På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Avgiftsförvaltare

Avgiftsförvaltare

Avgiftsförvaltarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt samt i ett team hantera avgifts- och hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. Som avgiftsförvaltare för du lägenhetsförteckningar, information om pantsättningar, ansvarar för administrativ överlåtelsehantering, kontrolluppgifter, påminnelser och kravhanteringar.

Inom detta arbete möter avgiftsförvaltaren många olika människor och hanterar olika arbetsuppgifter där en stor del av arbetstiden går åt till administration och kundhantering.

I arbetet ingår också att via telefon och e-post svara på frågor och ge rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt.

Utbildning

Utbildning som krävs är minst gymnasiekompetens med ekonomisk eller administrativ inriktning, men även andra inriktningar på utbildningen kan vara relevanta, t.ex utbildningar inom fastighetsbranschen.

Eftergymnasial utbildning, helst med ekonomisk inriktning är en stor merit.

Goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel, och vana av att arbeta i större affärssystem kan också ställas som krav för att få arbete. Vidare krävs det att kunna behärska svenska språket i tal och skrift på en hög nivå. 

Ett alternativt väg in i yrket kan vara genom att börja arbeta som bovärd/husvärd eller som uthyrare och skaffa sig erfarenhet inom hyresgästhantering. En annan väg in i yrket kan ligga via en yrkeshögskoleutbildning, t.ex fastighetsförvaltare eller ekonomiassistent.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs för att lyckas i yrkesrollen som avgiftsförvaltare är, att man är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad och god samarbetsförmåga.

Visa mer
Visa mindre

524 Lediga jobb

Redovisningsekonom med erfarenhet av Pyramid

Arbetsgivare / Ort: Avanzera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vårt uppdrag: Vår kund som är ledande aktör inom professionella Grönytemaskiner och finns idag på 7 orter med ett moderbolag högst upp som samlar marknadsföring, affärssystem och IT, avtal m.m. under sitt tak samt utför support och olika administrativa tjänster åt dotterbolagen, söker nu en redovisningsekonom med Pyramidsystemvana. Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående. Det finns nu ett behov att ta in en redovisningsekonom med erfarenhet av Pyramid, under ett år och möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd via oss på Avanzera. Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester. Arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom kommer du ha ansvaret för totalt fyra bolag inom koncernen. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära löpande redovisningen för moderbolaget och dotterbolagen. Detta sker via fjärrskrivbord via affärssystemet Pyramid. Sammanställa alla dotterbolagens månadsbokslut till sammanställningar till koncernens redovisning. Löpande bokföring, fakturering, löner, avstämningar samt månadsbokslut och en del konsolideringsarbeten. Din bakgrund: Du har tidigare arbetat inom en koncern med flera dotterbolag och ansvarat för hela processen för dessa. Du har tidigare systemvana och Pyramid ser kund som ett krav för att axla denna tjänst. Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Arbetsgivare
Avanzera AB
Hemsida: http://www.avanzera.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Schenker AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss! Vi söker nu en redovisningsekonom till redovisningsavdelningen på Schenker AB:s huvudkontor i Göteborg. Redovisningsavdelningen ansvarar för att Schenker Sveriges bolag redovisar och rapporterar i enlighet med koncernens regelverk och tidplan samt svensk lagstiftning. Vi söker dig som är drivande, lyhörd och har ett öga för att upprätthålla god kvalitet. Arbetsuppgifter * Redovisning/rapportering av ett av Schenkers svenska bolag * Månads, kvartal samt årsbokslut * Årsredovisning och inkomstdeklaration * Nära samarbete med ekonomiansvariga i bolaget och bollplank i olika redovisningsfrågor * Se till att koncernens redovisningsregler och rutiner efterföljs * Avstämningar av konton samt rimlighetskontroller av balans och resultaträkning * Ansvar för vissa moment i Schenker AB:s redovisning Din Profil * Ekonomiutbildning med redovisningsinriktning på högskolenivå eller motsvarande * Några års erfarenhet av praktiskt redovisningsarbete * Goda kunskaper i Excel, fördelaktigt om du tidigare arbetat med SAP och IFRS * Noggrann, strukturerad och trivs med att ta stort eget ansvar * Goda kunskaper i vårt koncernspråk engelska i tal och skrift * Har lätt att kommunicera och samarbeta såväl som att arbeta självständigt och proaktivt * Du är drivande, målmedveten och bra på att genomföra förändringar * Serviceinriktad, lyhörd och värnar om en god stämning i gruppen Information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Göteborg. Din ansökan med CV och personligt brev skickar senast den 24 september 2021. Intervjuer hålls löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Elin Sandberg på telefon 0707-10 83 21 eller e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Schenker AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

