På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

SOS-operatör
Spela filmen

SOS-operatör

En SOS-operatör måste vara beredd på oväntade, plötsliga och allvarliga situationer. Som SOS-operatör eller larmoperatör ska du snabbt kunna få en bild av vad som hänt vid en olycka eller en brand. Samtalen till SOS-operatörer och larmoperatörer kommer ofta från personer som är i en nödsituation och är oroliga och upprörda. Det är därför viktigt att vara är stabil och kunna behålla lugnet i pressande situationer.

Som larmoperatör tar du emot, samordnar och förmedlar larm och samtal vidare till väktare och andra kontaktpersoner.

Larmoperatörerna hos Polismyndigheten kallas KC-operatörer. Som KC-operatör tar man emot samtal från allmänheten och kommunicerar via radio med larm från banker, postkontor och värdetransporter och sänder ut rikslarm.

På några bevakningsföretag finns särskilda radiooperatörer som enbart sköter kontakten med väktare över kommunikationsradio och telefon.

Utbildning

Både SOS-operatörer och larmoperatörer utbildas internt av arbetsgivaren. Innan anställning får du genomgå tester i snabbhet, stresstålighet, problemlösning och simultankapacitet, dvs förmågan att göra flera saker samtidigt.

Läs mer om utbildnings- och övriga krav som SOS-alarm har vid rekrytering.

Det är en merit att ha tidigare erfarenhet och utbildning inom sjukvård, räddningstjänst eller polisyrket. Det är bra om du är utbildad sjuksköterska. Även datorvana är meriterande.

Det är en merit om du har tidigare erfarenhet och utbildning inom bevakning och larmteknik.

Personliga egenskaper

Det är viktigt att vara är stabil och kunna behålla lugnet i pressande situationer.

Arbetsplats

Som SOS-operatör arbetar du på någon av landets 16 larmcentraler. En larmoperatör arbetar på ledningscentralen för ett bevakningsföretag eller på en larmcentral.

Visa mer
Visa mindre

9 Lediga jobb

Vi söker dig som vill ha ett meriterande sommarjobb!

Arbetsgivare / Ort: SOS International AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 maj (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du på jakt efter ett fartfyllt och utmanade sommarjobb? Har du ett intresse av att hjälpa människor i oförutseddbara situationer? Då har du hittat rätt hos oss på SOS International! Om SOS International: SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård, rese- och vägassistans samt olika hälsovårdslösningar. SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi är en internationell och mångsidig arbetsplats och söker nu dig, som likt oss, vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete. Om rollen som Assistance Coordinator: Rollen innebär att du via telefon hjälper människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du t.ex. hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du kan även komma att hantera akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. När det är många som ringer till oss har du fullt fokus på att svara i telefon och hjälpa människor i behov och vid lugnare perioder jobbar du mer med administration och att avsluta ärenden såsom fakturering.  Vad söker vi hos dig som kandidat: - Du uppskattar ett arbetsklimat som innefattar ett varierat tempo. Du trivs i att arbeta i en lugn miljö men du drivs av att arbeta högintensivt med telefon och dator som främsta arbetsverktyg.  - Vikten av en god service är självklar för dig. Du besitter en självinsikt och personlig mognad vilket gör att du motiveras av att ge det optimala kundbemötandet till varje unik kund.  - Att arbeta i en föränderlig miljö är inte något som skrämmer dig. Du anammar såväl nya instruktioner, arbetssätt som plötsliga förändrade förutsättningar. - Ett geniunt arbete med viktiga frågor vill du arbeta med och du motiveras av att hjälpa människor. Du förstår vikten av det arbete som vi gör, och förstår att din insats är viktig för att vi ska lyckas som företag. - Du har förmågan att koordinera och prioritera uppgifter efter vad som är viktigast utifrån varje situation som uppstår. Du är således självständig och försöker hitta innovativa lösningar för att optimera ditt arbetsätt. Du uppskattar att arbeta med flera system samtidigt.  - Målmedvetenhet är ett ord som beskriver dig, du tycker om att arbeta med tidsatta mål och strävar efter att ständigt utmana dig själv.  För att vidare lyckas i rollen ser vi att du: - Har en uppbyggd stresstålighet.  - Är organiserad och ansvarstagande - Har god datavana och är lättlärd samt uppskattar att arbeta med telefonen som främsta arbetsverktyg.  För att kunna söka tjänsten måste du även: - Ha fyllt 18 år senast vid kontraktskrivningsdagen.  - Behärskar svenska samt engelska flytande - Uppskattar att arbeta på distans - Tycka om att arbeta utifrån ett skift-schema.  Meriterande egenskaper: - Ett stort intresse av bilar och/eller försäkringsbranschen - Tidigare erfarenheter av servicebranschen såsom exempelvis callcenter. - Innehar B-körtkort Vi lägger vidare i urvalet en stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vi erbjuder dig Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans, trots distans, med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tjänsten startar med en två-tre veckor lång utbildning som varvas med teori, praktik och handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll! Omfattning Sysselsättningsgrad: Vi söker nya medarbetare inom diverse sysselsättningsgrader inför sommaren. Du väljer själv i din ansökan vilken sysselsättningsgrad som passar dig bäst. Vi ser dock gärna att du kan arbeta Deltid 75 % - Heltid 100 % främst. Arbetstider: Det är ett skiftarbete som inkluderar morgon,dag och kväll, både vardagar och helger.  Önksvärt startdatum: Din tjänst skulle påbörjas 2021-05-31 med tre veckors introduktion på heltid för att säkra att du får rätt förutsättningar av oss. Arbetsplats:  SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd. Distansarbete till största möjliga mån, förutom under utbildningen där vi växlar arbete på kontor/distansarbete .Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB. Interesserad? Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag! Du ansöker genom att klicka på den röda knappen "skicka ansökan" till höger. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! We help people on behalf of our customers SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year. Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day. SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members. Find out more on our website: www.sos.eu
Arbetsgivare
SOS International AB
Ansökan
Ansök senast 17 maj (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Larmoperatör till Säkerhetscenter, Heltid, Vikariat HT 2021 (aug-jan)

