På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Larmoperatör
Spela filmen

Larmoperatör

Larmoperatörer måste vara beredda på oväntade, plötsliga och allvarliga situationer. Som larmoperatör måste man snabbt kunna få en bild av vad som hänt vid en olycka eller en brand.

Som larmoperatör är din viktigaste uppgift att snabbt och korrekt förmedla information mellan berörda parter. Det kan handla om att förmedla larm till polis och/eller räddningstjänst, fördela uppdrag till väktare på fältet, ta emot felanmälan från kunder mm.

Oavsett ärende så är det larmoperatörer som är första kontakten, det är därför mycket viktigt att larmoperatören kan prioritera efter behov och ta snabba beslut.

Larmoperatörer behöver ha stor insikt inom bevakningsbranschen och lära sig något nytt varje dag, ingen dag är den andra lik.

Utbildning

Både SOS-operatörer och larmoperatörer utbildas internt av arbetsgivaren.

Innan anställning får man genomgå tester i snabbhet, stresstålighet, problemlösning och simultankapacitet, förmåga att göra flera saker samtidigt. En stor merit är att man gått väktarutbildning.

Meriterande när man söker anställning som larmoperatör är bl a tidigare erfarenhet från branschen, bred livserfarenhet och erfarenhet av servicearbete.

Krav som ofta ställs för att få anställning är bl a att man har gymnasiekompetens, att man inte förekommer i belastningsregistret, att man kan flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, är psykiskt stabil person men god hälsa i övrigt mm.

Arbetsplats

Skiftarbete är vanligt förekommande. Larmoperatörer arbetar ofta i verksamheter som bedrivs dygnet runt årets alla dagar vilket medför att arbetet innefattar tjänstgöring på de så kallade "obekväma arbetstider" som kvällar, helger och storhelger.

Arbete som larmoperatör kräver att man kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

Ganska höga krav ställs på larmoperatörer vad det gäller att ge god service och proffsigt bemötande. 

Visste du att...?

... SMSlivräddare är ett system för att larma frivilliga livräddare till ett misstänkt hjärtstopp. Redan 2010 började systemet användas för ett forskningsprojekt verksamt i Stockholms län. Resultaten av forskningen visade att när frivilliga livräddare larmades med hjälp av SMS ökade andelen utförd hjärt-lungräddning med mer än 30 %.
Källa: smslivraddare.se.

Så här gör du HLR!

Visa mer
Visa mindre

15 Lediga jobb

Sommarjobb 2021 - Larmoperatörer

Arbetsgivare / Ort: Kalmar kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare. Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda. Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det. Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss! Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård. Som ett led i arbetet med ett tryggare Kalmar har det inrättats en trygghets- och larmcentral (TLC). Här centraliseras kommunens behov av larm och trygghetsfrågor. Verksamheten är placerad på brandstationen i Kalmar. Nu söker vi fem semestervikarier som kan börja arbeta i maj månad. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! ARBETSUPPGIFTER Som larmoperatör kommer du bland annat att: - möta medborgare främst via telefon, e-post och webb. - ta emot och hantera olika in- och utgående larm - besvara olika journummer - representera Trygghets- och larmcentralen i samtal med exempelvis media - söka information via olika kanaler - informera, vägleda och hjälpa personer rätt - utföra kameraövervakning för förhindrande av inbrott och skadegörelse - hantera radiotrafik i olika nät - hantera många uppgifter samtidigt - arbeta olika tider på dygnet alla dagar i veckan. KVALIFIKATIONER - Du har utbildning på minst gymnasienivå gärna med administrativ inriktning - Du har mycket god datorvana liksom erfarenhet från administrativt arbete och dokumentation - Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du förstår och talar svenska och engelska obehindrat. - Du har hög servicekänsla och god förmåga - du är proffs på bemötande och service - Du är trygg och stabil i dig själv och kan förmedla det i kontakterna med andra - Du kan mycket snabbt skapa dig en bild av vad som har hänt i olika situationer för att kunna prioritera inkommande samtal och larm - Du är lyhörd och samtidigt tydlig i din kommunikation - Du trivs med att arbeta snabbt och kan växla i tempo - Du kan hantera press och svåra situationer utan att det påverkar din prestation eller ditt bemötande Tjänsten kräver att du är svensk medborgare och den är placerad i säkerhetsklass 3. Registerkontroll från belastningsregister och misstankeregister kommer att genomföras. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Arbetsgivare
Kalmar kommun
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avarn Security söker semestervikarie till larmcentral i Stockholm - 2021

