På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsförvaltare
Spela filmen

Fastighetsförvaltare

103 Lediga jobb

Arbetsledare till expansiva Axcell Fastighetspartner i Malmö

Arbetsgivare / Ort: Axcell Fastighetspartner Sydost AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Axcell är en heltäckande leverantör av tjänster inom Facility Management och levererar till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare. På kort tid har bolaget etablerat sig i södra Sverige och verksamheten bedrivs för närvarande från våra huvudorter Borås, Jönköping, Kalmar, Värnamo, Växjö, Linköping och Malmö. Läs mer på www.axcell.se Axcell fastighetspartner är ett expansivt företag med verksamhet inom fastighetsbranschen, vi är en heltäckande partner till fastighetsägare och hyresgäster. I den här tjänsten söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta resa framåt som arbetsledare i Malmö. Dina arbetsuppgifter I rollen som arbetsledare hos oss på Axcell kommer du ha ansvar för både fastighetsskötare och fastighetstekniker. Du kommer vara en central länk mellan kunden, våra fastighetsskötare/fastighetstekniker och vår administration. Som arbetsledare kommer du också vara ansvarig för att aktivt vidareutveckla både befintliga och nya affärsrelationer. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Kontinuerlig kundkontakt, uppföljning och merförsäljning • Kalkylering och presentation av anbud till kund • Personalansvar för fastighetsskötarna • Teknisk rådgivning till kunder • Planera, upphandla och genomföra löpande och planerat underhåll • Delta i det proaktiva utvecklingsarbetet av rutiner och flöden Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och stöttande kollegor som arbetar mot tydliga mål och med högt uppsatta förväntningar. Som arbetsledare rapporterar du till verksamhetschef i Malmö. Arbetets omfattning Heltid. Kontorstider. Startdatum enligt överenskommelse. Du kommer att utgå från kontoret i Malmö. Utvecklingsmöjligheter Axcell Fastighetspartner är i en expansiv fas och ett företag som har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på utbildning och vidareutveckling för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Vi är anslutna till kollektivavtal. Kompetenskrav Vi söker dig som har minst 1–2 års arbetserfarenhet som arbetsledare inom fastighetsbranschen, teknisk förvaltare, fastighetsförvaltare eller motsvarande yrke eller dig som idag är en duktig fastighetstekniker och vill ta nästa steg till arbetsledare. Du har goda kunskaper om fastigheter och har tidigare erfarenhet av kalkylering och offertarbete. Att du har ett stort intresse för fastigheter ser vi som en självklarhet för att du ska trivas hos oss. Det är även meriterande om du har en utbildning inom fastighetsförvaltning, men det är inte ett krav. B- körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som arbetsledare är du en kreativ problemlösare som trivs i en roll med många kontakter och höga krav på servicetänk. För tjänsten är det viktigt att du kan ta egna initiativ och du drivs av att arbeta med frihet under ansvar. Du trivs i kontakt med både kunder och kollegor och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi kräver inte att du har många års erfarenhet av yrket men däremot att du är driven och engagerad samt har viljan att ge det lilla extra för att få en spännande framtid och utveckling inom vårt växande företag. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till verksamhetschef Jan Bengtsson, 040-6171397 Sista ansökningsdag är 2021-09-19. Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Axcell Fastighetspartner Sydost AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsförvaltare Hyresfastigheter

