På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Administratör
Spela filmen

Administratör

En administratörs arbetsuppgifter kan variera från att självständigt författa brev och sammanställa rapporter till att ge service till andra personer och vara företagets eller organisationens ansikte utåt.

Som administratör arbetar du med att assistera eller ger service till en eller flera personer, exempelvis en chef, en avdelning med handläggare eller försäljare. Samtidigt kan du som administratör även ha ansvar för egna arbetsuppgifter och projekt. 

Det finns många olika arbetsuppgifter inom administration och som administratör, till exempel som kanslist, schemaläggare, registratorer vid myndigheter och andra offentliga verksamheter. Administratörer kan också arbeta som receptionister och/eller hantera viss bokföring, fakturering och följesedlar.

Utbildning

Grundutbildning finns inom gymnasieskolan på exempelvis Handels- och administrationsprogrammet, som är ett yrkesprogram med två inriktningar. Utbildningskraven för administratörer varierar beroende på roll och inriktning. Till vissa tjänster kan det krävas utbildning på högskolenivå. Lämpliga utbildningar kan även finnas inom Yrkeshögskolan.

Administratörens arbete kräver ständig vidareutbildning i data, språk och ekonomi. Det är en fördel att komplettera sin utbildning med exempelvis marknadsföring, layout, juridik eller kunskaper om informationsteknologi och informationssökning. 

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som administratör behöver du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. God samarbetsförmåga, att du är strukturerad och har ett stort serviceintresse är också viktiga egenskaper.

Övrigt

Robothandläggare och mjukvarurobot används för att beskriva digitala program som används för att automatisera handläggningsarbete. Robothandläggare analyserar ansökningar om socialbidrag och ger förslag på beslut, som sedan fattas av en mänsklig administratör.
Källa: skl.se

Länktips

  • Skolverket - Förslag på nationella yrkespaket för yrkesutbildningar inom komvux
  • Gymnasieguiden.se - Vad krävs för att uppnå gymnasieexamen
Visa mer
Visa mindre

7 Lediga jobb

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Enklare Vardag Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Enklare Vardag Sverige AB är ett vårdföretag med kontor på Skeppargatan 7. Företaget utför ledsagning, avlösning samt personlig assistans och hjälper kunder i Stockholmsområdet. Företaget behöver idag stärka upp med en administratör. Du som sökande bör arbeta strukturerat, vara snabbtänkt, serviceminded, lösningsfokuserad och ansvarstagande. För att passa in teamet på kontoret är det även bra om du är noggrann, flexibel och har en god social kompetens.


Krav för tjänsten:

* Erfarenhet av arbete med tidsregistrering och planering

* Mycket goda datorkunskaper (Mac/PC)


Meriterande för tjänsten är:

* Administrativa kunskaper i olika planeringsprogram

* Tidigare erfarenheter av arbete med bemanning/schemaläggning

* Mycket meriterande om du kan behärska persiska språket.


Enklare Vardag Sverige AB söker dig med ett engagemang utöver det vanliga inom branschen för privat äldreomsorg. Tjänsten innefattar att följa upp rapportering i olika system samt att stötta och utbilda personal i arbetet med registreringen. Övrigt förekommande arbetsuppgifter i tjänsten är, schemaläggning.

Arbetsgivare
Enklare Vardag Sverige AB
Skeppargatan 7
11452 STOCKHOLM
Hemsida: http://enklarevardag.se
Ansökan
Ansök senast 2 October (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Ikett Personalpartner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker nu en administratör till en av våra kunder i Luleå. Dina arbetsuppgifter kommer bla att vara att lägga in arbetsordrar m.m. Företaget arbetat i affärssystemet Maximo. Start: Omgående Arbetstid: Dagtid Din profil Krav: Genomförd gymnasieutbildning Gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter God datavana Meriterande med kunskaper inom affärssystemet Maximo Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinrikta och flexibel. Du har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om oss Botnia CleanTech AB (BCT är ett systerbolag till Ikett Personalpartner AB) är ett bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän, främst inom industrin. Vi bedriver service och underhåll av järnvägs- och tågsystem, industriutrustningar och energisystem. BCT har sitt säte i Örnsköldsvik med arbetar med uppdrag i hela Sverige. Vi har många år inom branschen har vi specialiserat oss på att erbjuda personal med spetskompetens. LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/botnia-cleantech-ab
Arbetsgivare
Ikett Personalpartner AB
Hemsida: http://www.ikett.com/
Ansökan
Ansök senast 2 October (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Coolfors Sweden AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemadministratör

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Coolfors Sweden AB är ett av Sveriges ledande företag inom butikskyla. Våra tjänster omfattar bl a projektering, försäljning, installation och service.

