På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Avgiftsförvaltare

Avgiftsförvaltare

Avgiftsförvaltarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt samt i ett team hantera avgifts- och hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. Som avgiftsförvaltare för du lägenhetsförteckningar, information om pantsättningar, ansvarar för administrativ överlåtelsehantering, kontrolluppgifter, påminnelser och kravhanteringar.

Inom detta arbete möter avgiftsförvaltaren många olika människor och hanterar olika arbetsuppgifter där en stor del av arbetstiden går åt till administration och kundhantering.

I arbetet ingår också att via telefon och e-post svara på frågor och ge rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt.

Utbildning

Utbildning som krävs är minst gymnasiekompetens med ekonomisk eller administrativ inriktning, men även andra inriktningar på utbildningen kan vara relevanta, t.ex utbildningar inom fastighetsbranschen.

Eftergymnasial utbildning, helst med ekonomisk inriktning är en stor merit.

Goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel, och vana av att arbeta i större affärssystem kan också ställas som krav för att få arbete. Vidare krävs det att kunna behärska svenska språket i tal och skrift på en hög nivå. 

Ett alternativt väg in i yrket kan vara genom att börja arbeta som bovärd/husvärd eller som uthyrare och skaffa sig erfarenhet inom hyresgästhantering. En annan väg in i yrket kan ligga via en yrkeshögskoleutbildning, t.ex fastighetsförvaltare eller ekonomiassistent.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs för att lyckas i yrkesrollen som avgiftsförvaltare är, att man är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad och god samarbetsförmåga.

Visa mer
Visa mindre

416 Lediga jobb

Redovisningsansvarig till Norra Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Redovisningsansvarig för ett konsultuppdrag på ungefär ett år med start i juni. Detta är en bred roll som inkluderar såväl redovisning som inslag av controlling. Tjänsten är placerad hos vår kund i norra Göteborg, men då kunden följer folkhälsomyndighetens rekommendationer kommer större delen av arbetet att skötas hemifrån. 

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden

I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att ansvara för månads- och årsbokslut, viss löpande bokföring, framtagande, analys och uppföljning av resultat samt vara delaktig i budgetprocessen med fokus på personalkostnader och avskrivningar av anläggningsregister. Du tillhör ett redovisningsteam bestående av två andra personer och ditt ansvar kommer att bli att leda det dagliga arbete framåt på avdelningen, du rapporterar till Ekonomichefen. 

Rollen ställer krav på väldigt goda redovisningskunskaper och kunskaper i Excel samt en vilja och intresse för att arbeta i olika system. Ett analytiskt mind-set och en passion för detaljer är viktiga egenskaper för att axla denna roll. 

Arbetstider

Uppdraget är på heltid med start i juni och beräknas pågå till augusti 2022.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet eller motsvarande. Du bör ha minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, starkt meriterade är även om du har en bakgrund som Business Controller. Du har goda kunskaper i Excel samt är en van användare av olika affärssystem. Har du även tidigare erfarenhet av konsolidering är detta meriterande. 

Som person är du noggrann, analytisk och strukturerad. Du är van vid att arbeta självständigt och vet hur du ska prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en ödmjuk lagspelare som driver gruppen framåt och du är kommunikativ i din personlighet.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

För information: Kontaktperson: Emily Hann, [email protected], consultant manager 