Arbetsgivare / Ort: HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Vi söker en förvaltare till vårt hyresrättsbestånd. Får du energi av att informera, diskutera och förklara det du kan allra bäst, dvs fastigheter, teknik och ekonomi. Då kanske det är du som är vår nya förvaltare? Vad innebär jobbet som fastighetsförvaltare? Som fastighetsförvaltare hos oss har du ett helhetsansvar för dina fastigheter, tekniskt, ekonomiskt och juridiskt, och agerar som fastighetsägare. Det skapar i sin tur förutsättningar för att kunna planera och underhålla dina fastigheter på ett långsiktigt och hållbart sätt. Som förvaltare ingår du och samarbetar i ett geografiskt team tillsammans med ambitiösa och kompetenta medarbetare. Tillsammans har vi vad som krävs för att lösa vår uppgift, förvalta våra fastigheter och framförallt, ha roligt tillsammans! En arbetsdag för dig kan innebära: - Att skapa förutsättningar för ett bra samarbete mellan alla berörda parter, såväl internt inom HSB, som externt med olika entreprenörer. - Att hitta rätt åtgärd för att lösa problem eller uppkomna situationer som oftast kan vara komplexa och kräver en unik lösning, du har oftast inget facit. - Att själv ha mandat att kunna ta beslut om åtgärder inom ditt arbetsområde, det ger dig ett positivt ansvar samtidigt som du då kan lämna tydliga besked till våra kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Samordna och driva den löpande fastighetsförvaltningen - Kundkontakter - Teknisk förvaltning, löpande och planerat underhåll - Upphandling av entreprenader - Ekonomiskt och tekniskt resultatansvar inkl. budget och ekonomiarbete - Skadehantering och försäkringsärenden - Ansvar för fastighetsägaransvar och myndighetskrav Kvalifikationer Du har arbetat självständigt med förvaltning av fastigheter och haft ett helhetsansvar tekniskt och ekonomiskt för ett antal fastigheter i minst 3 år. Du har ett intresse för att driva utveckling och kan visa på resultat av utveckling som du tidigare har varit med och påverkat och drivit igenom som kommit till gagn för hela eller delar av affären eller arbetssätt? Du kan visa på resultat i ditt arbete som du har åstadkommit i samarbete med andra. - Du har B-körkort - Relevant eftergymnasial utbildning' Meriterande - Utbildning BasP/BasU - Erfarenhet av budget- och resultatansvar Personliga egenskaper I din roll som fastighetsförvaltare är du en prestigelös relationsbyggande lagspelare. Du har ett utpräglat sinne för samverkan, kundrelationer och samarbete med kollegor. Denna roll kräver att du är självgående, stabil och uthållig. Du gillar eget ansvar och att självständigt driva och utveckla arbetet. Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Startdatum kommer vi överens om. Om vi frågar HSB Stockholms medarbetare vad vi erbjuder som arbetsgivare säger de ”fantastiskt trevliga och kompetenta kollegor”, ”utvecklingsmöjligheter”, ”trygg och stabil organisation som tar ansvar” och ”vi lever verkligen våra värderingar”. Vi ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete där du jobbar mot tydliga mål och själv styr din dag. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. Vi upplever glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen och denna känsla omfattar även medlemmar och kunder. Självklart vill vi att du bidrar till vår mest uppskattade medlemsförmån genom att ta rollen som HSB-ledamot hos en av våra medlemsföreningar. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi gör urval löpande varför du gärna får skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten, kontakta Karl-Johan Lindahl, Fastighetschef, 010 442 12 15. OM HSB STOCKHOLM HSB Stockholm är den största av landets 28 regionala HSB-föreningar. Varje dag jobbar omkring 500 medarbetare med att leverera marknadens bästa medlems- och förvaltningstjänster åt våra viktiga ägare - våra 155 000 medlemmar. Vårt tjänsteerbjudande är brett och innefattar nyproducerade bostadsrätter, hyresrätter, bosparande och medlemskap för bostadsrättsföreningar och individuella medlemmar. Vi erbjuder också förvaltningstjänster och tjänster inom fastighetsutveckling för både bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare. HÅLLBARHET I VÅRT DNA Världen står inför globala miljö- och hållbarhetsutmaningar och HSB har en tydlig strategi för hållbar tillväxt. Vi arbetar för ökad resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan samt utveckling av hållbara tjänster och produkter. HSB är också en viktig samhällsaktör som bidrar till ett inkluderande samhälle som värdesätter jämställdhet och mångfald.
Arbetsgivare
HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Hemsida: http://www.hsb.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsförvaltare till Fastighetsenheten

