På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

SOS-operatör
Spela filmen

SOS-operatör

En SOS-operatör måste vara beredd på oväntade, plötsliga och allvarliga situationer. Som SOS-operatör eller larmoperatör ska du snabbt kunna få en bild av vad som hänt vid en olycka eller en brand. Samtalen till SOS-operatörer och larmoperatörer kommer ofta från personer som är i en nödsituation och är oroliga och upprörda. Det är därför viktigt att vara är stabil och kunna behålla lugnet i pressande situationer.

Som larmoperatör tar du emot, samordnar och förmedlar larm och samtal vidare till väktare och andra kontaktpersoner.

Larmoperatörerna hos Polismyndigheten kallas KC-operatörer. Som KC-operatör tar man emot samtal från allmänheten och kommunicerar via radio med larm från banker, postkontor och värdetransporter och sänder ut rikslarm.

På några bevakningsföretag finns särskilda radiooperatörer som enbart sköter kontakten med väktare över kommunikationsradio och telefon.

Utbildning

Både SOS-operatörer och larmoperatörer utbildas internt av arbetsgivaren. Innan anställning får du genomgå tester i snabbhet, stresstålighet, problemlösning och simultankapacitet, dvs förmågan att göra flera saker samtidigt.

Läs mer om utbildnings- och övriga krav som SOS-alarm har vid rekrytering.

Det är en merit att ha tidigare erfarenhet och utbildning inom sjukvård, räddningstjänst eller polisyrket. Det är bra om du är utbildad sjuksköterska. Även datorvana är meriterande.

Det är en merit om du har tidigare erfarenhet och utbildning inom bevakning och larmteknik.

Personliga egenskaper

Det är viktigt att vara är stabil och kunna behålla lugnet i pressande situationer.

Arbetsplats

Som SOS-operatör arbetar du på någon av landets 16 larmcentraler. En larmoperatör arbetar på ledningscentralen för ett bevakningsföretag eller på en larmcentral.

Visa mer
Visa mindre

20 Lediga jobb

SOS-operatör

Arbetsgivare / Ort: SOS Alarm Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • SOS-operatör

Om jobbet
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning som sker delvis från vår utbildningsenhet i Kista och delvis på hemmacentralen i Malmö. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig - Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten är med start i februari. Vi tror att du... - Har minst tre års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång - Har intresse för samhällsfrågor - Meriterande om du har erfarenhet från exempelvis: sjukvård, blåljusverksamhet, trafikledning eller liknande. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 31/10. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Sofie Schmidt; [email protected] SOS Alarms genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB
Hemsida: http://sosalarm.se
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker larmoperatörer för timvikariat!

