På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Telefonist

Telefonist

Telefonisten är oftast den första person man kommer i kontakt med på ett företag. Det är vanligt att samma person sköter både telefonistens och receptionistens arbetsuppgifter. Arbetet kräver att man har lätt för att bemöta okända människor och tycker om att ge god service.

Många telefonister och receptionister är anställda av bemanningsföretag vilket innebär att vara uthyrd till en arbetsplats på heltid eller att arbeta som backup-personal när ordinarie personal är frånvarande. En del större företag har lagt ut arbetet i telefonväxeln och receptionen på entreprenad, vilket betyder att hela verksamheten sköts av anställda på ett bemanningsföretag eller är utlagt på ett callcenter. 

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs. Man kan bli oftast upplärd på arbetsplatsen, ofta av en mer erfaren kollega, men även internutbildning kan ges av arbetsgivaren.

Att ha gymnasiekompetens kan ställas som ett krav för att få anställning.

Arbetsplats

Telefonister och receptionister arbetar hos myndigheter, inom kommun och landsting eller inom det privata näringslivet. Man kan också bli inhyrd via ett bemanningsföretag.

Visa mer
Visa mindre

327 Lediga jobb

Säljande Receptionist/ Danderyd Mörby

Arbetsgivare / Ort: Kullens trafikskola AB / Sollentuna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet

Arbetar du på trafikskola och vill byta miljö?



En trafikskola med goda resultat, lång erfarenhet och kompetenta lärare.

Kullens Trafikskola har gjort sig känd som Årets nyföretagare 2019 Sollentuna, en trafikskola man kan lita på, med service i toppklass och lärare med lång erfarenhet som resulterar i goda resultat för eleverna.


Kullens finns centralt i Mörby i nya fräscha lokaler och med bra

kommunikationsmedel.


Vi söker nu en receptionist med ansvar under frihet.

Du som söker behöver vara serviceinriktad. pedagogisk och en bra teamplayer.

Vi vill att du har en positiv livssyn,

visar omtanke och hänsyn om kollegor och elever. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och tar stort ansvar.

.

Dina arbetsuppgifter blir schemaläggning, ta emot kunder, planering, administration. Du behärskar svenska och engelska i tal och i skrift, har du

dessutom kunskaper i andra språk är detta naturligtvis ett plus.

Beskrivning av kvalifikationer: Datavana



Om oss:

Vi är måna om våra kollegor och strävar efter att hålla oss uppdaterade genom att

kontinuerligt delta på kurser och fortbildningar. Vi erbjuder förhandlingsbar lön

med bra villkor.


Vill du jobba i en stressfri och flexibel miljö där vi har eleven i fokus?