REDOVISNINGSEKONOM TILL VASABYRÅN I STOCKHOLM

Arbetsgivare / Ort: Resultat i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Om företaget Vasabyrån är en servicebyrå som växer tillsammans med nya kunder och uppdrag. Med hjälp av moderna systemstöd och arbetssätt är vi inriktade på att erbjuda fackförbund, organisationer och stiftelser administrativa tjänster inom redovisning, lönehantering, medlemsavisering och verksamhetsstöd. Våra medarbetare tar ett helhetsansvar och levererar med hög kvalitet i nära samarbete med våra kunder. Vasabyrån har sina lokaler centralt i Stockholm, och behöver nu förstärka teamet med en redovisningsekonom som kommer att arbeta i en bred roll med både redovisning och lönehantering. Som anställd hos Vasabyrån har du kollektivavtal med tjänstepension samt erbjuds friskvårdsbidrag. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsekonom på Vasabyrån får du helhetsansvar för ett antal kunder där arbetet bl.a. omfattar: • Löpande redovisning, reskontror och avstämningar • Bokslutsarbete, moms- och skatteverksrapportering • Upprätta årsredovisningar och deklarationer • Lönehantering Din profil Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att arbeta inom ekonomi och trivs bra i en bred roll. Du har kompetens i allt från löpande bokföring till årsbokslut och trivs med att arbeta i en social roll med kundkontakt. Utöver redovisningen kommer du även ansvara för dina kunders löner och du bör ha tidigare erfarenhet av detta. Inom ekonomiavdelningen arbetar 5 personer. Det är en hjälpsam och trevlig grupp som värdesätter ett gott samarbete. Vi söker därför en prestigelös person som tar ansvar för sitt arbete men som också gärna hjälper till där det behövs. Det är viktigt att du har ett eget driv och kan planera och driva ditt arbete framåt. Vasabyrån arbetar i redovisningssystemet BL sam Hogia lön plus. Har du arbetat i dessa program tidigare är det meriterande men inget krav. Det viktigaste är en god systemförståelse och en vilja att lära sig! Framgångsfaktorer • Minst 3 års erfarenhet från arbete inom ekonomifunktionen • Självgående inom redovisning, från löpande arbete till årsredovisning och deklaration • Erfarenhet av lönehantering • Driven, prestigelös och ansvarstagande • God systemvana Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Hösten 2021 OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Ebba Jensen SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-09-24 Denna tjänst är en rekrytering där du är anställd hos Vasabyrån AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ebba Jensen, 073-039 44 00
Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB
Hemsida: http://www.resultatab.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom, se hit! Vi har framtida uppdrag att erbjuda…

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Har du en ekonomisk utbildning, minst ett års erfarenhet som Redovisningsekonom och är på jakt efter din nästa heltidsanställning? Perfekt! Vi söker nämligen efter flera tillgängliga handlingskraftiga ekonomer då vi ser ett stort kommande behov hos offentliga verksamheter i Stockholmsområdet. Så om du är noggrann, ansvarsfull och har siffersinne, samt är redo att ta dig an erfarenhetsberikande uppdrag ute hos våra kunder - då är det precis dig vi söker!

Om tjänsten

På Perido är vi i full gång med att leta efter duktiga Redovisningsekonomer då vi ser många kommande arbetstillfällen på myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsområdet den närmaste tiden. Om det låter intressant att ta dig an spännande uppdrag som konsult hos oss så är du varmt välkommen med din ansökan! Mer information om startdatum och placering får du vid en potentiell första kontakt och matchning med ledigt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som Redovisningsekonom är bred och arbetsuppgifterna varierar beroende på din erfarenhet samt vilket uppdrag du tar dig an. I huvudsak ser du till att alla de inbetalningar och utbetalningar som verksamheten gör redovisas på ett korrekt sätt. Det är även din uppgift att se till att skatter, arbetsgivaravgifter och moms betalas i tid och redovisas korrekt. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.).
  • Arbete med redovisning & bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar).
  • Budgetarbete.
  • Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut.
  • Delta i budgetuppföljning.
  • Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller.
  • Arbete med årsbokslut.

