På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Löneadministratör

Löneadministratör

Som löneadministratör ingår löneadministration och bokföring i arbetsuppgifterna. Det kan vara du som räknar ut personalens löner och ser till att de blir utbetalda. Till din hjälp finns dataprogram för löneadministration och bokföring.

Är du noggrann och är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och hålla ordning på papper och dokument? Då kan arbetet som löneadministratör vara passande för dig.

Tjänster som löneadministratörer är dock ofta en mix av diverse ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom löneadministration, leveransbevakning/orderplockning, enklare bokföring, arkivering, inscanning av olika dokument, t.ex av ritningar och ordrar, att svara i telefon mm.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs. Man kan bli upplärd på arbetsplatsen av en mer erfaren kollega men för att få anställning kan olika krav ställas. Det som oftast ställs som krav är att man har lägst gymnasiekompetens och besitter vissa personliga egenskaper.

Bra grundläggande gymnasieutbildning finns på bl a Ekonomiprogrammet.

Eftergymnasial utbildning och språkkunskaper i fler språk än svenska och engelska är mycket meriterande och ger oftast företräde till anställningar. Relevanta eftergymnasiala utbildningar kan finnas bland annat inom yrkeshögskolan.

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan ackord baseras på det antal enheter som producerades under en månad.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

220 Lediga jobb

Vi söker löneadministratör till kommun

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
Du kommer att vara anställd som konsult via Lernia men arbeta inom kommun. I rollen som löneadministratör kommer du arbeta på vår kunds centrala lönefunktion med att stötta verksamheternas löneadministration. Arbetsuppgifter I rollen som löneadministratör har du ett mångsidigt uppdrag. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta i en varierande arbetsuppgifter där ni är organisationens experter inom löne- och personaladministrativa området. Detta innebär ett nära samarbete med chefer och administratörer för att stötta med kvalificerad rådgivning i frågor som tex lönefrågor, arbetsrätt, systemtekniska frågor, tolkning av kollektivavtal och lag, mm. Gemensamt i teamet ansvarar ni för ärendehanteringssystemet med inkommande ärenden, supporttelefon och håller i utbildningar och driver utvecklingsfrågor. Formell kompetens • Relevant utbildning inom löneadministration eller motsvarande erfarenhet • Obehindrad svenska och engelska • Goda kunskaper i Office-paketet • Det är meriterande om du har erfarenhet av de kommunala kollektivavtalen och arbetsrätt. • lönesystemet Heroma. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en organiserad lagspelare. Du är kommunikativ på svenska likväl engelska, lösningsorienterad och förstår vikten av att hålla deadlines! Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Visstidsanställning till årsskiftet med start omgående. Heltid - 100% Anställningsort: Stockholm Information Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag om ansökan stämmer bra in på dig. Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Löneansvarig till bolag i norra Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Vindex AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi på Vindex söker nu en löneansvarig för hyrrekrytering till en av våra kunder. Under de första sex månaderna kommer du att gå som konsult via Vindex och därefter avser kunden att du övergår i en fast roll hos dem, förutsatt att samarbetet fungerar bra. Start sker omgående och i rollen kommer du att ansvara för ca 400 löner och arbeta mycket med processer och rutiner för att uppnå en mer effektiv lönefunktion.

Placering: norra Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som löneansvarig till bolag i norra Stockholm

  • Ansvara för 400 löner
  • Kvalitetssäkra underlag
  • Säkerställa korrekt rapportering
  • Tolkning av och arbete med kollektivavtal och anställningar
  • Ansvara för att olika tidplaner följs
  • Provision, pensioner och tjänstebilar
  • Systemutveckling
  • Förbättring och utveckling av processer och rutiner
  • Förekommande ad hoc-uppgifter

För den här rollen söker vi en kommunikativ och trygg person med starkt driv. Du har förmågan att se förbättringsmöjligheter både på detaljnivå och från ett helhetsperspektiv samt att du är mycket målinriktad. I tillägg till detta ser vi gärna att du är pedagogisk och har ett strukturerat, organiserat arbetssätt.

Kvalifikationer för rollen som löneansvarig till bolag i norra Stockholm

  • Eftergymnasial utbildning inom lön
  • Minst 5-6 års erfarenhet av lönearbete
  • Självgående i lönekedjan ax till limpa
  • Erfarenhet av tjänstebilar och kollektivavtal
  • Mycket god systemvana
  • Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref MTLÖN1307. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Marie Tolf vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.

Vindex tillsätter löneansvariga i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Arbetsgivare
Vindex AB
Kungsgatan 44
11137 Stockholm
Hemsida: www.vindex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Löneadministratör

Arbetsgivare / Ort: Tommy Nordbergh Åkeri AB / HJÄRNARP
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Om företaget

Tommy Nordbergh Åkeri AB har funnits sedan år 1963 och sedan år 2016 ingår bolaget i Tempcon Group AB:s koncern. Koncernen är specialiserade på temperaturkontrollerad logistik. En kompetent, välutbildad och engagerad personal tillsammans med en modern fordonsflotta är grunden för vår kvalitét. Tommy Nordbergh Åkeri AB är med sina 570 medarbetare det största bolaget inom koncernen. Tommy Nordbergh Åkeri AB kombinerar det lilla, familjära åkeriets flexibilitet och personliga engagemang med de stora åkeriets utbud och konkurrenskraft.