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Ref: 20212453 Malmö stads larmcentral är en kommunal larmcentral som ni hittar mitt i Limhamns industriområde cirka 8 minuters promenadavstånd från Limhamns centrum. Vi är cirka 80 medarbetare som bedriver välfärds och säkerhetstjänster så som; Trygghetslarm, Personlarm, Inbrottslarm, Kamerabevakning med mera gentemot Malmö stad genom att installera, administrera och larmhantera. Som renodlad larmcentral har vi funnits sedan 2005 och vi arbetar ständigt på att utveckla oss. Vi söker nu timvikarier som vill bli en del av vårt team, varmt välkommen till oss på Malmö stads Larmcentral! Arbetsuppgifter Som larmoperatör är dina primära arbetsuppgifter att hantera och förmedla olika typer av inkommande larm till berörd mottagare samt övriga för larmcentralen förekommande uppgifter, såsom administrering. Som larmoperatör arbetar du med dator och telefon/headset som ditt huvudsakliga arbetsredskap i ett gemensamt larmmottagningsrum, därav ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera tydligt i så väl tal som skrift. Arbetet utförs årets alla dagar 24 timmar om dygnet. Kvalifikationer Vi söker dig som har examen på gymnasial nivå inklusive matematik, svenska och engelska och har grundläggande datorkunskap. Har du dessutom en yrkesutbildning inom relationsbaserade yrken är det meriterande. Du behöver minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet, har du tidigare arbetslivserfarenhet från arbete på larmcentral eller callcenter är det meriternade och vi ser även gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vården.  Arbetet kräver att du kan svenska och engelska i både tal och skrift, har du andra språkkunskaper är det meriterande.  För att lyckas i rollen behöver du god förmåga att prioritera och hantera arbetstoppar, ha en väl utvecklad empatisk förmåga och god simultankapacitet. Du är dessutom bra på att följa och arbeta efter satta rutiner.  Vi kommer sätta stort värde på personlig lämplighet och social kompetens då vi möter både medarbetare och brukare i de uppdrag vi har inom förvaltningen. Om arbetsplatsen Larmmottagningen sköter all form av säkerhet, drift och teknik. Gruppen besvarar även frågor angående kamerabevakning, personlarm och nödsändare. Eftersom larmcentralen är säkerhetsklassad kommer du att genomgå en intervju med en säkerhetskonsult om du går vidare i processen. Utdrag ur belastningsregister kommer att beställas av larmcentralen.  Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca. 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: Deltid Antal tjänster: 4 Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetet kräver att du kan jobba dygnet runt, året runt.  Alla nyanställda genomgår en obligatorisk intern utbildning till larmoperatör. Utbildningen genomförs under ca 4 veckors tid och är betald. Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!  Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.    
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driftoperatörer Mälardalen

Arbetsgivare / Ort: Fortifikationsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 november (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Vi erbjuder Vi befinner oss i ett intressant skede och har stora ambitioner att utvecklas tillsammans med våra kunder. Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Välkommen att söka tjänsten som Driftoperatör hos oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som driftoperatör ingår du i ett team som känner stor ansvarskänsla och stort engagemang för sitt uppdrag. Du kommer att arbeta med att ta emot driftlarm och felanmälningar från våra fastigheter. Det innebär att du även behöver ta beslut om åtgärder och larma till driftjouren, du arbetar noggrant och med kvalitet då du har en funktion som berör både driftsäkerhet och personsäkerhet. I arbetsuppgifterna ingår kund- och leverantörskontakter. Arbetet omfattar skiftarbete enligt fastställt schema. Jourtjänst och beredskap i hemmet kan förekomma vid behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har driftteknikerutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Du har tidigare yrkeslivserfarenhet av drift och underhållsarbete inom fastighetsförvaltning eller industrin alternativt erfarenhet som driftoperatör. Du har god administrativ förmåga samt god datavana som användare av stödsystem. Körkort klass B är ett krav. Meriterande kvalifikationer Vi tror att du har flera års arbetslivserfarenhet från hantering av service och felanmälan. Har du dessutom utbildning inom säkerhet eller krypto inom kryptosystem eller har arbetat som säkerhetshandläggare är det bra. Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att vara engagerad och ansvarstagande kommer naturligt för dig. Du är även lösningsfokuserad och känner dig trygg i att fatta självständiga beslut samtidigt som du är strukturerad och genomför arbete med hög kvalitet. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där god samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidare anställningar vid Fortifikationsverket innebär att man blir krigsplacerad. Kontaktpersoner Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Mikael Lundqvist, tfn 010- 44 44 192 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder, tfn 010-44 44 913. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Fackliga representanter Eric Bergman, Ledarna Tommy Eriksson, SEKO Karin Alm, SACO Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000  Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2021-11-07. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Arbetsgivare
Fortifikationsverket
Hemsida: http://www.fortifikationsverket.se
Ansökan
Ansök senast 7 november (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driftoperatörer Mälardalen