Arbetsgivare / Ort: Stanley Security Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 maj (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
”FOR THOSE WHO MAKE A DIFFERENCE” är en mening som är återkommande i vår verksamhet såväl nationellt som internationellt. STANLEY Securitýs Säkerhetscenter är mer än en larmcentral som sedan starten på 50-talet säkerställer att de tjänster vi levererar till våra kunder håller en hög kvalitet. Idag är vi Europas mest klassificerade säkerhetscenter vilket innebär att vi ständigt arbetar efter högt uppsatta krav och mål. Hos oss får du vara med och leverera de bästa och senaste lösningarna inom säkerhet till viktiga kunder så som myndigheter, kommuner och större företag." Letar du efter ett heltidsjobb i höst, med start i augusti? Vi på STANLEY Security söker nu dig som har rätt inställning och egenskaper för att ge den bästa servicen till våra kunder i utmanande och komplexa situationer. Är du en person med bra prioriteringsförmåga och en förmåga att hålla huvudet kallt i stressiga situationer? Då kan rollen som larmoperatör hos oss på STANLEY Security vara ditt nästa jobb. Vi söker dig som vill arbeta heltid i höst på ett varierande schema bestående av Dag & Kvällspass. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning, antingen extra vid behov eller heltid. Våra larmoperatörer Vårt säkerhetscenter är bemannat 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Som larmoperatör är du med och levererar hög kvalitet service till våra kunder, samtidigt som du ser till att säkerheten aldrig äventyras. Du kommer att ta emot inkommande ärenden gällande larm och felanmälningar, och agera direkt på dessa genom att snabbt analysera situationen och sedan ge rekommendationer och stöd enligt föreskrivna mallar och instruktioner.  När du börjar hos oss så kommer vi att ge dig en gedigen introduktion så även om din tekniska kompetens inte är skyhög kommer vi att utbilda och coacha dig för att du på bästa sätt ska känna dig trygg i din nya roll.  Vi erbjuder • Du blir en del av Sveriges mest avancerade larmcentraler, där du får vara med och göra skillnad och bidra i vårt arbete att göra världen till en tryggare plats. • Utveckling och närvarande chefer - Vi lägger stor vikt vid att våra medarbetare utvecklas i sina roller. Du kommer därför att ha en dedikerad team leader som följer upp ditt arbete. Förutom löpande kompetensutveckling, värnar vi även om att erbjuda interna karriärmöjligheter. För rätt person finns därför möjlighet att på sikt utvecklas med oss. • En positiv kultur – Du bli en del av vårt moderna säkerhetscenter på Kungsholmen, som kännetecknas av passion och hängivenhet för säkerhet, kvalité och kundnytta. Men som även fokuserar mycket på att ha kul tillsammans på jobbet. Hos oss är engagemanget högt och fika och walk and talks viktiga inslag. Vi tror att du känner igen dig i nedan egenskaper: • Du älskar att ta ansvar, och vill leverera de bästa lösningarna till våra kunder • Flexibel och Stresstålig - Trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att byta fokus • Noggrann, med en god förmåga att på ett effektivt sätt tolka och följa regler och instruktioner • Du upplevs som trygg och säker i din kommunikation och har en förmåga att sorterar ut och kommunicera viktig information till våra kunder • Lösningsorienterad – Du trivs med att lösa problem och har en förmåga att förenkla det svåra. Du behöver även ha med dig: • Tidigare erfarenhet av service • Goda datorkunskaper & har lätt för att lära dig nya system • Du kan arbeta skift på både kväll och dag, samt ställa upp med kort varsel. • Har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift  Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av liknande roller där du har arbetat med telefon som arbetsverktyg och spenderat långa stunder framför flertalet bildskärmar. • Erfarenhet av att hantera stress, antingen från arbete eller studier, och trivs med att arbeta i en aktiv roll Omfattning: Heltid aug-jan. Varierande schema,Dag/Kväll.  Ansökan • Vi tar emot och hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan nu. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bifoga en kort motivering till varför du söker just denna roll. • En förutsättning för att bli anställd hos oss krävs det ett svenskt medborgarskap samt ett godkännande av Länsstyrelsen, som slutkandidat genomgår du även bakgrundskontroll.  • Vi arbetar aktivt för en bra arbetsmiljö med jämställda förhållanden och vi ser gärna sökande med olika bakgrunder. • Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Frågor besvaras av rekryterande chef Hager Kanber, [email protected] alt. Rekryteringsspecialist Sara Andersson, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Stanley Security Sverige AB
Hemsida: http://www.stanleysecurity.se
Ansökan
Ansök senast 23 maj (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operatör till Addici Security