Om företaget

Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential! 
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Junior Redovisningsekonom/controller sökes till företag i Segeltorp!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Är du nyutexaminerad ekonom? Är du ambitiös och självgående? Då kan vi ha tjänsten för dig! Nu söker vi för kunds räkning en junior redovisningsekonom / controller. Vår kund är ett mellanstort familjeföretag som arbetar med lyftredskap och lyftanordningar för svensk industri. Vår kund har kontor i fem svenska städer och söker nu förstärkning till ekonomiavdelningen på Stockholmskontoret. Du kommer att tillhöra ett team om 3 personer. I rollen som junior redovisningsekonom hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av: - Löpande redovisning - Kund-/leverantörsreskontra - Lönsamhetsutredningar - Controlling - Optimering av flöden i system - Månadsvis avstämning av tilldelade balanskonton - Vara med och utveckla system - Bokslutsarbete Uppdraget innebär att du är anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos vår kund i Segeltorp söder om Stockholm. Tjänsten är på heltid under kontorstider måndag- fredag. Tjänsten inleds med en provanställning där du är anställd via oss på StudentConsulting, för rätt person finns goda möjligheter för övertag till kund efter 6 månader. Tjänsten startar i mitten på maj. Din profil Vi söker dig som har läst en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi. Det är meriterande om du har arbetat som ekonomiassistent tidigare. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt har lätt för att sätta dig i affärssystem. Som person är du pålitlig och ambitiös – du har viljan att lära dig mer och vill bidra till teamet. Vidare är du utåtriktad och framåt, du ser vad som behöver göras och är initiativtagande. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till Pmflex Group i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Vega Hr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Färdigheter
Meriterande
  • Garp
  • redovisningssystem
  • Löneadministration
  • Momsredovisning
  • Civilekonomexamen

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en nyfiken och noggrann redovisningsekonom som vill bidra med ditt positiva engagemang i en entreprenörsdriven företagsgrupp där det görs nya affärer hela tiden? Älskar du ekonomi och vill utveckla dig själv och arbetet med att förbättra företagets processer? Vill du arbeta i modern arbetsmiljö, mitt i Göteborgs hjärta med utsikt över hamnen? Sök jobbet!

Till vår uppdragsgivare, Pmflex Group, söker vi nu en positiv, trevlig och ansvarsfull redovisningsekonom som älskar ekonomi, siffror och människor. Du har hunnit med att arbeta några år på en redovisnings- eller revisionsbyrå och vill nu utvecklas och ta mer ansvar på en entreprenörsdriven företagsgrupp där det görs löpande affärer, stora som små. Tjänsten är en tillsvidareanställning med goda möjligheter till intern utveckling då företaget är i tillväxt. Tjänsten kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse. Placeringen är på Pmflex moderna och fräscha kontor på Lilla Bommen 1, mitt i Göteborg. Ansök redan idag för vi arbetar med löpande urval!

Huvudsakliga ansvarsområden som redovisningsekonom:

Som redovisningsekonom på Pmflex kommer du att få delansvar för ekonomiarbetet i företagsgruppen. Affärssystemet som använd är Garp, Visma och säljsystemet är Salesforce. Du rapporterar till ekonomichefen och kommer få arbeta både i team och självständigt. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:

  • Kundreskontra/Leverantörsreskontra.
  • Löner (Visma).
  • Löpande bokföring och Balans- och resultatavstämning månadsvis.
  • Månadsdeklarationer (moms, arbetsgivaravgifter och skatter).
  • Rapportering/statistik/likviditetsprognoser.
  • Hjälpa till med årsbokslut.
  • Rapportering till skatteverket
  • Övrigt, vara behjälplig med olika administrativa arbetsuppgifter och interna utvecklingsprojekt.

Vem är du?

  • Som redovisningsekonom älskar du service, ekonomi och siffror.
  • Du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och har vana att arbeta både självständigt och i grupp.
  • Du är driven, orädd och prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera på alla nivåer och med olika personligheter.
  • Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och kan prioritera när det behövs.
  • Du är nyfiken, förändringsbenägen och vill gärna utveckla dina kunskaper.
  • Du har lätt att ta till dig nya processer, rutiner och affärssystem.
  • Du har god vana att arbeta i ett högt tempo och du hanterar stress på ett rationellt sätt.

