På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Administratör
Spela filmen

Administratör

En administratörs arbetsuppgifter kan variera från att självständigt författa brev och sammanställa rapporter till att ge service till andra personer och vara företagets eller organisationens ansikte utåt.

Som administratör arbetar du med att assistera eller ger service till en eller flera personer, exempelvis en chef, en avdelning med handläggare eller försäljare. Samtidigt kan du som administratör även ha ansvar för egna arbetsuppgifter och projekt. 

Det finns många olika arbetsuppgifter inom administration och som administratör, till exempel som kanslist, schemaläggare, registratorer vid myndigheter och andra offentliga verksamheter. Administratörer kan också arbeta som receptionister och/eller hantera viss bokföring, fakturering och följesedlar.

Utbildning

Grundutbildning finns inom gymnasieskolan på exempelvis Handels- och administrationsprogrammet, som är ett yrkesprogram med två inriktningar. Utbildningskraven för administratörer varierar beroende på roll och inriktning. Till vissa tjänster kan det krävas utbildning på högskolenivå. Lämpliga utbildningar kan även finnas inom Yrkeshögskolan.

Administratörens arbete kräver ständig vidareutbildning i data, språk och ekonomi. Det är en fördel att komplettera sin utbildning med exempelvis marknadsföring, layout, juridik eller kunskaper om informationsteknologi och informationssökning. 

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som administratör behöver du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. God samarbetsförmåga, att du är strukturerad och har ett stort serviceintresse är också viktiga egenskaper.

Övrigt

Robothandläggare och mjukvarurobot används för att beskriva digitala program som används för att automatisera handläggningsarbete. Robothandläggare analyserar ansökningar om socialbidrag och ger förslag på beslut, som sedan fattas av en mänsklig administratör.
Källa: skl.se

Länktips

  • Skolverket - Förslag på nationella yrkespaket för yrkesutbildningar inom komvux
  • Gymnasieguiden.se - Vad krävs för att uppnå gymnasieexamen
Visa mer
Visa mindre

3846 Lediga jobb

Customer Relations

Arbetsgivare / Ort: Bolageriet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet

Ansvarig för Customer Relations till Bolageriet

På Bolageriet arbetar vi för att göra livet enklare för Sveriges egna företagare. Vi automatiserar och digitaliserar bolagsadministration, kvittohantering och årsredovisningar. Vår tjänst är helt digital och vi ligger i framkant vad gäller utveckling och tekniska lösningar. Nu behöver vi stärka upp vår kundsupport med en social och framåt Customer Relations ansvarig.


Om tjänsten

Som ansvarig för Customer Relations arbetar du med vår kundsupport där du svarar på enklare bokföringsfrågor över telefon & mejl samt tar inkommande säljsamtal med nya, potentiella kunder. Din roll innefattar enklare bokföring vilket ställer krav på att du har arbetat med redovisning eller ekonomi tidigare. Vidare är det säljinslag i rollen och du behöver gilla att förklara och beskriva en tjänst på ett övertygande sätt.

Tjänsten är placerad på Bolageriets fina kontor mitt i Stockholms city, Bryggargatan 10, intill Centralstationen. Du kommer att ingå i adminteamet som består av 6 nytänkande kollegor.

En typisk vardag innehåller:

· Supportsamtal med inringande kunder

· Svara på inkommande e-mail från kunder med frågor om deras bokföring

· Ta emot samtal från potentiella nya kunder och sälja Bolageriets tjänster

· Stödja utvecklingen av Bolageriets redovisningssystem genom att komma med input och idéer

Mer om dig – vår nya kollega

Vi söker dig som är social och framåt. Att leverera service kommer naturligt för dig och du gillar att prata med kunder. Du får gärna ha några års erfarenhet av att ha jobbat som ekonomiassistent, eller på annat sätt kommit i kontakt med enklare bokföring och/eller redovisning. Då Bolageriet befinner sig i en tillväxtfas är det viktigt att du är flexibel och anpassningsbar – arbetstempot är högt och kunderna är många. Tillsammans med dina nya kollegor kommer ni att ha en fartfyllt och utvecklande vardag.