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Kullens trafikskola AB
Sollentunavägen 162B
19148 Sollentuna
Hemsida: www.kullenstrafikskola.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Receptionist till Bonnier Service i Uppsala!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet
Bonnier Fastigheters historia är tätt förbunden med ägarfamiljen Bonnier. En familj som påverkat den svenska medieutvecklingen i över 200 år – och alltjämt spelar en stor roll inom området. Den passion för medier som präglar familjen Bonnier är lätt att känna och förstå och det är i det sammanhanget som Bonnier Service uppstått och verkar. Som receptionist hos Bonnier Service är du ansiktet utåt gentemot Bonnierhusets hyresgäster och dess medarbetare och du blir en del av ett växande men stabilt företag med en spännande historia. Har du några års erfarenhet inom reception och service och skulle trivas i en fartfylld och omväxlande roll? Läs vidare! OM TJÄNSTEN Sedan 1856 har Bonnier varit en långsiktig fastighetsägare och samhällsutvecklare som bidrar till ett hållbart, tryggt och öppet samhälle. Med lokal närvaro och ett långsiktigt engagemang, förvärvar, förädlar, utvecklar och förvaltar de egna fastigheter på utvalda delmarknader. I rollen som receptionist kommer du arbeta med service gentemot hyresgästerna och vara behjälplig med bland annat nyckelhantering, besiktning vid inflytt och avflytt från Kontorshotellet och anordna frukostevent. Du kommer även vid behov stötta dina kollegor på Muninhuset med allt från att ta emot besökare till att stötta upp vid konferenser till att besvara mail och telefon. Academic Work är ansvarig för rekryteringsprocessen men du kommer att anställas av Bonnier Service AB. Du erbjuds * Arbete i ett nytänkande bolag som uppmuntrar egna idéer och förslag till förbättringar * En dynamisk arbetsplats med en vänlig kultur och där det är lätt att vara ny på jobbet * Arbete i en dynamisk och händelserik roll med många kontaktytor ARBETSUPPGIFTER Som receptionist hos Bonnier Service arbetar du med att ge den absolut bästa servicen i reception och konferens gentemot besökare och kunder till Bonnier Fastigheters hyresgäster. Du kommer exempelvis… * Öppna och stänga receptionen morgon och kväll * Ta emot besökare och konferensgäster och hjälpa dem till rätta * Arbeta med SBA (systematiskt brandskyddsarbete) enligt instruktion * Post- och budhantering * Svara på mail och telefon * Hantera felanmälningar * Vara behjälplig med tekniken ex. vid konferenser * Ta emot lokalbokningar * Viss leverantörskontakt, beställningar, bokningar m.m. VI SÖKER DIG SOM Detta är en tjänst för dig som trivs i en dynamisk och händelserik roll där ingen dag är den andra lik. Du är duktig på att få alla att känna sig uppmärksammade och välkomnade och har en can-do-attityd utöver det vanliga! Vidare har du... * Något eller några års arbetslivserfarenhet inom reception och service där du arbetat med liknande arbetsuppgifter * Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet * Har god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system * Har ett stort intresse för att arbeta hos Bonnier Service och i denna tjänst, motivera detta väl i din ansökan I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser, de viktigaste är: * Orädd * Samarbetsförmåga * Ansvarstagande * Problemlösande Information om rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Djupintervju med Academic Work * Intervjuer med Bonnier Service * Referenstagning + beslut Övrig information * Start: Omgående * Placering: Cykelfabriken i Uppsala * Omfattning: Heltid, långsiktigt * Arbetstider: Receptionen är öppen mellan 8.00 till 17.00 och behöver bemannas mellan dessa tider. Arbetstiderna kommer därför variera och bemanningen delas upp mellan dig och en kollega. * OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök här” nedan. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Bonnier Service på deras hemsida
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Team-ledare inom facility management på Bonnier Service!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet
Bonnier Fastigheters historia är tätt förbunden med ägarfamiljen Bonnier. En familj som påverkat den svenska medieutvecklingen i över 200 år – och alltjämt spelar en stor roll inom området. Den passion för medier som präglar familjen Bonnier är lätt att känna och förstå och det är i det sammanhanget som Bonnier Service uppstått och verkar. Som receptionist hos Bonnier Service är du ansiktet utåt gentemot Bonnierhusets hyresgäster och dess medarbetare och du blir en del av ett växande men stabilt företag med en spännande historia. Har du några års erfarenhet inom reception och service och samt erfarenhet av att leda ett team? Läs vidare! OM TJÄNSTEN Sedan 1856 har Bonnier varit en långsiktig fastighetsägare och samhällsutvecklare som bidrar till ett hållbart, tryggt och öppet samhälle. Med lokal närvaro och ett långsiktigt engagemang, förvärvar, förädlar, utvecklar och förvaltar de egna fastigheter på utvalda delmarknader. Rollen vi söker kommer initialt bemanna receptionen i Muninhuset, men även stötta Bonniers Kontorshotell i Uppsala. Utöver receptionsarbetet kommer du hantera facility management-frågor och vara behjälplig med allt från att sköta konferensbokningar till att se till så tekniken fungerar. Rollen innefattar även ett ansvar som team-ledare för de övriga servicemedarbetarna i stan. Då Bonnier växer i Uppsala söker de en person som vill växa i sin roll, ta ansvar för att starta upp nya receptioner, servicecenter och konferensytor. Academic Work är ansvarig för rekryteringsprocessen men du kommer att anställas av Bonnier Service AB. Du erbjuds * Arbete i ett nytänkande bolag som uppmuntrar egna idéer och förslag till förbättringar * En dynamisk arbetsplats med en vänlig kultur och där det är lätt att vara ny på jobbet * Arbete i en dynamisk och händelserik roll med många kontaktytor ARBETSUPPGIFTER Hos Bonnier Service arbetar du med att ge kunden den absolut bästa servicen i reception och konferens gentemot besökare och kunder till Bonnier Fastigheter hyresgäster. Du är ansvarig för att det finns personal på våra övriga objekt i Uppsala och är aktiv och delaktig när vi startar upp nya objekt i närheten. Du kommer exempelvis: * Ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften av receptionen och konferensen i Muninhuset * Vara team-ledare för våra befintliga uppdrag i Uppsala där du ansvarar för de nuvarande receptionisterna, samt vara delaktig när de öppnar upp nya objekt * Ta emot besökare och konferensgäster och hjälpa dem tillrätta * Arbeta med systematiskt brandskyddsarbete enigt instruktion * Sköta administrativa uppgifter såsom post och budhantering, svara på mail och telefon, ta emot lokalbokningar samt hantera felanmälningar * Vara en ambassadör för Bonnier Service övriga tjänster VI SÖKER DIG SOM Detta är en tjänst för dig som trivs i en dynamisk och händelserik roll där ingen dag är den andra lik. Du är duktig på att få alla att känna sig uppmärksammade och välkomnade och har en can-do-attityd utöver det vanliga! Vidare har du: * Något eller några års arbetslivserfarenhet inom reception och service där du arbetat med liknande arbetsuppgifter * Vana att arbetsleda ett serviceteam, planera schema och skaffa ersättare vid behov * Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet * Har god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system * Har ett stort intresse för att arbeta hos Bonnier Service och i denna tjänst, motivera detta väl i din ansökan I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser, de viktigaste är: * Relationsskapande * Initiativtagande * Ansvarstagande * Flexibel Information om rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Djupintervju med Academic Work * Intervju med Bonnier Service * Referenstagning + beslut Övrig information * Start: Omgående * Placering: Muninhuset i Uppsala * Omfattning: Heltid, långsiktigt * Arbetstider: Receptionen är öppen mellan 8.00 till 17.00 och behöver bemannas mellan dessa tider. Arbetstiderna kommer därför variera och bemanningen delas upp mellan dig och en kollega. * OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök här” nedan. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Bonnier Service på deras hemsida!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Receptionist på deltid till Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet
Är du en student som letar efter ett lärorikt och meriterande extrajobb med start omgående? Nu söker Academic Work en lösningsorienterad och serviceinrikad person som vill arbeta i receptionen hos PE Teknik och Arkitektur. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I rollen får du arbeta brett med och har stor möjlighet att själv påverka dina arbetsuppgifter. Receptionen är bemannad kl. 8-15 och under dessa tiderna har du bland annat ansvaret för bemötandet av kunder, besvara telefon och ansvara för bokning av resor. Du får en upplärning av befintlig receptionist och arbetar därefter självständigt. Tjänsten ställer krav på att du känner dig bekväm med att ta egna intiaitiv, leta efter lösningar och vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare. Allt detta samtidigt som du får också njuta av en fantastisk utsikt ut över Göteborg under dina arbetsdagar i fräscha kontorslokaler. PE Teknik och Arkitektur arbetar med att leverera kvalificerade konsulttjänster och lösningar inom områderna arkitektur, anläggning, installation och bygg. Bolaget satsar på sina anställda och deras välmående, detta bland annat genom att gynna utveckling på både personligt och professionellt plan. Bland annat genom en stark kultur, bra ledarskap och en kreativ arbetsmiljö. Du erbjuds * Ett givande deltidsjobb brevid studierna * En omgående start i ditt nya uppdrag * Möjlighet att själv påverka ditt arbete Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER * Öppna porttelefonen och ta emot besökare * Ansvara för telefonen * Posthantering * Ansvara för påfyllning av kontorsförråd VI SÖKER DIG SOM * Studerar en eftergymnasial utbildning med minst ett år kvar * Erfarenhet av att arbeta inom service Det är mycket mertierande om du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare. Som person är du: * Initiativtagande * Serviceinriktad * Flexibel Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Deltid, 2-3 dagar i veckan * Placering: Centrala Göteborg Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PE Teknik och Arkietektur önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET PE Teknik och Arkietektur
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Extrajobb som receptionist sökes till kund i Barkarby