Arbetsgivare / Ort: Fortifikationsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 november (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Vi erbjuder Vi befinner oss i ett intressant skede och har stora ambitioner att utvecklas tillsammans med våra kunder. Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Välkommen att söka tjänsten som Driftoperatör hos oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som driftoperatör ingår du i ett team som känner stor ansvarskänsla och stort engagemang för sitt uppdrag. Du kommer att arbeta med att ta emot driftlarm och felanmälningar från våra fastigheter. Det innebär att du även behöver ta beslut om åtgärder och larma till driftjouren, du arbetar noggrant och med kvalitet då du har en funktion som berör både driftsäkerhet och personsäkerhet. I arbetsuppgifterna ingår kund- och leverantörskontakter. Arbetet omfattar skiftarbete enligt fastställt schema. Jourtjänst och beredskap i hemmet kan förekomma vid behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har driftteknikerutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Du har tidigare yrkeslivserfarenhet av drift och underhållsarbete inom fastighetsförvaltning eller industrin alternativt erfarenhet som driftoperatör. Du har god administrativ förmåga samt god datavana som användare av stödsystem. Körkort klass B är ett krav. Meriterande kvalifikationer Vi tror att du har flera års arbetslivserfarenhet från hantering av service och felanmälan. Har du dessutom utbildning inom säkerhet eller krypto inom kryptosystem eller har arbetat som säkerhetshandläggare är det bra. Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att vara engagerad och ansvarstagande kommer naturligt för dig. Du är även lösningsfokuserad och känner dig trygg i att fatta självständiga beslut samtidigt som du är strukturerad och genomför arbete med hög kvalitet. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där god samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidare anställningar vid Fortifikationsverket innebär att man blir krigsplacerad. Kontaktpersoner Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Mikael Lundqvist, tfn 010- 44 44 192 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder, tfn 010-44 44 913. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Fackliga representanter Eric Bergman, Ledarna Tommy Eriksson, SEKO Karin Alm, SACO Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000  Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2021-11-07. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Arbetsgivare
Fortifikationsverket
Hemsida: http://www.fortifikationsverket.se
Ansökan
Ansök senast 7 november (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driftoperatörer Mälardalen

Arbetsgivare / Ort: Fortifikationsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 november (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Vi erbjuder Vi befinner oss i ett intressant skede och har stora ambitioner att utvecklas tillsammans med våra kunder. Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Välkommen att söka tjänsten som Driftoperatör hos oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som driftoperatör ingår du i ett team som känner stor ansvarskänsla och stort engagemang för sitt uppdrag. Du kommer att arbeta med att ta emot driftlarm och felanmälningar från våra fastigheter. Det innebär att du även behöver ta beslut om åtgärder och larma till driftjouren, du arbetar noggrant och med kvalitet då du har en funktion som berör både driftsäkerhet och personsäkerhet. I arbetsuppgifterna ingår kund- och leverantörskontakter. Arbetet omfattar skiftarbete enligt fastställt schema. Jourtjänst och beredskap i hemmet kan förekomma vid behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har driftteknikerutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Du har tidigare yrkeslivserfarenhet av drift och underhållsarbete inom fastighetsförvaltning eller industrin alternativt erfarenhet som driftoperatör. Du har god administrativ förmåga samt god datavana som användare av stödsystem. Körkort klass B är ett krav. Meriterande kvalifikationer Vi tror att du har flera års arbetslivserfarenhet från hantering av service och felanmälan. Har du dessutom utbildning inom säkerhet eller krypto inom kryptosystem eller har arbetat som säkerhetshandläggare är det bra. Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att vara engagerad och ansvarstagande kommer naturligt för dig. Du är även lösningsfokuserad och känner dig trygg i att fatta självständiga beslut samtidigt som du är strukturerad och genomför arbete med hög kvalitet. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där god samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidare anställningar vid Fortifikationsverket innebär att man blir krigsplacerad. Kontaktpersoner Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Mikael Lundqvist, tfn 010- 44 44 192 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder, tfn 010-44 44 913. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Fackliga representanter Eric Bergman, Ledarna Tommy Eriksson, SEKO Karin Alm, SACO Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000  Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2021-11-07. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Arbetsgivare
Fortifikationsverket
Hemsida: http://www.fortifikationsverket.se
Ansökan
Ansök senast 7 november (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.