Arbetsgivare / Ort: Coor Service Management AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 maj (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Addici Security söker Larmoperatörer till vår egen auktoriserade larmcentral i Kista. Vi söker dig som är intresserad av behovstjänst på antingen dagtid eller nattid. Vi erbjuder dig som medarbetare hos oss på Addici att vara med och forma morgondagens serviceleverans till våra kunder med fokus på säkerhet och trygghet. Du erbjuds möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå. Om rollen För att trivas i denna roll krävs det att du är ansvarstagande, nogrann och har förmågan att kunna fatta beslut och hanterar stressfulla situationer väl. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta med kunder och kollegor. Som Larmoperatör i denna tjänst kommer du att ta mycket eget ansvar. Exempel på dagliga arbetsuppgifter: • Övervakning av säkerhetssystem • Mottagning av samtal från verksamheten • Fördelning av ärenden till övrig säkerhetspersonal • Nära samarbete med driftpersonal • Spindeln i nätet gällande säkerhetsrelaterade händelser i verksamheten Vår kandidat Detta är en spännande roll för dig som tidigare har varit operatör vid larmcentral eller bevakningscentral. Meriterande om du tjänstgjort som väktare- eller  ordningsvakt. Din svenska och engelska är mycket god i tal och skrift och vi ser även att du har tidigare datavana. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i system som ISM, Milestone, Integra samt Teams som är Addici Securitys främsta kommunikationsvertyg internt.  Vi fäster även stor vikt vid att: • Du har fallenhet för att arbeta i flera tekniska system samtidigt • Du har god kommunikationsförmåga • Du är har en fallenhet för att söka och hitta information • Du är problemlösningsorienterad  • Du trivs bra med att arbeta både självständigt och i grupp • Du har hög grad av säkerhetstänk samt är drogfri och ostraffad Då du har mycket kontakt med både kollegor och leverantörer, ställs det höga krav på samarbetsvilja, stresstålighet och positiv grundattityd. När tempot är högt är du flexibel och lösningsorienterad samtidigt som du levererar service med säkerhet. Kontaktuppgifter och övrig information Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. För mer information vänligen kontakta ansvarig driftchef Andreas Christoffersson via 073 325 91 17 eller [email protected] Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen nedan och önskar få din ansökan senast 2021-05-23. Vi ser fram emot din ansökan! Om Coor Coor är en av Nordens ledande serviceleverantörer inom facility management (FM). Vi samordnar, utför och utvecklar olika tjänster i och omkring en fastighet. Ambitionen är att leverera marknadens smartaste och mest utvecklade erbjudande – vi kallar det Service med IQ. Bland kunderna finns större och mindre verksamheter i många sektorer, såväl privata som offentliga. Coor bedriver verksamhet främst i Norden, men har också viss närvaro i Belgien, Estland, Polen och Ungern. Addici Security är ett bolag inom Coor koncernen. Bolaget bildades 1985 och är idag en av branschens ledande leverantörer av säkerhetstjänster. Vi har en omfattande erfarenhet och en god kännedom om våra kunders marknad. Vi förenar högt säkerhetstänkande med förstklassig service.
Arbetsgivare
Coor Service Management AB
Hemsida: www.coor.com
Ansökan
Ansök senast 23 maj (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Larmoperatör sökes till Försvarsmaktens Larmcentral