Arbetsgivare / Ort: Avarn Security AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Inom den Svenska larmcentralsorganisationen är vi cirka 200 medarbetare som ansvarar för hanteringen av ca 80000 anslutningar, ett stort antal kamerainstallationer och en mängd olika service-/ jouruppdrag. Vi har som mål att ständigt ligga i framkant, leda utvecklingen samt bidra till en säker och stabil drift för våra kunder. En effektiv larmcentral kännetecknas främst av korta svarstider, korta larmhanteringstider samt ett trevligt och professionellt bemötande. Larmcentralerna är under kraftig tillväxt och har många spännande utvecklingsområden för framtiden. Operation Monitoring Centra ingår i den Svenska ledningsgruppen. Arbetsuppgifter: Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larmsignaler, video, felanmälningar, telefonsamtal och radioanrop. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, jourentreprenörer och andra. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt. Vi kommer att internutbilda dig, därefter arbetar du självständigt, men alltid med stöd av och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, en hög stresstålighet, god vana att tempoväxla i arbetet, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att även känner dig trygg med att tala engelska. Om du skulle ha erfarenhet av arbete i larmcentral, annan drift- eller övervakningscentral eller kanske från en klassisk kundtjänst så är det guld värt för oss. Erfarenhet från säkerhetsbranschen är meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker dig som har fyllt 20 år, är ostraffad, drogfri, har ordnad ekonomi och har minst tre års arbetslivserfarenhet. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Avarn Security erbjuder dig: • Utbildning (sker i april samt maj). • Goda utvecklingsmöjligheter. Så om du är en driven person som brinner för att utvecklas, då är vi rätt arbetsplats för dig. • Hos oss kommer du bli del av ett sammanhållet team som värdesätter alla personligheter och ständigt arbetar med att utvecklas. • Friskvård. • Lön enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. • Eventuell vidare anställning efter sommaren om båda parter är överens om detta. Semesterperioder 2020 Period 1: 1/6 – 28/6 Period 2: 29/6 – 26/7 Period 3: 27/7 – 23/8 Av dig som söker kräver vi att du ska kunna arbeta heltid minst två av ovan perioder. Utbildning är ca en månad lång, beroende på dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer. Den görs i våra lokaler i Västberga under månaderna april och maj – exakta datum/tider kommer vi överens om. Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 000 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”.
Arbetsgivare
Avarn Security AB
Hemsida: https://www.avarnsecurity.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Larmoperatör Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Cubsec AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Vill du göra skillnad, på riktigt? Vi söker därför 4 st. larm-operatörer dag och natt som vill vara med och skapa trygghet för vår kund som tillhandahåller samhällsviktig produktion. Placeringen hos kund innebär att du som larm-operatör befinner dig i bevakningscentralen som verkar dygnet runt, årets alla dagar. Du skall hantera inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning, transportlarm och driftlarm. Kontakt med myndigheter såsom polis och räddningstjänst och kunna verka i en internationell miljö. Då kunden är ett globalt företag så kommer du även hantera global transportspårning samt resesäkerhet för anställda. Vill du vara med? • Att få göra en verklig skillnad! • Du kommer att möta och kommunicera med olika typer av människor • Ett ledarskap med en holistisk ledarsyn och med trevliga och engagerade kollegor • En platt organisation som alltid lyssnar på idéer för att ständigt förbättra din arbetsplats • Ett företag som är engagerade, öppna och innovativa Vi söker dig som… …alltid vill hjälpa och hanterar uppgifter från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett uppgift du kan mötas av. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Du skall ha ett högt säkerhetstänk. Vi hoppas att du har… • Minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna som larm-operatör eller liknande-/bevakningsbranschen • Stort intresse för den geopolitiska situationen i världen. • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska då kunden är ett globalt företag • God datorvana och känner dig bekväm med att arbeta i olika och komplexa system • God simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång • En god allmänbildning • En god fysik • Är ostraffad och har inga ekonomiska problem Hos oss är vår värdegrund, Engagerad, vi brinner alla för något, Öppen, vi är öppna och redo att möta nya utmaningar så som de är, Innovativa, vi är flexibla i vårt sätt att arbeta. Vi söker nya lösningar i vår strävan att skapa ett värde för vår uppdragsgivare och för samhället. Vi tillämpar 5-4 schema både dag och natt. Då kunden är ett säkerhetsklassat företag görs det en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.
Arbetsgivare
Cubsec AB
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Svenska kraftnät söker en Larmoperatör