Dina egenskaper

En korrekt ekonomisk redovisning är avgörande för att ett företags verksamhet ska fungera smidigt. Vi tror därför att en skicklig redovisningsekonom både är intresserad av siffror och har det där granskande, analytiska argusögat som upptäcker minsta felaktighet. Du har en naturlig fallenhet för att vara noggrann och detaljorienterad, samtidigt som du har överblick och helhetssyn så du inte tappar bort dig och fastnar i oväsentligheter. Du är strukturerad och stresstålig, motiveras av att arbeta i högt tempo mot deadlines och får en kick när du lyckas slutföra ditt arbete i tid utan att tumma på kvalitet. Givetvis kombinerar du detta med en positiv attityd och utåtriktad personlighet som gör dig till en härlig kollega. När du får stort eget ansvar, i uppgifter som utmanar och berikar dig med nya erfarenheter och kunskaper – ja, då trivs du som allra bäst!

Känner du dig träffad? I så fall ser vi fram emot din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Vi söker dig som har:

  • Ekonomiutbildning på gymnasie- eller högskolenivå
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper i vanligt förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
  • Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32246 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

#jobbjustnu

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Perido AB
11645 STOCKHOLM
Hemsida: www.perido.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bli en av oss - bli ekonomikonsult på Mpya Finance!

Arbetsgivare / Ort: Mpya Finance AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet. Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok! Vill du utvecklas, aktivt påverka och vara del av ett nytänkande konsultbolag? Konsult på Mpya Finance kan då vara ditt nästa steg i karriären! Är du redo för Mpya*? *Ifall din Swahili är lite rostig kan det vara bra att känna till att ordet Mpya [empaja] betyder “nytänkande”. I en bransch knökfull av Mercedes strävar vi efter att mer uppfattas som en Mini Cooper (på lustgas). Mindre decimalkomma, mer hjärta En del arbetsgivare ser en medarbetare som inventarier. Andra ser en kostnad eller en beläggningsgrad. Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Vår verksamhet sätter därför dig i centrum i alla lägen. Vi har medvetet valt att gå emot branschens normer. Med människan i centrum skapar vi en ny morgondag där du blir del i en unik gemenskap medan du är med och utformar vår och din tillvaro. Våra värderingar skapades inte av en grupp i ett styrelserum långt från verksamheten. Vår kultur är istället något som ägs utav oss alla - En evigt reviderad process som syftar till att göra att vi tänker “äntligen!” när vi vaknar till en ny arbetsdag. Vi har siktet inställt… Har utmaningarna tagit slut och är du redo för en annorlunda morgondag? Har du hjärtat på rätta stället och vill vara med och bygga upp det nya vardagsrummet för ekonomer på Hunneberggatan i Linköping. Vår ambition är att definiera vår nisch, inte att följa den. Vi söker nu dig som vill bli vår nästa fantastiska kollega! Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom redovisning och controlling. Våra kunder är allt från små till stora företag med välkända varumärken, både börsnoterade och internationella koncerner. Arbetsuppgifterna består av allt från löpande bokföring, månatliga avstämningar, upprättande av bokslut, årsredovisningar, ekonomisk rådgivning, analyser till uppföljning samt rapportering. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom till CFO. Signalement Sannolikt är du Kvalificerad redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, Financial Controller eller Business Controller. Du har jobbat några år med ekonomi och är trygg i dina kunskaper. Samtidigt saknar du sannolikt något i jobbet idag? Vi söker en kollega som värdesätter att vara en del av ett starkt och ambitiöst team. Vi tar hand om varandra, har roligt på jobbet och värderar livsbalans högt. Bli en av oss. Det blir roligare så! Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi och finans. Vi älskar det vi gör och vi tror att det kommer du också att göra. Du kommer få stora möjligheter att påverka ditt arbete. Ta min själ! Ansök gärna redan nu! Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Palmqvist på 070-971 00 69 eller [email protected]
Arbetsgivare
Mpya Finance AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.