Dina kvalifikationer:

  • Du har relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring, lönehantering, redovisning, handel och administration som givit dig god redovisningskompetens.
  • Du har arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter som redovisningsekonom på en redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller på ett företags ekonomiavdelning.
  • Meriterande om du har arbetat med löner tidigare.
  • Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomisystem. Meriterande är om du arbetat i Garp och har god kännedom om Salesforce.
  • Du ska ha mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och Office.
  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Om Pmflex:

Pmflex grundades redan 1907 och är idag en av de ledande tillverkarna av elinstallationsmaterial. På den nordiska marknaden har företaget varit verksamt sedan 1992 där man varit en del i att effektivisera arbetet för elinstallatörer. Företaget är mycket framgångsrikt och arbetar nära marknaden. Man är alltid lyhörda för åsikter om deras produkter och man lägger betydande resurser på att vara i framkant inom den digitala affärsutvecklingen. Affärsidén bygger på att tillverka produkter som skall underlätta installatörens vardag genom kostnadseffektiva, tidsbesparande och funktionella lösningar. Man har dessutom ett starkt engagemang för miljön och det avspeglar företagets vardag. Pmflex Group har säljbolag på respektive marknad och omsätter ca 440 miljoner kr. Mer information om Pmflex finner du på www.pmflex.se

Vad kan Pmflex Group erbjuda dig?

Pmflex Group är ett framgångsrikt tillväxtföretag och marknadsledande leverantör till byggbranschen. Företaget erbjuder dig en spännande roll i en modern tillväxtmiljö. Du får stort ansvar och du samarbetar nära med övriga medarbetar på kontoret. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse.

Arbetsgivare
Vega Hr AB
Hemsida: www.pmflex.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: The Park Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vill du att din kompetens ska komma till rätta i en värld präglad av digital innovation och nya affärsmodeller, paketerat i en startup-känsla? Hör du hemma i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar och hög utvecklingstakt omgärdat av en prestigelös och direkt arbetskultur. Då ska du söka det här jobbet och göra dig redo för en spännande resa. The Park söker nu en redovisningsekonom som på sikt har ambitioner att utvecklas och göra skillnad. Du har examen inom ekonomi/redovisning och har minst 3 års erfarenhet av detta. Har du driv och stark leveransförmåga kombinerat med en skön personlighet kommer du förmodligen trivas bra i teamet. För att lyckas i rollen ska du vara bekväm att ha ett bolagsansvar och hantera allt från ax till limpa i processen. I rollen ingår löpande fakturering, bokföring, redovisning och driva projekt för att förbättra ekonomiska rutiner och processer. I gengäld erbjuder vi Ett flexibelt och utvecklande arbete i en spännande företagsgrupp som befinner sig i förändring och tillväxt. Är du rätt person ser vi dig utvecklas i rollen och successivt axla ett större ansvar inom bolaget. Tillträde sker omgående vid rätt kandidat. The Park är ett personligt och kreativt co-working space som ligger på två adresser i Stockholm innerstad, nära till restauranger, kommunikation och uteliv. - Magnus Ladulåsgatan 1, Södra station. - Hälsingegatan 49, Odenplan. Totalt består kontoren av 10 000 kvadrat som inkluderar co-working, lounger, eventytor, mötes-/konferensrum och stora workshop rum. I dagsläget har vi 1000+ medlemmar på 200+ bolag i vårt starka nätverk, aktiva inom alla tänkbara branscher och vi välkomnar alla som har en härlig attityd till livet. Det unika med The Park är klimatet där vi arbetar aktivt för nätverkande och för att våra medlemmar ska växa och trivas på sin arbetsplats.
Arbetsgivare
The Park Sweden AB
Hemsida: http://thepark.se/
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom 75 % vid Nat. centrum för kvinnofrid och Inst. för kostvetenskap