Vi har kontor både i Uppsala och Stockholm.


Vår serviceavdelning i Uppsala behöver nu förstärkning.

Du kommer att ansvara för fakturering, planering, orderläggning samt andra systemadministrativa arbetsuppgifter.


Du behöver ha ordningssinne, vara strukturerad och serviceminded. Vara framåt och inte rädd för att ta egna beslut.

Resor mellan Uppsala och Stockholm förekommer.


Välkommen med din ansökan.

Arbetsgivare
Coolfors Sweden AB
Vaksala-Eke Företagsby, Hus H
75594 Uppsala
Ansökan
Ansök senast 3 October (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Skellefteå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Inom Stöd och service arbetar vi utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden. Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, teamverksamhet, korttidsvistelse och personlig assistans. Du kommer att ingå i ett härligt gäng ambitiösa, kompetenta och varma kollegor där alla hjälps åt, när så behövs, utifrån sina olika kunskaper och erfarenheter. Ett hjärtligt och öppet arbetsklimat där alla får komma till sin rätt med fel och brister, klokskap och styrkor är något vi värdesätter högt! I teamet arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål utifrån olika kunskaper och erfarenheter. Stöd och service strävar för en tillitsbaserad ledning och styrning med målet att styrningen i högre utsträckning ska baseras på tillit. Medarbetarnas kunskap och erfarenhet ska bättre tillvaratas så att tjänsterna genererar större nytta och kvalitet för medborgarna. Inom Stöd och Service jobbar vi aktivt mot visionen: Självständig i vardagen, delaktig i samhället och valmöjligheter i livet Verksamheten består av att verkställa beslut om personlig assistans, ledsagning, avlösning, kontaktpersonuppdrag samt korttidsvistelse. I verksamheten arbetar idag elva enhetschefer, en administratör och en verksamhetschef. Administratörens huvuduppdrag är att hantera ansökningar om sjuklönekostnader från privata aktörer inom personlig assistans men också att vara ett avlastande stöd för cheferna i löpande administrativa uppgifter. ARBETSUPPGIFTER Handlägga ansökningar om ekonomiskt stöd för de merkostnader som uppstått vid ordinarie assistents sjukfrånvaro enligt 9 § 2 LSS. Kontaktperson för tidrapporteringssystemet, Intraphone, till Försäkringskassan genom att sammanställa och skicka in underlag som styrker utförd assistans (avtal, fullmakt, tidsredovisningar, räkningar, 3066-blanketter). Informera/utbilda nya medarbetare i tidrapporteringssystemet, Intraphone. Följa upp och kontrollera antalet timmar i avräkningsperioderna för respektive ärende. Föra protokoll vid verksamhetens arbetsplatsträffar. Resurs för att effektivisera verksamheten genom olika administrativa uppdrag. Att vara ordningsam, noggrann och hålla koll på olika deadlines är en viktig egenskap i jobbet som administratör eftersom det kan förkomma varierade uppgifter som förändras över tid samtidigt som andra uppgifter är datumstyrda och löpande återkommande varje månad. Ett nära och tätt samarbete med chefer, verksamhetschef samt ekonom förutsätter att du både är inkännande och aktivt deltagande i en dialog. Frågar upp vid behov och delger andra dina tankar och synpunkter. Du ska kunna ta eget ansvar och vara självgående i uppdraget. Det ingår även att omvärldsbevaka SFB/LSS då det är mycket på gång och flera undantagsfall pga. att pers.ass. är en egen verksamhet som inte liknar någon annan. KVALIFIKATIONER Erfarenhet av liknande arbete, administration med fokus på ekonomi. Vi ser gärna at du har en ekonomisk utbildning på gymnasienivå. Det är ett absolut krav att du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och att du har goda kunskaper inom Officepaketet (O365, Word, Excel, PPT m.m) Det är meriterande om du har kunskaper inom LSS, specifikt inom området personlig assistans Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande program Intraphone, Life Care, Procapita, Raindance, Time Care och Time Care Pool. Det är också ett extra plus i kanten om du kan teckenspråk eller finska ÖVRIGT Dagligen får ca 1000 personer med funktionsnedsättning stöd av Skellefteå kommun, genom avdelningen Stöd och service. Avdelningen arbetar utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden. Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, korttidsvistelse och personlig assistans. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Arbetsgivare
Skellefteå kommun
Ansökan
Ansök senast 4 October (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Debik AB / Spånga
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 October (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Administrativ assistent

Om jobbet

Byggföretag i Stockholm söker administratör med god samarbetsförmåga, har ett stort serviceintresse och är viktiga egenskaper.