Arbetsgivare / Ort: Västerås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Som fastighetsförvaltare har du en roll som ger dig stor variation i vardagen med många kontaktytor och intressanta uppgifter. Med fokus på hög servicenivå arbetar vi tillsammans för att utveckla förvaltningen av stadens fastigheter. Teknik- och fastighetsförvaltningen har det samlade ägaransvaret för stadens fastigheter. Inom Fastighetsenheten finns specialister inom bland annat förvaltning, projektledning, teknik, brand och säkerhet. Som fastighetsförvaltare tillhör du avdelningen som hanterar förvaltning av stadens eget ägda och inhyrda lokaler och bostäder. Vår arbetsgrupp präglas av en stark vi-känsla med stort förtroende för varandras kompetens och fokus på att leverera god service till våra kunder. En av våra fastighetsförvaltare ska vara föräldraledig och vi söker därför en ersättare för cirka ett års vikariat. Läs gärna mer om Teknik- och fastighetsförvaltningen på www.vasteras.se/teknikochfastighetsforvaltningen ARBETSUPPGIFTER Du förvaltar olika fastigheter inom området verksamhetslokaler. I ett nära samarbete med verksamheterna och våra beställare anpassar vi lokalerna efter deras behov och olika förutsättningar. Du beställer ombyggnationer och anpassningar för att sedan kontrollera slutresultatet. Vid nyproduktion är du rådgivande utifrån perspektivet som förvaltare. Underhållsplaneringen arbetar du kontinuerligt med för att fastigheten ska fungera optimalt. Även om rollen kräver viss byggteknisk kunskap har du i de mer tekniskt komplexa frågorna stor hjälp av våra tekniska förvaltare. Du har även ett ekonomiskt ansvar för varje förvaltningsobjekt och hela ditt ansvarsområde vilket innebär ekonomiska analyser, budgetarbete och resultatansvar. KVALIFIKATIONER För dig är det viktigt att skapa och behålla en god relation med våra beställare och verksamheter för att kunna förstå deras behov. Du trivs med förvaltarrollens stora bredd av arbetsuppgifter och lutar dig mot ditt strukturerade arbetssätt för att lätt kunna prioritera. Du har eftergymnasial utbildning inom passande område som exempelvis fastighetsförvaltning eller ekonomi. Det kan också vara så att du istället har en lång bakgrund från fastighetsförvaltning. Dina kunskaper inom budget och ekonomiska analyser är goda och kommer underlätta för att nå målet med ekonomi i balans. Då du kommer att köra bil i tjänsten är B-körkort ett krav. I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Arbetsgivare
Västerås kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

