På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Löneadministratör

Löneadministratör

Som löneadministratör ingår löneadministration och bokföring i arbetsuppgifterna. Det kan vara du som räknar ut personalens löner och ser till att de blir utbetalda. Till din hjälp finns dataprogram för löneadministration och bokföring.

Är du noggrann och är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och hålla ordning på papper och dokument? Då kan arbetet som löneadministratör vara passande för dig.

Tjänster som löneadministratörer är dock ofta en mix av diverse ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom löneadministration, leveransbevakning/orderplockning, enklare bokföring, arkivering, inscanning av olika dokument, t.ex av ritningar och ordrar, att svara i telefon mm.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs. Man kan bli upplärd på arbetsplatsen av en mer erfaren kollega men för att få anställning kan olika krav ställas. Det som oftast ställs som krav är att man har lägst gymnasiekompetens och besitter vissa personliga egenskaper.

Eftergymnasial utbildning och språkkunskaper i fler språk än svenska och engelska är mycket meriterande och ger oftast företräde till anställningar. Relevanta eftergymnasiala utbildningar kan finnas bland annat inom yrkeshögskolan.

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan ackord baseras på det antal enheter som producerades under en månad.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

Lediga jobb

Lönekonsulter till kommande uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Wise Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 July (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-06-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör

Om jobbet
Detta är en öppen annons där du som vill arbeta med lön kan anmäla ditt intresse för våra kommande uppdrag. Vi får in uppdrag löpande och letar alltid efter duktiga konsulter inom lön. Uppdrag Nivån på arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på uppdragets innehåll samt din bakgrund och erfarenhet. Generellt som lönekonsult kan dina arbetsuppgifter bestå av att ansvara för löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt ge stöd i olika lönerelaterade frågor. Området förändras ständigt, och det ställer höga krav på flexibilitet och kompetens på dig som lönekonsult. I rollen som uthyrd konsult ställs det krav på hög flexibilitet och initiativförmåga. Såklart avsätts tid för upplärning men det krävs också att du har förmåga att snabbt komma in i arbetsrutiner och system eftersom behovet av förstärkning hos våra kunder ofta är omgående. Din bakgrund Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete och en fördel är om du även har relevant yrkesutbildning, högskole- eller universitetsexamen. Om du tidigare har arbetat på en löneavdelning och är väl insatt i olika lönesystem är det starkt meriterande, nämn gärna systemen du har arbetat med i ditt CV. Du är noggrann, strukturerad samt duktig på att hantera relationer på olika nivåer i organisationen. Som person är du ansvarstagande och prestigelös. Konsultrollen ger dig möjlighet att komma i kontakt med nya uppdragsgivare och bygga nätverk inom ditt område. När du blir en av oss Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund Om du vill veta mer Du får gärna kontakta konsultchef Patrik Gustavsson ([email protected]) om du har några frågor om rollen som konsult. Vi ser fram emot att höra från dig!  
Arbetsgivare
Wise Professionals AB
Hemsida: www.wise.se
Ansökan
Ansök senast 5 July (1 dag kvar)

Ansök här

Senior lönekonsult

Arbetsgivare / Ort: Nobeli Business Support AB / Karlskoga
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 August (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Löneadministratör

Om jobbet

Är du en erfaren lönekonsult och vill du jobba med lön och outsourcing i en utvecklande miljö? Vi söker nu en senior lönekonsult. Här får du tillsammans med ett drivet och ambitiöst team arbeta med en av våra större kunder.

Vad kan vi erbjuda dig

Du erbjuds ett utvecklande jobb, i ett bolag som just nu är inne i en spännande utvecklingsfas, där du tillsammans med andra skickliga kollegor får ta ett stort eget ansvar för löneprocessen och de förbättringar som kan skapas, bl.a. genom att driva kundmöten och förbättringsarbete tillsammans med kunden.

I en roll som senior lönekonsult hos Nobeli behöver du kunna hantera hela löneprocessen och ha viljan att sätta dig in i nya områden. Allt för att skapa en bra tjänst med hög kvalitet till våra kunder.