Arbetsgivare / Ort: Svenska Kraftnät
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Som Larmoperatör på Svenska kraftnät erbjuds du en spännande roll i en av Sveriges mest samhällskritiska verksamhet med högt ställda krav. Tjänsten tillhör Fastighetsenheten som är en relativt ny enhet under uppbyggnad och du kommer att få stort utrymme att utvecklas. Svenska kraftnät söker en Larmoperatör till Fastighetsenheten med placering i Stockholmsområdet. Tjänsten är dagtid. Som Larmoperatör kommer du ingå i ett team på enhet Fastighet på Svenska kraftnät. Fastighet ansvarar för den tekniska övervakningen, samordning av tekniska övervakningssystem, kommunikation och spridning av information. Enheten strävar efter att tillämpa ett systematiskt och strukturerat tillvägagångssätt i allt säkerhetsarbetet. Arbetet utförs i fastställda processer. Fastighetsenhetens operativa säkerhetsarbete bedrivs dygnet runt, bl.a. av skyddsvakter från en bevakningsentreprenör. Om tjänsten Som Larmoperatör kommer du hantera allt från inkommande larm till att medverka vid driftsättning av säkerhetssystem. Du kommer att interagera med flera olika funktioner både inom, utanför myndigheten och kontakt med leverantörer är en naturlig del av arbetsdagen. Vid olika typer av säkerhetsincidenter kommer du i din roll som Larmoperatör att samordna och stödja övriga funktioner med beslutsunderlag i form av lägesbild, med mera. Rollen är förhållandevis ny inom myndigheten varför du kommer få delta i uppbyggnationen av funktionen. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom fysiskt skydd och övervakning av samhällsviktig verksamhet, och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Dina arbetsuppgifter Ditt huvudansvar som larmoperatör blir att tillsammans med dina kollegor genomföra alla de uppgifter som förekommer i en säkerhetscentral, men du förväntas också kunna arbetsleda bevakningsentreprenören när så behövs. Arbetsuppgifter:  • Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning • Övervakning och rondering via kamerasystem • Delta vid driftsättning av IT-säkerhetssystem • Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering • Leda bevakningsleverantören i dagligt arbete Delta i utvecklandet av funktionen Säkerhets central Din bakgrund För att lyckas i rollen måste du ha relevant arbetslivserfarenhet inom säkerhetsområdet och du jobbar, alternativt har jobbat som larmoperatör. Skallkrav • Gymnasieexamen, gärna med inriktning mot säkerhet eller motsvarande erfarenhet/kompetens som myndigheten bedömer likvärdig. • Flerårig erfarenhet i rollen som skyddsvakt. • God erfarenhet av att arbeta med administration av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning • Minst 2 års erfarenhet av arbete i larm-/bevaknings-/sambandscentral • Erfarenhet av att jobba i Rakel eller motsvarande system/utrustning och har lätt att göra dig förstådd via denna utrustning • God IT-vana • B-körkort • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande krav • Erfarenhet av att jobba med samhällsviktigt verksamhet • Arbetat inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting • Erfarenhet av arbetsledning. Dina personliga egenskaper Vi söker en lugn, trygg lagspelare med gott omdöme, som har förmåga att snabbt analysera olika situationer, mot bakgrund av sin erfarenhet prioritera och ta kloka beslut utifrån Svenska kraftnäts uppdrag att säkerställa elförsörjningen i Sverige. Vår bästa kandidat har en personlig mognad och förstår vikten av tydlig relevant kommunikation både muntligt och skriftligt i smått som stort. Vi söker en person med integritet som även under press kan prioritera sitt arbete på ett strukturerat sätt.  För att myndigheten ska kunna bibehålla sitt systematiska säkerhetsskyddsarbete behöver du ha integritet och en god förståelse för uppdragets innebörd. Du har en god förmåga att kommunicera med andra medarbetare och vana att hantera många ärenden samtidigt. Då det kan förekomma många olika samtidiga arbetsuppgifter behöver du trivas med att arbeta strukturerat och metodiskt under press och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då tjänsten är en central roll på enheten och innebär många kontaktytor i och utanför organisationen innebär det att du måste ha lätt för att skapa goda relationer i vardagen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du veta mer? kontakta gärna Peter Nilsson Ansvarig fysisk säkerhet, tel.nr 010-475 88 48 rekryterande chef Jan Nilsson, tel. nr. 010-475 89 37. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast den 14 mars 2021. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.     Vårt erbjudande till dig På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.    
Arbetsgivare
Svenska Kraftnät
Hemsida: http://www.svk.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Timvikarierande larmmottagare till KSC