Arbetsgivare / Ort: Jobandtalent Staffing Sweden South AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om kunden Är du i starten av din karriär och vill arbeta med service där du får möjlighet att utvecklas och skapa nya kontakter? Har du en avklarad gymnasieutbildning och flytande kunskaper i svenska? Beskriver du dig som social, driven och positiv? Då är detta uppdraget för dig! Palm & Partners söker nu receptionister som vill jobba extra hos vår kund i Barkarby. Vi letar efter dig som är samarbetsvänlig, positiv och lojal. Ansök redan idag! Om oss Arbetet hos oss på Palm & Partners ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling. Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Arbetsbeskrivning Våra kunder rör sig inom spännande branscher vilket gör din dag både spännande och omväxlande. Att vara receptionist innebär att du roterar mellan flera kunder, vilket medför att den ena dagen inte alltid är den andra lik. Du kan till exempel arbeta en, eller flera, dagar hos en kund och sedan förflyttas till en annan. Till större del arbetar du som receptionist men det förekommer även dagar där du agerar vaktmästare där posthantering inom företag är en förekommande arbetsuppgift. Givetvis får du alltid en god grund hos respektive kund genom introduktion och upplärning så att du är säker på vad som förväntas av dig. Vi tror att du trivs i omväxlande miljöer och är flexibel, precis som dina framtida kollegor. I rollen som timanställd receptionist kommer du att bli upplärd främst hos vår kund i Barkarby, men även i centrala Stockholm. Som receptionist kommer arbetsuppgifterna att bestå av att; - Ge företag och tillhörande kunder ett trevligt bemötande och god service via reception, växel och mail. - Vara behjälplig vid enklare administration, posthantering och på bästa sätt hantera olika typer av situationer som uppstår med genomgående hög servicegrad. Tjänsten är en behovsanställning, där arbetet är förlagt på vardagar under kontorstider. Arbetet sker i varierande miljöer som karakteriseras av fräscha kontorsbyggnader. Utbildning Avklarad gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska och engelska; i både tal och skrift. Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Erfarenhet Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en liknande tjänst eller om du har servicevana (från handel eller restaurang) och goda kunskaper i Officepaketet. Personliga kvalifikationer För att lyckas i rollen som receptionist ser vi att du är social, driven och nyfiken. Vidare är du flexibel, tillsammans med en glad och positiv inställning. Trivs du dessutom i mötet med många nya ansikten, såväl kunder som kollegor, kommer du att bli en uppskattad receptionist. Lön och anställningsvillkor Behovsanställning Ansökan Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista publiceringsdatum, skicka in din ansökan idag! Startdatum Omgående
Arbetsgivare
Jobandtalent Staffing Sweden South AB
Hemsida: http://www.palmpartners.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.