På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Att man är assistent betyder att man assisterar, dvs biträder eller ger service till en eller flera personer, t.ex en chef eller till en hel avdelning med handläggare eller försäljare. Men samtidigt kan man som ekonomiassistent också ha ansvar för egna arbetsuppgifter och projekt.

Arbetsuppgifter för en ekonomiassistent kan variera mycket, beroende på vilken arbetsplats man arbetar på men allt som oftast arbetar ekonomiassistenter med siffror och beräkningar på olika sätt, med löneadministration, företagets bokföring och med skattefrågor. 

Beroende på vilken arbetsplats det är och bland annat beroende på arbetsplatsens storlek, varierar ekonomiassistentens arbetsuppgifter kraftigt. På vissa arbetsplatser arbetar ekonomiassistenter enbart med bokföring eller enbart med skattefrågor och på andra - med lite av varje.

Utbildning

Tidigare var det mycket vanligt att ekonomiassistenter endast hade gymnasial utbildning, ofta med ekonomisk inriktning, men idag är ekonomiassistent ett ganska vanligt första jobb för dig med eftergymnasial utbildning, högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning, inom ekonomi. Genom att vidareutbildas i rollen som ekonomiassistent och bredda de egna kunskaperna ökar möjligheterna för den som vill byta arbetsplats.

Det är av största vikt att man som vill arbeta som ekonomiassistent har mycket goda datakunskaper och i de dataprogram som används exempelvis vid bokföring, löneutbetalningar mm. Med språkkunskaper och utbildning i beteendevetenskap och/eller i personal- och lönefrågor samt utbildning och kunskaper inom redovisning ökar din konkurrenskraft på arbetsmarknaden. 

För ekonomiassistenter som vill ta ett större ansvar på arbetsplatsen kan utbildningar i ledarskap och/eller projektledning vara lämpliga och man kan välja att antingen läsa ett längre och mer omfattande ledarskapsprogram eller satsa på en kortare ledarskapskurs, där man fokuserar på exempelvis konflikthantering eller på coachande ledarskapsfrågor.

Framtidsutsikter

Enligt Arbetsförmedlingen råder det hård konkurrens om tjänsterna som ekonomiassistent både på kort och på lång sikt.

Personliga egenskaper

Viktiga egenskaper för den, som vill arbeta som ekonomiassistent är noggrannhet, stresstålighet, initiativförmåga, mycket god samarbetsförmåga, siffersinne och att man tycker att det är lätt och roligt att ha med siffror att göra.

Övrigt

Det här yrket är i Sverige mycket kvinnodominerat, ca 87 % av yrkesverksamma är kvinnor (SCB från mars 2017).

Länktips

Visa mer
Visa mindre

Lediga jobb

Tysktalande ekonomiassistent sökes till Actic

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 July (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-13
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Är du tysktalande och har tidigare erfarenhet av ekonomi? För Actics räkning söker vi nu en ekonomiassistent som ska arbeta med leverantörsreskontra! Behovet är omgående så sök redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker en ekonomiassistent till Actics kontor i Solna Buisness Park. Detta är ett konsultuppdrag. På Actics ekonomiavdelning sitter idag 11 personer och som tysktalande ekonomiassistent kommer man framförallt att arbeta mot Tyskland med leverantörsreskontran. Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och är redo att komma in och leverera direkt! Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du framförallt att arbeta med det löpande arbetet med fakturafrågor och ha mycket kontakt med leverantörer. Du kommer till exempel att: * Löpande arbeta med fakturahantering inom det tyska bolaget genom att registrera, kontera, hantera avvikelser och betala leverantörsfakturor * Bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontran * Uppläggning och kontroll av nya leverantörer * Hantering påminnelser och inkassokrav * Löpande kontakt med leverantörer och verksamhet via ärendehanteringssystem, telefon och mejl Tjänsten passar dig som tidigare arbetat i en ekonomiavdelning och som nu söker nya utmaningar. Actic är en organisation som erbjuder både gym, simning och gruppträning i sina anläggningar, drivs du av träning och hälsa så är det givetvis ett stort plus. VI SÖKER DIG SOM * Ha tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning * Har goda kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel * Kommunicera obehindrat på tyska och engelska då båda språken ansvänds externt och internt på Actic. Det är meriterande om du… * Har intresse för system * Arbetat i systemet Navision tidigare Som person är du strukturerad, noggrann och flexibel. För att trivas i rollen är du också social och kommunikativ eftersom som du kommer ha mycket kontakt med leverantörer. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående enligt överenskommelse * Omfattning: 3 månader med chans till förlängning * Lön: Enligt överenskommelse * Placering: Solna Buisness Park * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Actics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 13 July (9 dagar kvar)