Om tjänsten

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att kontrollera tidrapporter och att kontrollera och färdigställa våra chaufförers löner. Detta görs i TransPa. Du kommer även att lägga upp nya anställda och ändra i befintliga kontrakt i Agda.


Kunskaper som krävs för tjänsten

- Insatt och har kunskap om löner enligt transportavtalet

- Erfarenhet av TransPa och Agda


Om dig

Du ska vara strukturerad och noggrann, självgående i ditt arbete och vara skicklig på att bygga goda relationer.


Då vi önskar tillsätta tjänsten omgående ber vid dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Arbetsgivare
Tommy Nordbergh Åkeri AB
Brovägen
26697 HJÄRNARP
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Erfaren löneadministratör till mäklarföretag!

Arbetsgivare / Ort: Studentwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om företaget: Ett stort mäklarföretag söker en ny kollega till sitt team i Göteborg. Det är högt tempo på bolaget och en positiv anda! Dina arbetsuppgifter: I denna rollen kommer du kombinera ditt ansvar för lön med att stötta upp på ekonomiavdelningen som ekonomiassistent. I din roll ansvarar du för löneadministration för den administrativa personalen på bolaget, vilket innebär ungefär 50 anställda. Du kommer att ha ansvar för semesteravstämning, svara på lönerelaterade frågor och sköta rapportering. Men även ansvara för att försäkring och pension stämmer för de anställda. Delar i din roll som berör ekonomi är främst franchise fakturering, intern fakturahantering, levreskontra och kundreskontra. Men även här att vara behjälplig och svara på frågor. Det är ett snabbt tempo på företaget och man får vara med att stötta upp där det behövs hjälp. Det finns även ett behov för någon som långsiktigt kan identifiera hur man kan förbättra arbetet med lön idag och arbeta mot en framtida digitalisering. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Löneadministration för administrativ personal - Intern fakturering - Franchise fakturering Din profil: För den här rollen söker vi en person som har arbetat med lön i några år och har erfarenhet av Visma lön. Du ska ha möjlighet att snabbt komma in i rollen. Ett krav för tjänsten är att man är flytande i svenska. Du behöver även vara kunnig i Excel. Vi söker en prestigelös lagspelare som kan bidra med nya synvinklar! Start: Omgående Placering: Göteborg Omfattning: Heltid med arbetstider 8:30-17:00 Måndag till Torsdag och 8:30-16:30 på Fredagar. Om oss I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)
Arbetsgivare
Studentwork Sweden AB
Hemsida: https://www.clevry.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren Lönespecialist med ekonomikunskaper sökes

Arbetsgivare / Ort: Premier Service Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneassistent/Lönekontorist

Om jobbet
Företagsinformation Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Läs gärna mer på www.premier.se Tjänstebeskrivning Som Löneadministratör hanterar och administrera du företagets löner, ca 110 st, här förekommer både tjänstemän och kollektivanställda. Du säkerställer att lön med tillhörande ersättning är korrekt och att utbetalningen sker som utlovat. Du ansvarar även för de lönejusteringar som kan förekomma, all löneadministration sker i lönesystemet Personec. Du tillhör HR-avdelningen och du har kontakt med hela företaget och besvarar inkommande lönefrågor från medarbetare och chefer. I rollen förekommande även andra administrativa uppgifter. Du som söker har troligen även erfarenhet och kunskap av löpande redovisning, månadsbokslut och kontoavstämningar. Är du dessutom van vid att vara behjälplig vid årsbokslut är detta mycket meriterande. Uppdraget beräknas starta i mitten av oktober och varar ca sex månader till en början. Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid, måndag till fredag. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön/ekonomi eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har troligen jobbat några år som lönespecialist där även ekonomiuppgifter förekommit För att lyckas i rollen krävs dessutom även hög kunskap inom områdets lagstiftning och kollektivavtal. Som person är du noggrann, strukturerad, kunnig i Office-paketet och dessutom van vid att jobba i olika IT-system. Då tjänsten är en mix av egna ansvarsområden och samarbete är du van vid att både jobba självständigt och att driva processer samtidigt som du tycker om att jobba tillsammans med andra. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. I rollen kommer du att ha många kontaktytor på olika nivåer i organisationen och det är därför viktigt att du är kommunikativ, öppen och pedagogisk. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Har du frågor, tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson, telefon 072-580 04 99 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 17 oktober 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Att arbeta som konsult på Premier Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Arbetsgivare
Premier Service Sverige AB
Hemsida: http://www.premier.se
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.