SigtunaHem söker Förvaltare med samordningsansvar

Arbetsgivare / Ort: AB SigtunaHem
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar. ARBETSUPPGIFTER Som Förvaltare skall du, som en av tre Förvaltare, ha ett helhetsansvar över dina fastigheter. Du skall säkerställa att dina fastigheter förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt. Du skall aktivt bidra till ett bättre driftnetto för fastigheterna genom att arbeta med intäkter och kostnader för drift, underhåll och planerade aktiviteter. Som Förvaltare är du ansvarig för att det bedrivs ett hållbart fastighetsägarskap och vi vill att du ständigt skall arbeta mot en ökad kundnöjdhet och affärsnytta. I rollens samordningsansvar ingår att utveckla förvaltningen. Du utgör ett kompetensstöd och samordnar arbetet mellan förvaltarna och arbetar aktivt i SigtunaHems utskott för kund- och boservice för en ökad kundnöjdhet. Arbetsuppgifterna innebär vidare att: • Upprätta budget och prognoser för varje fastighet och verksamhetsår samt svara för ekonomisk styrning i löpande förvaltning. • Planerat underhåll och fastighetsrelaterade åtgärder. • Vara andra linjens support i kundärenden och aktivt bidra till goda kundrelationer. Du använder NKI-verktyg för uppföljning av dina fastigheter. • Planera och säkerställa genomförande av obligatoriska egenkontroller och andra lagstadgade kontroller kopplade till fastighetsägandet. • Aktivt bidra till ökad social hållbarhet i SigtunaHems bostadsområden genom löpande samarbete med Hyresgäster, Hyresgästföreningen och andra trygghetsskapande aktörer. KVALIFIKATIONER För att lyckas i tjänsten som Förvaltare med samordningsansvar söker vi dig med 4-5 års erfarenhet som Förvaltare eller liknande inom fastighetsbranschen. Utöver din erfarenhet tror vi att har du en eftergymnasial utbildning som Förvaltare, exempelvis YH eller KY-utbildning. Du har en vana av att arbeta i fastighetssystem och Office-paketet samt kan läsa och förstå avtal och dess juridik. Vi söker vidare dig som tar ansvar för din uppgift, är målinriktad, strukturerad och van att arbeta på ett affärsmässigt sätt. Du planerar, organiserar, prioriterar och arbetar effektivt . Du sätter upp och håller tidsramar, är bra på att samarbeta, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är kreativ, kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor Vår vision är att SigtunaHem ska ha Sveriges mest nöjda hyresgäster. För att nå vår vision är det viktigt att du delar SigtunaHems värdeord; Nytänkande, Fokuserade och Tillsammans. ÖVRIGT - Vad kan vi erbjuda dig? SigtunaHem är en del av den svenska allmännyttan och är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från pendelstationen, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg. I rollen som Förvaltningssamordnare får du ett fritt och omväxlande jobb där du får stimulerande kontakter och ett härligt gäng arbetskamrater. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling. Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
AB SigtunaHem
Hemsida: https://sigtunahem.se/om-sigtunahem/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Property & Safety Manager/ Operativ Teknisk chef , Scandic Arlandastad & S

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet
Nu söker vi en Property Manager till hotellet Scandic Arlandastad & Scandic Upplands Väsby. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Property Manager har du ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Property Manager? Som Property Manager ansvarar du för att hotellet hålls i fint skick och är en trygg och säker plats för gäster och medarbetare. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Du arbetar proaktivt med brand- och säkerhet och håller i förebyggande och akut underhåll, både praktiskt och administrativt. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Property Manager rapporterar till hotelldirektören och ingår i hotellets lednings- och krisgrupp. Personalansvar för fastighetsskötare/-tekniker inom Property Services. Arbetsuppgifter i rollen • Säkerställa att myndighetskrav, åtaganden i hyresavtal samt att Scandics koncept och standarder följs • Vara Scandics kontaktyta i tekniska frågor och gränsdragning gentemot hyresvärden • Upprätta drift- och underhållsplan samt planera och delta i utförandet av daglig drift och underhåll av hotellet • Uppföljning av förbrukningar, rapportering av miljödata till myndigheter, Svanen™ etc • Analys och insatser för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation. • Budgetering och uppföljning • Systematiskt brandskyddsarbete, skalskydd och övergripande trygghets- och säkerhetsarbete, utbilda kolleger och nyanställda inom området Vem är du? Ansvarstagande och driv är A och O för denna tjänst, liksom struktur och organisationsförmåga. Du motiverar, handleder och deltar själv aktivt i det praktiska arbetet. Du har god förmåga att samarbeta och har stort fokus på gästnöjdhet och service För rollen krävs erfarenhet inom teknisk förvaltning och teknisk utbildning på minst gymnasienivå. Du får gärna ha intresse för något av områdena el, VVS eller styr- och reglerteknik. Du behöver också ha goda kunskaper om brandsäkerhet, AFF-definitioner samt regelverk inom fastighet. Har du anläggningsskötarutbildning brandlarm & sprinkler och certifikat i Heta arbeten är det meriterande. I övrigt vill vi att du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.