Arbetsgivare / Ort: Räddningstjänsten Väst / Varberg
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du vara med och bidra i vårt arbete med att skapa ett tryggare samhälle för stora och små? Kan du hålla många bollar i luften och hålla huvudet kallt i en ibland stressig miljö? Drivs du av att hjälpa andra? Ser du hög service som en självklarhet? Då är det dig vi söker!


Beskrivning av arbetsplatsen

Räddningstjänsten Väst är ett kommunalförbund vars uppgift är att verka för skydd mot oönskade händelser inom Varbergs och Falkenbergs kommuner. Vi arbetar inom ett brett område som sträcker sig från traditionell räddningstjänst till riskförebyggande och folkhälsofrämjande arbete såväl som olika trygghetsskapande insatser. För det arbetet har vi en mängd olika kompetenser som verkar i olika kommunala verksamheter och arbetsplatser men också ute bland allmänheten.

Vi vill vara och strävar efter att vara en räddningstjänst för alla där vi bejakar mångfald och olikheter. Vi ser att detta är något som berikar och utvecklar oss. Att vi speglar samhället gör oss till en bättre samhällsaktör.

KSC, Kommunsamordningscentralen, arbetar med larmmottagning, jourer och är växel åt Räddningstjänsten Väst. Inom enheten arbetar vi även med drift och teknik så totalt är vi elva tillsvidareanställda där larmmottagarna arbetar 24/7.


Dina arbetsuppgifter

Den primära arbetsuppgiften som larmmottagare i KSC är att ta emot och hantera trygghetslarm. Arbetet omfattar även vår telefonväxel, brand-, inbrottslarm, samt att svara och behandla kommunernas jourer. Arbetsredskapen är telefon och olika datasystem. Dagtid är det dubbelbemanning för att övrig tid vara enkelbemannat.