I ditt arbete ingår bland annat:

  • Kontakt med kundens beställare och anställda
  • Hantera tid- och resefiler från försystem
  • Hantera och utveckla löpande lönearbete
  • Kvalitetssäkra löneprocessen
  • Göra beräkningar och analyser av lönedata


Vi tror på att ständig kompetensutveckling är en del av ett hållbart arbetssätt och du kommer därmed erbjudas stöd och kompetensutveckling för att utvecklas i yrkesrollen. Vi erbjuder SRF certifiering och möjligheten att bibehålla den. Vår värdegrund är väldigt viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.

Det finns gott om utvecklingsmöjligheter, då vi inom Lön och personal Karlskoga levererar lön till 23 olika kunder och hanterar ca. 7500 löner varje månad. Hela verksamheten befinner sig i en intressant utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt, där du i din roll blir viktig för att vi ska lyckas i våra uppdrag.


Vem är du

Vi söker dig som har relevant utbildning eller minst 3 års erfarenhet av arbete inom lön. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med lön från en större löneleverans eller outsourcingverksamhet och drivs av att ge bästa kvalitet och service till kund.

Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, är serviceinriktad och förtroendeingivande. För att trivas i rollen är du en lagspelare och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö. Du är också van att driva kundmöten och på ett proaktivt sätt vill utveckla löneprocessen tillsammans med kunden. Är du van att hålla presentationer och jobba med powerpoint ses det som meriterande.

Goda kunskaper i excel och word är ett krav.

Arbetsgivare
Nobeli Business Support AB
Hyttåsvägen 10
69180 Karlskoga
Hemsida: www.nobeli.se
Ansökan
Ansök senast 9 August (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Löneadministratör

Arbetsgivare / Ort: Technology For Infrastructure Projects Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör

Om jobbet
VI SÖKER DIG  som brinner för ekonomi och med din spetskompetens inom lön vill vara med och utveckla TFIPs ekonomiavdelning. Vi är ett ungt bolag som har expanderat kraftigt de senaste åren och vi söker dig som vill bli en del av vårt lilla team som med stort engagemang sköter företagets ekonomi.    DIN ROLL  Som löneadministratör kommer du att bli vårt tredje tillskott till vår ekonomiavdelning på huvudkontoret i Göteborg. Rollen innefattar att självständigt ansvara för hela löneprocessen med stöttning av Gustav och Caroline. Tjänsten innefattar också att du kommer hjälpa till med övriga ekonomiuppgifter som fakturering, löpande bokföring samt månadsbokslut. Även kvittoredovisning och friskvårdshantering kommer att ligga på ditt område. Mellan alla siffror är du också en bra lyssnare som är service-minded och du drivs av att hjälpa dina kollegor och chefer.  FÖR ATT TRIVAS HOS OSS  Tror vi att du arbetar lika bra i team som du är självgående. För att vi skall bli en match tror vi att du har några års erfarenhet från liknande roll. Efter som du ska äga vår lönehantering och lönesystem behöver du vara trygg i att ta beslut.  Vidare tror vi att du har:  - Eftergymnasial utbildning inom området   - Några års erfarenhet från liknande tjänst   - Erfarenhet av att arbeta i Fortnox, Next och Capego(Om inte, så kör vi en genomgång) - Du är en van Office 365 användare    VARFÖR TFIP?  I ljusa lokaler i härliga Linné kommer du att sitta med kunniga och passionerade tekniknördar där den ena dagen inte är den andra lik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Göteborg. Du kommer vara en del av verksamhetsstödet, som arbetar med allt från ekonomi till HR och marknadsföring, har möten och aktiviteter ihop och stöttar varandra i teamet, även om vi har olika arbetsuppgifter och kompetenser  På TFIP är jämställdhet och mångfald en hjärtefråga och det genomsyrar hela organisationen. Våra värdeord Tillit, Flexibilitet, Innovation och Passion leder oss i allt vi gör. Vi tror starkt på att arbetslivet går att kombinera med familj och en aktiv fritid.   Vår affärsidé går ut på att vi erbjuder ett koncept för installationssystem inom samhällsbyggnad och infrastruktur. Då vi arbetar heltäckande effektiviserar vi arbetsprocessen; både genom samverkan mellan våra olika teknikdiscipliner och genom att vi arbetar med digitala verktyg.   Vi erbjuder tjänstepension med personlig rådgivning, privat sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag på 4000kr/år. Vi har som mål att vara en ledande aktör genom att tänka nytt och innovativt. Välkommen! 
Arbetsgivare
Technology For Infrastructure Projects Sweden AB
Hemsida: https://www.tfip.se/
Ansökan
Ansök senast 15 July (11 dagar kvar)

Ansök här

Aditro söker två Lönestjärnor till Norrköping!