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Nationellt centrum för kvinnofrid (CKF) och Institutionen för kostvetenskap (IKV) söker nu gemensamt en ekonom för en tillsvidareanställning om 75 procent. Anställningen är placerad vid IKV, men din arbetstid kommer vara delad mellan verksamheterna med 25 procents tjänstgöring på NCK och 50 procent på IKV och innebär två fysiska arbetsplatser. Nationellt centrum för kvinnofrid: (NCK) vid Uppsala universitet och Akademiska sjukhuset är regeringens expertcentrum för frågor om mäns våld mot kvinnor, hedersrelaterat våld och förtryck samt våld i samkönade relationer. Centrumets uppdrag är att höja kunskapen på nationell nivå genom att sammanställa, utveckla och sprida evidensbaserad kunskap så att den kan omsättas i praktisk handling och bli till konkret nytta. Centrumet är geografiskt placerat vid Akademiska sjukhuset i Uppsala och sysselsätter sammanlagt 20 personer. Verksamheten vid NCK spänner från utbildning, informationsverksamhet och forskning till dagligt medicinskt och psykosocialt stöd till våldsutsatta kvinnor. NCK ansvarar för Sveriges nationella stödtelefon Kvinnofridslinjen och driver en specialistmottagning för våldsutsatta kvinnor vid Akademiska sjukhuset. En bärande del av verksamheten är NCK:s kunskapsbank som fungerar som ett nav för det nationella kompetensstöd som byggts upp och samlar myndigheternas arbete mot våld.  Institutionen för kostvetenskap: bedriver utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå, samt forskning inom det tvärvetenskapliga ämnet kostvetenskap. Utbildningen på grundnivå är de två utbildningsprogrammen kostvetarprogrammet och dietistprogrammet, samt kurser i hem- och konsumentkunskap för blivande lärare. På avancerad nivå finns inriktningen kostvetenskap inom ramen för mastersprogrammet i Samhällsvetenskap samt fristående kurser. Vidare bedrivs utbildning på forskarnivå och forskning. Institutionen tillhör Samhällsvetenskapliga fakulteten, den är belägen på BMC och för närvarande finns ett 25-tal personer anställda. Arbetsuppgifter: Som ekonom ska du verka som stöd i ekonomifrågor för Centrums/Institutionens ledning och administration. Arbetet innebär ett stort eget ansvar i vilket det i huvudsak ingår löpande redovisning, budgetarbete, bokslut, uppföljning och återrapportering av tilldelade medel, samt analys av den ekonomiska situationen vid respektive verksamhet. Arbetet kan även komma att innefatta andra arbetsuppgifter vid respektive verksamhets administration. Vid Nationellt centrum för kvinnofrid ingår därutöver att ansvara för återrapportering av tilldelade medel gällande regeringsuppdrag. Vid Institutionen för kostvetenskap ingår även att vara ett stöd i budgetarbetet till forskarna vid ansökning av externa medel, liksom uppföljning och återrapportering för erhållna medel. Inköp och hantering av kund- och leverantörsfakturor samt granskning och kontering av reseräkningar ingår också i arbetsuppgifterna. Du arbetar under ledning av föreståndaren/prefekten och i ett nära samarbete med HR-generalist och övrig personal. Kvalifikationskrav: Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av boksluts- och budgetarbete och ekonomiadministration samt god datorvana. Vidare krävs att du har god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.   Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi söker dig som har en god initiativ- och samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt, är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Att du är en kommunikativ och flexibel problemlösare som är villig att ge god service till anställda är en självklarhet. Önskvärt/meriterande i övrigt: Arbetsuppgifterna kräver att du håller dig uppdaterad på de lagar och riktlinjer som reglerar handläggning av myndighetens dokument, varför erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom högskoleområdet eller annan statlig myndighet är särskilt meriterande. Önskvärt är också god kännedom om Uppsala universitets regelverk och administrativa system.  I urvalsprocessen kan intervju och referenstagning komma att genomförs. Den sökande ska därför lämna en lista på referenspersoner som kan belysa den yrkesskicklighet samt de personliga egenskaper som är av betydelse för anställningen, t. ex. samarbetsförmåga, ledningsförmåga. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: 2021-06-15 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Anställningens omfattning: 75 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Agneta Skoog Svanberg, tf föreståndare Nationellt centrum för kvinnofrid, tel 018-611 27 89 [email protected] och Ylva Mattsson Sydner, prefekt Institutionen för kostvetenskap, tel 018-471 23 15, e-post [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 12 maj 2021, UFV-PA 2021/1658. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.