Kvalifikationer

Vi behöver dig som är noggrann och stresstålig. Det är meriterande om du är van vid att över telefon intervjua och kommunicera med kunder. Du har en gymnasieutbildning och rutin att arbeta med datorn som verktyg. Vi ser gärna en kompletterande bakgrund från arbete med larmcentral, vård och omsorg eller annan verksamhet inom området trygghet och säkerhet.


Arbetstider och omfattning

Vi är i behov av tim- och semestervikarie under perioden 21 juni – 15 augusti. Arbetstiden är förlagt till dag, kväll, natt samt helger.


Placering

Räddningstjänsten Väst med placering i Varberg.


Ansökan

Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev. Vi tillämpar löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 14 mars. Skicka din ansökan, CV och personligt brev, till [email protected], ange Larmmottagre som ämnesrad på mailet.

Kontaktperson

Christina Nyberg

Enhetschef

E-post: [email protected]

Telefon: 010-219 30 24


Via vår växel; telefon: 010-219 30 00, kan du få information om fackliga företrädare.

Arbetsgivare
Räddningstjänsten Väst
Stormhallsvägen 1
43232 Varberg
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Larmcentralen i Stockholm söker jouroperatörer för deltidsanställning

Arbetsgivare / Ort: Avarn Security AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Inom den Svenska larmcentralsorganisationen är vi cirka 200 medarbetare som ansvarar för hanteringen av ca 80000 anslutningar, ett stort antal kamerainstallationer och en mängd olika service-/ jouruppdrag. Vi har som mål att ständigt ligga i framkant, leda utvecklingen samt bidra till en säker och stabil drift för våra kunder. En effektiv larmcentral kännetecknas främst av korta svarstider, korta larmhanteringstider samt ett trevligt och professionellt bemötande. Larmcentralerna är under kraftig tillväxt och har många spännande utvecklingsområden för framtiden. Operation Monitoring Centra ingår i den Svenska ledningsgruppen. Nu söker vi efter ny operatörer till vår nyöppnade Jourcentral. Inne på Jourcentralen möter du alla kunder som tillhör service-/jouruppdragen, allt från felanmälan till störningsjourer.    Arbetstider: kväll/helg Tjänsteställe: Larmcentralen Stockholm Varaktighet: Deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsuppgifter: Att arbeta i en jourcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Jourcentralen och larmcentralen är tätt sammanlänkade med varandra och ett gott samarbete mellan dom båda är en förutsättning för dess framgång. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera , felanmälningar, störningsanmälnigar och telefonsamtal. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, jourentreprenörer och andra. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i jourcentralen bedrivs främst kvällar och helger – året runt. Vi kommer att internutbilda dig, därefter arbetar du självständigt, men alltid med stöd av och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och utmannade.  Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, en hög stresstålighet, god vana att tempoväxla i arbetet, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du har en naturlig fallenhet för service och besitter förmågan att anpassa dig efter olika personligheter.  Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att även känner dig trygg med att tala engelska. Om du skulle ha erfarenhet av arbete inom kundtjänst, annan drift- eller övervakningscentral eller kanske från en larmcentral så är det guld värt för oss. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker dig som har fyllt 20 år, är ostraffad, har ordnad ekonomi och har minst tre års arbetslivserfarenhet. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Avarn Security erbjuder dig: • Utbildning • Goda utvecklingsmöjligheter, så om du är en driven person som brinner för att utvecklas, då är vi rätt arbetsplats för dig. • Hos oss kommer du bli del av ett sammanhållet team som värdesätter alla personligheter och ständigt arbetar med att utvecklas. • Friskvård. • Lön enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. Sök tjänsten via vår hemsida: https://www.avarnsecurity.se, ej via mejl. Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill ha din ansökan senast 2021-03-25     Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 000 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”.
Arbetsgivare
Avarn Security AB
Hemsida: https://www.avarnsecurity.se
Ansökan
Ansök senast 15 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Larmtekniker