Ansök här

Ekonomiassistent löpande bokf

Arbetsgivare / Ort: Förskolan Olympen AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Färdigheter
Krav
  • Bokföringsvana

Om jobbet
Arbetsplatsen är belägen vid Telefonplan i vår egen omprojekterade skol och förskolefastighet från 1910 tal. Byggnaden är noga utformad och anpassad för en modern skolverksamhet.
Du har flerårig erfarenhet och adekvat utbildning med ekonomisk inriktning.

Vi tror att du trivs i arbetet nära barn/elever och pedagoger.
Som person är det viktigt att du kan stå för en del av kommunikationen och dialogen med föräldrar och andra kunder.
Då Olympen är en hälsoprofilerad verksamhet förutsätter vi att du delar våra värderingar och entusiasmeras av att arbeta utifrån våra profilmål.




Olympen Skolor och Förskolor AB är sedan 1994 en av pionjärerna inom enskild/privat förskole och skolverksamhet.
Vi söker dig som har erfarenhet och utbildning.

Vi förutsätter att du ser långsiktigt på ditt uppdrag som den som har ansvar för vår
skoladministration, löpande bokföring, leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, bokning av in och utbetalning och månadsbokslut m,m.
Tjänsten förutsätter att du har en hög frisknärvaro och är van att arbeta i en strukturerad och effektiv arbetsmiljö.
Arbetsgivare
Förskolan Olympen AB
Löjtnantsgatan 25
10244 Stockholm
Hemsida: http://www.olympen.se
Ansökan
Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Ekonomiassistent till välkänt läroverk – Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Har du erfarenhet av ekonomiadministration såsom fakturahantering? Är du strukturerad, noggrann, effektiv och trivs i en roll där du får driva på ditt eget arbete och ta ansvar för resultatet? Då kan detta kortare uppdrag passa dig!

Om tjänsten

Perido söker en ekonomiassistent för vår kunds räkning, ett välkänt läroverk. Tjänsten är placerad i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ekonomifunktionen och du, tillsammans med dina kollegor, kommer att ansvara för hantering av:

· Leverantörsreskontra

· Reseräkningar

· Kundfakturering

· Diverse ekonomiadministration som förekommer på avdelningen

Dina egenskaper

Vi tror att du som söker tjänsten har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta under eget ansvar. Du är duktig på att planera din tid men kan samtidigt vara flexibel under din arbetsdag. Som person är du självgående och drivs av att hålla hög kvalitet i din yrkesroll och du ser långsiktigt på en bred roll som ekonomiassistent.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Vi söker dig som har:

· Minst gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi

· Minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller liknade

· Goda kunskaper i MS Office

· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag 3 månader. Tillträde 2020-07-20.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31775 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.


Arbetsgivare
Perido AB
75002 UPPSALA
Ansökan
Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)

Ansök här

Vill du vara en del av vår expansion på en global marknad

Arbetsgivare / Ort: Myoroface AB / Hudiksvall
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Färdigheter
Krav
  • Bokföringsvana
Meriterande
  • Reskontrabokföring
  • Bokslut
  • Löneadministration
  • Faktureringsvana
  • Momsredovisning

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Om du söker en pulserande vardag och vill arbeta med en produkt som gör skillnad i människors liv – varmt välkommen till MYoroface!

Vi söker dig med ett stort intresse för ekonomi som vill vara med och utveckla ekonomiavdelningen och företaget inför framtiden. Vi kan erbjuda en varierad roll i en spännande och expansiv fas. Du kommer utgöra en viktig del i den framtida utvecklingen av företaget.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat löpande bokföring och fakturering, rapportering av moms och skatter förberedelse av månads-, kvartalsbokslut och årsbokslut i samarbete med ekonomichef, samt övrig allmän administration och inköp till kontoret. I den öppna och platta organisationen har du har ett tätt samarbete med ekonomichef och övriga nyckelpersoner på företaget. Rollen är bred med stor variation.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:

  • Löpande bokföring
  • Upprättande/kontroll av fakturor
  • Kund- och leverantörsfakturor
  • Kontoavstämningar
  • Kontorsinköp
  • Lageravstämning/inventering
  • Periodiseringar
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Förberedelse av månads- kvartals och årsbokslut
  • Allmänt administrationsarbete


Kvalifikationer

Vi tror du har något/några års erfarenhet av en liknande tjänst. Du har en relevant ekonomisk utbildning. Du är en van affärssystemanvändare och känner dig trygg med alla delar gällande redovisning. Erfarenhet av Fortnox är en fördel.