Kvalifikationer

· Serviceerfarenhet, gärna via telefon och mail

· Praktiska kunskaper om enklare bokföring/redovisning

· Flytande i svenska och engelska (både skrivande och muntligt)

Övertygad än? Tveka inte att söka!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kikar löpande på urval och håller intervjuer så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

För att söka tjänsten, vänligen skicka ditt CV och personligt brev till redovisningschef, Jakob Myrlöv, på [email protected]


Läs gärna mer om Bolageriet här: www.bolageriet.se


Vi ser fram emot att läsa din ansökan!


Arbetsgivare
Bolageriet AB
Hemsida: www.bolageriet.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Sportintresserad Kontorsassistent/Executive Assistant!

Arbetsgivare / Ort: Svensk Jobbindustri
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet

Kontorsassistent/Executive Assistant


Om tjänsten

Vår kund är med och leder utvecklingen inom AI-producerad livesport och kommer att expandera kraftigt de närmaste åren. Vi söker därför en Kontorsassistent/Executive assistant som kommer arbeta nära ledningen.

Det närmsta året fokuseras arbetet på att förbereda bolaget för en internationell expansion.


Kvalifikationer och personliga egenskaper

Du erbjuds en varierande arbetsmiljö där kraven och utmaningarna kan komma att skifta kontinuerligt, du besitter därför en god förmåga att arbeta lösningsorienterat, snabbt och vara hjälpsam i alla lägen.

Vi ser att du har tidigare vana att arbeta som assistent eller liknande.

Du är van att bygga relationer på olika nivåer och har lätt för att samarbeta.

Vi ser att du är noggrann, effektiv, flexibel men också en doer som får saker att hända.

Som person är du positiv, glad, prestigelös och trivs i en stöttande roll.

Det är viktigt att du är initiativtagande och kan ligga steget före för att kunna se vad som behöver prioriteras.

Du är kommunikativ i tal och skrift i både svenska och engelska.


För att kunna brinna för denna resa precis som oss bör du även vara sportintresserad. De verksamheter vi byggt tidigare har bestått av hårt arbetande människor som klarat av stora utmaningar och samtidigt haft roligt ihop.


Vi erbjuder

Vår kund befinner sig i ett segment som blivit glödhett och vi ser framför oss en snabb och spännande resa i denna framtidsbransch. Du erbjuds ett spännande jobb i ett tillväxtbolag med varierande utmaningar och arbetsuppgifter.


Dina arbetsuppgifter är varierande efter behov men kan innehålla att du hjälper till med att:

- Ta fram rapporter, sammanfattningar och annat material inför möten.

- Hålla koll på anteckningar från föregående möte samt om någon annan ska sammanställa material inför kommande möte.

- Sammanställa och skicka mötesprotokoll till styrelse/aktieägare etc.

- Påminna VD om olika typer av actions inför olika möten, förberedelser etc.

- Upprätta utkast till presentationer, aktieägarbrev och liknande.

- Korrekturläsa rapporter texter och dylikt.

- Göra alla typer av ärenden av både professionell och privat karaktär.

- Initiera, hantera och slutföra projekt av olika karaktär.

- Redovisa kvitton.

- Hjälpa till med övrig admin.


Bokningar/Planering

Se till att hjälpa till med vardaglig logistik, genomföra alla typer av bokningar såsom resor (flyg, taxi, hyrbil, tåg) men även hotell, konferensrum, luncher, restauranger m.m.

Du ansvarar även för att anordna, koordinera och projektleda konferenser, teamaktiviteter, events och kundaktiviteter.

Du hjälper till så övrig personal, nyanställda har exempelvis nycklar osv. Utöver detta är det du som ser till att kontoret är trevligt och köper in det som behövs.