Arbetsgivare / Ort: Scandinavian Risk Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Affärsenheten Operativ Teknik arbetar med att skydda våra kunder (privatpersoner, myndigheter och företag) mot vår tids tekniska hot. Vi är specialiserade inom kontraövervakning, teknisk bevakning och forensisk undersökning. Vi söker nu en Larmtekniker (100%) med fokus skydd och larm mot avlyssning och intrång och som vill vara med och säkerställa att vår leverans mot kund är innovativ och håller högsta kvalitet i alla led. Som Larmtekniker på SRS genomför du hela arbetet från projektering till installation, implementation och underhåll. Denna tjänst är stationerad i Stockholm men tjänsteresor i Sverige samt utlandet kan förekomma på oregelbunden basis.  Vem du är För att trivas i rollen som Specialist Larmtekniker på SRS behöver du värdesätta kvalitet, kundservice och innovation framför allt. Du kan arbeta målmedvetet baserat på helheten vid en leverans och ha god förmåga att prioritera och arbeta strukturerat, då tempot stundvis är högt. Du är driven och tar ansvar över ditt arbete, dina kunder och trivs med att både arbeta självständigt och i grupp. Du är lösningsorienterad och håller dig uppdaterad på nya trender och tekniker.    Vi söker dig som har • Relevant eftergymnasial utbildning • >5 års arbetslivserfarenhet från liknande tjänster • Goda kunskaper i larmsystemen DSC samt Ksenia • Goda kunskaper i kamerasystem och passersystem • Kunskap inom starkström samt IT • Ett väl utvecklat säkerhetstänk • Körkort • Flytande svenska samt engelska i tal och skrift   Ansökan SRS välkomnar mångfald! Olikheter skapar möjligheter och nytänkande som tillför nya perspektiv och idéer och hjälper oss att leverera bättre lösningar, produkter och råd till våra kunder och samarbetspartners.   Välkommen med din ansökan där du bifogar CV och personligt brev. Skicka in din ansökan senast 15 mars 2021. Intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista dagen för ansökan. Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller.
Arbetsgivare
Scandinavian Risk Solutions AB
Hemsida: http://www.srsgroup.se/
Ansökan
Ansök senast 16 March (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

SOS-operatör

Arbetsgivare / Ort: SOS Alarm Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Luleå där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. I och med rådande omständigheter kan utbildningen även komma att bli på distans. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig - Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten är med start i februari Vi tror att du... - Har minst tre års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång - Har intresse för samhällsfrågor Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1985:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 16/10. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Johan Nilsson, 072-546 49 43 [email protected]
Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB
Hemsida: http://sosalarm.se
Ansökan
Ansök senast 18 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Larm-och ledningsoperatör

