Fastighetsförvaltare på HSB är en viktig roll där du kommer att arbeta med varierande uppgifter med ett helhetsperspektiv. Du kommer ansvara för hitta lösningar som överträffar våra kunders förväntningar. I rollen som Fastighetsförvaltare ansvarar du för löpande förvaltning och drift av våra bostadsrättsföreningar som vi förvaltar. Du är bostadsrättsföreningens förlängda arm och har koll på fastighetens skick och renoveringsbehov och är därmed ute mycket i fastigheterna. Du ansvarar även för att lagar och regler följs och i rollen ingår även att handlägga försäkringsfrågor. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga leveransenheter, samt kundansvariga för att ni tillsammans ska kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster till nytta för våra kunder. I tjänsten kan kvällsarbete förekomma då du deltar på bostadsrättsföreningarnas styrelsemöte och stämmor. Tjänsten är på heltid med placeringsort i Nyköping. Vi har självklart kollektivavtal. Om dig För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du trivs med att arbeta självständigt med stort eget ansvar och problemlösningsorienterad. Vi tror också att du är en person som är serviceinriktad med god kommunikationsförmåga, då du kommer ha flertalet kontaktpunkter i tjänsten internt och externt. Du finner kraft och energi i att jobba på ett företag som vill att sina medarbetare ska utvecklas tillsammans med sina kollegor och chefer. Kvalifikationer - Förvaltarutbildning på högskolenivå alternativt tidigare erfarenhet inom fastighetsförvaltning. - Goda kunskaper i fastighetsekonomi samt juridik - B-körkort och egen bil, då resor mellan de olika fastigheterna ingår som en del av arbetsdagen. - Meriterande är om du tidigare har jobbat med bostadsrättsföreningar. Om HSB Södermanland HSB Södermanland är den regionala HSB-föreningen i Nyköping, Oxelösund, Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Vagnhärad, Katrineholm och Flen. Vi arbetar med allt från att bygga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning. HSB Södermanland är just nu inne i en mycket utvecklande fas där vi vässar våra kompetenser och tjänster för att ytterligare stärka vårt erbjudande till marknaden. Vår devis att vara den aktör som har det bästa anseendet på marknaden har nog aldrig varit så spännande som den är just nu. Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan - ETHOS. Våra ledord ska visas både i förhållningssätt och inte minst i handling. Vi förmedlar en positiv inställning till våra kunder och tar hand om varje uppgift med engagemang och professionalism. HSB strävar hela tiden efter att bli bättre både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när våra medarbetare trivs och utvecklas. Övrig information Du är välkommen att kontakta Peter Liberg om du har några frågor om tjänsten. [email protected] Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR, Adam Pettersson. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast den 27 november 2020. Vi tillämpar löpande urval och tillsättning enligt överenskommelse. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Hemsida: http://www.hsb.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.