På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Löneadministratör

Löneadministratör

Som löneadministratör ingår löneadministration och bokföring i arbetsuppgifterna. Det kan vara du som räknar ut personalens löner och ser till att de blir utbetalda. Till din hjälp finns dataprogram för löneadministration och bokföring.

Är du noggrann och är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och hålla ordning på papper och dokument? Då kan arbetet som löneadministratör vara passande för dig.

Tjänster som löneadministratörer är dock ofta en mix av diverse ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom löneadministration, leveransbevakning/orderplockning, enklare bokföring, arkivering, inscanning av olika dokument, t.ex av ritningar och ordrar, att svara i telefon mm.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs. Man kan bli upplärd på arbetsplatsen av en mer erfaren kollega men för att få anställning kan olika krav ställas. Det som oftast ställs som krav är att man har lägst gymnasiekompetens och besitter vissa personliga egenskaper.

Bra grundläggande gymnasieutbildning finns på bl a Ekonomiprogrammet.

Eftergymnasial utbildning och språkkunskaper i fler språk än svenska och engelska är mycket meriterande och ger oftast företräde till anställningar. Relevanta eftergymnasiala utbildningar kan finnas bland annat inom yrkeshögskolan.

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan ackord baseras på det antal enheter som producerades under en månad.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

166 Lediga jobb

Administratör med fokus på löner, statistik & PBI

Arbetsgivare / Ort: VIASALES AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
VIASALES är i en utav Sveriges hetaste säljföretag som just nu expanderar. Vi söker en analytisk och datadriven administratör för att förstärka vårt växande team i Stockholm/Hammarby. Du kommer få möjligheten att ingå i vårt back-office team som består av 10 drivna och härliga personer. Ditt uppdrag innefattar att ansvara för företagets statistikframställning av rapporter från bl.a. Power BI, databaser, vårt ERP system samt Excel rapporter. Du kommer även ansvara för stora delar i löneadministrationen. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer få möjlighet att arbeta brett och bli insatt i flera processer och områden, exempelvis: - Ansvara för stora delar av löneprocessen - Ta fram information ur databaser och framställning av statistik för analys och uppföljning. - Orderhantering och kontroller Registrering och ändringar i våra CRM & ERP system. Förväntningar Det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och jobbar med ständiga förbättringar för att arbeta smart och effektivt. Det är essentiellt att ha en övergripande kontroll över att informationen är tillgänglig och lättbegripligt för andra personer i verksamheten. Din inställning och vilja att utvecklas är det som sätter gränserna för hur omfattande uppdraget blir. - Du har utbildning inom ekonomi & administration - Du har erfarenhet av administration - God analytisk förmåga - Mycket bra kunskaper inom Excel - Tidigare erfarenhet av PBI (Power BI) - Initiativtagande och trivs med att arbeta i ett högt tempo - Skön och social kollega Vem söker vi? Vi söker en person som är driven och ambitiös samt har en passion för att använda data och analys för att lösa verkliga problem. Vi ser även att personen har gjort liknande jobb under en period. Start: Omgående Omfattning: Heltid, Mån-Fre 09.00-18.00 Lön: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm - Gullmarsplan (Nybyggda kontoret Sthlm 01) Din ansökan Har vi beskrivit dig? Då är du välkommen att skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande! Ansökningshandlingarna ska innehålla ett CV och ett personligt brev. Vid frågor eller funderingar av tjänsten är du välkommen att kontakta: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! VIASALES är ett säljbolag med huvudsaklig fokus på hög och kvalitativ försäljning inom telemarketing, doorsales och eventsales. VIASALES ingår i Blackfish koncernen, som bland annat äger startup bolagen SoSafe och Tripier. Läs mer om oss på: viasales.com (https://viasales.com/)
Arbetsgivare
VIASALES AB
Hemsida: http://www.viasales.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior lönespecialist

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
Har du bred erfarenhet inom lönehantering – som löneadministratör eller lönespecialist – och känner att du vill ta nästa steg i karriären i form av konsult för Poolia? Vi söker nu efter en senior lönspecialist till vår kund i Solna i Stockholm. I rollen kommer du att vara det huvudsakliga stödet till verksamheten när det kommer till lönerelaterade frågor. Vår kund behöver initialt hjälp under 9 månader men god möjlighet till förlängning finns. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Löneberedning • Hantering av lönerelaterade ärenden • Kvalitetskontroller, avstämningar och skatter • Systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt Vem är du? • Har minst 7 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern och erfarenhet av hela löneprocessen och förbättrings- och projektarbete • Vidareutbildad inom lön, gärna auktoriserad lönekonsult Personliga egenskaper: • Samarbetsvillig • Kundorienterad • Serviceinriktad • Kommunikativ • Noggrann och självgående • Systematisk • God analytisk förmåga Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Övrig information: Heltid med start 26 september till slutet av juni 2022. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

PartGroup söker Löneadministratör

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Norr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneassistent/Lönekontorist

Om jobbet
PartGroup söker en Löneadministratör

Vill du jobba i ett anrikt företag mot fortsatt tillväxt i en tid av förändring? PartGroup är en familjeägd koncern med ca 500 anställda som omsätter omkring 1,2 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen Part Construction AB, PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från.

Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark.

Om tjänsten: Som löneadministratör är tillhör man ekonomiavdelningen på Part Group. Som löneadministratör kommer du jobba med hela löneprocessen för ca 500 anställda. I huvudsak innebär arbetsuppgifterna:
 
  • Personaladministration vid anställning av medarbetare
  • Hantering av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, kontrolluppgifter m.m.
  • Hantering av traktamenten, utlägg, reseräkningar bilförmåner
  • Löpande lönehantering och löneadministration i Agda PS
  • Följa gällande kollektivavtal och stötta organisationen på dessa
  • Rapportera och anmäla till försäkringskassan
  • Pensionsrapportering Collectum och Fora
  • Rapportering och avstämning myndigheter ex skatteverket, tillväxtverket och migrationsverket
  • Rapportering av statistik till externa aktörer ex SCB
  • Rapportering av statistik internt
  • Schemaändringar personaladministration i Agda PS

Tjänsten är tillsvidareanställning omfattar 100% tjänstgöringsgrad.
Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft.

Vem söker vi? Vi söker dig som har ett intresse av att jobba med löner och administration. Du är flexibel och kan lätt växla mellan arbetsuppgifter samt trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga samt även hög integritet.

Sista ansökningsdag: Tisdag 3 augusti 2021. Ansök gärna så snart du kan, då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, då löpande urval görs.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund ([email protected], 070-549 94 82) om du har frågor om tjänsten eller själva processen.
 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Norr AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Löneadministratör till kommande uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Serveoffice AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. . Arbetsbeskrivning  Vi söker Löneadminsitratörer inför kommande uppdrag med placering i Stockholm. Vi som jobbar med konsulter inom bland annat ekonomi och arbetar vanligtvis med tjänster så som Ekonomiassistenter, Redovisningsekonomer, Controllers samt Löneadministratörer.  Exempel på arbetsuppgifter som löneadministratör är: * Lönehantering * Kontakt med relevanta myndigheter så som Collectum och Fora * Lönerevisioner * Effektivisera, digitalisera och utveckla löneprocesser * Systemadministration i lönesystem * Support till personal och chefer i lönefrågor * Rapportering internt och till myndigheter * Analyser * Administration av tjänstebilar och företagskort Kvalifikationer och egenskaper  Vi söker dig som har några års erfarenhet av löneadministration. Som person är du noggrann, stabil, självgående och duktig på att organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har generellt god IT-kunskap och sätter dig snabbt in i nya system. Vi söker dig som har god förmåga att på svenska uttrycka dig i såväl tal som skrift. Ansökan och kontakt  Skicka in din ansökan genom att ansöka nedan. Komplettera CV med ett Personligt brev. Motivera i ditt personliga brev vilka dina främsta styrkor är och när du finns tillgänglig. Vi önskar även att du specificerar de system du arbetat i samt vilket löneanspråk du har. Konsultuppdragen inom lön varierar och styrs av vad våra kunder behöver - förtydliga gärna i din ansökan inom vilken bransch som du skulle vilja se dig själv i.  Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor besvaras av Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller [email protected]
Arbetsgivare
Serveoffice AB
Hemsida: http://www.serveoffice.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR- och löneadministratör till kund

Arbetsgivare / Ort: First Reserve AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
First är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar tjänster inom HR, ekonomi, lön, inköp/logistik och administration. Med laganda, utveckling, ansvar och engagemang som ledord vill vi alltid vara den självklara samarbetspartnern för både medarbetare och kunder. First är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke med ständigt kundfokus. Konsultuppdrag med start i agusti 2021 och som pågår ett år. HR- och löneadministratör till kund Definierar du dig som en slutförare som ser till att saker blir gjorda? Har du dessutom erfarenhet av både HR- och löneadministration så är du som klippt och skuren för denna roll! Detta är ett konsultuppdrag som pågår ett år med start så snart som möjligt. Arbetsuppgifter Rollen innebär varierade uppgifter inom HR- och löneområdet, såsom administration kring anställningar och avslut, genomföra manuella löneberäkningar och tillämpa/tolka lagar, kollektivavtal och lokala avtal inom löneområdet. Vidare sköter du löpande rapportering till exempel till A-kassor och Försäkringskassan, samt supportar övriga HR och övriga organisationen i lönerelaterade frågor. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av löneadministration, gärna i SAP men detta är inget krav. Har du arbetat i Success Factors eller något likvärdigt HR-system är detta ett stort plus. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av arbetsrättsliga frågor i en supportande position. Som person är du en analytisk doer med flexibelt mindset. Du har lätt för att samarbeta med andra men kan även ta egna initiativ och jobba självständigt. Förutom att du är noggrann är du även kvalitetsmedveten och drivs av strukturer, administration och service. Vi förutsätter att du kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska, såväl tal som skrift. Du har givetvis också god erfarenhet av Officepaketet – främst Excel. Vad kan vi erbjuda dig? Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus! Ansökan En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För bästa hantering och utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Hannah Cheadlen: 070-795 60 21 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
First Reserve AB
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.