Ekonomi intresserar dig och som en naturlig del av din vardag håller du dig ständigt uppdaterad om vad som händer i företaget och i omvärlden.

Som person är du flexibel och utvecklingsinriktad. Samtidigt kräver rollen noggrannhet, affärsmässighet och viljan att ta ansvar. För att passa in i organisationen värdesätter vi en positiv, prestigelös samt samarbetsinriktad inställning.

En förutsättning för att du skall trivas är att du gillar att tänka nytt, bryta mark och arbeta i en ständigt föränderlig miljö där alla tar ansvar och hjälps åt när det behövs. Du vill utvecklas tillsammans med bolaget och bolagets utmaningar.

Att du kan svenska och engelska i tal och skrift samt har god Excel kunskap, är krav för att klara av rollen. Resor i jobbet kan förekomma.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Låter detta spännande? Vill du vara med på en tillväxtresa och ingå i ett härligt familjärt gäng? Vi ser fram emot att höra av dig!


Ansökan

Sök rollen redan idag då vi jobbar med löpande urval. Tilltänkt start på tjänsten är så snart som möjligt.

Arbetsgivare
Myoroface AB
Sjötullsgatan 16
82450 Hudiksvall
Hemsida: www.iqoro.com
Ansökan
Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)

Ansök här

Administratör/redovisningsassistent/projektadmin

Arbetsgivare / Ort: Demox AB / NORRKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 July (27 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet

Hej!


Vi är ett rivnings och saneringsföretag i Norrköping kallat Demox AB samt dotterbolaget Demox Special Demolition AB med kontor på Drottninggatan i centrala stan. Vi söker nu någon som kan tillträda omgående för att utföra administrativa uppgifter på kontoret (telefon, mail osv), anbuds och offertupprättande, projektadministration och upprättande av projektpärmar och slutredovisningar vid projektslut samt den löpande bokföringen, in och utbetalningar, fakturering, löner osv.

I dagsläget använder vi oss av Visma administration som bokföringsproram och Visma lön som löneprogram.


Erfarenhet är ett krav, samt B körkort. Provanställning gäller.

Arbetsgivare
Demox AB
Drottninggatan 63A
60232 NORRKÖPING
Hemsida: www.demoxab.se
Ansökan
Ansök senast 31 July (27 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 August (1 månad 27 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om tjänsten Sökord: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Ekonomiassistent, Ekonomi Just nu söker vi ekonomiassistent till kommande uppdrag Denna tjänst är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.Det finns stor chans till att tj'nsten övergår i anställning direkt hos kund. Om företaget KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda. Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår olika arbetsuppgifter men vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande; - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avstämningar - Fakturering - In och utbetalningar - Periodiseringar I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Övrigt Uppdragen är huvudsakligen lokaliserade i Malmö med omnejd. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 31 August (1 månad 27 dagar kvar)

Ansök här

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 August (1 månad 27 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om tjänsten Sökord: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Ekonomiassistent, Ekonomi Just nu söker vi ekonomiassistent till kommande uppdrag Denna tjänst är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.Det finns stor chans till att tj'nsten övergår i anställning direkt hos kund. Om företaget KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda. Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår olika arbetsuppgifter men vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande; - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avstämningar - Fakturering - In och utbetalningar - Periodiseringar I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Övrigt Uppdragen är huvudsakligen lokaliserade i Malmö med omnejd. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 31 August (1 månad 27 dagar kvar)

Ansök här

Erfaren Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Veterankraft AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (2 månader 26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss. Om tjänsten Vi söker en erfaren ekonom/administratör till ett mindre företag att hjälpa till ett par dagar i veckan. Start snarast möjligt. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring såsom kundreskontra, fakturering och bankkontakter. Övrig administration kan bli aktuellt. Arbetet utförs på plats i kundens lokaler. Vem är du? En pigg och social person som gärna fyller ut sin tid med att jobba ett par dagar i veckan. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekeonomi och rerdovisning sedan tidigare och är noggrann och självgående. Ansökan Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Veterankraft AB
Hemsida: http://veterankraft.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (2 månader 26 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.