Du kommer tar hand om allmänna administrativa uppgifter så som att hantera enklare ekonomiuppgifter som registrering av fakturor samt posthantering.


Det är meriterande om du har kunskap i faktureringsprogram, viktigt att du har god datorvana, har lätt för att sätta dig in i nya system, samt har god erfarenhet av Office-paketet.


Språkkunskap Svenska och skulle vara bra om du kan Ryska.



Välkommen med din ansökan!


Arbetsgivare
Debik AB
Sörbyplan 16 Lgh 1002
16371 Spånga
Ansökan
Ansök senast 8 October (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Otiga Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Ingress Med start omgående söker vi för kunds räkning en Administratör! Dina arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du med administration så som utredning, returer och registrering av kundbeställningar. Du tar gärna ett stort eget ansvar och drivs av att hela tiden bidra till ditt team. Som person är du strukturerad och trivs med ordning och reda kring dig. Vidare är du bekväm med kundkontakt via telefon och mail, på både engelska och svenska. Du arbetar både självständigt och i grupp, du är lösningsfokuserad och för dig är det viktigt att uppgiften blir väl genomförd snarare än att det går snabbt. Ansökning För att ansöka klickar du på knappen Ansök, bifogar CV och Personligt brev. Vid frågor går det bra att ta kontakt med [email protected] Din profil Som lägst har du en utbildning på gymnasienivå, gärna högre utbildning inom t.ex. administration. Kännedom och erfarenhet av CRM-system och SAP är meriterande. Du talar engelska och svenska flytande och om du talar något av de Nordiska språken så är det meriterande. Om oss Det är vi som är Otiga Malmö. Vi arbetar med bemanning och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal, lager och logistik till tjänstemän. Vi arbetar i Malmö med omnejd med en stark närhet till våra kunder och konsulter, men finns i hela Norden. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på Otiga.se
Arbetsgivare
Otiga Stockholm AB
Hemsida: http://www.otiga.se/
Ansökan
Ansök senast 30 October (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör

Arbetsgivare / Ort: Infra Group Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 January (4 månader 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsreceptionist

Om jobbet
Vill du arbeta i ett företag som jobbar i teknikens framkant samtidigt som man gör stor samhällsnytta? Då är Infra Group Nordic något för dig. Är du duktig på administration och har intresse för ekonomi och HR kan du vara rätt för oss. Skicka din ansökan genom att klicka på länken nedan. Du arbetar förmodligen idag som administratör och har kanske även viss erfarenhet inom ekonomi och/eller HR. Vi erbjuder ett heltidsjobb med mycket eget ansvar och stor möjlighet till utveckling. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvar för reception samt post och fakturahantering Stötta ledningsgrupp vid event och större kundmöten HR-administration vid nyanställning (avtalshantering, skapande av behörigheter, licenser etc) Säkerhetsadministration (hantering av inpasseringskort, nycklar etc) Krav: Arbetslivserfarenhet inom administration Du är svensk medborgare Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Goda kunskaper inom MS Word, Powerpoint och Excel Körkort för bil Klarad säkerhetskontroll Vem är du? Du är en prestigelös lagspelare som inser att alla lagdelar är viktiga för att lyckas. Du har en positiv grundinställning, är effektiv samt bidrar gärna till förbättringar i vårt arbetssätt. I denna roll är ett gott ordningssinne en förutsättning. Erbjudande Hos Infra Group Nordic erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet. Du får en unik möjlighet att vidareutveckla din kunskap och erfarenhet då kompetensutveckling är en viktig del av vår verksamhet. Vi tror att människor som får utvecklas både inom sina specialistområden och på det personliga planet trivs och presterar bra på jobbet, därför erbjuder vi många olika sorters utbildningar. Tillsammans formar vi din framtid! Du erbjuds en mycket viktig roll inom en snabbväxande och välmående koncern. Du får en stor frihet att själv påverka innehållet i rollen, där egna insatsen innebär en stor inverkan på koncernens resultat. Vi söker dig som bryr dig om dina medarbetare och dina kunder och du behandlar alla med respekt oavsett deras könstillhörighet, sexuell läggning eller etniska ursprung. Att söka en anställning inom Infra Group Nordic innebär att du identifierar dig med våra värderingar - Utveckling, Teamkänsla, Stolthet & Passion.
Arbetsgivare
Infra Group Nordic AB
Hemsida: http://www.infragroupnordic.com
Ansökan
Ansök senast 27 January (4 månader 2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


67 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.