Välkommen med din ansökan till: [email protected]

Arbetstider: Normala arbetstider med viss flex

Omfattning/tillträde: heltid, asap

Ort/placering: Stockholm

Arbetsgivare
Svensk Jobbindustri
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Vi söker en driven och utåtriktad Bemanningskoordinator!

Arbetsgivare / Ort: Retail Staffing Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail" Vi närmar oss vår mest intensiva period på året och behöver därför utöka vårt härliga team med ytterligare en Staffing Coordinator.   För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch.  Jobbet ger dig goda möjligheter att skapa ett nätverk inom näringslivet speciellt inom retail, vilket är värdefullt för din fortsatta karriärutveckling. Vi jobbar med bemanning och rekrytering och är nischade inom detaljhandeln. Vi jobbar aktivt med att söka upp, bygga relationer och attrahera kandidater med rätt kompetens till våra uppdrag både inom rekrytering och bemanning. Till vår hjälp har vi marknadens bästa verktyg för både rekrytering och bemanning. Vi bemannar våra kunders butiker och strävar alltid efter att bygga långsiktiga och nära relationer med både kunder och polare (konsulter). Vi håller en mycket hög servicenivå och anpassar oss efter våra kunders behov. Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bl.a. att   • Ansvara för bemanningen, dvs att bevaka och säkerställa att pass bokas och genomförs • Introducera nyanställda polare (konsulter) • Ha regelbunden kontakt med våra polare (konsulter) och våra kunder •.Kandidat- och kundaktiviteter / kundvård genom mässor och butiksbesök (begränsat under Corona) • HR-administration såsom framtagning av anställningskontrakt, statistik, avstämning av tidrapporter, m.m. • Rekrytering kan komma att ingå i tjänsten om du har tidigare erfarenhet av det. För att klara av rollen har du: • Minst 1 års erfarenhet av sälj och service inom butik, helst inom detaljhandeln • Erfarenhet från bemannings- och / eller rekryteringsbranschen • Erfarenhet av rekrytering är meriterande • Studerat HR/PA eller liknande • Är nyfiken, noggrann, flexibel, ansvarstagande och förändringsbenägen • Är en sann lagspelare som gillar att arbeta i ett tight team med högt i tak och högt tempo • Är utåtriktad och en "people person" som älskar att jobba med människor och att bygga relationer • Trivs med och är van vid att leverera ett förstklassigt bemötande och en mycket hög servicenivå Våra kunders butiker har öppet sju dagar i veckan och för att vi skall kunna ge dem bästa möjliga service ingår arbete på helger och röda dagar och beredskap på kvällar enligt ett rullande schema. Resor i tjänsten förekommer (dock begränsat under Corona). För rätt person finns det möjligheter att själv påverka sina arbetsuppgifter. Vi erbjuder: • Att få vara med att påverka, få mycket ansvar och möjligheten att påverka verksamhetens utveckling • Att få arbeta i ett tight team med härlig stämning och högt tempo • Goda utvecklingsmöjligheter • Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse • Individuell kompetensutvecklingspeng Tjänsten är på heltid och påbörjas omgående. Vi följer tjänstemannaavtalet Unionen. Tjänstens placering är på vårt trevliga kontor i centrala Göteborg. Dock jobbar vi delvis hemifrån nu under Corona. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi strävar efter mångfald.   Pga GDPR så kan vi enbart hantera ansökningar via länken eller via vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar via mejl, post, etc beaktas ej.  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till CEO Ulrika Mikkelsen, 0767-77 41 38 alt [email protected] Välkommen till oss!
Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB
Hemsida: http://www.retailstaffing.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Assistent, Försörjningsenheten