Arbetsgivare / Ort: EISS Rekrytering & Search AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 July (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör

Om jobbet
Nu har du chansen att bli en av Aditro BPOs lönestjärnor och hjälpa några av Sveriges största arbetsgivare med deras löner. Vad sägs om att byta löneavdelning med jämna mellanrum, du har ett fyrtiotal att välja bland och vi lovar, du kommer inte att få långtråkigt! I dina arbetsuppgifter ingår bland annat exakt samma processer som du redan känner till, men hos oss får du dessutom vara med och bygga morgondagens lönetjänster med hjälp av senaste tekniken. Du får arbeta med hela löneprocessen från ax till limpa. Du förväntas aktivt påverka och förbättra vår egen såväl som våra kunders vardag. Sist men inte minst får du ha roligt på betald arbetstid! Din profil Du tycker inte om att göra saker halvdant. Du är nyfiken och man blir glad när man möter dig i korridoren och ditt servicefokus når våra kunder genom telefonen. Du passar in en prestigelös kultur där det är högt i tak och där man hjälps åt. Du är en lösningsorienterad teamplayer med positiv inställning som gärna ser ett långsiktigt samarbete med oss. Vi ser helst att du har ca tre års erfarenheter av löneadministration och en god helhetsförståelse för löneprocessen. Meriterande är om du tidigare har arbetat med löner mot kunder, till exempel i en outsourcingverksamhet. Vi tror att du har systemvana från något lönesystem och mycket goda kunskaper i Excel. Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Förutom en spännande tjänst, karriärmöjligheter och trygghet erbjuder vi lunchförmåner, fredagsfrukost och friskvårdsbidrag. Vill du bli en av oss? Aditro - din nästa arbetsplats? På Aditro är alla medarbetare nyckeln till vår egen samt våra kunders framgång. Genom vår personals engagemang, gemensamma intresse, nyfikenhet och stora kundfokus utvecklar vi nästa generations systemlösningar inom lön. Vi är stolta över att våra medarbetare lyfter fram en inkluderande företagskultur där samarbete är en självklarhet. Att det är naturligt att få möjlighet att vidareutveckla sin kompetens och att utmana sig själv. Att man uppmuntras till intern rörlighet och en karriär utifrån egna önskemål och egenskaper. Är du en person som tycker om att inspirera och leda andra, eller att djupdyka inom ett specifikt område eller kanske helst att vara ute och träffa kunder? Med rätt inställning finns många möjligheter till en stimulerande vardag och spännande framtid. Aditro är ledande leverantör av HR- och lönesystem samt löneoutsourcing i Norden. ’We move the world of HR’ med över 50 års erfarenhet och genom samarbete tillsammans med våra kunder. Idag är vi omkring 600 engagerade medarbetare i Norden som hjälper våra kunder att automatisera och digitalisera HR- och löneprocesser. Vårt uppdrag är att hjälpa till med att skapa en bättre medarbetarupplevelse genom att göra HR-processer mer moderna och effektiva. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Aditros verksamhet genomsyras av våra värderingar: Leading, Committed, People Centric. Intresserad av att få veta mer? Om du vill veta mer, tveka inte att höra av dig till Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på dina frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt hos Aditro. Du kan nå mig på mail via [email protected] Vi ber dig söka tjänsten via vår hemsida www.eissrekrytering.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Den sista ansökningsdagen är den 19 juli 2020. Varmt välkommen med din ansökan!  EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår specialistkompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se    
Arbetsgivare
EISS Rekrytering & Search AB
Ansökan
Ansök senast 19 July (15 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.