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 maj (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Försvarsmaktens Larmcentral (FMLC) genomför larmövervakning för av FM särskilt prioriterade objekt och materiel.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten som larmoperatör vid FMLC omfattar övervakning av larmade objekt. Du kommer att ta emot och förmedla inkommande larm enligt fastställda rutiner och samverka med berörda parter vid larm och insats. Tjänsten innebär även administrering vid in/utpasseringar vid övervakade objekt samt andra förekommande uppgifter vid larmcentralen. Tjänsten som larmoperatör innebär tjänstgöring dygnet runt. Om verksamheten FMTIS Driftenheten (DriftE) genomför teknisk bevakning, driftövervakning samt underhåll och fjärravhjälpande åtgärder inom Försvarsmaktens (FM) strategiska nät. DriftE fördelar och prioriterar uppgifter till FMTIS Genomförandeenheter (GE) avseende drifts-, utbyggnads- samt underhållsuppgifter på ledningsstödssystem. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar fysisk träning i veckan är en arbetsuppgift och genomförs på arbetstid, du har möjlighet att få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • 3-årig gymnasieutbildning • God datorvana • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift • B-körkort Meriterande • Genomförd värnplikt och/eller GMU • Tidigare tjänstgöring vid något av FM insatsförband • Tidigare erfarenhet från skiftarbete (dag och natt) • Tidigare erfarenhet från arbeten inom säkerhets- eller bevakningstjänst • Tidigare erfarenhet från arbeten med kundkontakter Personliga egenskaper Vi söker dig som har en hög personlig integritet och ett högt säkerhetstänkande. Du är noggrann, lösningsfokuserad och tycker om att arbeta i en positiv anda. Du är serviceinriktad med förmåga till att växla mellan hög och låg arbetsbelastning. Du har en god social kompetens med förmåga att både arbeta självständigt såväl som i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Befattningsnivå: Civil anställning Arbetsort: Håbo Tjänsten innebär skiftarbete (tvåskift) fördelat på dag- och nattpass under årets alla dagar. Tjänsten kan innebära tjänstgöring på annan ort (tjänsteresa) i mindre omfattning. Ex. enhetsgemensamma utbildningsdagar mm. Tillsvidareanställning (sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd i Försvarsmakten). Tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 2021-09-01 Intervjuer kan komma att genomföras löpande under rekryteringsprocessen. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Sektionschef Jacqueline Wellner, för upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-generalist Magnus Johansson, 019-39 35 00 (växel). Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS är: SACO: Pär Lohman OFR/O: Johan Nestvall-Boo OFR/S: Martin Sparr SEKO: Matz Felix (nås via växeln på 019-39 35 00) Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-05-28. Ansökan ska innehålla ditt CV samt ansökningsbrev där det på ett tydligt och motiverande sätt framgår varför du är rätt kandidat för tjänsten. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 600 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 28 maj (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operatör Ledningscentral

Arbetsgivare / Ort: Securitas Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 maj (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi i Securitaskoncernen finns i 57 länder runtom i världen och har ca 370 000 medarbetare. Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad. Om Securitas   Securitas är en pålitlig arbetsgivare som finns i 57 länder runtom i världen. I Sverige har vi en ledande position inom säkerhet och en djup förståelse för våra kunders behov. Här levererar våra 10 000 medarbetare trygghet – varje dag, dygnet runt. Att vara en av oss på Securitas innebär ett stort ansvar – ditt arbete är viktigt för att skapa trygghet i samhället. Alla våra medarbetare gör konkret skillnad för människor varje dag. För att du ska kunna göra ett bra jobb satsar vi mycket på att vara en stabil arbetsgivare som ser till att du trivs och känner dig uppskattad. Hos oss finns även utvecklingsmöjligheterna: Du får alltid den utbildning du behöver för dina arbetsuppgifter. Din roll Som operatör på en ledningscentral tar du emot och behandlar ärenden 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan. Jobbet är både hektiskt och dynamiskt. Som operatör fungerar du som spindeln i nätet för våra kunders säkerhetslösningar. Du tar emot inkommande larm och samtal och säkerställer att rätt åtgärd sätts in utan fördröjning. Du fattar snabba beslut baserade på i förväg fastställda riktlinjer som tagits fram i överenskommelse med kunden. Vi strävar efter att uppnå optimal tillgänglighet och snabb respons. Du är våra väktares livlina/stöd när de utför dessa ärenden ute hos kund. Vem är du? Vi tror att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera  periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Du är självständig, men jobbar också bra i team. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och uppmärksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Vilka krav ställer tjänsten? Du behöver ha gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vi erbjuder dig Att få göra konkret skillnad för människor och samhället Ett varierande arbete med utvecklingsmöjligheter Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag med människor i fokus Övrigt Tror du att du har det vi söker? Mer information om Securitas hittar du på vår hemsida www.securitas.se . Vid utvärdering av sökande till tjänsten som operatör kommer urvalstester att användas. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och vi ser gärna kvinnliga sökande. Lön utgår enligt kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan.  
Arbetsgivare
Securitas Sverige AB
Hemsida: http://www.securitas.se
Ansökan
Ansök senast 31 maj (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.