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Är du intresserad av ett meningsfullt och intressant assistentjobb? Att vara assistent på Försörjningsenheten i Borås är ett utvecklande och stimulerande arbete. Vår assistentgrupp består av sju medarbetare och vi söker nu en vikarierande kollega för att förstärka gruppen då ordinarie kollega är tjänstledig. Arbetslivsförvaltningen (ALF) är en av fyra förvaltningar i Borås Stad som arbetar med socialtjänst. Förvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsinsatser, trygghetsvärdar, integration och nationaliteter samt finskt förvaltningsområde. Som assistent på Försörjningsenheten kommer du bli en viktig medarbetare. Du kommer vara våra besökares första kontakt med verksamheten och länken mellan klient och socialsekreterare. Du kommer ingå i ett team som tillsammans arbetar för att ge våra besökare en god service. Utöver arbete i reception ingår diverse administrativa uppdrag. Vi söker dig som har ett intresse för att möta människor. Vi vill att du har gymnasiekompetens. Du ska ha ett positivt och ödmjukt sätt men också en förmåga att vara tydlig och sätta gränser. Flexibilitet är ett måste eftersom arbetsuppgifterna kan variera och ibland med kort varsel. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt vara duktig på och trivas med samarbete. Goda kunskaper i engelska är ett krav samt körkort. Ytterligare språkkunskaper och tidigare erfarenheter av arbete i reception är meriterande.
Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se/ledigajobb
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Accelerera din karriär inom kundtjänst på Malta! (inkl. flyg och boende)

Arbetsgivare / Ort: Workwide AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Vill du bo och arbeta på Malta och vara del av ett internationellt kundtjänstteam inom sport och iGaming? Vi söker nu på uppdrag av världens mest populära bolag för sportspel online svensktalande kundtjänstmedarbetare till soliga Malta! Vill du bo och arbeta på Malta och vara del av ett internationellt kundtjänstteam inom sport och iGaming? Vi söker nu på uppdrag av världens mest populära bolag för sportspel online svensktalande kundtjänstmedarbetare till soliga Malta! Arbetet sker i moderna lokaler i hjärtat av Sliema med spektakulär havsutsikt och från första dagen har du mentorer som tar hand om dig, stödjer och utbildar dig så att du kan ge en exceptionell kundupplevelse. Du kommer nämligen att hjälpa kunder via chat, telefon och email och vid behov för specifika kundtjänstfall eskalera frågan vidare till närmaste chef. Du samarbetar med andra teams inom företaget för att stödja kunder inom områden såsom betalningar, tekniska problem, verifiering och bettingfrågor. Arbetsgivaren erbjuder Omfattande flyttpaket med bland annat 6 veckors boende och betald flygbiljett Ledande löner inom branschen Dagskift med 5 arbetsdagar (arbete på helger kan förekomma) ca €29 600 per år Nattskift du jobbar 7 nätter och är sedan ledig i 7 dagar) – ca 39.600 € per år €7 800 (netto) årligt boendestöd €611 (netto) årligt resestöd för att hälsa på vänner och familj hemma Liv- och sjukförsäkring Extra 5% av din årslön till ditt privata pensionssparande Den vi söker   Talar och skriver flytande svenska och känner sig mycket trygg i sin engelska Brinner för att leverera förträfflig kundservice Kan problemlösa och fatta beslut Är empatisk och tålmodig i kontakt med kunder Ambitiös och karriärsinriktad Efter jobbet?   Malta erbjuder många vackra stränder där det finns ett rikt utbud av vattensport, du kan göra en utflykt till den historiska gamla stan i Valletta och njuta av god mat på någon av stadens många restauranger och inte minst njuta av solen. Malta har i genomsnitt 300 soldagar per år. Utöver detta finns här en stor skandinaviskt community och i övrigt en stor expat community där många, likt dig, bor och arbetar på Malta men inte kommer därifrån ursprungligen. Är det dig vi beskriver? Skicka in din ansökan idag!    En av våra rekryterare kommer gå igenom din ansökan och om du är kvalificerad för tjänsten bjuder vi in till en intervju via telefon och berättar mer. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Workwide AB
Hemsida: https://www.workwide.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.