Arbetsgivare / Ort: Räddningstjänstförbundet Storgöteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 March (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del av navet i vår verksamhet som händelsevärderar, larmar och fördelar våra resurser efter 112-samtal? Vill du använda ditt lugn och förmåga att skapa förtroendefulla relationer med fullt fokus på ett säkrare samhälle? Då borde vi verkligen träffas! Vi behöver förstärka med ytterligare larm-och ledningsoperatörer till vår larm-och ledningscentral. Som larm- och ledningsoperatör lyssnar du på när SOS svarar på 112 och intervjuar inringaren. Du händelsevärderar, larmar och fördelar RSG:s resurser enligt fastställda planer och rutiner. I arbetet ingår även att ge stöd till yttre och inre stab och ledning vid större händelser och olyckor samt planera och genomföra utbildning och övning. Ledningscentralen och dess verksamhet är i en stor expansiv utveckling och du deltar i utvecklingsarbete både inom enheten och förbundsövergripande. Vi välkomnar en problemlösande inställning och ser gärna att du är aktiv i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. I arbetet som larm-och ledningsoperatör kan du arbeta lugnt och strukturerat även i pressade situationer. Du har lätt för att se helheten och skapa dig en överblick och att arbeta självständigt med kvalitetsmedvetenhet så att instruktioner och riktlinjer följs. Du är bra på att skapa förtroendefulla relationer med andra och har förmåga att uttrycka dig väl i skrift. Vi erbjuder en gedigen utbildning och introduktion så att du känner dig trygg när du själv ska arbeta som larm-och ledningsoperatör. Balansen mellan arbetsliv och privatliv är viktigt för oss och alla medarbetare ska ges möjligheten att kombinera ett inspirerande arbetsliv med föräldraskap och en aktiv fritid. Vi tror på vikten av friskvård och alla våra medarbetare får tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter. På Räddningstjänsten arbetar vi mot det gemensamma målet att skapa ett tryggare samhälle. Det innebär att vi tar tillvara på alla våra medarbetares engagemang. Dina idéer gör skillnad. KVALIFIKATIONER För tjänsten söker vi dig som har operativ erfarenhet som brandman eller befäl inom kommunal räddningstjänst (heltid eller RIB) alternativt dig med erfarenhet av utalarmering av räddningsresurser eller andra blåljusaktör, till exempel från SOS eller annan blåljusaktörs ledningscentral. Du är bra på att kommunicera i tal och skrift och har B-körkort. För anställning krävs godkänt s.k. självskyddstest enligt AFS 2019:13, vilket ska bifogas ansökan. Vi ser gärna även att du har: • C-körkort • Erfarenhet av coodcom ÖVRIGT Arbetspsykologiska tester kommer att genomföras inför intervjuerna som är planerade under vecka 16-18. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Arbetsgivare
Räddningstjänstförbundet Storgöteborg
Ansökan
Ansök senast 19 March (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Spännande och meriterande extrajobb/ sommarjobb

Arbetsgivare / Ort: Verisure Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 19 March (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Spännande och meriterande behovsanställning Tillsammans gör vi skillnad  Verisure Securitas Direct är Europas ledande leverantör av uppkopplade larm och smarta funktioner för hemmet. Företaget växer snabbt och har idag 3 miljoner kunder fördelade över 16 länder i Europa och Sydamerika. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 370.000 svenska kunder bland de mest nöjda i branchen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet. Vill du ha en meningsfull och utvecklande behovsanställning, kanske vid sidan av dina studier? Nu söker vi fler timanställda till vårt larmbord. Om jobbet Till vår larmcentral söker vi nu fler behovsanställda som vill jobba heltid under sommaren och varannan helg under terminerna samt extra vid behov. Som larmoperatör tar du emot inkommande larm, kontaktar väktare, polis och räddningstjänst. I ditt arbete kommer du även ta emot samtal från våra kunder. Arbetspassen är fördelade över dygnets alla timmar, du arbetar allt ifrån tidig morgon och sen kväll. Vi söker dig som · är serviceinriktad och alltid sätter kundens trygghet i fokus. . är stabil och ansvarstagande och har förmågan att förmedla det till våra kunder. · är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du kan utföra ditt arbete på ett självständigt sätt. · har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig. Vi ger dig en gedigen utbildning och kan utlova dig en arbetsplats i en stimulerande miljö med härliga kollegor – du blir en del av ett starkt lag som brinner för sin uppgift. Grundkrav för anställning är att du har tidigare arbetslivserfarenhet, inom service är meriterande, har fullt färgseende, behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt genomgår en säkerhetskontroll via Länsstyrelsen. Tjänsten är en behovsanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Utbildningsstart är måndag 19/4. Du börjar med en 2 veckors obligatorisk heltidsutbildning på dagtid (må-fre 8.00-17:00) samt en efterföljande fadderperiod förlagd både dag och kvällstid. För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Susanne Lundell på [email protected]  Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast , dock senast 2020-03-19. Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så sök redan idag
Arbetsgivare
Verisure Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 19 March (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.